Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARAREA 63 din 22 februarie 1994 (REGULAMENT *** Republicat)  privind organizarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri si de servicii*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARAREA 63 din 22 februarie 1994 (REGULAMENT *** Republicat) privind organizarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri si de servicii*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 149 din 11 iulie 1997
*) Republicat în temeiul <>art. III din Hotãrârea Guvernului nr. 163 din 5 mai 1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 7 mai 1997, dându-se articolelor o noua numerotare.
Regulamentul privind organizarea licitaţiilor pentru achiziţiile publice de bunuri şi de servicii a fost aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 63/1994 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 76 din 24 martie 1994, şi a mai fost republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 278 din 30 septembrie 1994, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173 din 4 august 1995 şi în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 15 din 23 ianuarie 1996.
Dupã ultima republicare, regulamentul a mai fost modificat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 224 din 4 aprilie 1996 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 din 9 aprilie 1996, prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 446 din 7 iunie 1996 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 127 din 19 iunie 1996 şi prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.362 din 27 noiembrie 1996 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 324 din 4 decembrie 1996.

1. Dispoziţii generale

ART. 1.1
Prevederile prezentului regulament se aplica pentru organizarea licitaţiilor în vederea achiziţiilor publice de bunuri şi de servicii, finanţate integral sau parţial din bugetul de stat, din bugetele locale, din fondurile special constituite prin lege în afarã acestor bugete, din mijloace extrabugetare şi din credite externe garantate sau contractate direct de cãtre stat.
În sensul prezentului regulament, prin bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice alte obiecte fizice, de orice fel şi cu orice fel de descriere, inclusiv bunurile imobile, iar prin servicii se înţelege serviciile legate de aceste bunuri, cat şi reparaţiile sau orice alte servicii, cu excepţia reparaţiilor capitale şi a demolarilor la construcţii şi instalaţii, pentru care se aplica prevederile legale privind achiziţiile de investiţii.
ART. 1.2
Prezentul regulament nu se aplica în cazul:
a) achiziţiilor publice de bunuri şi de servicii care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi celor care, datoritã caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate.
De asemenea, vor fi excluse de la prevederile prezentului regulament achiziţiile de piese, accesorii, ansambluri, subansambluri, agregate sau instalaţii care constituie pãrţi componente ale bunurilor prevãzute la alineatul precedent sau care sunt folosite exclusiv la repararea ori la exploatarea acestora, ambalajele destinate exclusiv conservãrii bunurilor de mai sus, precum şi serviciile legate de furnizarea sau de repararea acestora.
Procedurile de achiziţie a bunurilor şi serviciilor de natura celor prevãzute la alin. 1 şi 2 se aproba, în mod distinct, de cãtre Guvern**);
b) achiziţiilor publice de bunuri destinate pãstrãrii indelungate în rezervele materiale naţionale, care se vor face în conformitate cu prevederile <>art. 6 din Legea nr. 82/1992 privind rezervele materiale naţionale şi cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 372/1992 privind modul de achizitionare şi valorificare a produselor din rezervele materiale naţionale, precum şi a altor achiziţii de bunuri şi de servicii care fac obiectul unor excluderi în baza unor reglementãri legale ulterioare.

-----------
**) Procedurile de achiziţie a bunurilor şi serviciilor de natura celor prevãzute la <>art. 1.2. lit. a) au fost aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 689/1996 , care, potrivit art. 107 alin. (4) din Constituţia României, a fost comunicatã numai instituţiilor interesate.

2. Organizarea procedurilor de licitaţii

ART. 2.1
Pentru organizarea licitaţiilor privind achiziţiile publice de bunuri şi de servicii, astfel cum au fost definite la art. 1.1., funcţia de îndrumare metodologicã unitarã revine Ministerului Finanţelor, care va elabora norme şi reglementãri privind conţinutul documentelor licitaţiilor, conţinutul ofertelor, organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor.
ART. 2.2
În executarea funcţiei de îndrumare metodologicã unitarã, Ministerul Finanţelor are urmãtoarele atribuţii:
a) controleazã respectarea regulilor de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor stabilite prin prezentul regulament;
b) constata contravenţiile şi aplica sancţiunile - stabilite la art. 18, respectiv <>art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 ***) - persoanei juridice achizitoare sau persoanelor vinovate;
c) avizeazã deciziile luate de persoana juridicã achizitoare ca rãspuns la contestaţiile ofertanţilor;
d) desemneazã pe reprezentanţii sãi în comisiile de licitaţie;
e) organizeazã evidenta activitãţilor de licitaţii pentru achiziţiile publice de bunuri şi de servicii;
f) indruma activitatea de informare privind pregãtirea şi organizarea licitaţiilor, obiectul acestora, organizatorii, termenele, precum şi alte informaţii referitoare la licitaţii.

-------------
***) <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 a fost republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 281 din 4 decembrie 1995.

ART. 2.3
Pentru desfãşurarea corespunzãtoare a activitãţii de licitaţie, persoana juridicã achizitoare numeşte, prin decizie, pentru fiecare achiziţie publica de bunuri sau de servicii, o comisie de licitaţie.
La licitaţiile organizate de regiile autonome pentru achiziţiile de bunuri de natura activelor corporale, finanţate integral sau parţial din bugetul de stat, din bugetele locale, din fondurile special constituite prin lege în afarã acestor bugete şi din credite externe garantate sau contractate direct de stat, comisiile de licitaţie se numesc prin ordin al ministrului de resort sau, dupã caz, prin decizie a autoritãţii administraţiei publice locale.
ART. 2.4
Comisia de licitaţie verifica respectarea condiţiilor referitoare la publicitatea licitaţiei, prevãzute în prezentul regulament, rãspunde de activitatea de deschidere, examinare, clarificare, evaluare şi acceptare a ofertelor, precum şi de respectarea procedurii de desfãşurare a licitaţiei.
ART. 2.5
Comisia de licitaţie este compusa din minimum 5 membri şi va cuprinde:
- preşedintele comisiei, care este, de regula, un specialist al persoanei juridice achizitoare;
- reprezentantul desemnat al Ministerului Finanţelor;
- reprezentantul Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, în cazul achiziţiilor publice de bunuri pentru stocul de mobilizare de la agenţii economici;
- reprezentantul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, în cazul achiziţiilor publice de bunuri imobile;
- reprezentantul ministerului de resort sau, dupã caz, al administraţiei publice locale, în cazul licitaţiilor organizate de regiile autonome pentru bunurile de natura activelor corporale finanţate din sursele prevãzute la art. 2.3 alin. 2;
- alţi reprezentanţi, ca membri în comisia de licitaţie, care vor fi specialişti cu experienta profesionalã în domeniul achiziţiei publice respective şi cu probitate morala.
ART. 2.6
Onorariile participanţilor în comisiile de licitaţie, atât pentru achiziţii de bunuri şi de servicii, cat şi pentru investiţii, care nu sunt angajaţi permanenţi ai persoanei juridice achizitoare, se suporta de cãtre persoana juridicã achizitoare şi se plãtesc dupã ce hotãrârea de acceptare a rãmas definitiva.
Nu beneficiazã de onorarii pentru activitatea desfasurata în comisiile de licitaţie, în timpul programului normal de lucru, reprezentantul Ministerului Finanţelor, al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, al ministerului de resort şi, dupã caz, al administraţiei publice locale. De asemenea, nu se acorda onorarii pentru repetarea unor licitaţii.
Cuantumul onorariilor şi, dupã caz, al celorlalte drepturi se stabileşte de persoana juridicã achizitoare în condiţiile <>art. 20 din Legea nr. 40/1991 , republicatã.
ART. 2.7
Organizatorul licitaţiei este persoana juridicã achizitoare care rãspunde de pregãtirea şi desfãşurarea licitaţiei.
ART. 2.8
Achiziţionarea de bunuri şi de servicii prin organizarea de licitaţii publice este obligatorie pentru bunurile şi, respectiv, serviciile de acelaşi fel a cãror valoare totalã pentru satisfacerea necesitãţilor persoanei juridice achizitoare pe un întreg an bugetar este de peste 150 milioane lei.
Pentru achiziţionarea de bunuri şi de servicii a cãror valoare este inferioarã limitei specificate la alineatul precedent, se poate folosi procedura selecţiei de oferte de preţ.
Nu este admisã achiziţionarea la preţuri sau tarife superioare celor stabilite de Oficiul Concurentei, pentru bunurile şi serviciile din anexa la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3/1997 , sau celor dispuse de alte autoritãţi de reglementare împuternicite, pentru bunuri şi servicii stabilite prin hotãrâre a Guvernului în temeiul <>art. 4 alin. (2) sau alin. (3) din Legea concurentei nr. 21/1996 . Nu este admisã nici achiziţionarea de bunuri sau de servicii ale cãror caracteristici, respectiv calitãţi, depãşesc necesitãţile concrete de utilizare ale persoanei juridice achizitoare.
Pentru cheltuielile suplimentare ocazionate de realizarea unor achiziţii nejustificate se fac rãspunzãtoare persoanele vinovate, potrivit reglementãrilor în vigoare.
În cazul achiziţiei de bunuri şi de servicii de acelaşi fel, necesare persoanelor juridice achizitoare pentru a acoperi nevoile unui an bugetar, a cãror valoare este sub 150 milioane lei, dacã nu este posibila obţinerea a cel puţin trei oferte de preţ, se va proceda astfel:
- dacã în termenul menţionat în adresele prin care s-au solicitat minimum trei oferte au fost primite numai doua oferte, vor fi achiziţionate bunurile sau serviciile pentru care s-a prezentat preţul cel mai avantajos şi care corespund calitativ cerinţelor persoanei juridice achizitoare;
- dacã un singur ofertant a rãspuns la solicitare, persoana juridicã achizitoare va achizitiona bunurile sau serviciile de la acesta, cu avizul ordonatorului de credite bugetare pentru achiziţia dintr-o singura sursa, sau va putea repeta cererea de oferte de preţ.
Pentru achiziţionarea de bunuri sau de servicii cu valori mici, pentru care ofertanţii refuza sa prezinte în scris oferte de preţ purtând semnatura şi ştampila acestora, conducãtorul persoanei juridice achizitoare poate desemna salariaţii din subordinea sa care sa testeze preţurile practicate la data respectiva şi sa le consemneze sub semnatura proprie, cu viza salariatului cu atribuţii de control preventiv din unitate.
ART. 2.9
Achiziţiile publice de bunuri sau de servicii se fac de la producãtorii sau comercianţii romani, excepţie fãcând urmãtoarele cazuri, când la procedura de achiziţie pot participa şi ofertanţi strãini:
A. Când valoarea achiziţiei publice de bunuri sau de servicii depãşeşte 1.500.000.000 lei şi numai dacã şi contractanţii romani se bucura de un tratament similar în cadrul procedurilor de achiziţie organizate de persoanele juridice achizitoare din ţãrile a cãror naţionalitate o are contractantul strãin.
Acceptarea, în acest caz, la licitaţie, a ofertanţilor strãini se va face numai pe baza confirmãrii scrise, date de cãtre Ministerul Industriei şi Comerţului, prin care se certifica ca sunt îndeplinite condiţiile de reciprocitate prevãzute la alineatul precedent.
B. Indiferent de valoarea bunurilor sau a serviciilor, în urmãtoarele situaţii:
a) bunurile sau serviciile ce urmeazã a se achizitiona nu se pot realiza de cãtre agenţii economici autohtoni;
b) bunurile sau serviciile ce urmeazã a se achizitiona nu pot fi realizate, de cãtre agenţii economici autohtoni, în cantitãţile şi sortimentele solicitate de cãtre persoana juridicã achizitoare.
ART. 2.10
În vederea achiziţionãrii de bunuri sau de servicii din import, persoana juridicã achizitoare va întocmi o nota din care sa rezulte urmãtoarele:
- necesitatea şi oportunitatea achiziţiei;
- caracteristicile tehnice ale bunurilor sau calitatea serviciilor;
- valoarea estimativã a achiziţiei;
- existenta fondurilor destinate achiziţiei;
- necesitatea achiziţiei din import şi încadrarea în una dintre condiţiile prevãzute la art. 2.9 lit. A şi B;
- procedura de achiziţie ce se impune a fi utilizata.
Nota cuprinzând elementele menţionate mai sus se aproba de cãtre ordonatorul de credite bugetare.
În cazul în care se impune ca bunurile sau serviciile sa fie achiziţionate prin licitaţie publica, se elaboreazã caietul de sarcini potrivit prevederilor prezentului regulament.
Caietul de sarcini pentru achiziţia de bunuri sau de servicii din import, întocmit pe baza notei prevãzute mai sus, se supune aprobãrii ordonatorului de credite bugetare şi a comisiei de licitaţie desemnate în acest scop.
Comisia de licitaţie va aproba caietul de sarcini numai în cazul în care considera ca nu exista o alternativa pentru achiziţia de bunuri sau de servicii similare din ţara.
Aprobarea comisiei de licitaţie este valabilã numai în cazul votului favorabil a cel puţin 2/3 din numãrul membrilor sãi.
În cazul în care nu se obţine votul favorabil a cel puţin 2/3 din numãrul membrilor comisiei de licitaţie, nu se poate organiza licitaţia, situaţie în care ordonatorul de credite bugetare va lua mãsura achiziţiei unor bunuri sau servicii similare din ţara, cu respectarea prevederilor legale.
Cuantumul sumei prevãzute la art. 2.9 lit. A se va actualiza periodic de cãtre Ministerul Finanţelor, în funcţie de evoluţia cursului de schimb valutar al D.S.T.
ART. 2.11
Licitaţia publica deschisã fãrã preselecţie este licitaţia care se organizeazã într-o singura etapa, pentru achiziţii de bunuri şi de servicii, la care pot participa, în numãr nelimitat, ofertanţi interni sau externi care îndeplinesc condiţiile cuprinse în documentele licitaţiei, impuse de organizatori.
ART. 2.12
Licitaţia publica deschisã cu preselecţie este licitaţia organizatã în doua etape distincte: în prima etapa participa toţi ofertanţii interesaţi şi care rãspund anunţului publicitar, iar în a doua etapa participa numai ofertanţii selecţionaţi de comisia de licitaţie pe baza competitivitatii lor.
Aceasta procedura se aplica pentru bunurile şi serviciile la care persoana juridicã achizitoare doreşte sa selecţioneze în prealabil ofertanţii competenţi şi potenţiali, scopul primei etape constituindu-l întocmirea listei ofertanţilor selecţionaţi.
ART. 2.13
Licitaţia publica restrânsã este licitaţia în care:
- bunul sau serviciul, datoritã specificului sau, poate fi achiziţionat, de regula, de la un numãr restrâns de ofertanţi;
sau
- a existat o licitaţie publica anterioarã, nefinalizatã prin încheierea unui contract.
Anunţarea licitaţiei publice restrânse se face prin invitaţii adresate direct contractanţilor care rãspund condiţiilor prevãzute la alineatul precedent. În acest caz, licitaţia nu poate fi organizatã mai devreme de 3 zile lucrãtoare de la data transmiterii invitaţiilor de participare.
Numãrul de participanţi la licitaţia publica restrânsã trebuie sa fie de minimum trei.
ART. 2.14
Pentru a se asigura de participarea producãtorilor interni la procedurile de licitaţie prevãzute la art. 2.11 şi 2.12, persoana juridicã achizitoare, în afarã anunţului publicitar, va invita în scris producãtori interni cunoscuţi.
În cazul în care cunoaşte mai mulţi producãtori interni, persoana juridicã achizitoare va invita în scris cel puţin trei dintre aceştia.
În acest sens, producãtorii vor confirma, în mod obligatoriu, primirea invitatiei de participare la licitaţie.
În situaţia în care persoana juridicã achizitoare a îndeplinit procedura de licitaţie publica deschisã fãrã preselecţie şi s-au prezentat doar doi ofertanţi cu oferte corespunzãtoare condiţiilor din caietul de sarcini, comisia poate accepta oferta cu preţul cel mai mic. Dacã la licitaţie nu s-a prezentat nici un ofertant, comisia de licitaţie va putea hotãrî fie repetarea licitaţiei, fie, ca urmare a inexistentei unei alternative, întocmirea notei justificative pentru achiziţia de la singurul furnizor intern al bunurilor sau al serviciilor în cauza.
În cazul în care ofertele prezentate sunt necorespunzãtoare sau s-a prezentat un singur ofertant cu oferta corespunzãtoare, licitaţia se va repeta.
În situaţia în care, ca urmare a repetarii licitaţiei, nu s-au prezentat oferte corespunzãtoare sau s-a prezentat o singura oferta corespunzãtoare, comisia de licitaţie va putea hotãrî fie organizarea unei noi licitaţii, fie întocmirea notei justificative pentru achiziţia dintr-o singura sursa, neexistand alternative pentru achiziţia publica prin licitaţie.
Nota justificativã se întocmeşte potrivit prevederilor <>art. 16 şi 17 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 .
Preţul din oferta acceptatã în urma desfãşurãrii unei proceduri de licitaţie publica este ferm şi nu poate fi majorat la încheierea contractului de achiziţie şi nici ulterior pe toatã perioada derulãrii contractului, decât în condiţiile prezentului regulament.
Persoana juridicã achizitoare poate sa prevadã în caietul de sarcini şi în contractul de achiziţie ca pentru bunurile şi serviciile rãmase de executat, preţurile sau tarifele, în lei, prevãzute în contract, pot fi majorate, cu acordul pãrţilor, în cazul în care contractantul nu poate continua livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor la preţurile sau tarifele la care au fost contractate, sau pot fi reduse, astfel:
a) la produsele şi serviciile care fac obiectul unor mãsuri de control stabilite prin hotãrâre a Guvernului, în temeiul <>art. 4 alin. (2) sau alin. (3) din Legea concurentei nr. 21/1996 , preţurile se vor modifica conform formulei de ajustare prevãzute în actul normativ respectiv;
b) la produsele şi serviciile ale cãror preţuri şi tarife se formeazã liber, acestea se vor modifica în condiţii temeinic motivate, conform prevederilor din caietele de sarcini şi contractelor încheiate, fãrã a se putea depãşi preţul sau tariful practicat cãtre alţi beneficiari, mentinandu-se, totodatã, avantajul stabilit la licitaţie în raport cu preţul pieţei produsului sau serviciului respectiv.
La majorarea preţurilor şi, respectiv, a tarifelor bunurilor sau serviciilor contractate pot fi avute în vedere cel mult influentele primite ca urmare a majorãrii preţurilor sau a tarifelor menţionate la alineatul precedent, precum şi încadrarea în creditele bugetare aprobate prin bugetul propriu al persoanei juridice achizitoare.

3. Publicitatea

ART. 3.1
Organizatorul licitaţiei va face anunţuri publicitare în presa interna sau, dupã caz, în presa internationala, cu minimum 10 zile înainte de data stabilitã pentru depunerea ofertelor.
ART. 3.2
Publicarea anunţului referitor la licitaţie se face astfel:
- într-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional, în cazul licitaţiilor cu participarea ofertanţilor interni;
- într-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional şi într-una de circulaţie internationala, în cazul licitaţiilor cu participarea atât a ofertanţilor interni, cat şi a ofertanţilor strãini;
- într-o publicaţie de circulaţie internationala, în cazul licitaţiilor internaţionale cu participarea numai a ofertanţilor strãini.
Stabilirea publicatiei se va face prin solicitarea de oferte de la un numãr de cel puţin 3 ofertanţi şi prin selectarea ofertei cu tariful de publicare cel mai scãzut.
ART. 3.3
În situaţia în care se urmãreşte şi atragerea ofertanţilor strãini, licitaţia va fi cu participare internationala, caz în care publicarea anunţului publicitar de licitaţie se face în cel puţin un cotidian de larga circulaţie internationala sau, dupã caz, într-o publicaţie internationala de specialitate.
ART. 3.4
Conţinutul minim al anunţului publicitar al licitaţiei va fi:
- denumirea şi sediul persoanei juridice achizitoare;
- forma şi obiectul licitaţiei;
- condiţiile de participare;
- locul de unde se pot obţine documentele licitaţiei şi alte informaţii;
- locul şi data limita de depunere a ofertelor.
În funcţie de specificul achiziţiei publice de bunuri sau de servicii, comisia de licitaţie poate solicita persoanei juridice achizitoare includerea în anunţul publicitar şi a altor elemente, ţinând seama şi de normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
ART. 3.5
Publicarea anunţului pentru forma de licitaţie publica deschisã cu preselecţie se face în mod similar cu cel prezentat la art. 3.4., cu precizarea ca se organizeazã preselecţia ofertanţilor. În vederea preselecţiei, organizatorul licitaţiei transmite, prin posta sau prin ridicarea directa de la sediul sau, informaţii tehnice şi economice privind licitaţia, precum şi instrucţiuni de prezentare a documentelor pentru preselecţie.
De regula, documentele pentru preselecţie pe care ofertantul le transmite persoanei juridice achizitoare se referã la: informaţii privind caracteristicile tehnico-economice ale producţiei, calificarea personalului, documente privind situaţia financiarã, scrisori de recomandare.
Dupã primirea documentelor pentru preselecţie de la ofertanţi, în prima etapa, comisia de licitaţie le studiazã, compara performanţele acestora şi întocmeşte lista ofertanţilor selecţionaţi. Organizatorul licitaţiei are obligaţia de a comunica tuturor ofertanţilor participanţi, în scris, rezultatul preselecţiei, pe baza hotãrârii comisiei de licitaţie.
Numãrul de ofertanţi selecţionaţi trebuie sa fie de minimum 3 (trei).
ART. 3.6
Invitaţiile de participare la licitaţia publica restrânsã se transmit numai anumitor ofertanţi, selecţionaţi de persoana juridicã achizitoare.
Ofertanţii care primesc invitaţia de participare la licitaţie, dacã doresc sa participe, transmit în scris organizatorului licitaţiei cererea de includere pe lista ofertanţilor potenţiali. Ofertanţii care nu primesc invitaţii nu pot sa participe la licitaţia publica restrânsã.
Documentele licitaţiei se pun la dispoziţie, contra cost, numai ofertanţilor care au transmis organizatorului licitaţiei cererea de includere pe lista ofertanţilor potenţiali.
ART. 3.7
Documentaţia referitoare la licitaţie, pusã la dispoziţia ofertanţilor interesaţi de cãtre persoana juridicã achizitoare, va cuprinde, în principal:
a) sediul persoanei juridice achizitoare cãreia trebuie sa i se transmitã oferta;
b) locul unde se pot solicita informaţii suplimentare;
c) limbile de circulaţie internationala în care se poate depune oferta (oferta se va depune obligatoriu în limba romana);
d) data limita pana la care se poate depune oferta;
e) condiţiile cu caracter economic, tehnic şi de calitate, garanţiile financiare, precum şi alte informaţii şi documente solicitate ofertantului de cãtre persoana juridicã achizitoare;
f) specificaţia completa a bunurilor şi a serviciilor supuse achiziţiei: descrierea bunurilor şi a serviciilor, natura, cantitatea şi calitatea acestora, termenele, condiţiile de livrare sau de furnizare, de recepţie şi de plata, inclusiv certificatele de conformitate la care trebuie sa rãspundã bunul sau serviciul respectiv;
g) criteriile de acceptare a ofertei, inclusiv orice elemente, altele decât preţul, care se iau în considerare în evaluarea ofertelor, precum şi elementele de calcul care se includ în evaluarea preţurilor de oferta, cum ar fi: costul transportului, valoarea asigurãrii bunului, iar în cazul bunurilor din import, taxele vamale şi alte taxe şi impozite la frontiera, precum şi moneda de plata;
h) modalitatea şi condiţiile de plata;
i) orice alte termene şi/sau condiţii.
ART. 3.8
Contravaloarea documentelor de licitaţie se stabileşte de cãtre persoana juridicã achizitoare, fãrã sa poatã depãşi costul multiplicãrii acestora.

4. Prezentarea, primirea, deschiderea şi acceptarea ofertelor

ART. 4.1
Prezentarea şi primirea ofertelor se vor face în urmãtoarele condiţii:
- ofertele se depun sau se transmit prin posta, cu scrisoare recomandatã, semnatã de persoanele împuternicite de ofertantul interesat;
- ofertele depuse pana la data şi ora precizate pentru depunere se vor pãstra de persoana juridicã achizitoare sub cheie, dupã ce persoana imputernicita de aceasta a verificat dacã plicurile şi sigiliile sunt intacte.
ART. 4.2
Deschiderea ofertelor se va face în prezenta membrilor comisiei de licitaţie şi a reprezentanţilor ofertanţilor.
La deschiderea licitaţiei, preşedintele comisiei de licitaţie va anunta numele sau, dupã caz, denumirea ofertanţilor, dupã care va deschide plicurile.
În continuare, va anunta clar: numele sau, dupã caz, denumirea ofertanţilor; valorile ofertelor; propunerile de oferte alternative, inclusiv valorile şi caracteristicile principale ale acestora; notificãrile în scris referitoare la modificãrile sau la retragerile de oferte, în cazul în care exista; existenta garanţiilor de participare solicitate; orice alte detalii pe care comisia de licitaţie le considera necesare.
ART. 4.3
Dupã deschiderea ofertelor şi anunţarea ofertanţilor, comisia de licitaţie va întocmi, pentru propriile sale evidente, un proces-verbal în care se vor consemna datele menţionate la art. 4.2. alin. 3.
Procesul-verbal se va citi în prezenta participanţilor şi va fi semnat de membrii comisiei de licitaţie şi de cãtre reprezentanţii ofertanţilor.
ART. 4.4
Ofertele pentru care s-au transmis notificãri de retragere sau ofertele întârziate se vor înapoia ofertanţilor fãrã a fi deschise.
ART. 4.5
Dupã deschiderea în public a ofertelor, acestea se vor pãstra sub cheie.
ART. 4.6
Comisia de licitaţie procedeazã, pe loc sau în zilele urmãtoare, la verificarea modului în care fiecare oferta rãspunde cerinţelor prevãzute în documentele licitaţiei şi, ulterior, trece la examinarea, clarificarea şi evaluarea în detaliu a ofertelor.
ART. 4.7
În scopul examinãrii, evaluãrii şi comparãrii obiective a ofertelor, comisia de licitaţie poate cere ofertanţilor, individual, sa-şi clarifice sau sa-şi corecteze ofertele.
Solicitarea de clarificare şi rãspunsul aferent se vor face în scris, dar nu se va permite nici o modificare a valorii sau a conţinutului ofertei, exceptând cazurile în care se solicita corecţia erorilor aritmetice sau a greşelilor materiale descoperite de comisia de licitaţie în cursul examinãrii ofertelor.
ART. 4.8
În situaţia în care ofertantul nu poate corecta sau clarifica ulterior, conform art. 4.7., erorile sau omisiunile din oferta, spre a deveni corespunzãtoare cu documentele licitaţiei, comisia de licitaţie va respinge oferta.
ART. 4.9
Evaluarea ofertelor se face de cãtre comisia de licitaţie, prin simpla apreciere a preţului sau prin apreciere prin punctaj, care reprezintã rezultatul aplicãrii unor coeficienţi stabiliţi în prealabil de cãtre comisia de licitaţie prin caietul de sarcini, avându-se în vedere elementele principale ale bunurilor sau serviciilor solicitate.
ART. 4.10
Comisia de licitaţie întocmeşte o hotãrâre de acceptare a ofertei în 2 (doua) exemplare, în cel mult 10 zile de la data şedinţei de licitaţie, dintre care un exemplar poate fi luat de cãtre reprezentantul Ministerului Finanţelor.
Hotãrârea va cuprinde:
- numele membrilor comisiei de licitaţie;
- nominalizarea ofertantului a cãrui oferta a fost acceptatã;
- justificarea criteriilor tehnice, economice şi de calitate pe baza cãrora a fost acceptatã oferta;
- semnãturile tuturor membrilor comisiei de licitaţie;
- data întocmirii.
ART. 4.11
În cazul evaluãrii ofertelor pe baza de simpla apreciere, hotãrârea de acceptare a ofertei se adopta în favoarea ofertei cu preţul cel mai scãzut şi care întruneşte calitãţile tehnice şi de execuţie minimale cerute prin caietul de sarcini.
În sistemul de punctaj adoptat, ponderea preţului ofertei va fi de minimum 70% din numãrul total de puncte.
În cazul în care sunt oferite atît produse indigene, cat şi produse din import, pentru produsele indigene se va acorda o marja de preferinta de 20% la punctajul realizat pentru preţ, dacã bunurile sunt oferite direct de producãtor, şi de 10% în cazul în care sunt oferite de alt furnizor.
ART. 4.12
Membrii comisiei de licitaţie, care nu sunt de acord cu hotãrârea de acceptare a ofertei, vor preciza, în scris, anexate la hotãrâre, motivele de divergenta.
ART. 4.13
Hotãrârea de acceptare a ofertei în favoarea unui ofertant constituie actul în baza cãruia persoana juridicã achizitoare încheie contractul de achiziţie publica în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 4.14
Dupã notificarea, printr-o scrisoare de acceptare, a ofertei cãtre ofertantul câştigãtor se procedeazã la semnarea contractului de achiziţie publica înainte de expirarea termenului de valabilitate a ofertei.
În termen de 10 zile de la data hotãrârii de acceptare a ofertei, persoana juridicã achizitoare va transmite celorlalţi ofertanţi scrisori prin care sunt anuntati ca ofertele lor nu au fost acceptate.

5. Specificaţii tehnice

ART. 5.1
La redactarea caietelor de sarcini sau a specificatiilor tehnice pentru bunurile ce urmeazã a fi achiziţionate prin licitaţii publice, persoana juridicã achizitoare va tine seama de:
a) necesitatea definirii bunului în funcţie de parametrii tehnico-calitativi ai acestuia şi mai puţin în raport cu aspectul sau forma lui;
b) încadrarea în standarde şi norme internaţionale sau în reglementãri şi norme naţionale recunoscute pe plan internaţional.
ART. 5.2
Caietele de sarcini sau specificaţiile tehnice nu vor impune o anumitã marca de fabrica sau de comerţ, un model sau un tip de bun şi nici nu vor indica o origine a mãrfii sau un producãtor determinat.
ART. 5.3
În scopul obţinerii de consultaţii şi date sau informaţii, necesare la elaborarea caietului de sarcini sau a specificatiilor tehnice, persoana juridicã achizitoare nu va apela la agenţi economici care ar putea avea interese în desfãşurarea licitaţiei.
ART. 5.4
Caietul de sarcini va fi pus la dispoziţia ofertanţilor numai dupã aprobarea lui de cãtre ordonatorul de credite bugetare.

6. Dispoziţii finale

ART. 6.1
Pana la aprobarea legii bugetului de stat, persoanele juridice achizitoare pot organiza proceduri de achizitionare de bunuri pentru consumul curent din prima parte a anului, ţinând seama de nivelul creditelor bugetare ce pot fi utilizate cu acea destinaţie, potrivit legii, în perioada respectiva.
ART. 6.2
Organizarea procedurilor de achiziţie se poate realiza pentru bunuri de folosinta îndelungatã şi cu ciclu lung de fabricaţie (minimum 6 luni), precum şi pentru servicii ce pot fi contractate pe perioade determinate, în baza unor acte normative, şi în cazul în care în anul bugetar curent este asigurata numai o parte din fondurile necesare, diferenţa urmând a fi alocata în perioadele urmãtoare.
ART. 6.3
În termen de 30 de zile de la aprobarea prezentului regulament, Ministerul Finanţelor va elabora norme metodologice*) în aplicarea acestuia.

------------
*) <>Normele metodologice nr. 45.184 din 19 ianuarie 1996 au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106 din 24 mai 1996 şi au fost modificate prin <>Normele metodologice nr. 47.735 din 19 noiembrie 1996 , publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 355 din 30 decembrie 1996.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016