Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 906 din 4 noiembrie 1999 pentru aprobarea Normelor referitoare la organizarea si desfasurarea activitatilor specifice pe linia aplicarii prevederilor actelor internationale la care Romania este parte cu privire la controlul armamentelor, cresterea increderii si securitatii
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 15 noiembrie 1999
Guvernul României hotãrãşte:
ART. 1
Se aproba Normele referitoare la organizarea şi desfãşurarea activitãţilor specifice pe linia aplicãrii prevederilor actelor internaţionale la care România este parte cu privire la controlul armamentelor, creşterea încrederii şi securitãţii, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Fondurile necesare pentru aplicarea de cãtre România a prevederilor tratatelor, acordurilor, convenţiilor şi ale altor documente internaţionale, referitoare la controlul armamentelor, creşterea încrederii şi securitãţii se asigura de la bugetul de stat şi se prevãd anual în bugetele ministerelor implicate, potrivit actelor normative care reglementeazã transpunerea în practica a acestor documente.
ART. 3
Ministerul Apãrãrii Naţionale, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul de Interne, Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Industriei şi Comerţului vor aduce la îndeplinire obligaţiile asumate şi vor asigura exercitarea drepturilor care decurg din calitatea României de parte la actele internaţionale prevãzute la art. 2.
ART. 4
Ministerele implicate care asigura membri în echipele de verificare şi de însoţire suporta cheltuielile aferente participãrii acestora pe durata misiunilor de verificare sau de însoţire.
ART. 5
Cheltuielile, inclusiv contravaloarea prestaţiilor privind transportul şi comunicaţiile, necesare echipelor de verificare, executate atât cu mijloacele Ministerului Apãrãrii Naţionale, cat şi cu cele închiriate de la agenţii economici specializaţi, se suporta în limita sumelor alocate anual de la buget pentru activitãţile pe linia controlului armamentelor, creşterea încrederii şi securitãţii.
ART. 6
Ministerele implicate în activitãţile de implementare a prevederilor actelor internaţionale vor elabora şi vor adopta instrucţiuni comune şi instrucţiuni proprii de aplicare în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 7
Prezenta hotãrâre intra în vigoare la 15 zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
ministrul apãrãrii naţionale,
Victor Babiuc
Ministrul afacerilor externe,
Andrei Plesu
Ministru de interne,
Constantin Dudu-Ionescu
p. Ministrul transporturilor,
Aleodor Francu,
secretar de stat
p. Ministrul industriei şi comerţului,
Nicolae Staiculescu,
secretar de stat
p. Ministrul finanţelor,
Mihai Aristotel Ungureanu,
secretar de stat
ANEXA 1
NORME
referitoare la organizarea şi desfãşurarea activitãţilor specifice pe linia aplicãrii prevederilor actelor internaţionale la care România este parte cu privire la controlul armamentelor, creşterea încrederii şi securitãţii
ART. 1
(1) Constituirea, componenta şi responsabilitãţile echipelor de verificare şi de însoţire trebuie sa asigure îndeplinirea prevederilor tratatelor, acordurilor, convenţiilor şi ale altor documente internaţionale, referitoare la controlul armamentelor, creşterea încrederii şi securitãţii, denumite în continuare acte internaţionale.
(2) Membrii echipelor de verificare şi de însoţire au statutul stabilit prin prevederile actelor internaţionale şi se bucura de imunitãţile şi privilegiile stabilite de Convenţia de la Viena din 18 aprilie 1961 cu privire la relaţiile diplomatice.
(3) Pe durata prezentei echipelor de verificare pe teritoriul României se asigura securitatea personalului şi paza mijloacelor de transport ale acestora, potrivit art. 3 alin. (2) lit. A.f).
(4) Ministerul Apãrãrii Naţionale stabileşte componenta echipelor naţionale de verificare şi de însoţire în conformitate cu prevederile actelor internaţionale.
(5) În funcţie de specificul activitãţilor de verificare ce urmeazã a avea loc, numãrul personalului specializat care însoţeşte permanent echipa de verificare pe teritoriul României va fi egal cu numãrul membrilor echipei de verificare sau de cel puţin doua treimi din acesta.
(6) În compunerea echipei de însoţire, în plus fata de personalul specializat, ca personal auxiliar vor fi incluşi şi conducãtorii mijloacelor de transport, personalul de protecţie şi paza, precum şi personalul de control şi îndrumare a circulaţiei.
ART. 2
Ministerul Apãrãrii Naţionale - Statul Major General, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe - Direcţia OSCE şi Direcţia Europa de Sud-Est şi Cooperare Regionala, în cooperare cu ministerele implicate, planifica, organizeazã, coordoneazã, conduc şi evalueaza activitãţile pentru care România este responsabilã cu aplicarea prevederilor actelor internaţionale.
ART. 3
(1) Asigurarea materialã şi financiarã, nivelul de reprezentare şi al baremurilor de cheltuieli sunt cele stabilite prin normele legale în domeniu.
(2) În situaţia în care prin prevederile actelor internaţionale nu sunt stabilite condiţiile prevãzute la alin. (1), asigurarea materialã şi financiarã, nivelul de reprezentare şi baremurile de cheltuieli vor fi urmãtoarele:
A. Pentru activitãţile pe teritoriul României:
a) cazarea personalului participant, inclusiv personalul roman de însoţire şi auxiliar, se asigura în hoteluri de 2-3 stele, la tariful practicat de acestea. În situaţiile în care exista posibilitãţi de cazare în spaţii din reţeaua Ministerului Apãrãrii Naţionale, la acelaşi nivel de confort, acestea vor fi utilizate cu prioritate, la tariful practicat de acestea;
b) cheltuielile pentru masa zilnica, tratatii şi masa oficialã pentru membrii echipelor de verificare şi personalul roman de însoţire şi auxiliar se suporta la baremurile stabilite de legislaţia ce reglementeazã cheltuielile pentru acţiuni de protocol la primirea în ţara a unor delegaţii strãine;
c) transportul se organizeazã şi se executa de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale cu mijloacele de transport din parcul propriu sau prin închiriere de la agenţii economici specializaţi în activitãţi de transport;
d) comunicaţiile în interesul echipei de verificare, conform prevederilor actelor internaţionale, precum şi cele pentru exercitarea atribuţiilor oficiale ale insotitorilor romani se organizeazã de Ministerul Apãrãrii Naţionale cu mijloace proprii sau prin închiriere de la agenţii economici specializaţi;
e) primirea pe teritoriul României a mijloacelor de transport aerian sau auto ale echipelor de verificare se asigura de ministerele implicate, conform prevederilor instrucţiunilor comune ale acestora, având în vedere reglementãrile internaţionale în domeniu;
f) asigurarea protecţiei personalului echipelor de verificare şi paza mijloacelor de transport ale acestora, protecţia coloanelor auto, îndrumarea şi controlul circulaţiei pe timpul transportului echipelor de verificare şi de însoţire, în scopul încadrãrii în termenele pentru transport stabilite prin prevederile actelor internaţionale, se executa, sub coordonarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu mijloace şi cu personal specializat puse la dispoziţie de Ministerul Apãrãrii Naţionale şi de Ministerul de Interne, la cererea transmisã operativ prin punctul de contact de la Statul Major General;
g) accesul echipelor de verificare în zonele supuse inspecţiei şi în locurile asociate acestora se asigura de ministerele implicate, la cererea şefului echipei de însoţire, transmisã operativ prin punctul de contact de la Statul Major General;
h) pe durata şederii în România a echipelor de verificare, în timpul în care nu se executa activitãţi de verificare, partea romana poate organiza activitãţi culturale - vizite la muzee sau în zone turistice, vizionari de spectacole - sau activitãţi sportive, intalniri cu oficialitati locale şi cu mass media. Cu aceste ocazii se pot oferi partenerilor strãini materiale de promovare a imaginii României şi de reprezentare a forţelor armate, precum şi cadouri simbolice în limita baremurilor stabilite prin actele normative ce reglementeazã aceste cheltuieli;
i) echipele de verificare aflate în tranzit beneficiazã pe durata prezentei lor pe teritoriul României de condiţiile prevãzute la lit. a)-f) din prezentele norme, pe baza de reciprocitate, conform acordurilor încheiate între unitãţile de verificare specializate.
B. Pentru activitãţile pe teritoriul altor state:
a) drepturile de diurna şi cazare ale membrilor echipei de verificare şi ale personalului auxiliar se acorda la baremurile categoria I şi, respectiv, plafonul A, stabilite de legislaţia privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului roman trimis în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar;
b) transportul pe rute internaţionale al echipelor de verificare, atunci când acesta este în sarcina României conform prevederilor actelor internaţionale, se executa cu mijloace de transport, de protocol, din parcul propriu al Ministerului Apãrãrii Naţionale sau închiriate de la agenţii economici specializaţi, cu sprijinul celorlalte ministere;
c) cetãţenilor altor state, membri în echipele multinationale de verificare conduse de România, li se asigura transportul internaţional, masa şi cazarea în aceleaşi condiţii ca şi personalului roman.
Pe durata şederii acestora în România, care nu poate depãşi 3 zile, partea romana le asigura masa, cazarea şi transportul intern la baremurile stabilite de legislaţia ce reglementeazã cheltuielile pentru acţiuni de protocol la primirea în ţara a unor delegaţii strãine.
ART. 4
Ambasadele şi celelalte reprezentante oficiale ale României în statele în care se executa misiunile sau ale cãror teritorii sunt tranzitate de echipe de verificare ale României vor acorda acestora, cu prioritate, asistenta necesarã conform normelor legale în vigoare, la cererea şefului echipei de verificare. În acest scop membrii echipelor de verificare ale României sunt notificati prin canalele de comunicaţii stabilite de actele internaţionale şi se legitimeazã cu pasaportul diplomatic.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: