Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 955 din 26 iulie 2006  pentru aprobarea domeniilor prioritare care pot beneficia de operatiuni compensatorii si a modului de ierarhizare a acestora prin multiplicatori de compensare si pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 189/2002 privind operatiunile compensatorii referitoare la contractele de achizitii pentru nevoi de aparare, ordine publica si siguranta nationala, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 459/2006     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 955 din 26 iulie 2006 pentru aprobarea domeniilor prioritare care pot beneficia de operatiuni compensatorii si a modului de ierarhizare a acestora prin multiplicatori de compensare si pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 189/2002 privind operatiunile compensatorii referitoare la contractele de achizitii pentru nevoi de aparare, ordine publica si siguranta nationala, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 459/2006

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 28 iulie 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. IV alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 30/2005 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 19/2006 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã domeniile prioritare care pot beneficia de operaţiuni compensatorii şi modul de ierarhizare a acestora prin multiplicatori de compensare, potrivit prevederilor prezentei hotãrâri.
ART. 2
În sensul prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) Agenţia - Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã - instituţie publicã autonomã, cu personalitate juridicã, care este organizatã şi funcţioneazã potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 354/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.814/2005 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã;
b) grup de companii - ansamblu de operatori economici, reglementat ca un grup şi/sau un ansamblu de operatori economici, în care unul dintre aceştia deţine în proprietate acţiuni sau pãrţi sociale ale celorlalţi operatori economici care îi asigurã o poziţie de control asupra acestora;
c) categoria A - cuprinde domeniile prioritare care pot beneficia de operaţiuni compensatorii şi ierarhizarea acestora prin multiplicatori de compensare, prevãzute în anexa nr. 1;
d) categoria B - cuprinde domeniile prioritare care pot beneficia de operaţiuni compensatorii şi ierarhizarea acestora prin multiplicatori de compensare, prevãzute în anexa nr. 2;
e) lista C - cuprinde multiplicatorii de compensare utilizaţi pentru operaţiuni compensatorii de interes pentru economia naţionalã, prevãzuţi în anexa nr. 3.
Operaţiunile compensatorii propriu-zise vor fi încadrate, dupã caz, în una dintre categoriile A şi B;
f) forme de operaţiuni compensatorii - operaţiuni compensatorii directe şi indirecte, astfel cum sunt definite în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 354/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) beneficiarul român al operaţiunii compensatorii operatorul economic român sau instituţia publicã din România cu care contractantul a derulat sau intenţioneazã sã deruleze o operaţiune compensatorie, respectiv operatorul economic român ori instituţia publicã din România cu care operatorul economic strãin a derulat sau intenţioneazã sã deruleze o operaţiune compensatorie în avans;
h) valoare nominalã - valoarea efectiv realizatã a unui acord, ca urmare a unei operaţiuni compensatorii;
i) valoare efectivã - valoarea efectivã a unei tranzacţii prin compensare, astfel cum este definitã în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) valoarea de compensare - valoarea de compensare a unei tranzacţii prin compensare, astfel cum este definitã în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 354/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
k) program de compensare - cadrul sub care sunt grupate operaţiunile compensatorii asociate;
l) credit de compensare în avans - credite acumulate de un operator economic strãin, în baza unui acord de precompensare perfectat, în prealabil, cu Agenţia;
m) titularul creditelor de compensare în avans - un operator economic strãin care a acumulat creditele de compensare în avans, în baza unui acord de precompensare perfectat, în prealabil, cu Agenţia;
n) beneficiarul transformãrii - titularul acordului de compensare care coincide cu titularul creditelor de compensare în avans sau face parte din acelaşi grup de companii cu acesta din urmã;
o) credite de compensare excedentare - depãşiri ale obligaţiei de compensare asumate de cãtre contractant în cadrul unui acord de compensare, acumulate în cadrul categoriei A şi/sau B şi creditate în contul contractantului pentru respectiva categorie.
ART. 3
Multiplicatorii aplicabili operaţiunilor compensatorii sunt urmãtorii:
a) pentru operaţiunile compensatorii incluse în categoria A se vor aplica multiplicatorii prevãzuţi în anexa nr. 1;
b) pentru operaţiunile compensatorii incluse în categoria B se vor aplica multiplicatorii prevãzuţi în anexa nr. 2;
c) pentru operaţiunile compensatorii specificate şi realizate în condiţiile precizate în lista C se vor aplica multiplicatorii prevãzuţi în anexa nr. 3.
ART. 4
(1) Contractantul are obligaţia sã realizeze, în nume propriu sau printr-o entitate eligibilã acceptatã, în prealabil, de Agenţie, operaţiuni compensatorii directe şi/sau în domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi/sau aerospaţial, a cãror valoare de compensare sã reprezinte cel puţin 25% din valoarea totalã a obligaţiei de compensare asumate.
(2) La propunerea Agenţiei, pentru îndeplinirea unor obligaţii de compensare, limita prevãzutã la alin. (1) poate fi modificatã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 5
(1) La o operaţiune compensatorie se aplicã un singur multiplicator de compensare. În cazul în care într-un program de compensare sunt cuprinse mai multe forme de operaţiuni compensatorii, pentru fiecare formã se va aplica multiplicatorul de compensare corespunzãtor.
(2) Multiplicatorii de compensare pentru o operaţiune compensatorie nu pot fi cumulaţi.
ART. 6
(1) Creditele de compensare şi creditele de compensare în avans se acumuleazã pe categorii.
(2) Creditele de compensare excedentare şi creditele de compensare în avans se utilizeazã, în cadrul fiecãrei categorii, pentru transfer sau transformare, în ordinea acumulãrii.
ART. 7
Transferul de credite de compensare excedentare acumulate într-o categorie cãtre cealaltã categorie se va face respectându-se urmãtoarele condiţii:
a) contractantul sã solicite expres Agenţiei şi sã obţinã acceptul prealabil din partea Agenţiei pentru realizarea transferului;
b) transferul sã se opereze în contul contractantului la finalul perioadei în care trebuie îndeplinitã integral obligaţia de compensare, astfel cum a fost prevãzutã în acordul de compensare, inclusiv prelungirile, dacã au fost acordate;
c) creditele de compensare excedentare acumulate în contul contractantului într-o categorie, ca urmare a unui transfer sau a transformãrii unor credite de compensare în avans, nu mai pot face obiectul transferului în cealaltã categorie;
d) în cazul transferului de credite de compensare excedentare din categoria A în categoria B, valoarea creditatã în categoria B va fi valoarea care corespunde creditului de compensare excedentar care face obiectul transferului, aşa cum a fost calculatã la momentul creditãrii;
e) în cazul transferului de credite de compensare excedentare din categoria B în categoria A, acesta nu se va putea face decât în limitele permise pentru un astfel de transfer. Valoarea creditatã în categoria A va fi egalã cu valoarea efectivã avutã în vedere la calculul creditului de compensare excedentar care face obiectul transferului. Pot fi transferate numai creditele de compensare excedentare a cãror valoare de compensare a fost obţinutã prin aplicarea unui multiplicator supraunitar. În cazul în care creditul de compensare excedentar care face obiectul transferului a rezultat în urma aplicãrii unui multiplicator de compensare menţionat în anexa nr. 3, valoarea creditatã în categoria A va fi egalã cu valoarea creditului de compensare excedentar care face obiectul transferului, diminuatã cu 30%;
f) valoarea creditului de compensare excedentar care a fãcut obiectul transferului este dedusã din valoarea creditului de compensare excedentar acumulat în categoria respectivã.
ART. 8
În categoria B nu vor putea fi acceptate ca operaţiuni compensatorii operaţiunile pentru care valoarea efectivã este mai micã de 20% din valoarea nominalã a operaţiunii.
ART. 9
(1) Creditarea unei operaţiuni compensatorii se face în urma producerii rezultatului, în funcţie de forma respectivei operaţiuni, de documentele justificative şi evaluãrile necesare solicitate de Agenţie pentru stabilirea valorii efective a acesteia.
(2) Pentru operaţiuni compensatorii care se deruleazã pe perioade mai lungi de un an calendaristic sau pentru programe de compensare, creditarea operaţiunilor respective se poate face şi pe parcursul derulãrii acestora, în urma producerii rezultatelor intermediare.
(3) Dacã operaţiunile componente ale unui program de compensare sau o operaţiune compensatorie nu a fost finalizatã conform condiţiilor de acceptare a acesteia de cãtre Agenţie, valorile parţiale creditate vor fi recalculate pe forme de operaţiuni compensatorii, aplicându-se multiplicatorii de compensare specifici fiecãrei forme, dacã respectiva formã a operaţiunii compensatorii, analizatã individual, este aprobatã şi acceptatã ca atare de cãtre Agenţie. Creditul de compensare acumulat de contractant va fi recalculat în mod corespunzãtor şi produce efecte începând de la momentul recalculãrii.
(4) În situaţia în care Agenţia intrã în posesia unor informaţii suplimentare relevante cu privire la operaţiunea compensatorie care ar putea afecta valoarea acesteia, valorile creditate vor fi recalculate. Creditul de compensare acumulat de contractant va fi recalculat în mod corespunzãtor, cu efect începând de la momentul recalculãrii.
(5) Documentele justificative solicitate de Agenţie, necesare pentru evaluarea ori creditarea unei operaţiuni compensatorii, pot fi, dupã caz, procese-verbale de livrare şi punere în funcţiune, declaraţii pe propria rãspundere privind executarea unor operaţiuni sau activitãţi, documente care evidenţiazã structura şi costurile asociate unei operaţiuni compensatorii, documente care evidenţiazã livrarea şi încasarea contravalorii produselor ori a serviciilor, documente care evidenţiazã repartizarea profiturilor la încheierea exerciţiului financiar sau orice alte documente solicitate de Agenţie pentru stabilirea rezultatului final sau a valorii efective a operaţiunii compensatorii derulate.
ART. 10
(1) Înainte de derularea oricãrei operaţiuni compensatorii, contractantul trebuie sã prezinte Agenţiei un acord încheiat cu beneficiarul român al operaţiunii compensatorii şi, dupã caz, cu entitatea eligibilã, din care sã reiasã cel puţin urmãtoarele elemente:
a) existenţa unei relaţii de cauzalitate între operaţiunea care urmeazã a fi derulatã, contractant, beneficiarul român al operaţiunii compensatorii şi entitatea eligibilã, dupã caz;
b) elementele de noutate pe care le aduce operaţiunea respectivã;
c) intenţia contractantului de a o propune ca operaţiune compensatorie, acceptul beneficiarului român şi al entitãţii eligibile, dupã caz;
d) angajamentul beneficiarului român şi al entitãţii eligibile, dacã este implicatã şi o entitate eligibilã, de a respecta întocmai prevederile cadrului legal românesc cu privire la operaţiunile compensatorii şi de a pune la dispoziţie Agenţiei toate documentele solicitate de aceasta în vederea verificãrii modului de realizare şi a evaluãrii operaţiunii compensatorii şi a valorii acesteia;
e) beneficiile estimate ca rezultat al derulãrii respectivei operaţiuni.
(2) Acordul sau acordurile, dupã caz, vor fi prezentate Agenţiei spre analizã, concomitent cu cererea de tranzacţie eligibilã.
(3) În orice situaţie, cu excepţia cazului de forţã majorã, contractantul poartã întreaga responsabilitate pentru derularea, punerea la dispoziţie a documentelor justificative şi a evidenţelor necesare, precum şi pentru rezultatele operaţiunilor compensatorii.
ART. 11
În vederea analizãrii unei cereri de tranzacţie eligibilã, stabilirii valorii, creditãrii operaţiunii compensatorii sau pentru a verifica derularea corespunzãtoare a unei operaţiuni compensatorii, Agenţia poate solicita contractantului, entitãţii eligibile ori beneficiarului român al operaţiunii compensatorii documente suplimentare, aceştia având obligaţia sã le punã la dispoziţie Agenţiei şi sã permitã Agenţiei efectuarea de verificãri asupra modului în care se deruleazã sau s-a realizat respectiva operaţiune.
ART. 12
(1) Multiplicatorii de compensare aplicabili unei operaţiuni realizate în vederea îndeplinirii unei obligaţii de compensare sunt cei în vigoare la momentul aprobãrii de cãtre Agenţie a cererii de tranzacţie eligibilã depuse de cãtre contractant pentru respectiva operaţiune.
(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplicã şi pentru operaţiunile realizate în vederea îndeplinirii unei obligaţii de compensare, care s-au derulat între momentul semnãrii contractului de achiziţie care a determinat respectiva obligaţie de compensare şi momentul semnãrii acordului de compensare aferent obligaţiei respective.
ART. 13
Investiţiile realizate în România sub forma participãrilor la constituirea sau la majorarea capitalului social al unei societãţi comerciale ori sub forma dobândirii de acţiuni ale unei societãţii comerciale, inclusiv în cadrul procesului de privatizare, vor fi luate în considerare la valoarea plãtitã pentru respectiva participaţie, dar numai cu îndeplinirea cumulativã a urmãtoarelor condiţii:
a) societatea comercialã sã fie persoanã juridicã românã;
b) nivelul participãrii sau dobândirii de acţiuni sã nu fie inferior cotei care asigurã cel puţin poziţia de acţionar semnificativ, potrivit legii şi eventualelor cerinţe ale autoritãţii contractante ori ale Agenţiei;
c) investiţiile sã fie realizate din surse externe şi sã fie menţinute în România pentru o perioadã de cel puţin 5 ani de la realizarea acestora, iar achiziţiile de acţiuni sã fie fãcute de la o persoanã fizicã sau juridicã românã care deţinea în proprietate respectivele acţiuni de cel puţin un an. În acest sens contractantul şi, dacã este cazul, entitatea eligibilã îşi vor asuma aceastã obligaţie faţã de Agenţie prin contract.
ART. 14
Pentru exporturi realizate de un beneficiar român al operaţiunii compensatorii la care contractantul, entitatea eligibilã sau o altã companie din grupul din care face parte, dupã caz, este acţionar se va lua în considerare valoarea efectivã corespunzãtoare cotei de participaţie a contractantului, respectiv a entitãţii eligibile ori a companiei respective, dupã caz, la totalul capitalului social, cu excepţia cazului în care beneficiarul final al exportului este contractantul, respectiv entitatea eligibilã sau, dacã este cazul, o companie din grupul de companii din care aceştia fac parte şi obiectul exportului este din aceeaşi categorie cu obiectul de activitate al beneficiarului final.
ART. 15
(1) Transferurile de licenţe, tehnologie şi know-how vor fi evaluate situaţie cu situaţie, luându-se în considerare particularitãţile respectivului transfer. Aceste transferuri vor fi luate în considerare numai dacã dau beneficiarului român al operaţiunii compensatorii drepturi de utilizare cel puţin pe teritoriul României şi dacã se prezintã beneficiile, inclusiv cele de naturã comercialã, asociate utilizãrii respectivei licenţe, tehnologii sau know-how.
(2) În situaţia în care condiţiile prevãzute la alin. (1) nu sunt îndeplinite, Agenţia va lua în considerare numai valorile efective rezultate din furnizarea produselor ori serviciilor rezultate cãtre cel care a transferat respectiva licenţã, tehnologie sau know-how.
ART. 16
În cazul asistenţei în marketing, asistenţei financiare, asistenţei pentru crearea de noi locuri de muncã şi asistenţei pentru întreprinderi mici şi mijlocii, stabilirea valorii efective se va face ţinându-se seama de activitãţile realizate de contractant, pentru furnizarea asistenţei respective şi pentru obţinerea rezultatului. Aceste operaţiuni sunt luate în considerare numai dacã, în prealabil realizãrii acestora, vor fi acceptate şi aprobate ca atare de Agenţie şi numai dupã obţinerea rezultatului respectivei activitãţi de asistenţã.
ART. 17
La transformarea creditelor de compensare excedentare, care au rezultat din operaţiuni compensatorii derulate de cãtre contractant în cadrul unui acord de compensare, valoarea creditelor de compensare în avans rezultatã este:
a) valoarea efectivã avutã în vedere la calculul creditului de compensare excedentar care face obiectul transferului, transformatã în lei, dacã acestea au fost din categoria B;
b) valoarea rezultatã prin aplicarea la valoarea efectivã avutã în vedere la calculul creditului de compensare excedentar care face obiectul transferului a multiplicatorului aplicat la creditare, diminuat cu 30%, dar nu mai mic decât 1, transformatã în lei, dacã acestea au fost din categoria A sau s-a aplicat un multiplicator din lista C, prevãzutã în anexa nr. 3.
ART. 18
(1) Se pot angaja operaţiuni compensatorii în avans numai în sectoarele de activitate şi în formele de operaţiuni compensatorii în care multiplicatorii de compensare aplicabili operaţiunilor compensatorii sunt supraunitari, dacã Agenţia a acceptat, în prealabil, respectiva operaţiune compensatorie în avans.
(2) Cu acordul expres al Agenţiei, pot face excepţie de la sectoarele şi formele de operaţiuni compensatorii prevãzute la alin. (1) proiectele care implicã investiţii şi transferuri de tehnologie şi know-how.
ART. 19
La operaţiunile compensatorii în avans se aplicã condiţii de acceptare, verificare şi calcul cel puţin similare condiţiilor de acceptare aplicabile operaţiunilor compensatorii.
ART. 20
La creditarea operaţiunilor compensatorii în avans nu se aplicã multiplicatori de compensare, acestea creditându-se la valoarea efectivã a operaţiunii.
ART. 21
Pentru îndeplinirea obligaţiei de compensare asumate prin contractul de achiziţie, un contractant nu poate utiliza credite de compensare obţinute ca urmare a transferului de credite de compensare în avans de la terţi în proporţie mai mare de 30% din valoarea obligaţiei de compensare asumate pentru acea categorie.
ART. 22
Un titular de credite de compensare în avans nu poate transfera cãtre un terţ mai mult de 30% din valoarea creditelor de compensare în avans pe care le deţine la momentul transferãrii.
ART. 23
Creditele de compensare în avans pot fi transformate în credite de compensare numai dacã titularul creditelor de compensare în avans coincide cu titularul acordului de compensare sau face parte din acelaşi grup de companii cu acesta din urmã.
ART. 24
Un contractant, pentru îndeplinirea obligaţiei de compensare asumate prin contractul de achiziţie, nu poate utiliza, pentru o categorie, credite de compensare rezultate ca urmare a transferului sau a transformãrii de credite de compensare în avans, cumulat, în proporţie mai mare de 50% din valoarea obligaţiei de compensare asumate pentru fiecare categorie.
ART. 25
Creditele de compensare în avans realizate în categoria A pot fi transferate ori transformate în credite de compensare pentru categoria A sau B. Creditele de compensare în avans realizate în categoria B nu pot fi transferate sau transformate în credite de compensare pentru categoria A.
ART. 26
Operaţiunile compensatorii în avans nu pot fi realizate prin intermediul entitãţilor eligibile. Excepţie fac operaţiunile la care beneficiarul final al operaţiunii compensatorii este titularul acordului de precompensare, iar între titularul acordului de precompensare şi entitatea eligibilã respectivã exista o relaţie de colaborare semnificativã demonstrabilã care a determinat declanşarea respectivei operaţiuni.
ART. 27
Pentru creditele de compensare obţinute prin transfer sau transformare de credite de compensare în avans nu se aplicã multiplicatori la transfer ori transformare.
ART. 28
Creditele de compensare rezultate ca urmare a unui transfer sau a unei transformãri de credite de compensare în avans, în situaţia în care nu au fost utilizate, nu mai pot fi transferate ori transformate în credite de compensare în avans.
ART. 29
Eventualele situaţii particulare, apãrute în cadrul negocierilor sau pe parcursul derulãrii operaţiunilor compensatorii, care nu au fost prevãzute de prezenta hotãrâre, vor fi reglementate prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 30
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 31
Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 459/2006 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 344 din 17 aprilie 2006, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La punctul 8, ultimul paragraf va avea urmãtorul cuprins:
"La apariţia unor schimbãri semnificative ale circumstanţelor în care se realizeazã operaţiunile compensatorii, motivate de contractant, modificarea operaţiunilor compensatorii şi/sau a valorii anuale a acestora, angajate prin plan, poate fi negociatã şi acceptatã de cãtre Agenţie, cu condiţia ca solicitarea sã fie fãcutã cu cel puţin 6 luni înaintea intervenirii modificãrii şi sã nu afecteze solicitãrile referitoare la operaţiunile compensatorii directe fãcute de autoritatea contractantã la momentul derulãrii procedurii de achiziţie sau al semnãrii contractului de achiziţie. Prin excepţie, în baza documentelor justificative prezentate de contractant, termenul de 6 luni menţionat anterior poate fi redus prin ordin al preşedintelui Agenţiei."
2. La punctul 15, subpunctele 15.2 şi 15.3 vor avea urmãtorul cuprins:
"15.2. Penalitãţile totale cumulate sunt limitate la 10% din valoarea totalã a obligaţiei de compensare.
15.3. La termenul final al acordului de compensare, în plus faţã de penalitãţile menţionate la pct. 15.2, pentru suma neobţinutã prin operaţiuni compensatorii Agenţia va executa scrisoarea de garanţie bancarã de bunã execuţie a acordului pentru o valoare reprezentând 10% din suma neobţinutã prin operaţiuni compensatorii."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
Preşedintele Agenţiei
de Compensare
pentru Achiziţii de
Tehnicã Specialã,
Cristinel Tarara

p. Ministrul economiei
şi comerţului,
Darius Meşca,
secretar de stat

Ministrul delegat
pentru coordonarea
Secretariatului General
al Guvernului,
Radu Stroe

p. Ministrul apãrãrii naţionale,
Corneliu Dobriţoiu,
secretar de stat

Ministrul administraţiei
şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 26 iulie 2006.
Nr. 955.



ANEXA 1


DOMENIILE PRIORITARE
care pot beneficia de operaţiuni compensatorii şi
ierarhizarea acestora prin multiplicatori de compensare


CATEGORIA A





I. OPERAŢIUNI COMPENSATORII DIRECTE
1.1 Investiţii în mijloace fixe şi de capital
a) Achiziţia de pãrţi sociale sau acţiuni, în cadrul procesului de privatizare, ale unui
operator economic român participant la realizarea obiectului contractului de achiziţie 1,5-2,0
b) Achiziţia de acţiuni sau aportul în bani la capitalul social ale unui operator
economic român participant la realizarea obiectului contractului de achiziţie 1,4-1,9
c) Aport în naturã la capitalul social al unui operator economic român participant la
realizarea obiectului contractului de achiziţie 1,1-1,5
1.2 Investiţii necorporale
a) Transfer de tehnologie şi know-how, în legãturã cu producţia de bunuri sau furnizarea
de servicii, cãtre autoritatea contractantã sau cãtre un operator economic român pentru
asigurarea participãrii acestuia la realizarea obiectului contractului de achiziţie,
diferenţiat pe domenii,dupã cum urmeazã:
Armament, muniţii, pulberi şi explozivi 1,5-1,8
Vehicule terestre cu destinaţie specialã şi componente ale acestora 1,5-1,8
Aeronave şi componente ale acestora 1,6-1,9
Nave maritime, fluviale şi componente ale acestora 1,5-1,8
Sisteme şi echipamente electronice şi optoelectronice 1,7-2,0
Echipamente, servicii şi lucrãri de suport logistic 1,5-1,8
Rachete dirijate şi muniţii inteligente 1,7-2,0
Altele 1,1-1,5
b) Transfer de licenţe, în legãturã cu producţia de bunuri sau furnizarea de servicii,
cãtre autoritatea contractantã sau cãtre un operator economic român participant
la realizarea obiectului contractului de achiziţie, diferenţiat pe domenii,
dupã cum urmeazã:
Armament, muniţii, pulberi şi explozivi 1,4-1,7
Vehicule terestre cu destinaţie specialã şi componente ale acestora 1,4-1,7
Aeronave şi componente ale acestora 1,5-1,8
Nave maritime, fluviale şi componente ale acestora 1,4-1,7
Sisteme şi echipamente electronice şi optoelectronice 1,6-1,9
Echipamente, servicii şi lucrãri de suport logistic 1,6-1,9
Rachete dirijate şi muniţii inteligente 1,6-1,9
Altele 1,1-1,4
1.3 Cumpãrare de produse realizate în România
a) Cumpãrare de produse, servicii şi lucrãri necesare pentru realizarea obiectului
contractului de achiziţie (subcontractare) 1,1-1,6
b) Cumpãrarea produselor, serviciilor şi lucrãrilor descrise la lit.a), pentru alte
necesitãţi ale contractantului diferenţiat pe domenii, dupã cum urmeazã:
Armament, muniţii, pulberi şi explozivi 1,2-1,5
Vehicule terestre cu destinaţie specialã şi componente ale acestora 1,2-1,5
Aeronave şi componente ale acestora 1,3-1,6
Nave maritime, fluviale şi componente ale acestora 1,2-1,5
Sisteme şi echipamente electronice şi optoelectronice 1,3-1,6
Echipamente, servicii şi lucrãri de suport logistic 1,2-1,5
Rachete dirijate şi muniţii inteligente 1,3-1,6
Altele 1,1-1,3
1.4 Asistenţã în marketing
Promovarea produselor, serviciilor şi lucrãrilor descrise la pct.1.3 lit.a),
pe terţe pieţe (se evalueazã efortul de promovare, condiţionat de rezultat) 0,5-1,5
1.5 Asistenţã financiarã
Furnizarea sau sprijinirea obţinerii de fonduri pentru un operator economic român în
vederea participãrii acestuia la realizarea obiectului contractului de achiziţie
(se evalueazã în funcţie de nivelul de implicare condiţionat de rezultat) 0,5-1,5
1.6 Asistenţã pentru crearea de noi locuri de muncã, asistenţã pentru întreprinderile
mici şi mijlocii 0,7-1,5
1.7 Cooperarea în cercetare şi dezvoltare în legãturã cu realizarea obiectului
contractului de achiziţie 1,3-1,8
1.8 Donaţii, instruire
a) Donarea de simulatoare pentru instruirea personalului autoritãţii contractante
în legãturã cu obiectul contractului de achiziţie 1,5-2,0
b) Donarea de utilaje, standuri de probã, piese şi subansambluri de schimb pentru
întreţinerea produselor care au fãcut obiectul contractului de achiziţie 1,5-2,0
c) Efectuarea de cursuri de pregãtire gratuite atât pentru personalul autoritãţii
contractante, cât şi pentru cel al agenţilor economici autohtoni participanţi la
realizarea obiectului contractului de achiziţie 1,1-1,5
1.9 Alte operaţiuni compensatorii directe nespecificate la pct.1.1-1.8, permise de
reglementãrile în vigoare referitoare la operaţiunile compensatorii şi acceptate
de cãtre Agenţie 0,5-2,0

II. OPERAŢIUNI COMPENSATORII INDIRECTE ÎN DOMENIUL APĂRĂRII, ORDINII PUBLICE,
SIGURANŢEI NAŢIONALE Şl AEROSPAŢIAL

2.1 Investiţii în mijloace fixe şi de capital
a) Achiziţia de pãrţi sociale sau acţiuni, în cadrul procesului de privatizare, ale unui
operator economic român 1,5-2,0
b) Achiziţia de acţiuni sau aportul în bani la capitalul social ale unui operator
economic român 1,4-1,9
c) Aport în naturã la capitalul social al unui operator economic român 1,1-1,5
2.2 Investiţii necorporale
a) Transfer de tehnologie şi know-how cãtre un operator economic român, diferenţiat
pe domenii, dupã cum urmeazã:
Armament, muniţii, pulberi şi explozivi 1,4-1,7
Vehicule terestre cu destinaţie specialã şi componente ale acestora 1,4-1,7
Aeronave şi componente ale acestora 1,5-1,9
Nave maritime, fluviale şi componente ale acestora 1,4-1,7
Sisteme şi echipamente electronice şi optoelectronice 1,6-1,9
Echipamente, servicii şi lucrãri de suport logistic 1,4-1,7
Rachete dirijate şi muniţii inteligente 1,6-1,9
Altele 1,0-1,4
b) Transfer de licenţe cãtre un operator economic român, diferenţiat pe domenii,
dupã cum urmeazã:
Armament, muniţii, pulberi şi explozivi 1,3-1,6
Vehicule terestre cu destinaţie specialã şi componente ale acestora 1,3-1,6
Aeronave şi componente ale acestora 1,4-1,7
Nave maritime, fluviale şi componente ale acestora 1,3-1,6
Sisteme şi echipamente electronice şi optoelectronice 1,5-1,8
Echipamente, servicii şi lucrãri de suport logistic 1,3-1,6
Rachete dirijate şi muniţii inteligente 1,5-1,8
Altele 1,1-1,3
2.3 Cumpãrare
Cumpãrare de produse, servicii şi lucrãri în domeniul apãrãrii, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi aerospaţial, diferenţiat pe domenii dupã cum urmeazã:
Armament, muniţii, pulberi şi explozivi 1,1-1,4
Vehicule terestre cu destinaţie specialã şi componente ale acestora 1,1-1,4
Aeronave şi componente ale acestora 1,2-1,5
Nave maritime, fluviale şi componente ale acestora 1,1-1,4
Sisteme şi echipamente electronice şi optoelectronice 1,2-1,5
Echipamente, servicii şi lucrãri de suport logistic 1,1-1,4
Rachete dirijate şi muniţii inteligente 1,2-1,5
Altele 1,1-1,3
2.4 Asistenţã în marketing
Promovarea produselor, serviciilor şi lucrãrilor descrise la pct.2.3, pe terţe pieţe (se
evalueazã efortul de promovare, condiţionat de rezultat) 0,5-1,5
2.5 Asistenţã financiarã
Furnizarea sau sprijinirea obţinerii de fonduri pentru un operator economic român în
vederea realizãrii de exporturi în domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi aerospaţial (se evalueazã în funcţie de nivelul de implicare condiţionat
de rezultat) 0,5-1,0
2.6 Asistenţã pentru crearea de noi locuri de muncã, asistenţã pentru întreprinderile
mici şi mijlocii 0,7-1,5
2.7 Cooperarea în cercetare şi dezvoltare în domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi aerospaţial 1,0-2,0
2.8 Alte operaţiuni compensatorii indirecte în domeniul apãrãrii, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi aerospaţial nespecificate la pct.1.1-1.7, permise de reglementãrile
în vigoare referitoare la operaţiunile compensatorii şi acceptate de cãtre Agenţie 0,5-1,9

Notã
1. notaţia X - Y semnificã valorile cuprinse între X (inclusiv) şi Y (inclusiv).
2. Valorile vor fi stabilite prin negociere cu contractantul având în vedere importanţa şi
complexitatea operaţiunii compensatorii propuse de contractant.



ANEXA 2


DOMENIILE PRIORITARE
care pot beneficia de operaţiuni compensatorii şi
ierarhizarea acestora prin multiplicatori de compensare

Categoria B
OPERAŢIUNI COMPENSATORII INDIRECTE






I. Investiţii
a) Achiziţia de acţiuni, în cadrul procesului de privatizare, ale unui operator ,
economic român X-Y
b) Achiziţia de acţiuni sau aportul în bani la capitalul social al unui operator economic
roman 0,9X-0,9Y
c) Aport în naturã la capitalul social al unui operator economic român calculatã pe
domenii, dupã cum urmeazã: 0.7X-0.8Y
- X - Y semnificã valorile cuprinse între X (inclusiv) şi Y (inclusiv)
- 0,9X - 0,9Y semnificã valorile între 90% din valoarea X (inclusiv) şi 90%
din valoarea Y (inclusiv)
- 0,7X - 0,8Y semnificã valorile între 70% din valoarea X (inclusiv) şi 80%
din valoarea Y (inclusiv)
A) Investiţii în domenii de înaltã tehnologie (conform clasificãrii CAEN),
diferenţiat pe domenii dupã cum urmeazã:
■ Industria de mijloace ale tehnicii de calcul şi de birou (30) 1,5-1,9
■ Informaticã şi activitãţi conexe (72), fãrã (721) si (725) 1,5-1,9
■ Industria de echipamente pentru radio, televiziune şi comunicaţii (32) 1,4-1,7
■ Industria de aparaturã şi instrumente medicale, de precizie, optice şi
fotografice, ceasornicãrie (33) 1,4-1,7
■ Telecomunicaţii (64) 1,3-1,6
■ Fabricarea de medicamente, produse farmaceutice şi naturiste (24.4) 1,3-1,6
■ Industria mijloacelor de transport rutier (34) 1,4-1,9
■ Fabricarea substanţelor şi a produselor chimice (24) fãrã (245) 1,2-1,5
■ Industria de maşini şi echipamente (29) 1,2-1,5
■ Industria de maşini şi aparate electrice (31) 1,2-1,5
■ Industria altor mijloace de transport n.c.a. (35) fãrã (355), (3542), (3512) 1,2-1,5
B) Investiţii în alte domenii care nu sunt incluse la litera A) 1,1-1,5
1.2 Investiţii necorporale
1.2.1 Transfer de tehnologie sau licenţe
a) Transfer de tehnologie în domenii de înaltã tehnologie (conform clasificãrii CAEN),
diferenţiat pe domenii dupã cum urmeazã:
■ Industria de mijloace ale tehnicii de calcul şi de birou (30) 1,5-1,9
■ Informaticã şi activitãţi conexe (72), fãrã (721) si (725) 1,4-1,7
■ Industria de echipamente pentru radio, televiziune şi comunicaţii (32) 1,4-1,7
■ Industria de aparaturã şi instrumente medicale, de precizie, optice şi
fotografice, ceasornicãrie (33) 1,3-1,6
■ Telecomunicaţii (64) 1,3-1,6
■ Fabricarea de medicamente, produse farmaceutice şi naturiste (24.4) 1,5-1,9
■ Industria mijloacelor de transport rutier (34) 1,4-1,7
■ Fabricarea substanţelor şi a produselor chimice (24) fãrã (245) 1,2-1,5
■ Industria de maşini şi echipamente (29) 1,2-1,5
■ Industria de maşini şi aparate electrice (31) 1,2-1,5
■ Industria altor mijloace de transport n.c.a. (35) fãrã (355), (3542), (3512) 1,2-1,5
b) Transfer de tehnologie în domenii care nu sunt incluse la litera a) 1,0-1,5
1.3 Cumpãrare
a) Cumpãrare de produse şi servicii realizate în domenii de înaltã tehnologie
(conform clasificãrii CAEN), diferenţiat pe domenii dupã cum urmeazã:
■ Industria de mijloace ale tehnicii de calcul şi de birou (30) 1,2-1,6
■ Informaticã şi activitãţi conexe (72), fãrã (721) si (725) 1,2-1,6
■ Industria de echipamente pentru radio, televiziune şi comunicaţii (32) 1,1-1,5
■ Industria de aparaturã şi instrumente medicale, de precizie, optice şi fotografice,
ceasornicãrie (33) 1,1-1,4
■ Telecomunicaţii (64) 1,0-1,3
■ Fabricarea de medicamente, produse farmaceutice şi naturiste (24.4) 1,2-1,6
■ Industria mijloacelor de transport rutier (34) 1,1-1,5
■ Fabricarea substanţelor şi a produselor chimice (24) fãrã (245) 1,0-1,2
■ Industria de maşini şi echipamente (29) 1,0-1,2
■ Industria de maşini şi aparate electrice (31) 1,0-1,2
■ Industria altor mijloace de transport n.c.a. (35) fãrã (355), (3542), (3512) 1,0-1,4
b) Cumpãrare de produse servicii şi lucrãri realizate în alte domenii care nu sunt
incluse la litera a) 0,5-1,5
1.4 Asistenţã în marketing
Promovarea produselor, serviciilor şi lucrãrilor efectuate de agenţi economici români,
pe terţe pieţe (se evalueazã efortul de promovare, condiţionat de rezultat) 0,5-1,2
1.5 Asistenţã financiarã
Furnizarea sau sprijinirea obţinerii de fonduri pentru un operator economic român în
vederea realizãrii obiectului unui contract aferent unei operaţiuni compensatorii 0,5-1,2
indirecte
1.6 Asistenţã pentru crearea de noi locuri de muncã, asistenţã pentru întreprinderile
mici şi mijlocii 0,7-1,5
1.7 Cooperare în cercetare dezvoltare 1,0-1,9
1.8 Alte operaţiuni compensatorii nespecificate la pct. 1.1-1.7, permise de
reglementãrile în vigoare referitoare la operaţiunile compensatorii şi acceptate
de cãtre Agenţie 0,5-1,9

Notã
1. notaţia X-Y semnificã valorile cuprinse între X (inclusiv) şi Y (inclusiv).
2. Valorile vor fi stabilite prin negociere cu contractantul având în vedere
importanţa şi complexitatea operaţiunii compensatorii propuse de contractant.




ANEXA 3


DOMENIILE PRIORITARE
care pot beneficia de operaţiuni compensatorii şi
ierarhizarea acestora prin multiplicatori de compensare


Lista C
Multiplicatori de compensare utilizaţi pentru
operaţiuni compensatorii de interes pentru economia
naţionalã





A. Investiţii
Cumpãrarea de participaţii majoritare, conform legii, la capitalul social al
unui operator economic român însoţitã de modernizare şi/sau restructurare, prin
investiţii de capital, care sã determine crearea de noi produse şi o mãrire
semnificativã a exportului precum şi crearea de noi locuri de muncã 4,0-5,0
B. Transfer de tehnologie însoţit de contracte de export care au la bazã tehnologia
respectivã, încheiate pentru o perioadã mai mare de 5 ani:
1. Cu contracte încheiate pentru perioade de peste 10 ani, diferenţiat pe domenii astfel:
■ domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi aerospaţial 3,5-5,0
■ domenii de înaltã tehnologie, protecţia mediului, biotehnologii 2,5-5,0
■ alte domenii 2,0-4,0
2. Cu contracte încheiate pentru perioade de 5 - 9 ani diferenţiat pe domenii astfel:
■ domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi aerospaţial 2,5-4,0
■ domenii de înaltã tehnologie, protecţia mediului, biotehnologii 2,0-4,0
■ alte domenii 2,0-3,0
C. Transfer de licenţã, incluzând drepturile exclusive acordate operatorului economic
român pentru exportul produselor realizate pe cel puţin o piaţã semnificativã:
1. Cu drepturi exclusive pentru mai mult de 10 ani, diferenţiat pe domenii astfel:
■ domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi aerospaţial 3,5-5,0
■ domenii de înaltã tehnologie, protecţia mediului, biotehnologii 2,5-5,0
■ alte domenii 2,0-4,0
2. Cu drepturi exclusive pentru 5 - 9 ani, diferenţiat pe domenii astfel:
■ domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale şi aerospaţial 2,5-4,0
■ domenii de înaltã tehnologie, protecţia mediului, biotehnologii 2,0-4,0
■ alte domenii 2,0-3,0
D. Cooperare în cercetare-dezvoltare
1. Operaţiuni compensatorii directe
a) Dotarea gratuitã cu echipamente, tehnologii sau know-how a unor unitãţi de
cercetare-dezvoltare sau a unor instituţii de învãţãmânt superior româneşti,
de care acestea nu dispun, în scopul asigurãrii capabilitãţii acestora de a participa,
cel puţin, într-una din etapele strategice ale programului de cercetare-dezvoltare
necesar pentru realizarea obiectului contractului de achiziţie, însoţitã de integrarea
ulterioarã în producţie în România, parţial sau integral a rezultatelor programului 3,0-5,0
b) Implicarea unor unitãţi de cercetare-dezvoltare sau a unor instituţii de învãţãmânt
superior româneşti, prin contracte, cel puţin într-una din etapele strategice ale
programului de cercetare-dezvoltare necesar pentru realizarea obiectului contractului
de achiziţie, însoţitã de integrarea ulterioarã în producţie în România, parţial sau
integral, a rezultatelor programului 3,0-5,0
2. Operaţiuni compensatorii indirecte
a) Dotarea gratuitã cu echipamente, tehnologii sau know-how a unor unitãţi de
cercetare-dezvoltare sau a unor instituţii de învãţãmânt superior româneşti,
de care acestea nu dispun, în scopul asigurãrii capabilitãţii acestora de a participa
la programe de cercetare-dezvoltare internaţionale şi de a fi fructificate
în România rezultatele participãrii 3,0-5,0
b) Implicarea unor unitãţi de cercetare-dezvoltare sau a unor instituţii de învãţãmânt
superior româneşti, prin contracte, în programe internaţionale de cercetare-dezvoltare
şi crearea posibilitãţilor de fructificare în România a rezultatelor acestora 3,0-5,0
E. Donaţii, cãtre Autoritatea contractantã, de echipamente, simulatoare, software în
legãturã cu utilizarea obiectului contractului de achiziţie, care nu au fãcut obiectul
achiziţiei, împreunã cu elementele necesare care sã permitã dezvoltarea ulterioarã
a acestora de cãtre Autoritatea contractantã şi dreptul Autoritãţii contractante de
utilizare ulterioarã neîngrãditã a donaţiei sau a dezvoltãrilor acesteia 3,0-5,0
F. Acordarea de burse de studii în strãinãtate, pentru studii aprofundate, specializãri
sau cercetare în domenii de înaltã tehnologie sau economic 2,0-3,0
G. Participarea în proiecte de interes economic semnificativ pentru România,
aprobate prin hotãrâre a Guvernului 2,0-5,0

Notã
1. notaţia X - Y semnificã valorile cuprinse între X (inclusiv) şi Y (inclusiv).
2. Valorile vor fi stabilite prin negociere cu contractantul având în vedere importanţa
şi complexitatea operaţiunii compensatorii propuse de contractant.



--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016