Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 140 din 27 februarie 1991  privind metodologia atribuirii in locatie a gestiunii sau inchirierii unor subunitati prin licitatie directa    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 140 din 27 februarie 1991 privind metodologia atribuirii in locatie a gestiunii sau inchirierii unor subunitati prin licitatie directa

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL 48 DIN 11/3 /91


Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Toate subunitatile comerciale din comerţul interior şi turism, cu capital de stat, precum şi subunitatile de producţie, prestatoare de servicii sau spaţiile disponibile cu destinaţie de birouri, aparţinînd regiilor autonome înfiinţate prin decizii ale prefecturilor şi Primãriei municipiului Bucureşti, care vor fi atribuite în locaţia gestiunii sau închiriate persoanelor fizice sau juridice, romane sau strãine, vor fi scoase la licitaţie directa.
ART. 2
Atunci cînd spaţiile în care funcţioneazã subunitatile prevãzute la art. 1 nu sînt proprietatea societãţilor comerciale, acestea vor organiza, în comun cu proprietarul, o singura licitaţie pentru acordarea locatiei gestiunii şi închirierea spaţiului. În aceasta situaţie se vor încheia, separat, un contract pentru locaţia gestiunii cu societatea comercialã şi un contract de închiriere cu regia autonomã, pe aceeaşi perioada.
ART. 3
Profilul subunitatilor comerciale care vor fi scoase la licitaţie va fi stabilit de prefecturi sau Primãria municipiului Bucureşti, cu consultarea Ministerului Comerţului şi Turismului - Departamentul comerţului interior, urmãrindu-se asigurarea necesarului de suprafeţe comerciale, diversificarea şi amplasarea raţionalã a reţelei comerciale.
ART. 4
Organizarea licitaţiei, inclusiv îndeplinirea formalitãţilor de publicitate, se realizeazã de cãtre o comisie numita de consiliul de administraţie al societãţii comerciale.
În situaţiile prevãzute în cuprinsul art. 2, organizarea licitaţiei, inclusiv îndeplinirea formelor de publicitate, se realizeazã de cãtre proprietarul spaţiului printr-o comisie formatã din reprezentanţii societãţii comerciale, prefecturii sau Primãriei municipiului Bucureşti şi regiei autonome, dupã caz.
ART. 5
Comisia de organizare va elabora documentaţia licitaţiei, care va fi distribuita ofertanţilor contra cost şi care va cuprinde menţiuni referitoare la descrierea obiectului licitaţiei, preţul de la care aceasta începe, durata locatiei gestiunii, criteriile şi punctajul pe baza cãrora va fi desemnat cistigatorul.
Aceasta va asigura publicitatea licitaţiei prin întocmirea unor publicaţii, care vor cuprinde:
a) obiectul licitaţiei şi locul de amplasare unde poate fi vizitat;
b) locul unde poate fi procurata documentaţia licitaţiei;
c) garanţia de participare şi fondul de plata; d) ziua, ora şi locul desfãşurãrii licitaţiei.
Publicaţiile de licitaţie vor fi afişate la locul unde aceasta se va desfasura şi vor fi publicate, în presa localã, precum şi într-un ziar cu difuzare la nivelul întregii tari. Licitaţia se va desfasura dupã trecerea a 15 zile de la data apariţiei anunţului în presa.
La adjudecare pot fi prezenţi reprezentanţi ai prefecturilor sau Primãriei municipiului Bucureşti, ai Departamentului comerţului interior şi ai sindicatelor, pentru a supraveghea ca licitaţia sa se desfãşoare conform legii.
ART. 6
Fiecare ofertant va achitã o garanţie de participare, reprezentind o cota procentualã din valoarea obiectului licitaţiei, stabilitã de comisia de organizare.
Sumele vor fi consemnate la C.E.C. pe numele societãţii comerciale sau regiei autonome, dupã caz, chitanţa fiind depusa de ofertant la secretariatul organizatorului cu cel puţin 3 zile înainte de data ţinerii licitaţiei. O data cu chitanţa, ofertantul va depune actele doveditoare privind bonitatea sau garanţiile materiale de care dispune.
Garanţia de participare depusa de cistigatorul licitaţiei i se restituie acestuia dupã încetarea contractului de locatie a gestiunii sau de închiriere.
Celelalte garanţii se restituie depunatorilor dupã adjudecare.
ART. 7
În ziua stabilitã pentru licitaţie concurentii vor prezenta comisiei de organizare ofertele lor, care vor cuprinde toate elementele prevãzute în documentaţie, în plic sigilat.
Comisia de organizare va deschide plicurile în prezenta concurenţilor şi va adjudeca obiectul licitaţiei în favoarea concurentului care a întrunit cel mai mare punctaj.
În caz de balotaj, în aceeaşi zi se desfãşoarã o noua licitaţie numai cu ofertanţii în cauza.
Criteriile de evaluare a ofertelor, pentru determinarea cistigatorului licitaţiei, sînt cele prevãzute în anexa, care face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 8
Prevederile prezentei hotãrîri se completeazã cu cele din Hotãrîrea Guvernului nr. 1228/1990.
ART. 9
Pe data prezentei hotãrîri se abroga Hotãrîrea Guvernului nr. 84/1991 , precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN





ANEXA 1

CRITERII
pentru efectuarea licitaţiei

Punctaj
maxim
---------

1. Profilul de activitate: 17 puncte

a) Activitate de producţie şi comercializare

- alimentare 17 p.
- nealimentare 8 p.
- mixte 8 p.

b) Comercializare de produse
- alimentare 12 p.
- nealimentare 5 p.
- mixte 5 p.

c) Prestãri de servicii 10 p.

d) Alimentaţie publica (cofetarie,
patiserie, restaurant, bar) 5 p.

e) Alte activitãţi 5 p.



2. Pregãtirea şi competenta profesionalã: 8 puncte

a) Pregãtire de specialitate 8 p.
b) Alta pregãtire 0 p.

3. Preluarea integrala a personalului
din unitatea existenta 12 puncte

4. Bonitatea sau garanţia materialã
doveditã de ofertant: 7 puncte

a) În lei 1-4 p.
b) Mixt (în lei şivaluta) 1-3 p.+ a.
Punctajul se va face proporţional cu valoarea capitalului,capitalulminim reprezentind un punct, capitalul mixt reprezentind 4 sau 3 puncte dupã caz, iar valorile intermediare stabilindu-se proporţional.



5. Comercializare: 13 puncte
a) În lei 13 p.
b) În valuta 0 p.
c) Mixt 5 p.

6. Practicarea unui adaos comercial 3 puncte
cît mai redus 1-3 p.
7. Contracte încheiatede ofertant
legate de obiectullicitaţiei în
perioada anterioarã licitaţiei: 5 puncte

a) Contracte pentru produse
agroalimentare 5 p.
b) Contracte pentru utilaje 5 p.
c) Contracte pentru alte produse 3 p.
d) Alte bunuri (xerox, telefon,
mobilier comercial,birou,
autoturism etc.) 1 p.



NOTA:

Se are în vedere marfa contractatã.
Comisia de organizare va aprecia utilitatea.

8. Modalitãţi de plata a chiriei
sau locatiei: 5 puncte
a) În lei 5 p.
b) În valuta 1 p.

c) Mixtã 3 p.

9. Ofertantul este salariatul
unitãţii atribuite în locaţia
gestiunii sau închiriate 10 puncte
10. Preţul licitat pentru chiria
spaţiului 10 puncte
11. Preţul licitat pentru locaţia
gestiunii (preţul de pornire
va fi stabilit conform
valorilor din contabilitate) 10 puncte

NOTA:

Stabilirea punctajului acordat pentru valoarea chiriei şi locatiei gestiunii se va face proporţional, de la valoarea minima spre valoarea maxima.

Observaţii:
1. În cazul spaţiilor scoase la licitaţie pentru care nu se stabileşte un profil de activitate, pentru anumite activitãţi ( restaurante, baruri etc.), întreprinzãtorii vor trebui sa prezinte avize de la organe de specialitate ca spaţiile pot fi adaptate scopului (I.P.B., Sanepid, I.D.E.B., pompieri etc.).
2. Toate angajamentele prevãzute în oferta de licitaţie a cistigatorului vor fi incluse în contract. Nerespectarea oricãrui angajament din contract atrage dupã sine rezilierea acestuia.

--------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016