În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 25 din Legea nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, cu modificarile si completarile ulterioare, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare. ART. 1 Se aproba Normele metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare. ART. 2 Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 810/1998 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 441 din 19 noiembrie 1998. PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE Contrasemneaza: --------------- Ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei, Miron Tudor Mitrea Ministrul administratiei publice, Octav Cozmanca Ministrul finantelor publice, Mihai Nicolae Tanasescu ANEXĂ NORME METODOLOGICE pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte CAP. 1 Prevederi generale ART. 1 In realizarea obiectivelor sale Agentia Nationala pentru Locuinte coordoneaza constituirea si atragerea de surse de finantare, inclusiv din resurse bugetare, surse pe care le administreaza pentru: a) acordarea de credite ipotecare in conditiile prevazute in Legea nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, cu modificarile si completarile ulterioare, si in Legea nr. 190/1999 privind creditul ipotecar pentru investitii imobiliare, pentru construirea, cumpararea, reabilitarea, consolidarea si extinderea unor locuinte, inclusiv pentru cele exploatate in regim de inchiriere; b) realizarea unor investitii din surse proprii sau ale unor persoane fizice ori juridice, beneficiare ale creditelor prevazute la lit. a), privind constructia de locuinte sau interventiile la constructiile existente; c) realizarea investitiilor privind constructiile de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, pe baza proiectelor aprobate de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si finantate de la bugetul de stat si de la bugetele locale. ART. 2 (1) Constructiile de locuinte care se realizeaza prin Agentia Nationala pentru Locuinte se amplaseaza pe terenuri proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale si/sau pe terenuri proprietate privata a persoanelor fizice ori juridice. Terenurile destinate acestor constructii se preiau de Agentia Nationala pentru Locuinte, in conditiile legii, pe perioada realizarii investitiei. (2) Terenurile pe care se amplaseaza constructiile de locuinte ce se realizeaza prin Agentia Nationala pentru Locuinte se asigura cu utilitati si dotari edilitare de catre consiliile locale, potrivit legii si in corelare cu programul de constructii. (3) Pentru constructiile de locuinte care se realizeaza prin Agentia Nationala pentru Locuinte, precum si pentru extinderea, consolidarea si reabilitarea locuintelor existente a caror finantare se realizeaza din credite acordate de Agentia Nationala pentru Locuinte se aplica cota zero de T.V.A., conform prevederilor art. 17 alin. 1 lit. B. n) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata. ART. 3 Tinerii, in sensul prevederilor Legii nr. 152/1998, sunt persoane majore, in varsta de pana la 35 de ani, titulari ai contractelor de credite acordate de Agentia Nationala pentru Locuinte sau, dupa caz, beneficiari ai locuintelor pentru tineri, destinate inchirierii, care se realizeaza din surse bugetare prin Agentia Nationala pentru Locuinte. CAP. 2 Constructia de locuinte prin credite ipotecare ART. 4 (1) Agentia Nationala pentru Locuinte va realiza anual o analiza a cererii pentru locuinte, analiza care va fi prezentata Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si care va fi insotita de o fundamentare a necesarului de fonduri pentru fiecare judet si municipiul Bucuresti, la termenele prevazute de lege. (2) In fundamentarea cererilor anuale pentru alocatii de la bugetul de stat vor fi cuprinse cu prioritate sumele necesare pentru acoperirea cererilor de creditare efectuate de tineri si de familiile de tineri in vederea construirii sau cumpararii de locuinte. ART. 5 (1) Pentru obiectivele de investitii in executie, finantate din fondurile special constituite pentru constructii de locuinte, precum si din resursele Agentiei Nationale pentru Locuinte, inclusiv locuintele pentru tineri, destinate inchirierii, autoritatile publice locale si/sau agentii economici in a caror evidenta sunt constructiile de locuinte vor asigura depunerea in conturi special deschise la institutii bancare agreate de Agentia Nationala pentru Locuinte a sumelor reprezentand garantii de buna executie. Sumele astfel constituite pot fi utilizate de Agentia Nationala pentru Locuinte in temeiul prevederilor art. 6 alin. (1) lit. c) si e) din Legea nr. 152/1998. Pentru sumele respective Agentia Nationala pentru Locuinte va asigura plata unei dobanzi la nivelul dobanzii la vedere practicate de banci. (2) Constituirea resurselor din sumele reprezentand garantii de buna executie prevazute la alin. (1) si stabilirea procedurii de evidenta si restituire a acestora la termenele si in cuantumul prevazute in contractele de antrepriza se vor consemna in conventii incheiate de Agentia Nationala pentru Locuinte cu autoritatile publice locale si/sau cu agentii economici in a caror evidenta sunt constructiile de locuinte respective. ART. 6 (1) Creditele ipotecare pentru consolidarea locuintelor, altele decat cele prevazute in legi speciale, pot fi acordate pe baza unor expertizari tehnice a locuintelor, in ordinea prioritatii stabilite de Agentia Nationala pentru Locuinte. (2) Creditele ipotecare destinate reabilitarii si extinderii locuintelor pot fi acordate in asociere cu creditele pentru consolidarea acestora. ART. 7 (1) Creditele ipotecare care se acorda de Agentia Nationala pentru Locuinte pot fi destinate finantarii investitiilor, din care nu pot lipsi lucrarile de constructiimontaj. (2) Durata de rambursare a creditelor este de maximum 25 de ani. ART. 8 In conventiile speciale incheiate de Agentia Nationala pentru Locuinte cu institutiile bancare agreate se vor stabili pentru acestea atributiile de depozitar al resurselor si/sau de derulator al creditelor. ART. 9 Garantia ipotecara asupra imobilului - teren si constructie - in legatura cu care se acorda creditul va fi cuprinsa in contractul de credit. Contractul de credit poate fi incheiat si de institutia bancara agreata in numele Agentiei Nationale pentru Locuinte, pe baza imputernicirii acordate de Agentia Nationala pentru Locuinte, stabilita prin conventia incheiata cu institutia bancara agreata. ART. 10 (1) Agentia Nationala pentru Locuinte va incheia conventii cu autoritatile administratiei publice locale pentru sprijinirea programelor de constructie a locuintelor. Pentru terenurile aflate in administrarea autoritatilor administratiei publice locale, destinate realizarii de locuinte cu finantare prin credite acordate de Agentia Nationala pentru Locuinte, se vor stabili in cadrul conventiilor incheiate facilitatile ce se pot acorda beneficiarilor de locuinte in ceea ce priveste accesul la terenuri pentru constructii de locuinte, prin vanzare-cumparare, concesionare sau dare in folosinta pe toata durata existentei constructiei. (2) In conventiile incheiate conform alin. (1) se vor face precizari cu privire la posibilitatea si la conditiile de acordare a scutirilor de la plata taxelor pentru teren si de la plata impozitului pe cladire pentru beneficiarii de credite, conform dispozitiilor art. 4 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 152/1998. ART. 11 Cererile de creditare pentru locuinte, formulate de tineri si de familiile de tineri, vor fi rezolvate cu prioritate. ART. 12 (1) Plafoanele maximale de cost prevazute la art. 5 alin. (1) din Legea nr. 152/1998 se stabilesc de regula anual de catre Agentia Nationala pentru Locuinte, in functie de valoarea elementelor componente ale pretului de cost pentru constructiile de locuinte. Plafoanele maximale de cost vor fi stabilite in raport cu suprafata construita, stabilindu-se coeficientii de corectie pentru adaptarea acestora in functie de nivelul de dotare si de finisajele solicitate pentru locuinte de catre beneficiarii de credite. (2) Creditele ipotecare acordate de Agentia Nationala pentru Locuinte se coreleaza cu rata de schimb leu-euro sau leu-dolar S.U.A., practicata de institutiile bancare agreate prin care Agentia Nationala pentru Locuinte isi deruleaza activitatea, sau cu indicele preturilor de consum publicat de Institutul National pentru Statistica, in conditiile stabilite de agentie prin norme interne. (3) Valoarea contractelor de antrepriza generala incheiate de Agentia Nationala pentru Locuinte cu antreprenorii generali poate fi actualizata prin corelarea cu rata de schimb leu-euro utilizata la corelarea creditelor ipotecare. (4) Actualizarea valorii contractelor de antrepriza generala se poate face numai pentru perioada cuprinsa intre data inceperii lucrarilor si cea a receptiei la terminarea lucrarilor prevazute in contract. Reactualizarea valorii contractelor de antrepriza generala se poate suporta de Agentia Nationala pentru Locuinte din resursele sale prevazute la art. 6 din Legea nr. 152/1998 si nu poate depasi suma diferentelor de curs leu-euro inregistrate, aferente contractelor de credit ipotecar corelate, respectiv suma veniturilor financiare rezultate din plasamentele avansurilor depuse de beneficiari. ART. 13 (1) Pentru constituirea resurselor prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 152/1998, pana la data de 20 a lunii anterioare celei in care se solicita alocatia bugetara Agentia Nationala pentru Locuinte va transmite la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei - Directia generala pentru constructii locuinte, conform modelului prezentat in anexa nr. 1, necesarul de fonduri stabilit in baza programului aprobat de Consiliul de administratie al Agentiei Nationale pentru Locuinte, in vederea obtinerii aprobarii ordonatorului principal de credite bugetare. (2) Justificarea sumelor alocate se face pe baza contractelor de credit ipotecar incheiate. (3) La sfarsitul anului financiar decontul justificativ final va fi intocmit in baza portofoliului de contracte de credite incheiate de Agentia Nationala pentru Locuinte. Sumele provenind din alocatia bugetara care nu se regasesc in contracte de credit ipotecar se restituie la bugetul de stat. CAP. 3 Constructia de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii SECTIUNEA 1 Promovarea investitiilor ART. 14 (1) Consiliile locale vor stabili masurile necesare pentru luarea in evidenta si pentru analiza solicitarilor de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii. In acest scop acestea vor stabili si vor da publicitatii locul de primire a solicitarilor si actele justificative necesare. (2) Solicitarile/cererile privind repartizarea de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, vor fi inregistrate in ordinea primirii acestora si vor fi analizate de comisii sociale care se vor constitui in acest scop prin dispozitie a primarilor localitatilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucuresti. (3) Componenta comisiilor sociale si criteriile de stabilire a ordinii de prioritate in solutionarea cererilor se aproba de consiliile locale, la propunerea primarilor localitatilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucuresti, cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice. (4) Unul dintre criteriile de stabilire a ordinii de prioritate in solutionarea cererilor este ca tanarul sa isi desfasoare activitatea in unitatea administrativ-teritoriala in care consiliul local functioneaza. (5) In analizarea cererilor privind repartizarea de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, localitatea de domiciliu nu poate face obiectul stabilirii unor criterii de prioritate. (6) Locuintele pentru tineri, destinate inchirierii, nu pot fi repartizate solicitantilor care detin in proprietate o alta locuinta in localitatea in care acestea sunt amplasate, respectiv in municipiul Bucuresti. ART. 15 In urma analizarii cererilor de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, comisiile sociale vor prezenta consiliilor locale propuneri privind modul de solutionare a acestora, luand in considerare folosirea spatiului locativ existent, precum si construirea de locuinte noi in conditiile prezentelor norme metodologice. ART. 16 (1) Pentru realizarea de noi constructii de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, consiliile locale raspund de punerea la dispozitie a terenurilor si de asigurarea acestora cu utilitati si dotari edilitare necesare, conform documentatiei urbanistice. (2) Necesitatea si oportunitatea realizarii unor constructii de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, vor fi stabilite prin studii de prefezabilitate promovate si aprobate de consiliile locale. Studiile de prefezabilitate se finanteaza din sursele proprii ale consiliilor locale. (3) In elaborarea studiilor de prefezabilitate prevazute la alin. (2) se vor avea in vedere solutii arhitecturale-model pentru construirea locuintelor, care se realizeaza prin grija Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si care pot fi puse la dispozitie solicitantilor de catre Agentia Nationala pentru Locuinte. ART. 17 Pentru obiectivele noi de investitii, aprobate in conditiile prevazute la art. 16 alin. (2), consiliile locale vor finanta din surse proprii si vor realiza studii de fezabilitate pe care le vor transmite la Agentia Nationala pentru Locuinte spre a fi supuse aprobarii potrivit legii. ART. 18 In vederea cuprinderii obiectivelor de investitii prevazute la art. 17 in programul de realizare a locuintelor pentru tineri, destinate inchirierii, consiliile locale vor intocmi, vor actualiza si vor transmite anual inventarul, conform modelului prezentat in anexa nr. 1 a), cel mai tarziu la data de 15 mai a fiecarui an. ART. 19 (1) Derularea investitiilor in constructia de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, se realizeaza prin Agentia Nationala pentru Locuinte, institutie aflata sub autoritatea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei. (2) Pentru obiectivele de investitii propuse a se finanta, anual Agentia Nationala pentru Locuinte va prelua de la consiliile locale, prin protocol, studiile de fezabilitate si terenurile aferente constructiilor. Terenurile aferente constructiilor se vor prelua de Agentia Nationala pentru Locuinte in folosinta gratuita potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/1999 privind reglementarea regimului juridic al terenurilor destinate construirii de locuinte prin Agentia Nationala pentru Locuinte, aprobata si modificata prin Legea nr. 243/2001, pe durata de realizare a investitiei, dupa aprobarea, potrivit legii, a studiilor de fezabilitate pentru constructiile de locuinte si dupa aprobarea finantarii acestora prin legea bugetului de stat anual. (3) In protocolul de preluare a studiilor de fezabilitate si a terenurilor aferente constructiilor se vor preciza: a) conditia de exceptare de la plata taxei pentru autorizarea constructiilor, obiectivele de investitii fiind de utilitate publica, iar dupa finalizare constituind proprietatea publica a unitatilor administrativ-teritoriale in care sunt amplasate; b) obligativitatea consiliilor locale de a asigura utilitatile si dotarile edilitare aferente constructiilor de locuinte, coroborata cu programul de receptie si de punere in functiune a locuintelor; c) participantii la receptia la terminarea lucrarilor si la receptia finala a obiectivelor de investitii; d) conditiile de transmitere fara plata a constructiilor de locuinte din administrarea Agentiei Nationale pentru Locuinte in administrarea consiliilor locale; e) devizele financiare pentru cheltuieli efectuate de consiliile locale pentru promovarea obiectivelor de investitii pana la predarea acestora Agentiei Nationale pentru Locuinte. ART. 20 In baza datelor transmise de consiliile locale conform art. 18, Agentia Nationala pentru Locuinte va intocmi si va supune spre aprobare conducerii Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei lista cuprinzand locuintele pentru tineri propuse a fi finalizate in anul urmator, conform modelului prezentat in anexa nr. 2, document care va sta la baza intocmirii listei cuprinzand obiectivele de investitii privind constructia de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, si a fundamentarii alocatiilor bugetare necesare in vederea finantarii acestora, conform prevederilor legale in vigoare. ART. 21 (1) Obiectivele de investitii prevazute la art. 20 pot fi preluate si cuprinse in lista de investitii a Agentiei Nationale pentru Locuinte si in conditiile asigurarii proiectelor tehnice si a detaliilor de executie de catre consiliile locale, sub rezerva avizarii acestora in Consiliul tehnico-economic al Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei. Protocolul de predare-preluare a acestor obiective de investitii se va incheia in mod corespunzator. In acest caz cheltuielile pentru elaborarea proiectelor tehnice si a detaliilor de executie se deconteaza de Agentia Nationala pentru Locuinte din sursele constituite pentru finantarea investitiilor. (2) Pentru obiectivele de investitii prevazute la alin. (1) proiectantul general al lucrarilor va sustine avizarea studiilor de fezabilitate a acestora in Consiliul tehnico-economic al Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei. SECTIUNEA a 2-a Derularea finantarii si realizarii constructiilor de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii ART. 22 (1) Dupa aprobarea bugetului de stat Directia generala pentru dezvoltarea infrastructurii, investitii si concesiuni din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va transmite Agentiei Nationale pentru Locuinte lista cuprinzand obiectivele de investitii finantate de la bugetul de stat privind constructia de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii. (2) Agentia Nationala pentru Locuinte comunica consiliilor locale interesate lista cuprinzand obiectivele de investitii noi care urmeaza sa fie finantate in anul in curs si solicita transmiterea terenurilor de constructie aferente, conform protocoalelor incheiate in conditiile art. 19 alin. (2) si (3). ART. 23 Alocatiile de la bugetul de stat pentru finantarea constructiei de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, se vireaza de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei in contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala", deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti pe seama Agentiei Nationale pentru Locuinte. Din acest cont Agentia Nationala pentru Locuinte poate efectua plati pe destinatiile prevazute de lege, in limita bugetului de venituri si cheltuieli aprobat si pe baza documentatiei prevazute de Ordinul ministrului finantelor nr. 1.169/1997 pentru modificarea si completarea normelor metodologice aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 2.487/1996, care se prezinta Directiei trezoreriei si contabilitate publica a municipiului Bucuresti. ART. 24 (1) Dupa aprobarea studiilor de fezabilitate si obtinerea terenurilor de constructie Agentia Nationala pentru Locuinte organizeaza si desfasoara, potrivit legislatiei privind achizitiile publice, procedurile pentru achizitia executarii lucrarilor pe baza documentatiei tehnice elaborate. (2) In comisiile de evaluare a ofertelor pentru achizitii publice va fi cuprins si cate un specialist desemnat de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei. ART. 25 (1) Inaintea incheierii contractului de antrepriza pentru executarea lucrarilor de constructii-montaj Agentia Nationala pentru Locuinte transmite Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei - Directia generala pentru constructii locuinte devizul general al investitiei privind realizarea de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, insotit de devize financiare estimative pentru categoriile de cheltuieli care nu intra in valoarea contractului de antrepriza, in vederea urmaririi alocarii fondurilor necesare pe categorii de cheltuieli. Decontarea cheltuielilor necesare in vederea realizarii obiectivelor de investitii, cuprinse in devizul general, se asigura pe surse de finantare conform prevederilor anexei nr. 2a). (2) In devizul general al investitiei se vor cuprinde si cheltuielile efectuate de consiliile locale. (3) Agentia Nationala pentru Locuinte asigura urmarirea si supravegherea tehnica a lucrarilor, receptia lucrarilor de constructii-montaj, conform graficului-anexa la contract, punerea in functiune a obiectivelor de investitii si participa la receptia finala. (4) Supravegherea tehnico-economica a lucrarilor de constructii-montaj se realizeaza de Agentia Nationala pentru Locuinte prin personal propriu atestat, prin unitati de consultanta si/sau prin diriginti atestati potrivit legii si angajati cu contract. (5) Pentru consultanta si asistenta tehnica in urmarirea si derularea investitiilor, inclusiv pentru plata personalului de supraveghere pe parcursul realizarii obiectivelor de constructii privind realizarea de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, Agentia Nationala pentru Locuinte poate efectua si deconta cheltuieli in cuantum de pana la 3% din valoarea lucrarilor de constructii-montaj executate si admise la decontare. Aceste cheltuieli se cuprind in devizul general pentru obiectivele de investitii si se incaseaza pe masura realizarii lucrarilor de constructii-montaj. ART. 26 Derularea investitiilor privind construirea de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, inclusiv a finantarii acestora din resurse de la bugetul de stat, se realizeaza conform programului prevazut in anexa nr. 3. ART. 27 Finantarea constructiei de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, se efectueaza conform prezentelor norme metodologice si prevederilor Ordinului ministrului finantelor nr. 1.169/1997. CAP. 4 Obligatiuni si emisiunea de obligatiuni ART. 28 In conformitate cu prevederile art. 7 din Legea nr. 152/1998, pentru atragerea de resurse suplimentare Agentia Nationala pentru Locuinte va putea emite titluri de valoare sub forma de obligatiuni pe termene medii si lungi. ART. 29 Obligatiunile emise de Agentia Nationala pentru Locuinte sunt valori mobiliare negociabile emise in forma dematerializata si evidentiate prin inscriere in cont, ale caror caracteristici vor fi stabilite la fiecare emisiune. Valoarea nominala a unei obligatiuni nu va putea fi mai mica de 25.000 lei. Aceste obligatiuni sunt garantate de stat in conditiile prevazute la art. 14-16 din Legea nr. 152/1998, cu aprobarea prealabila a Guvernului. La data scadentei obligatiunile vor fi rascumparate de catre emitent cel putin la valoarea nominala. ART. 30 (1) Distribuirea-vanzarea pe piata primara a obligatiunilor emise de Agentia Nationala pentru Locuinte - se va efectua prin intermediul institutiilor financiar-bancare autorizate in conformitate cu prevederile Legii bancare nr. 58/1998 si ale Legii nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori, depozitare ale resurselor financiare ale agentiei. (2) Obligatiunile pot fi cumparate de la distribuitori de catre banci, societati de valori mobiliare, fonduri de investitii, societati de asigurare-reasigurare, de orice alte persoane juridice sau persoane fizice interesate, rezidente ori nerezidente in Romania. (3) Agentia Nationala pentru Locuinte va face publica respectiva emisiune de obligatiuni prin intermediul mijloacelor de comunicare in masa, incluzand obligatia publicarii unui anunt intr-un ziar de larga circulatie cu cel putin 7 zile inainte de inceperea ofertei de obligatiuni. ART. 31 (1) Consiliul de administratie al Agentiei Nationale pentru Locuinte va stabili prin licitatie care sunt institutiile financiar-bancare care actioneaza in calitate de dealer primar al agentiei si se va ingriji de elaborarea prospectului de emisiune. Bancile care nu sunt autorizate in calitate de intermediar pe piata titlurilor de stat si care nu au inclus in obiectul de activitate autorizat de Banca Nationala a Romaniei activitatea de intermediere in plasamentul obligatiunilor emise de Agentia Nationala pentru Locuinte si oferirea de servicii legate de acestea nu pot fi dealeri primari. (2) Prospectul de oferta publica va cuprinde, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii: a) date generale - mentionate pe coperta prospectului de oferta publica: 1. datele de identitate ale Agentiei Nationale pentru Locuinte; 2. tipul, clasa, numarul si principalele caracteristici ale obligatiunilor care fac obiectul ofertei publice; 3. pretul de vanzare al obligatiunilor; 4. pretul de emisiune al valorilor mobiliare - pret de subscriere -,reprezentand pretul net care revine emitentului si comisionul cuvenit dealerilor primari; 5. marimea fondurilor care se sconteaza a fi obtinute de ofertant; 6. modalitatea de efectuare a ofertei publice. In cazul organizarii unui grup de vanzare se vor prezenta si date despre: 7. numele managerului; 8. membrii grupului de vanzare; 9. comisioane sau alte venituri primite; 10. perioada de derulare a ofertei publice. Se va specifica daca emitentul are valori mobiliare listate la bursa de valori, tipul si clasa lor, piata secundara organizata pe care vor fi tranzactionate valorile mobilare ce fac obiectul ofertei publice. Se vor specifica, de asemenea, principalii factori de risc ai ofertei publice; b) informatii despre emitent: 1. perspectivele dezvoltarii activitatii emitentului, obiective prioritare; 2. sursele de finantare; 3. nivelul dobanzilor distribuite in ultimi 3 ani sau cel putin pentru un exercitiu financiar, daca emitentul functioneaza de mai putin de 3 ani, precum si termenele de plata a acestora. In primul an de activitate a Agentiei Nationale pentru Locuinte aceste informatii nu vor fi trecute in prospectul de emisiune; c) elemente informationale privind oferta publica: 1. caracteristicile de risc si de randament ale obligatiunilor care fac obiectul ofertei publice; 2. marimea fondurilor estimate a fi obtinute ca urmare a ofertei publice; 3. perioada pentru care se anticipeaza a fi asigurate nevoile de lichiditate cu sumele obtinute din oferta publica; 4. in cazul ofertei primare, destinatiile incasarilor obtinute din vanzarea valorilor mobiliare; 5. locurile de subscriere si programul de lucru cu publicul; 6. datele de deschidere si de inchidere a ofertei publice, dreptul de inchidere anticipata a acesteia; 7. procedurile folosite in caz de exces de subscriptie sau in caz de cerere insuficienta; 8. numele si domiciliul managerului si ale membrilor sindicatului de intermediere, precum si ale membrilor grupului de vanzare. Se vor evidentia comisioanele si alte venituri obtinute de acestia, modul de stabilire si de repartizare intre acestia a marjei de intermediere. In cazul plasamentului garantat se va preciza modul de distribuire a riscului intre manageri si membrii sindicatului de intermediere; 9. piata reglementata pe care se vor tranzactiona valorile mobiliare emise; 10. denumirea si sediul agentului de transfer si de plata, ale agentului de executie si mentinere a registrului obligatarilor, ale societatilor de depozitare; 11. in cadrul emisiunii de titluri de credit prospectul va cuprinde indicatorii financiari de indatorare si gradul de acoperire a dobanzilor din incasari; 12. orice alte fapte semnificative; d) modalitatea de plata a obligatiunilor subscrise; e) data de referinta, perioada si modalitatea in care urmeaza sa se efectueze plata catre subscriitori a dobanzii aferente obligatiunilor emise; f) modalitatea si perioada in care urmeaza sa se ramburseze imprumutul obligatar - perioada, locul si modalitatea de efectuare a platilor aferente rambursarii; g) modalitatea de garantare a imprumutului obligatar; se va preciza in mod distinct faptul ca obligatiunile sunt garantate de stat; h) alte informatii: 1. originea si natura oricaror creante asupra emitentului sau asupra oricarei subunitati a acestuia, nestinse inca la data intocmirii prospectului de oferta publica, inclusiv prevederile referitoare la indatorarea potentiala ce poate aparea din aceste situatii; efectul estimat al acestora asupra activitatii emitentului, rezultatelor sale financiare sau asupra valorilor sale mobiliare; 2. referiri la orice informatie semnificativa neinclusa in prospect pe motivul confidentialitatii acesteia si a carei publicare ar afecta negativ interesele detinatorilor de valori mobiliare ale emitentului, cu conditia ca in prospect sa fie facuta o declaratie in care sa se specifice faptul ca respectivul emitent a obtinut permisiunea din partea Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare de a nu include in prospect respectiva informatie; 3. se va mentiona daca emitentul a fost vreodata declarat in incapacitate de plata, daca a facut obiectul unei proceduri judiciare privind recuperarea unei creante restante sau daca a facut obiectul unei proceduri de declarare a starii de faliment si care au fost urmarile acestora: litigii, procese in curs; 4. informatii privind modalitatile de obtinere a unor copii de pe prospectul de oferta publica si cerinta de confirmare a consultarii acestuia inaintea oricarei cumparari de valori mobiliare oferite prin intermediul lui; i) la sfarsitul prospectului se va introduce urmatorul text: "In caz de constatare a unor iregularitati, oferta publica poate fi anulata in termen de 90 de zile de la data primirii la Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare a raportului privind rezultatele acesteia." (3) In termen de 7 zile de la inchiderea perioadei de distribuire a obligatiunilor emise Agentia Nationala pentru Locuinte va inainta Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, in vederea inregistrarii acestora ca valori mobiliare, raportul privind rezultatele ofertei publice de obligatiuni, cuprinzand urmatoarele date: a) numele dealerilor primari prin intermediul carora s-a realizat distribuirea obligatiunilor; b) numarul cumparatorilor respectivelor obligatiuni. ART. 32 Anexele nr. 1, 1a), 2, 2a) si 3-9 fac parte integranta din prezentele norme metodologice. ANEXA 1 la normele metodologice AGENTIA NATIONALA PENTRU LOCUINTE Aprobat ------- Ministru, SITUATIA privind acordarea si justificarea sumelor alocate din transferuri pentru acordarea creditelor ipotecare din cap. 63.01 .................. pe perioada ............
- mii lei -
┌───┬────────────┬──────────────┬──────────────────┬────────┬──────┬─────┬─────┐
│Nr.│Amplasamente│Planul valoric│Sumele preliminate│Sumele │Sumele│Dife-│Sume │
│crt│------------│al creditelor │conform contracte-│acordate│justi-│renta│ de │
│ │ unitati │ ce se pot │lor, incheiate si │de la bu│ficate│ de │alo- │
│ │ locative │ acorda in │in curs de perfec-│getul de│con- │regu-│cat │
│ │ (credite) │ perioada │tare in perioada │stat in │form │lari-│(col.│
│ │ │ │pentru care se so-│perioada│contra│zat │3±6) │
│ │ │ │licita transfer │anterioa│ctelor│(col.│ │
│ │ │ │ bugetar │ra │ de │4-5) │ │
│ │ │ │ │ │credit│ │ │
│ │ │ │ │ │ipote-│ │ │
│ │ │ │ │ │car │ │ │
│ │ │ │ │ │inche-│ │ │
│ │ │ │ │ │iate │ │ │
├───┼────────────┼──────────────┼──────────────────┼────────┼──────┼─────┼─────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├───┼────────────┼──────────────┼──────────────────┼────────┼──────┼─────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼──────────────┼──────────────────┼────────┼──────┼─────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼──────────────┼──────────────────┼────────┼──────┼─────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼──────────────┼──────────────────┼────────┼──────┼─────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼──────────────┼──────────────────┼────────┼──────┼─────┼─────┤
│ │TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼──────────────┼──────────────────┼────────┼──────┼─────┼─────┤
│ │Surse pro- │ │ │ │ │ │ │
│ │prii ale │ │ │ │ │ │ │
│ │A.N.L. │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼──────────────┼──────────────────┼────────┼──────┼─────┼─────┤
│ │Sume solici-│ │ │ │ │ │ │
│ │tate sa fie │ │ │ │ │ │ │
│ │deschise │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────────┴──────────────┴──────────────────┴────────┴──────┴─────┴─────┘
A.N.L. poarta intreaga responsabilitate asupra datelor inscrise in formular.
AGENTIA NATIONALA PENTRU LOCUINTE
Director general, Director economic, MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE,
................. .................. TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Propunem avizarea
-----------------
Control financiar preventiv D.G.C.L. D.G.E.R.B.
ANEXA 1a) la normele metodologice CONSILIUL LOCAL........ (Consiliul Judetean.................. / Consiliul General al Municipiului Bucuresti) INVENTARUL locuintelor pentru tineri, destinate inchirierii, propuse a fi finantate in cadrul programului aprobat conform Legii nr. 152/1998
┌─────────┬─────┬──────┬─────┬─────┬─────┬───────────────┬────────┬───────┬────┐
│Denumirea│Numa-│Numa- │Regi-│Sta- │Ter- │Amplasamentul*)│ Sumele │ Suma │Sur-│
│localita-│rul │rul │mul │diul │menul├────┬────┬─────┤necesare│solici-│se │
│tii, │ de │ de │ de │fizic│ PIF │Su- │Pla-│Sta- │ in │tata de│pro-│
│blocul │locu-│cereri│inal-│ │ │pra-│nul │diul │vederea │la buge│prii│
│ │inte │ │time │ │ │fata│urba│via- │finali- │tul de │**) │
│ │ │ │ │ │ │(ha)│nis-│bili │zarii │stat │(mi-│
│ │ │ │ │ │ │ │tic │zarii│(milioa-│(milioa│lioa│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ne lei)│ne lei)│ne │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │lei)│
├─────────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
├─────────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼────┤
│Localita-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼────┤
│Obiecti- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼────┤
│Obiecti- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│localita-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│te │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│GENERAL: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴─────┴──────┴─────┴─────┴─────┴────┴────┴─────┴────────┴───────┴────┘
Primar,
(Presedintele Consiliului Judetean)
(Primarul general)
------------
*) Se completeaza: suprafata, planurile urbanistice aprobate si lucrarile
de viabilizare realizate.
**) La coloana 11 se completeaza totalul sumelor inscrise in listele
cuprinzand investitiile de la bugetul local, fara alocatii de la
bugetul de stat. Anexa se centralizeaza la nivelul Ministerului
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei pe baza datelor
transmise de consiliile locale.
ANEXA 2 la normele metodologice AGENTIA NATIONALA PENTRU LOCUINTE Se aproba ----------- Ministru, LISTA cuprinzand locuintele pentru tineri, destinate inchirierii, propuse a fi finantate conform Legii nr. 152/1998 in anul ............
┌─────────┬─────┬─────┬─────┬────┬────┬───────────────┬────────┬───────┬───────┐
│Denumirea│Numa-│Numa-│Regi-│Sta-│Ter-│Amplasamentul*)│ Sumele │Aloca- │Aloca- │
│localita-│rul │rul │mul │diul│me- ├────┬────┬─────┤necesare│tii de │tii**) │
│tii, │ de │ de │ de │fi- │nul │Su- │Pla-│Sta- │ in │la buge│de la │
│blocul │locu-│ce- │inal-│zic │PIF │pra-│nul │diul │vederea │tul de │bugete-│
│ │inte │reri │time │ │ │fata│urba│via- │finali- │stat │le lo- │
│ │ │ │ │ │ │(ha)│nis-│bili │zarii │pentru │cale │
│ │ │ │ │ │ │ │tic │zarii│(milioa-│anul...│pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ne lei)│(mili- │anul...│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │oane │(mili- │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │lei) │oane │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │lei) │
├─────────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼───────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
├─────────┴─────┴─────┴─────┴────┴────┴────┴────┴─────┴────────┴───────┴───────┤
│I. Investitii in continuare │
├─────────┬─────┬─────┬─────┬────┬────┬────┬────┬─────┬────────┬───────┬───────┤
│Localita-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼───────┤
│Obiecti- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼───────┤
│Obiecti- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼───────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│localita-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│te: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼───────┤
│TOTAL I: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┴─────┴─────┴─────┴────┴────┴────┴────┴─────┴────────┴───────┴───────┤
│II. Investitii noi │
├─────────┬─────┬─────┬─────┬────┬────┬────┬────┬─────┬────────┬───────┬───────┤
│Localita-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼───────┤
│Obiecti- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼───────┤
│Obiecti- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼───────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│localita-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│te: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼───────┤
│TOTAL II:│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────────┼───────┼───────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│GENERAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴─────┴─────┴─────┴────┴────┴────┴────┴─────┴────────┴───────┴───────┘
AVIZAT
DIRECTII DE SPECIALITATE:
DIRECTIA GENERALA DIRECTIA GENERALA DIRECTIA GENERALA
ECONOMICA SI RELATII PENTRU DEZVOLTAREA PENTRU CONSTRUCTII AGENTIA NATIONALA
BUGETARE INFRASTRUCTURII, LOCUINTE PENTRU LOCUINTE
INVESTITII SI CONCESIUNI
Director general, Director general, Director general, Director general,
................. ................ ................ .................
--------------
*) Se completeaza: suprafata, planurile urbanistice aprobate si lucrarile
de viabilizare realizate.
**) La coloana 11 se completeaza totalul sumelor inscrise in listele
cuprinzand investitiile de la bugetul local, fara alocatii de la
bugetul de stat.
Anexa se centralizeaza la nivel judetean si la nivelul Ministerului
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei pe baza datelor transmise de
consiliile locale.
ANEXA-MODEL 2a) la normele metodologice LISTA cuprinzand cheltuielile de capital necesare in vederea realizarii obiectivelor de investitii privind constructia de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, defalcate pe surse de finantare Cheltuielile de capital necesare in vederea realizarii obiectivelor de investitii sunt evidentiate, pe capitole de cheltuieli, in devizul general al investitiei, documentatie economica prin care se stabileste valoarea totala estimativa a acestor obiective la faza de proiectare - studiu de fezabilitate si proiect tehnic, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 376/1994. Pentru obiectivele de investitii privind constructia de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, decontarea cheltuielilor necesare se asigura, pe surse de finantare, astfel: A. Din surse proprii constituite in acest scop de consiliile locale sau, dupa caz, din surse constituite de regii autonome si societati comerciale de profil 1. Cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului: 1.1. Cheltuieli pentru realizarea planurilor urbanistice (PUG, PUD, PUZ) 1.2. Obtinerea terenului - sunt cuprinse cheltuieli pentru: cumparari de terenuri, plata concesionarii pe durata realizarii lucrarilor, cheltuieli cu exproprieri si/sau despagubiri, precum si pentru schimbarea naturii terenului. 1.3. Amenajarea terenului - sunt cuprinse cheltuieli pentru: demolari, demontari, evacuari, devieri de retele din amplasament, sistematizari pe verticala, nivelari, drenaje, epuismente (exclusiv cele aferente realizarii obiectivelor de constructii), defrisari, devieri de cursuri de apa, stramutari de localitati sau de monumente istorice. 1.4. Amenajari pentru protectia mediului, inclusiv refacerea cadrului natural dupa terminarea lucrarilor. 2. Cheltuieli pentru realizarea infrastructurii obiectivului: sunt cuprinse cheltuielile legate de utilizarea terenului pentru constructie si organizare de santier, precum si cele referitoare la lucrari ce privesc retelele exterioare de racord apa, canalizari, gaze, energie termica, energie electrica, telefonie, radio-TV, drumuri, cai ferate etc. 3. Cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica privind: 3.1. Studii de teren - geo, topo, hidro. 3.2. Cheltuieli pentru avize, acorduri, certificate, autorizatii, si anume: certificatul de urbanism, autorizatia de construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare, protejare, restructurare sau conservare, dupa caz; autorizatia pentru desfiintarea totala sau partiala; autorizatia de foraje si excavatii; prelungirea certificatului de urbanism, precum si a autorizatiei de construire; avize si acorduri pentru lucrari de racorduri si bransamente de retele publice de apa, canalizare, gaze, energie termica, energie electrica, telefonie etc.; avizul comisiei de urbanism si amenajarea teritoriului; certificat de nomenclatura stradala si adresa; acordul de mediu pe baza studiului de impact, precum si altele de natura acestora, conform legislatiei in vigoare. 3.3. Proiectare - sunt cuprinse cheltuieli de proiectare, fazele: studiu de prefezabilitate si studiu de fezabilitate. 4. Cheltuieli diverse si neprevazute sunt cuprinse cheltuieli estimative, in procent de 5% din valoarea cheltuielilor prevazute la pct. 1.3, 2 si 3.3. B. Din surse de la bugetul de stat si alte surse garantate de stat: 1. Proiectare si asistenta tehnica privind: 1.1. Proiectare si engineering (know-how) - sunt cuprinse concursul de solutii in domeniul proiectarii urbanistice si arhitecturale si elaborarea de proiecte la nivel de detalii de executie. 1.2. Organizarea procedurilor de achizitii publice pentru executia lucrarilor - sunt cuprinse cheltuieli pentru conceperea documentatiilor, multiplicarea documentatiilor, corespondenta privind organizarea, onorariile participantilor la lucrarile comisiilor de evaluare, anunturi publicitare, corespondenta, telegrafie, telex, telefax etc., in legatura cu aplicarea procedurilor de achizitii publice. 1.3. Consultanta si asistenta tehnica, inclusiv plata personalului de supraveghere pe parcursul realizarii lucrarilor sunt cuprinse cheltuielile pentru asistenta tehnica din partea proiectantului, inclusiv cheltuielile ocazionate de persoanele fizice atestate ca verificatori tehnici ai proiectarii (in cazul in care acestea nu sunt cuprinse in tarifarea proiectarii), cheltuielile efectuate de Agentia Nationala pentru Locuinte in urmarirea si derularea investitiilor, precum si in asigurarea supravegherii prin diriginti de santiere a executarii corecte, calitative si cantitative a lucrarilor contractate. 2. Cheltuieli pentru investitii de baza: 2.1. Constructii, instalatii aferente constructiilor, precum si dotarea acestora - sunt cuprinse cheltuielile necesare pentru realizarea lucrarilor de constructii si instalatii, desfasurate pe obiecte delimitate de proiectant in devize pe obiect. 2.2. Utilaje, echipamente tehnologice si functionale cu montaj 2.3. Montajul utilajelor tehnologice si functionale, inclusiv al instalatiilor necesare in vederea functionarii acestora. 2.4. Dotari, inclusiv utilajele si echipamentele independente. 3. Alte cheltuieli 3.1. Organizare de santier - sunt cuprinse cheltuielile necesare crearii conditiilor de desfasurare a activitatii de constructii-montaj, estimate procentual fata de valoarea lucrarilor de constructii-montaj. 3.2. Comisioane si taxe - sunt cuprinse, dupa caz, comisionul bancii finantatoare, taxa aferenta inspectiei pentru controlul calitatii lucrarilor de constructii, cota aferenta fondului pontru protectia sociala a membrilor Casei Sociale a Constructorilor, precum si alte cheltuieli de natura acestora, stabilite prin lege. 3.3. Cheltuieli diverse si neprevazute estimate in procent de 5% din valoarea cheltuielilor prevazute la pct. 1.1, 1.3, 2.1 - 2.4 de mai sus. ANEXA 3 la normele metodologice PROGRAM de derulare a investitiilor privind constructiile de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nr. Obiective Executa Coordoneaza si raspund Termene
crt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Inventarierea solicitarii de locuinte, a Consiliile locale prin Consiliile locale pe anual
amplasamentelor de constructie si a lucrarilor primarii si agentii teritoriul carora se afla
tehnico-edilitare aferente acestora; evaluarea economici delegati ai amplasamentele, impreuna
cheltuielilor necesare pentru construirea de acestora in derularea cu Ministerul Lucrarilor
locuinte si a lucrarilor tehnico-edilitare investitiilor Publice, Transporturilor
(conform modelului prevazut in anexa nr. 1) si Locuintei
2. Elaborarea si aprobarea programului anual de Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice, in 5 zile de la
constructii de locuinte, conform modelului pentru Locuinte impreuna Transporturilor si Locuintei prin: finalizarea
prevazut in anexa nr. 2 cu consiliile locale - Directia generala pentru inventarierii
a) Conditii si ordine de prioritate constructii locuinte prevazute la pct.
a1) Conditii de amplasare pe terenuri - Directia generala pentru 1 in anul 2001 si
libere de orice sarcini: dezvoltarea infrastructurii, o data cu
" terenuri viabilizate investitii si concesiuni fundamentarea
" terenuri partial viabilizate - Directia generala bugetelor locale
" terenuri neviabilizate economica si relatii si de stat, anual,
bugetare pentru urmatorii
ani
a2) Regim de inaltime
Amplasamente de constructii grupate in
perimetrul construibil, cu regim de inaltime
de pana la P+3E+M
a3) Conditii de urbanism
a3.1) planuri urbanistice aprobate
a3.2) planuri urbanistice in curs de aprobare
a4) Numarul de locuinte sa fie mai mare de
20 de unitati si sa fie acoperit de numarul
cererilor in proportie de 120%
b) In cadrul evaluarii preliminare a cheltuielilor
pentru promovarea si realizarea investitiilor se
prevad distinct:
b1) cheltueli pentru promovarea investitiilor in
constructia de locuinte
b2) cheltuieli necesare in vederea proiectarii
si executiei lucrarilor de constructii de locuinte
b3) cheltuieli pentru realizarea lucrarilor
tehnico-edilitare, inclusiv a celor aflate in
sarcina serviciilor publice descentralizate ale
ministerelor si celorlalte autoritati ale
administratiei publice centrale, organizate in
judete si in municipiul Bucuresti
3. Rectificarea programului anual de constructii Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice, o data cu
de locuinte in functie de sumele aprobate pentru Locuinte Transporturilor si Locuintei prin: aprobarea
pentru finantare impreuna cu consiliile - Directia generala pentru bugetului de
locale constructii locuinte stat
- Directia generala pentru
dezvoltarea infrastructurii,
investitii si concesiuni
- Directia generala economica
si relatii bugetare
4. Preluarea studiilor de fezabilitate si a Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice, dupa 5 zile de
terenurilor de constructie pentru Locuinte, Transporturilor si Locuintei la aprobarea
impreuna cu consiliile prin Agentia Nationala programului
locale, primariile pentru Locuinte anual
si/sau agentii
economici delegati in
derularea investitiilor
5. Promovarea si derularea investitiilor in dupa aprobarea
constructia de locuinte: studiilor de
a) achizitia proiectarii si executiei lucrarilor Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice, fezabilitate in
pentru Locuinte Transporturilor si Locuintei Consiliul
prin Agentia Nationala tehnico-economic
pentru Locuinte al Ministerului
Lucrarilor
Publice,
Transporturilor
si Locuintei
a.1) pregatirea, organizarea si desfasurarea Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice,
procedurilor de achizitii publice pentru pentru Locuinte Transporturilor si Locuintei
realizarea proiectului tehnic si achizitia prin Agentia Nationala
lucrarilor de executie pentru Locuinte
a.2) autorizarea constructiilor Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice,
pentru Locuinte Transporturilor si Locuintei
prin Agentia Nationala
pentru Locuinte
b) contractarea executiei lucrarilor Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice,
pentru Locuinte Transporturilor si Locuintei
prin Agentia Nationala
pentru Locuinte
c) realizarea lucrarilor de C+M Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice,
pentru Locuinte Transporturilor si Locuintei
prin Agentia Nationala
pentru Locuinte
c.1) predarea amplasamentelor Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice,
pentru Locuinte Transporturilor si Locuintei
prin Agentia Nationala
pentru Locuinte
c.2) urmarirea si supravegherea tehnica a Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice, conform
lucrarilor pentru Locuinte, Transporturilor si Locuintei contractului
impreuna cu primariile prin Agentia Nationala
beneficiare pentru Locuinte
c.3) receptia lucrarilor de C+M Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice, conform
pentru Locuinte, Transporturilor si Locuintei contractului
impreuna cu primariile prin Agentia Nationala
beneficiare pentru Locuinte
c.4) punerea in functiune si darea in exploatare
Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice, in 3 zile de
pentru Locuinte, Transporturilor si Locuintei la receptia
impreuna cu consiliile locuintelor
locale
c.5) transmiterea obiectivelor de investitii in
administrarea consiliilor locale
d) repartizarea locuintelor catre beneficiari Primariile de pe raza Consiliile locale de pe raza in 15 zile de la
teritoriala in care se teritoriala in care se afla primirea
afla locuintele locuintele locuintelor in
administrare,
conform listelor
de prioritati
aprobate
6. Finantarea investitiilor care se realizeaza
conform programului anual:
a) fundamentarea sumelor necesare de la Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice, in termenele
bugetul de stat si de la bugetele locale pe pentru Locuinte prin Transporturilor si Locuintei prin: prevazute de
baza listelor intocmite si aprobate conform Directia generala - Directia generala pentru lege pentru
pct. 2 pentru dezvoltare, constructii locuinte fundamentarea
infrastructura, - Directia generala si aprobarea
investitii si economica si relatii bugetului de
concesiuni bugetare stat
Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei prin:
- Directia Generala pentru
Constructii Locuinte
b) deschiderea finantarii obiectivelor de Ministerul Lucrarilor - Directia generala in 15 zile de
investitii la nivelul si conform pct. 3, cu Publice, Transporturilor economica si relatii la aprobarea
repartizarea sumelor pe judete, consilii locale si Locuintei prin: bugetare bugetului de
si intocmirea listelor de finantare pe obiective - Directia generala stat
conform modelului prevazut in anexa nr. 4 pentru constructii
locuinte
c) sursele de finantare prevazute la lit. b) Agentia Nationala Agentia Nationala pentru permanent
si d) se evidentiaza in contul deschis la pentru Locuinte si Locuinte
trezoreria statului pe seama Agentiei Nationale trezoreria statului
pentru Locuinte
d) comunicarea in scris a fondurilor necesare Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice, la data
pentru decontarea cheltuielilor de organizare pentru Locuinte Transporturilor si Locuintei depunerii
si desfasurare a procedurilor de achizitii prin Directia generala pentru ofertelor
publice pentru adjudecarea proiectarii si constructii locuinte
executarii lucrarilor de constructie a
locuintelor, conform modelului prevazut in
anexa nr. 5. Comunicarea va fi insotita de un
deviz financiar estimativ
e) solicitarea alocarii sumelor pentru cheltuieli Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice, dupa 2 zile de
de licitatie care se platesc din fonduri de la pentru Locuinte Transporturilor si Locuintei prin: la data
bugetul de stat. Solicitarea va avea la baza - Directia generala pentru adjudecarii
devize financiare pentru fiecare obiectiv de constructii locuinte achizitiei publice
investitie supus achizitiei publice - Directia generala economica
si relatii bugetare
f) solicitarea la Ministerul Finantelor Publice a Ministerul Lucrarilor Ministerul Lucrarilor Publice, pana la data de
fondurilor necesare in vederea decontarii Publice, Transporturilor Transporturilor si Locuintei prin: 25 a fiecarei
cheltuielilor pentru organizarea si desfasurarea si Locuintei prin - Directia generala pentru luni
procedurilor de achizitii publice pentru Directia generala constructii locuinte
adjudecarea executarii lucrarilor de constructie economica si relatii - Directia generala economica
a locuintelor, conform prevederilor legale bugetare si relatii bugetare
g) virarea in contul special deschis pe seama Ministerul Lucrarilor Ministerul Lucrarilor Publice, la 3 zile de la
Agentiei Nationale pentru Locuinte la Publice, Transporturilor si Locuintei primirea sumelor
trezoreria statului a sumelor necesare in Transporturilor si prin Directia generala pentru in cont
vederea efectuarii platilor pentru decontarea Locuintei prin Directia constructii locuinte
cheltuielilor efectuate in aplicarea generala economica si
procedurilor de adjudecare a proiectarii si relatii bugetare
executiei lucrarilor de constructii
h) transmiterea situatiei lunare privind Agentia Nationala Consiliul de administratie pana la data
operatiunile efectuate pentru realizarea pentru Locuinte al Agentiei Nationale de 3 a
locuintelor potrivit contractelor si graficelor pentru Locuinte fiecarei luni
aprobate, conform modelului prevazut in anexa nr. 6
i) solicitarea lunara, in scris, a necesarului de Agentia Nationala Consiliul de administratie pana la data
fonduri de la bugetul de stat pentru decontarea pentru Locuinte al Agentiei Nationale de 6 a
lucrarilor executate, la care se va anexa situatia pentru Locuinte fiecarei luni
productiei realizate in anul in curs, pana la
finele lunii de raportare, conform modelului
prevazut in anexa nr. 7. Aceasta solicitare va fi
insotita si de o estimare a productiei preliminate
a se realiza in luna urmatoare, conform modelului
prevazut in anexa nr. 8
j) solicitarea alocatiilor bugetare pentru Agentia Nationala Ministerul Lucrarilor Publice, pana la data
decontarea productiei executate, conform modelului pentru Locuinte prin Transporturilor si de 10 a
prevazut in anexa nr. 9 Ministerul Lucrarilor Locuintei prin: fiecarei luni
Publice, Transporturilor - Directia generala pentru
si Locuintei constructii locuinte
- Directia generala economica
si relatii bugetare
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 4 la normele metodologice L I S T A cuprinzand locuintele aflate in diferite stadii de executie, care se finanteaza in anul............ potrivit prevederilor Legii nr. 152/1998 in judetul............
- milioane lei -
┌──────────────────┬───────────────┬───────────────────────────────────────────┐
│ Localitatea │Nr. de locuinte│ Fondurile alocate in anul......... │
│denumirea blocului├─────┬─────────┼───────┬────────────────┬──────────────────┤
│ │TOTAL│ PIF │ TOTAL │ Sumele │ Sumele │
│ │ │anul.....│ │ alocate prin │ disponibile │
│ │ │ │ │ Ministerul │ in contul │
│ │ │ │ │ Lucrarilor │Agentiei Nationale│
│ │ │ │ │ Publice, Tran- │ pentru Locuinte │
│ │ │ │ │sporturilor si │ │
│ │ │ │ │ Locuintei │ │
├──────────────────┼─────┼─────────┼───────┼────────────────┼──────────────────┤
│ TOTAL GENERAL: │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────┼─────────┼───────┼────────────────┼──────────────────┤
│Din care: │ │ │ │ │ │
│Localitatea │ │ │ │ │ │
│Obiectiv de inves-│ │ │ │ │ │
│titii │ │ │ │ │ │
│Obiectiv de inves-│ │ │ │ │ │
│titii │ │ │ │ │ │
│Total localitate: │ │ │ │ │ │
│Localitatea │ │ │ │ │ │
│Obiectiv de inves-│ │ │ │ │ │
│titii │ │ │ │ │ │
│Obiectiv de inves-│ │ │ │ │ │
│titii │ │ │ │ │ │
│Total localitate: │ │ │ │ │ │
│Localitatea │ │ │ │ │ │
│Obiectiv de inves-│ │ │ │ │ │
│titii │ │ │ │ │ │
│Obiectiv de inves-│ │ │ │ │ │
│titii │ │ │ │ │ │
│Total localitate: │ │ │ │ │ │
└──────────────────┴─────┴─────────┴───────┴────────────────┴──────────────────┘
DIRECTIA GENERALA PENTRU CONSTRUCTII LOCUINTE
Director general,
............................
ANEXA 5 la normele metodologice SITUATIA privind sumele preliminate pentru luna*1) ............... necesare in vederea decontarii cheltuielilor pentru procedurile de achizitie publica, organizate in vederea realizarii locuintelor pentru tineri, conform Legii nr. 152/1998
- milioane lei -
----------------
Necesar preliminat pentru luna ......., .......................
din care:
Obiectiv ............. ...........
Obiectiv ............. ...........
Obiectiv ............. ...........
TOTAL: .......................
Raspundem pentru realitatea datelor.
Director general, Director general economic,
................................ ................................
----------- *1) Luna in care are loc adjudecarea achizitiilor publice. ANEXA 6 la normele metodologice SITUATIA privind operatiunile efectuate pentru realizarea locuintelor la finele lunii ....... 200.....
- mii lei -
-----------
I. Operatiuni efectuate pentru realizarea locuintelor:
1. Incasari din sumele virate, din care: ..............
1.1. De la bugetul de stat ..............
1.2. Din alte surse ..............
2. Total plati efectuate,
din care: ..............
2.1. Plati pentru elaborarea studiilor de fezabilitate ..............
2.2. Plati pentru organizarea si desfasurarea
procedurilor de achizitii publice ..............
2.3. Plati pentru realizarea locuintelor ..............
3. Disponibil (1-2) ..............
II. Date informative:
1. Restante la plata studiilor de fezabilitate ..............
2. Restante la plata cheltuielilor pentru aplicarea
procedurilor de achizitie publica ..............
3. Restante la plata lucrarilor de C+M executate ..............
Numarul de locuinte
-------------------
...........
4. Locuinte date in functiune, ...........
din care:
4.1. peste program ...........
4.2. sub program ...........
Director general, Director general economic,
............................. ..................................
ANEXA 7 la normele metodologice SITUATIA privind productia realizata in anul .... pana la sfarsitul lunii ........ pentru darea in folosinta a locuintelor pentru tineri conform Legii nr. 152/1998
- milioane lei -
----------------
I. Productia realizata de la inceputul anului ............. ..............
II. Productia decontata cumulat de la inceputul anului ...., ..............
din care:
Obiectiv ..............
III. Productia realizata si nedecontata la finele lunii ....,
din care:
Obiectiv ..... ..............
Obiectiv ..... ..............
Obiectiv ..... ..............
Obiectiv ..... ..............
TOTAL: ..............
IV. Alte cheltuieli pentru investitiile realizate de la
inceputul anului, ..............
din care:
- cheltuieli de proiectare ..............
- cheltuieli pentru urmarirea investitiei ..............
- taxe, comisioane ..............
V. Alte cheltuieli pentru investitii, decontate cumulat
de la inceputul anului, ..............
din care:
- cheltuieli de proiectare ..............
- cheltuieli pentru urmarirea investitiei ..............
- taxe, comisioane ..............
VI. Alte cheltuieli pentru investitii, nedecontate la
finele lunii, ..............
din care:
- cheltuieli de proiectare ..............
- cheltuieli pentru urmarirea investitiei ..............
- taxe, comisioane ..............
Raspundem pentru realitatea datelor.
Director general, Director general economic,
............................... ...............................
ANEXA 8 la normele metodologice SITUATIA privind sumele preliminate pentru luna ..............., necesare in vederea realizarii locuintelor pentru tineri conform Legii nr. 152/1998
- milioane lei -
----------------
I. Productia preliminata pentru luna ..........., ..............
din care:
Surse ale bugetului local ..............
Obiectiv .................... ......./......
Obiectiv .................... ......./......
Obiectiv .................... ......./......
TOTAL: ......./......
II. Alte cheltuieli de investitii preliminate pentru
luna .........., ..............
din care:
- cheltuieli de proiectare ..............
- cheltuieli pentru urmarirea investitiei ..............
- taxe, comisioane ..............
Raspundem pentru realitatea datelor.
Director general, Director general economic,
.......................... .............................
ANEXA 9 la normele metodologice Se aproba --------- Ministru, NOTA DE FUNDAMENTARE privind sumele necesare de la bugetul de stat pentru decontarea lucrarilor executate la constructiile de locuinte pentru tineri conform Legii nr. 152/1998, pe luna .................
- milioane lei -
----------------
1. Program anul ........ ...............
2. Valoarea lucrarilor realizate de la inceputul
anului pana la ........., ...............
din care:
a) proiectare ...............
b) organizarea si desfasurarea procedurilor de
achizitii publice ...............
c) lucrari de C+M ...............
d) alte cheltuieli pentru investitii ...............
3. Valoarea lucrarilor decontate cumulat de la inceptul
anului ........., .............*)
din care:
a) proiectare ...............
b) organizarea si desfasurarea procedurilor de
achizitii publice ...............
c) lucrari de C+M ...............
d) alte cheltuieli pentru investitii ...............
4. Valoarea lucrarilor realizate si nedecontate pana
la finele lunii .........., ...............
din care:
a) proiectare ...............
b) organizarea si desfasurarea procedurilor de
achizitii publice ...............
c) lucrari de C+M ...............
d) alte cheltuieli pentru investitii ...............
5. Suma aprobata la plata de la bugetul de stat pentru
decontarea lucrarilor executate si nedecontate pana
la finele lunii ............., ...............
din care:
a) proiectare ...............
b) organizarea si desfasurarea procedurilor de
achizitii publice ...............
c) lucrari de C+M ...............
d) alte cheltuieli pentru investitii ...............
------------
*) Valoarea lucrarilor decontate va fi aceeasi cu suma platilor din
extrasul de cont deschis la trezoreria statului de catre Agentia
Nationala pentru Locuinte si constituie suma justificativa si trecuta
pe cheltuiala, conform Ordinului ministrului finantelor nr. 1.169/1997.
- milioane lei -
----------------
6. Alocatii solicitate de la bugetul de stat pentru
decontarea lucrarilor preliminate pentru luna in curs, .............
din care:
a) proiectare .............
b) organizarea si desfasurarea procedurilor de
achizitii publice .............
c) lucrari de C+M .............
d) alte cheltuieli pentru investitii .............
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Avizam favorabil
----------------
Secretar de stat,
Propunem avizarea
-----------------
DIRECTIA GENERALA ECONOMICA DIRECTIA GENERALA PENTRU
SI RELATII BUGETARE CONSTRUCTII LOCUINTE
Director general, Director general,
....................... ....................
DIRECTIA GENERALA PENTRU DEZVOLTAREA
INFRASTRUCTURII, INVESTITII SI CONCESIUNI
Director general,
...............................
AGENTIA NATIONALA PENTRU LOCUINTE
Director general, Director general economic,
............................... ...............................
Control financiar preventiv
-------