Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 95 din 16 martie 2005  pentru aprobarea Regulamentului privind conditiile de efectuare si de plata a concediului de odihna al personalului auxiliar de specialitate si personalului conex al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 95 din 16 martie 2005 pentru aprobarea Regulamentului privind conditiile de efectuare si de plata a concediului de odihna al personalului auxiliar de specialitate si personalului conex al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2005

În temeiul dispoziţiilor art. 65 alin. (3) şi ale <>art. 94 alin. (2) din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind condiţiile de efectuare şi de platã a concediului de odihnã al personalului auxiliar de specialitate şi personalului conex al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezentul regulament se trimite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin grija Secretariatului tehnic.

Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecãtor dr. Dan Lupaşcu


ANEXĂ

REGULAMENT
privind condiţiile de efectuare şi de platã a
concediului de odihnã al personalului auxiliar de specialitate
şi personalului conex al instanţelor
judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezentul regulament se aplicã personalului auxiliar de specialitate din instanţele judecãtoreşti şi parchetele de pe lângã acestea, format din grefieri, grefieri arhivari, grefieri statisticieni, grefieri documentarişti, informaticieni, registratori, precum şi personalului conex reprezentat de agenţi procedurali şi aprozi, potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) au dreptul la concediu de odihnã anual plãtit, la concedii de studii de specialitate plãtite pentru participarea la cursuri sau la alte forme de specializare organizate în ţarã ori în strãinãtate, la concedii fãrã platã pentru studii sau pentru alte evenimente, precum şi la alte concedii, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

CAP. II
Concediul de odihnã

ART. 2
(1) Personalul auxiliar de specialitate şi personalul conex prevãzut la art. 1 alin. (1) beneficiazã anual de un concediu de odihnã plãtit de 30 de zile lucrãtoare.
(2) Durata concediului de odihnã prevãzutã în prezentul regulament este corespunzãtoare activitãţii desfãşurate timp de un an calendaristic.
(3) Personalul auxiliar de specialitate şi personalul conex efectueazã concediul anual de odihnã, de regulã, în perioada vacanţei judecãtoreşti. Pentru motive temeinic justificate conducerea instanţei sau a parchetului poate aproba efectuarea concediului de odihnã în altã perioadã decât cea a vacanţei judecãtoreşti.
(4) Conducerea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, conducerile instanţelor judecãtoreşti şi ale parchetelor de pe lângã aceasta au obligaţia sã asigure efectuarea concediului de odihnã de cãtre întregul personal auxiliar de specialitate şi personalul conex în cursul anului calendaristic în care s-a nãscut acest drept.
ART. 3
Personalul auxiliar de specialitate care îndeplineşte, în condiţiile legii, prin cumul, pe lângã funcţia de bazã de la instanţe sau parchete, o funcţie didacticã în învãţãmântul universitar acreditat, are dreptul la concediu de odihnã plãtit numai de la instanţa sau parchetul la care are funcţia de bazã.
ART. 4
Pentru personalul încadrat în timpul anului, durata concediului de odihnã se stabileşte proporţional cu perioada lucratã de la data încadrãrii, pânã la sfârşitul anului calendaristic.
ART. 5
(1) Concediul de odihnã se efectueazã în fiecare an calendaristic.
(2) Efectuarea concediului de odihnã în anul urmãtor este permisã numai în situaţiile prevãzute de prezentul regulament.
(3) Concediul de odihnã poate fi fracţionat la cerere, cu condiţia ca una dintre fracţiuni sã fie de cel puţin 15 zile lucrãtoare de concediu neîntrerupt.
ART. 6
(1) Pe durata concediului de odihnã personalul auxiliar de specialitate şi personalul conex beneficiazã de o indemnizaţie de concediu, care nu poate fi mai micã decât valoarea totalã a drepturilor salariale cuvenite pentru perioada respectivã.
(2) Indemnizaţia de concediu de odihnã se stabileşte în raport cu numãrul zilelor de concediu înmulţite cu media zilnicã a indemnizaţiei de încadrare brute lunare, a majorãrii indemnizaţiei de încadrare brute lunare, precum şi a celorlalte sporuri cu caracter permanent, luate împreunã, corespunzãtoare lunii calendaristice în care se efectueazã zilele de concediu. În cazul în care concediul de odihnã se efectueazã în cursul a douã luni consecutive, media zilei se calculeazã distinct pentru fiecare lunã.
(3) Media zilnicã a veniturilor prevãzutã la alin. (2) se stabileşte în raport cu numãrul zilelor lucrãtoare din fiecare lunã în care se efectueazã zilele de concediu.
(4) Indemnizaţia de concediu de odihnã se plãteşte, la cerere, cu cel puţin 5 zile înaintea plecãrii în concediu.
ART. 7
(1) Dacã personalul prevãzut la art. 1 nu a putut efectua concediul de odihnã, total sau parţial, în anul calendaristic respectiv, din cauza unor situaţii obiective pentru care existã o temeinicã justificare, îl poate efectua în cursul anului urmãtor, pe baza programãrii aprobate de preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, de preşedinţii instanţelor judecãtoreşti şi de conducerile parchetelor. În acest caz drepturile de concediu se suportã din fondurile aferente anului în care se efectueazã concediile de odihnã.
(2) Compensarea în bani a concediului de odihnã neefectuat este permisã numai în cazul încetãrii raporturilor de muncã/de serviciu.
(3) Compensarea se calculeazã pe baza numãrului de zile de concediu neefectuat şi a mediei zilnice a indemnizaţiei de încadrare brute lunare, precum şi a celorlalte sporuri cu caracter permanent, luate împreunã, corespunzãtor lunii decembrie a anului pentru care se acordã compensarea.
(4) În cazul decesului persoanei îndreptãţite la concediu de odihnã, suma reprezentând compensarea în bani a concediului de odihnã neefectuat se va acorda membrilor de familie, conform legii.
ART. 8
(1) Programarea concediilor de odihnã se face la sfârşitul anului, pentru anul urmãtor, de cãtre conducerea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, precum şi de conducerile instanţelor şi parchetelor, cu consultarea personalului auxiliar de specialitate şi a personalului conex.
(2) Programarea se va face în aşa fel încât sã se asigure funcţionarea permanentã şi desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii fiecãrei secţii sau a fiecãrui compartiment de muncã.
(3) Programarea concediului de odihnã al personalului auxiliar de specialitate şi al personalului conex se face cu respectarea dispoziţiilor art. 2 alin. (3).
ART. 9
(1) Concediul de odihnã poate fi întrerupt, la cererea persoanei care îl efectueazã, pentru motive obiective.
(2) Concediul de odihnã poate fi întrerupt şi în cazul în care persoana este rechematã, prin dispoziţie scrisã a conducerii instituţiei, numai în caz de forţã majorã sau pentru nevoi de serviciu urgente, care fac necesarã prezenţa acesteia. În situaţia rechemãrii, cel în cauzã are dreptul la rambursarea cheltuielilor de transport şi a cheltuielilor legate de efectuarea concediului de odihnã în altã localitate, egale cu sumele cheltuite pentru prestaţia de care nu a mai putut beneficia din cauza neefectuãrii concediului de odihnã.
(3) În cazul întreruperii concediului de odihnã, persoana are dreptul sã efectueze restul zilelor de concediu, dupã ce au încetat situaţiile respective sau, când aceasta nu mai este posibil, la data stabilitã printr-o nouã programare, în cursul aceluiaşi an calendaristic.
ART. 10
(1) În cazul în care concediul de odihnã început la o anumitã datã este întrerupt, indemnizaţia nu se restituie. În aceastã situaţie se va proceda la regularizarea plãţilor în raport cu indemnizaţia de concediu aferentã zilelor de concediu neefectuat şi cu remuneraţia cuvenitã persoanei în cauzã pentru perioada lucratã dupã întreruperea concediului sau cu drepturile cuvenite pe aceastã perioadã, dupã caz, potrivit legii.
(2) La data programatã pentru efectuarea pãrţii restante din concediul de odihnã se acordã persoanei în cauzã indemnizaţia de concediu cuvenitã pentru aceastã parte, în condiţiile prezentului regulament.
ART. 11
(1) Concediul de odihnã cuvenit personalului detaşat la alte instanţe sau parchete ori în cadrul Ministerului Justiţiei, Consiliului Superior al Magistraturii sau al unitãţilor subordonate acestora, precum şi în cadrul Şcolii Naţionale de Grefieri se acordã de cãtre instituţiile la care acesta îşi desfãşoarã activitatea.
(2) Personalul detaşat la o instanţã sau parchet cu sediul în altã localitate, precum şi cel din alte localitãţi detaşat în cadrul Ministerului Justiţiei, Consiliului Superior al Magistraturii sau instituţiilor subordonate acestora ori la Şcoala Naţionalã de Grefieri au dreptul la rambursarea cheltuielilor de transport dus/întors, potrivit legii, din localitatea unde este detaşat în localitatea unde se aflã instanţa sau parchetul la care este încadrat, pentru cazul în care concediul de odihnã se efectueazã în timpul detaşãrii.
ART. 12
Concediul de odihnã neacordat personalului transferat la o altã instanţã sau la un alt parchet, de cãtre instanţa sau parchetul de la care s-a efectuat transferul, se va acorda acestuia de instanţa sau parchetul la care a fost transferat, iar indemnizaţia de concediu acordatã potrivit legii va fi suportatã de cãtre cele douã instanţe sau parchete implicate, proporţional cu timpul lucrat la fiecare dintre acestea în cursul anului calendaristic respectiv. În acelaşi mod se va proceda şi în cazul în care concediul de odihnã a fost efectuat înainte de transfer.
ART. 13
Personalul auxiliar de specialitate, respectiv personalul conex, este obligat sã restituie instituţiei partea din indemnizaţia de concediu corespunzãtoare perioadei nelucrate din anul pentru care a fost acordat acel concediu, în situaţia în care a fost eliberat din funcţie pentru urmãtoarele cazuri prevãzute de <>art. 52 din Legea nr. 567/2004 :
a) demisia;
b) ca sancţiune disciplinarã;
c) condamnarea definitivã pentru sãvârşirea unei infracţiuni;
d) neîndeplinirea oricãreia dintre condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 567/2004 pentru numirea în funcţie;
e) incapacitate profesionalã.
ART. 14
Dreptul la concediu de odihnã anual nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renunţãri sau limitãri.

CAP. III
Acordarea de zile libere plãtite pentru evenimente familiale deosebite

ART. 15
(1) În afara concediului de odihnã, personalul auxiliar de specialitate şi personalul conex au dreptul la zile libere plãtite, care nu se includ în durata concediului de odihnã, în cazul unor evenimente familiale deosebite:
a) cãsãtorita persoanei prevãzute la art. 1 alin. (1) - 5 zile;
b) naşterea sau cãsãtoria unui copil - 3 zile;
c) decesul soţului sau al unei rude pânã la gradul al II-lea inclusiv - 3 zile.
(2) Zilele libere plãtite, prevãzute la alin. (1), se acordã, la cererea solicitantului, de cãtre conducerea instituţiei.

CAP. IV
Concediul pentru formare profesionalã

ART. 16
Personalul auxiliar de specialitate şi personalul conex beneficiazã de concedii pentru formare profesionalã, la cerere, cu platã sau fãrã platã.
ART. 17
(1) Personalul prevãzut la art. 16 are dreptul sã beneficieze, la cerere, de concedii plãtite pentru formare profesionalã, în cazul participãrii la cursuri sau la alte forme de specializare, organizate în ţarã sau în strãinãtate potrivit dispoziţiilor <>art. 63 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 567/2004 .
(2) Durata acestor concedii se aprobã de conducerea instituţiei, în funcţie de durata cursurilor ori a specializãrilor efectuate, fãrã a putea depãşi 10 zile lucrãtoare.
(3) Conducerea instituţiei poate respinge solicitarea persoanei în cauzã numai dacã absenţa acesteia ar prejudicia grav desfãşurarea activitãţii.
ART. 18
Concediul pentru formare profesionalã fãrã platã poate fi acordat pentru situaţiile prevãzute la art. 17 alin. (1) pe o duratã stabilitã potrivit art. 20 alin. (3).
ART. 19
Durata concediului cu platã pentru formare profesionalã nu poate fi dedusã din durata concediului de odihnã anual şi este asimilatã unei perioade de muncã efectivã în ceea ce priveşte drepturile cuvenite persoanei.

CAP. V
Concediul fãrã platã

ART. 20
(1) Personalul auxiliar de specialitate şi personalul conex au dreptul la concedii fãrã platã, a cãror duratã însumatã nu poate depãşi 90 de zile lucrãtoare anual, pentru rezolvarea unor situaţii personale deosebite, apreciate ca atare de conducerea instituţiei.
(2) Personalul prevãzut la alin. (1) are dreptul la concedii fãrã platã, fãrã limita prevãzutã la alin. (1), în urmãtoarele situaţii:
a) îngrijirea copilului bolnav în vârstã de peste 3 ani, în perioada indicatã în certificatul medical; de acest drept pot beneficia atât mama salariatã, cât şi tatãl salariat, dacã mama copilului nu beneficiazã, pentru aceleaşi motive, de concediu fãrã platã;
b) însoţirea soţului sau, dupã caz, a soţiei ori a unei rude apropiate, respectiv copil, sorã, frate, pãrinte, pe timpul cât aceştia se aflã la tratament în strãinãtate, în ambele situaţii cu avizul obligatoriu al Ministerului Sãnãtãţii.
(3) Concediul fãrã platã poate fi acordat şi pentru interese personale, altele decât cele prevãzute la alin. (1) şi (2), pe durata stabilitã prin acordul pãrţilor.
ART. 21
Pe durata concediilor fãrã platã persoanele respective îşi pãstreazã calitatea de salariat.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 22
(1) Persoana care a lipsit de la serviciu întregul an calendaristic nu are dreptul la concediu de odihnã pentru acel an.
(2) În cazul în care perioadele de concedii medicale şi de concedii fãrã platã, însumate, au fost de 12 luni sau mai mari şi s-au întins pe 2 sau mai mulţi ani calendaristici, persoana are dreptul la un singur concediu de odihnã, acordat în anul reînceperii activitãţii.
ART. 23
Efectuarea concediilor prevãzute de prezentul regulament se aprobã de conducãtorii fiecãrei instituţii.
ART. 24
Evidenţa efectuãrii concediilor prevãzute în prezentul regulament va fi ţinutã de prim-grefierii sau grefierii-şefi ai instanţelor judecãtoreşti şi ai parchetelor de pe lângã acestea.
ART. 25
Compensarea acordatã în condiţiile art. 7 se suportã din resursele bugetare ale anului în care se face aceastã compensare.
ART. 26
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului regulament îşi înceteazã aplicabilitatea dispoziţiile referitoare la concediile grefierilor şi ale celuilalt personal auxiliar de specialitate, prevãzute în Regulamentul privind concediul de odihnã şi alte concedii ale personalului din Ministerul Justiţiei, de la instanţele judecãtoreşti, Institutul Naţional al Magistraturii, Centrul de Pregãtire şi Perfecţionare a Grefierilor şi a Celuilalt Personal Auxiliar de Specialitate, Institutul Naţional de Criminologie şi Institutul Naţional de Expertize Criminalistice, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 817/C/2004 .
ART. 27
Prezentul regulament se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016