Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARIRE nr. 112 din 14 aprilie 1997 privind organizarea activitatii de eliberare a cartilor de identitate, procedura de preschimbare esalonata a buletinelor de identitate actuale, precum si aspectele privind termenele de valabilitate a acestora
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 71 din 21 aprilie 1997
În temeiul <>art. 49 din Legea nr. 105/1996 privind evidenta populaţiei şi cartea de identitate,
Guvernul României hotãrãşte:
ART. 1
(1) Organizarea activitãţii de eliberare a cãrţii de identitate se asigura de cãtre Ministerul de Interne în cadrul Sistemului naţional informatic de evidenta a populaţiei.
(2) Cãrţile de identitate se întocmesc de cãtre formaţiunile de evidenta a populaţiei, constituite la nivel central, judeţean şi al municipiului Bucureşti.
(3) Verificarea documentelor, înregistrarea datelor şi preluarea imaginilor în Sistemul naţional informatic de evidenta a populaţiei se organizeazã de cãtre fiecare formaţiune de evidenta a populaţiei pentru cetãţenii care au domiciliul sau resedinta în raza de competenta a acesteia.
(4) Pentru rezolvarea unor situaţii deosebite ale cetãţenilor din localitãţile rurale, fiecare serviciu judeţean de evidenta a populaţiei asigura cîte un echipaj mobil, dotat cu echipamentul necesar pentru preluarea imaginilor şi a datelor.
ART. 2
(1) Pentru funcţionarea Sistemului naţional informatic de evidenta a populaţiei, cãrţile de identitate se întocmesc în forma informatizata.
(2) Actualele buletine de identitate vor fi preschimbate eşalonat cu cãrţile de identitate, în termen de 5 ani.
(3) Pînã la generalizarea activitãţii de întocmire şi de eliberare a cãrţii de identitate pe întreg teritoriul tarii, formaţiunile de evidenta a populaţiei din judeţele care nu dispun încã de posibilitãţile tehnice necesare vor putea elibera, în continuare, buletine de identitate care rãmîn valabile pînã la preschimbare.
ART. 3
(1) Actualele buletine de identitate cu termen de valabilitate neexpirat vor fi preschimbate de formaţiunile de evidenta a populaţiei, în funcţie de anul naşterii persoanei, în urmãtoarea ordine de prioritate:
a) persoanele nãscute dupã 31 decembrie 1972;
b) persoanele nãscute în perioada 1 ianuarie 1956 - 31 decembrie 1972;
c) persoanele nãscute în perioada 1 ianuarie 1948 - 31 decembrie 1955;
d) persoanele nãscute înainte de 1 ianuarie 1948.
ART. 4
(1) Contravaloarea cãrţii de identitate se stabileşte de Inspectoratul General al Poliţiei cu avizul Oficiului Concurentei şi se actualizeazã periodic în funcţie de evoluţia preţurilor la materiile prime, materialele şi serviciile utilizate în activitatea de întocmire a cãrţii de identitate.
(2) Contravaloarea cãrţii de identitate se achitã de cãtre cetãţean, pe baza de chitanţa.
(3) În scopul asigurãrii resurselor financiare necesare întocmirii cãrţii de identitate, Inspectoratul General al Poliţiei va prevedea, anual, în mod distinct, sumele necesare.
ART. 5
(1) Formaţiunile de evidenta a populaţiei sînt obligate sa înştiinţeze cetãţenii din raza teritorialã de competenta, prin mass-media, asupra procedurii şi perioadei de preschimbare esalonata a buletinelor de identitate cu cãrţi de identitate.
(2) Cetãţenii au obligaţia de a se prezenta pentru preschimbarea actelor de identitate, la solicitarea formatiunilor de evidenta a populaţiei.
ART. 6
Pentru cunoaşterea de cãtre autoritãţile implicate şi de cãtre cetãţeni a necesitãţii şi importantei noului document de identitate, precum şi pentru desfãşurarea activitãţii de preschimbare a buletinelor de identitate, formaţiunile de evidenta a populaţiei vor desfasura activitãţi de mediatizare prin mijloace specifice, în care scop se vor prevedea anual fondurile necesare.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneazã:
---------------
Ministru de interne,
Gavril Dejeu
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: