Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARIRE Nr. 1203 din 18 noiembrie 1996 pentru modificarea Hotaririi Guvernului nr. 686/1994 privind infiintarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare
ART. 1 <>Hotãrîrea Guvernului nr. 686/1994 privind înfiinţarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 303 din 26 octombrie 1994, se modifica dupã cum urmeazã: 1. Articolul 2 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 2 - Patrimoniul Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare este de 660.056 milioane lei, constituit prin preluarea activului şi pasivului, stabilite pe baza de bilanţ contabil încheiat la data de 30 iunie 1994, de la societãţile comerciale de exploatare a lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare cu capital majoritar de stat, prevãzute în anexa nr. 1, care şi-au încheiat activitatea. Patrimoniul regiei autonome va fi definitivat pe baza reevaluarii în condiţiile <>Hotãrîrii Guvernului nr. 500/1994 . Preluarea patrimoniului se face prin protocol de predare-primire încheiat în termen de 30 de zile de la înfiinţarea regiei autonome. Regia autonomã va prelua, în vederea derulãrii, contractele de comerţ exterior încheiate pe baza de creditãri externe, privind îmbunãtãţirile funciare." 2. Articolul 5 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 5 - Regia Autonomã a Imbunatatirilor Funciare realizeazã activitãţi de investiţii, exploatare, întreţinere şi reparaţii ale amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare de interes naţional, inclusiv apãrarea impotriva inundatiilor şi a gheturilor la digurile, barajele şi construcţiile anexe din patrimoniul sau, precum şi alte prestãri de servicii din domeniul imbunatatirilor funciare cãtre persoane juridice şi fizice, fãrã a afecta activitatea de baza." 3. Articolul 9 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 9 - Regia Autonomã a Imbunatatirilor Funciare îşi acoperã cheltuielile din subvenţiile de la bugetul de stat, acordate în condiţiile legii, şi din veniturile realizate prin activitãţile prevãzute în obiectul sau de activitate. De la bugetul de stat se suporta integral cheltuielile cu energia electrica necesarã pomparii apei de la prize pînã la instalaţii de udare şi toate cheltuielile cu evacuarea apei din reţeaua de desecare, precum şi cheltuielile de întreţinere şi reparaţii ale amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare, în care se cuprind, potrivit legii, şi digurile, barajele şi construcţiile anexe din patrimoniul Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare. Cheltuielile de exploatare a sistemelor de irigaţii se suporta de cãtre beneficiari pe baza de tarif aprobat de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi de Ministerul Finanţelor." 4. Articolul 10 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 10 - Subvenţiile de la bugetul de stat necesare acoperirii cheltuielilor pentru exploatarea, întreţinerea şi repararea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare se acorda la nivelul programelor lunare aprobate, cu încadrarea în prevederile bugetului de stat." 5. Articolul 12 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 12 - Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, cu avizul Ministerului Finanţelor, va elabora, în termen de 30 de zile, norme metodologice privind acordarea, utilizarea şi controlul subvenţiilor de la bugetul de stat, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 50/1994 , asa cum a fost modificatã prin <>Legea nr. 138/1995 ." 6. Articolul 13 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 13 - Personalul trecut la Regia Autonomã a Imbunatatirilor Funciare de la fostele societãţi comerciale pe acţiuni, precum şi din aparatul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei se considera transferat." ART. 2 Anexa nr. 2 cuprinzînd Regulamentul de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrîre. ART. 3 <>Hotãrîrea Guvernului nr. 686/1994 privind înfiinţarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare, cu modificãrile aduse prin prezenta hotãrîre, se va republica în Monitorul Oficial al României.
PRIM-MINISTRU NICOLAE VACAROIU
Contrasemneazã: --------------- p. Ministrul agriculturii şi alimentaţiei, Veronica Toncea, secretar de stat
Ministru de stat, ministrul finanţelor, Florin Georgescu
ANEXA 1
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE a Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare
CAP. 1 Denumirea, forma juridicã, sediul, durata
ART. 1 Regia Autonomã a Imbunatatirilor Funciare (denumita în continuare R.A.I.F.) este de interes naţional şi funcţioneazã ca persoana juridicã, pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, potrivit prezentului regulament. ART. 2 Sediul R.A.I.F. este în municipiul Bucureşti, Sos. Oltenitei nr. 35-37, sectorul 4. Sediul poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotãrîrii consiliului de administraţie. ART. 3 Durata de funcţionare a R.A.I.F. este nelimitatã.
CAP. 2 Obiectul de activitate
ART. 4 R.A.I.F. are ca obiect de activitate: 4.1. administrarea, întreţinerea, repararea şi exploatarea lucrãrilor de irigaţii, desecãri-drenaje, combaterea eroziunii solului, îndiguiri, baraje şi altele asemenea, inclusiv apãrarea impotriva inundatiilor şi a gheturilor la digurile şi barajele din patrimoniul propriu; 4.2. realizarea programelor de investiţii privind studiile, proiectarea şi execuţia lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare de interes public naţional; 4.3. producerea de materiale, echipamente, confecţii şi reconditionari de piese de schimb necesare în activitatea de îmbunãtãţiri funciare, pentru necesitãţile proprii şi pentru terţi; 4.4. executarea de prestãri de servicii din domeniul imbunatatirilor funciare, pentru terţe persoane juridice şi fizice, contra cost; 4.5. desfãşurarea de activitãţi de import-export şi cooperare internationala în domeniul imbunatatirilor funciare; 4.6. asigurarea asistenţei tehnice în întreţinerea şi exploatarea amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare care se realizeazã cu forte proprii de cãtre persoane juridice şi fizice; 4.7. furnizarea de agent termic prin microcentralele proprii cãtre persoane juridice şi fizice; 4.8. executarea de alte prestãri de servicii în domeniul transporturilor, proiectãrii şi realizãrii lucrãrilor de construcţii-montaj, reparaţii prin atelierele proprii, închirieri de mijloace de transport şi utilaje, precum şi spaţii temporar disponibile, pentru persoane juridice şi fizice, fãrã a afecta activitatea de baza. ART. 5 Pentru realizarea obiectului sau de activitate, R.A.I.F. se poate asocia, în condiţiile legii, cu agenţi economici, în vederea realizãrii unor activitãţi comune care prezintã interes pentru ambele pãrţi.
CAP. 3 Patrimoniul R.A.I.F.
ART. 6 R.A.I.F. are un patrimoniu în valoare de 660.056 milioane lei, prin însumarea patrimoniilor aferente activitãţii de exploatare a lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare, preluate de la societãţile comerciale care şi-au încetat activitatea, conform datelor din bilanţ la 30 iunie 1994, precum şi a bunurilor preluate, fãrã plata, de la Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi de la Societatea Comercialã "I.S.P.I.F." - S.A. Bucureşti. Valoarea patrimoniului astfel preluat se definitiveaza prin reevaluare, în conformitate cu prevederile <>Hotãrîrii Guvernului nr. 500/1994 . ART. 7 R.A.I.F. este proprietara bunurilor din patrimoniul sau, cu excepţia celor din proprietatea publica, pe care le are în administrare. În exercitarea dreptului de proprietate, R.A.I.F. poseda, foloseşte şi dispune, în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu, în vederea realizãrii obiectului sau de activitate. ART. 8 Înstrãinarea bunurilor imobile aparţinînd R.A.I.F. sau încheierea de tranzacţii în litigii cu o valoare de peste 10 milioane lei se face cu aprobarea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
CAP. 4 Structura şi atribuţiile R.A.I.F.
ART. 9 R.A.I.F. are în structura o unitate centrala, compusa din direcţii, servicii, birouri, oficii şi compartimente, iar în teritoriu, sucursale şi alte subunitati. Normele de structura ale acestora se aproba de consiliul de administraţie. ART. 10 Structura organizatoricã şi funcţionalã a R.A.I.F. se stabileşte de cãtre consiliul de administraţie al acesteia. ART. 11 Pentru realizarea obiectului sau de activitate, R.A.I.F. are urmãtoarele atribuţii: 11.1. întocmeşte programele anuale şi de perspectiva în domeniul imbunatatirilor funciare; 11.2. elaboreazã studii şi programe pentru dezvoltarea, modernizarea şi completarea obiectivelor existente, pentru realizarea de obiective noi, în corelare cu exploatarea amenajãrilor existente, pe care le supune spre aprobare organelor competente, şi urmãreşte realizarea acestora pentru a satisface cerinţele economiei naţionale; 11.3. fundamenteazã necesarul de surse şi de fonduri pentru finanţarea tuturor lucrãrilor prevãzute în obiectul sau de activitate şi asigura repartizarea fondurilor aprobate; 11.4. elaboreazã programe proprii anuale şi de lungã durata pentru asigurarea necesarului la principalele materiale, echipamente şi piese de schimb, stabilind ponderea acestora din resurse interne şi din import, şi coordoneazã activitatea de producţie în unitãţile proprii, precum şi intreaga activitate de aprovizionare tehnico-materialã şi de transport a unitãţilor din structura; 11.5. elaboreazã norme de consum, norme de stoc şi tarife specifice exploatãrii lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare; 11.6. avizeazã şi aproba documentaţiile tehnice, contractarea şi finanţarea lucrãrilor de investiţii şi de reparaţii, executarea şi receptionarea la termen a lucrãrilor respective, potrivit legii; 11.7. elaboreazã norme tehnice şi tehnologii privind întreţinerea, repararea şi exploatarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare; 11.8. emite acorduri şi avize pentru instalaţiile şi construcţiile care se executa în zona lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare din patrimoniul sau; 11.9. întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, analizeazã execuţia B.V.C. şi aproba utilizarea disponibilitãţilor bãneşti, în condiţiile legii; 11.10. contracteazã credite interne şi externe, potrivit reglementãrilor în vigoare; 11.11. studiazã piata interna şi externa, pentru asigurarea aprovizionarii cu materiale şi echipamente specifice; 11.12. efectueazã operaţiuni de comerţ exterior; 11.13. iniţiazã acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţificã cu firme, precum şi acţiuni de colaborare cu organisme internaţionale, în domeniul sau de activitate; 11.14. participa la acţiunile ce se desfãşoarã pe plan internaţional în organismele la care este afiliatã, cît şi la alte manifestãri internaţionale organizate pe teme de administrare şi exploatare a lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare, în condiţiile legii; 11.15. organizeazã licitaţii pentru adjudecarea proiectãrii şi executãrii investiţiilor publice, achiziţii publice de bunuri şi executarea de prestãri de servicii şi reparaţii în domeniul imbunatatirilor funciare, potrivit legii; 11.16. elaboreazã şi realizeazã planul propriu de cercetare, proiectare, informatica; 11.17. coordoneazã şi indruma metodologic realizarea controlului tehnic în unitãţile proprii privind întreţinerea şi repararea lucrãrilor din domeniul sau de activitate; 11.18. urmãreşte activitatea de investiţii, inovaţii şi se preocupa de generalizarea celor mai importante realizari ale acestora, face propuneri cu privire la problemele de standardizare; 11.19. urmãreşte şi ia mãsurile necesare pentru respectarea normelor legale privind utilizarea aparaturii de mãsura şi control, cît şi a instalaţiilor de ridicat ce îi aparţin; 11.20. avizeazã omologarea şi producerea de noi produse specifice sectorului de îmbunãtãţiri funciare; 11.21. elaboreazã norme interne de consum pentru combustibili, lubrifianţi, energie electrica pentru tehnologiile specifice activitãţii de exploatare, întreţinere şi reparaţii; 11.22. colaboreazã şi ia mãsuri, de comun acord cu organele de specialitate ale Ministerului de Interne, pentru asigurarea pazei şi protecţiei lucrãrilor din administrarea proprie; 11.23. elaboreazã normele proprii de protecţie a muncii, de prevenire a incendiilor şi de protecţie a mediului înconjurãtor, pentru activitãţile specifice; 11.24. elaboreazã studii cu privire la necesarul forţei de munca pe structuri de personal, organizeazã recrutarea cadrelor, pregãtirea şi perfecţionarea întregului personal şi controleazã aplicarea reglementãrilor privind selecţionarea şi promovarea personalului la unitãţile din subordine; 11.25. asigura îndrumarea şi controlul unitãţilor din subordine, a controlului financiar de gestiune, efectueazã analize economice şi tehnice asupra organizãrii şi desfãşurãrii proceselor de producţie şi ia mãsurile corespunzãtoare; 11.26. întocmeşte şi prezintã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit reglementãrilor legale în vigoare; 11.27. sucursalele exercita, la nivel local, atribuţiile R.A.I.F. cu urmãtoarele limite: 11.27.1. au relaţii cu bugetul de stat numai în limitele competentelor acordate de consiliul de administraţie al R.A.I.F.; 11.27.2. elaboreazã documentaţii pentru obţinerea de subvenţii numai prin unitatea centrala a R.A.I.F.; 11.27.3. elaboreazã propuneri de structura organizatoricã în vederea aprobãrii de cãtre consiliul de administraţie al R.A.I.F. ART. 12 Sucursala este condusã de cãtre un director ajutat de 1-2 adjuncţi, în funcţie de gradul fiecãrei sucursale. Atribuţiile conducerii sucursalei se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al R.A.I.F. ART. 13 Personalul sucursalelor este angajat de directorul acestora, potrivit competentelor acordate de consiliul de administraţie al R.A.I.F. ART. 14 Sucursalele prezintã balanţa de verificare lunarã şi rãspund în fata consiliului de administraţie al R.A.I.F. de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate de acesta prin hotãrîri şi decizii de delegare, precum şi de realizarea sarcinilor rezultate din regulamentul de organizare şi funcţionare.
CAP. 5 Organele de conducere ale R.A.I.F.
ART. 15 Conducerea R.A.I.F. se asigura de cãtre: - consiliul de administraţie; - directorul general din cadrul echipei manageriale sau, dupã caz, managerul general. ART. 16 Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei şi este compus din 15 persoane, dintre care una este directorul general sau, dupã caz, managerul general al R.A.I.F. Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obigatoriu: - reprezentantul Ministerului Finanţelor; - reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei. ART. 17 O persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie şi nici nu poate participa la societãţile comerciale cu care R.A.I.F. întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare. ART. 18 Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea potrivit legii. ART. 19 Atribuţiile consiliului de administraţie sînt urmãtoarele: 19.1. aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a R.A.I.F.; 19.2. aproba statutul de funcţiuni al R.A.I.F.; 19.3. stabileşte competentele tehnice, economico-financiare, juridice şi de personal pentru unitatea centrala R.A.I.F., sucursalele şi celelalte unitãţi din structura; 19.4. aproba programele de activitate lunare, anuale şi de perspectiva privind proiectarea, investiţiile, exploatarea, întreţinerea şi repararea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare; 19.5. hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, care se finanţeazã din surse proprii, din credite bancare sau din alocaţii de la bugetul de stat; 19.6. propune, potrivit reglementãrilor legale, investiţiile a cãror aprobare este în competenta altor organe ale administraţiei publice centrale; 19.7. aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit legii; 19.8. aproba propunerile conducerii executive privind necesarul de alocaţii de la bugetul de stat şi repartizarea pe sucursale şi activitãţi a subvenţiilor prevãzute în bugetul de stat; 19.9. aproba angajarea de credite pe termen lung sau mediu, interne şi externe, potrivit legii; 19.10. hotãrãşte, în condiţiile legii, asocierea cu alte regii şi societãţi comerciale, persoane juridice din ţara şi din strãinãtate, pentru realizarea de activitãţi de interes comun; 19.11. aproba tarife, preţuri şi chirii în condiţiile legii. Propune spre aprobare organelor prevãzute de lege tarifele pentru exploatarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare; 19.12. stabileşte nivelul de salarizare a personalului din regia autonomã în funcţie de studii, munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime prevãzute de lege; 19.13. aproba mãsuri pentru respectarea disciplinei în domeniul administrãrii, functionarii, exploatãrii şi protejãrii lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare; 19.14. aproba planurile tehnice pentru întreţinerea, repararea şi exploatarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare, întocmite în baza devizelor pe categorii de lucrãri; 19.15. ia mãsuri, potrivit legii, pentru angajarea rãspunderii disciplinare şi materiale sau contravenţionale, în sarcina salariaţilor regiei autonome, în cazul neîndeplinirii de cãtre aceştia a obligaţiilor ce le revin; 19.16. negociaza conţinutul contractului colectiv de munca; 19.17. aproba orice alte mãsuri pentru activitatea regiei autonome, cu excepţia celor date în competenta altor organe, potrivit legii; 19.18. aproba indemnizaţiile pentru membrii consiliului de administraţie; 19.19. aproba mãsurile de respectare a reglementãrilor legale şi a celor proprii, privind protecţia mediului; 19.20. aproba utilizarea fondului valutar propriu în condiţiile legii; 19.21. aproba înstrãinarea bunurilor aparţinînd R.A.I.F., în condiţiile legii. ART. 20 Consiliul de administraţie se întruneşte, dupã caz, în şedinţa ordinarã, lunarã, la convocarea directorului general sau a managerului general, sau în şedinţa extraordinarã, la cererea unei treimi din numãrul membrilor acestuia. ART. 21 Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajat la unitatea de la care provin. ART. 22 Consiliul de administraţie prezintã Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, trimestrial şi în prima luna a fiecãrui an, un raport asupra activitãţii R.A.I.F. din perioada expiratã şi asupra programului de activitate pe perioada în curs. ART. 23 Directorul general sau, dupã caz, managerul general al R.A.I.F. se numeşte conform Normelor metodologice referitoare la selecţionarea managerilor şi la încheierea contractului de management la regiile autonome, aprobate prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 263/1994 . ART. 24 Atribuţiile directorului general sau, dupã caz, al managerului general al R.A.I.F. sînt urmãtoarele: 24.1. asigura conducerea activitãţii curente, rãspunde de realizarea atribuţiilor R.A.I.F., în limitele şi în competentele legale; 24.2. angajeazã R.A.I.F., prin semnatura, în relaţiile cu terţii, în limitele competentelor aprobate de consiliul de administraţie şi ale celor prevãzute de legislaţia în vigoare; 24.3. încheie şi desface, în condiţiile prevãzute de lege, contractele individuale de munca ale personalului din unitatea centrala şi din conducerea unitãţilor din subordine; 24.4. coordoneazã intervenţiile necesare, în scopul eliminãrii operative a avariilor şi a situaţiilor provocate de calamitati, la lucrãrile de îmbunãtãţiri funciare; 24.5. asigura aducerea la îndeplinire a tuturor atribuţiilor stabilite prin contractul de management.
CAP. 6 Modalitatea de constituire a unitãţilor din structura R.A.I.F. şi relaţiile dintre acestea
ART. 25 Sucursalele şi celelalte subunitati subordonate direct unitãţii centrale R.A.I.F. se înfiinţeazã şi se desfiinţeazã în baza hotãrîrii consiliului de administraţie. Subunitatile subordonate sucursalelor pot fi înfiinţate sau desfiinţate prin decizia directorului general sau, dupã caz, a managerului general. ART. 26 Relaţiile dintre unitãţile R.A.I.F. pentru realizarea obiectului lor de activitate se desfãşoarã pe baza de comenzi interne. ART. 27 Relaţiile unitãţilor din cadrul R.A.I.F. cu terţii se desfãşoarã pe baza de contracte.
CAP. 7 Dispoziţii finale
ART. 28 Prevederile prezentului regulament se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 15/1990 şi ale celorlalte acte normative în vigoare. -----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email