Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 978 din 4 octombrie 2001  privind constituirea, componenta si functionarea comisiei de autorizare a contractarii sau garantarii de imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei publice locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 978 din 4 octombrie 2001 privind constituirea, componenta si functionarea comisiei de autorizare a contractarii sau garantarii de imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei publice locale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 656 din 18 octombrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, ale <>art. 48 din Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale, cu modificãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 6 din Legea datoriei publice nr. 81/1999 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se constituie comisia de autorizare a contractãrii sau garantarii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, definite conform <>art. 1 pct. 1 din Legea nr. 189/1998 .
ART. 2
Comisia de autorizare a contractãrii sau garantarii de împrumuturi externe este condusã de un secretar de stat din Ministerul Finanţelor Publice, cu atribuţii de coordonare a datoriei publice, şi are în componenta sa 11 membri, dintre care 4 reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice, inclusiv preşedintele comisiei, 3 ai Ministerului Administraţiei Publice, 2 ai Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi câte un reprezentant al Bãncii Naţionale a României şi al autoritãţilor administraţiei publice locale. Reprezentanţii instituţiilor publice, membri în comisie, sunt desemnaţi prin ordin al conducatorului instituţiei respective.
ART. 3
Comisia de autorizare a contractãrii sau garantarii de împrumuturi externe se întruneşte lunar şi ori de câte ori este nevoie pentru analizarea cererilor şi a documentaţiei aferente, primite de la autoritãţile administraţiei publice locale, prin care se solicita autorizarea contractãrii sau garantarii împrumutului extern.
ART. 4
Autoritãţile administraţiei publice locale au obligaţia ca în cazul în care contracteazã sau garanteazã împrumuturi externe sa le înscrie, dupã caz, în registrul datoriei publice locale sau în registrul garanţiilor locale, în condiţiile legii.
ART. 5
Raportarea şi înregistrarea datoriei publice locale se fac conform Normelor metodologice de aplicare a <>Legii datoriei publice nr. 81/1999 *), emise de Ministerul Finanţelor Publice.
ART. 6
Documentaţia necesarã pentru autorizarea contractãrii sau garantarii unui împrumut extern se stabileşte prin Normele şi procedurile privind autorizarea contractãrii sau garantarii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 7
Studiile de fezabilitate ale obiectivelor de investiţii de interes public local, finanţate din împrumuturi externe cu garanţia statului, se analizeazã şi se avizeazã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi de Ministerul Administraţiei Publice şi, dupã caz, se supun spre aprobare Guvernului fãrã avizul Consiliului Interministerial de Avizare a lucrãrilor Publice de Interes Naţional şi Locuinţe Sociale.
ART. 8
Se aproba Regulamentul de funcţionare a comisiei de autorizare a contractãrii sau garantarii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 9
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 10
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 611/1999 privind constituirea şi componenta Comisiei de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 373 din 5 august 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice dispoziţii contrare.
--------------
*) Normele metodologice de aplicare a <>Legii datoriei publice nr. 81/1999 au fost aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.631 din 29 decembrie 1999 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 61 din 11 februarie 2000.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Miron Tudor Mitrea


ANEXA 1

NORME ŞI PROCEDURI

privind autorizarea contractãrii sau
garantarii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile
administraţiei publice locale

În temeiul prevederilor <>art. 48 alin. (1) din Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, consiliile locale, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, pot aproba contractarea sau garantarea de împrumuturi externe, pe termen mediu şi lung, pentru realizarea de investiţii publice de interes local, precum şi pentru refinantarea datoriei publice locale. În temeiul prevederilor <>art. 48 alin. (7) din Legea nr. 189/1998 şi ale <>art. 6 alin. (3) din Legea datoriei publice nr. 81/1999 , împrumuturile externe vor fi contractate sau garantate de autoritãţile administraţiei publice locale numai cu aprobarea comisiei de autorizare a acestor împrumuturi, constituitã din reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice locale, ai Guvernului şi ai Bãncii Naţionale a României, a carei componenta se aproba prin hotãrâre a Guvernului.
Contractarea sau garantarea de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale a împrumuturilor externe de la organisme bancare sau de la alte instituţii de credit, precum şi prin emisiuni de titluri de valoare se face în condiţiile legii şi conform aprobãrii comisiei de autorizare a contractãrii sau garantarii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, denumita în continuare comisie.
Datoria publica localã nu reprezintã obligaţii sau raspunderi ale Guvernului şi se ramburseazã, conform acordurilor încheiate, din resursele aflate la dispoziţia unitãţii administrativ-teritoriale, cu excepţia transferurilor de la bugetul de stat cu destinaţie specialã.

ART. 1
Contractarea directa de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale de la organisme bancare sau de la alte instituţii de credit în baza garanţiilor proprii
Autoritãţile administraţiei publice locale, care solicita comisiei autorizarea contractãrii unui împrumut extern în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare, au obligaţia de a prezenta, o data cu cererea pentru autorizarea contractãrii de împrumut extern (anexa nr. 1 la prezentele norme şi proceduri), urmãtoarele:
a) documentaţia tehnico-economicã pentru obiectivul de investiţii a cãrui finanţare se asigura integral sau în completare din împrumuturi externe care se contracteazã direct de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, aprobatã, dupã caz, de consiliul local, consiliul judeţean sau de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, conform dispoziţiilor <>art. 16 din Legea nr. 189/1998 ;
b) hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale de aprobare a contractãrii împrumutului extern, adoptatã în condiţiile prevãzute la <>art. 48 alin. (2) din Legea nr. 189/1998 ;
c) proiectia bugetului local pe anul curent şi pe perioada rambursarii împrumutului pentru a cãrui contractare se solicita autorizare, în care se vor cuprinde estimarile pentru veniturile proprii ale bugetului local, pentru cotele defalcate din impozitul pe venit, intrãrile la bugetul local din împrumuturi interne şi/sau externe, precum şi proiectia tuturor cheltuielilor bugetului local, inclusiv a cheltuielilor privind serviciul datoriei publice locale (rambursãri de rate, plati de dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor contractate şi/sau garantate şi în curs de contractare);
d) dãrile de seama contabile asupra execuţiei bugetare pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicita autorizarea contractãrii împrumutului, precum şi dãrile de seama contabile trimestriale pentru anul în curs;
e) proiectul acordului de garantare prin venituri, care urmeazã sa fie înregistrat la primãrie sau, dupã caz, la consiliul judeţean respectiv şi la împrumutãtor;
f) oferta de împrumut extern selectata, conform prevederilor legale privind achiziţiile publice, de autoritatea administraţiei publice locale, sub rezerva autorizãrii de cãtre comisie a contractãrii împrumutului, precum şi situaţia estimativã privind rambursarea împrumutului şi plata costurilor aferente acestuia;
g) orice alte documente pe care comisia le va solicita în vederea analizarii solicitãrii de autorizare a contractãrii împrumutului extern.
Documentele depuse în copie trebuie sa fie stampilate pe fiecare pagina, iar pe ultima pagina a fiecãrei copii trebuie sa se menţioneze explicit numele persoanei autorizate sa ateste, prin semnatura şi prin aplicarea ştampilei, conformitatea copiei cu originalul.
ART. 2
Contractarea directa de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale cu garanţia statului
În baza <>art. 55 din Legea nr. 189/1998 , Guvernul poate acorda garanţii la împrumuturi externe contractate de autoritãţile administraţiei publice locale, în condiţiile prevederilor <>Legii nr. 81/1999 .
Împrumuturile externe se vor contracta numai cu aprobarea comisiei.
Autoritãţile administraţiei publice locale, care solicita comisiei autorizarea contractãrii unui împrumut extern, garantat de stat, au obligaţia de a prezenta, o data cu cererea pentru autorizarea contractãrii de împrumut extern (anexa nr. 1 la prezentele norme şi proceduri), urmãtoarele documente, depuse în 3 exemplare la secretariatul comisiei:
a) documentaţia tehnico-economicã pentru obiectivul de investiţii a cãrui finanţare se asigura integral sau în completare din împrumuturi externe care se contracteazã direct de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale cu garanţia statului:
- dosarul de selecţie a ofertei, întocmit conform prevederilor legale privind achiziţiile publice, care va cuprinde date privind caietul de sarcini, raportul comisiei de selecţie, validarea rezultatului în consiliul local, consiliul judeţean sau în Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz;
- proiectul contractului comercial;
- informaţii privind experienta partenerului strãin în realizarea unor astfel de proiecte similare celui propus, bonitatea acestuia;
- situaţia privind avizele, autorizaţiile şi licentele impuse de legislaţia în vigoare, care conditioneaza implementarea şi exploatarea investiţiei;
- studiul de fezabilitate al proiectului, elaborat în conformitate cu prevederile din domeniul achiziţiilor publice în vigoare. Studiul de fezabilitate al obiectivului de investiţii de interes public local, finanţat din împrumut extern cu garanţia statului, se analizeazã şi se avizeazã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi, conform prevederilor <>Legii nr. 189/1998 , dupã caz, se supune spre aprobare Guvernului fãrã avizul Consiliului Interministerial de Avizare a lucrãrilor Publice de Interes Naţional şi Locuinţe Sociale;
- documentele care sa ateste încadrarea proiectului de investiţii ce urmeazã sa fie finanţat din împrumut extern garantat de stat în categoria proiectelor sau activitãţilor susţinute de ministerele de resort, considerate de importanta prioritara pentru România;
b) dosarul juridic al autoritãţii administraţiei publice locale solicitante:
- hotãrârea de constituire a consiliului local, consiliului judeţean sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz;
- lista de semnãturi autorizate;
- hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale de aprobare a contractãrii împrumutului extern, adoptatã în condiţiile prevãzute la <>art. 48 alin. (2) din Legea nr. 189/1998 ;
c) oferta de împrumut extern pentru care se solicita garanţia statului, selectata de autoritatea administraţiei publice locale, sub rezerva autorizãrii de cãtre comisie a contractãrii împrumutului, precum şi situaţia estimativã privind rambursarea împrumutului şi plata costurilor aferente acestuia;
d) proiectia bugetului local pe anul curent şi pe perioada rambursarii împrumutului pentru a cãrui contractare se solicita autorizare, în care se vor cuprinde estimarile pentru veniturile proprii ale bugetului local, pentru cotele defalcate din impozitul pe venit, intrãrile la bugetul local din împrumuturi interne şi/sau externe, precum şi proiectia tuturor cheltuielilor bugetului local, inclusiv a cheltuielilor privind serviciul datoriei publice locale (rambursãri de rate, plati de dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor contractate şi/sau garantate şi în curs de contractare);
e) dãrile de seama contabile asupra execuţiei bugetare pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicita autorizarea contractãrii împrumutului, precum şi dãrile de seama contabile trimestriale pentru anul în curs;
f) orice alte documente pe care comisia le va solicita în vederea analizarii solicitãrii de autorizare a contractãrii împrumutului extern.
Documentele depuse în copie trebuie sa fie stampilate pe fiecare pagina, iar pe ultima pagina a fiecãrei copii trebuie sa se menţioneze explicit numele persoanei autorizate sa ateste, prin semnatura şi prin aplicarea ştampilei, conformitatea copiei cu originalul.
Pentru obţinerea scrisorii de garanţie în contul şi în numele statului autoritãţile administraţiei publice locale vor adresa o cerere scrisã în acest sens Ministerului Finanţelor Publice, însoţitã de copia de pe hotãrârea de autorizare şi de urmãtoarele documente:
- proiectul contractului de împrumut extern, din care sa rezulte cel puţin urmãtoarele:
- valoarea împrumutului;
- durata şi termenele de rambursare, inclusiv perioada de graţie;
- condiţiile de tragere;
- nivelul dobânzii şi termenele de plata a acesteia;
- alte costuri ale împrumutului, nivelul şi termenele de plata a acestora;
- proiectul scrisorii de garanţie;
- alte informaţii pe care solicitantul le considera necesare în susţinerea cererii sale.
Pentru necesitaţi de analiza se poate solicita completarea documentaţiei cu orice alte date considerate utile.
Pe baza analizei documentaţiei primite de la autoritãţile administraţiei publice locale beneficiare ale împrumuturilor externe direcţia de resort din cadrul Ministerului Finanţelor Publice întocmeşte şi prezintã spre aprobare conducerii departamentului din care face parte o nota-mandat în care se cuprind limitele şi condiţiile de negociere a contractului de împrumut, a scrisorii de garanţie şi a altor documente aferente.
Dupã negocierea condiţiilor prevãzute în nota-mandat direcţia de resort din cadrul Ministerului Finanţelor Publice întocmeşte şi prezintã spre aprobare conducerii departamentului din care face parte o nota, rezultat al negocierilor, care, împreunã cu scrisoarea de garanţie şi cu alte documente aferente, va fi supusã spre aprobare şi semnare conducerii Ministerului Finanţelor Publice.
Scrisoarea de garanţie se remite în original creditorului extern dupã îndeplinirea urmãtoarelor obligaţii:
- obţinerea în prealabil a vizei controlului financiar preventiv pe copia scrisorii de garanţie de la organul sau persoana desemnatã ori imputernicita, în condiţiile legii, pentru a executa aceasta funcţie;
- semnarea convenţiei de garanţie pentru împrumutul extern contractat cu garanţia statului de cãtre persoanele împuternicite ale celor doua pãrţi;
- înregistrarea garanţiei emise în registrul garanţiilor de stat, subregistrul garanţiilor externe de stat.
La emiterea scrisorii de garanţie pentru împrumutul extern şi pe baza acesteia între Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de garant, şi autoritatea administraţiei publice locale, în calitate de garantat, se încheie o convenţie de garanţie în care sunt prevãzute drepturile şi obligaţiile pãrţilor semnatare.
În convenţia de garanţie se includ, fãrã a se limita numai la acestea, urmãtoarele obligaţii pentru autoritatea administraţiei publice locale beneficiara a împrumutului extern cu garanţia statului:
a) sa utilizeze împrumutul extern garantat în numele şi în contul statului numai pentru destinatiile stabilite prin contractul de împrumut extern încheiat între autoritatea administraţiei publice locale şi creditorul extern;
b) sa achite la scadenta obligaţiile care decurg din contractul de împrumut extern încheiat cu creditorul extern în favoarea cãruia Ministerul Finanţelor Publice a emis scrisoarea de garanţie;
c) sa plãteascã, la scadentele şi în condiţiile prevãzute în convenţia de garanţie, comisionul de risc negociabil suportat din bugetul local, precum şi majorãrile calculate pentru plata cu întârziere a comisionului de risc;
d) sa înştiinţeze în scris Ministerul Finanţelor Publice, cu 15 zile lucrãtoare înainte de data scadentei, despre imposibilitatea constituirii - parţiale sau totale - a sumelor necesare pentru plata obligaţiilor care decurg din contractul de împrumut extern, cu motivatiile şi fundamentarile corespunzãtoare;
e) sa achite, la termenele şi în condiţiile care se vor stabili cu garantul, sumele plãtite de acesta ca urmare a executãrii parţiale sau totale a garanţiei, precum şi majorãrile de întârziere, calculate potrivit dispoziţiilor legale;
f) sa prezinte Ministerului Finanţelor Publice, în termen de 20 de zile de la sfârşitul lunii de raportare, informãri periodice în legatura cu angajarea împrumutului extern garantat de stat şi cu modul în care se deruleazã acesta, precum şi cu privire la modul în care a efectuat plata serviciului datoriei publice creat ca urmare a împrumutului extern contractat cu garanţia statului şi, acolo unde este cazul, la modul în care a onorat plãţile datorate la fondul de risc, la termenele şi în condiţiile stabilite prin formularele de raportare prezentate în normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 81/1999 .
Scrisoarea de garanţie emisã în contul şi în numele statului se înregistreazã de Ministerul Finanţelor Publice în registrul garanţiilor de stat, subregistrul garanţiilor externe de stat, cu menţiunea "pentru autoritãţile administraţiei publice locale".
Determinarea comisionului de risc, modalitatea de constituire şi de gestionare a fondului de risc, precum şi reflectarea în contabilitatea trezoreriei statului şi a autoritãţilor administraţiei publice locale beneficiare de împrumuturi externe garantate de stat a operaţiunilor legate de acordarea garanţiei, de executarea scrisorii de garanţie, de plãţile efectuate de Ministerul Finanţelor Publice şi de recuperarea sumelor plãtite de Ministerul Finanţelor Publice pentru împrumuturile externe contractate de autoritãţile administraţiei publice locale cu garanţia statului urmeazã regimul reglementat prin <>Legea nr. 81/1999 .
ART. 3
Acordarea de garanţii de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale pentru împrumuturi externe contractate de regiile autonome de subordonare localã sau de unitãţile prestatoare de servicii publice locale al cãror acţionar majoritar este autoritatea administraţiei publice locale
Autoritatea administraţiei publice locale, care solicita comisiei autorizarea garantarii unui împrumut extern contractat de o regie autonomã de subordonare localã sau de o unitate prestatoare de servicii publice locale al carei acţionar majoritar este autoritatea administraţiei publice locale respective în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare, are obligaţia de a prezenta, o data cu cererea pentru autorizarea garantarii de împrumut extern (anexa nr. 2 la norme şi proceduri), urmãtoarele:
a) hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale de aprobare a garantarii împrumutului extern, adoptatã în condiţiile prevãzute la <>art. 48 alin. (2) din Legea nr. 189/1998 ;
b) proiectia bugetului local pe anul curent şi pe perioada rambursarii împrumutului pentru a cãrui garantare se solicita autorizare, în care se vor cuprinde estimarile pentru veniturile proprii ale bugetului local, pentru cotele defalcate din impozitul pe venit, intrãrile la bugetul local din împrumuturi interne şi/sau externe, precum şi proiectia tuturor cheltuielilor bugetului local, inclusiv a cheltuielilor privind serviciul datoriei publice locale (rambursãri de rate, plati de dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor contractate şi/sau garantate şi în curs de garantare);
c) dãrile de seama contabile asupra execuţiei bugetare pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicita autorizarea garantarii împrumutului, precum şi dãrile de seama contabile trimestriale pentru anul în curs;
d) proiectul acordului de garantare prin venituri, care urmeazã sa fie înregistrat la primãrie sau, dupã caz, la consiliul judeţean respectiv şi la împrumutãtor;
e) proiectul contractului de împrumut extern care urmeazã sa fie contractat de regia autonomã de subordonare localã sau de unitatea prestatoare de servicii publice locale al carei acţionar majoritar este autoritatea administraţiei publice locale care solicita autorizarea garantarii acestuia;
f) orice alte documente pe care comisia le va solicita în vederea analizarii solicitãrii de autorizare a garantarii împrumutului extern.
Documentele depuse în copie trebuie sa fie stampilate pe fiecare pagina, iar pe ultima pagina a fiecãrei copii trebuie sa se menţioneze explicit numele persoanei autorizate sa ateste, prin semnatura şi prin aplicarea ştampilei, conformitatea copiei cu originalul.
ART. 4
Contractarea de datorie publica externa localã de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale prin emisiuni de titluri de valoare
Contractarea de datorie publica externa localã de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale prin emisiuni de titluri de valoare se face cu respectarea legislaţiei privind regimul titlurilor de valoare.
Intreaga documentaţie legatã de emisiunea de titluri de valoare preconizata se înainteazã comisiei suplimentar fata de cea prevãzutã la art. 1 sau 2, dupã caz.
Prospectul de emisiune prezentat trebuie sa cuprindã, în principal, date referitoare la:
- valoarea totalã a emisiunii de titluri de valoare şi obiectivul finanţat;
- termenii şi caracteristicile titlurilor de valoare (tipul, forma, valuta în care sunt denominate, valoarea nominalã, valoarea de emisiune, rata anuala a dobânzii, scadenta, frecventa de plata a cuponului);
- termenii şi condiţiile emisiunii de titluri de valoare (procedurile de oferta, condiţiile şi modalitãţile de vânzare a titlurilor, agenţii de plata, legea care guverneazã emisiunea de titluri de valoare).
Cererea pentru autorizarea contractãrii de datorie publica externa localã de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale prin emisiuni de titluri de valoare (anexa nr. 3 la norme şi proceduri) se transmite comisiei de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, însoţitã de documentaţia prevãzutã la art. 1 sau 2, dupã caz, şi de documentaţia prevãzutã la art. 4.
ART. 5
Diverse
Împrumuturile externe contractate şi garanţiile acordate de autoritatea administraţiei publice locale se opereazã în registrul datoriei publice locale şi, respectiv, în registrul garanţiilor locale ale acestei autoritãţi şi se raporteazã în condiţiile şi la termenele stabilite de Ministerul Finanţelor Publice.
Registrul datoriei publice locale va include informaţii care sa specifice suma totalã a datoriilor autoritãţilor administraţiei publice locale contractate direct, în ordine cronologicã, precum şi detalierea datoriilor şi alte informaţii stabilite prin normele metodologice emise de Ministerul Finanţelor Publice în aplicarea <>Legii nr. 81/1999 .
Registrul garanţiilor locale va include informaţii care sa specifice suma totalã a garanţiilor emise de autoritatea administraţiei publice locale, precum şi detalierea garanţiilor şi alte informaţii stabilite prin norme metodologice privind registrul de evidenta a garanţiilor locale, emise de Ministerul Finanţelor Publice.
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele norme şi proceduri.

ANEXA 1
-------
la norme şi proceduri
---------------------

CERERE
pentru autorizarea contractãrii de împrumut extern*1)

----------------
*1) Se completeazã de cãtre autoritatea administraţiei publice locale în vederea autorizãrii contractãrii de împrumut extern în baza garanţiilor locale sau a garanţiei statului.

1. Denumirea solicitantului ................................................
2. Adresa completa, telefon/fax ............................................
3. Persoane împuternicite ..................................................
4. Obiectivul pentru care se solicita finanţare externa ....................
5. Aprobarea autoritãţii administraţiei publice locale .....................
6. Modalitatea de finanţare externa ........................................
7. Autoritatea care garanteazã împrumutul extern ...........................


8. Situaţia privind alte împrumuturi/credite în derulare şi/sau garanţii:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Durata
Valoarea Obiectul Banca romana Tipul împrumutului/
Imprumu- împrumutului/ impru administrator garanţiei/ creditului


Creditor (valuta de creditului împrumut/credit perioada perioada
contract) de de
graţie rambur-
sare


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


9. Denumirea finanţatorului extern .........................................


10. Condiţiile împrumutului pentru care se solicita autorizare:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Durata împrumutului Termene de plata a


(valuta de contract) a dobânzii perioada perioada a dobânzii şi a
de graţie de comisioanelor
rambursare


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Data Semnatura
.............. .................

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completeazã de Ministerul Finanţelor Publice: │
│ Data primirii .......................................................... │
│ Nr. cererii (din registrul de evidenta) ............................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Anexe:
● documentaţia tehnico-economicã pentru obiectivul de investiţii, aprobatã sau însuşitã, dupã caz, de consiliul local, consiliul judeţean sau de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, conform dispoziţiilor <>art. 16 din Legea nr. 189/1998 ;
● hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale de aprobare a documentaţiei sau hotãrârea Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii, dupã caz;
● hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale de aprobare a contractãrii împrumutului extern, adoptatã în condiţiile prevãzute la <>art. 48 alin. (2) din Legea nr. 189/1998 ;
● proiectia bugetului local pe anul curent şi pe perioada rambursarii împrumutului pentru a cãrui contractare se solicita autorizarea;
● dãrile de seama contabile asupra execuţiei bugetului local pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicita autorizarea contractãrii împrumutului;
● dãrile de seama contabile trimestriale pentru anul în curs;
● proiectul acordului de garantare prin venituri, care urmeazã sa fie înregistrat la primãrie sau, dupã caz, la consiliul judeţean respectiv şi la împrumutãtor, unde este cazul;
● oferta de împrumut extern, selectata de autoritatea administraţiei publice locale, sub rezerva autorizãrii de cãtre comisie a contractãrii împrumutului;
● situaţia estimativã privind rambursarea împrumutului şi plata costurilor aferente acestuia.


ANEXA 2
-------
la norme şi proceduri
---------------------

CERERE
pentru autorizarea contractãrii de împrumut extern

1. Denumirea solicitantului ................................................
2. Adresa completa, telefon/fax ............................................
3. Persoane împuternicite ..................................................
4. Obiectivul pentru care se solicita garantarea finanţãrii externe
............................................................................
5. Aprobarea autoritãţii administraţiei publice locale .....................
6. Modalitatea de finanţare externa ........................................
7. Situaţia privind alte împrumuturi/credite în derulare şi/sau garanţii:


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Durata
Valoarea Obiectul Banca romana Tipul împrumutului/
Imprumu- împrumutului/ impru administrator garanţiei/ creditului


Creditor (valuta de creditului împrumut/credit perioada perioada
contract) de de
graţie rambur-
sare


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


8. Denumirea finanţatorului extern .........................................


9. Condiţiile împrumutului pentru a cãrui garantare se solicita autorizare:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Durata împrumutului Termene de plata a


(valuta de contract) a dobânzii perioada perioada a dobânzii şi a
de graţie de comisioanelor
rambursare


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

10. Condiţiile de garantare conform proiectului acordului de garanţie
...........................................................................

Data Semnatura
.............. .................

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completeazã de Ministerul Finanţelor Publice: │
│ Data primirii .......................................................... │
│ Nr. cererii (din registrul de evidenta) ............................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Data Semnatura
............ ..............


Anexe:
● hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale de aprobare a garantarii împrumutului extern, adoptatã în condiţiile prevãzute la <>art. 48 alin. (2) din Legea nr. 189/1998 ;
● proiectia bugetului local pe anul curent şi pe perioada rambursarii împrumutului pentru a cãrui garantare se solicita autorizarea;
● dãrile de seama contabile asupra execuţiei bugetului local pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicita autorizarea garantarii împrumutului;
● dãrile de seama contabile trimestriale pentru anul în curs;
● proiectul acordului de garantare prin venituri, care urmeazã sa fie înregistrat la primãrie sau, dupã caz, la consiliul judeţean respectiv şi la împrumutãtor;
● proiectul acordului de împrumut extern ce urmeazã sa fie contractat de regia autonomã de subordonare localã sau de unitatea prestatoare de servicii publice locale al carei acţionar majoritar este autoritatea administraţiei publice locale care solicita autorizarea garantarii acestuia.


ANEXA 3
-------
la norme şi proceduri
---------------------

CERERE
pentru autorizarea contractãrii de datorie publica externa localã de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale prin emisiuni de titluri de valoare

1. Denumirea solicitantului/emitentului ....................................
2. Adresa completa, telefon/fax ............................................
3. Persoane împuternicite ..................................................
4. Obiectivul pentru care se solicita finanţare externa ....................
............................................................................
5. Aprobarea autoritãţii administraţiei publice locale .....................
6. Situaţia privind împrumuturile/creditele în derulare şi/sau garanţii:


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Durata
Valoarea Obiectul Banca romana Tipul împrumutului/
Imprumu- împrumutului/ impru administrator garanţiei/ creditului


Creditor (valuta de creditului împrumut/credit perioada perioada
contract) de de
graţie rambur-
sare


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


7. Informaţii referitoare la emisiunea de valori mobiliare:
● tipul valorilor mobiliare ................................................
● forma valorilor mobiliare ................................................
● volumul emisiunii ........................................................
● valoarea nominalã ........................................................
● preţul de vânzare ........................................................
● rata dobânzii ............................................................
● randamentul cuponului ....................................................
● data scadentei ...........................................................
● garantarea emisiunii .....................................................
..........................................................................
● mãrimea fondurilor scontate a fi obţinute ................................
● tipul ofertei de valori mobiliare ........................................
..........................................................................
● în cazul plasamentului intermediat, denumirea societãţii/sindicatului
de intermediere (lead manager) ...........................................
..........................................................................
● perioada de derulare .....................................................
● alte detalii .............................................................
..........................................................................

Data Semnatura
.............. .................


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completeazã de Ministerul Finanţelor Publice: │
│ Data primirii .......................................................... │
│ Nr. cererii (din registrul de evidenta) ............................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Data Semnatura
............ ..............


Anexe:
● documentaţia tehnico-economicã pentru obiectivul de investiţii, aprobatã sau însuşitã, dupã caz, de consiliul local, consiliul judeţean sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, conform dispoziţiilor <>art. 16 din Legea nr. 189/1998 ;
● hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale de aprobare a documentaţiei sau hotãrârea Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii, dupã caz;
● hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale de aprobare a lansãrii unei emisiuni de titluri de valoare, adoptatã în condiţiile prevãzute la <>art. 48 alin. (2) din Legea nr. 189/1998 ;
● proiectia bugetului local pe anul curent şi pe perioada emisiunii titlurilor de valoare pentru a carei lansare se solicita autorizare;
● dãrile de seama contabile asupra execuţiei bugetului local pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicita autorizarea lansãrii emisiunii de titluri de valoare;
● dãrile de seama contabile trimestriale pentru anul în curs;
● proiectul acordului de garantare prin venituri, care urmeazã sa fie înregistrat la primãrie sau, dupã caz, la consiliul judeţean respectiv şi la împrumutãtor, unde este cazul;
● situaţia estimativã privind rambursarea împrumutului şi plata costurilor aferente acestuia;
● prospectul emisiunii de valori mobiliare, în cazul plasamentului intermediat.


ANEXA 2

REGULAMENT
de funcţionare a comisiei de autorizare a contractãrii sau garantarii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale

ART. 1
Comisia de autorizare a contractãrii sau garantarii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, denumita în continuare comisie, constituitã în baza prezentei hotãrâri, îşi desfãşoarã activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 2
Comisia este condusã de un secretar de stat din Ministerul Finanţelor Publice, cu atribuţii de coordonare a datoriei publice, şi are în componenta sa 11 membri, dintre care 4 reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice, inclusiv preşedintele comisiei, 3 ai Ministerului Administraţiei Publice, 2 ai Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi câte un reprezentant al Bãncii Naţionale a României şi al autoritãţilor administraţiei publice locale. Reprezentanţii instituţiilor publice, membri în comisie, sunt desemnaţi prin ordin al conducatorului instituţiei respective. Persoanele care fac parte din comisie îşi pãstreazã calitatea de angajat în cadrul instituţiilor de la care provin, precum şi toate drepturile care deriva din aceasta calitate.
ART. 3
Comisia se întruneşte lunar şi ori de câte ori este nevoie, la sediul Ministerului Finanţelor Publice. Hotãrârile comisiei se iau cu majoritate simpla, condiţionat de prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor acesteia.
ART. 4
La şedinţele comisiei pot participa ca invitaţi reprezentanţii autoritãţilor administraţiei publice locale, care solicita autorizarea, şi ai altor instituţii interesate.
ART. 5
Lucrãrile de secretariat ale comisiei vor fi asigurate, ca activitate permanenta şi distinctã, de cãtre Ministerul Finanţelor Publice. Secretariatul comisiei va fi coordonat de un specialist desemnat de Ministerul Finanţelor Publice. Secretariatul va asigura convocarea comisiei. Convocarea comisiei se va face cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilitã pentru şedinţa. O data cu convocarea se vor transmite membrilor comisiei proiectul ordinii de zi şi setul de materiale ce urmeazã sa fie supuse discuţiilor.
ART. 6
La secretariatul comisiei se primesc şi se înregistreazã într-un registru special de evidenta cererile primite de la autoritãţile administraţiei publice locale, ocazie cu care se va verifica şi primirea documentaţiilor prevãzute în anexa nr. 1 la hotãrâre. La constatarea lipsei unuia sau mai multor documente se va interveni la solicitant pentru a completa documentaţia.
ART. 7
Secretariatul comisiei, pe baza documentaţiei complete aferente primite de la autoritãţile administraţiei publice locale, prezintã în comisie, în termen de maximum 15 zile calendaristice, cererea prin care se solicita autorizarea contractãrii împrumutului extern în baza garanţiilor proprii sau a garantarii unui împrumut extern. În cazul solicitãrilor de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe cu garanţia statului secretariatul comisiei prezintã în comisie cererea pentru autorizarea contractãrii de împrumut extern, în termen de maximum 45 de zile calendaristice de la completarea documentaţiei.
ART. 8
Pentru autorizarea contractãrii sau garantarii împrumutului extern comisia va analiza, pe baza documentaţiei primite de la solicitant:
a) încadrarea în plafonul de indatorare publica externa;
b) întrunirea condiţiilor legale pentru contractarea sau garantarea împrumuturilor;
c) oportunitatea lansãrii de titluri de valoare corelat cu programul de emisiuni al Ministerului Finanţelor Publice, în scopul evitãrii concurentei în atragerea de împrumuturi de pe pieţele de capital;
d) respectarea stricta a prevederilor <>art. 51 alin. (1) din Legea nr. 189/1998 , potrivit cãrora autoritãţilor administraţiei publice locale li se interzice accesul la orice fel de împrumut, dacã totalul datoriilor anuale, reprezentând rate scadente la împrumuturile contractate şi/sau garantate, dobânzile şi comisioanele aferente acestora, inclusiv ale împrumutului care urmeazã sa fie angajat şi/sau garantat în anul respectiv, depãşeşte limita de 20% din totalul veniturilor curente ale bugetelor locale, inclusiv cotele defalcate din impozitul pe venit.
ART. 9
Comisia analizeazã documentaţia completa şi avizeazã contractarea sau garantarea de împrumuturi externe în condiţiile în care sunt îndeplinite prevederile stipulate în Normele şi procedurile privind autorizarea contractãrii sau garantarii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, prezentate în anexa nr. 1 la hotãrâre.
ART. 10
Lucrãrile comisiei se consemneazã într-un proces-verbal, pe baza cãruia se comunica solicitanţilor aprobarea sau respingerea cererii de autorizare a contractãrii sau garantarii de împrumuturi externe. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care l-a întocmit şi va fi aprobat, prin semnatura, de membrii comisiei care au luat hotãrârea de aprobare sau de respingere a cererii, în conformitate cu prevederile art. 3.
ART. 11
Hotãrârea comisiei se transmite solicitantului în termen de 3 zile de la luarea deciziei. În cazul unui aviz nefavorabil hotãrârea va fi însoţitã de motivarea respingerii autorizãrii de contractare sau de garantare a împrumutului extern.
ART. 12
Contractul de împrumut/garanţie încheiat cu instituţia finanţatoare se transmite comisiei în termen de 5 zile de la data semnãrii, ca parte a documentaţiei aferente pentru evidenta şi actualizarea bazei de date proprii.
ART. 13
Pentru analiza documentelor prevãzute în anexa nr. 1 la hotãrâre, autoritãţile administraţiei publice locale suporta din bugetul local o taxa de 0,001% calculatã asupra valorii împrumutului. Taxa se achitã la depunerea documentaţiei complete. În cazul autorizãrii de cãtre comisie a contractãrii sau garantarii împrumutului extern, în vederea eliberãrii hotãrârii de autorizare, autoritãţile administraţiei publice locale suporta din bugetul local un comision de 0,2% calculat asupra valorii împrumutului, din care se deduce taxa achitatã la depunerea documentaţiei complete.
ART. 14
Gestionarea fondului de autorizare se face de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, în regim extrabugetar, prin contul general al trezoreriei statului. Sumele din comisioane se încaseazã în contul "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi instituţiilor", deschis pe seama Ministerului Finanţelor Publice la Trezoreria Municipiului Bucureşti. Soldul disponibil existent la fondul de autorizare la sfârşitul anului se reporteazã, cu aceeaşi destinaţie, în anul urmãtor.
ART. 15
Veniturile fondului de autorizare se constituie din sumele încasate de la autoritãţile administraţiei publice locale reprezentând taxa de analiza şi comisionul de autorizare, precum şi din dobânzile bonificate de trezoreria statului la depozitele constituite din sursele temporar disponibile.
ART. 16
Toate cheltuielile legate de funcţionarea comisiei, inclusiv indemnizaţiile cuvenite membrilor acesteia, se suporta din fondul de autorizare. Competentele de aprobare a cheltuielilor din mijloace extrabugetare se vor stabili prin ordin al ministrului finanţelor publice.
ART. 17
Pentru activitatea efectiv depusa în cadrul comisiei persoanele vor fi remunerate pe baza unei indemnizaţii lunare. Nivelul indemnizaţiilor lunare ale persoanelor numite în comisie este similar nivelului indemnizaţiilor membrilor Comitetului Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 293/1992 pentru aprobarea atribuţiilor, competentelor şi modului de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior, precum şi a convenţiilor-cadru pentru derularea activitãţii de finanţare şi asigurare a creditelor de comerţ exterior în numele şi contul statului, cu modificãrile ulterioare.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016