Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARIRE nr. 1267 din 8 decembrie 1990 privind infiintarea Societatii comerciale pe actiuni "Comaico"
ART. 1 Se înfiinţeazã Societatea comercialã pe acţiuni "Comaico", cu sediul în comuna 30 Decembrie, soseaua Bucureşti-Giurgiu km 18, Sectorul agricol Ilfov. ART. 2 Societatea comercialã "Comaico" - S.A. se înfiinţeazã prin preluarea patrimoniului şi activitãţii Combinatului agroindustrial Copaceni, care se desfiinţeazã. Capitalul social al Societãţii comerciale "Comaico" - S.A. este de 746.219 mii lei. ART. 3 Obiectul de activitate al Societãţii comerciale "Comaico" - S.A. îl constituie realizarea producţiei vegetale, creşterea şi ingrasarea animalelor şi pasarilor, industrializarea produselor vegetale şi animale, fabricarea de produse din carne, lapte, conserve de legume şi fructe, bãuturi racoritoare, comercializarea acestor produse. ART. 4 Societatea comercialã "Comaico" - S.A. se înfiinţeazã ca societate pe acţiuni, cu personalitate juridicã, funcţioneazã în conformitate cu dispoziţiile legale privind societãţile comerciale şi îşi desfãşoarã activitatea potrivit statutului prevãzut în anexa la prezenta hotãrîre. ART. 5 Societatea comercialã "Comaico" - S.A. realizeazã obiectul de activitate pe baza de contracte comerciale încheiate în conformitate cu Codul civil şi Codul comercial roman, cu excepţiile prevãzute de lege. Contractarea mãrfurilor supuse sistemului de repartiţii prin balante materiale se va face în conformitate cu reglementãrile stabilite de cãtre Guvern, potrivit prevederilor <>art. 52 din Legea nr. 15/1990 . ART. 6 În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului, care îşi desfãşoarã activitatea potrivit statutului societãţii. ART. 7 Structura organizatoricã şi funcţionalã a Societãţii comerciale "Comaico" - S.A. se stabileşte de organele de conducere ale acesteia. ART. 8 Societatea comercialã "Comaico" - S.A. îşi va definitiva capitalul social pe baza reevaluarii patrimoniului în condiţiile prevãzute de lege. ART. 9 Personalul preluat de societatea comercialã, în cazul în care este încadrat cu un salariu mai mic, are dreptul la diferenţa pînã la salariul tarifar avut şi la sporul de vechime, dupã caz, timp de 3 luni. ART. 10 Activitatea societãţii se preia împreunã cu activul şi pasivul stabilite la data de 30 septembrie 1990. ART. 11 Orice dispoziţii contrare prezentei hotãrîri se abroga.
PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN
ANEXA 1
STATUTUL Societãţii comerciale "Comaico" - S.A.
CAP. 1 Denumirea, forma juridicã, sediul, durata ART. 1 Denumirea societãţii Denumirea societãţii este "Comaico" - S.A. În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile emanind de la societate, denumirea acesteia va fi precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A." de capitalul social, numãrul de înregistrare în registrul comerţului şi sediul societãţii. ART. 2 Forma juridicã a societãţii Societatea comercialã "Comaico" - S.A. este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut. ART. 3 Sediul societãţii Sediul principal al societãţii este în România, localitatea 30 Decembrie, soseaua Bucureşti-Giurgiu km. 18, Sectorul agricol Ilfov. Sediul societãţii poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii. ART. 4 Durata societãţii Durata societãţii este convenitã pentru o perioada de 30 de ani de la data înmatriculãrii în registrul comerţului, aceasta putind fi prelungitã, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor.
CAP. 2 Scopul şi obiectul de activitate al societãţii
ART. 5 Scopul societãţii este obţinerea de produse agroalimentare, industrializarea şi comercializarea acestora. ART. 6 Obiectul de activitate al societãţii este: a) - producţia vegetala se desfãşoarã prin realizarea de: - produse de sera; - legume în solarii şi cimp; - fructe, struguri; - cereale şi plante furajere; - semincere. b) - producţia zootehnica are ca activitate reproductia, creşterea, ingrasarea şi exploatarea de: - taurine; - porcine; - pãsãri; - ovine; - iepuri; - peşti. c) - producţia industriala are în vedere realizarea de: - carne şi preparate din carne; - lapte şi preparate din lapte; - conserve de legume, fructe, carne şi mustar; - sucuri naturale şi bãuturi racoritoare; - nutreturi combinate; - alte activitãţi cu caracter industrial. d) - comercializarea produselor are în vedere: - desfacerea mãrfurilor prin reţeaua proprie de magazine; - organizarea unor unitãţi de alimentaţie publica; - activitate turistica; - vînzarea de produse şi subproduse cãtre alte societãţi comerciale; - organizarea şi/sau participarea la expoziţii şi licitaţii cu scopul prezentãrii şi/sau vinzarii unor mãrfuri cu calitãţi deosebite şi/sau pentru efectuarea de publicitate şi reclama; e) - prestãri servicii; f) - transporturi interne şi internaţionale; g) - activitãţi de comerţ exterior export-import. Pentru realizarea obiectului de activitate prevãzut la art. 6 lit. a)-g), societatea se va putea asocia cu diversi agenţi economici interni şi externi.
CAP. 3 Capitalul social, acţiunile
ART. 7 Capitalul social iniţial al societãţii comerciale este în valoare de 746.219.000 lei şi se compune din: mijloace fixe în valoare de 688.567.000 lei şi mijloace circulante în suma de 57.652.000 lei. Capitalul social se împarte în 149.243 acţiuni nominative în valoare nominalã de 5.000 lei fiecare. Capitalul social stabilit la înfiinţare este cel rezultat din bilanţul contabil al Combinatului agroindustrial Copaceni, la data de 30 septembrie 1990, urmînd a fi corectat dupã încheierea acţiunii de inventariere şi reevaluare conform Hotãrîrii Guvernului nr. 945/1990 cu avizul Ministerului Finanţelor. Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul roman ca acţionar unic, pînã la transmiterea din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, romane sau strãine în condiţiile legii. ART. 8 Acţiunile Societatea va emite acţiuni nominative cuprinzînd menţiunile prevãzute de lege. Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori. Societatea va tine evidenta actionarilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie; registrul se pãstreazã la sediul societãţii sub îngrijirea consiliului de administraţie. ART. 9 Majorarea capitalului Capitalul social poate fi majorat pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, prin emiterea de noi acţiuni reprezentind aport în numerar sau în natura. Majorarea capitalului se poate face parţial sau total în natura prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor, pe baza evaluãrii efectuate de experţii desemnaţi de cãtre acţionari. ART. 10 Reducerea capitalului Reducerea capitalului se poate face pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor. Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicatã comisiei de cenzori de cãtre consiliul de administraţie cu cel puţin 30 de zile înainte de data adunãrii generale a actionarilor care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa se refere asupra cauzelor şi condiţiilor reducerii. ART. 11 Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni Fiecare acţiune conferã acţionarului dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor şi de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii. Obligaţiile societãţii sînt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii rãspund numai în limita acţiunilor ce le-au subscris. ART. 12 Cesiunea acţiunilor Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate care nu recunoaşte decît un singur proprietar pentru fiecare acţiune. Cesiunea acţiunilor se face potrivit legii şi se înregistreazã în registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţioneazã pe titlu. ART. 13 Pierderea acţiunilor În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin intermediul presei. Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.
CAP. 4 Adunarea generalã a actionarilor
ART. 14 Atribuţii Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã. Adunarea generalã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale: a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie; b) alege membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, le stabileşte atribuţiile şi le revoca; c) numeşte directorii, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca; d) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societãţii; e) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii, cu referire la profit şi dividende, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitate, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii. De asemenea, hotãrãşte asupra nivelului fondurilor pentru cercetãri ştiinţifice care au ca efect: fundamentarea strategiilor de dezvoltare, creşterea calitãţii produselor şi serviciilor, elaborarea de produse şi tehnologii noi competitive; f) hotãrãşte cu privire la contractare de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, la nivelul împrumuturilor bancare curente şi la condiţiile de acordare a garanţiilor, stabileşte condiţiile de acordare a creditelor comerciale şi aproba orice fel de credit financiar acordat de societate; g) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi dupã analizarea rapoartelor consiliului de administraţie al comisiei de cenzori, aproba repartizarea de beneficii între acţionari; h) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale şi filiale; i) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social; j) hotãrãşte cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii; k) hotãrãşte cu privire la fuziunea sau dizolvarea societãţii; l) hotãrãşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi; m) hotãrãşte, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare a membrilor consiliului de administraţie; hotãrãşte asupra salariilor şi primelor directorilor; n) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, directorilor şi adjunctilor acestora şi ai cenzorilor, pentru paguba pricinuitã societãţii; o) hotãrãşte asupra oricãror alte probleme din competenta sa, potrivit legii sau prezentului statut. ART. 15 Felurile adunãrii Adunãrile generale ale actionarilor sînt de doua feluri: ordinare şi extraordinare. Adunarea generalã ordinarã are atribuţiile prevãzute la art. 14 lit. a)-g), m) şi n),iar adunarea generalã extraordinarã, atribuţiile prevãzute la lit. h)-l), precum şi celelalte atribuţii ce le revin potrivit legii şi prezentului statut. ART. 16 Convocarea adunãrii generale Adunarea generalã se convoacã de preşedintele Consiliului de administraţie sau de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte. Adunãrile generale ordinare au loc cel puţin o data pe an, la trei luni de la încheierea exerciţiului economic financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi bugetului pe anul urmãtor. Adunãrile generale extraordinare se convoacã potrivit alin. 1 ori de cîte ori este nevoie, în condiţiile prevãzute de lege. Administratorii sînt obligaţi sa convoace adunarea la cererea actionarilor reprezentind 1/10 din capitalul social. În condiţiile legii, adunarea se convoacã şi la cererea comisiei de cenzori. Convocarea adunãrii generale se face în conformitate cu dispoziţiile din statut. Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial şi într-unul din ziarele de larga circulaţie raspindite în localitatea în care se afla sediul societãţii sau din cea mai apropiatã localitate. Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor modificãrilor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrilor. Cînd, în ordinea de zi, figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor. Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte în sediul societãţii sau în alt loc din aceeaşi localitate. Hotãrîrile adunãrilor se iau prin vot deschis. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor. ART. 17 Prezidarea lucrãrilor adunãrii Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie iar, în lipsa acestuia, de cãtre unul din administratori, desemnat de preşedinte. Preşedintele consiliului de administraţie va desemna, dintre acţionari, doi secretari care vor face prezenta actionarilor la adunare şi vor întocmi procesul-verbal al şedinţei. Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit. ART. 18 Condiţii de validitate Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social. Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social. Adunarea generalã a actionarilor statutar constituitã ia hotãrîri cu majoritatea absolutã de voturi a celor prezenţi sau reprezentaţi. Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati. ART. 19 Consiliul imputernicitilor statului În perioada în care statul deţine capitalul integral al societãţii, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului alcãtuit şi numit potrivit legii, şi îşi desfãşoarã activitatea potrivit statutului. Consiliul imputernicitilor statului se întruneşte în prezenta a 3/4 din numãrul total şi hotãrãşte valabil cu votul a jumãtate plus unu din numãrul total, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor şi în prezenta a 4/5 şi votul a 3/4 din membri, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale extraordinare. Remunerarea se face în tantieme, reprezentind cote procentuale din beneficiu în condiţiile stabilite de Guvern. Consiliul imputernicitilor statului îşi va inceta activitatea pe data constituirii adunãrii generale a actionarilor.
CAP. 5 Consiliul de administraţie
ART. 20 Organizare Societatea este administratã de cãtre un consiliu de administraţie compus din 11 persoane alese de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de patru ani, cu posibilitatea de a fi aleşi pe noi perioade de patru ani, care pot avea calitatea de acţionari. Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului cu acordul ministerului de resort. Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte. Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi şi ia decizii cu majoritate simpla de voturi din numãrul total al membrilor consiliului. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia de unul din administratori, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar fie din membrii consiliului, fie din afarã acestuia. Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilitã pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei care se înscrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar. Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie compus din membri aleşi dintre administratori. Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director general, în care calitate conduce şi comitetul de direcţie, asigurind conducerea curenta a societãţii, aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor adunãrii generale şi ale consiliului de administraţie. În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau în lipsa lui, de cãtre unul din administratori, desemnat de consiliu. Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã. Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii. Preşedintele şi ceilalţi membri ai consiliului de administraţie şi directorii rãspund fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut şi pentru greşelile în administrarea societãţii. ART. 21 Atribuţiile consiliului de administraţie Consiliul de administraţie are urmãtoarele obligaţii: a) angajeazã şi concediazã personalul; b) stabileşte îndatoririle şi împuternicirile personalului societãţii pe compartimente; c) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie) pe baza hotãrîrii adunãrii generale ordinare a actionarilor; d) stabileşte tactica şi strategia de marketing, de cercetare şi dezvoltare de asigurare a calitãţii, de protecţia mediului; e) supune anual adunãrii generale a actionarilor, în termen de 90 de zile de la încheierea exerciţiului economic financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi, pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societãţii, pe anul urmãtor; f) rezolva orice probleme stabilite de adunarea generalã a actionarilor sau care privesc conducerea curenta a activitãţii.
CAP. 6 Controlul societãţii ART. 22 Controlul gestiunii Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de comisia de cenzori, aleasã în condiţiile legii de adunarea generalã a actionarilor, formatã din 5 membri, care nu pot avea nici o alta funcţie în societate şi tot atitia supleanţi. În perioada în care statul deţine întregul capital, cenzorii sînt reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor. ART. 23 Prezentarea de date Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor şi comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea, situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor. ART. 24 Atribuţiile comisiei de cenzori Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale: - în cursul exerciţiului financiar, verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate; - la încheierea exerciţiului financiar, controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prevãzute de consiliul de administraţie asupra fondurilor societãţii, a bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris prin care se propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi; - la lichidarea societãţii, controleazã acţiunile de lichidare; - prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social. Atribuţiile comisiei de cenzori se completeazã şi cu alte obligaţii prevãzute de lege. ART. 25 Mod de lucru Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale. Comisia de cenzori poate convoca adunarea generalã a actionarilor în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% .
CAP. 7 Activitatea societãţii
ART. 26 Exerciţiul economic financiar Exerciţiul economic financiar începe de la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie al fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii. ART. 27 Contabilitatea Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se supun spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial, Partea a IV-a. ART. 28 Beneficiul Beneficiul societãţii se stabileşte prin bilanţul aprobat de adunarea generalã a actionarilor. Plata beneficiului cuvenit actionarilor, respectiv statului se face de societate în condiţiile legii. În cazul înregistrãrii de pierderi, pãrţile se obliga sa analizeze cauzele şi sa ia mãsuri de recuperare. ART. 29 Personalul Personalul de conducere al societãţii şi cenzorii sînt aleşi de adunarea generalã a actionarilor. Restul personalului este angajat de directorul general al societãţii sau de persoanele împuternicite de consiliul de administraţie. Nivelul salariilor pentru personalul societãţii, pe categorii şi funcţii, se stabileşte de adunarea generalã a actionarilor în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege. Drepturile salariale se stabilesc prin negocieri la nivelul societãţii şi se înscriu în contractul colectiv de munca încheiat conform prevederilor legii. Drepturile salariale individuale se stabilesc prin contracte individuale de munca, ţinînd seama de prevederile contractului colectiv de munca. Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii se stabilesc de consiliul de administraţie. ART. 30 Amortizarea fondurilor fixe Consiliul de administraţie stabileşte în condiţiile legii modul de amortizare a fondurilor fixe.
ART. 31 Transformarea societãţii Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale extraordinare a actionarilor. Societatea cu capital integral de stat va putea fi transformata numai cu aprobarea organului care a înfiinţat-o. Noua societate va îndeplini formalitãţile de înregistrare şi publicitate cerute de lege la înfiinţarea societãţilor. ART. 32 Dizolvarea societãţii Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii: - imposibilitatea realizãrii obiectului social; - pierderea a cel puţin 1/2 din capitalul social, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã; - numãrul de acţionari va fi redus sub 5, timp de 6 luni; - în orice alte situaţii pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor. ART. 33 Lichidarea societãţii În caz de dizolvare, societatea se lichideazã. Lichidarea se face dupã procedura prevãzutã de lege. ART. 34 Litigii Litigiile societãţii cu persoane fizice şi juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România. Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoanele juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii. ART. 35 Dispoziţii finale Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email