Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 154 din 24 aprilie 1997  pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 154 din 24 aprilie 1997 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 79 din 30 aprilie 1997
În temeiul <>art. 29 alin. (3) din Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Preşedintelui şi Guvernului României, precum şi a personalului Presedentiei, Guvernului şi al celorlalte organe ale puterii executive, republicatã,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimulãrii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 2
Prezenta hotãrîre intra în vigoare la data de întîi a lunii urmãtoare datei publicãrii ei în Monitorul Oficial al României.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri, Hotãrîrea Guvernului nr. 498/1993 cu privire la aprobarea Normelor referitoare la constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimulãrii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 din 11 octombrie 1993, cu modificãrile ulterioare, se abroga.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
--------------
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara


ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimulãrii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia

I. Constituirea fondurilor de stimulare

1. (1) Fondurile de stimulare se constituie lunar, astfel:
- prin aplicarea cotei de 15% asupra valorii bunurilor confiscate şi valorificate şi asupra sumei penalitatilor aplicate şi încasate de cãtre personalul din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia;
- prin aplicarea unei cote de 7% asupra valorii bunurilor confiscate de alte ministere şi de celelalte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale, care, potrivit legii, au acest drept, şi valorificate prin aparatul Ministerului Finanţelor;
- prin aplicarea unei cote de 6% asupra penalitatilor date de alte ministere şi de celelalte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale, care, potrivit legii, au acest drept, şi încasate prin aparatul Ministerului Finanţelor.
(2) În categoria bunurilor confiscate şi valorificate se includ toate valorile materiale şi bãneşti (în lei şi în valuta) care fac obiectul confiscãrii şi au fost valorificate potrivit legii, inclusiv cele abandonate în timpul controlului. În aceasta categorie se cuprind şi sumele constatate şi încasate de organele de control ale Ministerului Finanţelor ca încasate necuvenit de agenţii economici ca urmare a stabilirii şi practicãrii unor preţuri şi tarife gresite sau de monopol, a aplicãrii unor cote de adaos comercial şi comision nelegale, a recurgerii la practici anticoncurentiale (înţelegeri interzise, abuz de poziţie dominanta, nerespectarea reglementãrilor privind concentrarile economice şi alte acte de concurenta neloialã). Valuta confiscatã se evalueaza în lei, la cursul de schimb valutar din ziua virarii contravalorii în lei de cãtre Banca Nationala a României.
(3) Bunurile confiscate reprezentind arme, muniţii, echipament militar, produse explozibile şi alte bunuri similare vor fi predate şi valorificate în condiţiile legii; pentru confiscarea acestora nu se constituie fond de stimulare.
(4) În categoria penalitatilor se includ:
- majorãrile de intirziere, calculate pentru sumele identificate suplimentar, în timpul controlului, peste obligaţiile de plata declarate sau stabilite, dupã caz, anterior controlului, de contribuabili, ca datorate bugetului de stat, bugetelor locale şi fondurilor speciale, constind în impozite, taxe şi alte obligaţii legale cãtre fondurile publice;
- majorãrile de intirziere, stabilite în urma verificãrii respectãrii termenelor prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru achitarea obligaţiilor cãtre bugetul de stat, bugetele locale şi fondurile speciale;
- sumele reprezentind dublarea impozitelor ca urmare a sustragerii de la plata;
- amenzile aplicate şi încasate în condiţiile legii;
- majorãrile de intirziere aplicate persoanelor juridice pentru nerespectarea contractelor subsidiare încheiate cu beneficiarii interni pentru derularea împrumuturilor guvernamentale externe.
2. Cotele utilizate pentru constituirea fondului de stimulare se aplica numai în cazurile în care confiscarile şi penalitãţile sînt stabilite definitiv şi numai dacã acestea au fost valorificate şi încasate de cãtre organele autorizate, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, iar sumele au fost încasate efectiv la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale.
3. Fondul de stimulare se constituie conform pct. 1 de cãtre:
a) direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat din judeţe şi municipiul Bucureşti, din sumele provenite din activitatea proprie (cu reflectarea distinctã pe direcţii) şi din cea a unitãţilor subordonate şi prin reţinerea unei cote de 5% din stimulentele aferente bunurilor valorificate de organele fiscale, provenite de la unitãţile vamale din raza judeţului;
b) Colegiul Ministerului Finanţelor, din sumele provenite din activitatea proprie a direcţiilor din structura sa şi din virarea unei cote de 10% din fondurile de stimulare constituite în cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, potrivit lit. a);
c) vami, din sumele provenite din activitatea proprie;
d) direcţiile regionale vamale, din sumele provenite din activitatea proprie şi din virarea unei cote de 10% din fondul constituit la nivelul vamilor din raza de activitate;
e) Direcţia generalã a vamilor, din virarea unei cote de 20% din fondul constituit la vami şi din cel constituit la direcţiile regionale vamale din sumele provenite din activitatea proprie.

II. Utilizarea fondurilor de stimulare

1. Principalele criterii de repartizare pe salariaţi a stimulentelor:
- contribuţia efectivã în activitatea de confiscare şi valorificare a bunurilor, de aplicare şi încasare de penalitãţi;
- contribuţia personalã în identificarea şi atragerea de venituri bugetare;
- contribuţia la buna organizare şi funcţionare a activitãţii proprii, la aplicarea mecanismelor de urmãrire a încasãrii veniturilor datorate statului;
- competenta profesionalã doveditã şi disponibilitatea la sarcini în îndeplinirea atribuţiilor;
- respectarea ordinii şi disciplinei individuale sau în compartimentul de munca pe care îl coordoneazã, în cazul funcţiilor de conducere;
- contribuţia personalã la introducerea, reglementarea şi aplicarea corecta a procedurilor, tehnicilor şi nomenclaturii vamale;
- frecventa, natura, dificultatea şi valoarea descoperirilor în activitatea de control financiar, a Garzii financiare şi vamalã;
- îndeplinirea corecta şi la timp a activitãţilor programate, calitatea serviciilor prestate, prevenirea şi lichidarea debitelor, conducerea corecta şi la zi a evidentelor;
- gradul de periculozitate a acţiunilor la care participa;
- valorificarea în timp cît mai scurt a bunurilor confiscate şi nedepasirea coeficientului de perisabilitate admis de norme;
- încasarea în timp cît mai scurt a penalitatilor aplicate;
- complexitatea procesului de constatare a abaterilor de la normele legale şi capacitatea stabilirii corecte a rãspunderii persoanelor vinovate, potrivit legii.
2. Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi de :
a) cel mult 3 salarii de baza pentru personalul care contribuie la confiscarea de bunuri, la aplicarea şi încasarea de penalitãţi, la identificarea şi atragerea de venituri la bugetul de stat, bugetele locale şi fondurile speciale, precum şi pentru:
- salariaţii care participa efectiv la valorificarea bunurilor confiscate şi la încasarea penalitatilor aplicate;
- personalul Direcţiei generale a controlului financiar de stat şi al direcţiilor controlului financiar de stat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat din judeţe şi municipiul Bucureşti, care participa la acţiunile de restructurare economicã, disciplina financiarã, repatriere a valutei şi la alte acţiuni similare dispuse de conducere;
- personalul brigazilor mobile din cadrul Direcţiei de supraveghere şi control vamal, care a obţinut rezultate deosebite în activitate;
- personalul încadrat în alte compartimente decît cele cu atribuţii de confiscari de bunuri şi aplicari de penalitãţi, care aduce o contribuţie efectivã în realizarea acestor activitãţi;
- personalul de specialitate, inclusiv cel care ocupa funcţii de conducere, altul decît cel prevãzut mai sus, salarizat potrivit anexei nr. 1 cap. I şi II şi anexei nr. 2 <>cap. I la Legea nr. 85/1996 , fãrã a se depãşi 50% din totalul acestuia încadrat efectiv;
- persoanele care ocupa funcţii de demnitari;
b) cel mult un salariu de baza pentru celãlalt personal al ministerului şi al unitãţilor sale subordonate, inclusiv pentru personalul aparţinînd Centrului de tehnologie a informatiei financiare, care contribuie la buna desfãşurare a activitãţii unitãţii din care face parte;
c) pentru contribuţii excepţionale la identificarea de venituri atrase efectiv la bugetul de stat prin confiscari de bunuri şi aplicare de penalitãţi, conducerea ministerului poate aproba stimulente peste nivelul prevãzut la pct. 2 lit. a) de mai sus.
3. Unitãţile în cadrul cãrora se formeazã fondurile de stimulare:
a) la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, prin evidentiere în analitic, pe fiecare direcţie şi unitate subordonata care le-a creat prin efort propriu;
b) la nivelul Colegiului ministerului, prin evidentierea în analitic, pe fiecare direcţie care le-a creat prin efort propriu şi, separat, din virãrile de 10% de la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat.
Repartizarea pe direcţii, secţii ale Garzii financiare, celelalte compartimente independente şi unitãţi subordonate a fondurilor de stimulare constituite în condiţiile prevãzute de pct. 3 lit. a) se face de cãtre directorul general, la propunerea conducerilor compartimentelor şi ale unitãţilor subordonate.
Repartizarea pe direcţii, direcţii generale şi Garda financiarã a fondurilor de stimulare constituite în condiţiile prevãzute la lit. b) de mai sus se face de cãtre ministrul finanţelor, la propunerea secretarilor de stat.
4. Aprobarea stimulentelor nominale se face de cãtre:
a) primul-ministru, pentru ministrul finanţelor;
b) ministrul finanţelor, pentru:
- secretarii de stat;
- comisarul general şi comisarii generali adjuncţi ai Garzii financiare, directorul general şi directorii generali adjuncţi ai Direcţiei generale a vamilor, directorii (generali), directorii (generali) adjuncţi ai direcţiilor (generale) din minister, subordonate ministrului finanţelor, şi consilierii ministrului;
- directorii (generali), directorii (generali) adjuncţi ai celorlalte direcţii (generale) din minister, la propunerea secretarilor de stat coordonatori;
- directorul şi directorul adjunct tehnic de la Centrul de tehnologie a informatiei financiare, la propunerea directorului general al Direcţiei generale de studii economico-financiare;
- celelalte categorii de personal din minister (exclusiv cel aparţinînd Direcţiei generale a vamilor), la propunerea directorilor generali şi directorilor, respectiv a comisarului general, cu acordul secretarilor de stat coordonatori, dupã caz;
- directorii generali şi directorii generali adjuncţi de la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, la propunerea Direcţiei generale organizare, resurse umane şi servicii generale, cu acordul secretarilor de stat;
- directorii, comisarii şefi de secţie şi adjunctii acestora de la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, la propunerea directorului general, cu acordul secretarilor de stat coordonatori şi, respectiv, al comisarului general, pentru personalul secţiilor Garzii financiare;
c) directorii generali ai direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, pentru:
- aparatul propriu, exclusiv personalul prevãzut la lit. b) liniutele a 6-a şi a 7-a, la propunerea conducãtorilor de direcţii, ai secţiilor Garii financiare şi ai compartimentelor independente;
- directorii administraţiilor financiare şi adjunctii acestora, şefii circumscriptiilor financiare municipale şi personalul perceptiilor rurale;
d) directorii administraţiilor financiare şi şefii circumscriptiilor financiare, pentru:
- personalul din subordine, exclusiv cel prevãzut la lit. c) liniuta a 2-a;
e) directorul general al vamilor, pentru:
- personalul din aparatul propriu, exclusiv cel prevãzut la lit. b) liniuta a 2-a;
- directorii şi directorii adjuncţi din cadrul direcţiilor regionale vamale;
- şefii de vama şi adjunctii acestora, la propunerea directorilor generali adjuncţi şi a directorilor direcţiilor regionale vamale;
f) directorii direcţiilor regionale vamale, pentru:
- personalul propriu, exclusiv cel prevãzut la lit. e) liniuta a 2-a;
- personalul vamilor din subordine, la propunerea sefilor acestora şi a sefilor de compartimente din cadrul direcţiilor regionale vamale, dupã caz [exclusiv cel prevãzut la pct. 4 lit. e) liniuta a 3-a];
g) directorul Direcţiei generale de studii economico-financiare pentru personalul Centrului de tehnologie a informatiei financiare, exclusiv cel prevãzut la lit. b) liniuta a 4-a, la propunerea directorului acestei unitãţi.

III. Dispoziţii finale

1. Ministrul finanţelor poate aproba redistribuirea unor fonduri de stimulare între unitãţile subordonate, precum şi între minister şi acestea.
2. În cazuri temeinic justificate, directorul general al vamilor poate aproba redistribuirea de fonduri de stimulare între vami şi direcţiile regionale vamale, între acestea, precum şi între Direcţia generalã a vamilor şi unitãţile sale subordonate.
3. Plata stimulentelor aprobate se face, de regula, în cursul fiecãrei luni, pentru luna expiratã, sau în lunile urmãtoare.
4. Stimulentele atribuite sînt supuse impozitãrii, prin cumulare cu celelalte drepturi salariale primite în cursul lunii respective, potrivit legii.
Stimulentele nu fac parte din salariul de baza, nu se suporta din fondul de salarii, iar asupra lor nu se calculeazã C.A.S., Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi contribuţia pentru pensia suplimentarã.
5. Sumele rãmase neutilizate la sfîrşitul lunii, respectiv al anului, se reporteazã lunar şi anual, urmînd sa fie utilizate în acelaşi scop.
6. Evidentierea în contabilitate a fondurilor de stimulare se efectueazã potrivit normelor stabilite de Ministerul Finanţelor.
7. Sumele incluse în fondul de stimulare în mod necuvenit, prin nerespectarea reglementãrilor legale, vor fi deduse din fondul de stimulare constituit în perioadele urmãtoare şi vor fi virate la bugetul de stat.
8. Sumele existente în soldurile fondurilor de stimulare, constituite pînã la data intrãrii în vigoare a hotãrîrii Guvernului de aprobare a prezentelor norme metodologice, se preiau în noile fonduri de stimulare.
9. Personalul însãrcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul fiecãrei unitãţi aparţinînd Ministerului Finanţelor are obligaţia de a verifica corecta constituire şi utilizare a fondurilor de stimulare şi de a nu permite constituirea şi, dupã caz, plata sumelor care nu se încadreazã în norme, informind despre aceasta conducerea ierarhic superioarã.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016