Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 15 din 10 ianuarie 1991  privind infiintarea societatilor comerciale farmaceutice - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 15 din 10 ianuarie 1991 privind infiintarea societatilor comerciale farmaceutice - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 8 din 16 ianuarie 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã societãţile comerciale farmaceutice pe acţiuni, persoane juridice, cu denumirea, sediul, obiectul de activitate şi capitalul social iniţial, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Societãţile comerciale farmaceutice pe acţiuni se înfiinţeazã prin preluarea activului şi pasivului de la oficiile farmaceutice cuprinse în anexa nr. 1, care se desfiinţeazã. Valoarea capitalului social al acestora va fi definitivat dupã finalizarea evaluãrii patrimoniului, conform Hotãrîrii Guvernului nr. 945/1990.
ART. 3
Societãţile comerciale farmaceutice pe acţiuni înfiinţate se vor organiza şi vor funcţiona în conformitate cu legislaţia romana şi cu statutul propriu al fiecãrei societãţi prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 4
Societãţile comerciale farmaceutice aplica reglementãrile Ministerului Sãnãtãţii privind intreaga activitate farmaceutica, în care scop informeazã organul central al administraţiei de stat pe domeniul ocrotirii sãnãtãţii cu privire la:
a) organizarea şi evidenta subunitatilor farmaceutice din structura pentru acoperirea în mod judicios a teritoriului, din punct de vedere al asistenţei cu medicamente;
b) aprovizionarea societãţilor comerciale farmaceutice cu medicamente, produse stomatologice, tehnico-medicale şi igieno-cosmetice, în concordanta cu morbiditatea specifica din zona şi cu reglementãrile privind circuitul medicamentelor.
ART. 5
Societãţile comerciale farmaceutice pot încheia contracte de concesionare, închiriere şi contracte de locatie a gestiunilor pentru subunitatile farmaceutice din structura, în condiţiile legii.
ART. 6
Societãţile comerciale farmaceutice disponibilizeaza, cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii, farmacii, puncte farmaceutice şi unitãţi tehnico-medicale, în ale cãror spaţii se pot infiinta farmacii de cãtre farmacisti şi unitãţi farmaceutice specifice de cãtre asistenţi de farmacie sau asistenţi tehnico-medicali.
ART. 7
Pentru îmbunãtãţirea asistenţei cu medicamente a populaţiei, punctele farmaceutice pot fi transformate, dupã caz, în farmacii sau alte unitãţi farmaceutice specifice, avînd ca obiect de activitate difuzarea produselor prevãzute de nomenclatorul stabilit de Ministerul Sãnãtãţii.
ART. 8
Laboratoarele de control al medicamentelor din actuala structura a oficiilor farmaceutice se preiau şi trec în structura organizatoricã a Institutului pentru controlul de stat al medicamentului şi cercetãri farmaceutice, unitate finanţatã de la bugetul de stat, din subordinea Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 9
Farmaciile de circuit închis care funcţioneazã în cadrul spitalelor şi policlinicilor se trec şi vor fi integrate în structura organizatoricã a acestora, ca secţii şi respectiv servicii de farmacie, cu personal şi mijloace fixe aferente, prin protocoale ce se vor încheia în acest scop.
ART. 10
Unitãţile sanitare (spitale, policlinici), cu sau fãrã farmacii proprii, se vor aproviziona cu medicamente, produse stomatologice, tehnico-medicale şi materiale sanitare, de regula, de la societãţile comerciale farmaceutice sau de la Regia autonomã "Unifarm" Bucureşti, la preţurile stabilite potrivit reglementãrilor în vigoare.
ART. 11
Preţurile de aprovizionare şi desfacere practicate pentru medicamente, produse stomatologice, tehnico-medicale şi materiale sanitare vor fi unice şi stabilite de organele competente.
ART. 12
Societãţile comerciale farmaceutice, precum şi unitãţile farmaceutice nou înfiinţate vor practica o cota de rabat de 25% la medicamente.
ART. 13
Ministerul Sãnãtãţii va emite autorizaţii de funcţionare pentru toate tipurile de unitãţi farmaceutice în condiţiile respectãrii reglementãrilor în vigoare şi va tine evidenta acestora.
ART. 14
Personalul care trece la societãţile comerciale se considera transferat în interesul serviciului.
ART. 15
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 16
Prezenta hotãrîre intra în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

ANEXA 1

LISTA
societãţilor comerciale farmaceutice care se înfiinţeazã

-------------------------------------------------------------------------------
Sediul Capitalul
Denumirea ---------- Principalul social Unitatea
Nr. societãţii Forma Localitatea obiect de iniţial la care se
crt. comerciale juridicã strada, nr. activitate la desfiin-
Judeţul 30.XI.1990 teaza
(mii lei)
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6
-------------------------------------------------------------------------------
1. "CENTROFARM" Societate Bucureşti, Aprovizionare, 520.069 Oficiul
- S.A. pe str. Alecu preparare, con- farmaceutic
acţiuni Constati- servare, elibera- nr. 1
nescu nr. 8, re, supraveghere Bucureşti
sector 1 şi prognoza în
domeniul
medicamentelor

2. "PHARMA" Societate Bucureşti, Aprovizionare, 125.949 Oficiul
- S.A. pe intrarea preparare, con- farmaceutic
acţiuni Costache servare, elibera- nr. 2
Negri re, supraveghere Bucureşti
nr. 11, şi prognoza în
sector 5 domeniul
medicamentelor

3. "MEDICA" Societate Bacau, str. Aprovizionare, 123.656 Oficiul
- S.A. pe George preparare, con- farmaceutic
acţiuni Bacovia servare, elibera- Bacau
nr. 52, re, supraveghere
judeţul şi prognoza în
Bacau domeniul
medicamentelor

4. "FARMACOM" Societate Braşov, Aprovizionare, 250.573 Oficiul
- S.A. pe str. Zizi- preparare, con- farmaceutic
acţiuni nului nr. servare, elibera- Braşov
112, re, supraveghere
judeţul şi prognoza în
Braşov domeniul
medicamentelor

5. "NAPOFARM" Societate Cluj-Napoca, Aprovizionare, 183.601 Oficiul
- S.A. pe str. Maia- preparare, con- farmaceutic
acţiuni covschi servare, elibera- Cluj
nr. 2, re, supraveghere
judeţul şi prognoza în
Cluj domeniul
medicamentelor

6. "HELIOFARM" Societate Constanta, Aprovizionare, 181.303 Oficiul
- S.A. pe b-dul Aurel preparare, con- farmaceutic
acţiuni Vlaicu servare, elibera- Constanta
nr. 84, re, supraveghere
judeţul şi prognoza în
Constanta domeniul
medicamentelor

7. "OLFARM" Societate Craiova, Aprovizionare, 185.379 Oficiul
- S.A. pe str. preparare, con- farmaceutic
acţiuni Tabaci servare, elibera- Craiova
nr. 3, re, supraveghere
judeţul şi prognoza în
Dolj domeniul
medicamentelor

8. "REMEDIA" Societate Deva, str. Aprovizionare, 118.743 Oficiul
- S.A. pe Doroban- preparare, con- farmaceutic
acţiuni tilor servare, elibera- Deva
nr. 43, re, supraveghere
judeţul şi prognoza în
Hunedoara domeniul
medicamentelor

9. "HEPITES" Societate Galaţi, Aprovizionare, 191.410 Oficiul
- S.A. pe str. Pier- preparare, con- farmaceutic
acţiuni sicului servare, elibera- Galaţi
nr. 5, re, supraveghere
judeţul şi prognoza în
Galaţi domeniul
medicamentelor

10. "IASSYFARM" Societate Iaşi, str. Aprovizionare, 149.726 Oficiul
- S.A. pe Smirdan preparare, con- farmaceutic
acţiuni nr. 19, servare, elibera- Iaşi
judeţul re, supraveghere
Iaşi şi prognoza în
domeniul
medicamentelor

11. "SANIFARM" Societate Comuna Aprovizionare, 107.954 Oficiul
- S.A. pe Sinmartin, preparare, con- farmaceutic
acţiuni judeţul servare, elibera- Oradea
Bihor re, supraveghere
şi prognoza în
domeniul
medicamentelor

12. "ARGESFARM" Societate Pitesti, Aprovizionare, 212.200 Oficiul
- S.A. pe str. preparare, con- farmaceutic
acţiuni Banatului servare, elibera- Pitesti
nr. 2, re, supraveghere
judeţul şi prognoza în
Arges domeniul
medicamentelor

13. "MEDIMFARM" Societate Ploiesti, Aprovizionare, 185.351 Oficiul
- S.A. pe str. Gh. preparare, con- farmaceutic
acţiuni Doja servare, elibera- Ploiesti
nr. 26, re, supraveghere
judeţul şi prognoza în
Prahova domeniul
medicamentelor

14. "GALENUS" Societate Satu Mare, Aprovizionare, 114.746 Oficiul
- S.A. pe str. preparare, con- farmaceutic
acţiuni Botizului servare, elibera- Satu Mare
nr. 47, re, supraveghere
judeţul şi prognoza în
Satu Mare domeniul
medicamentelor

15. "DORNAFARM" Societate Suceava, Aprovizionare, 95.092 Oficiul
- S.A. pe str. Gh. preparare, con- farmaceutic
acţiuni Doja servare, elibera- Suceava
nr. 51, re, supraveghere
judeţul şi prognoza în
Suceava domeniul
medicamentelor

16. "ARCATIM" Societate Timişoara, Aprovizionare, 211.358 Oficiul
- S.A. pe str. Gh. preparare, con- farmaceutic
acţiuni Lazar servare, elibera- Timişoara
nr. 10, re, supraveghere
judeţul şi prognoza în
Timis domeniul
medicamentelor

17. "AESCULAP" Societate Tirgu Mures, Aprovizionare, 142.591 Oficiul
- S.A. pe str. preparare, con- farmaceutic
acţiuni Livezeni servare, elibera- Tirgu Mures
nr. 8, re, supraveghere
judeţul şi prognoza în
Mures domeniul
medicamentelor
-------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 2

STATUTUL*)
societãţii comerciale farmaceutice pe acţiuni

--------------
*) Denumirea, sediul şi capitalul social pentru fiecare societate în parte sînt cele prevãzute în anexa nr. 1 la hotãrîre.

CAP. 1
Denumire, forma juridicã, sediul, durata de funcţionare, obiect de activitate
1. Denumirea este: "Societatea comercialã farmaceutica".
În toate actele şi lucrãrile emanate de la societate, în afarã de denumirea acesteia, va fi menţionat numãrul de înregistrare în registrul comerţului şi sediul societãţii, precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.".
2. Forma juridicã: Societatea comercialã farmaceutica este o societate pe acţiuni.
3. Durata functionarii societãţii comerciale farmaceutice S.A. este nedeterminatã.
4. Societatea comercialã farmaceutica este constituitã prin reorganizarea Oficiului farmaceutic conform Legii nr. 15/1990.
5. Sediul este:
str. ................... nr. ........... sector ..................
6. Obiectul de activitate al societãţii:
Societatea comercialã farmaceutica desfãşoarã o activitate cu caracter social-sanitar ca parte integrantã a sistemului de ocrotire a sãnãtãţii, asigurind aprovizionarea, prepararea, conservarea, eliberarea, supravegherea şi prognoza în domeniul medicamentelor.
7. În baza actului de înfiinţare, Societatea comercialã farmaceutica S.A., se înscrie în registrul camerei de comerţ locale şi se publica în Monitorul Oficial. Societatea comercialã farmaceutica devine persoana juridicã din ziua înregistrãrii în registrul comerţului.

CAP. 2
Capital social, acţiuni
8. Capitalul social iniţial al societãţii este stabilit pe baza Hotãrîrii Guvernului nr. 945/1990 şi a normelor metodologice şi reprezintã patrimoniul constituit pe baza aportului de resurse materiale şi financiare, urmînd a fi definitivat.
9. Societatea comercialã farmaceutica S.A. va transmite Agenţiei Naţionale pentru Privatizare un titlu de valoare egal cu 30% din cuantumul capitalului social în termen de 30 zile de la constituirea ei, în vederea emiterii de înscrisuri nominative.
10. Capitalul social se constituie din acţiuni nominative în valoare nominalã de ..... lei fiecare.
11. Acţiunile emise în limita capitalului social constituit au urmãtorul regim:
- în prima etapa, unicul proprietar al acţiunilor societãţii este statul;
- în etapa urmãtoare, acţiunile vor fi puse în vînzare, astfel ca minimum 51% din acestea sa fie în posesia farmacistilor.
12. Acţiunile vor avea înscrise:
- denumirea şi durata societãţii;
- data actului constitutiv, numãrul din registrul comerţului sub care se afla înscrisã societatea;
- numãrul Monitorului Oficial în care s-a fãcut publicarea;
- capitalul social, numãrul acţiunilor şi numãrul de ordine, valoarea nominalã a acţiunilor şi vãrsãmintelor efectuate;
- semnatura a 2 administratori.
13. Acţiunile conferã posesorilor drepturi egale, asigurindu-se pentru fiecare acţionar dreptul la vot în adunarea generalã.
În acţiuni se va arata numele, prenumele şi domiciliul sau, dupã caz, denumirea societãţii şi sediul acesteia.
14. Dividendul fiecãrei acţiuni se plãteşte din profitul real al societãţii şi reprezintã pentru acţionar un drept social, iar la data aprobãrii bilanţului de cãtre adunarea generalã a actionarilor se transforma într-un drept de creanta, exigibil fata de societate.

CAP. 3
Structura societãţii
15. Structura societãţii cuprinde: compartimentul de management şi compartimentul tehnico-operativ (producţia).
16. Compartimentul de management are urmãtoarele atribuţii:
- realizarea activitãţii de marketing;
- realizarea activitãţii de cercetare-dezvoltare;
- coordonarea subunitatilor farmaceutice din structura şi efectuarea de controale cu privire la aplicarea integrala a reglementãrilor în vigoare referitoare la activitatea farmaceutica;
- realizarea activitãţii economico-financiare;
- realizarea sistemului informaţional şi statistic prin crearea reţelei proprii;
- politica de asigurare şi pregãtire a forţei de munca;
- elaborarea proiectului contractului colectiv de munca.
17. Compartimentul de management are în componenta birouri şi servicii ce au obiect de activitate executarea atribuţiilor de mai sus.
18. Compartimentul tehnico-operativ (producţia) are urmãtoarele atribuţii:
- realizarea activitãţii de desfacere şi producţie prin aprovizionarea corespunzãtoare cu medicamente a unitãţilor farmaceutice, conform prevederilor farmaceutice romane şi nomenclatorului aprobat;
- asigurarea cu utilaje moderne şi documentaţii tehnice necesare activitãţii tehnico-operative din depozite şi unitãţile farmaceutice din componenta;
- dezvoltarea activitãţii de microproducţie a laboratoarelor galenice proprii pentru valorificarea resurselor locale şi diversificarea preparatelor farmaceutice;
- asigurarea calitãţii medicamentelor, substanţelor farmaceutice, plantelor medicinale, produselor dietetice, stomatologice, produselor şi materialelor sanitare, igieno-cosmetice, tehnico-medicale, din ţara şi din import, prin efectuarea controlului calitativ, precum şi prin depozitarea şi conservarea acestora în condiţii corespunzãtoare;
- va asigura ca eliberarea medicamentelor sa se facã numai de cãtre farmacisti, care poarta rãspunderea morala şi materialã pentru prepararea şi eliberarea lor, iar unitãţile farmaceutice specifice sa se aprovizioneze şi sa elibereze numai produsele prevãzute în nomenclatorul stabilit de Ministerul Sãnãtãţii.
19. Societatea comercialã farmaceutica S.A. are în componenta subunitati farmaceutice şi depozite.
20. Atribuţiile prevãzute la pct. 17 sînt exercitate de compartimentele de producţie în cadrul politicii stabilite de compartimentul de management.
21. Formele de salarizare în etapa cît statul este principalul acţionar se vor stabili de cãtre consiliul de administraţie al societãţii, cu respectarea prevederilor legale, urmînd ca dupã transferul acţiunilor cãtre terţi sa fie reglementate în funcţie de hotãrîrile adunãrii generale a actionarilor, cu respectarea nivelului minim de salarizare prevãzut de lege.
22. Societatea comercialã farmaceutica are obligaţia sa pãstreze în custodie materialele sanitare consumabile (medicamente, pansamente, vata, reactivi, filme, radiologice) din stocurile Ministerului Sãnãtãţii, Ministerului Apãrãrii Naţionale şi Ministerului de Interne, constituite pentru acordarea asistenţei medicale în situaţii deosebite şi a preschimbarii - improspatarii acestora, precum şi a celor deţinute de ministerele respective în depozite proprii cu avizul Ministerului Sãnãtãţii, în baza unui comision ce va fi negociat între pãrţi.
23. Societatea comercialã farmaceutica S.A. poate încheia contracte de locatie a gestiunii pentru unitãţile farmaceutice, contracte a cãror durata este de 5 ani, primii 2 ani fiind obligatorii, iar restul de 3 ani fiind facultativi pentru ambele pãrţi. În cazul în care una dintre pãrţi doreşte sa rezilieze contractul în cursul acestor 3 ani, va face cunoscut celeilalte pãrţi intenţia de a renunţa la contract cu cel puţin 3 luni înainte.
24. Încheierea contractului de locatie a gestiunii de închiriere şi concesionare se realizeazã de societatea comercialã farmaceutica în urmãtoarele condiţii:
a) farmacistul diriginte al unitãţii, în funcţie de pregãtirea profesionalã şi de rezultatele activitãţii sale;
b) un farmacist principal din colectivul unitãţii;
c) în cazul în care sînt 2 sau mai mulţi solicitanti pentru preluarea contractului, se organizeazã concurs;
d) un farmacist diriginte al altei farmacii, în condiţiile lit. a) şi în absenta unor contracandidati.

CAP. 4
Organele de conducere ale societãţii
25. Organele de conducere ale societãţii sînt:
A) Adunarea generalã a actionarilor societãţii.
B) Consiliul de administraţie.
26. În prima etapa, cît societatea va avea capital integral de stat, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de un consiliu al imputernicitilor statului, alcãtuit şi numit în condiţiile prevãzute de lege.

A) Adunarea generalã a actionarilor societãţii
27. Dupã transferul acţiunilor cãtre terţi, adunarea generalã este constituitã din acţionari şi reprezintã organul suprem de conducere al societãţii.
28. Adunãrile generale sînt ordinare şi extraordinare. Acestea se vor tine la sediul societãţii în localul ce va fi indicat în convocare.
29. Adunarea generalã ordinarã se întruneşte cel puţin o data pe an, în cel mult 3 luni de la încheierea exerciţiului financiar.
În afarã altor probleme înscrise pe ordinea de zi, adunarea generalã este obligatã sa hotãrascã asupra urmãtoarelor:
- examineazã, aproba bilanţul şi fixeazã dividendul;
- alege consiliul de administraţie şi comisia de cenzori;
- fixeazã retributia cuvenitã administratorilor şi cenzorilor;
- se pronunţa asupra gestiunii administratorilor;
- aproba bugetul de venituri şi cheltuieli şi, dupã caz, programul de activitate pe exerciţiul urmãtor.
30. Adunarea generalã extraordinarã se întruneşte ori de cîte ori este nevoie a se lua o hotãrîre pentru:
- mãrirea capitalului;
- schimbarea formei societãţii;
- mutarea sediului;
- fuziunea cu alte societãţi;
- reducerea capitalului social sau reîntregirea sa prin emisiunea de noi acţiuni;
- dizolvarea anticipata a societãţii;
- modificãri ale contractului de societate ori a statutului sau oricare alta hotãrîre pentru care este cerutã aprobarea adunãrii generale.
31. Convocarea, organizarea şi funcţionarea adunãrii generale se face conform legii. Hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor se ia în condiţiile prevederilor legale şi este obligatorie pentru toţi actionarii.

B) Consiliul de administraţie
32. Consiliul de administraţie este organul de conducere al societãţii între şedinţele adunãrii generale şi este format din reprezentanţii actionarilor - administratori.
33. Membrii consiliului de administraţie vor depune garanţie în lei (care nu poate fi mai mica decît valoarea a 10 acţiuni sau dublul remuneraţiei lunare).
34. Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii principale:
- aproba tactica şi strategia de marketing;
- aproba politica de dezvoltare a produselor specifice;
- aproba domeniile orientative ale producţiei;
- aproba politica de vinzari;
- examineazã şi înainteazã adunãrii generale a actionarilor bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul şi contul de profit şi pierderi;
- reprezintã societatea în relaţii de munca, stipulate în contractul colectiv de munca;
- numeşte şi revoca preşedintele consiliului;
- angajeazã şi concediazã personalul de conducere.
Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare o data pe luna, sau ori de cîte ori este nevoie. Modul de lucru şi hotãrîrile acestuia se iau în condiţiile prevãzute de lege.
35. Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza şi decizionala consilieri şi consultanţi din diferite sectoare ale vieţii economice şi sociale. Activitatea acestora va fi compensata material, conform înţelegerilor reciproce pe baza de contract.
36. Preşedintele consiliului de administraţie asigura conducerea curenta a societãţii şi urmãreşte ducerea la îndeplinire a hotãrîrilor consiliului de administraţie.
37. Consiliul de administraţie poate delega o parte din puterile sale unui comitet de direcţie, compus din membri aleşi dintre administratori, fixindu-le în acelaşi timp şi remuneraţia.
Preşedintele consiliului de administraţie este şi directorul general sau director, în care calitate conduce şi comitetul de direcţie.
Decizia consiliului de administraţie privind suma necesarã remunerãrii membrilor comitetului de direcţie va trebui sa fie ratificatã de adunarea generalã, dacã depãşeşte prevederile statutului sau dacã statutul nu prevede nimic în aceasta privinta.
Deciziile comitetului de direcţie se iau cu majoritatea absolutã a voturilor membrilor sãi.
Comitetul de direcţie este obligat sa prezinte, la fiecare şedinţa a consiliului de administraţie, registrul sau de deliberãri.
În comitetul de direcţie votul nu poate fi dat prin delegaţie.

CAP. 5
Comisia de cenzori
38. Pentru exercitarea controlului asupra activitãţii economico-financiare a societãţii se constituie comisia de cenzori, compusa din 3 membri aleşi de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de 3 ani şi 3 supleanţi.
Cel puţin unul dintre supleanţi trebuie sa fie contabil autorizat sau expert contabil, iar acesta sa nu fie acţionar.
Revocarea cenzorilor se face numai în adunarea generalã cu votul cerut.
39. Cenzorii sînt obligaţi sa depunã garanţie în lei (ce se evalueaza la 1/3 din garanţia prevãzutã pentru administratori).
40. Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii:
- supravegherea gestiunii societãţii;
- verificarea legalitãţii bilanţului şi contului de profit şi pierderi, concordanta cu registrele;
- efectuarea de controale inopinate asupra situaţiei casei;
- verificarea existenţei titlurilor sau valorilor ce sînt proprietatea societãţii;
- convocarea adunãrii generale, cînd nu a fost convocatã de administrator;
- constatarea modului de depunere a garanţiilor de cãtre administrator;
- participarea la adunãrile generale unde pot face propuneri pe care le apreciazã ca necesare;
- verificarea bilanţurilor contabile şi prezentarea raportului adunãrii generale.
41. Pentru îndeplinirea obligaţiilor ce le revin, cenzorii vor delibera împreunã şi vor întocmi un raport ce se va prezenta în adunarea generalã; în caz de neînţelegere, cenzorii vor putea face rapoarte care vor trebui sa fie prezentate adunãrii generale.
Cenzorii vor trece într-un registru special deliberãrile lor, precum şi constatãrile fãcute în exerciţiul mandatului lor.

CAP. 6
Registrele societãţii
42. În afarã evidentelor prevãzute de lege, societatea trebuie sa ţinã:
a) un registru al actionarilor;
b) un registru al şedinţelor şi deliberãrilor adunãrilor generale;
c) un registru al şedinţelor şi deliberãrilor consiliului de administraţie;
d) un registru al deliberãrilor şi constatãrilor fãcute de cenzori.
Registrele de la lit. a), b) şi c) vor fi ţinute sub îngrijirea consiliului de administraţie, iar cel de la lit. d) de cenzori.
43. Administratorii sînt obligaţi sa punã la dispoziţia actionarilor, pe cheltuiala acestora, registrele prevãzute la lit. a) şi b) şi sa elibereze la cerere extrase de pe el.

CAP. 7
Bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţ contabil şi conturi de profit
44. Bugetul anual de venituri şi cheltuieli al societãţii exprima forma sinteticã a veniturilor şi cheltuielilor ce privesc activitatea societãţii.
Bugetul are un caracter previzional, intocmindu-se în trim. IV al anului financiar curent pentru anul urmãtor şi se aproba de adunarea generalã a actionarilor.
Bilanţul contabil reprezintã documentul de consemnare a rezultatelor financiare ale activitãţii societãţii pe baza cãruia se determina mãrimea profitului rezultat în anul de execuţie. Bilanţul contabil este verificat de comisia de cenzori şi se aproba de adunarea generalã a actionarilor.
Proiectul bilanţului contabil se aduce la cunostinta actionarilor înaintea datei de convocare a adunãrii generale, la termenul prevãzut de lege.
45. Prin contul de profit se stabileşte destinaţia profitului, inclusiv cota ce se atribuie ca dividend actionarilor.
În cazul în care se consemneazã pierderi, se stabileşte modul de acoperire.
46. Administratorii sînt obligaţi, în 15 zile de la data adunãrii generale, sa depunã o copie de pe bilanţ, însoţitã de contul de profit şi pierderi, la registrul comerţului, alaturind raportul lor, cel al cenzorilor şi procesul-verbal al adunãrii generale, pentru a fi menţionat în registru. Bilanţul şi contul de profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial.
47. Evaluarea veniturilor, cheltuielilor şi profiturilor se face în lei.
Pentru veniturile nete în valuta, societatea are dreptul de a dispune asupra unei cote de 30%, iar începînd de la 01.02.1991 aceasta cota se va ridica la 50% .
Sumele în valuta rãmase la dispoziţie se pãstreazã în conturi speciale deschise pe numele societãţii la B.R.C.E. sau la alte bãnci cu sediul în România.
48. Din beneficiul societãţii se va prelua în fiecare an cel puţin 5% pentru formarea fondului de rezerva pînã ce acesta va atinge minimum a 5-a parte din capitalul social.
Se va include în fondul de rezerva, chiar dacã acesta a atins suma prevãzutã, excedentul obţinut prin emiterea acţiunilor pe un curs mai mare decît valoarea lor, dacã excedentul nu este întrebuinţat la plata cheltuielilor de emisiune sau destinat amortizãrilor.

CAP. 8
Fuziunea, dizolvarea şi lichidarea
49. Fuziunea, dizolvarea şi lichidarea societãţii se fac conform legii.

CAP. 9
Personalul societãţii
50. Personalul societãţii se va încadra şi salariza conform legii. Contractul de munca se va semna în numele societãţii de director - preşedintele consiliului de administraţie.

CAP. 10
Amortizarea
51. Amortizarea fondurilor fixe se face conform legii.

CAP. 11
Asigurarea
52. Asigurarea bunurilor se face contra tuturor riscurilor conform legii.

CAP. 12
Litigii
53. Litigiile se vor soluţiona conform legii romane.

CAP. 13
Dispoziţii finale
54. Preşedintele consiliului de administraţie rãspunde în fata acestuia pentru acţiunile de management şi de angajare a societãţii.
55. Prezentul statut reprezintã cadrul constitutiv pentru desfãşurarea şi realizarea obiectului societãţii şi se întregeşte cu prevederile legislaţiei comerciale şi ale celorlalte reglementãri în vigoare.
56. Pentru aplicarea completa a prevederilor statutului, consiliul de administraţie va aproba, la propunerea compartimentului de management, regulile interne de funcţionare a societãţii.
-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016