Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARIRE nr. 119 din 15 februarie 1991 privind infiintarea Societatii comerciale "Ilexim" - S.A.
ART. 1 Se înfiinţeazã Societatea comercialã "Ilexim" - S.A., cu sediul în România, strada 13 Decembrie nr. 3-5, sectorul 1, prin preluarea activului şi pasivului de la Întreprinderea de comerţ exterior "Ilexim", care se desfiinţeazã. Capitalul social este în valoare de 8.943.679 lei, stabilit pe baza bilanţului la 30 noiembrie 1990. ART. 2 Societatea comercialã "Ilexim" - S.A. se înfiinţeazã ca societate pe acţiuni, cu personalitate juridicã, avînd urmãtorul obiect de activitate: - exportul produselor realizate de unitãţile de industrie mica de stat şi particulare, cît şi de unitãţi din alte ramuri, inclusiv cele realizate cu materiale puse la dispoziţie de firmele partenere; - importul de produse necesare pentru dezvoltarea producţiei industriei mici de stat şi particulare, cît şi a unitãţilor din alte sectoare, atît pentru satisfacerea nevoilor interne, cît şi pentru export; - operaţiuni de schimb de marfa cu produse realizate în unitãţile de industrie mica de stat şi particulare, cît şi de unitãţi din alte sectoare; - acţiuni de cooperare în producţie şi comercializarea produselor rezultate din activitatea unitãţilor de industrie mica sau particulare şi din alte sectoare, prestãri de servicii în domeniul sau de activitate; - exportul şi importul de licenţe, studii, proiecte, know-how, engineering, consulting, tehnologie, montaj, service, asistenta tehnica, şcolarizare şi alte lucrãri şi servicii aferente industriei mici şi unitãţilor din alte sectoare; - constituirea de societãţi de producţie sau de comercializare au alta forma de asociere în ţara sau strãinãtate în domeniul industriei mici, ca şi în alte sectoare, precum şi acţiuni în comun cu firme strãine pe terţe pieţe în domeniul fabricãrii şi comercializãrii unor produse de industrie mica şi din alte sectoare; - efectuarea de operaţiuni comerciale în zonele libere; - alte operaţiuni de vînzare-cumpãrare, prestãri de servicii şi intermediere, de prezentare, efectuate cu şi pentru persoane juridice sau fizice strãine sau din România, din domeniul de activitate al industriei mici şi din alte sectoare; - efectuarea de operaţiuni comerciale pentru realizarea de aport valutar cu produse din domeniul sau de activitate; - desfacerea prin magazine proprii a mãrfurilor din import cu plata în lei sau valuta. ART. 3 Societatea comercialã "Ilexim" - S.A. îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legislaţia romana şi cu statutul din anexa, care se aproba prin prezenta hotãrîre. ART. 4 Personalul trecut la Societatea comercialã "Ilexim" - S.A. de la I.C.E. "Ilexim" se considera transferat în interesul serviciului. Personalul trecut în funcţii cu salarii mai mici beneficiazã timp de trei luni de salariul tarifar avut şi de sporul de vechime.
PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN
ANEXA 1
STATUTUL Societãţii comerciale "Ilexim" - S.A.
CAP. 1 Denumire, forma, sediu, durata ART. 1 Denumirea societãţii Denumirea societãţii este: "Ilexim" - S.A. În toate actele, facturile, anunţurile şi alte acte emanind de la societate, denumirea societãţii va fi precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social, numãrul de înregistrare în registrul de comerţ. ART. 2 Societatea comercialã "Ilexim" - S.A. este o societate pe acţiuni şi funcţioneazã în conformitate cu legile în vigoare din România şi potrivit prezentului statut. Societatea comercialã "Ilexim" - S.A. se constituie în baza Legii nr. 15/1990, prin reorganizarea Întreprinderii de comerţ exterior "Ilexim", înfiinţatã în temeiul hotãrîrilor Guvernului României nr. 377/1990 şi 871/1990. ART. 3 Sediul societãţii Sediul societãţii este în România, Bucureşti, strada 13 Decembrie nr. 3-5, sectorul 1. Acesta va putea fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotãrîrii adoptate de adunarea generalã a actionarilor, în condiţiile prevãzute în acest statut. Societatea comercialã "Ilexim" - S.A. va putea deschide sucursale, birouri sau reprezentante şi în alte localitãţi din ţara sau strãinãtate. ART. 4 Durata societãţii este nelimitatã, de la data actului de înfiinţare.
CAP. 2 Scopul societãţii ART. 5 Obiectul de activitate Obiectul de activitate al Societãţii comerciale "Ilexim" - S.A. este: - exportul produselor realizate de unitãţile de industrie mica de stat şi particulare, cît şi de unitãţi din alte ramuri, inclusiv cele realizate cu materiale puse la dispoziţie de firmele partenere; - importul de produse necesare pentru dezvoltarea producţiei industriei mici de stat şi particulare, cît şi a unitãţilor din alte sectoare, atît pentru satisfacerea nevoilor interne, cît şi pentru export; - operaţiuni de schimb de marfa cu produse realizate în unitãţile de industrie mica de stat şi particulare, cît şi de unitãţi din alte sectoare; - acţiuni de cooperare în producţie şi comercializarea produselor rezultate din activitatea unitãţilor de industrie mica sau particulare şi din alte sectoare, prestãri de servicii în domeniul sau de activitate; - exportul şi importul de licenţe, studii, proiecte, know-how, engineering, consulting, tehnologie, montaj, service, asistenta tehnica, şcolarizare şi alte lucrãri şi servicii aferente industriei mici şi unitãţilor din alte sectoare; - constituirea de societãţi de producţie sau de comercializare, sau alta forma de asociere în ţara sau strãinãtate în domeniul industriei mici, ca şi în alte sectoare, precum şi acţiuni în comun cu firme strãine pe terţe pieţe în domeniul fabricãrii şi comercializãrii unor produse de industrie mica şi din alte sectoare; - efectuarea de operaţiuni comerciale în zonele libere; - alte operaţiuni de vînzare-cumpãrare, prestãri de servicii şi intermediere, de prezentare, efectuate cu şi pentru persoane juridice sau fizice strãine sau din România, din domeniul de activitate al industriei mici şi din alte sectoare; - efectuarea de operaţiuni comerciale pentru realizarea de aport valutar cu produse din domeniul sau de activitate; - desfacerea prin magazine proprii a mãrfurilor din import cu plata în lei sau valuta. În scopul de a nu se crea obstacole în realizarea programelor de export, activitatea se va desfasura pe baza creditelor ce se vor acorda conform înţelegerilor dintre societate şi banca. Decontãrile interne pentru mãrfurile exportate şi importate se vor face conform normelor în vigoare.
CAP. 3 Capitalul social, acţiunile ART. 6 Capitalul social Capitalul social la constituirea societãţii este de 8.943.679 lei, divizat în 1.789 acţiuni nominative în valoare nominalã de 5.000 lei fiecare. Capitalul social este stabilit pe baza bilanţului de la data de 30 noiembrie 1990. ART. 7 Majorarea capitalului Capitalul societãţii poate fi majorat pe baza hotãrîrilor adunãrii generale extraordinare a actionarilor prin emiterea de noi acţiuni, reprezentind aportul în numerar sau în natura. Cînd majorarea capitalului serealizeaza cu aporturi în natura, experţii desemnaţi apreciazã valoarea aporturilor şi întocmesc un raport pe care îl pun la dispoziţia organelor de conducere ale societãţii. ART. 8 Reducerea capitalului Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor decide reducerea capitalului, din diferite motive, în special în cazul înregistrãrii de pierderi, reducere ce poate fi facuta prin diminuarea numãrului de acţiuni sau cumpãrarea unui numãr de acţiuni de cãtre societate în vederea anulãrii lor, cu respectarea prevederilor legale. ART. 9 Acţiunile emise de societate vor cuprinde urmãtoarele menţiuni: - denumirea şi durata societãţii; - data constituirii societãţii, numãrul de înregistrãri în registrul comerţului şi numãrul Monitorului Oficial în care s-a fãcut publicarea; - capitalul social, numãrul acţiunilor şi numãrul de ordine, valoarea nominalã a acţiunilor şi vãrsãmintele efectuate; - denumirea (numele şi prenumele), sediul (domiciliul) acţionarului. Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori. Registrul cu evidenta acţiunilor, numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, se pãstreazã la sediul societãţii, sub îngrijirea consiliului de administraţie. ART. 10 Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni Fiecare acţiune subscrisã şi vãrsatã de acţionari conferã acestora dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor, dreptul de a alege şi de a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea beneficiilor conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale în vigoare, precum şi la alte drepturi prevãzute în statut. Deţinerea acţiunii implica deplin drept adeziunea la statut, cu toate modificãrile survenite. Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmeazã conform legii acţiunile, în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane. Obligaţiile societãţii sînt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii sînt rãspunzãtori pentru aceste obligaţii numai în limita valorii acţiunilor subscrise. Patrimoniul societãţii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligaţii personale ale actionarilor. ART. 11 Cesiunea acţiunilor Acţiunile sînt indivizibile în raport cu societatea. Acţiunile pot fi cesionate parţial sau total potrivit legii. Cesionarea acţiunilor se înscrie în registrul de acţiuni al societãţii, facindu-se menţiune şi pe acţiune.
CAP. 4 Conducerea societãţii ART. 12 Adunarea generalã a actionarilor Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asupra politicii ei economice şi comerciale. Adunãrile generale sînt ordinare şi extraordinare. Adunarea generalã ordinarã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii: a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi; b) alege membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, le stabileşte competentele şi rãspunderile, îi descarca de activitate şi îi revoca; c) numeşte directorul şi adjunctii acestuia, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca; d) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii, cu referire la profit, poziţia pe piata interna şi internationala, forta de munca, relaţiile cu clienţii. De asemenea, hotãrãşte asupra nivelului fondurilor pentru prospectare, contractare, tîrguri, expoziţii, reclama etc.; e) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societãţii; f) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe la nivelul împrumuturilor bancare curente şi la condiţiile de garantare; stabileşte condiţiile de acordare a creditelor comerciale şi aproba orice fel de credit financiar dat de societate; g) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profit şi pierderi dupã analizarea rapoartelor consiliului de administraţie şi al comisiei de cenzori; aproba repartizarea beneficiilor între acţionari; h) hotãrãşte, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de salarizare a membrilor consiliului de administraţie; hotãrãşte asupra salariilor şi primelor directorilor; i) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, directorilor şi adjunctilor acestora şi a cenzorilor pentru eventualele pagube produse societãţii; j) îşi da acordul asupra contractului colectiv de munca; k) hotãrãşte asupra oricãror alte probleme din competenta sa, potrivit legii sau prezentului statut. Adunarea generalã extraordinarã are urmãtoarele atribuţii; a) hotãrãşte cu privire la modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii; b) hotãrãşte cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea societãţii; c) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social; d) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale, filiale şi reprezentante; e) aproba participarea la înfiinţarea de societãţi noi în ţara sau strãinãtate, cumpãrarea de acţiuni sau alte forme şi cedarea participarilor astfel dobîndite. ART. 13 Convocarea adunãrii generale a actionarilor Adunarea generalã se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte, în conformitate cu dispoziţiile din statut. Adunãrile generale ordinare au loc cel puţin o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului economico-financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi bugetului pe anul urmãtor. Adunãrile generale extraordinare se convoacã potrivit alin. 1, ori de cîte ori este nevoie, în condiţiile prevãzute de lege. Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial şi într-unul din ziarele de larga circulaţie din Bucureşti. Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii, precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor problemelor care vor fi obiectul dezbaterilor. Cînd în ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor. Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte în sediul societãţii sau, dacã va fi necesar, în alt loc din Bucureşti ce se va stabili. Hotãrîrile adunãrilor se iau prin vot deschis. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderile administratorilor. ART. 14 Prezidarea lucrãrilor adunãrii Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de cãtre unul din vicepreşedinţi, desemnat de preşedinte. Preşedintele consiliului de administraţie va desemna, dintre acţionari, doi secretari care vor face prezenta actionarilor la adunare şi vor întocmi procesul-verbal al şedinţei. Procesul-verbal al şedinţei se va scris într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit. ART. 15 Condiţii de validitate Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentanţii deţin cel puţin 2/3 din capitalul social. Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentanţii lor deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social. Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati. ART. 16 Consiliul imputernicitilor statului În perioada în care statul este acţionarul unic, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului, cu respectarea prevederilor din anexa, numit prin ordin al Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, care îndeplineşte atribuţiile ministerului de resort, pînã la crearea condiţiilor de constituire a adunãrii generale a actionarilor. Consiliul imputernicitilor statului se întruneşte în prezenta a 3/4 din numãrul total şi hotãrãşte valabil cu votul a jumãtate plus unu din numãrul total, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor, şi în prezenta a 4/5 şi votul a 3/4 din membri, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale extraordinare. Consiliul imputernicitilor statului îşi va inceta activitatea pe data constituirii adunãrii generale a actionarilor.
CAP. 5 Consiliul de administraţie ART. 17 Societatea este administratã de cãtre un consiliu de administraţie alcãtuit din 7 administratori, aleşi de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi aleşi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari. Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. În perioada cît statul este unic acţionar, consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului, cu acordul Agenţiei Naţionale pentru Privatizare. Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte. Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii ori de cîte ori este necesar, dar cel puţin o data pe luna, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi, şi ia decizii cu majoritatea simpla de voturi din numãrul total al membrilor consiliului. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar fie din membrii consiliului, fie din afarã acestuia. Dezbaterile consiliului de administraţie au loc, conform ordinii de zi stabilite, pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar. Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director, asigurind conducerea curenta a societãţii, aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor adunãrii generale şi ale consiliului de administraţie. În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau, în lipsa lui, de cãtre unul dintre administratori, desemnat de consiliu. Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã. Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii. Preşedintele, ceilalţi membri ai consiliului de administraţie şi directorii rãspund fata de societate pentru prejudiciile, individual sau solidar, dupã caz, rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut şi pentru greşeli în administrarea societãţii. ART. 18 Atribuţiile consiliului de administraţie Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii: a) hotãrãşte modul de realizare a programului societãţii, stabilit de adunarea generalã a actionarilor pentru anul în curs; b) aproba ofertele, referatele de vînzare, cumpãrare, încheierea contractelor cu valoare de peste 0,5 mil. dolari şi eventuala lor reziliere. c) aproba operaţiunile de plati care depãşesc suma de 0,5 mil. dolari; d) aproba deschiderea de conturi curente la bãncile romane sau strãine, din ţara sau strãinãtate; e) hotãrãşte cu privire la contractarea de credite bancare, acordarea de credite şi garanţii; f) propune adunãrii generale extraordinare emiterea de noi acţiuni; g) aproba organizarea de depozite în consignaţie; h) aproba cumpãrarea şi vînzarea de bunuri a cãror valoare depãşeşte suma de 5.000 mii lei; i) aproba încheierea de contracte de închiriere; j) avizeazã bugetul, bilanţul şi contul de profit şi pierderi al societãţii, înainte de a fi supuse spre aprobare adunãrii generale; k) convoacã adunãrile generale ordinare şi extraordinare, cît şi comisia de cenzori; l) stabileşte propunerile de salarizare, premiere a directorului, precum şi retributia membrilor consiliului de administraţie şi a comisiei de cenzori, pe care le supun aprobãrii adunãrii generale ordinare; m) îndeplineşte orice alte sarcini stabilite de adunarea generalã a actionarilor; Consiliul de administraţie adopta deciziile cu o majoritate simpla de voturi din totalul membrilor sãi. ART. 19 Conducerea curenta a societãţii se asigura de director.
CAP. 6 Controlul societãţii ART. 20 Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de comisia de cenzori, aleasã de adunarea generalã a actionarilor. Comisia de cenzori se compune din 3 membri, care nu pot avea nici o alta funcţie în societate, şi tot atitea supleanţi. Cenzorii se aleg pe o perioada de maximum 4 ani. În perioada în care statul este unic acţionar, cenzorii sînt reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor. Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale: - în cursul exerciţiului financiar verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, contul, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate; - la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societãţii, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris, prin care propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi; - la lichidarea societãţii controleazã operaţiunile de lichidare, în numele actionarilor şi cu acordul acestora; - în cazul reducerii capitalului social sau al modificãrii statutului şi a obiectului de activitate, prezintã opinia ei adunãrii generale a actionarilor. ART. 21 Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã sînt divergenţe, ei pot face rapoarte separate, care vor fi prezentate adunãrii generale a actionarilor. Comisia de cenzori poate cere convocarea adunãrii generale extraordinare a actionarilor în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea societãţii, sau ori de cîte ori va considera necesar. Cenzorii rãspund fata de societate pentru prejudiciile cauzate acesteia din neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a atribuţiilor ce le revin din prezentul statut.
CAP. 7 Activitatea societãţii ART. 22 Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se termina la 31 decembrie. Primul exerciţiu economico-financiar începe la data constituirii societãţii. ART. 23 Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi se publica în Monitorul Oficial, Partea a IV-a. ART. 24 Beneficiul societãţii se stabileşte prin bilanţul aprobat de adunarea generalã a actionarilor. Plata beneficiului cuvenit actionarilor, respectiv statului, se face de societate în condiţiile legii. În cazul înregistrãrii de pierderi, pãrţile se obliga sa analizeze şi sa ia mãsuri de recuperare. ART. 25 Personalul societãţii. Salarizarea Desemnarea personalului de conducere se face de cãtre adunarea generalã a actionarilor. Angajarea personalului societãţii se face în cadrul schemei de organizare, pe baza de contracte individuale de munca. Nivelul salariilor pentru personalul societãţii, pe categorii de calificare şi funcţii, se stabileşte de cãtre consiliul de administraţie, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege. Plata salariilor şi a altor drepturi bãneşti, a impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurãri sociale se va face potrivit hotãrîrilor consiliului de administraţie, cu respectarea legislaţiei în vigoare. ART. 26 Amortizarea fondurilor fixe Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe. CAP. 8 Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigiile ART. 27 Transformarea societãţii Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale extraordinare a actionarilor. Societatea cu capital integral de stat va putea fi transformata numai cu aprobarea organului care a înfiinţat-o. Noua societate va îndeplini formalitãţile de înregistrare şi publicitate cerute de lege la înfiinţarea societãţilor. ART. 28 Dizolvara societãţii Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii: - imposibilitatea realizãrii obiectului social; - pierderea unei jumãtãţi din capitalul social, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã; - numãrul de acţionari va fi redus sub 5, timp de 6 luni; - în orice alte situaţii, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor. ART. 29 Lichidarea societãţii În caz de dizolvare, societatea se lichideazã. Lichidarea se face dupã procedura prevãzutã de lege. ART. 30 Litigiile de orice fel în care va fi implicata societatea sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti. Societatea poate hotãrî soluţionarea unui litigiu şi prin arbitraj, potrivit legii. ART. 31 Prezentul statut se completeazã cu dispoziţiile legale în vigoare.
----------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email