Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 932 din 29 august 2002 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 privind acordarea de produse lactate si de panificatie pentru elevii din clasele I-IV din invatamantul de stat
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 privind acordarea de produse lactate şi de panificatie pentru elevii din clasele I-IV din învãţãmântul de stat,
Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.
ART. 1 Se aproba Regulamentul de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 privind acordarea de produse lactate şi de panificatie pentru elevii din clasele I-IV din învãţãmântul de stat, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 2 Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerul Administraţiei Publice, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor, împreunã cu consiliile judeţene, consiliile locale, consiliile sectoarelor municipiului Bucureşti şi prefecturile, vor lua toate mãsurile pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.
PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE
Contrasemneazã: --------------- Ministrul educaţiei şi cercetãrii, Ecaterina Andronescu
Ministrul administraţiei publice, Octav Cozmanca
Ministrul sãnãtãţii şi familiei, Daniela Bartos
Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor, Ilie Sarbu
Ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informatiei, Dan Nica
Ministrul finanţelor publice, Mihai Nicolae Tanasescu
Bucureşti, 29 august 2002. Nr. 932.
ANEXA 1
REGULAMENT de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 privind acordarea de produse lactate şi de panificatie pentru elevii din clasele I-IV din învãţãmântul de stat
CAP. 1 Dispoziţii generale
ART. 1 (1) Regulamentul de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 privind acordarea de produse lactate şi de panificatie pentru elevii din clasele I-IV din învãţãmântul de stat, denumit în continuare regulament, asigura cadrul organizatoric şi metodologia pentru organizarea şi desfãşurarea procedurilor pentru atribuirea contractului de achiziţie publica pentru încredinţarea serviciului de aprovizionare şi distribuţie a laptelui şi produselor de panificatie pentru elevii din clasele I-IV. (2) Normele se adreseazã aitoritatilor contractante, respectiv consiliilor judeţene ale sectoarelor municipiului Bucureşti, ofertanţilor şi specialiştilor desemnaţi în comisiile de evaluare constituite pentru atribuirea contractelor de achiziţie publica. ART. 2 Regulamentul cuprinde modele pentru: - anunţul de participare la licitaţia pentru atribuirea serviciilor de aprovizionare şi distribuţie a produselor lactate şi de panificatie pentru elevi, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 (anexa nr. 1); - caietul de sarcini pentru atribuirea serviciilor de aprovizionare şi distribuţie a produselor lactate şi de panificatie pentru elevi, în conformitate cu <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 (anexa nr. 2); - instrucţiunile pentru afertanti privind atribuirea serviciilor de aprovizionare şi distribuţie a produselor lactate şi de panificatie pentru elevi, în conformitate cu <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 (anexa nr. 3); - contractul-cadrul privind aprovizionarea şi distribuţia produselor lactate şi de panificatie pentru elevi, în conformitate cu <>Ordonanta de urgenta a GUvernului nr. 96/2002 (anexa nr. 4).
CAP. 2 Estimarea contractului de servicii
ART. 2 (1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a estima valoarea contractului de servicii în concordanta cu preţurile practicate în mod curent pe piata, având în vedere inclusiv cotatiile de la bursele de mãrfuri. (2) Autoritatea contractantã va avea în vedere valoarea totalã a serviciilor prevãzute, determinata în conformitate cu programele de învãţãmânt stabilite pentru claseke I-IV în anul şcolar 2002/2003 de Ministerul Educaţie şi Cecetarii.
CAP. 3 Procedura de atribuire a contractului de servicii
ART. 3 (1) Procedura de atribuire a contractului privind serviciul de aprovizionare şi distribuţie a laptelui şi produselor de panificatie pentru elevi este licitaţia restrânsã, în înţelesul definitiei prevãzute la <>art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice. (2) În scopul asigurãrii deplinei transparente, pentru ofertanţii calificaţi în etapa de preselecţie se va aplica procedura de licitaţie electronica, conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 20/2002 privind achiziţiile publice prin licitaţii electronice.
CAP. 4 Transparenta şi publicitate
ART. 4 Autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a - Achiziţii publice, anunţul de participare şi atribuire a serviciului de aprovizionare şi distribuţie a laptelului şi produselor de panificatie pentru elevii din clasele I-IV.
CAP. 5 Desfãşurarea licitaţiei
ART. 5 Fazele de atribuire a contractului de servicii prin licitaţie electronica sunt în conformitate cu <>Ordonanta Guvernului nr. 20/2002 şi se desfãşoarã calendaristic astfel: a) publicarea anunţului de participare; b) înscrierea solicitanţilor; c) preselecţia solicitanţilor; d) comunicarea documentaţiei de elaborare şi prezentare a ofertei; e) evaluarea ofertelor; f) comunicarea rezultatului evaluãrii; g) încheierea contractului; h) publicarea anunţului de atribuire a contractului de servicii.
CAP. 6 Documentaţia de elaborare şi prezentare a ofertelor
ART. 6 Documentele pe baza cãrora urmeazã sa se desfãşoare procedura de încredinţare a serviciilor de aprovizionare şi distribuţie a laptelului şi produselor de panificatie pentru elevii din clasele I-IV din învãţãmântul de stat vor trebui sa cuprindã datele specificate în anexele la prezentul regulament: a) anunţul de participare - anexa nr. 1; b) instrucţiunile pentru ofertanţi - anexa nr. 2; c) caietul de sarcini - anexa nr. 3. Aceste documente vor însoţi oferta societãţii comerciale pentru obţinerea contractului de execuţie a serviciului.
CAP. 7 Dispoziţii finale
ART. 7 Prevederile prezentului regulament se aplica numai pentru punerea în aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 . ART. 9 Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul regulament.
ANEXA 1 ------- la regulament -------------
ANUNŢ DE PARTICIPARE LA LICITAŢIA pentru atribuirea serviciilor de aprovizionare şi distribuţie a produselor lactate şi de panificatie pentru elevi, în conformitate cu <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2002
1. Denumirea, codul fiscal, adresa, numerele de telefon şi fax ale autoritãţii contractante 2. Tipul de servicii pentru care se solicita oferta: - aprovizionarea şi distribuţia zilnica, bisaptamanala sau saptamanala a produselor de panificatie şi lactate, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 şi <>Ordonanţei Guvernului nr. 20/2002 . Atribuirea serviciului se face în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 20/2002 , prin procedura de licitaţie electronica cu preselecţie. 3. Caracteristicile principale ale serviciilor Conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 , se acorda zilnic pentru fiecare elev din clasele I-IV 200 g produse lactate sau echivalent de produse lactate şi 80 g produse de panificatie. Serviciul cuprinde aprovizionarea, ambalarea produselor pentru fiecare elev, transportul la fiecare şcoala din judeţ şi pãstrarea în vederea distribuirii. Serviciile solicitate au codul de clasificare CPSA 8532.16. 4. Durata serviciului este corespunzãtoare programului calendaristic stabilit de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru clasele I-IV în anul şcolar 2002/2003. 5. Documentaţia de prezentare şi elaborare a ofertei poate fi procurata de la sediul contractantului ........, telefon ........., contra sumei de 100.000 lei, platibila la ridicarea documentaţiei sau prin virament în contul nr. ...... . 6. Condiţii minime de eligibilitate. Ofertantul va prezenta documente din care sa rezulte ca dispune de capacitatea tehnica şi financiarã, de echipamentul şi dotãrile necesare, de personal cu calificare corespunzãtoare şi de capacitatea managerialã, care îi permit sa îndeplineascã obligaţiile rezultate în urma contractãrii serviciului, şi ca are o vechime în activitãţi similare de minimum un an. 7. Data limita pentru depunerea ofertelor se va stabili de cãtre contractant, cu încadrarea în termenul prevãzut de lege. 8. Pentru participarea la licitaţie ofertanţii vor depune o garanţie de participare în valoare de 1% din valoarea contractului, al carei termen de valabilitate este data de încheiere a contractului de servicii. 9. Deschiderea ofertelor pentru preselecţie se va face de cãtre comisia de evaluare a ofertelor şi va avea loc în data de 26 august 2002 la ora 11,00, la sediul contractantului, în prezenta delegaţilor societãţilor comerciale ofertante care doresc sa participe la deschiderea ofertelor. 10. Licitaţia în procedura electronica se va aplica pentru ofertanţii selecţionaţi în urma preselecţiei şi va avea loc în data de 5 septembrie 2002. Licitaţia se va încheia la ora 16,00, iar rezultatul acesteia va fi comunicat prin mesaje electronice emise automat de sistem organizatorilor şi participanţilor. 11. Criteriul de baza care va fi utilizat pentru încredinţarea contractului de servicii va fi criteriul economic - preţul cel mai mic -, în condiţiile în care cerinţele minime din caietul de sarcini sunt îndeplinite. 12. Ofertele alternative sunt permise, fiecare alternativa fiind apreciatã ca oferta separatã, independenta.
ANEXA 2 ------- la regulament -------------
CAIET DE SARCINI privind atribuirea serviciilor de aprovizionare şi distribuţie a produselor lactate şi de panificatie pentru elevi, în conformitate cu <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2002
1. Specificaţii tehnice 1.1. Caracteristicile activitãţii Aprovizionarea şi distribuţia zilnica, bisaptamanala sau saptamanala la şcolile de elevi cu clasele I-IV a produselor de panificatie şi lactate, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 şi <>Ordonanţei Guvernului nr. 20/2002 1.2. Servicii solicitate Serviciile solicitate în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 sunt: - aprovizionarea cu produse lactate (lapte pasteurizat, lapte batut, iaurt simplu integral) în ambalaje de 200g/unitate şi transport la destinatar (şcoala); - aprovizionarea cu produse de panificatie (cornuri, batoane, biscuiti) în greutate de 80g/unitate şi transport la destinatar (şcoala). 1.3. Cantitãţi cerute Cantitãţile totale zilnice, bisaptamanale sau saptamanale sunt stabilite de fiecare consiliu judeţean, cu nominalizarea localitãţilor, şcolilor şi numãrului de elevi care urmeazã sa beneficieze de prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 , şi se anexeazã la prezentul caiet de sarcini. 2. Niveluri de performanta pentru produsele de panificatie şi lactate 2.1. Calitatea produselor Pentru menţinerea stãrii de sãnãtate şi nutritie a copiilor laptele de consum care se va administra trebuie sa aibã minimum 3,2% proteine şi minimum 1,8% grasime. Se va folosi numai lapte pasteurizat, pãstrat pana la servire la temperatura maxima de 8°C, sau lapte UHT. Calitatea produselor lactate şi de panificatie va respecta parametrii microbiologici de calitate prevãzuţi în cap. III "Norme microbiologice" art. 70 pct. 3, 4, 5, 7, 68, 69, 72 şi 73 din Normele igienico-sanitare pentru alimente, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 975/1998. De asemenea, vor fi respectate condiţiile prevãzute de Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei şi al ministrului sãnãtãţii nr. 327/166/2000, precum şi condiţiile minime de calitate, şi anume: - lapte de consum STAS 143-84; - lapte batut S.P. 504-2000; - lapte praf STAS 5559-83; - iaurt SR 3665-1999; - cornuri şi batoane S.P. 1489-97; - biscuiti SR 1227-93. Pentru grupele speciale de consumatori - copii cu diabet, intoleranta la lactoza etc. - se va asigura regimul alimentar prescris de medicul specialist. Tipul de hrana de regim şi cantitatea necesarã se prevãd în anexa la contractul de servicii, fiind specificate pentru fiecare şcoala şi elev. 2.2. Siguranta şi perisabilitate 2.2.1. Data limita de consum care va fi stabilitã de producãtor va fi de: - 24 de ore pentru lapte dulce; - 5 zile pentru lapte batut şi iaurt; - 48 de ore pentru produse de panificatie. 2.2.2. Pentru zonele în care se face distribuţie saptamanala se vor putea distribui produse lactate rezistente o perioada de 5 zile (branzeturi echivalente, iaurt, lapte praf) şi produse de panificatie de tip biscuiti uscati, napolitane etc. 2.3. Mijloace necesare pentru transport şi distribuţie, precum şi spaţii de depozitare Pentru transport şi distribuţie se vor utiliza autovehicule speciale termoizolante şi dotate cu instalaţii frigorifice pe timpul perioadei de vara, conform cap. IV din Normele de igiena pentru producţia, prelucrarea, depozitarea, pãstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor, aprobate prin <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 976/1998 . Pentru depozitare în şcoli se vor folosi spaţii special amenajate pentru pãstrarea produselor în condiţii de igiena. 3. Metode de testare şi control privind execuţia şi calitatea serviciului Metodele de testare sau de control vor fi conform standardelor de metode de control folosite de laboratoarele direcţiilor de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti şi vor fi efectuate numai în reţeaua sanitarã sau sanitar-veterinara. 4. Modul de distribuţie în şcoli Distribuţia se va face zilnic, bisaptamanal sau sãptãmânal, conform unei scheme-cadru şi unui orar întocmit la nivel judeţean, care va conţine: ● zone cu distribuţie zilnica; ● zone cu distribuţie bisaptamanala (localitãţi aflate la distanta de maximum 50 km de sediul distribuitorului); ● zone cu distribuţie saptamanala (localitãţi aflate la o distanta mai mare de 50 km de sediul distribuitorului). Distribuţia alimentelor se va face numai de cãtre persoane având cunoştinţe de igiena alimentelor sau instruite în acest sens şi având carnetul de sãnãtate avizat. 5. Ambalare, etichetare, marcare În conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 784/1996 pentru aprobarea Normelor metodologice privind etichetarea produselor alimentare, modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 953/1999 , produsele alimentare preambalate trebuie sa aibã inscriptionate pe ambalaj urmãtoarele elemente obligatorii: 1. denumirea produsului (lapte de consum, lapte batut, corn etc.); 2. lista ingredientelor (valabilã numai în cazul cornurilor - în funcţie de reteta de fabricaţie); 3. cantitatea neta; 4. data de consum sub forma: "expira la data de...", cu înscrierea necodificata a zilei, lunii, anului; 5. condiţii de depozitare; 6. denumirea şi adresa producãtorului sau ale distribuitorului; 7. menţiune privind lotul (în cazul în care data limita de consum se înscrie sub forma zi, luna, an, nu este necesarã înscrierea lotului); 8. menţiuni suplimentare de etichetare, respectiv în cazul produselor lactate: lapte de consum - produs pasteurizat, iar la toate produsele menţionate, conţinutul de grasime exprimat în %; 9. având în vedere destinaţia acestor produse, este necesarã inscriptionarea unor elemente de avertizare, astfel: "PRODUS DISTRIBUIT GRATUIT CONFOM <>ORDONANŢEI DE URGENTA A GUVERNULUI NR. 96/2002 . ESTE INTERZISĂ COMERCIALIZAREA!".
ANEXA 3 ------- la regulament -------------
INSTRUCŢIUNI PENTRU OFERTANŢI privind atribuirea serviciilor de aprovizionare şi distribuţie a produselor lactate şi de panificatie pentru elevi, în conformitate cu <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2002
Conţinutul documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei 1. Informaţii generale privind autoritatea contractantã: - denumirea unitãţii contractante; - adresa, numerele de telefon şi fax; - numãrul de înregistrare la registrul comerţului, codul fiscal, contul bancar. 2. Cerinţele minime de calificare solicitate şi documentele care trebuie depuse de ofertant pentru îndeplinirea cerinţelor respective: - documente din care sa rezulte calitatea de agent economic autorizat (licenta de fabricare, laborator de analize acreditat sau autorizat) şi înregistrat la registrul comerţului; - certificat eliberat de direcţia de sãnãtate publica judeteana, din care sa rezulte ca ofertantul îndeplineşte condiţiile impuse de legislaţia româneascã cu privire la producerea şi transportul produselor lactate şi de panificatie; - documente bancare din care sa rezulte bonitatea ofertantului; - declaraţie pe propria rãspundere ca ofertantul nu se gãseşte în nici una dintre urmãtoarele situaţii: ● este în stare de faliment sau lichidare, afacerile îi sunt administrate de un judecãtor-sindic sau activitãţile sale comerciale sunt suspendate ori este într-o situaţie similarã celor enumerate; ● face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situaţiile enumerate în paragraful anterior; ● nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plata exigibile ale impozitelor şi taxelor cãtre stat, precum şi ale contribuţiei pentru asigurãrile sociale de stat; ● furnizeazã informaţii false în documentele prezentate; ● nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate într-un alt contract de achiziţie publica. 3. Pentru participarea la licitaţie se va depune o garanţie în valoare de ..... (1% din valoarea serviciului). Garanţia se va depune în contul contractantului nr. ......., deschis la Banca ........ . 4. La încheierea contractului câştigãtorul va depune la banca pe care o agreeaza o suma egala cu 10% din valoarea contractului, reprezentând garanţia de buna execuţie. Dupã încetarea contractului suma depusa împreunã cu dobânzile aferente se restituie executantului pe baza unui proces-verbal care atesta buna execuţie şi stingerea oricãror obligaţii ale executantului. 5. Instrucţiuni privind datele limita care trebuie respectate: - termenul de depunere a documentaţiei de ofertare se va stabili de cãtre contractant.
ANEXA 4 ------- la regulament -------------
CONTRACT-CADRU privind aprovizionarea şi distribuţia produselor lactate şi de panificatie pentru elevi, în conformitate cu <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2002
CAP. 1 Pãrţile contractante
Între ..................., (autoritatea contractantã) cu sediul în ....., telefon/fax ....., numãr de înmatriculare ......., cod fiscal ....., cont nr. ....., deschis la trezoreria ......, reprezentatã prin ........., având funcţia de ....., în calitate de beneficiar, şi ......................................./(prestatorul de servicii publice), cu sediul în ....., telefon/fax ....., numãr de înmatriculare ......, cod fiscal ....., cont nr. ....., deschis la ...., reprezentat prin ...., având funcţia de ....., în calitate de prestator de servicii publice, s-a încheiat prezentul contract.
CAP. 2 Obiectul contractului
Obiectul prezentului contract îl constituie executarea serviciilor publice pentru acordarea produselor lactate şi de panificatie pentru elevii din clasele I-IV din învãţãmântul de stat, constând în: - aprovizionarea produselor lactate şi de panificatie; - transportul alimentelor la şcolile la care urmeazã sa fie distribuite elevilor din clasele I-IV; - depozitarea produselor în vederea adaptãrii programului de distribuire la programul şcolilor; - distribuţia produselor lactate şi de panificatie la elevi. Toate serviciile prevãzute în prezentul contract sunt în conformitate cu caietul de sarcini întocmit de autoritatea localã conform programului şcolar, strategiei autoritãţii locale privind acordarea de produse lactate şi de panificatie pentru elevii din clasele I-IV, cerinţelor referitoare la siguranta, igiena şi sãnãtate. Caietul de sarcini în care se precizeazã cantitãţile necesare de hrana ce urmeazã sa fie asigurate la fiecare şcoala din judeţ, graficul de distribuţie a produselor conform programei şcolare, precum şi modul de pãstrare şi distribuţie face parte integrantã din prezentul contract.
CAP. 3 Durata contractului
Durata prezentului contract este în conformitate cu programul de învãţãmânt stabilit de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru clasele I-IV. Durata prezentului contract înceteazã o data cu terminarea anului şcolar 2002/2003.
CAP. 4 Valoarea lucrãrilor
Valoarea lucrãrilor corespunde tarifelor negociate de operator cu beneficiarul, tarife aprobate de Oficiul Concurentei şi de autoritatea contractantã, şi este de ..... lei. Valoarea de decontare lunarã a serviciului este de ..... lei/luna. Plata lucrãrilor se face la data de 5 a lunii urmãtoare executãrii serviciului pe baza facturii emise de prestator, execuţia serviciului în conformitate cu graficul de timp şi cu cantitãţile de hrana distribuita fiind confirmatã prin proces-verbal de constatare încheiat între autoritatea contractantã şi prestator.
CAP. 5 Obligaţiile pãrţilor
A. Obligaţiile autoritãţii contractante 1. Autoritatea contractantã se obliga sa punã la dispoziţie prestatorului spaţiile necesare pãstrãrii produselor în vederea distribuirii lor şi sa comunice acestuia orice modificare survenitã în programul de distribuţie datoritã modificãrilor programului şcolilor, cu cel puţin 3 zile înainte de modificare. Cantitãţile de produse solicitate suplimentar de autoritatea contractantã vor face obiectul unor negocieri privind majorarea valorilor prevãzute în contract. 2. Autoritatea contractantã se angajeazã sa acorde sprijin prestatorului pe parcursul derulãrii prezentului contract, la initiativa acestuia de a îmbunãtãţi serviciul prestat, pentru toate acţiunile care nu contravin interesului creşterii calitãţii serviciului. 3. Conducerea şcolii se obliga sa amenajeze spaţiile necesare de depozitare conform cerinţelor de igiena, corespunzãtor calitãţii produselor ce urmeazã sa fie depozitate. B. Obligaţiile prestatorului 1. Prestatorul se obliga sa execute integral operaţiunile stabilite în caietul de sarcini, conform graficelor de distribuire a produselor în timp. 2. Prestatorul se obliga sa îşi asigure în cel mai scurt timp dotarea tehnica şi cu utilaje frigorifice, la care s-a angajat prin oferta, şi sa dispunã de personalul aferent prestaţiei. 3. Prestatorul va asigura materialele necesare pentru prestarea serviciului (tavi, ambalaje individuale şi alte tipuri de materiale necesare prestãrii serviciului). 4. Prestatorul are obligaţia de a transporta alimentele în condiţii de siguranta, ambalajele fiind prezentate intacte la locul de distribuţie. 5. În cazul apariţiei unor cauze de forta majorã care determina întârzieri în execuţia serviciului sau chiar întreruperea temporarã a acestuia, prestatorul va anunta de îndatã autoritatea contractantã şi va contribui la minimizarea efectelor negative apãrute.
CAP. 6 Controlul executãrii serviciului
Autoritatea contractantã poate efectua controlul executãrii serviciului în tot timpul prestaţiei, întocmind note de constatare pe care le transmite prestatorului. Aceste note vor fi luate în considerare la întocmirea proceselor-verbale lunare de constatare a îndeplinirii sarcinilor contractuale.
CAP. 7 Garanţii
Pentru execuţia serviciului prestatorul constituie o garanţie egala cu 10% din valoarea contractului. Sumele constituite drept garanţie se depun la banca agreatã de prestator într-un cont special, dobânzile aferente revenind prestatorului. La încetarea prezentului contract, dupã reglarea plãţilor şi a penalitatilor, garanţia şi dobânzile aferente se restituie prestatorului.
CAP. 8 Rezolvarea litigiilor
Orice neînţelegere aparuta între pãrţi, referitoare la îndeplinirea serviciului, respectarea contractului sau la remunerarea serviciului, va fi rezolvatã pe cale amiabila sau va fi supusã spre soluţionare instanţei competente, aferentã teritoriului pe care se desfãşoarã serviciul, potrivit dreptului comun.
CAP. 9 Clauze speciale
Modificarea contractului Modificarea prezentului contract se poate face numai ca urmare a modificãrilor suferite de cadrul normativ legal privind aprovizionarea şi distribuţia hranei sau condiţiile de igiena impuse serviciului. Modificãrile survenite vor face obiectul unor negocieri între beneficiar şi deţinãtorul prezentului contract, încetarea acestuia fiind facuta numai în cazul imposibilitãţii prestatorului de a se adapta noilor condiţii de calitate sau cantitate a serviciului. În cazul în care autoritatea localã doreşte executarea unor alte categorii de servicii, acestea vor face obiectul unor contracte separate încheiate potrivit normelor legale de încredinţare a serviciilor. Rezilierea contractului 1. Prezentul contract poate fi reziliat de prestator în caz de neplata a facturii timp de o luna, prestatorul putând pretinde despãgubiri în condiţiile prevãzute de lege. 2. Prezentul contract este reziliat de drept în cazul în care prestatorul este declarat în faliment sau în cazul în care i s-a anulat licenta de operare.
CAP. 10 Dispoziţii finale
Prezentul contract intra în vigoare la data semnãrii lui de cãtre beneficiar şi prestator. Orice modificare convenitã între pãrţi va fi materializata prin acte adiţionale care vor face parte integrantã din prezentul contract.
Autoritatea contractantã, Prestator,
NOTA: Prevederile prezentului contract pot fi completate cu clauze speciale privind realizarea serviciului, potrivit înţelegerii între pãrţi, fãrã a contraveni prevederilor legale în vigoare. -----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email