Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 979 din 4 octombrie 2001 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea Serviciului Roman de Informatii
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, precum şi ale art. 1 lit. a) şi ale <>art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publica şi siguranta nationala, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 28/2001 ,
Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.
ART. 1 Se aproba Regulamentul privind organizarea licitaţiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea Serviciului Roman de Informaţii, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 2 Serviciul Roman de Informaţii va emite norme metodologice în aplicarea prezentei hotãrâri, în termen de 45 de zile de la data publicãrii acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. 3 Prezenta hotãrâre va intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE
Contrasemneazã: --------------- Directorul Serviciului Roman de Informaţii, Alexandru-Radu Timofte
Ministrul finanţelor publice, Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
REGULAMENT privind organizarea licitaţiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea Serviciului Roman de Informaţii
CAP. 1 Dispoziţii generale
ART. 1 (1) Bunurile scoase din funcţiune, aflate în administrarea unitãţilor aparţinând Serviciului Roman de Informaţii, pot fi valorificate în starea fizica în care se afla sau ca materiale şi piese rezultate în urma dezmembrarii lor, astfel: a) prin licitaţie; b) prin valorificare directa fãrã organizare de licitaţie, în cazul în care producãtorul sau alt ofertant accepta schimbarea bunului cu altul nou având aceiaşi parametri sau în alte situaţii aprobate de directorul Serviciului Roman de Informaţii la propunerea unitãţilor centrale cu atribuţii de inzestrare; c) prin transmitere fãrã plata la alte instituţii publice, în condiţiile legii. (2) Modalitatea de valorificare se aproba de directorul Serviciului Roman de Informaţii, la propunerea unitãţilor centrale cu atribuţii de inzestrare. ART. 2 În sensul prezentului regulament prin bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice alte obiecte, de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu excepţia clãdirilor şi a terenurilor. ART. 3 Fac obiectul valorificãrii bunurile: a) cu resursele de funcţionare (ani, ore, km etc.) îndeplinite şi care, pentru refacerea resurselor, necesita cheltuieli mai mari de 60% din valoarea de înlocuire; b) cu resursele de funcţionare (ani, ore, km etc.) neindeplinite, dacã acestea nu mai sunt necesare instituţiei, dacã sunt excedentare sau dacã Serviciul Roman de Informaţii nu mai are dreptul sa le foloseascã, dar care pot fi folosite în continuare de cãtre alte persoane juridice sau fizice; c) care nu au putut fi improspatate sau când pãstrarea lor în depozite ar conduce la deprecieri ori stãri periculoase de orice fel, stabilite prin analize şi încercãri în laboratoare şi poligoane specializate, potrivit normelor care vor fi emise de ministere; d) rezultate din dezmembrari. ART. 4 Bunurile care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datoritã caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate la intern sau extern prin agenţii economici acreditaţi în producţia şi comercializarea unor asemenea bunuri, pe baza preţurilor negociate între pãrţi. ART. 5 Deşeurile rezultate în urma delaborarilor se pot valorifica prin agenţi economici romani producãtori de muniţii, prin negocierea preţului. ART. 6 Bunurile aflate în administrarea unitãţilor Serviciului Roman de Informaţii, dezafectate de dotarea specific militarã, precum şi cele care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate prin licitaţie publica deschisã cu strigare. ART. 7 (1) Pentru bunurile a cãror valorificare a fost aprobatã se interzice efectuarea oricãror lucrãri ce necesita consum de manopera şi materiale din fondurile Serviciului Roman de Informaţii pentru schimbarea stãrii tehnice în care se aflau la data întocmirii proceselor-verbale de scoatere din funcţiune. (2) Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedezmembrate, precum şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma dezmembrarii, al cãror preţ iniţial de vânzare prin licitaţie este de peste 10.000.000 lei, unitãţile abilitate prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informaţii vor publica anunţurile de vânzare într-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã pentru licitaţie. (3) De asemenea, unitãţile gestionare afişeazã anunţul de vânzare la sediul propriu, precum şi la sediul autoritãţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorialã funcţioneazã, cu 15 zile înainte de desfãşurarea licitaţiei. (4) Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedezmembrate, precum şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma dezmembrarii, al cãror preţ iniţial de vânzare este sub 10.000.000 lei, unitãţile gestionare vor face publica data stabilitã pentru licitaţie numai prin afişarea anunţului de vânzare la sediul propriu, precum şi la sediul autoritãţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorialã funcţioneazã, cu 15 zile înainte de desfãşurarea licitaţiei. ART. 8 Anunţul privind vânzarea prin licitaţie va conţine urmãtoarele informaţii: a) denumirea şi adresa unitãţii organizatoare a licitaţiei, precum şi locul unde pot fi vazute bunurile scoase din funcţiune sau, dupã caz, materialele şi piesele care fac obiectul licitaţiei; b) adresa, data şi ora ţinerii licitaţiei pentru vânzarea bunurilor, precum şi datele de desfãşurare a urmãtoarelor licitaţii în caz de neadjudecare; c) numãrul de telefon sau de fax la care se pot obţine informaţii despre bunurile ce fac obiectul licitaţiei, precum şi condiţiile pe care trebuie sa le îndeplineascã eventualii achizitori pentru a fi admişi la licitaţie; d) preţul de pornire a licitaţiei; e) cota de cheltuieli de participare la licitaţie; f) cuantumul garanţiei de participare la licitaţie. ART. 9 La licitaţiile pentru vânzarea bunurilor scoase din funcţiune sau, dupã caz, a materialelor ori pieselor rezultate în urma dezmembrarii acestora poate participa orice persoana fizica sau juridicã care prezintã pana la data ţinerii şedinţei de licitaţie urmãtoarele documente: a) chitanţa de achitare a cotei de cheltuieli de participare la licitaţie, eliberata de casieria unitãţii organizatoare; b) copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului şi de pe codul fiscal pentru persoane juridice romane sau copie de pe actul de identitate pentru persoanele fizice; c) dovada privind depunerea garanţiei de participare la licitaţie.
CAP. 2 Evaluarea bunurilor
ART. 10 Evaluarea bunurilor propuse pentru valorificare prin vânzare se face de cãtre o comisie de evaluare numita prin ordin al comandantului unitãţii abilitate, compusa din 3-5 membri, din care în mod obligatoriu va face parte un reprezentant al compartimentului financiar-contabil. ART. 11 (1) Comisia de evaluare astfel constituitã va întocmi un raport de evaluare a bunurilor care urmeazã sa fie valorificate. Preţul iniţial de vânzare şi, dupã caz, preţurile diminuate vor fi aprobate de ordonatorul de credite de la unitatea centrala competenta în domeniul bunurilor aprobate pentru valorificare, dupã ce au fost vizate de controlul financiar preventiv propriu. (2) La evaluarea bunurilor se vor avea în vedere formula stabilitã în normele metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informaţii, precum şi preţul pieţei la bunuri de acelaşi fel.
CAP. 3 Organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor
ART. 12 (1) Licitaţiile se organizeazã de cãtre unitãţile stabilite prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informaţii. (2) Locul de desfãşurare a licitaţiei se va stabili de cãtre organizatorul acesteia, în funcţie de dispunerea unitãţilor gestionare ale bunurilor materiale şi de cheltuielile ocazionate de aceasta activitate. ART. 13 (1) Unitãţile organizatoare numesc prin ordin de zi pe unitate, cu cel puţin 30 de zile înainte de data ţinerii licitaţiei, comisia de licitaţie formatã din minimum 3 membri, cu urmãtoarea componenta: a) preşedintele şi secretarul comisiei de licitaţie, din partea unitãţii care organizeazã vânzarea prin licitaţie; b) alţi reprezentanţi, ca membri în comisia de licitaţie, care trebuie sa fie specialişti cu experienta profesionalã în domeniu şi cu probitate morala. (2) Nu pot face parte din comisia de licitaţie membrii comisiei de evaluare. ART. 14 Nu pot participa la licitaţie în calitate de cumpãrãtor membrii comisiilor de evaluare şi ai comisiilor de licitaţie şi nici soţul (sotia), fraţii (surorile), copiii, pãrinţii, socrii sau cumnatii acestor membri. ART. 15 (1) Garanţia de participare la licitaţie va fi stabilitã de comisia de licitaţie, va reprezenta 5-10% din valoarea bunurilor şi va fi depusa în contul unitãţii organizatoare a licitaţiei ori va fi plãtitã la casieria acesteia cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înaintea desfãşurãrii licitaţiei. (2) Garanţia de participare se returneazã participanţilor care nu şi-au adjudecat bunul material licitat sau care nu s-au prezentat la licitaţie. ART. 16 Organizatorul licitaţiei întocmeşte urmãtoarele documente: a) caietul de sarcini, care cuprinde: 1. obiectul licitaţiei; 2. cantitatea oferitã; 3. preţul de începere a licitaţiei, precum şi valoarea salturilor de supralicitare; 4. modalitãţile de plata; 5. termenul limita de prezentare a documentelor de cãtre licitatori; 6. data şi locul de desfãşurare a licitaţiei; 7. modul de desfãşurare a licitaţiei; 8. cuantumul garanţiei care trebuie sa fie depusa de solicitanti pentru a fi admişi la licitaţie; 9. modelul de contract (ca anexa); 10. o declaraţie a licitatorului privind acceptarea modelului de contract; 11. clauze asiguratorii privind: - pierderea garanţiei de participare la licitaţie, în cazul în care câştigãtorul licitaţiei renunţa la cumpãrarea bunului şi refuza semnarea contractului de vânzare-cumpãrare; - neadmiterea la licitaţie a persoanelor care nu prezintã toate documentele sau care prezintã documente incomplete; - alte condiţii şi precizãri pe care comisia de licitaţie considera ca este necesar sa le introducã; b) fişa tehnica a bunului scos din funcţiune, pe baza celei întocmite de unitatea militarã gestionara; c) raportul de evaluare; d) tabelul cuprinzând persoanele care participa la licitaţie. Tabelul se întocmeşte de comisia de licitaţie pe baza documentelor, a cotei de cheltuieli de participare şi a garanţiei; e) anunţul publicitar. ART. 17 Caietul de sarcini şi fişa tehnica se pun la dispoziţie solicitanţilor, contra cost, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de desfãşurarea licitaţiei. ART. 18 Licitatorul are dreptul sa examineze instrucţiunile, formularele, termenii şi specificaţiile din documentele licitaţiei, iar în cazul în care are nevoie de lãmuriri în legatura cu documentele prezentate, le solicita în scris organizatorului licitaţiei. Organizatorul licitaţiei rãspunde în scris la toate solicitarile primite, cu cel puţin 5 zile înainte de termenul limita de depunere a documentelor de cãtre licitatori. ART. 19 (1) Organizatorul licitaţiei poate aduce modificãri documentelor licitaţiei din proprie initiativa sau ca urmare a solicitãrilor licitatorilor. (2) Modificãrile la documentele licitaţiei vor fi notificate în scris tuturor licitatorilor, prin telex sau fax, cu cel puţin 5 zile înainte de termenul limita de depunere a documentelor. (3) Omiterea vreunei informaţii în documentele licitaţiei sau prezentarea unor documente necorespunzãtoare fata de cele stabilite prin caietul de sarcini determina descalificarea licitatorului respectiv. (4) Documentele licitaţiei vor fi puse la dispoziţie persoanelor juridice şi fizice interesate, contra cost, sub forma unei cote de cheltuieli de participare la licitaţie. În aceasta suma se includ valoarea caietului de sarcini, precum şi cheltuielile de organizare şi desfãşurare a licitaţiei. ART. 20 Comisia de licitaţie va analiza documentele prezentate cu doua zile înainte de începerea licitaţiei şi va întocmi lista cuprinzând ofertanţii acceptaţi, excluzandu-i de la participare pe cei care nu au îndeplinit condiţiile sau care nu au prezentat, în totalitate şi la termenul stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini. Cu aceasta ocazie comisia de licitaţie va verifica: a) dosarele cu documentele licitaţiei; b) dacã publicitatea s-a fãcut în mod corespunzãtor; c) documentele privind calificarea participanţilor la licitaţie, cerute prin caietul de sarcini. ART. 21 Solicitanţilor care prezintã chitanţele de plata a garanţiei şi a cotei de participare la licitaţie li se va permite examinarea amãnunţitã a bunurilor materiale, fãrã punerea în funcţiune sau fãrã efectuarea probelor de rulaj (nu se admit consumuri de energie, de carburanţi şi lubrifianţi sau de piese de schimb şi materiale). ART. 22 (1) Licitaţiile se desfãşoarã sub conducerea comisiei de licitaţie. (2) Şedinţa de licitaţie este condusã de preşedintele comisiei de licitaţie. (3) În ziua şi la ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt minimum 2 participanţi, preşedintele comisiei de licitaţie anunta obiectul licitaţiei, face prezenta participanţilor şi constata dacã sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfãşurarea acesteia. Preşedintele anunta preţul iniţial de vânzare de la care porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie. (4) Participanţii la licitaţie vor prezenta oferta de preţ prin strigãri. Oferta trebuie sa respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei. Preşedintele comisiei de licitaţie anunta cu glas tare şi clar suma oferitã de licitator. (5) Dacã la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o suma mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunta adjudecarea licitaţiei în favoarea participantului care a oferit ultima suma. (6) Licitaţia se declara închisã dupã anunţarea verbalã a castigatorului de cãtre preşedintele comisiei de licitaţie şi dupã întocmirea procesului-verbal care se semneazã de membrii comisiei de licitaţie şi de participanţii la licitaţie. (7) Procesul-verbal al licitaţiei, împreunã cu documentele privind organizarea şi desfãşurarea acesteia, se arhiveaza, potrivit legii, la sediul unitãţii organizatoare a licitaţiei, iar un exemplar al procesului-verbal se va trimite unitãţii gestionare, constituind baza legalã a încheierii contractului de vânzare-cumpãrare. ART. 23 (1) Participanţii la licitaţie pot formula contestaţii în cazul în care considera ca nu s-au respectat dispoziţiile legale şi precizãrile din caietul de sarcini referitoare la organizarea şi desfãşurarea licitaţiei. (2) Contestaţiile se depun la sediul unitãţii organizatoare a licitaţiei în termen de doua zile lucrãtoare de la încheierea acesteia. ART. 24 Unitatea organizatoare a licitaţiei este obligatã sa soluţioneze contestaţia în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunerea acesteia şi sa comunice rezultatul în scris. În acest sens va fi numita o comisie formatã din 2-4 membri, alţii decât cei care fac parte din comisia de licitaţie. ART. 25 (1) În maximum 10 zile lucrãtoare de la adjudecare sau de la soluţionarea contestaţiilor persoana cãreia i s-a adjudecat bunul licitat este obligatã sa semneze contractul de vânzare-cumpãrare şi sa achite preţul acestuia. (2) Dacã persoana renunţa la cumpãrarea bunului sau dacã nu se prezintã în termen de 10 zile lucrãtoare pentru semnarea contractului de vânzare-cumpãrare, pierde garanţia depusa. ART. 26 (1) În cazul în care nu s-au prezentat minimum 2 participanţi la licitaţie sau dacã nici un ofertant dintre cei prezenţi nu a oferit cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va repeta, încheindu-se proces-verbal de constatare. (2) Repetarea licitaţiei se va face numai dupã trecerea a cel puţin 15 zile lucrãtoare de la data precedentei licitaţii, iar noul preţ de pornire diminuat va fi aprobat de ordonatorul de credite de la unitatea centrala de resort pentru bunurile aprobate spre valorificare. (3) În cazul în care nici de aceasta data nu se prezintã la licitaţie minimum 2 participanţi şi nu se oferã cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va relua dupã cel puţin 15 zile lucrãtoare, iar preţul va fi diminuat cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Procentul de diminuare va fi stabilit prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informaţii. (4) În situaţia în care dupã a treia licitaţie nu a fost oferit cel puţin preţul de pornire a licitaţiei, bunurile se vor valorifica conform celorlalte modalitãţi prevãzute la <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publica şi siguranta nationala, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 28/2001 , precum şi la <>art. 9 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea, scoaterea şi improspatarea produselor din rezervele proprii ale forţelor destinate apãrãrii naţionale, aprobatã prin <>Legea nr. 50/1999 , cu modificãrile ulterioare. (5) Procedurile de valorificare prin selecţie de oferte sau prin negociere directa pot fi stabilite prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informaţii. ART. 27 (1) Bunurile care nu au fost vândute prin licitaţie, selecţie de oferte sau prin negociere directa, care nu au fost schimbate cu altele noi având aceiaşi parametri ori care nu au fost transmise fãrã plata altor instituţii publice, în condiţiile legii, pot fi valorificate nedezmembrate, cu aprobarea ordonatorului de credite stabilit prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informaţii, prin agenţi economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile. (2) Preţul de valorificare se stabileşte prin negociere directa, urmând ca acesta sa se consemneze într-un proces-verbal de negociere.
CAP. 4 Dispoziţii finale
ART. 28 Cota cheltuielilor de participare la licitaţie se determina astfel încât sa nu depãşeascã cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfãşurarea licitaţiei. ART. 29 Bunurile materiale de natura mijloacelor şi/sau a instalaţiilor speciale în legatura cu care ordonatorul principal de credite apreciazã ca prin procedura de valorificare se poate aduce atingere metodelor de munca specifice Serviciului Roman de Informaţii nu fac obiectul valorificãrii. ART. 30 Sumele obţinute în urma organizãrii licitaţiilor de valorificare a bunurilor scoase din funcţiune vor fi reţinute integral de Serviciul Roman de Informaţii şi li se va da destinaţia prevãzutã de lege.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email