Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 13 din 10 ianuarie 1991  privind constituirea unor societati comerciale de transporturi auto pentru agricultura si alimentatie Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 13 din 10 ianuarie 1991 privind constituirea unor societati comerciale de transporturi auto pentru agricultura si alimentatie "AGROTRANSPORT" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 8 din 16 ianuarie 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã societãţile comerciale de transporturi auto, avînd denumirile, sediile şi capitalurile sociale prevãzute în anexa nr. 1, prin preluarea activului şi pasivului de la întreprinderile judeţene de transport specializat pentru agricultura şi industrie alimentara, care se desfiinţeazã.
Capitalul social iniţial al fiecãrei societãţi comerciale a fost stabilit pe baza bilanţului la 30 iunie 1990 şi va fi corectat dupã finalizarea evaluãrii patrimoniului, potrivit legii.
Capitalul social se constituie prin acţiuni nominative în valoare nominalã de 5.000 lei fiecare.
ART. 2
Societãţile comerciale "AGROTRANSPORT" - S A. se înfiinţeazã ca societãţi pe acţiuni cu personalitate juridicã şi vor avea ca obiect de activitate:
a) executarea de transporturi în trafic intern şi internaţional de produse agroalimentare şi alte mãrfuri cu mijloacele auto din dotare, pentru agenţi economici de stat sau privati, romani sau strãini;
b) efectuarea în atelierele proprii de operaţiuni service, intretineri, reparaţii, reconditionari şi modificãri constructive pentru mijloacele auto proprii şi cele aparţinînd agenţilor economici de stat sau privati, romani sau strãini;
c) pregãtirea unor persoane în vederea sustinerii examenului pentru obţinerea carnetului de conducere auto, în condiţiile legii;
d) proiectarea, implementarea şi exploatarea de produse informatice aferente activitãţii proprii şi pentru alţi agenţi;
e) optimizarea fluxurilor de transport realizate cu mijloacele auto proprii sau aparţinînd unor terţi, prin agenţii specializate.
ART. 3
Societãţile comerciale de transport auto pentru agricultura şi alimentaţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu statutele din anexa nr. 2.
ART. 4
Personalul trecut la societãţile comerciale înfiinţate de la întreprinderile judeţene de transport specializat pentru agricultura şi industrie alimentara se considera transferat în interesul serviciului.
Personalul încadrat cu un salariu mai mic are dreptul timp de trei luni la diferenţa pînã la salariul tarifar avut şi la sporul de vechime, dupã caz.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 6
Pe data prezentei hotãrîri orice dispoziţii contrare se abroga.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN


ANEXA 1

LISTA
societãţilor comerciale pe acţiuni, de transporturi auto pentru agricultura şi alimentaţie, care se constituie prin preluarea activului şi pasivului de la întreprinderile judeţene de transport specializat pentru agricultura şi industrie alimentara, care se desfiinţeazã



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea Întreprinderea Sediul Capitalul social
societãţii de stat societãţii (mii lei)
care se ───────────────────────────────────────────────
Nr. desfiinţeazã Localitatea Judeţul Total Mijloace Mijloace
crt. fixe circulante
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Alba Alba 58.633 55.862 2.771
ALBA - S.A. Alba Iulia
2 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Arad Arad 114.630 103.686 10.944
ARAD - S.A. Arad
3 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Pitesti Arges 158.767 149.295 9.472
ARGES - S.A. Arges
4 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Bacau Bacau 127.489 120.168 7.321
BACAU - S.A. Bacau
5 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Oradea Bihor 116.790 109.087 7.703
BIHOR - S.A. Bihor
6 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Bistrita Bistrita 69.950 60.445 9.505
BISTRITA Bistrita Nasaud
NASAUD - S.A.
7 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Botosani Botosani 94.763 88.669 6.094
BOTOSANI - Botosani
- S.A.
8 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Braşov Braşov 83.100 74.470 8.630
BRAŞOV - S.A. Braşov
9 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Braşov Braşov 51.080 48.000 3.080
BRAŞOV Braşov
NORD - S.A.
10 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Brãila Brãila 115.120 104.080 11.040
BRĂILA - S.A. Brãila
11 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Buzau Buzau 196.911 176.753 20.158
BUZAU - S.A. Buzau
12 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Caras- Resita 108.128 84.419 23.709
CARAS-SEVERIN Caras- Severin
- S.A. Severin
13 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Calarasi Calarasi 24.957 21.157 2.745
CALARASI Calarasi
- S.A.
14 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Oltenita Calarasi 62.923 57.248 5.675
OLTENITA Calarasi
- S.A.
15 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Cluj Cluj 74.180 70.130 4.150
CLUJ - S.A. Cluj Napoca
16 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Turda Cluj 45.746 41.072 4.674
TURDA - S.A. Cluj
17 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Dej Cluj 25.120 22.080 3.040
DEJ - S.A. Cluj
18 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Constanta Constanta 183.614 155.584 28.030
CONSTANTA Constanta
- S.A.
19 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Sfintu Covasna 45.042 41.390 3.472
COVASNA Covasna Gheorghe
- S.A.
20 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Tirgu Covasna 31.600 29.900 1.700
TIRGU Covasna Secuiesc
SECUIESC
- S.A.
21 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Tirgoviste Dimbovita 132.791 119.873 12.918
DIMBOVITA Dimbovita
- S.A.
22 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Craiova Dolj 135.600 130.020 5.580
DOLJ - S.A. Dolj
23 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Tecuci Galaţi 47.316 45.889 1.427
TECUCI - S.A. Galaţi
24 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Galaţi Galaţi 47.800 45.550 2.250
GALAŢI - S.A. Galaţi
25 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Galaţi Galaţi 18.970 16.700 2.270
PALTIR - S.A. Galaţi
26 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Tirgu Galaţi 20.940 18.930 2.010
TIRGU BUJOR Galaţi Bujor
- S.A.
27 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Calugareni Giurgiu 138.090 119.090 19.000
GIURGIU Giurgiu
- S.A.
28 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Tirgu Jiu Gorj 57.346 52.593 4.753
GORJ - S.A. Gorj
29 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Miercurea- Harghita 88.580 82.020 6.560
HARGHITA Harghita Ciuc
- S.A.
30 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Deva Hunedoara 113.058 104.120 8.938
HUNEDOARA Hunedoara
- S.A.
31 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Slobozia Ialomita 179.914 176.698 3.216
IALOMITA Ialomita
- S.A.
32 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Fetesti Ialomita 41.630 40.510 1.120
FETESTI Ialomita
- S.A.
33 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Iaşi Iaşi 114.426 100.863 13.563
IAŞI - S.A. Iaşi
34 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Baia Mare Maramures 43.818 37.242 6.576
MARAMURES Baia Mare
- S.A.
35 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Sighetu Maramures 36.002 32.187 3.815
SIGHETU Baia Mare Marmatiei
MARMATIEI
- S.A.
36 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Turnu Mehedinti 62.150 54.070 8.080
MEHEDINTI Mehedinti Severin
- S.A.
37 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Tirgu Mures 201.432 187.876 13.556
MURES - S.A. Mures Mures
38 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Piatra- Neamt 92.764 77.264 15.540
PIATRA- Neamt Neamt
NEAMT - S.A.
39 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Roman Neamt 86.204 74.602 11.602
ROMAN - S.A. Neamt
40 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Slatina Olt 96.185 88.059 8.126
OLT - S.A. Olt
41 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Ploiesti Prahova 49.507 44.374 5.133
PRAHOVA Prahova
- S.A.
42 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Baicoi Prahova 7.400 7.250 150
BAICOI - S.A. Prahova
43 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Satu Mare Satu Mare 51.425 42.562 8.863
SATU MARE Satu Mare
NORD- S.A.
44 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Satu Mare Satu Mare 37.757 33.525 4.237
SATU MARE Satu Mare
SUD - S.A.
45 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Zalau Salaj 58.532 57.003 1.529
SALAJ - S.A. Salaj
46 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A Sibiu Sibiu 102.208 94.340 7.368
SIBIU - S.A. Sibiu
47 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Scheia Suceava 91.838 86.148 5.690
SUCEAVA Suceava
- S.A.
48 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Alexandria Teleorman 94.696 84.101 10.595
TELEORMAN Teleorman
- S.A.
49 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Rosiori Teleorman 24.481 21.913 2.568
ROSIORI Teleorman de Vede
- S.A.
50 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Timişoara Timis 43.624 36.188 7.436
TIMIŞOARA Timis
- S.A.
51 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Sinnicolau Timis 36.145 30.572 5.573
SINNICOLAU Timis Mare
MARE - S.A.
52 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Deta Timis 25.736 22.129 3.607
DETA - S.A. Timis
53 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A Giarmata Timis 40.867 38.059 2.808
GIARMATA Timis
- S.A.
54 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Lugoj Timis 34.758 29.351 5.407
LUGOJ - S.A. Timis
55 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Tulcea Tulcea 79.345 63.965 15.380
TULCEA - S.A. Tulcea
56 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A Vaslui Vaslui 96.153 87.768 8.375
VASLUI - S.A. Vaslui
57 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Rimnicu Vilcea 151.362 142.914 8.448
VILCEA Vilcea Vilcea
- S.A.
58 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Focsani Vrancea 68.480 60.060 8.420
VRANCEA Vrancea
- S.A.
59 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Bucureşti - 157.200 135.200 20.000
BUCUREŞTI Bucureşti
- S.A.
60 AGROTRANSPORT I.T.S.A.I.A. Bucureşti - 72.200 70.200 2.000
COLENTINA Bucureşti
- S.A.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


ANEXA 2

STATUTUL*)
societãţii comerciale pe acţiuni de transporturi auto pentru agricultura şi alimentaţie


*) Denumirea, sediul şi capitalul social pentru fiecare societate în parte sînt cele prevãzute în anexa nr. 1 la hotãrîre.

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1
Denumirea societãţii
Denumirea societãţii este Societatea comercialã "AGROTRANSPORT ALBA" - S.A.
În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile emanind de la societate, denumirea societãţii va fi urmatã de initialele "S.A.", de capitalul social, numãrul de înregistrare din registrul comerţului şi sediul societãţii.
ART. 2
Forma juridicã a societãţii
Societatea comercialã este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate pe acţiuni.
Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societãţii
Sediul societãţii este în România, judeţul ......, localitatea ......., str. ..............., nr. .... Sediul societãţii poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea poate avea sucursale şi filiale, situate şi în alte localitãţi.
ART. 4
Durata societãţii
Durata societãţii este nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii în registrul comerţului.

CAP. 2
Obiectul de activitate al societãţii

ART. 5
Obiectul de activitate al societãţii este:
a) executarea de transporturi în trafic intern şi internaţional de produse agroalimentare şi alte mãrfuri cu mijloacele auto din dotare, pentru agenţi economici de stat sau privati, romani sau strãini;
b) efectuarea în atelierele proprii de operaţiuni service, intretineri, reparaţii, reconditionari şi modificãri constructive pentru mijloacele auto proprii şi cele aparţinînd agenţilor economici de stat sau privati, romani sau strãini;
c) pregãtirea unor persoane în vederea sustinerii examenului pentru obţinerea carnetului de conducere auto, în condiţiile legii;
d) proiectarea, implementarea şi exploatarea de produse informatice aferente activitãţii proprii şi pentru alţi agenţi;
e) optimizarea fluxurilor de transport realizate cu mijloacele auto proprii sau aparţinînd unor terţi, prin agenţii specializate.

CAP. 3
Capitalul social, acţiunile

ART. 6
Capitalul social
Capitalul social iniţial al societãţii comerciale este în valoare de ... mii lei şi se compune din mijloace fixe în valoare de ............ mii lei, mijloace circulante în valoare de ............ mii lei.
Capitalul social al societãţii, în valoare de .......... mii lei, este împãrţit în ........ acţiuni nominative în valoare nominalã de 5.000 lei fiecare.
Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul roman, ca acţionar unic, pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, în condiţiile legii.
ART. 7
Acţiunile
Acţiunile vor cuprinde menţiunile prevãzute de lege.
Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta actionarilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie; registrul se pãstreazã la sediul societãţii sub îngrijirea consiliului de administraţie.
ART. 8
Majorarea capitalului
Capitalul social poate fi majorat pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, prin emiterea de noi acţiuni reprezentind raportul în numerar sau în natura.
Majorarea capitalului se poate face parţial sau total în natura prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor, pe baza evaluãrii efectuate de experţii desemnaţi de cãtre acţionari.
ART. 9
Reducerea capitalului
Reducerea capitalului se poate face pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicatã de cãtre consiliul de administraţie comisiei de cenzori, cu cel puţin 30 de zile înainte de data adunãrii generale a actionarilor, care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa refere asupra cauzelor şi condiţiilor reducerii.
ART. 10
Majorarea sau reducerea capitalului societãţilor atît timp cît este integral de stat se poate face numai cu aprobarea organului care a înfiinţat societatea.
ART. 11
Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni
Fiecare acţiune conferã acţionarului dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor şi de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
Obligaţiile societãţii sînt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii rãspund numai în limita acţiunilor pe care le-au subscris.
ART. 12
Cesiunea acţiunilor
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un singur proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea acţiunilor se va face potrivit legii.
Cesiunea acţiunii se înregistreazã în registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţioneazã pe titlu.
ART. 13
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa. Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.

CAP. 4
Adunarea generalã a actionarilor

ART. 14
Atribuţii
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
Adunarea generalã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;
b) alege membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
c) numeşte directorii, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
d) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societãţii;
e) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii, cu referire la profit, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitate, forta de munca, protecţia mediului, relaţii cu clienţii. De asemenea, hotãrãşte asupra nivelului fondurilor pentru cercetãri ştiinţifice care au ca obiect fundamentarea strategiilor de dezvoltare, creşterea calitãţii produselor şi serviciilor, elaborarea de produse şi tehnologii noi, competitive;
f) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, la nivelul împrumuturilor bancare curente şi la condiţiile de acordare a garanţiilor; stabileşte condiţiile de acordare a creditelor comerciale şi aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
g) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profit şi pierderi dupã analiza rapoartelor consiliului de administraţie, al comisiei de cenzori, aproba repartizarea beneficiilor între acţionari;
h) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale şi filiale;
i) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social, precum şi la cesiunea acţiunilor;
j) hotãrãşte cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;
k) hotãrãşte cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea societãţii;
l) hotãrãşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;
m) hotãrãşte, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare a membrilor consiliului de administraţie; hotãrãşte asupra salariilor şi primelor directorilor;
n) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, directorilor, adjunctilor acestora şi cenzorilor, pentru paguba pricinuitã societãţii;
o) hotãrãşte asupra oricãror alte probleme din competenta sa, potrivit legii sau prezentului statut.
ART. 15
Convocarea adunãrilor generale ale actionarilor
Adunãrile generale ale actionarilor sînt de doua feluri: ordinare şi extraordinare.
Adunarea generalã ordinarã are atribuţiile prevãzute la art. 14 lit. a), g) şi n), iar adunarea generalã extraordinarã atribuţiile prevãzute la lit. h) - o), precum şi celelalte atribuţii ce le revin potrivit legii şi prezentului statut.
ART. 16
Adunarea generalã se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte.
Adunãrile generale ordinare au loc o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului economic financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi bugetului pe anul urmãtor.
Adunãrile generale extraordinare se convoacã în condiţiile prevãzute de lege, la cererea actionarilor reprezentind 1/10 din capitalul social sau la cererea comisiei de cenzori.
Adunarea generalã va fi convocatã de administratori ori de cîte ori va fi nevoie.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial şi într-unul din ziarele de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul societãţii sau din cea mai apropiatã localitate.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii, precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrilor.
Cînd în ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor.
Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte în sediul societãţii sau în alt loc din aceasta localitate.
Hotãrîrile adunãrilor se iau prin vot deschis.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
ART. 17
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de cãtre unul din administratori, desemnat de preşedinte.
Preşedintele consiliului de administraţie desemneazã, dintre acţionari, doi secretari care vor verifica prezenta actionarilor la adunare şi vor întocmi procesul-verbal al şedinţei.
Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.
ART. 18
Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã a actionarilor statutar constituitã ia hotãrîri cu majoritatea absolutã de voturi a celor prezenţi sau reprezentaţi.
Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
ART. 19
În perioada în care statul este acţionarul unic, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului, alcãtuit şi numit potrivit legii, pînã la crearea condiţiilor de constituire a adunãrii generale a actionarilor.
Consiliul imputernicitilor statului este numit, potrivit legii, de ministrul agriculturii şi alimentaţiei şi este compus din reprezentanţi ai Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, Ministerului Finanţelor, Ministerului Resurselor şi Industriei, Ministerului Comerţului şi Turismului şi specialişti (ingineri, economişti, jurişti, alţi specialişti) din domeniul de activitate al societãţii.
Membrii consiliului imputernicitilor statului numiţi pînã la constituirea adunãrii generale a actionarilor, îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la unitatea sau instituţia de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate.
Membrii consiliului imputernicitilor statului nu pot face parte din mai mult de doua consilii sau participa la societãţi comerciale cu care respectivele societãţi, în care sînt numiţi ca împuterniciţi, întreţin relaţii de afaceri sau interese contrare.
Din consiliul imputernicitilor statului nu pot face parte persoane care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, precum şi pentru alte infracţiuni prevãzute de lege, referitor la societãţile comerciale.
Consiliul imputernicitilor statului prezintã semestrial Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei un raport asupra activitãţii desfãşurate de societatea comercialã şi un program de activitate pentru perioada viitoare, iar la încheierea activitãţii prezintã raportul asupra întregii activitãţi desfãşurate.
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul imputernicitilor statului poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material, conform înţelegerii, pe baza de contract.
Consiliul imputernicitilor statului îndeplineşte orice alte atribuţii care deriva din legislaţia în vigoare, precum şi din statutul societãţii.
Consiliul imputernicitilor statului se întruneşte în prezenta a 3/4 din numãrul total şi hotãrãşte valabil cu votul a jumãtate plus unu din numãrul total, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor şi în prezenta a patru cincimi şi votul a trei pãtrimi din membri, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale extraordinare.
Consiliul imputernicitilor statului îşi va inceta activitatea pe data constituirii adunãrii generale a actionarilor.

CAP. 5
Consiliul de administraţie

ART. 20
Organizare
Societatea este administratã de cãtre un consiliu de administraţie format din 9 persoane alese de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi alese pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari.
Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant.
Pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului, cu acordul ministerului de resort.
Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui, sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi şi ia decizii cu majoritatea simpla de voturi din numãrul total al membrilor consiliului. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie din membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei care se înscrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie compus din membri aleşi dintre administratori.
Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director, în care calitate conduce şi comitetul de direcţie, asigurind conducerea curenta a societãţii, aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor adunãrii generale şi a consiliului de administraţie.
În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau, în lipsa lui, de cãtre unul dintre administratori, desemnat de consiliu.
Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.
Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.
Preşedintele şi ceilalţi membri ai consiliului de administraţie şi directorii rãspund fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut şi pentru greşeli în administrarea societãţii.
ART. 21
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã şi concediazã personalul;
b) stabileşte îndatoririle şi împuternicirile personalului societãţii pe compartimente;
c) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie) pe baza hotãrîrii adunãrii generale ordinare a actionarilor;
d) stabileşte tactica şi strategia de marketing, de cercetare şi dezvoltare, de asigurare a calitãţii, de protecţie a mediului;
e) supune anual adunãrii generale a actionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economic financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi, pe anul precedent, precum şi proiectul de buget pe anul în curs;
f) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generalã a actionarilor.

CAP. 6

ART. 22
Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de comisia de cenzori aleasã, în condiţiile legii, de adunarea generalã a actionarilor, formatã din membri care nu pot avea alta funcţie în societate şi toţi atitia supleanţi.
În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii sînt reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor.
ART. 23
Pentru a putea exercita dreptul la control, actionarilor şi comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea, situaţia patrimoniului, a beneficiilor şi a pierderilor.
ART. 24
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
- în cursul exerciţiului financiar, verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
- la încheierea exerciţiului financiar, controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra fondurilor societãţii, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris, prin care se propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi;
- la lichidarea societãţii, controleazã operaţiunile de lichidare;
- prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social.
Atribuţiile comisiei de cenzori se completeazã şi cu alte obligaţii prevãzute de lege.
ART. 25
Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generalã a actionarilor în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% .

CAP. 7
Activitatea societãţii

ART. 26
Exerciţiul economic financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie al fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.
ART. 27
Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se supun aprobãrii Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
ART. 28
Profitul societãţii se stabileşte prin bilanţul aprobat de adunarea generalã a actionarilor.
Plata profitului cuvenit actionarilor se face de societate în condiţiile legii.
În cazul înregistrãrii de pierderi, pãrţile se obliga sa analizeze cauzele şi sa ia mãsuri de recuperare.
ART. 29
Nivelul salariilor pentru personalul societãţii, pe categorii de calificare şi funcţii, se stabileşte şi poate fi modificat de cãtre adunarea generalã a actionarilor, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzutã de lege.
Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii se stabilesc de consiliul de administraţie.
Drepturile salariale se stabilesc prin negocieri la nivelul societãţii şi se înscriu în contractul colectiv de munca, încheiat conform prevederilor legii.
Drepturile salariale individuale se stabilesc prin contracte individuale, ţinînd seama de prevederile contractului colectiv de munca.
ART. 30
Consiliul de administraţie stabileşte în condiţiile legii modul de amortizare a fondurilor fixe.

CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigii

ART. 31
Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Cît timp societatea va avea capitalul integral de stat ea va putea fi transformata numai cu aprobarea organului care a înfiinţat-o.
ART. 32
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:
- imposibilitatea realizãrii obiectului social;
- pierderea a jumãtate din capitalul social, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;
- numãrul de acţionari va fi redus sub 5, timp de 6 luni;
- în orice alte situaţii pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor.
ART. 33
În caz de dizolvare, societatea va fi lichidatã.
Lichidarea societãţii se va face dupã procedura prevãzutã de lege.
ART. 34
Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoane juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.
ART. 35
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.
------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016