Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 1106 din 16 octombrie 1990  privind infiintarea Societatii comerciale pe actiuni Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 1106 din 16 octombrie 1990 privind infiintarea Societatii comerciale pe actiuni "Inter-Mecanord"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 25 ianuarie 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Pe data prezentei hotãrîri se înfiinţeazã Societatea comercialã pe acţiuni "Inter-Mecanord" cu un capital social de 7.000.000 lei.
Sediul social al Societãţii comerciale pe acţiuni "Inter-Mecanord" este în Bucureşti, str. Fagotului nr. 47, sector 1.
Capitalul social este stabilit pe baza de bilanţ prin preluarea activului şi pasivului de la Întreprinderea de asistenta tehnica şi service Pitesti, Filiala 4 Bucureşti, Unitatea Fagotului, de cãtre Societatea comercialã pe acţiuni "Inter-Mecanord".
Capitalul social are urmãtoarea structura:
- fonduri fixe în valoare de 4.000.000 lei;
- fonduri circulante 3.000.000 lei.
Valoarea capitalului societãţii va fi corectatã dupã finalizarea completa a evaluãrii patrimoniului în conformitate cu prevederile Hotãrîrii guvernului nr. 945/1990, în termen de 30 de zile de la data prezentei hotãrîri, dar nu mai tirziu de 10 decembrie 1990.
Capitalul social se constituie cu titluri de valori-acţiuni în valoare nominalã de 1.000 lei fiecare.
ART. 2
Societatea comercialã se înfiinţeazã ca societate pe acţiuni, cu personalitate juridicã, şi are ca obiect de activitate:
- asistenta tehnica şi service pentru automobile, cît şi reparaţii şi întreţinere pãrţi mecanice, electrice, tinichigerie, vopsitorie, precum şi asistenta tehnica pentru automobile în termen de garanţie, pe baza contractualã cu fabricantul şi/sau vinzatorul acestora;
- operaţii de comerţ exterior, export-import, comercializare automobile, piese de schimb, materiale şi accesorii auto, operaţii de export-barter pentru asigurarea plãţii în contrapartida a unei pãrţi a importurilor;
- închirieri de automobile;
- reprezentare firme strãine, pentru automobile, piese de schimb, materiale şi accesorii auto;
- transport auto, avariate în ţara şi în strãinãtate, transport piese de schimb, materiale şi accesorii auto în ţara şi strãinãtate;
- consultanţa.
Societatea va funcţiona pe baza legislaţiei romane în vigoare şi a prevederilor stabilite în statutul societãţii.
ART. 3
Conform prevederilor art. 7 alin. 2 din statut, societatea va putea emite la cererea salariaţilor ei şi cu hotãrîrea imputernicitilor statului acţiuni în valoare de 1.000 lei. Valoarea acţiunilor emise va majorã capitalul societãţii.
ART. 4
Anexa face parte integrantã din prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN


ANEXA 1

STATUTUL
Societãţii comerciale pe acţiuni "Inter-Mecanord"

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1
Denumirea societãţii
Denumirea societãţii este Societatea comercialã "Inter-Mecanord" - S.A.
În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile emanind de la societate, denumirea societãţii va fi precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social, numãrul de înregistrare din registrul comerţului şi sediul societãţii.
ART. 2
Forma juridicã a societãţii
Societatea comercialã "Inter-Mecanord" - S.A. este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societãţii
Sediul societãţii este în România, localitatea Bucureşti, str. Fagetului nr. 47. Sediul societãţii poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea poate avea sucursale, filiale, situate şi în alte localitãţi.
ART. 4
Durata societãţii
Durata societãţii este nelimitatã, cu începere de la data publicãrii în Monitorul Oficial.

CAP. 2
Scopul (obiectul de activitate) al societãţii

ART. 5
Scopul societãţii este prestarea de servicii în domeniul asistenţei tehnice şi service-ului pentru automobile.
Obiectul de activitate este:
a) asistenta tehnica şi service pentru automobile, reparaţii şi întreţinere pãrţi mecanice, electrice, tinichigerie, vopsitorie, precum şi asistenta tehnica pentru automobile în termen de garanţie, pe baza de contract cu fabricantul şi/sau vinzatorul acestora;
b) operaţii de comerţ exterior, import-export, comercializare automobile, piese de schimb, materiale şi accesorii auto, operaţii de export barter pentru asigurarea plãţii în contrapartida a unei pãrţi a importurilor;
c) închirieri de automobile;
d) reprezentare firme strãine pentru automobile, piese de schimb, materiale şi accesorii auto;
e) transport auto, avariate în ţara şi în strãinãtate, transport piese de schimb, materiale şi accesorii auto în ţara şi strãinãtate;
f) consultanţa.

CAP. 3
Capitalul social, acţiunile

ART. 6
Capitalul social
Capitalul social iniţial al societãţii comerciale este în valoare de 7.000.000 lei şi se compune din: mijloace fixe în valoare de 4.000.000 lei, mijloace circulante în valoare de 3.000.000 lei.
Capitalul social iniţial este deţinut integral de stat, pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, în condiţiile legii.
ART. 7
Acţiunile
Societatea va emite, dupã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 6 alin. 2, acţiuni cuprinzînd menţiunile prevãzute de lege, privind capitalul social deţinut integral de stat.
Pînã la data aplicãrii alin. 1, societatea va putea emite la cererea salariaţilor ei şi cu hotãrîrea consiliului imputernicitilor statului prevãzut la art. 19 acţiuni în valoare de 1.000 lei, pe care sa le vinda acestora. Valoarea acţiunilor subscrise majoreazã capitalul social deţinut integral de stat.
Acţiunile vor fi nominale şi vor cuprinde menţiunile prevãzute de lege. Pînã la aplicarea prevederilor alin. 2, acţiunile pot fi transmise numai salariaţilor societãţii, iar în caz de transmitere prin moştenire unor persoane din afarã societãţii, vor fi rãscumpãrate de aceasta, dacã moştenitorii nu le transmit în termen de 60 de zile unor salariaţi ai societãţii.
Subscriitorii sînt obligaţi la primirea acţiunii sa plãteascã integral valoarea acesteia. Societatea care a emis acţiunile potrivit alin. 2 este supusã în continuare regimului societãţii cu capital integral de stat.
Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori cînd sînt mai mulţi sau a unicului administrator.
Societatea va tine evidenta actionarilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie; registrul se pãstreazã la sediul societãţii, sub îngrijirea consiliului de administraţie.
ART. 8
Majorarea capitalului
Capitalul social poate fi majorat pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, prin emiterea de noi acţiuni reprezentind aport în numerar sau în natura.
Majorarea capitalului se poate face parţial sau total în natura prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor, pe baza evaluãrii efectuate de experţii desemnaţi de cãtre acţionari.
ART. 9
Reducerea capitalului
Reducerea capitalului se poate face pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicatã de cãtre consiliul de administraţie, comisia de cenzori cu cel puţin 30 de zile înainte de data adunãrii generale a actionarilor care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa refere asupra cauzelor şi condiţiilor reducerii.
ART. 10
Aplicarea art. 9 şi 10 la societãţile cu capital integral de stat
Majorarea sau reducerea capitalului societãţilor cu capital integral de stat se poate face numai cu aprobarea organului care a înfiinţat societatea, cu excepţia cazurilor prevãzute la art. 7 alin. 2.
ART. 11
Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni
Fiecare acţiune conferã acţionarului dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor şi dreptul de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
Obligaţiile sociale sînt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii rãspund numai în limita acţiunilor ce le-au subscris.
ART. 12
Cesiunea acţiunilor
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate care nu recunoaşte decît un singur proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea acţiunilor se înregistreazã în registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţioneazã pe titlu.
ART. 13
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa. Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.

CAP. 4
Adunarea generalã a actionarilor

ART. 14
Atribuţii
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
Adunarea generalã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;
b) numeşte membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
c) numeşte directorii, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
d) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societãţii;
e) analizeazã rapoartelor consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii, cu referire la profit şi dividende, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitate, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii. De asemenea, hotãrãşte asupra nivelului fondurilor pentru cercetãri ştiinţifice care au ca obiect fundamentarea strategiilor de dezvoltare, creşterea calitãţii produselor şi serviciilor, elaborarea de produse şi tehnologii noi competitive;
f) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, la nivelul împrumuturilor bancare curente şi la condiţiile de acordare a garanţiilor; stabileşte condiţiile de acordare a creditelor comerciale şi aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
g) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi dupã analizarea rapoartelor consiliului de administraţie, al comisiei de cenzori, aproba repartizarea beneficiilor între acţionari;
h) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale şi filiale;
i) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social;
j) hotãrãşte cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;
k) hotãrãşte cu privire la fuziunea sau dizolvarea societãţii;
l) hotãrãşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;
m) hotãrãşte, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare a membrilor consiliului de administraţie; hotãrãşte asupra salariilor şi primelor directorilor;
n) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, directorilor şi adjunctilor acestora şi ai cenzorilor, pentru paguba pricinuitã societãţii;
o) hotãrãşte asupra oricãror alte probleme din competenta sa potrivit legii sau prezentului statut.
ART. 15
Felurile adunãrii
Adunãrile generale ale actionarilor sînt de doua feluri: ordinare şi extraordinare.
Adunarea generalã ordinarã are atribuţiile prevãzute la art. 14 lit. a)-g), m) şi n), iar adunarea generalã extraordinarã, atribuţiile prevãzute la lit. h)-l), precum şi celelalte atribuţii ce le revin potrivit legii şi prezentului statut.
ART. 16
Convocarea adunãrii generale
Adunarea generalã se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte.
Adunãrile generale ordinare au loc cel puţin o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului economic financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi bugetului pe anul urmãtor.
Adunãrile generale extraordinare se convoacã, potrivit alin. 1, ori de cîte ori este nevoie, în condiţiile prevãzute de lege. Administratorii sînt obligaţi sa convoace adunarea la cererea actionarilor reprezentind 1/10 din capitalul social. În condiţiile legii adunarea se convoacã şi la cererea comisiei de cenzori.
Convocarea adunãrii generale se face în conformitate cu dispoziţiile din statut.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial şi într-unul din ziarele de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul societãţii sau din cea mai apropiatã localitate.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii, precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor modificãrilor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrilor.
Cînd în ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor. Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte în sediul societãţii sau în alt loc din aceeaşi localitate.
Hotãrîrile adunãrilor se iau prin vot deschis.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
ART. 17
Prezidarea lucrãrilor adunãrii
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de cãtre unul din administratori, desemnat de preşedinte.
Adunarea generalã alege, dintre membrii sãi, un secretar care va întocmi procesul-verbal al şedinţei.
Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
ART. 18
Condiţii de validitate
Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã a actionarilor statutar constituitã ia hotãrîri cu majoritatea absolutã de voturi a celor prezenţi sau reprezentaţi.
Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
ART. 19
Consiliul imputernicitilor statului
În perioada în care capitalul de stat nu a fost transmis prin acţiuni potrivit art. 7 alin. 1, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului, alcãtuit şi numit potrivit legii, pînã la crearea condiţiilor de constituire a adunãrii generale a actionarilor.
Consiliul imputernicitilor statului se întruneşte în prezenta a 3/4 din numãrul total şi hotãrãşte valabil cu votul a jumãtate plus unu din numãrul total, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor şi în prezenta a patru cincimi şi votul a trei pãtrimi din membri, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale extraordinare.
Remunerarea se face în tantieme, reprezentind cote procentuale din beneficiu în condiţiile stabilite de Guvern.
Consiliul imputernicitilor statului îşi va inceta activitatea pe data constituirii adunãrii generale a actionarilor.
În cazul în care societatea a emis acţiuni subscrise de salariaţii sãi, potrivit art. 7, aceştia vor participa la dezbaterile consiliului imputernicitilor statului, avînd drept de vot proporţional cu valoarea acţiunii pe care o deţin în totalul capitalului social al societãţii.
Actionarii prevãzuţi la alineatul precedent vor putea fi reprezentaţi în condiţiile legii.

CAP. 5
Consiliul de administraţie

ART. 20
Numire, organizare
Societatea este administratã de cãtre un consiliu de administraţie, numit de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi numiţi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari. Numãrul de administratori se stabileşte de cãtre adunarea generalã în raport cu volumul şi specificul activitãţii societãţii comerciale.
Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor numeşte un nou administrator pentru completarea locului vacant.
Pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului, cu acordul ministerului de resort.
Consiliul de administraţie este condus de preşedintele adunãrii generale a actionarilor, respectiv de preşedintele consiliului imputernicitilor statului.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi, şi ia decizii cu majoritate simpla de voturi din numãrul total al membrilor consiliului. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia de unul din administratori, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acesta se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie, compus din membri aleşi dintre administratori.
La societãţile ce au regimul celor cu capital integral de stat atributia prevãzutã la alineatul precedent se exercita cu acordul ministerului de resort.
Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director general sau de director, în care calitate conduce şi comitetul de direcţie, asigurind conducerea curenta a societãţii, aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor adunãrii generale şi ale consiliului de administraţie.
În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau, în lipsa lui, de cãtre unul din administratori, desemnat de consiliu.
Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii în interesul acesteia, în limita drepturilor ce li se conferã.
Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.
Preşedintele şi ceilalţi membri ai consiliului de administraţie şi directorii rãspund fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut şi pentru greşeli în administrarea societãţii.
ART. 21
Atribuţiile consiliului de administraţie
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã şi concediazã personalul;
b) stabileşte îndatoririle şi responsabilitãţile personalului societãţii pe compartimente;
c) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie) pe baza hotãrîrii adunãrii generale ordinare a actionarilor;
d) stabileşte tactica şi strategia de marketing, de cercetare şi dezvoltare, de asigurare a calitãţii, de protecţie a mediului;
e) supune anual adunãrii generale a actionarilor, în termen de 60 zile de la încheierea exerciţiului economic financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi, pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societãţii, pe anul urmãtor;
f) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generalã a actionarilor sau care privesc conducerea curenta a activitãţii.

CAP. 6
Controlul societãţii

ART. 22
Controlul gestiunii
Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de comisia de cenzori, numita în condiţiile legii de adunarea generalã a actionarilor, formatã din 3-5 membri, care nu pot avea nici o alta funcţie în societate, şi tot atitia supleanţi.
La societãţile care au regimul celor cu capital integral de stat, cenzorii sînt reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, iar atribuţiile prevãzute de lege pentru acţionari revin membrilor consiliului imputernicitilor statului.
ART. 23
Prezentarea de date
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea, situaţia patrimoniului, a beneficiilor şi a pierderilor.
ART. 24
Atribuţiile comisiei de cenzori
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
- în cursul exerciţiului financiar verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi prezintã consiliului de administraţie rapoarte de activitate;
- la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra fondurilor societãţii, a bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris prin care se propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi;
- la lichidarea societãţii, controleazã operaţiunile de lichidare;
- prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social.
Atribuţiile comisiei de cenzori se completeazã şi cu alte obligaţii prevãzute de lege.
ART. 25
Mod de lucru
Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generalã a actionarilor în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% .

CAP. 7
Activitatea societãţii

ART. 26
Exerciţiul economico-financiar
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie al fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.
ART. 27
Contabilitatea
Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
ART. 28
Beneficiul
Beneficiul societãţii se stabileşte prin bilanţul aprobat de adunarea generalã a actionarilor.
Plata beneficiului cuvenit actionarilor, respectiv statului, se face de societate în condiţiile legii.
În cazul înregistrãrii de pierderi, pãrţile se obliga sa analizeze cauzele şi sa ia mãsuri de recuperare.
ART. 29
Salarizarea
Nivelul salariilor pentru personalul societãţii pe categorii de calificare şi funcţii se stabileşte şi poate fi modificat de cãtre adunarea generalã a actionarilor în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzutã de lege.
Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii se stabilesc de consiliul de administraţie.
ART. 30
Amortizarea fondurilor fixe
Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.

CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigii

ART. 31
Transformarea societãţii
Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Societatea cu capital integral de stat va putea fi transformata numai cu aprobarea organului care a înfiinţat-o.
Noua societate va îndeplini formalitãţile de înregistrare şi publicitate cerute de lege la înfiinţarea societãţilor.
ART. 32
Dizolvarea societãţii
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:
- imposibilitatea realizãrii obiectului social sau realizarea acestuia;
- pierderea a cel puţin 1/2 din capitalul social, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;
- numãrul de acţionari va fi redus sub 5;
- în orice alte situaţii, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor.
ART. 33
Lichidarea societãţii
Lichidarea se va face de unu sau mai mulţi lichidatori numiţi de adunarea generalã a actionarilor dintre acţionari sau alte persoane.
Din momentul intrãrii în funcţiune a lichidatorilor, mandatul administratorilor şi directorilor înceteazã, aceştia nemaiputind întreprinde noi operaţiuni în numele societãţii.
Lichidatorii au aceeaşi rãspundere ca şi administratorii.
Lichidatorii îşi îndeplinesc mandatul, sub controlul comisiei de cenzori.
Lichidatorii pot aparea în fata instanţelor judecãtoreşti şi pot încheia tranzacţii şi compromisuri cu creditorii societãţii.
Lichidatorii vor înştiinţa creditorii printr-un anunţ public, cerindu-le sa-şi prezinte pretenţiile într-o anumitã perioada fixatã. Creditorilor cunoscuţi societãţii li se va trimite un anunţ separat, cerindu-le sa-şi prezinte pretenţiile.
Lichidatorii care efectueazã noi operaţiuni ce nu sînt necesare scopului lichidãrii sînt rãspunzãtori personali şi solidari de executarea acestora.
Din sumele rezultate din lichidare vor fi lichidati mai întîi creditorii privilegiaţi şi apoi ceilalţi creditori.
Dupã aceasta, lichidatorii vor întocmi bilanţul de lichidare şi vor face propuneri de repartizare între acţionari a rezultatelor financiare ale lichidãrii, proporţional cu cotele de participare la capitalul social.
Bilanţul de lichidare ca şi propunerile de distribuire a mijloacelor rezultate din lichidare vor fi supuse spre aprobare adunãrii generale a actionarilor. Dupã aprobarea acestui bilanţ, se considera ca societatea a descãrcat pe lichidatori de activitatea lor.
Pe baza bilanţului de lichidare, lichidatorii vor întocmi în forma autenticã un înscris constatator, care va fi înregistrat la registrul comerţului.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016