Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul <>art. 6 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 43/1998 , şi al <>art. 35 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 140/1999 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 1999, Guvernul României hotãrãşte: ARTICOL UNIC Anexele nr. 1 şi 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 294/1999 pentru aprobarea Programului de marketing şi promovare turistica şi a Programului de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173 din 23 aprilie 1999, se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. PRIM-MINISTRU RADU VASILE Contrasemneazã: --------------- Preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Turism, Sorin Frunzaverde Ministrul finanţelor, Decebal Traian Remes ANEXA 1 PROGRAMUL de marketing şi promovare turistica pentru anul 1999 Obiectivul general al programului ART. 1 Programul de marketing şi promovare turistica pentru anul 1999, denumit în continuare program, urmãreşte promovarea României ca destinaţie de vacante şi cãlãtorii pe piata turistica interna şi internationala. Obiective specifice ART. 2 Programul urmãreşte realizarea urmãtoarelor obiective specifice: a) îmbunãtãţirea imaginii pe pieţele externe a produsului turistic romanesc; b) identificarea, prin studii de marketing, a celor mai eficiente cai şi mijloace de promovare a ofertei turistice româneşti şi folosirea acestora în funcţie de specificul fiecãrei pieţe externe; c) recastigarea pieţelor turistice externe, partenere traditionale înainte de anul 1989, şi castigarea altora noi; d) stimularea cererii turistice interne şi internaţionale pentru vacante şi cãlãtorii în România. Conţinutul programului ART. 3 Prin program se finanţeazã: 1. acţiunile de promovare specifice pe piata interna şi externa: participari la manifestãri interne şi internaţionale de profil (expoziţii, burse, târguri, conferinţe, festivaluri şi altele asemenea), campanii publicitare în presa, la radio, televiziune, prin afisaj teletext, Internet, organizarea de conferinţe de presa pentru prezentarea destinaţiei, a ofertei turistice, organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanţii mass-media şi creatorii de opinie, organizarea de cocktailuri, mese de protocol şi seri româneşti, expoziţii gastronomice, sãptãmâni româneşti. În anul 1999 acţiunile specifice de marketing şi promovare în strãinãtate se vor desfasura pe principalele 32 de pieţe turistice emitente din: - ţãrile Uniunii Europene; - tari din Europa Centrala şi de Est: Federaţia Rusa, Polonia, Republica Ceha, Republica Moldova, Ungaria, Republica Federala Iugoslavia, Croatia, Bulgaria; - alte tari europene: Norvegia, Elvetia, Turcia, Cipru; - tari din Asia de Vest (Israel) şi din Asia de Sud-Est (Japonia, Hong Kong); - tari din America de Nord: S.U.A., Canada; 2. realizarea de materiale de informare şi promovare, şi anume: tiparituri, materiale din domeniul audiovizual, obiecte de reclama/amintiri/protocol: a) în domeniul tipariturilor: - retiparirea de titluri de prospecte pentru promovarea turistica pe piata externa şi pe piata interna; - tipãrirea de noi titluri de prospecte ca urmare a rezultatelor cercetãrilor de marketing; - editarea unui buletin trimestrial de informaţii din turism; b) în domeniul materialelor destinate promovãrii şi informãrii prin mijloace audiovizuale: - realizarea de filme şi spoturi video pentru oferta turistica generalã şi pe segmente de piata, în funcţie de varietatea de produse turistice româneşti; - realizarea de casete audio-video, CD-ROM; - seturi de diapozitive, postere şi fotodisplay; c) realizarea de obiecte de reclama/amintiri/protocol specifice; 3. cofinantarea proiectelor de marketing şi/sau de promovare turistica, în limita bugetului de 1.550.000 mii lei. Proiectele concrete de marketing şi de promovare turistica vor fi cofinantate în proporţie de maximum 40% din valoarea fiecãruia; 4. alte acţiuni pentru susţinerea şi promovarea ofertei turistice (cheltuieli de expediţie externa/interna, concursuri cu premii, comisioane pentru derularea şi monitorizarea campaniilor pentru creaţie şi activitãţi de BTL - bellow the line şi altele asemenea); 5. investiţii pentru reamenajarea şi dotarea birourilor de promovare şi informare turistica din strãinãtate. Plafonul şi structura programului ART. 4 Plafonul şi structura programului finanţat din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se prezintã astfel:
- mii lei -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
%
din total
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL, 41.100.000 100,00
din care:
I. Acţiuni de promovare specifice pe piata 18.200.000 44,28
interna şi externa,
din care:
1. Piata interna 200.000
2. Pieţe externe 18.000.000
II. Realizarea de materiale de informare şi 17.100.000 41,60
promovare turistica
III. Cofinantarea proiectelor de marketing şi 1.550.000 3,77
de promovare turistica:
● limita maxima de cofinantare: 40% din
valoarea proiectului
IV. Alte acţiuni pentru susţinerea şi 1.750.000 4,25
promovarea ofertei turistice
(cheltuieli de expediţie externa/interna,
concursuri cu premii, comisioane pentru
derularea şi monitorizarea campaniilor
pentru creaţie şi activitãţi de BTL - bellow
the line etc.)
V. Investiţii pentru reamenajarea şi dotarea 2.500.000 6,10
birourilor de promovare şi informare turistica
din strãinãtate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 2 PROGRAMUL de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999 Obiectivul general al programului ART. 1 Programul de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999, denumit în continuare program, urmãreşte stimularea creãrii de produse turistice noi, îmbunãtãţirea şi dezvoltarea celor existente. Programul este conceput astfel încât sa asigure susţinerea cat mai multor proiecte de investiţii în turism, respectiv extinderea industriei şi pieţei investiţiilor turistice, în scopul creşterii contribuţiei sectorului turistic la realizarea produsului intern brut, la echilibrarea balanţei comerciale, la crearea de noi locuri de munca şi de surse de venit pentru populaţie. Programul va contribui la: a) realizarea unor studii de oportunitati investitionale, de prefezabilitate/fezabilitate pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau navalorificat şi lansarea produselor turistice specifice; b) încurajarea investiţiilor societãţilor comerciale, întreprinderilor mici şi mijlocii şi a asociaţiilor familiale din turism, prin credite şi cofinantari pentru investiţii în turism; c) realizarea de programe pentru îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor în turism şi testarea acestora prin Oficiul de Autorizare şi Control în Turism. Obiective specifice ART. 2 Prezentul program are în vedere urmãtoarele obiective specifice: a) creşterea calitãţii serviciilor turistice; b) crearea de noi locuri de munca în turism; c) creşterea veniturilor valutare din turism; d) crearea şi reabilitarea programelor turistice pentru România; e) sprijinirea componentelor turistice de dezvoltare localã şi regionala; f) stimularea parteneriatului dintre sectorul public şi particular; g) creşterea eficientei utilizãrii resurselor turistice, naturale şi antropice. Conţinutul programului ART. 3 Prin prezentul program se finanţeazã: 1. în proporţie de 100%, studiile de prefezabilitate/fezabilitate/oportunitati investitionale pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi de lansare a produselor turistice specifice în: - turismul montan; - turismul rural; - alte forme de turism (de aventura, ecoturism, agrement etc.); 2. proiecte de investiţii în turism prin acordarea de credite pe termen mediu, cu dobanda preferentiala egala cu rata inflaţiei, şi cofinantari pentru proiecte de investiţii în: - turismul montan, în limita a 50% din valoarea investiţiei; - turismul rural, în limita a 25% din valoarea investiţiei; 3. în proporţie de 100%, programele pentru îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor în turism; 4. în proporţie de 100%, programele pentru susţinerea furnizorilor de pregãtire profesionalã care organizeazã, în cadrul sistemului de formare continua, cursuri pentru personalul din/pentru industria ospitalitatii (turism); 5. în proporţie de 100%, controlul efectuat de Oficiul de Autorizare şi Control în Turism asupra constituirii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului. Plafonul şi structura programului ART. 4 Plafonul şi structura programului finanţat din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, pentru formele de turism pentru care se aplica prezentele prevederi, sunt urmãtoarele:
- mii lei -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
%
din total
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL, 17.000.000 100,00
din care:
I. Studii de prefezabilitate/fezabilitate/ 2.000.000 11,8
oportunitati investitionale pentru zone cu
potenţial turistic natural şi cultural,
parţial valorificat sau nevalorificat, şi
de lansare a produselor turistice specifice,
din care:
a) turism montan 1.000.000
b) turism rural 500.000
c) alte forme de turism: 500.000
● de aventura
● ecoturism
● agrement
II. Acordarea de credite pe termen mediu, 10.000.000 58,8
cu dobanda preferentiala egala cu rata
inflaţiei, pentru proiecte de investiţii
în turism şi cofinantari pentru proiecte
de investiţii în:
a) turism montan 2.000.000
b) turism rural 8.000.000
III. Programe pentru susţinerea furnizorilor 1.000.000 5,9
de pregãtire profesionalã care organizeazã,
în cadrul sistemului de formare continua,
cursuri pentru personalul din turism
IV. Programe pentru îmbunãtãţirea calitãţii 1.500.000 8,8
serviciilor turistice şi testarea acestora
V. Controlul constituirii Fondului special 2.000.000 11,8
pentru promovarea şi dezvoltarea turismului
VI. Investiţii pentru derularea activitãţilor 500.000 2,9
specifice determinate de funcţionarea Fondului
special pentru promovarea şi dezvoltarea
turismului - Programul anual de dezvoltare
a produselor turistice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criterii de eligibilitate a investiţiilor ART. 5 Studiile de prefezabilitate/fezabilitate/oportunitati investitionale pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi de lansare a produselor turistice specifice vor fi selectate avându-se în vedere obiectivele "Strategiei de dezvoltare a turismului pe termen mediu şi lung", coroborate cu obiectivele de investiţii strategice din domeniile de activitate cu influenta pentru turism (transporturi, telecomunicaţii, lucrãri edilitare de interes naţional etc.). ART. 6 Proiectele de investiţii în turism pentru care se solicita sprijin din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, sub forma de cofinantare şi credite, trebuie sa aibã în vedere şi sa urmãreascã: - crearea, îmbunãtãţirea, reabilitarea sau dezvoltarea formelor de turism precizate la art. 3 pct. 2; - prezentarea impactului economic al proiectului asupra dezvoltãrii turismului în comunitatea localã respectiva şi asupra dezvoltãrii economico-sociale locale în general; - integrarea în dezvoltarea viitoare a localitãţii/judeţului; - descrierea produsului/produselor turistic/turistice rezultat/rezultate ca urmare a realizãrii proiectului, astfel cum acesta/acestea rãspunde/rãspund cerinţelor pieţei interne şi externe; - sa demonstreze ca solicita un buget realist, optim şi fezabil, în care diferitele stagii ale implementarii, eficientei şi viabilitatii iniţiativei de dezvoltare sunt clar prezentate; - sa previzioneze pentru proiectele complexe, de mare întindere regionala, şi autosustinerea pe termen lung, mai ales pentru a doua jumãtate a realizãrii acestora; - sa prezinte cu exactitate obiectivele proiectului, fezabile pe termen lung, cu rezultatele aferente, cu accent pe cele care vor contribui la dezvoltarea localã/regionala. ART. 7 Persoanele juridice sau fizice, care pot solicita credite investitionale în turism din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului destinat Programului de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999, sunt prevãzute în Hotãrârea Guvernului nr. 511/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, cu modificãrile ulterioare. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.