Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 103 din 12 februarie 1991  privind infiintarea unor societati comerciale de sere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 103 din 12 februarie 1991 privind infiintarea unor societati comerciale de sere

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 47 din 9 martie 1991
În temeiul <>Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã societãţile comerciale de sere ca persoane juridice, avînd denumirea, obiectul de activitate, capitalul social iniţial şi sediul prevãzute în anexa nr. 1, prin preluarea activului şi pasivului unitãţilor economice de sere care se desfiinţeazã.
Valoarea capitalului societãţilor va fi corectatã dupã finalizarea evaluãrii patrimoniului, potrivit legii.
ART. 2
Societãţile comerciale de sere îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu statutul propriu prevãzut în anexele nr. 2.1)-2.16*).
ART. 3
Personalul trecut la societãţi se considera transferat în interesul serviciului.
Personalul încadrat cu salariu mai mic, are dreptul, timp de 3 luni, la diferenţa pînã la salariul tarifar avut şi la sporul de vechime, dupã caz.
ART. 4
Anexele nr. 1 şi nr. 2.1-2.16 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.

--------------
*) Anexele nr. 2.1-2.16 se comunica unitãţilor interesate. Statutul cadru al societãţilor comerciale, înfiinţate potrivit art. 1, este cuprins în anexa nr. 2.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN


ANEXA 1

LISTA
societãţilor comerciale care se înfiinţeazã prin reorganizarea întreprinderilor de sere şi a întreprinderilor de producere a legumelor care se desfiinţeazã




Nr. Denumirea societãţilor Sediul Capitalul Denumirea
crt. comerciale pe acţiuni -------------------- social unitãţii care
Obiectul de activitate Localitatea Judeţul - mii lei - se desfiin-
teaza
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5
-------------------------------------------------------------------------------
1. ORSER - S.A. Oradea, Bihor 601.775 Între-
- producerea legumelor de sos. ------------- prinderea
sera Borsului 576.211+25.564 de sere
- producerea florilor nr. 51 Oradea
- producerea ciupercilor
- producerea de miceliu
- producerea de gheaţa
artificiala
- comercializarea produselor
de sera la intern şi extern
- prestãri servicii
- alte activitãţi (industrie,
turism etc.).

2. CODLEA - S.A. Codlea, Braşov 468.374 Între-
- producerea legumelor de str. ------------- prinderea
sera Birsei 412.671+55.703 de sere
- producerea florilor de nr. 36 Codlea
sera şi cimp
- producerea de material
sãditor
- comercializarea produselor
de sera la intern şi extern
- prestãri servicii
- activitate auxiliara de mica
industrie
- cercetare ştiinţificã

3. PROSPER - S.A. Constanta, Constanta 399.046 Între-
- producerea legumelor de str. ------------- prinderea
sera Virful 385.503+13.543 de sere
- producerea florilor cu Dor Constanta
- producerea de seminţe nr. 26
- producerea ciupercilor
- producerea de miceliu
- comercializarea produselor
de sera la intern şi extern
- prestãri servicii
- alte activitãţi (industrie,
turism etc.).

4. CRASER CRAIOVA - S.A. Comuna Dolj 728.557 Între-
- producerea legumelor de Almaj ------------- prinderea
sera 672.004+56.553 de sere
- producerea florilor Isalnita
- producerea de seminţe
- producerea de gheaţa
artificiala
- comercializarea produselor
de sera la intern şi extern

5. ROMSER -S.A. Bucureşti, Bucureşti 12.642 Trustul
- producerea şi comerciali- str. ------------- economic
zarea produselor de sera Hristo 9.257+ 3.385 de pro-
- activitate de import-export Botev ductie
- activitate de depozitare nr. 1, pentru
pentru produsele de sera sector 3 legume de
şi materiale specifice pentru sera
nevoile interne ale societãţii Între-
şi valorificare la terţi prinderea
- transportul de produse agro- de sere
industriale pentru societate Militari
şi terţi (depozit
- efectuarea de studii de marketing, central
valorificarea acestora, precum şi insecto-
prospectarea externa în vederea fungicide
atragerii de parteneri strãini în ferma
acţiuni de cooperare sau de pãrţi- nr. 11)
cipare la societãţile comerciale
cu capital mixt
- activitatea de "service" (asigurarea
bazei tehnico-materialã şi desfacerea
producţiei) şi asistenta tehnica şi
economicã pentru unitãţile cu profil
de sera şi culturi protejate, precum
şi pentru producãtorii particulari
- elaborarea programului de investiţii
proprii pe ansamblul societãţii şi
elaborarea documentaţiilor de execuţie
ce revin în sarcina compartimentelor,
urmãrirea în cazul obiectivelor de
importanta deosebita, aprobate de
consiliul de administraţie, a bunei
desfasurari a lucrãrilor pînã la
punerea în funcţiune şi atingerea
parametrilor tehnico-economici
proiectati
- întocmirea de prognoze tehnico-
ştiinţifice şi tehnologii de cultura
în domeniul producţiei de legume,
flori de sera şi ciuperci, precum şi
fundamentarea programelor de cercetare
şi dezvoltare pentru producãtori,
organizarea şi desfãşurarea activitãţii
de cercetare şi dezvoltare în compar-
timentele societãţii
- sprijinirea producãtorilor în asigurarea
şi pregãtirea personalului necesar,
precum şi îmbunãtãţirea pregãtirii
personalului societãţii prin specializãri
în ţara şi strãinãtate.

5. SEROMGAL - GALAŢI - S.A. Galaţi, Galaţi 222.112 Între-
- producerea legumelor de sos. ------------- prinderea
sera şi cimp Smirdan 213.563+8.549 de sere
- producerea florilor de cartier Galaţi
sera şi cimp Filesti
- producerea ciupercilor
- producerea seminţelor
- producerea fructelor
- comercializarea produselor
de sera la intern şi extern
- prestãri servicii
- alte activitãţi (industrie,
turism etc.).

7. SERPLO - S.A. Comuna Prahova 371.982 Între-
- producerea legumelor de Tatarani ------------- prinderea
sera 343.413+28.569 de sere
- producerea florilor Ploiesti
- producerea de gheaţa
artificiala
- comercializarea produselor
de sera la intern şi extern
- prestãri servicii
- alte activitãţi (industrie,
turism etc.).

8. DUSER - S.A. Dumbraveni, Sibiu 264.509 Între-
- producerea legumelor de str. ------------- prinderea
sera Ernei 247.914+16.595 de sere
- producerea florilor de nr. 27 Dumbra-
sera şi cimp veni
- comercializarea produselor
de sera la intern şi extern
- prestãri servicii
- alte activitãţi (industrie,
turism etc.).

9. MILSER -S.A. Bucureşti, Bucureşti 214.529 Între-
- producerea legumelor de Prelun- ------------- prinderea
sera girea 205.577+8.952 de sere
- producerea florilor de Ghencea Berceni
sera nr. 78,
- producerea ciupercilor sector 6
de sera
- comercializarea produselor
de sera la intern şi extern
- prestãri servicii
- alte activitãţi (industrie,
turism etc.).

10. LEOSER - S.A. Bucureşti, Bucureşti 441.598 Între-
- producerea legumelor de Intrarea ------------- prinderea
sera Serelor 405.193+36.405 de sere
- producerea florilor nr. 2, Popesti
- producerea ciupercilor sector 4
- producerea de miceliu
- producerea de gheaţa
artificiala
- comercializarea produselor
de sera la intern şi extern
- prestãri servicii
- alte activitãţi (industrie,
turism etc.).

11. ALFAR - S.A. Arad, Arad 341.550 Între-
- producerea legumelor de str. ------------- prinderea
sera Zimandului 304.390+37.160 de sere
- producerea florilor nr. 3 Arad
- producerea ciupercilor
- comercializarea produselor
de sera la intern şi extern
- prestãri servicii
- alte activitãţi (industrie,
turism etc.).

12. SELEFER IAŞI - S.A. Comuna Iaşi 230.217 Între-
- producerea legumelor de Holboca, ------------- prinderea
sera sat Dancu 227.493+2.724 de produ-
- producerea florilor cere a
- producerea ciupercilor legumelor
- comercializarea produselor Iaşi
de sera la intern şi extern
- prestãri servicii
- alte activitãţi (industrie,
turism etc.).

13. AGROINDUSTRIALA-SERE IZVOARE Localitatea Neamt 205.147 Între-
- PIATRA-NEAMT - S.A. Izvoare, ------------- prinderea
- producerea legumelor comuna 203.396+1.751 de produ-
de sera Dumbrava cere a
- producerea florilor Roşie legumelor
- producerea ciupercilor Savinesti
- producerea de miceliu
- producerea de legume
de cimp
- comercializarea produselor
de sera şi cimp la intern
şi extern
- prestãri servicii
- alte activitãţi (industrie,
turism etc.).

14. CIMPIASER - S.A. Cimpia Cluj 225.195 Între-
- producerea de legume de Turzii, ------------- prinderea
sera str. Lami- 222.631+2.564 de produ-
- producerea florilor noristilor cere a
de sera şi cimp nr. 147 legumelor
- comercializarea produselor Cimpia
de sera la intern şi extern Turzii
- prestãri servicii
- alte activitãţi (industrie,
turism etc.).

15. PITSER - S.A. Pitesti Arges 231.253 Între-
- producerea de legume de ------------- prinderea
sera 230.678+575 de produ-
- producerea de flori cere a
de sera legumelor
- producerea de ciuperci Pitesti
- producerea de miceliu
- comercializarea produselor
de sera la intern şi extern
- prestãri servicii
- alte activitãţi (industrie,
turism etc.).

16. SERATOM - TIRGOVISTE - S.A. Tirgoviste, Dimbovita 150.183 Asociaţia
- producerea de legume de sos. ------------- economicã
sera Cimpulung 149.449+734 de sere
- producerea de flori nr. 1 Tirgovis-
- comercializarea produselor te
de sera la intern şi extern
- prestãri servicii
- alte activitãţi (industrie,
turism etc.).

-------------------------------------------------------------------------------



ANEXA 2

STATUTUL*)
Societãţii comerciale "..........................." - S.A.

------------------
*) Denumirea, sediul, capitalul social şi obiectul de activitate pentru fiecare societate sînt cele prevãzute în anexa nr. 1.


CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1
Denumirea societãţii
Denumirea societãţii este Societatea comercialã "..............." - S.A.
În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile emanind de la societate, denumirea societãţii va fi precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social, numãrul de înregistrare din registrul comerţului şi sediul societãţii.
ART. 2
Forma juridicã a societãţii
Societatea comercialã ............... este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societãţii
Sediul societãţii este în România, localitatea ............. str. ........ nr. .... . Sediul societãţii poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea poate avea sucursale, filiale, situate şi în alte localitãţi.
ART. 4
Durata societãţii
Durata societãţii este nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii în registrul comerţului.

CAP. 2
Obiectul de activitate al societãţii

ART. 5
Obiectul de activitate al societãţii
Obiectul de activitate al societãţii este: ........................

CAP. 3
Capitalul social, acţiunile

ART. 6
Capitalul social
Capitalul social iniţial al societãţii comerciale este în valoare de ...... mii lei, din care mijloace fixe ........ mii lei şi mijloace circulante ......... mii lei.
Capitalul social al societãţii este împãrţit în .......... acţiuni nominative în valoare nominalã de 5.000 lei fiecare.
Capitalul social iniţial este deţinut de statul roman, ca acţionar unic, pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, în condiţiile legii.
ART. 7
Acţiunile
Acţiunile vor cuprinde menţiunile prevãzute de lege.
Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta actionarilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie; registrul se pãstreazã la sediul societãţii sub îngrijirea consiliului de administraţie.
ART. 8
Majorarea capitalului
Capitalul social poate fi majorat pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, prin emiterea de noi acţiuni reprezentind aportul în numerar sau în natura.
Majorarea capitalului se poate face parţial sau total în natura prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor, pe baza evaluãrii efectuate de experţii desemnaţi de cãtre acţionari.
ART. 9
Reducerea capitalului
Reducerea capitalului se poate face pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicatã de cãtre consiliul de administraţie comisiei de cenzori cu cel puţin 30 de zile înainte de data adunãrii generale a actionarilor care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa se refere asupra cauzelor şi condiţiilor reducerii.
ART. 10
Majorarea sau reducerea capitalului societãţilor atita timp cît este integral de stat, se poate face numai cu aprobarea organului care a înfiinţat societatea.
ART. 11
Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni
Fiecare acţiune conferã acţionarului dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor şi de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
Obligaţiile societãţii sînt garantate cu patrimoniul social iar actionarii rãspund numai în limita acţiunilor ce le-au subscris.
ART. 12
Cesiunea acţiunilor
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate care nu recunoaşte decît un singur proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea acţiunilor se va face potrivit legii.
Cesiunea acţiunilor se înregistreazã în registrul de evidenta a actionarilor şi se menţioneazã pe titlu.
ART. 13
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa. Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.

CAP. 4
Adunarea generalã a actionarilor

ART. 14
Atribuţii
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere a societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
Adunarea generalã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;
b) alege membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
c) numeşte directorii, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
d) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societãţii;
e) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii, cu referire la profit, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitate, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii. De asemenea hotãrãşte asupra nivelului fondurilor pentru cercetãri ştiinţifice care au ca obiect fundamentarea strategiilor de dezvoltare, creşterea calitãţii produselor şi serviciilor, elaborarea de produse şi tehnologii noi competitive;
f) hotãrãşte cu privire la contractare de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe la nivelul împrumuturilor bancare curente şi la condiţiile de acordare a garanţiilor; stabileşte condiţiile de acordare a creditelor comerciale şi aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
g) examineazã, aproba bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi dupã analizarea rapoartelor consiliului de administraţie şi al comisiei de cenzori, aproba repartizarea beneficiilor între acţionari;
h) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale şi filiale;
i) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social precum şi la cesiunea acţiunilor;
j) hotãrãşte cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;
k) hotãrãşte cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea societãţii;
l) hotãrãşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;
m) hotãrãşte, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare a membrilor consiliului de administraţie; hotãrãşte asupra salariilor şi primelor directorilor;
n) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, directorilor şi adjunctilor acestora şi ai cenzorilor, pentru paguba pricinuitã societãţii;
o) hotãrãşte asupra oricãror alte probleme din competenta sa potrivit legii sau prezentului statut.
ART. 15
Convocarea adunãrilor generale ale actionarilor
Adunãrile generale ale actionarilor sînt de doua feluri: ordinare şi extraordinare.
Adunarea generalã ordinarã are atribuţiile prevãzute la art. 14 lit. a)-g) şi n), iar adunarea generalã extraordinarã, atribuţiile prevãzute la lit. h)-o), precum şi celelalte atribuţii ce le revin potrivit legii şi prezentului statut.
ART. 16
Adunarea generalã se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte.
Adunãrile generale ordinare au loc o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului economico-financiar pentru examinarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi bugetului pe anul urmãtor.
Adunãrile generale extraordinare se convoacã în condiţiile prevãzute de lege, la cererea actionarilor, reprezentind 1/10 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori.
Adunarea generalã va fi convocatã de administratori de cîte ori va fi nevoie.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial şi într-unul din ziarele de larga circulaţie raspindite în localitatea în care se afla sediul societãţii sau din cea mai apropiatã localitate.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrilor.
Cînd în ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor.
Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte în sediul societãţii sau în alt loc din aceasta localitate.
Hotãrîrile adunãrilor se iau prin vot deschis.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
ART. 17
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia de cãtre unul din vicepreşedinţi, desemnat de preşedinte.
Preşedintele consiliului de administraţie desemneazã, dintre acţionari, doi secretari care vor verifica prezenta actionarilor la adunare şi vor întocmi procesul-verbal al şedinţei.
Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.
ART. 18
Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã a actionarilor statutar constituitã ia hotãrîri cu majoritatea absolutã de voturi a celor prezenţi sau reprezentaţi.
Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
ART. 19
În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiunile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului, alcãtuit şi numit potrivit legii, pînã la crearea condiţiilor de constituire a adunãrii generale a actionarilor.
- Consiliul imputernicitilor statului este constituit din membri numiţi, potrivit legii, de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, astfel: cîte un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, al Ministerului Finanţelor, al Ministerului Resurselor şi Industriei, al Comerţului şi Turismului şi specialişti (ingineri, economişti, jurişti etc.) din domeniul de activitate al societãţii.
- Membrii consiliului imputernicitilor statului numiţi pînã la constituirea adunãrii generale a actionarilor, îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la unitatea sau instituţia de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate.
- Membrii consiliului imputernicitilor statului nu pot face parte din mai mult de doua consilii, sau participa ca împuterniciţi la societãţi comerciale cu care respectivele societãţi întreţin relaţii de afaceri sau au interese contrare.
- Din consiliul imputernicitilor statului nu pot face parte persoane care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, crima, viol, furt din avutul personal, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, precum şi pentru alte infracţiuni prevãzute de lege, referitor la societãţile comerciale.
- Consiliul imputernicitilor statului prezintã semestrial Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, un raport asupra activitãţii desfãşurate de societatea comercialã şi un program de activitate pentru perioada viitoare, iar la încheierea activitãţii prezintã raportul asupra întregii activitãţi desfãşurate.
- Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul imputernicitilor statului poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material, conform înţelegerii pe baza de contract.
Consiliul imputernicitilor statului se întruneşte în prezenta a 3/4 din numãrul total şi hotãrãşte valabil cu votul a jumãtate plus unu din numãrul total, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor, şi în prezenta a patru cincimi şi votul a trei pãtrimi din membri, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale extraordinare.
Membrii consiliului imputernicitilor statului beneficiazã de o indemnizaţie în condiţiile stabilite de guvern.
Consiliul imputernicitilor statului îşi va inceta activitatea pe data constituirii adunãrii generale a actionarilor.

CAP. 5
Consiliul de administraţie

ART. 20
Organizare
Societatea este administratã de cãtre un consiliu de administraţie format din ....... persoane alese de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi aleşi pe noi perioade de 4 ani, şi care pot avea calitatea de acţionari.
Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant.
Pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului cu acordul ministerului de resort.
Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi şi ia decizii cu majoritate simpla de voturi din numãrul total al membrilor consiliului. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de unul din administratori, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie din membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei care se înscrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiunile sale unui comitet de direcţie compus din membri aleşi dintre administratori.
Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director general (director), în care calitate conduce şi comitetul de direcţie asigurind conducerea curenta a societãţii, aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor adunãrii generale şi ale consiliului de administraţie.
În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau în lipsa lui, de cãtre unul din administratori, desemnat de consiliu.
Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.
Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.
Preşedintele şi ceilalţi membri ai consiliului de administraţie şi directorii rãspund fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut şi pentru greşeli în administrarea societãţii.
ART. 21
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã şi concediazã personalul;
b) stabileşte îndatoririle şi împuternicirile personalului societãţii pe compartimente;
c) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie) pe baza hotãrîrii adunãrii generale ordinare a actionarilor;
d) stabileşte tactica şi strategia de marketing, de cercetare şi dezvoltare, de asigurare a calitãţii, de protecţie a mediului;
e) supune anual adunãrii generale a actionarilor în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de buget al societãţii, pe anul urmãtor;
f) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generalã a actionarilor.

CAP. 6

ART. 22
Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de comisia de cenzori aleasã în condiţiile legii, de adunarea generalã a actionarilor, formatã din ....... membri care nu pot avea o alta funcţie în societate şi tot atitia supleanţi.
În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii sînt reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor.
ART. 23
Pentru a putea exercita dreptul la control, actionarilor şi comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea, situaţia patrimoniului, a beneficiilor şi a pierderilor.
ART. 24
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
- în cursul exerciţiului financiar, verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
- la încheierea exerciţiului financiar, controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra fondurilor societãţii, a bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris prin care se propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi;
- la lichidarea societãţii controleazã operaţiunile de lichidare;
- prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social.
Atribuţiile comisiei de cenzori se completeazã şi cu alte obligaţii prevãzute de lege.
ART. 25
Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generalã a actionarilor în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% .

CAP. 7
Activitatea societãţii

ART. 26
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.
ART. 27
Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se publica în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
ART. 28
Profitul societãţii se stabileşte prin bilanţul aprobat de adunarea generalã a actionarilor.
Plata profitului cuvenit actionarilor se face de societate în condiţiile legii.
ART. 29
Nivelul salariilor pentru personalul societãţii pe categorii de calificare şi funcţii se stabileşte şi poate fi modificat de cãtre adunarea generalã a actionarilor în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege.
Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii se stabilesc de consiliul de administraţie.
Drepturile salariale se stabilesc prin negocieri la nivelul societãţii şi se înscriu în contractul colectiv de munca, încheiat conform prevederilor legii.
Drepturile salariale individuale se stabilesc prin contracte individuale, ţinînd seama de prevederile contractului colectiv de munca.
ART. 30
Consiliul de administraţie stabileşte în condiţiile legii modul de amortizare a fondurilor fixe.

CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigii

ART. 31
Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor.
Cît timp societatea va avea capitalul integral de stat ea va putea fi transformata numai cu aprobarea organului care a înfiinţat-o.
ART. 32
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:
- imposibilitatea realizãrii obiectului social;
- pierderea a jumãtate din capitalul social, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;
- numãrul de acţionari va fi redus sub 5, timp de 6 luni;
- în orice alte situaţii pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor.
ART. 33
În caz de dizolvare, societatea va fi lichidatã.
Lichidarea societãţii se va face dupã procedura prevãzutã de lege.
ART. 34
Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoane juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.
ART. 35
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016