Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 6 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 ,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
(1) Prin prezenta hotãrâre se stabileşte modul de funcţionare şi organizare a Punctului de contact unic electronic, denumit în continuare PCU electronic, ca sistem informatic de utilitate publicã, parte integrantã a Sistemului e-guvernare din Sistemul Electronic Naţional, în responsabilitatea Centrului Naţional România Digitalã, denumit în continuare CNRD, aflat în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale, denumit în continuare MCSI.
(2) PCU electronic este implementat prin proiectul "Platformã pentru integrarea serviciilor e-Guvernare în SEN-PISEG", care are urmãtoarele componente: software, hardware şi comunicaţii.
(3) PCU electronic pentru serviciile din sfera justiţiei îl reprezintã portalul e-justice, dezvoltat de Comisia Europeanã în colaborare cu statele membre ale Uniunii Europene. PCU electronic va face trimitere printr-un link la portalul e-justice.
(4) În aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri, CNRD şi autoritãţile competente au obligaţia de a respecta prevederile <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
În înţelesul prezentei hotãrâri, expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) autentificare unicã - procesul prin care o autoritate competentã, instituţie publicã sau prestator poate avea acces şi poate fi identificat unic în sistemul PCU electronic;
b) persistenţa datelor de autentificare - reutilizarea datelor introduse în sistem de cãtre autoritãţile competente şi instituţiile publice, persoane fizice şi operatorii economici;
c) asigurarea disponibilitãţii datelor şi documentelor - procesul prin care datele şi documentele introduse în PCU electronic atât de prestator, cât şi de beneficiar sunt arhivate în format electronic, în vederea accesãrii ulterioare de cãtre autoritãţile competente şi instituţiile publice competente sau de cãtre beneficiar;
d) autoritate competentã - orice autoritate, astfel cum aceasta este definitã la <>art. 2 lit. h) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 .
ART. 3
(1) Conţinutul şi structura PCU electronic se ctualizeazã permanent şi se extind pentru a permite îndeplinirea tuturor procedurilor şi formalitãţilor necesare, inclusiv a unor noi proceduri introduse prin acte normative adoptate ulterior termenului de operaţionalizare a sistemului.
(2) Procedurile agreate între autoritãţile competente implicate în rezolvarea unei solicitãri vor fi comunicate cãtre MCSI în vederea implementãrii de cãtre CNRD în cadrul PCU electronic, cu respectarea prevederilor <>art. 6 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 .
ART. 4
(1) CNRD întocmeşte şi transmite MCSI setul de informaţii necesare pentru operaţionalizarea fiecãrei proceduri sau formalitãţi ce urmeazã a fi implementatã în PCU electronic, inclusiv actualizãri ale celor deja implementate.
(2) La solicitarea MCSI, autoritãţile competente care deţin şi/sau administreazã informaţiile necesare operaţionalizãrii procedurilor ori formalitãţilor necesare accesului prestatorilor la informaţiile ce pot fi accesate în cadrul PCU electronic, în conformitate cu prevederile <>art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 , au obligaţia de a le pune la dispoziţia CNRD în termen de maximum 15 zile de la data solicitãrii.
(3) Autoritãţile competente care deţin şi/sau administreazã informaţiile necesare operãrii procedurilor ori formalitãţilor necesare accesului la prestarea serviciilor implementate în PCU electronic vor defini proceduri interne în vederea asigurãrii bunei funcţionãri a serviciului public electronic din cadrul PCU electronic, în termen de maximum 60 de zile de la data la care acesta devine funcţional sau de la data la care devin funcţionale respectivele autoritãţi competente, potrivit prevederilor <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 .
(4) Autoritãţile competente care deţin şi/sau administreazã informaţiile necesare operãrii procedurilor ori formalitãţilor necesare accesului la prestarea serviciilor implementate în PCU electronic au obligaţia de a publica în cadrul PCU electronic datele de contact şi de a le actualiza ori de câte ori este cazul, în cel mult 10 zile de la modificarea acestora.
ART. 5
(1) Este obligatoriu ca întreaga comunicare cu autoritãţile competente sã se desfãşoare prin intermediul PCU electronic, dacã este legatã de un proces de autorizare iniţiat prin PCU electronic.
(2) Instituţiile publice care deţin sau administreazã informaţiile necesare operãrii procedurilor ori formalitãţilor necesare accesului la prestarea serviciilor implementate în PCU electronic au obligaţia de a se autentifica unic în PCU electronic.
(3) Pentru realizarea obiectivelor specifice organizãrii şi funcţionãrii PCU electronic, CNRD, în calitate de instituţie desemnatã responsabilã cu administrarea PCU electronic, are responsabilitãţi în:
a) asigurarea autentificãrii unice a fiecãrui prestator în PCU electronic;
b) asigurarea persistenţei datelor de autentificare, pentru a permite accesul la activitatea deja desfãşuratã de cãtre beneficiar în PCU electronic;
c) asigurarea mijloacelor de recuperare/modificare în condiţii de securitate necesare a datelor de autentificare, atunci când este necesar;
d) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru transmiterea de cãtre prestator, prin intermediul PCU electronic, a formularelor completate, împreunã cu toate documentele şi informaţiile necesare, conform procedurilor şi informaţiilor publice ale autoritãţii competente responsabile cu tratarea solicitãrii;
e) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru monitorizarea şi raportarea automatã a stãrii solicitãrilor;
f) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru notificarea automatã prin e-mail a prestatorului, cu privire la modificãri în comunicarea sa cu autoritatea competentã;
g) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru trimiterea de cãtre autoritãţile competente a rãspunsului semnat electronic prin intermediul PCU electronic;
h) asigurarea salvãrii, arhivãrii şi disponibilitãţii datelor, documentelor, comunicãrilor efectuate prin intermediul PCU electronic, fãrã drept de modificare ulterioarã, pentru toţi utilizatorii PCU electronic;
i) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru implementarea procedurilor de lucru agreate între autoritãţile competente implicate în rezolvarea unei solicitãri.
ART. 6
(1) Primirea solicitãrii de la prestator se face prin intermediul portalului, pe baza unei notificãri transmise automat prin mijloace electronice de cãtre portal.
(2) Tratarea solicitãrii de la prestator, respectiv circuitul documentelor între solicitare şi rãspuns se efectueazã pe procesele existente în cadrul fiecãrei autoritãţi competente în parte.
(3) Responsabilitatea pentru tratarea solicitãrii revine fiecãreia dintre autoritãţile competente implicate în procesul de soluţionare a solicitãrii în parte.
(4) Termenul legal de soluţionare curge de la data înregistrãrii cererii.
(5) Solicitarea de informaţii se realizeazã prin intermediul PCU electronic conform mijloacelor tehnice puse la dispoziţie de CNRD.
(6) Trimiterea rãspunsului cãtre prestator se efectueazã prin intermediul PCU electronic, ca document semnat cu semnãturã electronicã extinsã, bazat pe certificatul calificat digital al autoritãţilor competente emitente şi marcat temporal în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 451/2004 privind marca temporalã. Fiecare autoritate competentã este responsabilã de achiziţionarea propriului certificat calificat digital cu ajutorul cãruia se efectueazã semnãtura electronicã extinsã.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
--------------
Ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale,
Gabriel Sandu
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
Adriean Videanu
p. Preşedintele Autoritãţii Naţionale de Supraveghere
a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal,
Florin Negoiţã
Preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor,
Constantin Cerbulescu
Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mãnoiu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu
Bucureşti, 1 septembrie 2010.
Nr. 922.
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: