Guvernul României hotărăşte: ART. 1 Pe data prezentei hotărîri, Regia Autonomă a Huilei Petroşani se reorganizează prin desprinderea subunităţilor din structura sa, prevăzute în anexa nr. 1, care se înfiinţează ca societăţi comerciale pe acţiuni, persoane juridice. Denumirea, sediul, obiectul de activitate şi capitalul social iniţial al societăţilor comerciale nou înfiinţate sînt cuprinse în anexa nr. 1.A. ART. 2 Societăţile comerciale pe acţiuni se vor organiza şi vor funcţiona în conformitate cu dispoziţiile legale şi cu statutele prevăzute în anexele nr. 2.1. - 2.9*).----------- *) Anexele nr. 2.1-2.9 se comunica unităţilor interesate. Statutul-cadru al societăţilor comerciale, înfiinţate potrivit art. 1, este cuprins în anexa nr. 2. ART. 3 Capitalul social al societăţilor comerciale nou înfiinţate este format prin preluarea activului şi pasivului, pe baza de bilanţ, la 31.12.1991, de la subunităţile desprinse din cadrul Regiei Autonome a Huilei Petroşani, prevăzute la pct. 18, 19, 22, 31 şi 32 din anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului nr. 1212/1990. Patrimoniul net al Regiei Autonome a Huilei Petroşani se diminuează cu valorile aferente subunităţilor desprinse, care se înfiinţează ca societăţi comerciale, şi devine 27.046.550 mii lei (anexa nr. 3). ART. 4 O data cu înfiinţarea societăţilor comerciale prevăzute la art. 1, unităţile menţionate la pct. 18, 19, 22, 31 şi 32 din anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului nr. 1212/1990 se desfiinţează. ART. 5 Indicatorii din programele de activitate pe anul 1992, aferenţi unităţilor menţionate la art. 1 din prezenta hotărîre, vor fi predati, respectiv preluati, pe baza de protocol. Personalul societăţilor comerciale nou înfiinţate se considera transferat în interesul serviciului şi îşi menţine toate drepturile specifice salariaţilor Regiei Autonome a Huilei Petroşani. ART. 6 Anexele nr. 1, 1.A, 2.1.-2.9 şi 3 (3.1-3.9) fac parte integrantă din prezenta hotărîre. ART. 7 Prevederile Hotărîrii Guvernului nr. 1212/1990 se modifica corespunzător. ART. 8 Ministerul Industriei va aduce la îndeplinire prezenta hotărîre. PRIM-MINISTRU THEODOR STOLOJAN Contrasemnează: --------------- Ministrul industriei, Dan Constantinescu Ministrul economiei şi finanţelor, George Danielescu Ministrul bugetului, veniturilor statului şi controlului financiar, Florian Bercea ANEXA 1 LISTA societăţilor comerciale pe acţiuni care se înfiinţează
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea societăţilor comerciale Denumirea subunităţilor din structura
crt. pe acţiuni care se înfiinţează Regiei Autonome a Huilei Petroşani
care îşi încetează activitatea
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Societatea Comercială "Institutul - Institutul de Cercetări şi Proiectări
de Cercetări şi Proiectări Miniere" Miniere Petroşani
- S.A. Petroşani
2. Societatea Comercială "Institutul - Institutul pentru Securitatea
Naţional pentru Securitate Miniera Miniera Petroşani
şi Protecţie Antiexploziva -
Insemex" - S.A. Petroşani
3. Societatea Comercială "Uzina de - Uzina de Piese de Schimb, Reparaţii
Piese de Schimb pentru Reparaţii Utilaje şi Echipamente Electrice
Utilaje, Echipamente Electrotehnice Petroşani
Miniere" - S.A Petroşani
4. Societatea Comercială "Consmin" - Antrepriza de Construcţii-Montaje
- S.A. Petroşani Miniere Petroşani
5. Societatea Comercială - Antrepriza de Construcţii-Montaje
"Rotrans Iscroni" - S.A. Petroşani Miniere Petroşani
6. Societatea Comercială "Comin" - Baza de Aprovizionare şi Prestări
- S.A. Petroşani Servicii Petroşani
7. Societatea Comercială "Transutil" - Baza de Aprovizionare şi Prestări
- S.A. Petroşani Servicii Petroşani
8. Societatea Comercială "Star-Trans" - Baza de Aprovizionare şi Prestări
- S.A. Petroşani Servicii Petroşani
9. Societatea Comercială "Autotranscom" - Baza de Aprovizionare şi Prestări
- S.A. Vulcan Servicii Petroşani
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 1 A LISTA societăţilor comerciale pe acţiuni care se înfiinţează
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Valoarea
Denumirea patrimoniu-
societăţii Obiectul de activi- Sediul lui Unitatea
Nr. comerciale tate al societăţii principal net care îşi
crt. pe acţiuni comerciale - mii lei - încetează
care se a) mijloace activitatea
înfiinţează fixe
b) mijloace
circulante
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Societatea a) cercetarea fundamentală Municipiul 24.789 Institutul
Comercială şi aplicativa, proiec- Petroşani, ─────── de Cercetări
"Institutul de tarea pentru dezvoltare str. a) 24.789 şi Proiec-
Cercetări şi tehnologică, acordarea Mihai b) - tari Miniere
Proiectări de asistenta tehnica Viteazul Petroşani
Miniere" privind extracţia, nr. 3,
- S.A. prepararea şi valorifi- judeţul
Petroşani carea cărbunelui şi Hunedoara
a altor substanţe
minerale utile, în
ţara şi străinătate;
- efectuarea de cercetări,
studii şi proiecte pentru:
- reparaţii capitale şi
producţie destinate
construcţiilor civile
şi industriale, căilor
ferate, drumurilor si
podurilor;
- fabricarea de utilaje,
instalaţii, echipamente,
subansamble, piese de
schimb; modernizarea,
mecanizarea şi automa-
tizarea minelor;
- cercetarea, efectuarea
de studii şi proiecte
privind rezervele
geologice, protecţia
zăcămintelor, a mediului
şi personalului, de
ergonomie şi medicina
a muncii;
- intermedierea şi organi-
zarea de participări la
concursuri, licitaţii,
tîrguri, expoziţii interne
şi internaţionale,
publicitate;
- elaborarea de studii de
marketing şi management,
efectuarea unor lucrări
de consultanţa şi engi-
neering pentru agenţi
economici din ţara si
străinătate;
- culegere, prelucrare si
furnizare de date si
informaţii de specialitate
pentru uz intern şi
pentru solicitanti externi,
în condiţiile admise de lege;
editare de buletine de
informare ştiinţifice si
tehnice, sinteze si
lucrări ştiinţifice;
- execuţia de prototipuri
şi activitate de micro-
producţie pentru utilaje,
dispozitive, echipamente
şi aparatura;
b) alte activităţi:
- elaborarea de lucrări
şi expertize cadastrale,
precum şi executare de
măsurători topografice;
- proiectarea, execuţia
şi exploatarea de
obiective turistice si
sportive, locuri de
agrement şi de odihna;
- proiectarea, execuţia
şi comercializarea
de mobilier, decoraţiuni
şi amenajări interioare;
- proiectarea, execuţia
şi reparaţia de aparatura
electronica şi electrotehnica,
organizarea unor activităţi
de instruire în domeniul
informaticii, managementului
şi marketingului;
- prestarea unor servicii
pentru populaţie:
reparaţii autovehicule,
aparatura electronica,
instalaţii sanitare,
multiplicari, piese
scrise şi desenate,
dactilografiere;
- import-export de
mărfuri generale si
mijloace de producţie;
- activităţi de transport
marfa şi persoane,
intern şi internaţional.
2. Societatea a) autoritate naţionala Municipiul 46.673 Institutul
Comercială pentru evitarea riscu- Petroşani, ─────── pentru
"Institutul lui industrial la acti- str. a) 46.673 Securitate
Naţional pentru vitaţi desfăşurate în General b) - Miniera
Securitate medii explozive şi Vasile Petroşani
Miniera şi toxice, în care scop: Milea
Protecţie - verifica, avizează nr. 32-34,
Antiexploziva documentaţia şi certi- judeţul
- Insemex" - fica echipamentele şi Hunedoara
S.A. Petroşani instalaţiile electrice,
materialele şi utilajele
de provenienta indigena
sau din import pentru
utilizare în atmosfera
potenţial exploziva,
în care sens agenţii
economici sa le producă
şi sa le comercializeze;
autoriza personalul
specializat pentru
lucrări de proiectare,
montaj, instalare,
întreţinere, reparaţii
în spaţiile industriale
clasificate ca zone
periculoase în ceea ce
priveşte posibilităţile
de formare a atmosferei
explozive;
- verificarea, încercarea
şi avizarea materialelor
explozive, a mijloacelor
de iniţiere utilizate de
către agenţii economici,
precum şi elaborarea
tehnologiilor de impuscare
cu asemenea materiale;
- instruirea şi autorizarea
personalului de salvare
în medii toxice, stabilirea
de relaţii cu organisme
similare din străinătate
care activează în domeniu;
b) executarea activităţilor
de cercetare privind:
- certificarea protecţiei
echipamentelor, utilajelor
şi materialelor fabricate
în ţara sau importate
pentru folosirea în
atmosfera potenţial
exploziva;
- verificarea, încercarea
şi avizarea folosirii
materialelor explozive,
a mijloacelor de iniţiere
ale acestora, a aparate-
lor de iniţiere,
precum şi elaborarea
tehnologiilor de impuscare
în industrie;
- tehnologiile şi modalităţile
de organizare a activităţilor
de salvare în caz de avarii
specifice mediilor explozive
şi toxice, precum şi certificarea
aparaturii de salvare;
- securitatea muncii în
domeniile aerajului minier,
ventilatiei industriale
pentru medii explozive,
regimului degajarilor de
gaze în subteran şi zonarii
spaţiilor industriale de
la suprafaţa în care exista
pericol de atmosfera
exploziva, combaterii
tehnica a prafului
industrial, prevenirii
focurilor endogene şi a
incendiilor din industria
extractivă, combaterii
poluarii mediului incon-
jurator din activitatea
miniera, precum şi
psiho-sociologia muncii;
- gazele, vaporii şi pulberile
explozive, precum şi
mijloacele de prevenire si
combatere a exploziilor;
- realizarea de aparatura,
dispozitive şi echipamente
în domeniul propriu de
activitate;
- elaborarea de studii de
prognoza, marketing,
standarde şi programe
de prelucrare automată
a datelor în domeniul
propriu de activitate;
c) instruirea şi autorizarea:
- personalului tehnico-
ingineresc în domeniul
protecţiei muncii in
industria miniera;
- personalului de cercetare
şi proiectare, a celui care
efectuează controlul
calităţii, monteaza,
întreţine şi repara
echipamente şi instalaţii
folosite în zone cu
pericol de atmosfera
potenţial exploziva;
- personalului de salvare
care acţionează în medii
explozive si/sau toxice;
- personalului care determina
parametrii de securitate;
- personalului cu atribuţii
şi raspunderi privind
asigurarea controlului
calităţii produselor pe fluxul
de fabricaţie şi livrare la
agenţii economici
producători de echipamente
destinate utilizării în
medii potenţial explozive;
d) autorizarea producătorilor
şi a atelierelor de reparaţii
pentru echipamentele folosite
în atmosfera potenţial
exploziva; verificarea
modului de respectare a
condiţiilor de protecţie
impuse prin standarde
pentru asigurarea
caracteristicilor specifice
ale utilajelor, echipamentelor
şi aparatelor electrice
destinate utilizării în
medii cu atmosfera potenţial
exploziva;
e) acordarea de asistenta
tehnica şi executarea de
prestări de servicii pentru
domeniile prevăzute in
competenta institutului si
pentru activităţi specifice
altor ramuri industriale;
f) realizarea, repartizarea si
avizarea documentaţiilor
tehnice de natura:
- proiectelor de aeraj ale
minelor de categoria a IV-a
şi a V-a şi ale minelor de
petrol, ca şi proiectelor
de degazare;
- proiectelor-cadru pentru
modelele de exploatare;
- proiectelor pentru instalaţii
noi, care conţin soluţii
tehnice de care depinde
protecţia activităţilor in
zonele cu pericol de
atmosfera potenţial exploziva;
- proiectelor-cadru pentru
metodele de exploatare;
- documentaţiilor tehnice
pentru introducerea in
subteran a noilor tehnologii
de extracţie, tipuri de
utilaje şi instalaţii, precum
şi a modificărilor aduse
acestora;
g) coordonarea metodologică a
cabinetelor de psiho-sociologie
din industria miniera, precum
şi atestarea din punct de
vedere psihologic a
personalului avînd profesii
şi meserii cu răspundere
colectivă privind securitatea
în industria miniera;
h) elaborarea şi reactualizarea
normelor de protecţie a muncii
în industria miniera, precum
şi elaborarea materialelor
cu caracter instructiv de
protecţie a muncii în
ramura miniera;
i) efectuarea expertizelor in
domeniul protecţiei muncii
în industria miniera si
ramurile industriale cu
pericol de atmosfera exploziva;
j) editarea de publicaţii
tehnice de specialitate;
k) producerea, repararea si
comercializarea unor
echipamente, dispozitive,
maşini, utilaje şi materiale,
precum şi a aparaturii de
salvare în cazul unor avarii;
l) operaţiuni şi activităţi de
import-export din domeniul
propriu de activitate;
m) transport intern şi
internaţional cu mijloace
proprii.
3. Societatea Asigurarea reparării Municipiul 683.706 Uzina de
Comercială şi întreţinerii insta- Petroşani, ─────── Piese de
"Uzina de Piese latiilor şi echipamen- str. a) 387.029 Schimb,
de Schimb pentru telor electrotehnice, Lunca b) 296.677 Reparaţii
Reparaţii utilajelor miniere şi nr. 115, Utilaje şi
Utilaje, de preparare; fabri- judeţul Echipamente
Echipamente carea de confecţii Hunedoara Electrice
Electrotehnice metalice electrice şi Petroşani
Miniere" - S.A. antigrizutoase;
Petroşani fabricarea şi piese de
schimb pentru echipamente
de stilpi hidraulici si
accesorii hidraulice;
executarea lucrărilor
privind protecţia si
siguranţa la instalaţiile
din exploatările miniere;
verificarea şi repararea
aparatelor de măsura si
control; asistenta tehnica
privind montarea si
demontarea utilajelor,
fabricarea de piese de
schimb pentru utilajele
din ţara şi import;
executarea de modele si
echipamente în construcţie
specială de electrosecuritate;
producţie de utilaje,
echipamente şi piese de
schimb, fabricarea si
repararea produselor de
uz gospodăresc, aparatura
electronica şi electrocasnică;
lucrări de mecanică fina;
repararea şi întreţinerea
aparaturii de tehnica
medicală şi a instalaţiilor
tehnico-sanitare, executarea
activităţilor de autoservice,
transporturi de persoane si
mărfuri cu mijloace proprii
sau închiriate, intern si
internaţional;
- efectuarea de consultanţa si
activităţi de proiectare;
asistenta tehnica.
4. Societatea Realizarea activităţi- Municipiul 254.558 Antrepriza
Comercială lor de construcţii, Petroşani, ─────── de Construc-
"Consmin" construcţii-montaj în str. a) 142.669 tii-Montaje
- S.A. domeniile industrial, Mihai b) 111.889 Miniere
Petroşani civil, social, drumuri, Viteazul Petroşani
poduri etc., în antre- nr. 11,
priza şi cu efort judeţul
propriu; Hunedoara
- producerea şi comercia-
lizarea agregatelor
sortate de balastiere,
prefabricate din beton,
confecţii metalice,
timplarie de lemn si
metalică;
- realizarea de reparaţii
la construcţii civile,
industriale şi sociale,
drumuri şi poduri,
îmbunătăţiri funciare;
- realizarea de prestări
servicii în domeniul
construcţiilor şi instala-
tiilor aferente; transporturi
industriale şi civile de
mărfuri şi persoane cu
trafic intern şi internaţional;
- activităţi de leasing in
ţara şi străinătate cu
utilajele proprii sau
deţinute cu alt titlu;
- elaborarea documentaţiilor
tehnico-economice de
execuţie şi documentaţii
de fundamentare economico-
financiară pentru lucrări
de construcţii-montaj;
- elaborarea documentaţiei
tehnico-economice pentru
executarea amenajărilor
provizorii şi organizarilor
de şantier, aferente
lucrărilor contractate;
- asigurarea întreţinerii,
reparării şi modernizării
mijloacelor fixe din dotare;
- experimentarea şi valorificarea
rezultatelor cercetărilor
ştiinţifice cu aplicabilitate
în activitatea proprie.
5. Societatea Executarea transportu- Oraşul 88.369 Antrepriza
Comercială lui de mărfuri şi Aninoasa, ─────── de Construc-
"Rotrans persoane, în trafic str. a) 77.076 tii-Montaje
Iscroni" - S.A. intern şi internaţional,Vina b) 11.293 Miniere
Petroşani cu mijloace proprii Neagra Petroşani
sau închiriate; nr. 123,
- prestarea de servicii judeţul
turistice interne şi Hunedoara
internaţionale;
- efectuarea lucrărilor
de întreţinere şi repa-
raţii ale autovehiculelor,
subansamblelor şi pieselor
de schimb aferente;
- proiectarea şi executarea
de utilaje şi dispozitive
pentru întreţinerea si
repararea mijloacelor de
transport şi utilajelor
grele;
- executarea verificărilor
tehnice anuale sau periodice
ale autovehiculelor;
- acordarea de consultanţa
şi asistenta tehnica pentru
proiectarea şi realizarea
de unităţi de întreţinere
şi reparaţii auto;
- comercializarea, intermedierea
şi prospectarea pieţei
privind vînzări şi cumpărări
de autovehicule şi alte
mijloace de transport;
- proiectarea, realizarea si
comercializarea de confecţii
metalice şi diverse
prefabricate;
- prestări de servicii de
remorcare şi depanare a
autovehiculelor rămase
defecte, închirieri de
utilaje şi mijloace de
transport către agenţi
economici şi persoane
fizice.
6. Societatea Realizarea în regim de Municipiul 52.595 Baza de A-
Comercială comision a aprovizio- Petroşani, ─────── provizionare
"Comin" narii tehnico-materiale str. a) 5.975 şi Prestări
- S.A. a agenţilor economici Mihai b) 46.620 Servicii
Petroşani cu materii prime, Eminescu Petroşani
materiale, piese de nr. 22,
schimb şi utilaje; judeţul
- prospectarea şi stabi- Hunedoara
lirea principalilor
furnizori de pe piaţa
interna şi internaţionala
pentru diversi agenţi
economici, intermedierea
relaţiilor comerciale
între parteneri;
- asigurarea pentru diversi
agenţi economici a preluării
şi executării transportului
de la furnizori, a stocării
şi desfacerii materiilor
prime, materialelor,
pieselor de schimb şi a
utilajelor; constituirea
de stocuri de avarie sau
urgenta pentru livrări
imediate din depozite;
- preluarea de la agenţii
economici a stocurilor
supranormative şi redis-
tribuirea sau valorificarea
lor către alţi agenţi
economici;
- efectuarea de operaţiuni
de comerţ exterior de
import-export, mărfuri
generale, servicii de
intermediere, comisionari
şi consignaţie;
- realizarea unor activităţi
de consultanţa, marketing
şi engineering, elaborarea
de studii şi efectuarea de
expertize în domeniul
propriu de activitate;
- executarea de prestări
servicii în domenii diverse:
turism intern şi internaţional,
alimentaţie publica,
agrement, intermediere,
comisionariat, consignaţie etc.
7. Societatea a) executarea transportu- Municipiul 57.412 Baza de A-
Comercială lui de mărfuri şi Petroşani, ─────── provizionare
"Transutil" persoane cu mijloace Cartierul a) 49.159 şi Prestări
- S.A. proprii sau închiriate Livezeni, b) 8.253 Servicii
Petroşani pentru diversi agenţi judeţul Petroşani
economici în trafic Hunedoara
intern şi internaţional;
b) efectuarea în ateliere
proprii de operaţiuni de
service, întreţinere,
reparaţii, recondiţionari
şi modernizări pentru
mijloace auto;
c) organizarea activităţilor
de instruire şi testare
pentru soferi amatori,
expertizări tehnice,
asistenta tehnica,
consultanţa;
d) efectuarea de servicii
cu utilaje de construcţii
şi terasiere în diverse
domenii;
e) închirierea de utilaje de
construcţii şi terasiere
către agenţi economici
şi persoane fizice;
f) executarea de prestări
servicii în domenii
diverse: turism intern
şi internaţional,
alimentaţie publica,
agrement, consignaţie,
intermediere si
comisionariat.
8. Societatea a) executarea transportu- Municipiul 186.226 Baza de A-
Comercială lui de mărfuri generale Petroşani, ─────── provizionare
"Star-Trans" şi de persoane cu str. a) 153.874 şi Prestări
- S.A. mijloace proprii sau Mihai b) 32.352 Servicii
Petroşani închiriate în trafic Eminescu Petroşani
intern şi internatio- nr. 22,
nal; judeţul
b) efectuarea în ateliere Hunedoara
proprii de operaţiuni
de service, întreţinere,
reparaţii, recondiţionari
şi modernizări pentru
mijloace auto;
c) executarea de prestări
servicii diverse către
persoane fizice şi juridice,
asistenta tehnica, expertize
tehnice, consultanţa in
domeniul propriu de
activitate;
d) organizarea activităţilor
de instruire şi atestare
pentru soferi amatori;
e) comercializarea de
accesorii şi piese de
schimb auto.
9. Societatea a) prestarea activităţilor Oraşul 55.465 Baza de A-
Comercială de transport persoane Vulcan, ─────── provizionare
"Autotranscom" şi mărfuri în trafic str. a) 38.900 şi Prestări
- S.A. intern şi internaţional Prepara- b) 16.565 Servicii
Vulcan cu mijloace proprii tiei Petroşani
sau închiriate; nr. 2,
b) prestarea de servicii judeţul
de întreţinere şi Hunedoara
reparaţii pentru
mijloace auto;
asistenta tehnica,
consultanţa şi experţi-
zare tehnica în domeniul
de activitate;
c) executarea de reparaţii,
comercializarea si
producţia de piese si
subansamble auto, confecţii
metalice etc.;
d) exploatarea şi valorificarea
cenusii de termocentrala
către unităţile miniere,
în scopul asanarii
focurilor de mina si
rambleiere;
e) comercializarea cu
ridicată şi cu amănuntul
a mărfurilor industriale,
agroalimentare şi alimentare
prin unităţi proprii
fixe sau mobile;
f) prestarea activităţilor de
import-export cu mărfuri
generale;
g) prestarea de servicii în
turism, cazare, agrement
şi alimentaţie publica;
h) colectarea, transportul,
sortarea, reconditionarea,
precum şi valorificarea
materialelor feroase,
neferoase, pieselor si
subansamblelor refolosibile.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 2 STATUTUL*) Societăţii Comerciale ".........." - S.A.------------- *) Denumirea, sediul, obiectul de activitate şi capitalul social pentru fiecare societate în parte sînt cele prevăzute în anexa nr. 1 A. CAP. I Denumirea, forma juridică, sediul, durata ART. 1 Denumirea societăţii Denumirea societăţii comerciale este "..............." - S.A. În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile emanind de la societate, denumirea societăţii va fi precedată sau urmată de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele S.A., de sediul societăţii, de capitalul social şi de numărul de înregistrare din Registrul Comerţului. ART. 2 Forma juridică a societăţii Societatea Comercială "..............." - S.A. este persoana juridică romana, avînd forma juridică de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut. ART. 3 Sediul societăţii Sediul societăţii este în România, municipiul ............., str. ........ nr. ...., judeţul ............. . ART. 4 Durata societăţii Durata societăţii este nelimitată, cu începere de la data înregistrării în Registrul Comerţului. CAP. II Scopul şi obiectul de activitate al societăţii ART. 5 Scopul societăţii este:.......................................... ................................................................. ................................................................. ART. 6 Obiectul de activitate Obiectul principal de activitate al societăţii consta in: ................................................................... ................................................................... ................................................................... ART. 7 În vederea realizării obiectului de activitate statuat, societatea stabileşte raporturi contractuale cu agenţi economici de acelaşi profil sau din alte domenii de activitate, din ţara sau străinătate. De asemenea, pentru realizarea lucrărilor, societatea poate stabili raporturi de colaborare cu cadre ştiinţifice sau tehnice din afară societăţii, din diverse domenii de activitate. În vederea realizării unor activităţi comune, societatea se poate asocia, pe baza de contract de societate, cu alte societăţi comerciale sau regii autonome în condiţiile Legii nr. 15/1991. CAP. III Capitalul social ART. 8 Capitalul social iniţial al societăţii comerciale nou înfiinţate este de .......... mii lei. Capitalul social se divide în .......... acţiuni nominative, în valoare nominală de 10.000 lei fiecare. Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul roman, ca acţionar unic, pînă la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului către terţe persoane fizice sau juridice, romane sau străine, în condiţiile legii. ART. 9 Acţiunile vor cuprinde menţiunile prevăzute de lege; ele vor purta timbrul sec al societăţii şi semnătura a doi administratori. Societatea va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Registrul se păstrează la sediul societăţii, sub îngrijirea consiliului de administraţie. ART. 10 Reducerea sau majorarea capitalului social Capitalul social poate fi redus sau mărit pe baza hotărîrii adunării generale extraordinare a acţionarilor în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege. ART. 11 Drepturi şi obligaţii decurgînd din acţiuni Fiecare acţiune conferă acţionarului dreptul la un vot în adunarea generală a acţionarilor şi de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii. Obligaţiile societăţii sînt garantate cu patrimoniul social, iar acţionarii răspund numai în limita acţiunilor pe care le deţin. ART. 12 Cesiunea acţiunilor Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un proprietar pentru fiecare acţiune. Cesiunea parţială sau totală a acţiunilor se face după procedura prevăzută de lege. Cesiunea se înregistrează în registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţionează pe titlu. ART. 13 Pierderea acţiunilor În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facă public faptul prin presa în cel puţin doua ziare de larga circulaţie din localitatea unde se afla sediul societăţii. După 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunilor. CAP. IV Adunarea generală a acţionarilor ART. 14 Atribuţii Adunarea generală a acţionarilor este organul de conducere al societăţii, care decide asupra activităţii acesteia şi asigura politica ei economică şi financiar-comercială. Adunarea generală a acţionarilor are următoarele atribuţii principale: a) aproba structura organizatorică a societăţii şi numărul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale; b) alege membrii consiliului de administraţie, preşedintele acestuia, membrii comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanţi, ii descarca de activitate şi ii revoca. Preşedintele consiliului de administraţie este şi directorul general al societăţii comerciale, atribuţiile acestuia fiind stabilite de adunarea generală; c) fixează remuneraţia membrilor consiliului de administraţie, a directorului general şi a membrilor comisiei de cenzori, conform legii; d) alege membrii consiliului ştiinţific*), al cărui preşedinte face parte, de drept, din consiliul de administraţie şi le stabileşte remunerarea;------------- *) La societăţile în care exista consiliul ştiinţific. e) stabileşte bugetul de venituri şi cheltuieli si, după caz, programul de activitate pe exerciţiul următor; f) examinează, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profit şi pierderi, după analizarea raportului consiliului de administraţie şi al comisiei de cenzori; aproba repartizarea profitului; g) hotărăşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale, filiale şi agenţii; h) hotărăşte cu privire la participarea cu capital la alte societăţi comerciale; i) hotărăşte cu privire la mărirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numărului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi la cesiunea acţiunilor; j) hotărăşte cu privire la adoptarea sau modificarea statutului şi a formei juridice a societăţii; l) analizează rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societăţii, cu referire la profit, dividende, poziţia pe piaţa interna şi internaţionala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii; m) hotărăşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, a directorului general şi a cenzorilor pentru pagubele pricinuite societăţii; n) hotărăşte în orice alte probleme privind societatea. Adunările generale sînt ordinare şi extraordinare şi atribuţiile lor se diferenţiază potrivit legii. ART. 15 Convocarea adunării generale a acţionarilor Adunarea generală a acţionarilor se convoacă de consiliul de administraţie prin grija preşedintelui sau altui administrator desemnat de acesta. Adunările generale ordinare au loc cel puţin o data pe an, la 2 luni de la încheierea exerciţiului economico-financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul în curs. Adunările generale extraordinare se convoacă la cererea acţionarilor reprezentind cel puţin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum şi în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv. Adunarea generală extraordinară se convoacă de administratori ori de cîte ori va fi nevoie, în conformitate cu dispoziţiile din statut, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită. Convocarea va fi publicată în Monitorul Oficial al României şi într-unul din ziarele de larga circulaţie. Convocarea va cuprinde locul şi data adunării, precum şi ordinea de zi, cu arătarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunării. Cînd în ordinea de zi figurează propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindă textul integral al propunerilor. Adunarea generală a acţionarilor se întruneşte la sediul societăţii sau în alt loc din aceeaşi localitate. ART. 16 Organizarea adunării generale a acţionarilor Adunarea generală ordinară este constituită valabil şi poate lua hotărîri, dacă la prima convocare, acţionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin 1/2 din capitalul social. Adunarea generală extraordinară este constituită valabil şi poate lua hotărîri, dacă la prima convocare acţionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin 1/2 din capitalul social. Adunarea generală a acţionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de către unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de preşedinte. Preşedintele consiliului de administraţie desemnează dintre membrii adunării generale 2 secretari, care sa verifice lista de prezenta a acţionarilor şi sa întocmească procesul-verbal al adunării. Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Acesta va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit. La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunării generale a acţionarilor, în care se dezbat probleme referitoare la raporturile de munca cu personalul societăţii, pot fi invitaţi şi reprezentanţii salariaţilor. ART. 17 Exercitarea dreptului de vot în adunarea generală a acţionarilor Hotărîrile adunărilor generale se iau prin vot deschis. La propunerea persoanei care prezidează sau a unui grup de acţionari prezenţi sau reprezentaţi, ce deţin cel puţin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotărîrilor referitoare la răspunderea administratorilor. Hotărîrile adunării generale sînt obligatorii pentru acţionarii absenţi sau nereprezentati şi chiar pentru cei care au votat impotriva. ART. 18 În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile adunării generale a acţionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului, alcătuit şi numit potrivit legii. Consiliul imputernicitilor statului se va desfiinţa, de drept, la data la care se tine şedinţa de constituire a adunării generale a acţionarilor. CAP. V Consiliul ştiinţific ART. 19 Organizare Pînă la reglementarea prin lege a statutului cercetării, al organizării şi funcţionarii consiliului ştiinţific, se vor aplica reglementările de mai jos, care se vor completa sau modifica în funcţie de normele legale ce se vor aproba. ART. 19.1 Consiliul ştiinţific este organul colectiv de orientare şi avizare privind programele şi activităţile de cercetare ştiinţifică şi tehnologică din societate. ART. 19.2 Consiliul ştiinţific este format din membri aleşi pe o perioada de 4 ani de adunarea generală a acţionarilor, dintre salariaţii societăţii, care deţin grade ştiinţifice atestate sau care sînt conducători de prognoze, compartimente sau colective de cercetare ştiinţifică şi tehnologică. Norma de reprezentare în consiliul ştiinţific este de cel mult 1 la 20 din totalul personalului societăţii. La lucrările consiliului ştiinţific pot fi invitaţi alţi specialişti din ţara recunoscuţi pentru activitatea desfăşurata în domeniul minier sau în domenii conexe. Consiliul ştiinţific alege, dintre membrii săi, pe perioada de valabilitate a mandatului sau, un preşedinte şi un secretar. ART. 20 Atribuţii Consiliul ştiinţific are următoarele atribuţii: - avizează studiile de perspectiva în profilul de activitate al societăţii şi prezintă propuneri de abordare a unor astfel de cercetări; - avizează proiectul planului anual şi de perspectiva în domeniul cercetării ştiinţifice şi tehnologice pe baza cărora urmează sa se desfăşoare respectivele activităţi, după caz, propuneri privind modificarea acestor programe; - avizează documentaţiile elaborate de colectivele din cadrul societăţii comerciale; - avizează structura organizatorică şi numărul de posturi ale compartimentelor de cercetare ştiinţifică şi tehnologică din societate; - analizează şi recomanda modalităţi de formare şi perfecţionare ştiinţifică a personalului de cercetare, acţionează pentru ridicarea nivelului profesional prin doctorat şi propune conducătorii temelor de cercetare; - avizează regulamentul şi competenta comisiilor pentru desfăşurarea concursului de promovare şi atestare ştiinţifică; - recomanda şi da avizare ştiinţifică pentru burse, doctorate, specializări etc.; - propune lucrări de cercetare efectuate în societate în vederea premierii lor de către forurile naţionale şi internaţionale; - propune acţiuni în cadrul activităţii de informare şi documentare în domeniul minier; - avizează acţiunile de cooperare internaţionala ale societăţii în domeniul cercetării ştiinţifice şi tehnologice şi face propuneri de afiliere la organizaţii ştiinţifice naţionale şi internaţionale. ART. 21 În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin, consiliul ştiinţific se întruneşte cel puţin o data la 3 luni. Convocarea consiliului ştiinţific se face de către preşedintele consiliului ştiinţific, de directorul general sau de cel puţin 1/3 din numărul total de membri. Consiliul ştiinţific se constituie în cel mult 30 de zile de la înfiinţarea societăţii. Hotărîrile consiliului ştiinţific se iau cu majoritatea simpla din numărul membrilor ce-l compun, procedeul de vot - deschis sau secret - se hotărăşte, după caz, de consiliul ştiinţific. CAP. VI Consiliul de administraţie ART. 22 Organizare Societatea pe acţiuni este administrată de către consiliul de administraţie compus din 5 administratori, aleşi de adunarea generală a acţionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realeşi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari. Numărul de administratori este stabilit în raport cu volumul şi specificul activităţii societăţii comerciale. Cînd se creează un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generală a acţionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Durata pentru care este ales noul administrator este egala cu perioada care a rămas pînă la expirarea mandatului predecesorului sau. Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie, al comisiei de cenzori şi de director persoanele care, potrivit legii, sînt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită, precum şi pentru alte infracţiuni pentru care legea le declara incompatibile. Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte. Componenta consiliului de administraţie şi desemnarea membrilor acestuia şi a preşedintelui se fac de adunarea generală a acţionarilor. Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societăţii ori de cîte ori este necesar, dar cel puţin o data pe luna, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numărul membrilor săi. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de un alt administrator, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afară acestuia. Pentru validarea deciziilor este necesară prezenta a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor consiliului de administraţie, iar deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi. Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte, cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie; procesul-verbal se semnează de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar. Consiliul de administraţie poate alege dintre membrii săi comitetul de direcţie, care asigura conducerea curenta a societăţii, pe baza împuternicirilor date de consiliul de administraţie. Preşedintele consiliului de administraţie, în calitatea sa de director general, conduce şi comitetul de direcţie. În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentată de către preşedintele consiliului de administraţie, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generală a acţionarilor sau, în lipsa lui, de către un alt administrator împuternicit de acesta. Cel ce reprezintă societatea semnează actele care o angajează fata de terţi. Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societăţii, în interesul acesteia, în limita drepturilor ce li se conferă. Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa pună la dispoziţia acţionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societăţii. Consiliul de administraţie, pentru executarea atribuţiilor societăţii, poate propune adunării generale numirea unuia sau mai multor directori executivi, funcţionari ai societăţii. Directorii executivi nu pot fi membri în consiliul de administraţie. Aceştia sînt răspunzători fata de societate şi de terţi, ca şi administratorii, pentru neîndeplinirea îndatoririlor lor. Preşedintele, membrii consiliului de administraţie, directorii răspund individual sau solidar, după caz, fata de societate, pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greşeli în administrarea societăţii. În astfel de situaţii, ei vor putea fi revocaţi. ART. 23 Atribuţiile consiliului de administraţie Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii: a) angajează şi concediază personalul societăţii comerciale, ii stabileşte, în condiţiile legii, drepturile şi obligaţiile; b) stabileşte îndatoririle şi responsabilităţile personalului societăţii pe compartimente, şi numeşte conducătorii acestora; c) aproba operaţiunile de încasări şi plati, potrivit competentei acordate; d) aproba operaţiunile de cumpărare şi vînzare de bunuri, potrivit competentelor acordate; e) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie); f) stabileşte tactica şi strategia de marketing; g) aproba încheierea sau rezilierea contractelor, potrivit competentelor acordate; h) supune anual adunării generale a acţionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societăţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societăţii pe anul în curs; i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generală a acţionarilor. CAP. VII Comitetul de direcţie ART. 24 Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie, compus din membri aleşi de consiliul de administraţie, fixindu-le în acelaşi timp şi salariile, potrivit legii. Preşedintele consiliului de administraţie îndeplineşte şi funcţia de director general, în care calitate conduce şi comitetul de direcţie, asigurînd conducerea curenta a societăţii, şi aduce la îndeplinire deciziile consiliului de administraţie, în limitele activităţii societăţii. Deciziile comitetului de direcţie se iau cu majoritatea absolută a voturilor membrilor săi. Comitetul de direcţie este obligat sa prezinte la fiecare şedinţa a consiliului de administraţie registrul sau de deliberări. În comitetul de direcţie, votul nu poate fi dat prin delegaţie. CAP. VIII Gestiunea societăţii ART. 25 Comisia de cenzori Gestiunea societăţii este controlată de acţionari şi de comisia de cenzori, formată din 3 membri, care trebuie sa fie acţionari, cu excepţia cenzorilor contabili; cenzorii se aleg de adunarea generală a acţionarilor. În perioada în care statul este acţionar unic, unul dintre cenzori este reprezentantul Ministerului Economiei şi Finanţelor. Adunarea generală alege, de asemenea, acelaşi număr de cenzori supleanţi care vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari. Pentru a putea exercita dreptul de control, acţionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societăţii, situaţia patrimoniului, a profiturilor şi a pierderilor. Comisia de cenzori are următoarele atribuţii principale: a) în cursul exerciţiului financiar verifica gospodărirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informează consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate; b) la încheierea exerciţiului financiar controlează exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societăţii, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentind adunării generale a acţionarilor un raport scris; c) la lichidarea societăţii controlează operaţiunile de lichidare; d) prezintă adunării generale a acţionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi a obiectului societăţii. Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societăţii şi ia decizii în unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea, raportul cu divergenţe se înaintează adunării generale. Comisia de cenzori poate convoca adunarea generală extraordinară a acţionarilor, dacă aceasta nu a fost convocată de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv sau ori de cîte ori considera necesar pentru alte situaţii privind încălcarea dispoziţiilor legale şi statutare. Atribuţiile şi modul de funcţionare a comisiei de cenzori, precum şi drepturile şi obligaţiile cenzorilor se completează cu dispoziţiile legale în acest domeniu. Cenzorii şi cenzorii supleanţi se numesc pe o perioada de maximum 3 ani şi pot fi realeşi; numărul cenzorilor trebuie sa fie impar. Nu sînt compatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta art. 22 alin. 3, precum şi cei care sînt rude sau afini pînă la al patrulea grad sau sotii administratorilor, cei care primesc sub orice forma, pentru alte funcţii decît aceea de cenzor, un salariu sau o remuneraţie de la administratori sau de la societate. CAP. IX Activitatea societăţii ART. 26 Exerciţiul economico-financiar Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecărui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societăţii. ART. 27 Personalul societăţii Consiliul de administraţie şi cenzorii sînt aleşi de adunarea generală a acţionarilor. Personalul de execuţie este angajat de către consiliul de administraţie sau de către directorul general al societăţii comerciale. Nivelul salariilor pentru personalul societăţii, pe categorii de funcţii, se stabileşte şi poate fi modificat de către adunarea generală a acţionarilor, pe baza rezultatului negocierilor purtate în condiţiile legii între consiliul de administraţie şi reprezentanţii salariaţilor, în funcţie de studii, munca efectiv prestată şi limitele minime prevăzute de lege. Plata salariilor, impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurări sociale se va face potrivit legii. Drepturile şi obligaţiile personalului societăţii sînt stabilite de consiliul de administraţie, în condiţiile legii. ART. 28 Amortizarea fondurilor fixe Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe. ART. 29 Evidenta contabila şi bilanţul contabil Societatea va tine evidenta contabila în lei, va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Economiei şi Finanţelor. Bilanţul şi contul de profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României. ART. 30 Calculul şi repartizarea profitului Profitul societăţii se stabileşte pe baza bilanţului aprobat de adunarea generală a acţionarilor. Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legii. Din profitul societăţii se pot constitui fonduri destinate modernizării, cercetării şi dezvoltării investiţiilor, reparaţiilor, precum şi pentru alte destinaţii stabilite de adunarea generală a acţionarilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare. În conformitate cu prevederile legale în vigoare, societatea comercială îşi va constitui fondul de rezerva. Plata profitului net cuvenit acţionarilor se face de societate în condiţiile legii, în cel mult 2 luni de la aprobarea bilanţului de către adunarea generală a acţionarilor. În cazul înregistrării de pierderi, adunarea generală a acţionarilor va analiza şi hotărî în consecinţa. Suportarea pierderilor de către acţionari se va face proporţional cu aportul la capital şi în limita capitalului subscris. ART. 31 Registrele societăţii Societatea tine registrele prevăzute de legislaţia în vigoare. CAP. X Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii ART. 32 Modificarea formei juridice Modificarea formei juridice a societăţii se va putea face prin hotărîrea adunării generale a acţionarilor. În perioada în care statul este acţionar unic, modificarea formei juridice a societăţii se va putea face numai cu aprobarea consiliului imputernicitilor statului. Noua societate va îndeplini formalităţile legale de înregistrare şi publicitate cerute la înfiinţarea societăţilor. ART. 33 Dizolvarea societăţii Următoarele situaţii duc la dizolvarea societăţii: - imposibilitatea realizării obiectului social; - hotărîrea adunării generale; - falimentul; - pierderea unei jumătăţi din capitalul social, după ce s-a consumat fondul de rezerva, dacă adunarea generală a acţionarilor nu decide completarea capitalului social sau reducerea lui la suma rămasă; - numărul de acţionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni; - la cererea oricărui acţionar, dacă împrejurările de forta majoră şi consecinţele lor durează mai mult de 8 luni, iar adunarea generală a acţionarilor constata ca funcţionarea societăţii nu mai este posibila. Dizolvarea societăţii comerciale trebuie sa fie înscrisă în Registrul Comerţului şi publicată în Monitorul Oficial al României. ART. 34 Lichidarea societăţii În caz de dizolvare, societatea va fi lichidată. Lichidarea societăţii şi repartiţia patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurilor prevăzute de lege. ART. 35 Litigii Litigiile societăţii cu persoane fizice sau juridice, romane sau străine, sînt de competenta instanţelor judecătoreşti din România. Litigiile născute din raporturi contractuale dintre societate şi persoane juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii. CAP. XI Dispoziţii finale ART. 36 Prevederile prezentului statut se completează, de drept, cu dispoziţiile legale referitoare la societăţile comerciale. ANEXA 3
REGIA AUTONOMĂ A HUILEI PETROŞANI
SITUAŢIA DETERMINĂRII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse în bilanţul
contabil încheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-------------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea rămasă 16.087.046
2. Mijloace circulante (exclusiv creanţe şi decontări) 6.718.507
3. Creanţe certe (inclusiv decontări certe) 2.642.660
4. Alte active 70.370
5. Mijloace şi cheltuieli pentru investiţii 8.346.184
---------------
TOTAL A: 33.864.967
B. Elemente de pasiv
1. Obligaţii certe (din grupa B pasiv) 1.911.846
2. Obligaţii certe către personalul unităţii si
organul ierarhic superior 794.156
3. Credite bancare 2.920.611
4. Creditori şi furnizori pentru investiţii 355.813
5. Credite pentru investiţii 835.991
----------
TOTAL B: 6.818.417
C. Patrimoniul net al unităţii (A-B) 27.046.550
Mijloace fixe 16.087.046
Mijloace circulante 10.959.504
D. Capital social 24.534.321
ANEXA 3.1
SOCIETATEA COMERCIALĂ
"INSTITUTUL DE CERCETĂRI SI PROIECTĂRI MINIERE" - S.A. PETROŞANI
SITUAŢIA DETERMINĂRII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse în bilanţul
contabil încheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-------------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea rămasă 28.732
2. Mijloace circulante (exclusiv creanţe şi decontări) 36.991
3. Creanţe certe (inclusiv decontări certe) 70
4. Alte active -
5. Mijloace şi cheltuieli pentru investiţii -
---------------
TOTAL A: 65.793
B. Elemente de pasiv
1. Obligaţii certe (din grupa B pasiv) 9.239
2. Obligaţii certe către personalul unităţii si
organul ierarhic superior 31.765
3. Credite bancare -
4. Creditori şi furnizori pentru investiţii -
5. Credite pentru investiţii -
6. Credite pentru pierderi -
----------
TOTAL B: 41.004
C. Patrimoniul net al unităţii (A-B) 24.789
Mijloace fixe 24.789
D. Capital social 23.098
ANEXA 3.2
SOCIETATEA COMERCIALĂ
"INSTITUTUL NAŢIONAL PENTRU SECURITATE MINIERĂ
ŞI PROTECŢIE ANTIEXPLOZIVĂ - INSEMEX" - S.A. PETROŞANI
SITUAŢIA PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse în bilanţul
contabil încheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-------------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea rămasă 48.099
2. Mijloace circulante (exclusiv creanţe şi decontări) 25.673
3. Creanţe certe (inclusiv decontări certe) 2.230
---------------
TOTAL A: 76.002
B. Elemente de pasiv
1. Obligaţii certe 8.967
2. Obligaţii certe către personalul unităţii si
organul ierarhic superior 19.362
3. Credite bancare -
4. Creditori şi furnizori pentru investiţii 1.000
5. Credite pentru investiţii -
6. Credite pentru pierderi -
----------
TOTAL B: 29.329
C. Patrimoniul net al unităţii (A-B) 46.673
Mijloace fixe 46.673
D. Capital social 50.717
ANEXA 3.3
SOCIETATEA COMERCIALĂ
"UZINA DE PIESE DE SCHIMB PENTRU REPARAŢII
UTILAJE, ECHIPAMENTE ELECTROTEHNICE MINIERE"
- S.A. PETROŞANI
SITUAŢIA DETERMINĂRII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse în bilanţul
contabil încheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-------------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea rămasă 387.029
2. Mijloace circulante (exclusiv creanţe şi decontări) 648.235
3. Creanţe certe (inclusiv decontări certe) 27.042
4. Alte active 2
5. Mijloace şi cheltuieli pentru investiţii 102.720
---------------
TOTAL A: 1.165.028
B. Elemente de pasiv
1. Obligaţii certe (din grupa B pasiv) 168.676
2. Obligaţii certe către personalul unităţii si
organul ierarhic superior 134.060
3. Credite bancare 127.803
4. Creditori şi furnizori pentru investiţii -
5. Credite pentru investiţii 50.783
6. Credite pentru pierderi -
----------
TOTAL B: 481.322
C. Patrimoniul net al unităţii (A-B) 683.706
Mijloace fixe 387.029
Mijloace circulante 296.677
D. Capital social 674.117
ANEXA 3.4
SOCIETATEA COMERCIALĂ
"CONSMIN" - S.A. PETROŞANI
SITUAŢIA DETERMINĂRII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse în bilanţul
contabil încheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-------------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea rămasă 142.669
2. Mijloace circulante (exclusiv creanţe şi decontări) 293.912
3. Creanţe certe (inclusiv decontări certe) 20.648
4. Alte active -
---------------
TOTAL A: 457.234
B. Elemente de pasiv
1. Obligaţii certe (din grupa B pasiv) 202.676
2. Obligaţii certe către personalul unităţii si
organul ierarhic superior -
3. Credite bancare -
4. Creditori şi furnizori pentru investiţii -
5. Credite pentru investiţii -
6. Credite pentru pierderi -
----------
TOTAL B: 202.676
C. Patrimoniul net al unităţii (A-B) 254.558
Mijloace fixe 142.669
Mijloace circulante 111.889
D. Capital social 178.104
ANEXA 3.5
SOCIETATEA COMERCIALĂ
"ROTRANS-ISCRONI" - S.A PETROŞANI
SITUAŢIA DETERMINĂRII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse în bilanţul
contabil încheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-------------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea rămasă 77.076
2. Mijloace circulante (exclusiv creanţe şi decontări) 20.921
3. Creanţe certe (inclusiv decontări certe) 38
4. Alte active -
---------------
TOTAL A: 98.035
B. Elemente de pasiv
1. Obligaţii certe (din grupa B pasiv) 9.666
2. Obligaţii certe către personalul unităţii si
organul ierarhic superior -
3. Credite bancare -
4. Creditori şi furnizori pentru investiţii -
5. Credite pentru investiţii -
6. Credite pentru pierderi -
----------
TOTAL B: 9.666
C. Patrimoniul net al unităţii (A-B) 88.369
Mijloace fixe 77.076
Mijloace circulante 11.293
D. Capital social 67.464
ANEXA 3.6
SOCIETATEA COMERCIALĂ
"COMIN" - S.A PETROŞANI
SITUAŢIA DETERMINĂRII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse în bilanţul
contabil încheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-------------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe 5.975
2. Mijloace circulante (exclusiv creanţe şi decontări) 1.002.983
3. Creanţe certe (inclusiv decontări certe) 237.979
4. Alte active -
5. Mijloace şi cheltuieli pentru investiţii în curs 594
---------------
TOTAL A: 1.247.531
B. Elemente de pasiv
1. Obligaţii certe (din grupa B pasiv) 143.291
2. Obligaţii certe către personalul unităţii si
organul ierarhic superior 1.051.645
3. Credite bancare (din grupa B pasiv) -
4. Creditori şi furnizori pentru investiţii -
5. Credite pentru investiţii -
6. Credite pentru pierderi -
----------
TOTAL B: 1.194.936
C. Patrimoniul net al unităţii (A-B) 52.595
Mijloace fixe 5.975
Mijloace circulante 46.620
D. Capital social 42.287
ANEXA 3.7
SOCIETATEA COMERCIALĂ
"TRANSUTIL" - S.A PETROŞANI
SITUAŢIA DETERMINĂRII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse în bilanţul
contabil încheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-------------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe 49.159
2. Mijloace circulante (exclusiv creanţe şi decontări) 5.905
3. Creanţe certe (inclusiv decontări certe) 20.600
4. Alte active -
5. Mijloace şi cheltuieli pentru investiţii în curs 3.573
---------------
TOTAL A: 79.237
B. Elemente de pasiv
1. Obligaţii certe (din grupa B pasiv) 7.431
2. Obligaţii certe către personalul unităţii si
organul ierarhic superior 14.394
3. Credite bancare (din grupa B pasiv) -
4. Creditori şi furnizori pentru investiţii -
5. Credite pentru investiţii -
6. Credite pentru pierderi -
----------
TOTAL B: 21.825
C. Patrimoniul net al unităţii (A-B) 57.412
Mijloace fixe 49.159
Mijloace circulante 8.253
D. Capital social 48.232
ANEXA 3.8
SOCIETATEA COMERCIALĂ
"STAR-TRANS" - S.A PETROŞANI
SITUAŢIA DETERMINĂRII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse în bilanţul
contabil încheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-------------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe 153.874
2. Mijloace circulante (exclusiv creanţe şi decontări) 21.057
3. Creanţe certe (inclusiv decontări certe) 53.226
4. Alte active -
5. Mijloace şi cheltuieli pentru investiţii în curs 19.000
---------------
TOTAL A: 247.157
B. Elemente de pasiv
1. Obligaţii certe (din grupa B pasiv) 30.804
2. Obligaţii certe către personalul unităţii si
organul ierarhic superior 30.127
3. Credite bancare (din grupa B pasiv) -
4. Creditori şi furnizori pentru investiţii -
5. Credite pentru investiţii -
6. Credite pentru pierderi -
----------
TOTAL B: 60.931
C. Patrimoniul net al unităţii (A-B) 186.226
Mijloace fixe 153.874
Mijloace circulante 32.352
D. Capital social 168.224
ANEXA 3.9
SOCIETATEA COMERCIALĂ
"AUTOTRANSCOM" - S.A. VULCAN
SITUAŢIA DETERMINĂRII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse în bilanţul
contabil încheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-------------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe 38.900
2. Mijloace circulante (exclusiv creanţe şi decontări) 10.743
3. Creanţe certe (inclusiv decontări certe) 24.355
4. Alte active -
5. Mijloace şi cheltuieli pentru investiţii în curs 7.862
---------------
TOTAL A: 81.860
B. Elemente de pasiv
1. Obligaţii certe (din grupa B pasiv) 11.222
2. Obligaţii certe către personalul unităţii si
organul ierarhic superior 15.173
3. Credite bancare (din grupa B pasiv) -
4. Creditori şi furnizori pentru investiţii -
5. Credite pentru investiţii -
6. Credite pentru pierderi -
----------
TOTAL B: 26.395
C. Patrimoniul net al unităţii (A-B) 55.465
Mijloace fixe 38.900
Mijloace circulante 16.565
D. Capital social 44.067
-------