Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 170 din 7 martie 1991  privind infiintarea Regiei autonome a imprimeriilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 170 din 7 martie 1991 privind infiintarea Regiei autonome a imprimeriilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 61 din 23 martie 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Regia autonomã a imprimeriilor, cu sediul în Bucureşti, piata Presei Libere nr. 1.
Regia autonomã a imprimeriilor se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu <>Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale.
Regia autonomã a imprimeriilor este persoana juridicã care funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã.
Ministerul Culturii şi Ministerul Finanţelor reprezintã interesele statului în consiliul de administraţie al regiei.
ART. 2
Regia autonomã a imprimeriilor are ca obiect de activitate: executarea de tiparituri şi alte lucrãri poligrafice; editarea şi comercializarea de tiparituri şi produse poligrafice; exportul de tiparituri în sistem lohn şi alte tiparituri; importul de maşini, piese de schimb şi materiale poligrafice, aprovizionarea cu hirtie, cerneluri şi cu alte materiale tehnologice din ţara şi din import; cercetãri şi proiectari în domeniul tehnologiei poligrafice; prestarea de servicii de specialitate în ţara şi în strãinãtate; pregãtirea forţei de munca necesare prin grupul şcolar poligrafic.
ART. 3
Patrimoniul Regiei autonome a imprimeriilor este de 738 milioane lei, constituit prin preluarea activului şi pasivului de la unitãţile prezentate în anexa nr. 1 care, la data prezentei hotãrîri, se desfiinţeazã.
Valoarea patrimoniului regiei se va modifica în mod corespunzãtor pe baza reevaluarii acestuia în condiţiile prevãzute de lege.
Regia autonomã a imprimeriilor este proprietara bunurilor din patrimoniul sau.
În exercitarea drepturilor de proprietate regia foloseşte şi dispune, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestuia.
ART. 4
Organizarea şi funcţionarea Regiei autonome a imprimeriilor se desfãşoarã în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare din anexa nr. 2 la prezenta hotãrîre.
ART. 5
Personalul regiei autonome se supune prevederilor legislaţiei muncii şi reglementãrilor interne ale Regiei autonome a imprimeriilor, aprobate de consiliul de administraţie.
Personalul care trece la Regia autonomã a imprimeriilor se considera transferat în interesul serviciului şi beneficiazã, timp de 3 luni, de salariul tarifar şi sporul de vechime avut, dacã este încadrat în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici.
ART. 6
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 7
H.C.M. nr. 969/31 iulie 1973 - anexa nr. 1, pct. 3 se abroga.

p. PRIM-MINISTRU
ANTON VATASESCU

ANEXA 1

LISTA
unitãţilor şi subunitatilor ce se reorganizeazã ca filiale şi subunitati ale Regiei autonome a imprimeriilor

-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea actuala a Denumirea filialelor Subunitati ale
crt. întreprinderii filialelor
-------------------------------------------------------------------------------
1. Combinatul poligrafic Imprimeria "Coresi" 1. Slobozia
"Bucureşti" 2. Calarasi
3. Tirgoviste
4. Buzau
5. Rimnicu Sarat
2. Întreprinderea poligrafica Imprimeria "Bacovia" 1. Piatra-Neamt
Bacau - Bacau 2. Focsani
3. Roman
4. Tirgu-Neamt
3. Întreprinderea poligrafica Imprimeria "Ardealul" 1. Turda
Cluj - Cluj 2. Bistrita
3. Zalau
4. Dej
4. Întreprinderea poligrafica Imprimeria "Oltenia" 1. Slatina
Craiova - Craiova 2. Caracal
3. Tirgu Jiu
4. Drobeta-Turnu
Severin
5. Întreprinderea poligrafica Imprimeria de Vest -
Oradea Oradea
6. Laboratorul de cercetãri Centrul de servicii şi
poligrafice cercetãri poligrafice
"SERTI"
7. Baza de aprovizionare Filiala comercialã de
şi desfacere aprovizionare şi
desfacere
8. Compartiment de export- Oficiul de export-
import import "TIPEXIM"
-------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 2

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Regiei autonome şi imprimeriilor

CAP. 1
Prevederi generale

ART. 1
Denumirea regiei este Regia autonomã a imprimeriilor, înfiinţatã prin Hotãrîrea Guvernului nr. 170/7.03.1991.
ART. 2
Regia autonomã este persoana juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã şi îşi desfãşoarã activitatea conform prezentului regulament.
ART. 3
Sediul principal al regiei este în Bucureşti, piata Presei Libere nr. 1, sector 1. Subunitatile regiei sînt prevãzute în anexa nr. 1 la Hotãrîrea Guvernului nr. 170/7.03.1991.

CAP. 2
Obiectul de activitate

ART. 4
Obiectul de activitate al Regiei autonome a imprimeriilor îl constituie: executarea de tiparituri şi lucrãri poligrafice; editarea şi comercializarea de tiparituri şi produse poligrafice; exportul de tiparituri în sistem lohn şi alte tiparituri; aprovizionarea cu hirtie, cerneluri şi cu alte materiale tehnologice din ţara şi din import; cercetãri şi proiectari în domeniul tehnologiei poligrafice; prestarea de servicii de specialitate în ţara şi în strãinãtate; pregãtirea forţei de munca necesare prin unitãţile şcolare proprii (liceu industrial, şcoala de maiştri şi şcoala profesionalã).
ART. 5
Regia autonomã a imprimeriilor aplica strategia Ministerului Culturii privind prioritatea în domeniul apariţiei tipariturilor de interes naţional şi contribuie la raspindirea actului de cultura pe întreg teritoriul tarii şi în teritoriile cu populaţie româneascã din exterior.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 6
Regia autonomã a imprimeriilor are un patrimoniu în valoare de 738 milioane lei, prin însuşirea patrimoniului subunitatilor din structura, stabilit în conformitate cu prevederile Hotãrîrii Guvernului nr. 945/1990. Patrimoniul astfel constituit se transmite regiei, prin hotãrîrea de înfiinţare.
ART. 7
Regia este proprietara bunurilor din patrimoniul sau, exercitind dreptul de proprietate în condiţiile <>art. 5 din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale.

CAP. 4
Modalitatea de constituire a filialelor şi altor subunitati
Relaţiile lor în cadrul regiei autonome şi relaţiile cu terţii

ART. 8
Regia autonomã a imprimeriilor are în structura sa subunitatile menţionate în anexa nr. 1 la Hotãrîrea Guvernului nr. 170/7.03.1991.
Aceste subunitati din structura regiei, în cadrul autonomiei functionale acordate de consiliul de administraţie, au gestiune economicã proprie şi sînt împuternicite cu largi atribuţii în toate domeniile de activitate ale producţiei, putind încheia contracte cu terţii şi alte acte juridice în nume propriu.

CAP. 5
Organele de conducere ale regiei

ART. 9
Conducerea regiei se asigura de consiliul de administraţie, compus din 15 persoane, din care una este directorul general al regiei, în calitate de preşedinte al consiliului de administraţie, numite prin ordinul ministrului culturii.
Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu, un reprezentant al Ministerului Finanţelor şi un reprezentant al Ministerului Culturii.
Ceilalţi membri sînt numiţi dintre ingineri, jurişti, economişti, tehnicieni specializaţi în domeniul de activitate al regiei.
ART. 10
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 11
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a Regiei autonome a imprimeriilor, numãrul de posturi şi normativul de constituire a compartimentelor, precum şi înfiinţarea sau desfiinţarea de filiale sau alte subunitati;
b) numeşte directorii din aparatul propriu al regiei, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
c) stabileşte remunerarea membrilor consiliului de administraţie, nivelul de salarizare a directorilor, precum şi nivelurile de salarizare a personalului regiei în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, în condiţiile legii;
d) aproba programele economice ale regiei;
e) hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate şi îşi exercita competentele ce decurg din regulamentul propriu privind operaţiunile de încasare şi plati în lei şi valuta, concesionarea, închirierea şi locaţia gestiunii, asocierea şi libera concurenta, operaţiunile de comerţ exterior, încheierea de contracte de vînzare, executarea de lucrãri şi prestarea de servicii cu întreprinzãtori strãini, practicarea preţurilor, precum şi celelalte competente ce îi revin în baza <>Legii nr. 15/1990 ;
f) stabileşte organizarea subunitatilor, obiectul de activitate, delegarile de competente, organele de conducere şi alte elemente necesare desfãşurãrii activitãţii acestora.
ART. 12
Consiliul de administraţie hotãrãşte în toate problemele privind activitatea regiei, cu excepţia celor care, potrivit legii, sînt date în competenta altor organe.
ART. 13
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în şedinţe ordinare şi extraordinare.
Şedinţele ordinare se desfãşoarã lunar, iar cele extraordinare ori de cîte ori este nevoie, dupã procedura stabilitã de regulament.
Consiliul de administraţie ia hotãrîri valabile dacã la şedinţa sînt prezenţi 3/4 din numãrul membrilor.
Hotãrîrile se iau cu majoritatea absolutã a membrilor prezenţi.
ART. 14
Activitatea curenta a regiei este condusã de directorul general, numit de consiliul de administraţie, cu avizul Ministerului Culturii.
Directorul general al regiei conduce activitatea curenta a acesteia şi angajeazã sau destituie personalul regiei.

CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 15
Regia autonomã a imprimeriilor întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi. Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi se aproba de Ministerul Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 16
Evaluarea veniturilor, cheltuielilor şi a profiturilor se face în lei, pentru operaţiunile efectuate în valuta utilizîndu-se cursul de revenire.
ART. 17
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se sfirseste la 31 decembrie ale fiecãrui an.
ART. 18
Activitatea economico-financiarã a regiei este controlatã de organele de specialitate ale acesteia.

CAP. 7
Relaţiile Regiei autonome a imprimeriilor

ART. 19
Relaţiile comerciale dintre Regia autonomã a imprimeriilor şi alte regii şi societãţi comerciale, precum şi cu statul, se vor desfasura pe baze contractuale, guvernate de principiul libertãţii contractuale, potrivit Codului civil şi Codului comercial roman.
ART. 20
Regia autonomã a imprimeriilor va putea practica în raporturile sale preţuri decurgind din acţiunea conjugata a cererii şi ofertei, în condiţiile <>Legii nr. 15/1990 .
ART. 21
Litigiile Regiei autonome a imprimeriilor cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre regie şi persoanele juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.

Dispoziţii finale

ART. 22
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Regiei autonome a imprimeriilor reprezintã cadrul constitutiv pentru desfãşurarea şi realizarea obiectului de activitate al regiei şi se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 15/1990 şi ale celorlalte reglementãri în vigoare.

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016