Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 1047 din 16 iulie 1970  cuprinzind masuri pentru executarea   Legii nr. 5/1970 privind gospodarirea mijloacelor materiale si banesti, organizarea si functionarea controlului financiar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 1047 din 16 iulie 1970 cuprinzind masuri pentru executarea Legii nr. 5/1970 privind gospodarirea mijloacelor materiale si banesti, organizarea si functionarea controlului financiar

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 13 din 1 februarie 1972
ART. 1
Operaţiile supuse controlului financiar preventiv, potrivit articolului 10 din <>Legea nr. 5/1970 , sînt cele prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta hotãrâre.
Conducãtorii organizaţiilor socialiste sînt obligaţi sa comunice în scris angajaţilor care exercita controlul financiar preventiv operaţiile şi documentele ce se supun controlului, precizându-se şi ce se verifica la fiecare dintre acestea.
ART. 2
Controlul financiar preventiv asupra operaţiilor prevãzute la pct. 5, 6, 7 şi 8 din anexa nr. 1. cît şi pentru operaţiile de încheiere a contractelor şi emiterea comenzilor mai importante stabilite de organul ierarhic superior, se exercita exclusiv de cãtre conducãtorul compartimentul financiar-contabil ori inlocuitorul sau de drept. La organizaţiile socialiste care au servicii sau birouri specializate, controlul financiar preventiv asupra acestor operaţii se poate exercita prin serviciile sau birourile respective.
ART. 3
Documentele privind operaţiile ce se supun controlului financiar preventiv se semneazã în prealabil de şeful compartimentului în prealabil de şeful compartimentului în care se efectueazã operatia respectiva ori de inlocuitorul sau, semnatura acestora confirmand, în cadrul atribuţiilor lor de serviciu, legalitatea, necesitatea, economicitatea şi realitatea operaţiilor.
În cazul în care dispoziţiile legale prevãd avizarea operaţiilor de cãtre oficiul juridic, documentele vor fi supuse controlului financiar preventiv împreunã cu avizul acestuia.
ART. 4
Operaţiile privind miscarea valorilor materiale în cadrul organizaţiei socialiste se face pe propria rãspundere a sefilor compartimentelor în care au loc sau a inlocuitorilor acestora. Prin semnarea documentelor pentru aceste operaţii, şefii compartimentelor sau înlocuitorii lor confirma legalitatea, necesitatea, realitatea şi economicitatea lor.
Conducãtorii compartimentelor financiar-contabile au dreptul sa verifice, de la caz la caz, operaţiile efectuate potrivit prezentului articol.
ART. 5
Pentru centralele, combinatele, grupurile de uzine, trusturile şi marile întreprinderi la care controlul financiar preventiv se organizeazã, potrivit articolului 12 din <>Legea nr. 5/1970 , sub forma de servicii sau birouri, organele centrale ierarhic superioare, cu acordul Ministerului Muncii, vor completa nomenclatoarele cu funcţiile, salariile şi condiţiile de studii şi stagiu corespunzãtoare. Organizarea serviciilor sau birourilor de control financiar preventiv se face în cadrul indicatorilor planului de munca şi salarii aprobat.
ART. 6
În cazul când organul de conducere colectivã sau conducãtorul organizaţiei a dispus efectuarea operaţiilor pentru care conducãtorul compartimentului financiar-contabil a refuzat vizarea documentelor pentru controlul financiar preventiv, acesta, dacã în continuare considera ca operaţiile sînt nelegale, neeconomicoase ori ca nu corespund realitãţii, va viza documentele pe baza dispoziţiilor primite, incunostiintind concomitent, în scris, pe conducãtorul organului ierarhic superior, precum şi Ministerul Finanţelor. Conducãtorul organului ierarhic superior care a fost sesizat este obligat ca, în cel mai mult 15 zile, sa cerceteze cele semnalate şi sa ia mãsurile prevãzute de dispoziţiilor legale. Ministerul Finanţelor va urmãri ca soluţionarea sesizãrii sa se facã în cadrul normelor legale.
Refuzul de viza al angajaţilor care exercita controlul financiar preventiv pe baza de împuternicire se rezolva de cãtre conducãtorul compartimentului financiar-contabil.
ART. 7
Pentru centralele industriale şi celelalte unitãţi cu statut de centrale, consiliile de administraţie pot stabili ca atribuţiile conducatorului compartimentului financiar-contabil în ceea ce priveşte controlul financiar preventiv sa revinã, dupã caz, şefului serviciului contabilitãţii, şefului serviciului financiar ori şefului serviciului sau biroului specializat de control financiar preventiv.
ART. 8
Controlul financiar intern verifica în cadrul controlului gestionar de fond, exercitat potrivit articolului 16 din <>Legea nr. 5/1970 , obiectivele prevãzute în anexa nr. 2. Documentele şi operaţiile se controleazã în totalitate sau prin sondaj, în raport cu volumul şi frecventa abaterilor. Atunci cînd se constata pagube, verificarea se extinde pînã la stabilirea valorii integrale a pagubei.
ART. 9
Controlul financiar intern care, potrivit articolului 18 din <>Legea nr. 5/1970 , se organizeazã la comitetele executive ale consiliilor populare judeţene, va funcţiona sub forma de corpuri unice de control. Acestea se constituie cu numãrul de posturi şi fondul de salarii al compartimentelor de control financiar intern de la comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi numãrul de posturi de control financiar intern cu fondul de salarii aferente, preluat de la unitãţile subordonate, existente la data aplicãrii prezentei hotãrâri.
Structura organizatoricã a corpurilor unice de control financiar intern, precum şi modificãrile în structura de organizare a aparatului comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi a organelor locale de specialitate ale administraţiei de stat, se stabilesc de cãtre Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Localã, cu avizul Ministerului Muncii şi al Ministerului Finanţelor.
ART. 10
Controlul ierarhic operativ-curent prevãzut la articolul 8 din <>Legea nr. 5/1970 se exercita cel puţin o data pe luna, în ceea ce priveşte gospodãrirea mijloacelor materiale şi bãneşti, asupra activitãţilor menţionate în anexa nr. 3. conducãtorii organizaţiilor socialiste, deosebite de controlul direct pe care îl efectueazã asupra activitãţii compartimentelor din subordine, vor urmãri îndeaproape modul în care se efectueazã controlul ierarhic operativ-curent de cãtre personalul subordonat şi vor informa organele de conducere colectivã asupra constatãrilor, mãsurilor luate şi a celor care urmeazã a se lua pentru asigurarea bunei gospodariri a mijloacelor, materiale şi bãneşti.
ART. 11
Şefii compartimentelor de control financiar intern, potrivit prevederilor articolului 24 din <>Legea nr. 5/1970 , prezintã conducerii organizaţiilor socialiste în care furnizeazã, propuneri în vedere emiterii de ordine, decizii, dispoziţii de reţinere sau alte acte legale pentru stabilirea mãsurilor de inlaturare a deficienţelor semnalate şi tragerea la rãspundere a celor care au sãvârşit abateri sau a prejudiciat avutul obştesc.
Actele legale prin care se dispune conducerii unitãţilor verificate luarea de mãsuri pentru recuperarea pagubelor se executa de cei în drept prin emiterea de dispoziţii de reţinere sau pe alte cai de recuperare legalã.
ART. 12
Conducerii unitãţilor economice de stat prezintã spre dezbatere în adunãrile generale ale oamenilor muncii, cauzele de pagubire a patrimoniului unitãţii, deficientele constatate de organele de control financiar-bancar, sancţiunile aplicate persoanelor vinovate, precum şi mãsurile ce se impun pentru continua intarire a apãrãrii avutului obştesc.
ART. 13
Ministerele, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor transmite Ministerului Finanţelor, iar unitãţile subordonate acestora direcţiilor teritoriale de control şi revizie ale Ministerului Finanţelor, în termenele stabilite de acest minister, situaţia pagubelor şi situaţia realizãrii planului controlului financiar intern.
ART. 14
Blocarea fondurilor destinate plãţii drepturilor bãneşti ale personalului tehnic-administrativ cu funcţii de conducere, reglementatã de articolul 28 lit. d din <>Legea nr. 5/1970 poate fi stabilitã asupra drepturilor aferente unei perioade de cel mult 3 luni, sumele blocate neputind depãşi 1/3 din salariul tarifar net din fiecare luna. Dacã celui în cauza i se fac şi alte reţineri din salariu pe baza de titlu executoriu, se poate bloca diferenţa dintre aceste reţineri şi 1/2 din salariul tarifar net lunar.
Atunci cînd abaterile nu au fost remediate în termenele fixate, organul ierarhic superior celui care a dispus blocarea este în drept sa o menţinã şi sa dea dispoziţie obligatorie organului ierarhic superior unitãţii din care face parte cel în cauza, prin care sa dispunã reţinerea, total sau parţial, a sumei blocate, potrivit reglementãrilor legale privind reţinerea din salariu pentru neîndeplinirea obligaţiilor de serviciu şi sa asigure luarea şi a altor mãsuri, potrivit legii, pentru înlãturarea abaterilor constatate şi tragerea la rãspunderea a celor vinovaţi.
ART. 15
Posturile de control financiar intern de la comitetele executive ale consiliilor populare judeţene, prevãzute în anexa nr. 4, trec la Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor * - Departamentul agriculturii cooperatiste şi al gospodariilor populaţiei şi unitãţile judeţene de mecanizare a agriculturii, subordonate, pe data de 1 ianuarie 1972, în vederea efectuãrii controlului gestionar de fond, în condiţiile legii.
Indicatorii de plan munca şi salarii aferenţi acestor posturi trec de la comitetele executive ale consiliilor populare judeţene respective la Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor - Departamentul agriculturii cooperatiste şi al gospodariilor populaţiei, pe baza de protocol.
Se autoriza Comitetul de Stat al Planificarii sa modifice indicatorii de plan ai Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor şi ai comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene, corespunzãtor prevederilor prezentei hotãrâri.
* Denumirea "Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor" din cuprinsul acestei hotãrîri a fost înlocuitã cu "Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor", în conformitate cu dispoziţiile art. III din Decretul nr. 19/1972 , publicat în Buletinul Oficial nr. 6 din 24 ianuarie 1972.
ART. 16
Şefii compartimentelor de control financiar intern din ministere şi celelalte organe centrale rãspund de coordonarea din punct de vedere funcţional a activitãţii de control financiar intern pe întregul sistem organizatoric al acestora şi asigura delimitarea pe verigi a atribuţiilor de control.
ART. 17
Posturile de control financiar intern care, potrivit articolului 34 din <>Legea nr. 5/1970 , trec de la unitãţile subordonate ministerelor şi altor organe centrale la Ministerul Finanţelor, pentru direcţiile teritoriale de control şi revizie, precum şi numãrul maxim de posturi ale acestor direcţii, sînt prevãzute în anexa nr 5 **.
Indicatorii de plan munca şi salarii, pe perioada de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrîri şi pînã la 31 decembrie 1970, aferenţi posturilor ce se preiau potrivit alineatului precedent, se trec pe baza de protocol de la organele respective la Ministerul Finanţelor.
Pentru posturile ce se preiau, creditele bugetare aferente se vor asigura de Ministerul Finanţelor din disponibilitãţile existente în planurile de cheltuieli ale ministerelor şi celorlalte organe centrale, de la orice subdiviziune a clasificatiei bugetare, cu excepţia cheltuielilor pentru invenţii centralizate.
Se autoriza Comitetul de Stat al Planificarii şi Ministerul Finanţelor sa modifice în mod corespunzãtor indicatorii economici şi financiari pe anul 1970 ca urmare a aplicãrii prevederilor prezentului articol.
** Anexa nr. 5 se comunica prin grija Secretariatului General al Consiliului de Miniştri.
ART. 18
Plata drepturilor cuvenite personalului de control financiar se face potrivit normelor legale, criteriul de realizare a indicatorului cantitativ fiind îndeplinirea integrala a planului de control.
Ministerul Finanţelor, cu avizul Ministerului Muncii, va emite, în termen de 30 zile, instrucţiuni de aplicare a prevederilor prezentului articol.
ART. 19
În unitãţile economice de stat se introduce jurnalul controlului, în care organele cu sarcini de control financiar vor înscrie, în mod obligatoriu, controalele efectuate, precum şi datele de identificarea actelor de control încheiate. Organele de control financiar sînt obligate sa consulte actele de control menţionate în jurnal, pentru a cunoaşte obiectivele şi perioadele cuprinse în controalele precedente, constatãrile fãcute şi mãsurile stabilite şi, dupã caz, sa evite repetarea verificãrii. Conducerile unitãţilor verificate sînt obligate sa ceara organelor de control financiar sa înscrie în jurnalul controlului acţiunile de control efectuate.
ART. 20
Prezenta hotãrîre intra în vigoare la data de 10 august 1970. Pe aceeaşi data se abroga dispoziţiile legale prevãzute în anexa nr. 5 la prezenta hotãrîre, precum şi orice alte prevederi contrare.

ANEXA 1

OPERAŢIUNILE SUPUSE CONTROLULUI FINANCIAR PREVENTIV

1. Încheierea contractelor economice şi emiterea comenzilor între organizaţiile socialiste sau între acestea şi persoane fizice, privind aprovizionarea cu materii prime, materiale, utilaje şi altele, livrarea de produse, executarea de lucrãri şi prestãri de servicii, legalitatea aplicãrii preţurilor şi tarifelor.
2. Plata sumelor pentru munca prestatã şi a altor drepturi cuvenite angajaţilor, acordarea avansurilor spre decontare, orice plati cãtre alte persoane fizice, precum şi contractele privind angajarea gestionarilor şi constituirea garanţiilor; respectarea statelor de funcţiuni ale personalului tehnic-administrativ şi salariile tarifare stabilite prin decizii de încadrare.
3. Plãţile de orice fel cãtre bugetul de stat şi organizaţiile socialiste.
4. Încasãrile de orice fel, în afarã unor încasãri de la populaţie privitor la care ministerele şi celelalte organe centrale au stabilit sa fie supuse numai controlului ulterior.
5. Operaţiile din care deriva drepturi sau obligaţii în valuta.
6. Trecerea la cheltuieli, respectiv la pierderi, a daunelor aduse organizaţiei socialiste pentru care, potrivit dispoziţiilor legale, nu se iau mãsuri de stabilire a rãspunderii materiale.
7. Constituirea oricãror fonduri bãneşti prevãzute prin dispoziţii legale.
8. Cererile prin care se solicita credite bancare, precum şi documentaţia referitoare la deschiderea finanţãrii şi decontarea lucrãrilor de investiţii.
9. Casarea şi declasarea bunurilor.
10. Eliberarea bunurilor de orice fel cãtre alte organizaţii socialiste.

Nota:
Ministerele şi celelalte organe centrale pot adapta şi completa lista operaţiilor prevãzute mai sus, în funcţie de necesitaţi, şi stabili condiţiile de efectuare a controlului financiar preventiv în cazul unor situaţii specifice.

ANEXA 2

OBIECTIVELE CE SE VERIFICA DE CONTROLUL FINANCIAR INTERN

○ I. Respectarea normelor legale cu privire la existenta şi utilizarea mijloacelor materiale şi bãneşti

1. Integritatea mijloacelor materiale şi bãneşti deţinute cu orice titlu de cãtre organizaţiile socialiste.
2. Respectarea dispoziţiilor legale referitoare la aprovizionarea, expediţia, transportul şi recepţia mijloacelor materiale, precum şi la conservarea, manipularea şi eliberarea acestora.
3. Utilizarea mijloacelor materiale în procesul activitãţii organizaţiilor socialiste (consumuri, deşeuri, rebuturi, remedieri, refaceri, degradari, deprecieri, perisabilitati, casãri, declasari, scoateri din uz, recuperari, transferuri, reduceri de preţuri şi altele asemenea).
4. Respectarea prevederilor legale care reglementeazã încadrarea şi retribuirea personalului tehnic-administrativ şi de specialitate, muncitori şi personal auxiliar, precum şi celelalte drepturi cuvenite acestora; exactitatea şi realitatea drepturilor plãtite, precum şi a reţinerilor.
5. Legalitatea şi realitatea, precum şi necesitatea celorlalte plati şi cheltuieli efectuate în numerar şi prin virament, în lei sau în valuta, din fondurile organizaţiilor socialiste sau ale bugetului, inclusiv fondurile cu destinaţie specialã.

II. Respectarea normelor legale cu privire la apãrarea proprietãţii socialiste, precum şi a celor referitoare la evidenta şi control

6. Efectuarea inventarierilor periodice, regularizarea şi valorificarea diferenţelor constatate, la termenele şi în condiţiile dispoziţiilor legale.
7. Respectarea normelor legale de întocmire şi circulaţie a documentelor primare, de conducere a evidentei tehnico-operative şi contabile, precum şi realitatea datelor înscrise în acestea.
8. Respectarea regulilor de evidenta, pãstrare, circulaţie şi utilizare a formularelor cu regim special.
9. Organizarea şi exercitarea, potrivit dispoziţiilor legale, a contractului financiar preventiv.
10. Aplicarea mãsurilor pentru prevenirea, descoperirea şi recuperarea pagubelor, legalitatea şi eficacitatea acestor mãsuri; stabilirea, potrivit dispoziţiilor legale, a raspunderilor pentru diminuarea partimoniul organizaţiilor socialiste sau ca urmare a efectuãrii de cheltuieli neproductive (amnezie, penalizãri, locatii, dobânzi penalizatoare şi altele).
11. Respectarea dispoziţiilor legale cu privire la angajarea, drepturile, obligaţiile şi rãspunderile gestionarilor.
12. Modul de realizare a mãsurilor stabilite ca urmare a verificãrilor efectuate de organele controlului financiar, eficienta mãsurilor şi realitatea comunicãrilor fãcute în legatura cu acestea.

III. Respectarea normelor legale cu privire la încasãri şi vãrsãminte. Realitatea rezultatelor financiare

13. Respectarea disciplinei financiare în realizarea drepturilor şi îndeplinirea obligaţiilor bãneşti în lei şi în valuta.
14. Realitatea datelor înscrise în bilanţurile contabile şi în conturile de execuţie.

Nota:
Ministerele şi celelalte organe centrale pot adapta şi completa prezenta anexa, în funcţie de necesitaţi, dacã sînt asigurate condiţiile pentru îndeplinirea obiectivelor obligatorii de control gestionar de fond prevãzute în prezenta anexa.

ANEXA 3

LISTA
activitãţilor asupra cãrora se exercita cel puţin o data pe luna controlul ierarhic operativ-curent prevãzut la articolul 8 din <>Legea nr. 5/1970 , în ceea ce priveşte gospodãrirea mijloacelor materiale şi bãneşti
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Activitatea supusã controlului Cine executa controlul
crt.
------------------------------------------------------------------------------
1. Recepţia şi autoreceptia materiilor, - Conducãtorul compartimentului
materialelor şi produselor aprovizionare-desfacere

2. Depozitarea, conservarea şi manipularea - Conducãtorul compartimentului
mijloacelor materiale, lichidarea de care aparţine gestiunea
stocurilor supranormative, peste necesar - Conducãtorul compartimentului
sau greu vandabile producţiei

3. Efectuarea inventarierilor periodice - Conducãtorul compartimentului
a mijloacelor materiale; regularizarea financiar-contabila
diferenţelor

4. Efectuarea încasãrilor şi plãţilor - Conducãtorul compartimentului
în numerar şi alte valori financiar-contabil

5. Îndeplinirea condiţiilor legale privind - Conducãtorul compartimentului
angajarea gestionarilor, constituirea financiar-contabil
garanţiilor şi reţinerea ratelor

6. Organizarea pazei locurilor de - Conducãtorul compartimentului
depozitarea a bunurilor, intrarea administrativ
şi ieşirea acestora

7. Obţinerea titlurilor, executorii, - Şeful oficiului juridic
exercitarea cãilor de atac, executarea - Conducãtorul compartimentului
silitã a creanţelor financiar-contabil

8. Efectuarea reţinerilor în contul - Conducãtorul compartimentului
pagubelor; transmiterea debitelor la financiar-contabil
noul loc de munca

9. Organizarea evidentelor tehnico- - Conducãtorii de compartimente
operative, conducerea corecta şi la
zi a acestora

10. Organizarea contabilitãţii şi efectuarea - Conducãtorul compartimentului
corecta şi la zi a înregistrãrilor financiar-contabil
contabile, potrivit reglementãrilor
legale

11. Pãstrarea, manipularea şi folosirea - Conducãtorul unitãţii
formularelor cu regim special - Conducãtorul compartimentului
financiar-contabil

12. Exercitarea controlului financiar - Conducãtorul compartimentului
preventiv financiar-contabil

13. Îndeplinirea planului de control - Conducãtorul unitãţii
de cãtre controlul financiar intern - Conducãtorul compartimentului
de organizare a muncii

14. Îndeplinirea planului de control de - Conducãtorul compartimentului
cãtre revizorii de gestiune financiar-contabil
- Conducãtorul compartimentului
de organizare a muncii
------------------------------------------------------------------------------

NOTA:
Prin decizia conducatorului unitãţii, controlul poate fi extins şi asupra altor activitãţi, potrivit necesitãţilor.
Ţinînd seama de funcţiile prevãzute în coloana 2, conducãtorii unitãţilor urmeazã sa stabileascã cine exercita controlul, în raport cu specificul şi statul de funcţiuni al unitãţii, adaptind în caz de necesitate regulamentul de organizare şi funcţionare.
Controlul se efectueazã inopinat, la fata locului, prin verificãri faptice şi pe baza de documente, în totalitate sau prin sondaj, tinindu-se seama de specificul activitãţii. Rezultatul controlului va fi consemnat în scris, în termen de 3 zile de la efectuare. În cazul constatãrii de abateri se vor lua mãsuri sau se vor prezenta propuneri, dupã caz, pentru înlãturarea acestora şi tragerea la rãspunderea a celor vinovaţi, în condiţiile prevãzute de lege.

ANEXA 4

LISTA
posturilor de control financiar intern care trec de la comitetele executive ale unor consilii populare judeţene la Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor - Departamentul agriculturii cooperatiste şi al gospodariilor populaţiei şi unitãţile judeţene de mecanizare a agriculturii, subordonate
-----------------------------------------------------------------------------
Consiliul popular judeţean Nr. posturi
-----------------------------------------------------------------------------
- Alba 1
- Arad 2
- Arges 1
_ Bacau 1
- Bihor 1
- Bistrita-Nasaud 1
- Botosani 2
- Brãila 2
- Buzau 2
- Caras-Severin 1
- Cluj 1
- Constanta 2
- Dambovita 1
- Dolj 2
- Galaţi 2
- Gorj 2
- Hunedoara 1
- Ialomita 2
- Iaşi 1
- Ilfov 2
- Mures 1
- Neamt 1
- Olt 2
- Prahova 1
- Satu Mare 2
- Salaj 2
- Sibiu 1
- Suceava 1
- Teleorman 2
- Timis 3
- Tulcea 2
- Vaslui 2
- Valcea 1
- Vrancea 1
- Mehedinti 1
-----------------------------------------------------------------------------

ANEXA 5

LISTA
dispoziţiilor legale care se abroga

Hotãrârea Consiliului de Miniştri nr. 1068/1952 privind sarcinile Direcţiei controlului financiar din Ministerul Finanţelor, publicatã în Buletinul Oficial nr. 36 din 14 iulie 1952.
Hotãrârea Consiliului de Miniştri nr. 1934/1957 privind organizarea şi funcţionarea controlului financiar intern, publicatã în Colecţia de Hotãrâri şi Dispoziţii ale Consiliului de Miniştri nr. 81 din 19 decembrie 1957.
Hotãrârea Consiliului de Miniştri nr. 65/1959 privind întãrirea controlului financiar şi înlãturarea unor paralelisme şi suprapuneri în activitatea organelor de control, publicatã în Colecţia de Hotãrâri şi Dispoziţii ale Consiliului de Miniştri nr. 7 bis din 31 ianuarie 1959.
Hotãrârea Consiliului de Miniştri nr. 74/1959 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi exercitarea controlului preventiv în instituţii, întreprinderi şi organizaţii economice de stat, cooperatiste şi obşteşti, publicatã în Colecţia de Hotãrâri şi Dispoziţii ale Consiliului de Miniştri nr. 8 din 1 februarie 1959.
Hotãrârea Consiliului de Miniştri nr. 1599/1959 privind verificarea activitãţii financiar-gestionare a unor organizaţii obşteşti.
Articolul 59 din Hotãrârea Consiliului de Miniştri nr. 2930/1967 privind organizarea şi funcţionarea în mod experimental a întreprinderilor agricole de stat.
Articolul 2 din Hotãrârea Consiliului de Miniştri nr. 412/1968 privind înfiinţarea direcţiilor teritoriale de control şi revizie ale Ministerului Finanţelor, publicatã în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 25 din 26 februarie 1968.
Articolele 49 şi 51 din Hotãrârea Consiliului de Miniştri nr. 1190/1968 privind organizarea şi funcţionarea întreprinderilor pentru mecanizarea agriculturii, publicatã în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 74 din 7 iunie 1968.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016