Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARIRE nr. 1312 din 14 decembrie 1990 privind constituirea Societatii Comerciale cu capital integral strain "Flory Financial" - S.R.L.
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 112 din 29 mai 1992
Hotãrîre cuprinsã în anexa la <>Hotãrîrea Guvernului nr. 102/1992 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 68 din 16 aprilie 1992.
Guvernul României hotãrãşte:
ART. 1
Se aproba constituirea, în conformitate cu prevederile <>Decretului-lege nr. 96/1990 , Societãţii Comerciale cu capital integral strãin, denumita "Flory Financial" - societate cu rãspundere limitatã, cu sediul în municipiul Bucureşti, avînd ca fondator firma "Flory Financial Corporation" din S.U.A.
Capitalul social subscris este de 25.000 $ U.S.
ART. 2
Obiectul de activitate al societãţii comerciale cuprinde:
- import/export de produse industriale şi bunuri de larg consum şi comercializarea acestora;
- operaţiuni speciale de comerţ internaţional (switch, leasing, lohn, know-how, licitaţie, cooperare, reprezentanta, barter, consignaţie etc.);
- prestãri de servicii legate de obiectul de activitate al societãţii, reclama şi publicitate.
ART. 3
Societatea va funcţiona ca persoana juridicã romana, în conformitate cu statutul acesteia şi cu reglementãrile în vigoare în România.
PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN
STATUTUL
Societãţii Comerciale "Flory Financial" - S.R.L.
Firma "Flory Financial Corporation", cu sediul în S.U.A., 396 White Rive, Rd. South River, New Jersey, reprezentatã prin domnul Armand Artinian, constituie în România o societate comercialã cu capital integral strãin, al cãrui statut este urmãtorul:
CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, obiectul, sediul, durata
ART. 1
Denumirea societãţii
Denumirea societãţii este "Flory Financial" - S.R.L.
În toate actele, facturile, prospectele, anunţurile, publicaţiile, ofertele şi alte acte emanind de la societate denumirea societãţii va fi precedatã sau urmatã de menţiunea "societate cu rãspundere limitatã" sau "S.R.L.", de capitalul social şi numãrul de înregistrare de la Ministerul Finanţelor.
ART. 2
Forma juridicã a societãţii
Societatea Comercialã "Flory Financial" - S.R.L. este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate cu rãspundere limitatã, cu capital integral strãin, şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Obiectul de activitate al societãţii
Societatea Comercialã "Flory Financial" - S.R.L. va avea ca obiect de activitate:
- import-export şi comercializare de bunuri de larg consum şi industriale indigene şi din strãinãtate, cu excepţia celor interzise de legislaţia romana;
- operaţiuni speciale de comerţ internaţional (switch, consulting, leasing, intermediere, lohn, depozit, magazine, know-how, licitaţii, cooperare, gaj, ipoteca, barter);
- prestãri servicii legate de obiectul de activitate al societãţii;
- consignaţie şi reprezentanta.
Toate aceste operaţiuni se vor efectua cu plata în lei şi/sau valuta prin reţeaua proprie de comercializare şi depozite şi/sau alte reţele din România şi/sau strãinãtate.
Pentru importuri, societatea va plati taxele vamale conform legii. Comercializarea la intern se va face cu plata impozitului pe circulaţia mãrfurilor.
ART. 4
Sediul societãţii
Sediul societãţii este în România, localitatea Bucureşti, str. Constantin Bosianu nr. 15, sector 4, cod 75271.
Sediul social al societãţii va putea fi mutat în orice alt loc din România pe baza hotãrîrii consiliului de administraţie, luate în unanimitate.
Societatea, în funcţie de necesitaţi, va putea sa înfiinţeze sucursale, filiale, agenţii, birouri pe teritoriul României şi în alte tari, prin hotãrîrea consiliului de administraţie şi cu respectarea legislaţiei în vigoare.
ART. 5
Durata societãţii
Durata de funcţionare a societãţii este pe o perioada de 10 (zece) ani, începînd de la data înregistrãrii societãţii la Ministerul Finanţelor, aceasta putind fi prelungitã pe noi perioade, în baza hotãrîrii consiliului de administraţie al societãţii şi cu aprobãrile legale necesare.
CAP. 2
Capitalul social; pãrţile sociale
ART. 6
Capitalul social
Capitalul social subscris se stabileşte la suma de 25.000 dolari S.U.A., în numerar.
Acesta este divizat în 25 pãrţi sociale a 1.000 dolari fiecare.
Societatea va tine evidenta pãrţilor sociale într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de Ministerul Finanţelor, care se pãstreazã la sediul societãţii.
Capitalul social în numerar va fi depus integral în contul deschis pe numele şi la dispoziţia societãţii la Banca Romana de Comerţ Exterior sau alte bãnci din România în conformitate cu eşalonarea vãrsãmintelor.
ART. 7
Eşalonarea vãrsãmintelor
Capitalul social în numerar va fi depus dupã urmãtoarea eşalonare:
a) în termen de 30 de zile de la înregistrarea societãţii la Ministerul Finanţelor se va depune 30% din capitalul social, respectiv suma de 7.500 dolari S.U.A.;
b) diferenţa de capital în numerar, respectiv 17.500 dolari S.U.A., va fi depusa pînã la 31 decembrie 1991.
ART. 8
Majorarea sau reducerea capitalului social
Capitalul social va putea fi majorat o data sau de mai multe ori prin crearea de pãrţi sociale noi, reprezentind aport în natura sau numerar, din beneficiile realizate, din donaţii, pe baza hotãrîrii consiliului de administraţie, în condiţiile legii romane.
Majorarea capitalului se face cu acordul autoritãţilor competente.
Capitalul social va putea fi redus, cu precizarea cauzelor şi condiţiilor care determina reducerea, prin hotãrîrea consiliului de administraţie şi cu aprobarea organelor competente romane.
Propunerea de reducere a capitalului social va trebui anunţatã de conducerea operativã a societãţii cu cel puţin 30 de zile înainte de data şedinţei consiliului de administraţie care decide asupra acestei reduceri.
CAP. 3
Conducerea şi administrarea societãţii
ART. 9
Conducerea societãţii
Societatea este condusã de cãtre consiliul de administraţie, compus din: dl. Armand Artinian, dl. Falco Frank şi dl. Friedman Joel de la firma "Flory Financial Corporation".
Societatea este administratã de dl. Armand Artinian, care asigura şi conducerea operativã.
ART. 10
Consiliul de administraţie
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
- stabileşte competentele şi rãspunderile conducerii operative;
- aproba şi modifica programul de activitate şi bugetul de venituri şi cheltuieli al societãţii;
- aproba schema de personal a societãţii şi numãrul de posturi;
- aproba salarizarea cît şi celelalte drepturi ce se acorda personalului, la propunerea conducerii operative a societãţii;
- decide cu privire la înfiinţarea de filiale, sucursale, agenţii sau birouri în alte localitãţi din România sau strãinãtate sau hotãrãşte desfiinţarea acestora, în conformitate cu legea romana;
- hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social;
- examineazã, modifica şi aproba bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi, dupã ascultarea raportului prezentat de conducerea operativã;
- hotãrãşte cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi cu privire la transformarea formei juridice a societãţii;
- aproba executarea unor lucrãri de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;
- hotãrãşte cu privire la prelungirea duratei de funcţionare a societãţii;
- hotãrãşte cu privire la fuziunea, divizarea sau dizolvarea şi lichidarea societãţii;
- hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a salariaţilor societãţii pentru pagubele pricinuite acesteia;
- poate numi un director general şi directori executivi ai societãţii, stabilind împuternicirile şi atribuţiile acestora;
- hotãrãşte în orice alte probleme privind activitatea societãţii.
Consiliul de administraţie se va întruni cel puţin o data la 2 luni.
Hotãrîrile consiliului de administraţie vor fi luate în unanimitate de voturi şi vor fi consemnate în procese-verbale.
Consiliul de administraţie va lua hotãrîri, cu respectarea legislaţiei romane, în ceea ce priveşte activitatea societãţii.
ART. 11
Conducerea operativã
Conducerea operativã are urmãtoarele atribuţii:
- încadreazã şi concediazã personalul societãţii;
- propune consiliului de administraţie aprobarea salariilor şi celorlalte drepturi şi recompense ce se acorda personalului societãţii;
- reprezintã societatea în raporturile cu persoane fizice şi persoane juridice romane sau strãine;
- încheie contracte pentru derularea activitãţii societãţii;
- aproba operaţiunile de încasãri şi plati, precum şi operaţiunile de cumpãrare şi vînzare de bunuri;
- reprezintã societatea în fata organelor de justiţie, şi poate da împuternicire şi altor persoane pentru a reprezenta societatea;
- prezintã rapoarte cãtre consiliul de administraţie cu privire la activitatea societãţii, situaţia financiarã a acesteia, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, cît şi cu privire la alte probleme ale societãţii;
- rezolva şi alte probleme hotãrîte în consiliul de administraţie;
- administreazã patrimoniul societãţii şi stabileşte gestiunile şi rãspunderile persoanelor care gestioneazã;
- stabileşte atribuţiile şi competentele ce revin personalului societãţii.
CAP. 4
Activitatea societãţii
ART. 12
Exerciţiul economico-financiar
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se termina la 31 decembrie ale fiecãrui an.
Primul exerciţiu economico-financiar începe la data constituirii societãţii şi ia sfîrşit la 31 decembrie al anului respectiv.
ART. 13
Evidenta activitãţii economico-financiare
Societatea va întocmi anual bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi şi va tine evidenta activitãţii economico-financiare în conformitate cu normele privitoare la organizarea şi conducerea contabilitãţii la societãţile comerciale constituite în România cu capital integral strãin, elaborate de Ministerul Finanţelor.
Operaţiunile de încasãri şi plati efectuate în valuta vor fi înregistrate în lei, în evidenta contabila, la cursul de schimb în vigoare la data operaţiunii.
Societatea îşi va deschide conturi în lei şi valuta la bãnci din România.
Alimentarea contului societãţii în lei şi valuta se face din încasãrile respective cît şi din împuternicirile aprobate de consiliul de administraţie.
Plãţile în valuta se vor face din disponibilul contului în valuta al societãţii.
Determinarea beneficiilor nete şi utilizarea lor, precum şi transferarea unei pãrţi din beneficii în valuta se vor face cu respectarea reglementãrilor în vigoare din România specifice societãţilor cu capital integral strãin.
ART. 14
Controlul societãţii
Activitatea societãţii va fi controlatã de membrii consiliului de administraţie şi un expert autorizat de Ministerul Finanţelor.
Gestiunile societãţii vor fi controlate de conducerea operativã şi de consiliul de administraţie, care va putea imputernici şi alte persoane pentru efectuarea controlului acestora.
Hotãrîrile cu privire la mãsurile ce trebuie luate ca urmare a controlului efectuat vor fi stabilite de consiliul de administraţie cu unanimitate de voturi.
ART. 15
Personalul societãţii
Angajarea personalului societãţii se va face pe baza de contract de munca individual în cadrul schemei de personal aprobate de consiliul de administraţie.
Salariile personalului angajat de societate se stabilesc prin convenţia pãrţilor, cu respectarea legislaţiei romane în vigoare.
Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii se stabilesc de cãtre conducerea operativã prin contractele de munca, care vor fi întocmite cu respectarea legislaţiei romane în vigoare.
Plata salariilor se va face conform convenţiei pãrţilor, impozitul pe salarii şi cota de asigurãri sociale urmînd a se calcula şi vãrsa conform legii romane.
CAP. 5
Modificarea formei juridice - dizolvarea şi lichidarea societãţii, litigii
ART. 16
Modificarea formei juridice
Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea consiliului de administraţie şi dupã obţinerea aprobãrilor legale prevãzute în legislaţia romana.
ART. 17
Dizolvarea societãţii
Dizolvarea societãţii va avea loc în urmãtoarele situaţii:
- la expirarea duratei de funcţionare a societãţii, dacã consiliul de administraţie şi organele competente romane nu aproba prelungirea functionarii acesteia;
- imposibilitatea realizãrii obiectului de activitate al societãţii;
- pierderea a cel puţin 1/3 din capitalul social dupã ce s-a consumat fondul de rezerva, dacã consiliul de administraţie nu decide completarea capitalului sau reducerea acestuia la suma rãmasã, cu obţinerea aprobãrilor legale;
- hotãrîrea consiliului de administraţie;
- falimentul.
Dizolvarea societãţii înainte de expirarea termenului de funcţionare stabilit are efect fata de terţi numai dupã trecerea a 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României.
ART. 18
Lichidarea societãţii
În caz de dizolvare, societatea va fi lichidatã.
Lichidarea se va face de cãtre unu sau mai mulţi lichidatori, numiţi de consiliul de administraţie dintre membrii acestuia sau alte persoane.
Din momentul intrãrii în funcţie a lichidatorilor, mandatul celui care administreazã societatea înceteazã, acesta nemaiputind întreprinde noi operaţiuni în numele societãţii.
Lichidatorii au aceeaşi rãspundere ca şi administratorii.
Ei sînt datori, îndatã dupã intrarea în funcţie, ca împreunã cu administratorul societãţii sa facã un inventar, sa evalueze bunurile societãţii, sa încheie un bilanţ care sa constate situaţia exactã a activului şi a pasivului social, semnindu-le.
Lichidatorii sînt obligaţi sa primeascã şi sa pãstreze bunurile şi evidentele societãţii încredinţate de consiliul de administraţie şi sa ţinã un registru cu toate operaţiunile lichidãrii, în ordine cronologicã.
Bilanţul de lichidare va fi supus spre aprobare consiliului de administraţie al societãţii.
Dupã aprobarea acestui bilanţ se considera ca societatea a descãrcat pe lichidatori de activitatea lor.
Înscrisul constatator întocmit în forma autenticã de lichidatori, pe baza bilanţului, va fi înregistrat la Ministerul Finanţelor şi va fi publicat în Monitorul Oficial al României.
ART. 19
Litigii
Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoanele juridice romane sau strãine pot fi soluţionate şi prin arbitraj. În acest caz, competenta revine Comisiei de arbitraj de pe lîngã Camera de Comerţ şi Industrie a României.
Litigiile personalului angajat în societate, ivite în raporturile cu aceasta, se rezolva în conformitate cu prevederile contractului de munca şi ale legislaţiei în vigoare din România.
Dispoziţii finale
Prezentul statut a fost întocmit la Bucureşti şi semnat azi 5.II.1990, în 4 exemplare în limba romana, avînd toate aceeaşi forta juridicã.
--------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: