Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 943 din 27 septembrie 2001  privind infiintarea Grupului Interministerial Roman pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 943 din 27 septembrie 2001 privind infiintarea Grupului Interministerial Roman pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 1 octombrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
În vederea îndeplinirii condiţiilor de aderare a României la Uniunea Europeanã se înfiinţeazã Grupul Interministerial Roman pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat, denumit în continuare grup interministerial, organism consultativ fãrã personalitate juridicã, care funcţioneazã pe lângã Ministerul de Interne, având sediul în municipiul Bucureşti, str. Mihai Voda nr. 6, sectorul 5.
ART. 2
(1) Misiunea grupului interministerial este de a eficientiza comunicarea şi colaborarea dintre Ministerul de Interne, pe de o parte, şi alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, pe de alta parte, precum şi de a contribui la fundamentarea ordinelor sau, dupã caz, a deciziilor acestora privind mãsurile adoptate şi acţiunile corelate, ce urmeazã sa fie întreprinse pentru securizarea frontierei de stat şi realizarea unui management performant al acesteia.
(2) Grupul interministerial stabileşte conceptia de ansamblu şi asigura coordonarea unitarã de cãtre primul-ministru, pe baza Strategiei managementului integrat al frontierei de stat, a acţiunilor şi mãsurilor pentru securizarea frontierei de stat, desfãşurate de cãtre autoritãţile prevãzute la alin. (1), de alte instituţii publice şi de organizaţii neguvernamentale pentru probleme din domeniul drepturilor omului, centralizeazã şi monitorizeazã rezultatele cooperãrii dintre instituţiile abilitate şi partenerii externi care au atribuţii în acest domeniu.
(3) Strategia managementului integrat al frontierei de stat va fi prezentatã Guvernului spre aprobare de cãtre Ministerul de Interne în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 3
(1) Grupul interministerial îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea şi conducerea directa a primului-ministru, în calitate de preşedinte, şi este format din conducãtorii autoritãţilor administraţiei publice centrale şi ai instituţiilor din domeniul militar abilitate sa întreprindã activitãţi în acest domeniu, dupã cum urmeazã:
a) ministru de interne;
b) ministrul justiţiei;
c) ministrul afacerilor externe;
d) ministrul apãrãrii naţionale;
e) ministrul finanţelor publice;
f) ministrul sãnãtãţii şi familiei;
g) ministrul muncii şi solidaritãţii sociale;
h) ministrul administraţiei publice;
i) ministrul integrãrii europene;
j) ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor;
k) ministrul apelor şi protecţiei mediului;
l) ministrul turismului;
m) ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei;
n) ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informatiei;
o) ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului;
p) şeful Inspectoratului General al Poliţiei de Frontiera;
r) şeful Inspectoratului General al Poliţiei;
s) şeful Direcţiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei;
s) şeful Oficiului Naţional pentru Refugiati;
t) directorul general al Direcţiei Generale a Vamilor;
t) directorul Serviciului de Informaţii Externe;
u) directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
v) coordonatorul naţional al Programului PHARE pentru managementul frontierei.
(2) În lipsa conducãtorilor prevãzuţi la alin. (1) grupul interministerial îşi desfãşoarã activitatea în prezenta loctiitorilor acestora ori a secretarilor de stat sau, dupã caz, a directorilor însãrcinaţi cu problematica integrãrii europene.
(3) La lucrãrile grupului interministerial pot participa în calitate de invitaţi şi alţi reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice, ai Serviciului Roman de Informaţii, ai Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie sau ai unor organizaţii neguvernamentale din acest domeniu, precum şi experţi din diverse sectoare de activitate.
ART. 4
(1) Reuniunile grupului interministerial sunt conduse de preşedinte sau, în lipsa acestuia, de ministrul de interne, în calitate de vicepreşedinte.
(2) Primul-ministru, la propunerea ministrului de interne, desemneazã, în termen de 14 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, un secretar care pregãteşte şi participa la şedinţele grupului interministerial.
ART. 5
(1) Secretariatul grupului interministerial este format din persoanele desemnate de conducãtorii ministerelor şi instituţiilor implicate, prevãzute la art. 3 alin. (1) şi (2), în termen de 21 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri. Persoanele care fac parte din secretariatul grupului interministerial vor fi comunicate secretarului desemnat de primul-ministru.
(2) Personalul desemnat la alin. (1) împreunã cu secretarul grupului interministerial asigura şi rãspund de:
a) distribuirea tuturor materialelor aferente fiecãrei şedinţe a grupului interministerial;
b) evidenta şi comunicarea spre executare la autoritãţile abilitate a tuturor deciziilor adoptate de grupul interministerial, precum şi a modului de îndeplinire a acestora.
ART. 6
(1) În structura grupului interministerial se constituie şi funcţioneazã, în funcţie de necesitaţi, urmãtoarele comisii de specialitate interministeriale:
a) Comisia pentru frontiere exterioare;
b) Comisia pentru migratie;
c) Comisia pentru crima organizatã transfrontaliera;
d) Comisia pentru cooperarea politieneasca;
e) Comisia de cooperare pe linie informatica/Sistemul de Informare Schengen, denumite prescurtat Comisia Schengen/SIS;
f) Comisia pentru implementarea acquisului Schengen.
(2) Componenta comisiilor, precum şi responsabilitãţile specifice îndeplinirii sarcinilor şi cooperãrii acestora în cadrul activitãţii grupului interministerial se stabilesc prin ordin comun al autoritãţilor implicate, în termen de 30 de zile de la constituirea grupului interministerial, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 7
(1) Grupul interministerial are urmãtoarele atribuţii:
a) formuleazã, pregãteşte şi contribuie la fundamentarea deciziilor, în vederea asigurãrii coerentei în procesul de elaborare şi implementare de strategii, politici şi programe în cadrul Ministerului de Interne şi al celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale;
b) formuleazã propuneri, pregãteşte şi contribuie la fundamentarea deciziilor, în vederea realizãrii Strategiei managementului integrat al frontierei de stat;
c) avizeazã proiectul Strategiei managementului integrat al frontierei de stat, elaborat de Ministerul de Interne, în colaborare cu celelalte autoritãţi prevãzute la art. 3, în vederea prezentãrii acestuia spre aprobare prin hotãrâre a Guvernului;
d) evalueaza semestrial sau ori de câte ori se impune stadiul realizãrii politicilor şi programelor componente ale Strategiei managementului integrat al frontierei de stat;
e) întocmeşte anual, pe baza datelor furnizate de autoritãţile implicate, un raport referitor la situaţia existenta la frontiera de stat a României, comparativ cu îndeplinirea criteriilor de aderare la Uniunea Europeanã;
f) coordoneazã acţiunile instituţiilor implicate pentru securizarea frontierei de stat, urmãreşte şi asigura prin intermediul acestora aplicarea mecanismelor supravegherii şi controlului la frontiera şi respectarea obligaţiilor şi angajamentelor României prevãzute în convenţiile internaţionale în domeniu, atât pe plan intern, cat şi în raporturile cu alte state sau organizaţii internaţionale;
g) coordoneazã activitãţile de realizare de sisteme informatice care sa evidentieze migratia ilegala, crima organizatã transfrontaliera şi acordarea de vize de intrare în România strãinilor originari din tari cu potenţial migrator. Propune şi fundamenteazã mãsurile legale ce trebuie adoptate în vederea facilitãrii schimbului de informaţii şi a accesului la datele din evidenta organelor de specialitate;
h) formuleazã, prin deciziile adoptate, recomandãri cãtre autoritãţile implicate cu privire la cadrul legislativ şi pentru armonizarea acestuia cu legislaţia ori cu practicile comunitare şi internaţionale.
(2) Activitãţile prevãzute la alin. (1) se vor desfasura fãrã a se produce imixtiuni în competentele şi activitãţile specifice fiecãrei instituţii.
ART. 8
Principalele competente ale instituţiilor abilitate, prin care se asigura realizarea obiectivului prevãzut la art. 2, se vor exercita pentru îndeplinirea corespunzãtoare a urmãtoarelor activitãţi:
a) punerea în practica a Strategiei managementului integrat al frontierei de stat, aprobatã prin hotãrâre a Guvernului;
b) actualizarea şi armonizarea legislaţiei privind trecerea frontierei de stat de cãtre persoane, mijloace de transport, mãrfuri şi alte bunuri cu reglementãrile comunitare;
c) lupta impotriva crimei organizate transfrontaliere, în toate domeniile de interes;
d) realizarea unui sistem computerizat de informare cu privire la trecerea frontierei de stat de cãtre persoane, mijloace de transport, mãrfuri şi alte bunuri, compatibil cu Sistemul de Informare Schengen;
e) pregãtirea persoanelor care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul securizarii frontierei de stat şi al managementului frontierei;
f) cooperarea internationala în lupta impotriva migratiei ilegale şi a crimei organizate transfrontaliere;
g) coordonarea şi susţinerea activitãţilor organizaţiilor neguvernamentale pentru probleme din domeniul drepturilor omului;
h) înfiinţarea ghiseului unic de colectare a taxelor şi a tarifelor la trecerea frontierei de stat, în punctele de trecere a frontierei, pentru fluidizarea traficului de cãlãtori şi marfa.
ART. 9
(1) Persoanele care fac parte din secretariatul grupului interministerial şi din comisiile de specialitate îşi pãstreazã calitatea pe care o au la instituţiile de la care provin, precum şi toate drepturile ce decurg din aceasta calitate.
(2) Sarcinile comisiilor de specialitate ale grupului interministerial se îndeplinesc de cãtre membrii acestora în cadrul atribuţiilor legale de serviciu.
(3) Cheltuielile materiale şi de capital necesare pentru desfãşurarea şedinţelor grupului interministerial şi ale secretariatului acestuia se suporta din bugetul de venituri şi cheltuieli al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontiera din cadrul Ministerului de Interne.
ART. 10
Deciziile grupului interministerial sunt acte administrative cu caracter intern şi de recomandare, care stau la baza propunerilor de acte normative şi a mãsurilor adoptate de conducãtorii autoritãţilor implicate în exercitarea atribuţiilor ce le sunt conferite de lege, pe linia securizarii frontierei de stat a României şi a managementului acesteia.
ART. 11
Raporturile grupului interministerial cu organele judiciare, precum şi cu celelalte autoritãţi prevãzute la art. 2 se vor stabili şi se vor desfasura în nume propriu, sub semnatura primului-ministru ori a ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, sau prin intermediul conducãtorilor autoritãţilor prevãzute la art. 3.
ART. 12
Activitatea grupului interministerial se desfãşoarã în reuniuni semestriale sau ori de câte ori este necesar şi în şedinţe ale comisiilor de specialitate, care au loc, de regula, trimestrial.
ART. 13
(1) Grupul interministerial pregãteşte şedinţele proprii şi asigura verificarea şi monitorizarea îndeplinirii deciziilor proprii de cãtre autoritãţile abilitate.
(2) Lucrãrile pregãtitoare necesare pentru reuniunile grupului interministerial se efectueazã în cadrul comisiilor de specialitate sau direct de cãtre secretarul acestuia şi se prezintã, prin grija secretarului, tuturor participanţilor la reuniune, o data cu transmiterea convocãrii şi a ordinii de zi, cu cel puţin 15 zile înaintea datei reuniunii.
(3) Orice participant la reuniune poate prezenta materiale scrise conţinând studii, propuneri, proiecte de decizii ale grupului interministerial, care vor fi difuzate o data cu celelalte materiale pregãtite de secretariat.
ART. 14
(1) În cadrul şedinţelor de lucru secretarul va informa participanţii asupra stadiului de aplicare a deciziilor adoptate anterior de cãtre grupul interministerial.
(2) Deciziile sunt adoptate prin vot deschis, cu majoritate simpla, în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor grupului interministerial.
(3) Dezbaterile din plenul grupului interministerial şi din comisiile de specialitate, situaţia privind propunerile de acte normative formulate în domeniu de cãtre ministerele abilitate, precum şi conţinutul deciziilor adoptate se consemneazã în stenograma sau pe banda magnetica prin grija secretariatului care gestioneazã aceste informaţii.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de interne,
Ioan Rus

Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoana

Ministrul apãrãrii naţionale,
Ioan Mircea Pascu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016