Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Guvernul României hotãrãşte:
ART. 1
Se înfiinţeazã Societatea Comercialã "Protplant" - S.A., persoana juridicã cu sediul în municipiul Bucureşti - comuna Voluntari, sos. Afumati nr. 11, prin preluarea activului şi pasivului de la Centrul Zonal pentru Protecţia Plantelor Brãila, care se desfiinţeazã.
ART. 2
Capitalul social iniţial al societãţii comerciale este în suma de 50.973 mii lei şi este format din:
- mijloace fixe la valoarea rãmasã 1.231 mii lei
- mijloace circulante 49.742 mii lei
Societatea Comercialã "Protplant" - S.A. îşi va definitiva capitalul social pe baza reevaluarii patrimoniului, în condiţiile stabilite de lege.
ART. 3
Obiectul de activitate al Societãţii Comerciale "Protplant"- S.A. îl constituie:
a) contractarea, aprovizionarea, depozitarea şi desfacerea produselor fitosanitare şi a utilajelor specifice din producţia interna şi din import într-o structura cantitativã şi sortimentala care sa asigure desfãşurarea corespunzãtoare a activitãţii de protecţie a plantelor şi carantina fitosanitara a producãtorilor agricoli;
b) executarea acţiunilor de aplicare a tratamentelor fitosanitare în sectorul vegetal, altele decît cele organizate şi executate de inspectoratele judeţene de protecţie a plantelor şi carantina fitosanitara;
c) prospectarea pieţei interne şi externe în vederea desfãşurãrii activitãţii de import-export, consulting-marketing, privind pesticidele şi utilajele cu grad sporit de eficacitate biologica şi eficienta economicã în condiţiile realizãrii protecţiei mediului înconjurãtor;
d) constituirea unui stoc de intervenţie ca rezerva la dispoziţia Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei pentru combaterea bolilor, dãunãtorilor şi buruienilor; structura cantitativã şi sortimentala a acestui stoc se stabileşte prin contract, încheiat anual cu Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei.
ART. 4
Societatea Comercialã "Protplant" - S.A. se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu legislaţia romana şi statutul prevãzut în anexa.
ART. 5
Societatea Comercialã "Protplant" - S.A. aplica în activitatea sa reglementãrile Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei privind regimul pesticidelor.
ART. 6
Personalul trecut la Societatea Comercialã "Protplant" - S.A. de la Centrul Zonal pentru Protecţia Plantelor Brãila se considera transferat şi beneficiazã timp de 3 luni de diferenţa pînã la salariul de baza avut şi sporul de vechime, dupã caz, dacã este încadrat cu niveluri de salarizare mai mici.
ART. 7
Anexa face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN
Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul agriculturii şi alimentaţiei,
Ovidiu Natea,
secretar de stat
Ministrul economiei şi finanţelor,
George Danielescu
ANEXA 1
STATUTUL
Societãţii Comerciale "Protplant" - S.A.
CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata
ART. 1
Denumirea societãţii
Denumirea societãţii este Societatea Comercialã "Protplant" - S.A.
În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile emanind de la societate, denumirea societãţii va fi urmatã de initialele "S.A.", de capitalul social, numãrul de înregistrare din registrul comerţului şi sediul societãţii.
ART. 2
Forma juridicã a societãţii
Societatea Comercialã "Protplant" - S.A. este persoana juridicã romana avînd forma juridicã de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile statului roman şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societãţii
Sediul societãţii este în România, municipiul Bucureşti, comuna Voluntari, sos. Afumati nr. 11. Sediul societãţii poate fi schimbat în alt loc din România pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea are în structura sa filiala cu sediul în municipiul Brãila, str. Pietrei nr. 12.
De asemenea, societatea poate avea sucursale şi filiale situate şi în alte localitãţi din ţara şi din strãinãtate.
ART. 4
Durata societãţii
Durata societãţii este nelimitatã.
CAP. 2
Obiectul de activitate al societãţii
ART. 5
Obiectul de activitate al societãţii este:
a) contractarea, aprovizionarea, depozitarea şi desfacerea produselor fitosanitare şi a utilajelor specifice din producţia interna şi din import într-o structura cantitativã şi sortimentala care sa asigure desfãşurarea corespunzãtoare a activitãţii de protecţie a plantelor şi carantina fitosanitara a producãtorilor agricoli;
b) executarea acţiunilor de aplicare a tratamentelor fitosanitare în sectorul vegetal, altele decît cele organizate şi executate de inspectoratele judeţene de protecţie a plantelor şi carantina fitosanitara;
c) prospectarea pieţei interne şi externe în vederea desfãşurãrii activitãţii de import-export, consulting-marketing privind pesticidele şi utilajele specifice cu grad sporit de eficacitate biologica şi eficienta economicã în condiţiile realizãrii protecţiei mediului înconjurãtor;
d) constituirea unui stoc de intervenţie ca rezerva la dispoziţia Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei pentru combaterea bolilor, dãunãtorilor şi buruienilor; structura cantitativã şi sortimentala a acestui stoc se stabileşte prin contract, încheiat anual cu Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei.
CAP. 3
Capitalul social, acţiunile
ART. 6
Capitalul social
Capitalul social iniţial al societãţii comerciale, stabilit pe baza bilanţului la 30 septembrie 1991, este în valoare de 50.973 mii lei şi se compune din mijloace fixe în valoare de 1.231 mii lei şi mijloace circulante în valoare de 49.742 mii lei.
Capitalul societãţii, în valoare de 50.973 mii lei, este împãrţit în 10.194 acţiuni nominative în valoare nominalã de 5.000 lei fiecare, fiind subscris şi vãrsat în întregime de statul roman la data constituirii societãţii.
Capitalul social iniţial este deţinut integral de cãtre statul roman, ca acţionar unic, pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice romane sau strãine, în condiţiile legii.
ART. 7
Acţiunile
Acţiunile vor cuprinde menţiunile prevãzute de lege.
Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta actionarilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie; registrul se pãstreazã la sediul societãţii sub îngrijirea consiliului de administraţie.
ART. 8
Majorarea capitalului
Capitalul social poate fi majorat pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor prin emiterea de noi acţiuni, reprezentind aportul în numerar sau în natura.
Majorarea capitalului se poate face, parţial sau total, în natura prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor, pe baza evaluãrii efectuate de experţii desemnaţi de cãtre acţionari.
ART. 9
Reducerea capitalului
Reducerea capitalului se poate face pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicatã, de cãtre consiliul de administraţie, comisiei de cenzori cu cel puţin 30 de zile înainte de data adunãrii generale a actionarilor care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa refere asupra cauzelor şi condiţiilor reducerii.
ART. 10
Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni
Fiecare acţiune subscrisã şi vãrsatã de acţionar conferã acestuia dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor şi de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
Obligaţiile societãţii sînt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii rãspund numai în limita acţiunilor ce le-au subscris.
ART. 11
Cesiunea acţiunilor
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate care nu recunoaşte decît un singur proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea acţiunilor se va face potrivit legii.
Cesiunea acţiunii se înregistreazã în registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţioneazã pe titlu.
ART. 12
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa. Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.
CAP. 4
Adunarea generalã a actionarilor
ART. 13
Atribuţii
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere a societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
Adunarea generalã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;
b) alege membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
c) numeşte directorii, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
d) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societãţii;
e) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii, cu referire la profit, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitate, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii. De asemenea, hotãrãşte asupra nivelului fondurilor pentru cercetãri ştiinţifice care au ca obiect fundamentarea strategiilor de dezvoltare, creşterea calitãţii produselor şi serviciilor, elaborarea de produse şi tehnologii noi competitive;
f) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe la nivelul împrumuturilor bancare curente şi la condiţiile de acordare a garanţiilor; stabileşte condiţiile de acordare a creditelor comerciale şi aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
g) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profit şi pierderi dupã analizarea raportului consiliului de administraţie, al comisiei de cenzori, aproba repartizarea beneficiilor între acţionari;
h) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale şi filiale;
i) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social precum şi la cesiunea acţiunilor;
j) hotãrãşte cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;
k) hotãrãşte cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea societãţii;
l) hotãrãşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;
m) hotãrãşte, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare a membrilor consiliului de administraţie; hotãrãşte asupra salariilor şi primelor directorilor;
n) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, directorilor şi adjunctilor acestora şi ai cenzorilor pentru paguba pricinuitã societãţii;
o) hotãrãşte asupra oricãror alte probleme din competenta sa, potrivit legii sau prezentului statut.
Atribuţiile adunãrilor generale ordinare şi extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.
ART. 14
Adunarea generalã se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte.
Adunãrile generale ordinare au loc o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului economico-financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul urmãtor.
Adunãrile generale extraordinare se convoacã în condiţiile prevãzute de lege, la cererea actionarilor, reprezentind 1/10 din capitalul social, precum şi la cererea comisiei de cenzori.
Adunarea generalã va fi convocatã de administratori, de cîte ori va fi nevoie.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial al României şi într-unul din ziarele de larga circulaţie, raspindite în localitatea în care se afla sediul societãţii sau din cea mai apropiatã localitate.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii, precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrii.
Cînd, în ordinea de zi, figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor.
Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte la sediul societãţii sau în alt loc din aceasta localitate.
Hotãrîrile adunãrilor se iau prin vot deschis.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
ART. 15
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de cãtre unul din vicepreşedinţi, desemnat de preşedinte.
Preşedintele consiliului de administraţie desemneazã, dintre acţionari, doi secretari care vor verifica prezenta actionarilor la adunare şi vor întocmi procesul-verbal al şedinţei.
Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.
ART. 16
Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã, la prima convocare, actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social iar, la a doua convocare, dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã, la prima convocare, actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social iar, la a doua convocare, dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã a actionarilor statutar constituitã ia mãsuri cu majoritatea absolutã de voturi a celor prezenţi sau reprezentaţi.
Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii, chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
ART. 17
În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului, alcãtuit şi numit potrivit legii, pînã la crearea condiţiilor de constituire a adunãrii generale a actionarilor.
Consiliul imputernicitilor statului este constituit din 7 membri numiţi, potrivit legii, de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei astfel: cîte un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, al Ministerului Economiei şi Finanţelor, ingineri, economişti, precum şi alţi specialişti din domeniul de activitate al societãţii.
Membrii consiliului imputernicitilor statului, numiţi pînã la constituirea adunãrii generale a actionarilor, îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la unitatea sau instituţia de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate.
Membrii consiliului imputernicitilor statului nu pot face parte din mai mult de doua consilii, sau participa la societãţi comerciale, cu care respectivele societãţi, în care sînt numiţi ca împuterniciţi, întreţin relaţii de afaceri sau au interese contrare.
Din consiliul imputernicitilor statului nu pot face parte persoane care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, precum şi pentru alte infracţiuni prevãzute de lege referitor la societãţile comerciale.
Consiliul imputernicitilor statului prezintã, semestrial, Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei un raport asupra activitãţii desfãşurate de societatea comercialã şi un program de activitate pentru perioada viitoare, iar la încheierea activitãţii prezintã raportul asupra întregii activitãţii desfãşurate.
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul imputernicitilor statului poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material, conform înţelegerii, pe baza de contract.
Consiliul imputernicitilor statului îndeplineşte orice alte atribuţii care deriva din legislaţia în vigoare, precum şi din statutul societãţii.
Consiliul imputernicitilor statului se întruneşte în prezenta a 3/4 din numãrul total şi hotãrãşte valabil cu votul a jumãtate plus unu din numãrul total, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor şi în prezenta a 4/5 şi cu votul a 3/4 din membri, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale extraordinare.
Membrii consiliului imputernicitilor statului beneficiazã de o indemnizaţie în condiţiile stabilite prin hotãrîrea Guvernului.
Consiliul imputernicitilor statului îşi va inceta activitatea pe data constituirii adunãrii generale a actionarilor.
CAP. 5
Consiliul de administraţie
ART. 18
Organizare
Societatea comercialã este administratã de cãtre un consiliu de administraţie format din administratori aleşi de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realeşi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari.
Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant.
Pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului cu acordul ministerului de resort.
Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.
La prima şedinţa, consiliul de administraţie alege dintre membrii sãi doi vicepreşedinţi.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii, ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi. El este prezidat de preşedinte iar, în lipsa acestuia, de unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesarã prezenta a cel puţin 1/2 din numãrul membrilor consiliului de administraţie, iar deciziile se iau cu majoritatea absolutã a membrilor prezenţi.
Dezbaterile consiliului de administraţie au loc, conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte, cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei care se înscrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele comisiei. Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie compus din membrii aleşi dintre administratori.
Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director general, în care calitate conduce şi comitetul de direcţie, asigurind conducerea curenta a societãţii, aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor adunãrii generale şi ale consiliului de administraţie.
În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau, în lipsa lui, de cãtre unul dintre administratori, desemnat de consiliu.
Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii, în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.
Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.
Preşedintele şi ceilalţi membri ai consiliului de administraţie şi directorii rãspund fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut şi pentru greşeli în administrarea societãţii.
ART. 19
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã şi concediazã personalul societãţii;
b) stabileşte îndatoririle şi împuternicirile personalului societãţii pe compartimente;
c) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie) pe baza hotãrîrii adunãrii generale ordinare a actionarilor;
d) stabileşte tactica şi strategia de marketing, de cercetare şi dezvoltare, de asigurare a calitãţii, de protecţie a mediului;
e) supune anual adunãrii generale a actionarilor, în termen de 60 zile de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de buget al societãţii pe anul în curs;
f) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generalã a actionarilor.
CAP. 6
ART. 20
Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de comisia de cenzori, aleasã în condiţiile legii de adunarea generalã a actionarilor, formatã din 3 membri care nu pot avea o alta funcţie în societate şi tot atitia supleanţi.
În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii sînt reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor.
ART. 21
Pentru a putea exercita dreptul la control, actionarilor şi comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea, situaţia patrimoniului, a profiturilor şi a pierderilor.
ART. 22
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
a) în cursul exerciţiului financiar verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
b) la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra fondurilor societãţii, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris prin care se propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi;
c) la lichidarea societãţii controleazã operaţiunile de lichidare;
d) prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul sau de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social.
Atribuţiile comisiei de cenzori se completeazã şi cu alte obligaţii prevãzute de lege.
ART. 23
Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generalã a actionarilor în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de doi ani consecutiv (cu excepţia primilor doi ani de la constituirea societãţii), sau ori de cîte ori considera ca este necesar pentru alte situaţii privind încãlcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
CAP. 7
Activitatea economico-financiarã a societãţii
ART. 24
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.
ART. 25
Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi, anual, bilanţul şi contul de profit şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 26
Profitul societãţii se stabileşte prin bilanţul aprobat de adunarea generalã a actionarilor.
Plata profitului cuvenit actionarilor se face de societate în condiţiile legii.
În cazul înregistrãrii de pierderi, adunarea generalã a actionarilor va analiza cauzele şi va hotãrî în consecinta.
ART. 27
Nivelul salariilor pentru personalul societãţii, pe categorii de calificare şi funcţii, se stabileşte şi poate fi modificat de cãtre adunarea generalã a actionarilor, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege.
Drepturile salariale, se stabilesc prin negocieri la nivelul societãţii şi se înscriu în contractul colectiv de munca, încheiat conform prevederilor legii.
Drepturile salariale individuale se stabilesc prin contracte de munca individuale, ţinînd seama de prevederile contractului colectiv de munca.
ART. 28
Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.
CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigii
ART. 29
Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Cît timp societatea va avea capital integral de stat, ea va putea fi transformata numai cu aprobarea consiliului imputernicitilor statului.
ART. 30
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:
a) imposibilitatea realizãrii obiectului societãţii;
b) pierderea a jumãtate din capitalul social, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;
c) falimentul;
d) numãrul de acţionari va fi redus sub 5, timp de 6 luni;
e) orice alte situaţii pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
ART. 31
În caz de dizolvare, societatea va fi lichidatã.
Lichidarea societãţii se va face dupã procedura prevãzutã de lege.
ART. 32
Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoanele juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.
ART. 33
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.
---------------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: