Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 931 din 1 septembrie 2010  privind desemnarea coordonatorilor sistemului de informare al pietei interne - IMI si pentru aprobarea normelor si procedurilor de cooperare administrativa prin intermediul IMI    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 931 din 1 septembrie 2010 privind desemnarea coordonatorilor sistemului de informare al pietei interne - IMI si pentru aprobarea normelor si procedurilor de cooperare administrativa prin intermediul IMI

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 20 septembrie 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 931 din 1 septembrie 2010
privind desemnarea coordonatorilor sistemului de informare al pieţei interne - IMI şi pentru aprobarea normelor şi procedurilor de cooperare administrativã prin intermediul IMI
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 20 septembrie 2010


În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 30 alin. (1) lit. a) şi al <>art. 41 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 , şi având în vedere prevederile <>Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificãrilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Prezenta hotãrâre are ca obiect de reglementare desemnarea coordonatorilor sistemului de informare al pieţei interne IMI şi aprobarea normelor şi procedurilor de cooperare administrativã prin intermediul IMI.
ART. 2
În sensul prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) IMI - Sistemul de informare al pieţei interne, definit conform prevederilor <>art. 2 lit. o) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 , şi conform prevederilor <>art. 37 alin. (2) din Legea nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificãrilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) coordonator naţional IMI - autoritate la nivel central, desemnatã ca punct naţional de contact pentru cooperarea administrativã prin IMI;
c) coordonator IMI de arie legislativã - autoritate la nivel central, desemnatã prin prezenta hotãrâre, care asigurã coordonarea şi monitorizarea coordonatorilor delegaţi IMI şi autoritãţilor competente dintr-o arie legislativã;
d) coordonator delegat IMI - autoritate la nivel central care asigurã coordonarea pentru una sau mai multe autoritãţi competente;
e) autoritate competentã - autoritate sau organism profesional cu rol de reglementare, autorizare ori control, la nivel central sau local, cu competenţe specifice în una ori mai multe arii legislative şi înregistratã în IMI pentru aria sau ariile respectivã/respective;
f) arie legislativã - domeniu reglementat prin acte normative ale Uniunii Europene, inclus în IMI în vederea îndeplinirii obligaţiilor de cooperare administrativã;
g) sistem de alertã - mecanism de sesizare prin care statele membre şi Comisia Europeanã se informeazã reciproc, în cel mai scurt timp, în situaţia în care faptele unui prestator de servicii sau anumite circumstanţe asociate unei activitãţi de servicii ce intrã sub incidenţa <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 , pot afecta în mod grav sãnãtatea ori siguranţa persoanelor sau mediul înconjurãtor;
h) utilizator IMI - persoanã desemnatã de cãtre o autoritate competentã sau de cãtre un coordonator IMI, care este înregistratã în sistemul IMI şi participã la mecanismele de cooperare administrativã;
i) centrul de primire a alertelor - autoritate centralã desemnatã ca punct de contact naţional pentru primirea alertelor transmise de cãtre alte state membre ori de cãtre Comisia Europeanã şi pentru distribuirea acestora cãtre coordonatorii IMI sau/şi cãtre autoritãţile competente naţionale relevante;
j) coordonator de alertã - autoritate centralã desemnatã prin prezenta hotãrâre, care primeşte drept de acces la sistemul de alertã şi care îndeplineşte atribuţiile prevãzute de normele Uniunii Europene, de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 , şi de prezenta hotãrâre;
k) autoritate de alertã - autoritate competentã, definitã potrivit lit. e), care primeşte acces la sistemul de alertã şi poate iniţia alerte în sistemul IMI.
ART. 3
(1) Se desemneazã Departamentul pentru Afaceri Europene pentru a îndeplini rolul de coordonator naţional IMI.
(2) Se desemneazã Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului în calitate de coordonator IMI de arie legislativã, pentru domeniul "recunoaşterea calificãrilor profesionale", cu rol de coordonare şi monitorizare a coordonatorilor delegaţi IMI şi autoritãţilor competente, în temeiul <>Legii nr. 200/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Se desemneazã în calitate de coordonatori delegaţi IMI autoritãţile centrale prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(4) Departamentul pentru Afaceri Europene, în calitate de coordonator naţional IMI, îndeplineşte rolul de coordonator delegat IMI în domeniul serviciilor pentru autoritãţile care nu se aflã în coordonarea, subordinea sau sub autoritatea coordonatorilor delegaţi IMI prevãzuţi la alin. (3) ori al cãror domeniu de competenţã nu este acoperit de sfera de activitate a acestora.
(5) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, în calitate de coordonator IMI de arie legislativã, îndeplineşte rolul de coordonator delegat IMI pentru autoritãţile competente pe aria legislativã "recunoaşterea calificãrilor profesionale", care nu se aflã în coordonarea, subordinea sau sub autoritatea coordonatorilor delegaţi IMI prevãzuţi la alin. (3) ori al cãror domeniu de competenţã nu este acoperit de sfera de activitate a acestora.
(6) Coordonatorii delegaţi IMI desemnaţi conform alin. (3) asigurã coordonarea şi pentru organismele profesionale din domeniile de competenţã. Delimitarea domeniului de competenţã se realizeazã în raport cu criteriul dreptului de iniţiativã legislativã al autoritãţilor centrale în aria în care îşi desfãşoarã activitatea organismele profesionale respective.
(7) Se desemneazã în calitate de autoritãţi competente pentru aria legislativã "recunoaşterea calificãrilor profesionale" autoritãţile şi organismele profesionale prevãzute în anexa nr. 3 la <>Legea nr. 200/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi toate autoritãţile cu competenţã de reglementare şi/sau control în orice alte profesii, pe mãsurã ce acestea sunt incluse în IMI.
(8) Se defineşte ca autoritate competentã pentru aria legislativã "servicii" orice autoritate cu rol de reglementare, autorizare sau control în unul ori mai multe dintre domeniile de activitate ce intrã în sfera de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 .
(9) Autoritãţile competente pentru aria legislativã "servicii", definite conform alin. (8), au obligaţia de a solicita coordonatorului delegat IMI înregistrarea în sistem, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri sau, dupã caz, de a comunica datele de înregistrare solicitate de coordonatorul delegat IMI relevant ori de coordonatorul naţional, în maximum 10 zile de la primirea solicitãrii.
(10) Îndeplinirea rolului de coordonator delegat IMI nu aduce atingere atribuţiilor pe care instituţia desemnatã coordonator delegat le îndeplineşte în calitate de autoritate competentã, indiferent de aria legislativã.
(11) Dispoziţiile alin. (1)-(6) nu aduc atingere modului de organizare, competenţelor şi subordonãrii ierarhice ale autoritãţilor administraţiei publice sau ale organismelor profesionale şi ale altor organe cu competenţã de reglementare, autorizare ori control, indiferent de aria legislativã.
(12) Coordonatorul naţional IMI, coordonatorii delegaţi IMI şi autoritãţile competente îndeplinesc funcţiile şi atribuţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 , şi de <>Legea nr. 200/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi de actele normative cu aplicabilitate directã ale Uniunii Europene.
ART. 4
(1) Autoritãţile competente şi coordonatorii IMI desemneazã, prin norme interne, dupã caz, urmãtoarele categorii de utilizatori IMI: utilizatori cu drepturi de administrare a datelor locale, utilizatori cu drepturi de administrare a datelor altor autoritãţi competente, utilizatori cu drepturi de gestionare a cererilor, utilizatori cu drepturi de vizualizare a cererilor.
(2) Utilizatorul cu drepturi de administrare a datelor locale îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) înregistreazã noi utilizatori ai autoritãţii competente în sistem şi administreazã datele de înregistrare ale acestora, inclusiv parola de acces;
b) actualizeazã permanent datele de înregistrare în sistem ale autoritãţii competente;
c) modificã statutul utilizatorilor şi acordã acestora acces la noi arii legislative, dupã caz.
(3) Utilizatorul cu drepturi de administrare a datelor altor autoritãţi competente este desemnat numai în cadrul unor autoritãţi cu rol de coordonator IMI şi îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) înregistreazã noi autoritãţi competente în sistem, pentru aria legislativã la care are acces;
b) modificã datele autoritãţilor competente din coordonarea sa, la cerere;
c) acordã, suspendã sau retrage dreptul de acces la o arie legislativã pentru autoritãţile competente din coordonarea autoritãţii sale;
d) are acces la lista cererilor în care sunt implicate autoritãţile competente aflate în coordonarea autoritãţii sale.
(4) Utilizatorul cu drepturi de gestionare a cererilor îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) primeşte şi acceptã cereri de informaţii în IMI, pentru aria legislativã la care are acces;
b) transmite cereri de informaţii în IMI, pentru aria legislativã la care are acces;
c) rãspunde şi primeşte rãspunsuri la cereri de informaţii în IMI.
(5) Utilizatorul cu drepturi de vizualizare a cererilor are exclusiv posibilitatea de a accesa cererile de informaţii în care este implicatã autoritatea competentã care l-a desemnat, pentru a vizualiza inclusiv schimbul concret de informaţii.
(6) Autoritãţile competente şi coordonatorii IMI stabilesc, prin norme interne, numãrul necesar de utilizatori ai sistemului IMI, categoriile din care fac parte, în funcţie de dimensiunea autoritãţii şi de specificul activitãţii acesteia, cu respectarea prevederilor alin. (7) şi (8).
(7) Fiecare autoritate competentã sau coordonator IMI desemneazã, prin norme interne, cel puţin 2 utilizatori IMI cu drepturi de administrare a datelor locale.
(8) Utilizatorii IMI desemnaţi pot avea cumulativ drepturi aferente mai multor categorii de utilizatori.
(9) Autoritãţile competente şi coordonatorii IMI au obligaţia sã comunice coordonatorului delegat IMI, respectiv coordonatorului naţional sau coordonatorului de arie legislativã datele de înregistrare ale utilizatorilor şi sã asigure actualizarea acestora, precum şi actualizarea informaţiilor de înregistrare ale autoritãţii.
(10) Autoritãţile competente şi coordonatorii IMI fac demersurile necesare în vederea înregistrãrii utilizatorilor IMI desemnaţi, în cel mult 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 5
(1) Departamentul pentru Afaceri Europene îndeplineşte rolul de centru de primire a alertelor.
(2) Coordonatorii delegaţi IMI îndeplinesc şi rolul de coordonatori de alertã pentru autoritãţile competente aflate în coordonarea acestora, în cadrul ariei legislative "servicii".
(3) Autoritãţile centrale cu rol de autoritate competentã în IMI pentru aria legislativã "servicii" deţin şi rolul de autoritate de alertã.
(4) Procesul de gestionare a alertelor de cãtre coordonatorii şi autoritãţile de alertã se realizeazã cu respectarea normelor interne ale Uniunii Europene.
(5) Autoritatea de alertã are obligaţia de a informa prestatorul în cauzã, în termen de maximum 5 zile de la transmiterea alertei în sistem, cu privire la alerta transmisã şi la conţinutul acesteia.
(6) Toate datele referitoare la prestatorul de servicii vizat de o alertã sunt eliminate din sistem în mod automat la împlinirea a 6 luni de la închiderea alertei.
(7) La cererea expresã şi motivatã a prestatorului de servicii în cauzã, autoritatea de alertã relevantã solicitã Comisiei Europene ştergerea datelor din IMI, înainte de împlinirea termenului de 6 luni prevãzut la alin. (6).
ART. 6
Pentru îndeplinirea obligaţiilor de cooperare administrativã prin IMI, toate autoritãţile înregistrate în sistem, precum şi utilizatorii desemnaţi respectã dispoziţiile legislaţiei naţionale în vigoare şi normele Uniunii Europene cu aplicabilitate directã, cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
ART. 7
(1) Coordonatorul naţional IMI şi coordonatorul de arie legislativã sprijinã autoritãţile competente şi coordonatorii delegaţi IMI, în vederea îndeplinirii obligaţiilor de cooperare administrativã prin IMI, asigurând periodic pregãtirea utilizatorilor.
(2) Autoritãţile competente şi coordonatorii delegaţi IMI au obligaţia de a asigura participarea utilizatorilor IMI şi a altor reprezentanţi la activitãţile organizate de coordonatorul naţional IMI sau de coordonatorul de arie legislativã, pentru pregãtirea în vederea îndeplinirii corespunzãtoare a obligaţiilor de cooperare administrativã prin IMI.
(3) Coordonatorul naţional IMI realizeazã anual şi ori de câte ori este necesar o evaluare a îndeplinirii obligaţiilor de cooperare administrativã şi propune Guvernului mãsurile necesare pentru asigurarea conformitãţii cu reglementãrile Uniunii Europene în domeniu.
(4) În vederea asigurãrii unei bune coordonãri a mecanismelor de cooperare administrativã şi a implementãrii sistemului IMI, coordonatorul naţional IMI iniţiazã constituirea de grupuri de lucru şi comitete interministeriale, având ca obiectiv îmbunãtãţirea mecanismelor de cooperare administrativã la nivel naţional.
(5) Autoritãţile competente şi coordonatorii delegaţi IMI colaboreazã cu coordonatorul naţional IMI în vederea evaluãrii modului de implementare şi funcţionare a cooperãrii administrative şi în vederea îmbunãtãţirii mecanismelor implementate.
(6) Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene poate emite ordine privind reglementarea aspectelor tehnice pentru asigurarea funcţionãrii IMI la nivel naţional.
(7) Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene şi ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului pot emite ordine comune privind reglementarea aspectelor tehnice pentru asigurarea funcţionãrii IMI pentru aria legislativã "recunoaşterea calificãrilor profesionale".
(8) Autoritãţile competente emit reglementãrile interne necesare ducerii la îndeplinire a obligaţiilor de cooperare administrativã prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 , de <>Legea nr. 200/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de prezenta hotãrâre.
ART. 8
Prezenta hotãrâre asigurã cadrul normativ pentru aplicarea prevederilor cap. VI - Cooperarea administrativã din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 , ale <>art. 37 alin. (2) din Legea nr. 200/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Deciziei Comisiei 2008/49/CE din 12 decembrie 2007 privind punerea în aplicare a Sistemului de informare al pieţei interne (IMI) în ceea ce priveşte protecţia datelor cu caracter personal şi ale Deciziei Comisiei 2009/739/CE din 2 octombrie 2009 de stabilire a unor modalitãţi practice pentru schimbul de informaţii prin mijloace electronice între statele membre în temeiul cap. VI din Directiva 2006/123/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind serviciile în cadrul pieţei interne.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
Şeful Departamentului pentru
Afaceri Europene,
Bogdan Mãnoiu

Ministrul economiei, comerţului
şi mediului de afaceri,
Adriean Videanu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Preşedintele Autoritãţii
Naţionale Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor,
Radu Roatiş Cheţan

Ministrul agriculturii şi
dezvoltãrii rurale,
Mihail Dumitru

Ministrul culturii şi
patrimoniului naţional,
Kelemen Hunor

Ministrul dezvoltãrii
regionale şi turismului,
Elena Gabriela Udrea

Ministrul educaţiei, cercetãrii,
tineretului şi sportului,
Daniel Petru Funeriu

Ministrul mediului şi pãdurilor,
Laszlo Borbely

Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila

Ministrul transporturilor şi
infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

Ministrul muncii, familiei şi
protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 1 septembrie 2010.
Nr. 931.

ANEXÃ

Coordonatori delegaţi IMI


┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Instituţia │
│crt. │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕. │Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa │
│ │Alimentelor │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. │Ministerul Administraţiei şi Internelor │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗. │Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘. │Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙. │Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈚. │Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈛. │Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului - Centrul │
│ │Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈜. │Ministerul Finanţelor Publice │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈝. │Ministerul Justiţiei │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
󧓒. │Ministerul Mediului şi Pãdurilor │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
󧓓. │Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
󧓔. │Ministerul Sãnãtãţii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
󧓕. │Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016