Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 973 din 26 iulie 2006  privind procedura aplicabila in cazurile in care este necesara o amanare a determinarii definitive a valorii in vama    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 973 din 26 iulie 2006 privind procedura aplicabila in cazurile in care este necesara o amanare a determinarii definitive a valorii in vama

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 674 din 4 august 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 13 şi 17 din Acordul privind aplicarea articolului VII al Acordului general pentru tarife vamale şi comerţ 1994, ratificat prin <>Legea nr. 133/1994 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Determinarea definitivã a valorii în vamã se amânã potrivit prevederilor <>art. 57 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, în urmãtoarele situaţii:
a) când este necesarã ajustarea preţului efectiv plãtit sau de plãtit conform art. 8 din Acordul privind aplicarea articolului VII al Acordului general pentru tarife vamale şi comerţ 1994, ratificat prin <>Legea nr. 133/1994 , cu modificãrile ulterioare, denumit în continuare acord, iar la momentul importului nu pot fi prezentate documente concludente care sã permitã determinarea cu exactitate a sumei de ajustat;
b) când preţul plãtit sau de plãtit nu include ori este susceptibil a nu include toate plãţile efectuate ori de efectuat ca o condiţie a vânzãrii mãrfurilor importate de cãtre cumpãrãtor vânzãtorului ori de cãtre cumpãrãtor cãtre o terţã parte, pentru a satisface o obligaţie a vânzãtorului;
c) în orice alte situaţii în care pentru determinarea valorii în vamã pe baza valorii de tranzacţie este necesarã prezentarea unor documente sau justificãri suplimentare, referitoare la exactitatea şi realitatea valorii declarate.
(2) Atunci când, la momentul efectuãrii formalitãţilor vamale de import, se constatã cã valoarea în vamã nu poate fi determinatã prin aplicarea art. 1 din acord, chiar dacã s-ar proceda la amânarea determinãrii definitive a valorii în vamã, biroul vamal va aplica prevederile art. 2-7 din acord, în ordinea prevãzutã de acesta, valoarea în vamã astfel determinatã având caracter definitiv.
(3) Amânarea determinãrii definitive a valorii în vamã este dispusã de şeful biroului vamal sau de agenţii vamali desemnaţi de acesta prin ordin de serviciu, în urma analizãrii documentelor anexate la declaraţia vamalã de import, precum şi a altor documente şi informaţii de care biroul vamal are cunoştinţã. Amânarea determinãrii definitive a valorii în vamã poate fi dispusã şi ca urmare a solicitãrii scrise a importatorului, adresatã biroului vamal, în care sunt justificate motivele pentru care se solicitã aceastã amânare.
(4) Dispoziţia de amânare a determinãrii definitive a valorii în vamã se comunicã în scris importatorului înainte de ridicarea mãrfurilor din vamã.
ART. 2
(1) În cazul în care s-a procedat la amânarea determinãrii definitive a valorii în vamã, importatorul poate ridica mãrfurile din vamã cu condiţia sã furnizeze autoritãţii vamale o garanţie suficientã care sã asigure încasarea drepturilor de import corespunzãtoare mãrfurilor respective.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), drepturile de import calculate pe baza valorii în vamã declarate de importator se încaseazã şi se vireazã la bugetul de stat, iar garanţia determinatã potrivit prevederilor prezentei hotãrâri se constituie la biroul vamal la care se efectueazã formalitãţile vamale de import, înainte de acordarea liberului de vamã.
ART. 3
(1) În înţelesul prezentei hotãrâri, termenul garanţie suficientã reprezintã cuantumul drepturilor de import calculate pe baza valorii în vamã determinate de biroul vamal cu titlu provizoriu, din care se deduc drepturile de import calculate pe baza valorii în vamã declarate de importator şi virate la bugetul de stat.
(2) Pentru determinarea cu titlu provizoriu a valorii în vamã, biroul vamal ia în considerare, dupã caz, urmãtoarele elemente:
a) valoarea de tranzacţie care rezultã din documentele prezentate de importator;
b) valoarea cheltuielilor care se includ în valoarea în vamã potrivit art. 8 din acord, estimatã de importator pe bazã de documente justificative şi acceptatã de biroul vamal şi/sau stabilitã pe baza altor informaţii de care biroul vamal are cunoştinţã;
c) orice sumã care poate fi consideratã parte a plãţii totale efectuate sau de efectuat, ca o condiţie a vânzãrii mãrfurilor importate, de cãtre cumpãrãtor vânzãtorului ori de cãtre cumpãrãtor cãtre o terţã parte, pentru a satisface o obligaţie a vânzãtorului;
d) informaţiile conţinute în baza de date a autoritãţii vamale.
(3) În situaţia în care nu existã elemente concludente care pot fi luate în considerare potrivit alin. (2), biroul vamal va stabili valoarea în vamã cu titlu provizoriu, prin aplicarea succesivã a prevederilor art. 2-7 din acord.
ART. 4
(1) Biroul vamal are obligaţia de a analiza documentele pe care importatorul trebuie sã le prezinte potrivit <>art. 57 alin. (5) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României şi de a lua o decizie privind determinarea valorii în vamã cu titlu definitiv în termen de 30 de zile de la data comunicãrii acestor documente, cu excepţia cazurilor prevãzute la alin. (2)-(6), când termenul se prelungeşte corespunzãtor.
(2) În situaţia în care biroul vamal constatã necesitatea prezentãrii de cãtre importator a unor documente şi justificãri suplimentare despre care considerã cã se aflã în posesia importatorului sau cã importatorul are calitatea de a intra în posesia acestora, le solicitã acestuia în scris, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 10 zile de la data primirii documentelor potrivit alin. (1). În acest caz, importatorul are obligaţia de a prezenta documentele şi justificãrile în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, în condiţiile legii, a solicitãrii biroului vamal, situaţie în care termenul pentru luarea deciziei privind determinarea cu titlu definitiv a valorii în vamã curge de la data primirii oficiale a acestor documente sau justificãri.
(3) În situaţia în care, pentru a lua o decizie, biroul vamal constatã necesitatea efectuãrii unui control la sediul importatorului şi/sau la locul de depozitare a mãrfurilor, transmite în scris aceastã solicitare direcţiei regionale vamale în a cãrei subordine se aflã, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 10 zile de la data primirii documentelor potrivit alin. (1) sau (2). În solicitarea adresatã direcţiei regionale vamale biroul vamal va motiva necesitatea efectuãrii controlului la sediul importatorului şi/sau la locul de depozitare a mãrfurilor, anexând toate documentele referitoare la operaţiunea de import aflate în evidenţa sa, precum şi obiectivele de control.
(4) În situaţia prevãzutã la alin. (3), direcţia regionalã vamalã va analiza solicitarea biroului vamal şi, în cazul în care o considerã justificatã, va informa în scris atât biroul vamal, cât şi importatorul şi va proceda la efectuarea controlului la sediul importatorului şi/sau la locul de depozitare a mãrfurilor. Dacã sediul importatorului şi/sau locul de depozitare a mãrfurilor se aflã în raza de competenţã a altei direcţii regionale vamale, solicitarea de control a biroului vamal, precum şi documentele anexate la aceasta se retransmit acestei direcţii în termen de 24 de ore. În acest caz termenul de luare a deciziei privind determinarea definitivã a valorii în vamã se prelungeşte pe durata justificatã a controlului efectuat de direcţia regionalã vamalã, dar nu poate sã depãşeascã 60 de zile.
(5) În situaţia în care direcţia regionalã vamalã constatã cã pentru determinarea definitivã a valorii în vamã nu se justificã efectuarea controlului la sediul importatorului şi/sau la locul de depozitare a mãrfurilor, va informa în scris biroul vamal în termen de 10 zile de la primirea solicitãrii.
(6) Biroul vamal şi, dupã caz, direcţia regionalã vamalã au obligaţia de a lua operativ toate mãsurile necesare pentru finalizarea analizei şi a verificãrilor care se impun în fiecare caz. Termenul maxim de luare a deciziei privind determinarea definitivã a valorii în vamã nu poate depãşi în total 160 de zile de la data ridicãrii mãrfurilor din vamã.
ART. 5
(1) Garanţia se constituie în formele prevãzute la <>art. 215 şi 216 din Legea nr. 86/2006 .
(2) Garanţia constituitã rãmâne la dispoziţia autoritãţii vamale în cadrul termenelor prevãzute la art. 4.
(3) În situaţia în care garanţia este constituitã prin instrumente de decontare recunoscute ca mijloace de platã de cãtre Trezoreria Statului, termenul de valabilitate a acestora trebuie sã fie de minimum 175 de zile.
ART. 6
(1) Decizia privind determinarea definitivã a valorii în vamã este luatã de biroul vamal prin întocmirea unui proces-verbal de control al valorii în vamã, care stabileşte disponibilizarea sau încasarea, în totalitate ori în parte, a garanţiei constituite potrivit art. 5 şi cuprinde descrierea detaliatã a motivelor ce au stat la baza mãsurii.
(2) Procesul-verbal de control al valorii în vamã se comunicã importatorului în cadrul termenelor prevãzute pentru luarea deciziei finale privind determinarea valorii în vamã. Dacã prin procesul-verbal de control al valorii în vamã se stabileşte încasarea în totalitate sau în parte a garanţiei şi aceasta a fost constituitã printr-o scrisoare de garanţie bancarã, procesul-verbal se comunicã cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a garanţiei. Împotriva procesului-verbal se poate formula contestaţie potrivit titlului IX "Soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale" din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) În baza procesului-verbal de control al valorii în vamã, prin care se stabileşte disponibilizarea în totalitate sau în parte a garanţiei, importatorul poate solicita aplicarea corespunzãtoare a prevederilor <>art. 221 din Legea nr. 86/2006 .
ART. 7
În scopul aplicãrii prevederilor prezentei hotãrâri, autoritatea vamalã va utiliza o bazã de date în materie de evaluare ca instrument al analizei de risc.
ART. 8
Pentru operaţiunile de import efectuate potrivit prevederilor prezentei hotãrâri, autoritatea vamalã are dreptul de a efectua controlul vamal ulterior al acestora în conformitate cu <>art. 100 din Legea nr. 86/2006 , în termen de 5 ani de la acordarea liberului de vamã.
ART. 9
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Guvernului nr. 287/2005 privind procedura aplicabilã în cazurile în care este necesarã o amânare a determinãrii definitive a valorii în vamã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 11 aprilie 2005, se abrogã.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
p. Ministrul finanţelor publice,
Alice Cezarina Bîtu,
secretar de stat

Ministrul economiei şi comerţului,
Codruţ Ioan Şereş

Bucureşti, 26 iulie 2006.
Nr. 973.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016