Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 1275 din 8 decembrie 1990  privind infiintarea Administratiei nationale a drumurilor din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 1275 din 8 decembrie 1990 privind infiintarea Administratiei nationale a drumurilor din Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 26 din 31 ianuarie 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1

Se aproba înfiinţarea Administraţiei naţionale a drumurilor din România, denumita prescurtat AND, cu statut de regie autonomã, cu sediul în municipiul Bucureşti, bulevardul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1.

Administraţia nationala a drumurilor se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu Legea nr. 15/1990 şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 1.

Administraţia nationala a drumurilor publice este persoana juridicã, finanţatã de la bugetul statului. Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului este împuternicit sa reprezinte interesele statului în cadrul Administraţiei naţionale a drumurilor.

ART. 2

Administraţia nationala a drumurilor din România are ca obiect de activitate administrarea, întreţinerea şi exploatarea drumurilor naţionale în scopul desfãşurãrii traficului rutier în condiţii de siguranta a circulaţiei şi coordoneazã dezvoltarea unitarã a întregii reţele de drumuri în concordanta cu cerinţele economiei naţionale şi cele de apãrare.

ART. 3

Administraţia nationala a drumurilor este imputernicita sa aprobe construcţia şi modernizarea drumurilor naţionale potrivit competentelor şi îndeplineşte funcţia de avizare, coordonare şi control a activitãţii pe reţeaua de drumuri locale şi de exploatare.

Documentaţiile tehnice privind lucrãrile de investiţii referitoare la modernizarea, construcţia şi sistematizarea drumurilor naţionale vor fi avizate de Ministerul Apãrãrii Naţionale, prin marele stat major.

ART. 4

Administraţia nationala a drumurilor are ca principale atribuţii urmãtoarele:

a) elaboreazã studii, prognoze şi programe pentru dezvoltarea şi sistematizarea reţelei de drumuri şi construcţia de autostrazi în România pentru a satisface nevoile economice şi cele de apãrare;

b) emite norme tehnice obligatorii pentru toate organele şi organizaţiile ce au în administrarea sau în folosinta drumuri publice sau de exploatare;

c) asigura gestiunea şi repartizarea fondurilor alocate de la buget pentru construcţia, modernizarea, exploatarea şi întreţinerea drumurilor şi podurilor;

d) organizeazã licitaţii pentru finanţarea şi execuţia lucrãrilor de construcţii, de drumuri şi autostrazi în scopul realizãrii programelor aprobate;

e) asigura cooperarea şi întreţinerea de relaţii pe plan tehnic şi economic în domeniul drumurilor şi autostrazilor, cu organisme şi organizaţii internaţionale.

ART. 5

În structura organizatoricã a Administraţiei naţionale a drumurilor funcţioneazã direcţii, servicii, oficii şi birouri, precum şi unitãţi exterioare.

ART. 6

Salarizarea personalului din aparatul propriu al Administraţiei naţionale a drumurilor se face conform prevederilor din Legea nr. 57/1974, anexa VI, capitolul A, nota I, pînã la adoptarea noii legi a salarizarii.

Nivelul de salarizare şi statul de funcţiuni pentru Administraţia nationala a drumurilor, precum şi pentru unitãţile exterioare, se stabilesc de consiliul de administraţie al acesteia.

ART. 7

Administraţia nationala a drumurilor este condusã de un consiliu de administraţie compus din 15 persoane, numite prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi amenajãrii teritoriului.

Salariaţii Administraţiei naţionale a drumurilor vor putea beneficia de un fond de participare constituit din 5% asupra valorii economiilor realizate la devizele de lucrãri în condiţiile în care şi-au îndeplinit sarcinile de plan sau/şi sarcinile proprii de munca, în cadrul planului de cheltuieli aprobat.

ART. 8

Administraţia nationala a drumurilor are în exploatare o reţea de 14.683 km drumuri naţionale şi mijloace fixe cu o valoare totalã de 2.887.531 mii lei, conform bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1990.

Valoarea patrimoniului, inclusiv a reţelei de drumuri în exploatare, urmeazã a fi stabilitã dupã finalizarea acţiunii de reevaluare conform prevederilor Hotãrîrii guvernului nr. 945/1990.

ART. 9

Administraţia nationala a drumurilor îşi acoperã cheltuielile în întregime din alocaţia bugetarã, nu calculeazã, nu vireazã amortismente şi nu are ca scop obţinerea de profituri.

ART. 10

În scopul realizãrii ritmice a lucrãrilor de întreţinere şi siguranta a circulaţiei şi a repunerii în stare de funcţionare a unor drumuri naţionale, Administraţia nationala a drumurilor poate utiliza credite bancare.

ART. 11

Administraţia nationala a drumurilor desfãşoarã activitate de import-export, efectueazã încasãri valutare, în care scop va avea cont la bãncile de specialitate.

ART. 12

Direcţia drumurilor din cadrul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului şi direcţiile regionale de drumuri şi poduri prevãzute în anexa nr. 2 se desfiinţeazã. Se aproba înfiinţarea unitãţilor din componenta Administraţiei naţionale a drumurilor prevãzute în lista anexa nr. 3.

Personalul trecut în Administraţia nationala a drumurilor şi la unitãţile din structura este considerat transferat în interesul serviciului.

Personalul transferat în interesul serviciului şi trecut în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici are dreptul la salariul tarifar avut şi la sporul de vechime timp de trei luni de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrîri.

ART. 13

Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.

ART. 14

Dispoziţiile contrare prezentei hotãrîri se abroga.



PRIM-MINISTRU

PETRE ROMAN



ANEXA 1



REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Administraţiei naţionale a drumurilor



CAP. 1

Denumire, forma juridicã, obiect de activitate şi sediu

ART. 1

Administraţia nationala a drumurilor înfiinţatã prin reorganizarea actualei Direcţii a drumurilor din Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului şi a direcţiilor regionale de drumuri şi poduri, va funcţiona cu statut de regie autonomã.

ART. 2

Administraţia nationala a drumurilor are personalitate juridicã, desfãşoarã o activitate cu caracter lucrativ finanţatã de la bugetul statutului, pe baza prezentului Regulament.

ART. 3

Sediul Administraţiei naţionale a drumurilor este în Bucureşti, bulevardul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1.

CAP. 2

Obiectul de activitate al Administraţiei naţionale a drumurilor

Administraţia nationala a drumurilor are ca obiect de activitate administrarea, întreţinerea şi exploatarea drumurilor naţionale în scopul desfãşurãrii traficului rutier în condiţii de siguranta a circulaţiei şi coordoneazã dezvoltarea unitarã a întregii reţele de drumuri din România în concordanta cu cerinţele economiei naţionale şi a nevoilor de apãrare.

În scopul realizãrii obiectului de activitate, desfãşoarã şi activitãţi cu caracter industrial, de proiectare, construcţii, întreţinere şi reparaţii a parcului de maşini şi utilaje.

Pentru utilizarea capacitãţilor din dotare poate acorda asistenta tehnica, executa lucrãri sau produce materiale pentru terţe persoane, juridice sau fizice.

ART. 4

Administraţia nationala a drumurilor are urmãtoarele atribuţii:

4.1. elaboreazã studii şi prognoze pentru dezvoltarea şi sistematizarea reţelei de drumuri publice, le supune spre aprobare organelor competente şi urmãreşte realizarea acestora pentru a satisface cerinţele economiei naţionale şi a celor de apãrare;

4.2. analizeazã şi face propuneri cu privire la construirea de noi drumuri, desfiinţarea de drumuri, precum şi clasarea şi declasarea acestora;

4.3. colaboreazã cu organele din ministere, organe centrale şi locale ale administraţiei de stat, cu scopul dezvoltãrii unitare a întregii reţele de drumuri potrivit nevoilor economiei naţionale şi a celor de apãrare;

4.4. elaboreazã studii şi programe privind proportiile, nivelurile şi ritmurile de dezvoltare a activitãţii proprii;

4.5. întocmeşte programe anuale şi de perspectiva şi asigura urmãrirea lucrãrilor de întreţinere, reparare, modernizare şi construcţie a drumurilor naţionale, podurilor şi autostrazilor;

4.6. pregãteşte elementele necesare negocierii cu reprezentantul statului pe baza programelor de lucrãri, a volumului de activitãţi posibil de realizat şi executarea acestuia în condiţiile asigurãrii bazei materiale, fie direct de pe piata libera, fie prin repartiţii pentru materiale dirijate sau din import;

4.7. pregãteşte elementele necesare negocierii cu reprezentanţii statului a cheltuielilor necesare pentru întreţinerea, repararea, modernizarea şi construcţia drumurilor publice şi a podurilor;

4.8. programeaza şi coordoneazã activitatea organizatoricã în vederea asigurãrii reparaţiilor şi întreţinerii drumurilor, podurilor, utilajelor şi mijloacelor, precum şi distribuirea acestora şi a forţei de munca între unitãţi în funcţie de necesitaţi;

4.9. fundamenteazã politica surselor de finanţare a unitãţilor din structura;

4.10. elaboreazã prognoze anuale şi de lungã durata asupra asigurãrii necesarului la principalele materiale specifice, stabilind ponderea din resurse interne şi din import şi coordoneazã activitatea de producere a unor astfel de materiale;

4.11. elaboreazã programul de aprovizionare tehnica materialã, trateazã, obţine şi desfãşoarã cotele şi repartiţiile pentru materialele deficitare;

4.12. coordoneazã şi indruma metodologic intreaga activitate de aprovizionare tehnico-materialã şi de transport a unitãţilor din structura;

4.13. elaboreazã studii, analize şi propuneri pentru corelarea sarcinilor de producţie cu planul de aprovizionare, normele de consum, norme de stoc, probleme tehnice şi de investiţii;

4.14. urmãreşte avizarea şi aprobarea documentaţiilor tehnice, a exproprierilor, contractarea şi finanţarea lucrãrilor de investiţii şi reparaţii capitale, precum şi executarea şi receptionarea pe teren a lucrãrilor respective;

4.15. elaboreazã norme tehnice privind construcţia, modernizarea, întreţinerea, exploatarea şi administrarea drumurilor;

4.16. emite acorduri şi autorizaţii pentru instalaţiile şi construcţiile ce se executa în zona drumurilor naţionale;

4.17. realizeazã programarea şi executarea activitãţii financiare, întocmirea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli, analiza execuţiei acestora;

4.18. contracteazã cu Banca credite financiare rambursabile potrivit reglementãrilor în vigoare;

4.19. studiazã piata interna şi externa pentru asigurarea aprovizionarii şi executarea de lucrãri de specialitate;

4.20. realizeazã importul de tehnologii şi de utilaje pentru modernizarea dotãrii existente, întocmeşte documentaţii pentru importul diferitelor materiale şi materii prime, urmãreşte tratarea importurilor prin unitãţile de comerţ exterior, derularea contractelor de livrare cãtre unitãţile subordonate;

4.21. iniţiazã acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţificã, cu firme strãine;

4.22. efectueazã direct operaţii de comerţ exterior, organizindu-şi compartiment specializat de import, export, marketing şi conjunctura cu consultarea Ministerului Comerţului şi Turismului;

4.23. reprezintã ţara la consfatuiri şi acţiuni pe plan internaţional în organismele la care Administraţia nationala a drumurilor este afiliatã, cît şi la alte manifestãri internaţionale organizate pe teme de drumuri şi poduri;

4.24. avizeazã producerea şi importul de maşini, utilaje, echipamente şi instalaţii specifice întreţinerii şi repararii drumurilor;

4.25. organizeazã ţinerea de licitaţii pentru contractarea lucrãrilor de investiţii şi reparaţii capitale şi întocmeşte documentaţiile necesare desfãşurãrii acestora;

4.26. elaboreazã documentaţii pentru concesionarea de lucrãri şi exploatare autostrazi;

4.27. desfãşoarã activitatea de colaborare şi control asupra concesionarului;

4.28. desfãşoarã activitatea de colaborare şi participare la societãţile mixte la care Administraţia nationala a drumurilor este parte şi are interese;

4.29. trateazã probleme de colaborare tehnico-ştiinţificã în domeniul drumurilor pe linie internationala şi coordoneazã realizarea sarcinilor ce revin administraţiei drumurilor din înţelegerile, convenţiile şi acordurile internaţionale;

4.30. coordoneazã şi urmãreşte realizarea planului de proiectare şi informatica;

4.31. coordoneazã şi indruma din punct de vedere metodologic reţeaua de laboratoare din unitãţile Administraţiei naţionale a drumurilor pentru realizarea controlului tehnic de calitate a produselor şi lucrãrilor de întreţinere a drumurilor;

4.32. elaboreazã proiectele programelor anuale şi de perspectiva pentru cercetarea ştiinţificã;

4.33. urmãreşte activitatea de invenţii, inovaţii şi se preocupa de generalizarea celor mai importante realizari; face propuneri cu privire la problemele de standardizare;

4.34. elaboreazã norme de protecţie a muncii, prevenirea incendiilor şi protecţie a mediului înconjurãtor, pentru activitãţile specifice unitãţilor de drumuri;

4.35. avizeazã proiectarea, contractarea sau executarea unor echipamente sau vehicule din ţara sau din import, pentru terţi, în concordanta cu posibilitãţile de transport pe reţeaua rutiera;

4.36. indruma, coordoneazã şi urmãreşte îndeplinirea sarcinilor de metrologie şi Inspectoratul de Stat pentru Controlul Instalaţiilor de Ridicat în unitãţile din structura;

4.37. elaboreazã avize pentru omologarea şi producerea de noi materiale specifice sectorului de drumuri şi poduri;

4.38. elaboreazã norme de consum pentru combustibili, lubrifianţi, energie electrica şi termica pentru tehnologiile specifice sectorului de drumuri;

4.39. asigura organizarea interventiilor necesare în scopul eliminãrii operative a avariilor, restrictiilor sau altor situaţii provocate de calamitati pe drumurile naţionale;

4.40. organizeazã, indruma şi controleazã aplicarea semnalizarii rutiere în conformitate cu normele în vigoare şi convenţiile internaţionale;

4.41. colaboreazã şi ia mãsuri de comun acord cu organele de specialitate ale Ministerului de Interne pentru ridicarea gradului de siguranta a circulaţiei pe drumurile publice;

4.42. asigura îndrumarea tehnica şi metodologicã a unitãţilor de drumuri subordonate prefecturilor din judeţe şi Primãriei municipiului Bucureşti;

4.43. emite autorizaţii speciale pentru transporturile ce se deruleazã pe drumurile naţionale şi care au greutãţi şi gabarite ce depãşesc prevederile legale şi asigura controlul pe teren a respectãrii prevederilor din aceste autorizaţii;

4.44. asigura aplicarea mãsurilor privind activitatea de protecţie a muncii în unitãţile subordonate în scopul prevenirii accidentelor de munca şi a imbolnavirilor profesionale şi controleazã modul de realizare a acestora;

4.45. organizeazã într-o conceptie unitarã reţeaua de contoare pentru înregistrarea traficului rutier şi asigura prelucrarea datelor;

4.46. indruma şi coordoneazã activitatea de organizare a conducerii, a producţiei şi a muncii din unitãţile subordonate;

4.47. elaboreazã metodologiile specifice de norme de munca, precum şi normativele şi normele unificate pe ramura, subramura şi activitãţi şi controleazã modul de aplicare;

4.48. organizeazã elaborarea de normative şi norme de munca unificate pe economie la lucrãrile pentru care se stabileşte ca este iniţiatoare sau colaboratoare;

4.49. elaboreazã proiectul programelor de finanţare a investiţiilor şi reparaţiilor capitale potrivit listelor de titluri aprobate;

4.50. elaboreazã indicatoare tarifare specifice pentru toate activitãţile şi meseriile din sectorul de drumuri;

4.51. elaboreazã studii cu privire la necesarul de forta de munca pe structuri de personal, organizeazã recrutarea cadrelor, pregãtirea şi perfecţionarea întregului personal şi controleazã aplicarea în unitãţile subordonate a reglementãrilor privind selecţionarea şi promovarea personalului;

4.52. stabileşte mãsuri pentru îmbunãtãţirea continua a condiţiilor de munca şi de trai ale salariaţilor din unitãţile subordonate;

4.53. asigura îndrumarea, controlul unitãţilor din structura, controlul financiar de fond, analize economice şi tehnice asupra organizãrii şi desfãşurãrii unor procese de producţie;

4.54. exercita control financiar preventiv asupra documentelor ce privesc drepturile de personal sau obligaţii patrimoniale în centralul administraţiei;

4.55. organizeazã controale şi analize în unitãţile din structura şi ia mãsuri pentru punerea lor în ordine;

4.56. fãcînd parte din comitetul director al unitãţilor din structura, participa la luarea deciziilor privind principalele mãsuri de organizare şi dezvoltare a acestora;

ART. 5

Administraţia nationala a drumurilor urmãreşte gospodãrirea judicioasã a fondurilor alocate de la buget, nu are ca scop realizarea de profit, nu calculeazã şi nu vireazã amortisment.

CAP. 3

Patrimoniul

ART. 6

Administraţia nationala a drumurilor are în exploatare o reţea de 14.683 km drumuri naţionale şi mijloace fixe cu o valoare de 2.887.531 mii lei conform bilanţului contabil la 30 iunie 1990, anexat.

Valoarea patrimoniului inclusiv a reţelei de drumuri în exploatare urmeazã a fi stabilitã dupã finalizarea acţiunii de reevaluare conform Hotãrîrii guvernului nr. 945/1990.

ART. 7

Administraţia nationala a drumurilor este proprietara bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de proprietate, foloseşte şi dispune în mod autonom, potrivit legii, bunurile pe care le are în patrimoniu în vederea realizãrii scopului pentru care a fost constituitã.

În cadrul administrãrii patrimoniului din dotare, Administraţia nationala a drumurilor are obligaţia de a efectua reparaţiile ce se impun reţelei de drumuri, construcţiilor civile şi industriale, parcului de maşini şi utilaje şi celorlalte mijloace din dotare.

În funcţie de evoluţia economicã, Administraţia nationala a drumurilor are obligaţia de a dezvolta, moderniza prin investiţii parcul de autovehicule şi utilaje, instalaţiile de întreţinere şi reparaţii, clãdirile şi celelalte mijloace de dotare. Consiliul de administraţie al Administraţiei naţionale a drumurilor aproba scoaterea din funcţiune, în condiţiile legii, a unor fonduri fixe şi circulante, dezmembrarea şi valorificarea acestora.

CAP. 4

Structura regiei

ART. 8

În cadrul Administraţiei naţionale a drumurilor se pot constitui direcţii, servicii şi birouri, în funcţie de necesitatea şi volumul activitãţii, atribuţiile acestora fiind stabilite prin regulament propriu de organizare şi funcţionare aprobat de Consiliul de administraţie.

ART. 9

În scopul realizãrii obiectului sau de activitate, Administraţia nationala a drumurilor are în structura sa direcţii regionale de drumuri şi poduri, organizate în teritoriu pe raza mai multor judeţe, cu secţii, santiere, loturi, ateliere, districte, formaţii şi un centru de studii tehnice rutiere şi informatica.

Consiliul de administraţie al Administraţiei naţionale a drumurilor stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare constituirea acestora, relaţiile lor în cadrul administraţiei cu terţii şi le acorda împuternicire de reprezentare în domeniul tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic şi altele.

Organizarea şi conducerea unitãţilor se stabileşte de consiliul de administraţie al Administraţiei naţionale a drumurilor.

CAP. 5

Organele de conducere ale Administraţiei naţionale a drumurilor

ART. 10

Conducerea Administraţiei naţionale a drumurilor se asigura prin:

- consiliul de administraţie;

- directorul general al Administraţiei naţionale a drumurilor.

ART. 11

Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi amenajãrii teritoriului şi este compus din 15 persoane, din care una este directorul general al Administraţiei naţionale a drumurilor.

Din consiliul de administraţie fac parte cîte un reprezentant al Ministerului Finanţelor, al Ministerului Comerţului şi Turismului şi un reprezentant al Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului.

Ceilalţi membri vor fi numiţi dintre inginerii, economistii, juristii şi tehnicienii specializaţi în domeniul de activitate al Administraţiei Naţionale a Drumurilor.

ART. 12

Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare.

ART. 13

Atribuţiile consiliului de administraţie sînt urmãtoarele:

- aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a Administraţiei naţionale a drumurilor şi a celorlalte unitãţi din structura;

- întocmeşte nomenclatoarele de funcţii, salarii tarifare, pregãtire şi vechime, ale indicatoarelor tarifare de calificare şi ale reglementãrilor privind drepturile de personal pentru unitãţile existente şi cele direct subordonate;

- stabileşte nivelul de salarizare al personalului angajat la Administraţia nationala a drumurilor şi la unitãţile din structura în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege;

- aproba domeniile orientative ale producţiei;

- aproba politica de dezvoltare a reţelei de drumuri şi tehnologiile specifice;

- aproba lucrãrile de investiţii potrivit competentelor;

- aproba propunerile de repartizare a creditelor pe unitãţi subordonate;

- examineazã şi aproba bugetul de venituri, cheltuieli şi bilanţul;

- aproba utilizarea fondului valutar;

- asigura respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor;

- aproba încheierea contractelor economice ale regiei;

- examineazã şi aproba competenta privind angajarea şi efectuarea de cheltuieli de orice natura, tranzacţii comerciale şi financiare, vinzari sau închirieri de drumuri care nu mai sînt necesare;

- examineazã şi înainteazã Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului, pentru a fi supuse aprobãrii, tarifele pentru diferite servicii (publicitate, taxa de trecere pe poduri etc.);

- în scopul prezentãrii cît mai estetice a drumurilor şi a lucrãrilor anexe acestora, a creşterii operativitatii şi calitãţii în execuţie, acţiuni care implica prezenta permanenta pe drum a majoritãţii lucrãtorilor şi uneori în afarã programului de lucru sau în zilele de repaus legal, Administraţia nationala a drumurilor poate acorda cu prioritate facilitãţi acestui personal şi anume:

- transportul gratuit de la domiciliu, la şi de la locul de munca;

- folosirea zonei drumului pentru recoltarea ierbii şi fructelor cu tarif redus;

- vînzarea la cerere a materialului lemnos rezultat din defrisarile de arbori de pe zona drumurilor;

- realizarea cu plata a unor reparaţii sau amenajãri gospodãreşti;

- plata regiei la cantine în situaţia servirii mesei pe durata desfãşurãrii activitãţii;

- examineazã şi dupã însuşire înainteazã Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului proiectele de acte normative şi modificarea celor existente pentru a fi supuse aprobãrii, potrivit legii;

- aproba orice alte probleme privind activitatea Administraţiei, cu excepţia celor date în competenta altor organe, potrivit legii.

ART. 14

Activitatea curenta a regiei autonome este condusã de directorul general numit de consiliul de administraţie, cu avizul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi amenajãrii teritoriului.

ART. 15

Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare o data pe luna şi la cererea preşedintelui care este şi directorul general al Administraţiei naţionale a drumurilor sau a 1/3 din membri, ori de cîte ori este nevoie.

ART. 16

Pentru luarea unor decizii complexe, poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din institutele de proiectari de specialitate, din Institutul de Cercetãri Transporturi şi Telecomunicaţii, facultãţile de specialitate din centrele universitare sau din alte organisme tehnico-economice de profil.

Activitatea acestora va fi compensata material, conform înţelegerii, pe baza de contract.

ART. 17

Consiliul de administraţie, în prima luna a anului urmãtor, prezintã Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului un raport asupra activitãţii Administraţiei naţionale a drumurilor în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.

ART. 18

Directorul general al Administraţiei naţionale a drumurilor conduce activitatea curenta a acesteia. De asemenea, angajeazã şi concediazã personalul Administraţiei naţionale a drumurilor.

CAP. 6

Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 19

Administraţia nationala a drumurilor întocmeşte anual buget de venituri şi cheltuieli şi bilanţ contabil pe modelele stabilite de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.

ART. 20

Administraţia nationala a drumurilor constituie un fond de participare de 5% din valoarea economiilor realizate la devizele de lucrãri de întreţinere şi reparaţii pentru premierea personalului în cursul anului, pentru realizari deosebite. Sumele neconsumate din acest fond, pot fi raportate în lunile urmãtoare pînã la sfîrşitul anului.

ART. 21

Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se sfirseste la 31 decembrie ale fiecãrui an.

ART. 22

Constituirea unitãţilor subordonate Administraţiei naţionale a drumurilor, respectiv direcţiile regionale de drumuri şi poduri şi Centrul de studii tehnice rutiere şi informatica se face de cãtre consiliul de administraţie al Administraţiei naţionale a drumurilor. O data cu ordinul de înfiinţare al unitãţilor se aproba şi regulamentul de funcţionare al acestora.

a) Direcţiile regionale de drumuri şi poduri sînt conduse de:

- director

- comitet director format din 7 - 11 persoane.

Din comitetul director fac parte cadre cu funcţii de conducere şi specialişti.

b) directorul şi comitetul director îndeplinesc sarcinile stabilite de Consiliul de administraţie al Administraţiei naţionale a drumurilor.

Înfiinţarea şi desfiinţarea subunitatilor direcţiilor regionale de drumuri şi poduri (secţii, santiere şi loturi) este în competenta acestor unitãţi cu avizul Administraţiei naţionale a drumurilor.

Obiectul de activitate, relaţiile cu Administraţia nationala a drumurilor şi cu terţii, competentele, atribuţiile şi alte elemente necesare desfãşurãrii activitãţii, se stabilesc prin regulamentele de organizare şi funcţionare specifice acestor subunitati.

ART. 23

Relaţiile comerciale ale Administraţiei naţionale a drumurilor cu alte regii şi societãţi comerciale, precum şi cu statul, se vor desfasura pe baza de contracte guvernate de principiul libertãţii contractuale.

ART. 24

Administraţia nationala a drumurilor, în raporturile cu terţii, practica preţuri decurgind din acţiunea conjugalã a cererii şi ofertei. Pînã la liberalizarea totalã a schimburilor şi eliminarea sistemului de repartiţii materiale, Administraţia nationala a drumurilor efectueazã operaţiunile de aprovizionare pe baza de contracte ferme cu furnizorii din ţara sau din strãinãtate.

ART. 25

Administraţia nationala a drumurilor poate încheia contracte de vînzare, prestãri servicii cu întreprinzãtorii strãini.

ART. 26

Administraţia nationala a drumurilor se poate adresa instanţelor judecãtoreşti de drept comun, pentru orice litigii.

ART. 27

Unitãţi de producţie ale Administraţiei naţionale a drumurilor pot face obiectul unor concesiuni în condiţiile legii.

ART. 28

Administraţia nationala a drumurilor se poate asocia cu societãţi comerciale din ţara sau din strãinãtate, cît şi cu persoane juridice şi fizice romane sau strãine pentru realizarea în comun de lucrãri sau de producere de materiale specifice.

ART. 29

Administraţia nationala a drumurilor este obligatã sa-şi desfãşoare activitatea cu respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor şi sa-şi realizeze din surse proprii mijloacele adecvate acestui scop.

ART. 30

Statul finanţeazã activitatea Administraţiei naţionale a drumurilor prin acordarea de alocaţii bugetare conform programului de lucrãri.

ART. 31

Prezentul regulament se completeazã cu dispoziţiile Legii nr. 15/1990 şi celelalte reglementãri în vigoare.



ANEXA 2



LISTA

direcţiilor regionale de drumuri şi poduri ce se desfiinţeazã



Direcţia regionala de drumuri şi poduri:

1. Bucureşti

2. Craiova

3. Timişoara

4. Cluj

5. Braşov

6. Iaşi



ANEXA 3



LISTA

unitãţilor din componenta Administraţiei naţionale a drumurilor ce se înfiinţeazã

1. Bucureşti

2. Craiova

3. Timişoara

4. Cluj

5. Braşov

6. Iaşi

7. Constanta

8. Centrul de studii tehnice rutiere şi informatica

--------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016