Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 9 din 24 ianuarie 2008  privind aprobarea Regulamentului pentru autorizarea consultantilor fiscali persoane straine    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 9 din 24 ianuarie 2008 privind aprobarea Regulamentului pentru autorizarea consultantilor fiscali persoane straine

EMITENT: CAMERA CONSULTANTILOR FISCALI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 87 din 4 februarie 2008

În baza prevederilor <>cap. 5^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 198/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Consiliul Superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, întrunit în şedinţa din 24 ianuarie 2008, hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul pentru autorizarea consultanţilor fiscali persoane strãine, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Direcţia de învãţãmânt, Direcţia de relaţii naţionale şi internaţionale, Direcţia de servicii pentru membri şi Secretariatul general vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri.
ART. 3
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Camerei Consultanţilor Fiscali,
Daniel Chiţoiu

Bucureşti, 24 ianuarie 2008.
Nr. 9.

ANEXĂ
REGULAMENT
pentru autorizarea consultanţilor fiscali persoane strãine

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Dispoziţiile prezentului regulament se aplicã consultanţilor fiscali care au obţinut calificarea profesionalã în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European, care doresc sã exercite activitatea de consultant fiscal pe teritoriul României, în una dintre urmãtoarele forme:
- în mod independent;
- consultanţi fiscali salariaţi în România;
- prin prestarea de servicii în condiţiile art 21^9 din <>Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind activitatea de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 198/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Evaluarea candidaţilor pentru autorizare se face de cãtre Camera Consultanţilor Fiscali din România.
ART. 3
Prin ordin al Preşedintelui Camerei Consultanţilor Fiscali se constituie Colectivul de autorizare.
ART. 4
Consiliul Superior al Camerei Consultanţilor Fiscali stabileşte componenţa Comisiei de evaluare.
ART. 5
Componenţa Comisiei de evaluare se va stabili pentru fiecare sesiune de evaluare şi va fi constituitã atât din consultanţi fiscali, membri ai Camerei Consultanţilor Fiscali din România, cât şi din specialişti şi cadre universitare din domeniul disciplinelor de interes.
ART. 6
Consiliul Superior al Camerei Consultanţilor Fiscali stabileşte prin hotãrâre, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, data şi locul de desfãşurare a evaluãrii candidaţilor, lista de discipline teoretice şi practice avute în vedere la evaluarea candidaţilor, precum şi locul şi termenele de depunere a cererilor însoţite de dosarele complete.

CAP. II
Reguli de autorizare a consultanţilor fiscali care au dobândit aceastã calitate în statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European

ART. 7
Pentru autorizarea consultanţilor fiscali care au obţinut aceastã calitate într-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European, candidaţii trebuie sã depunã la Camera Consultanţilor Fiscali din România o cerere de înscriere, însoţitã de urmãtoarele documente traduse în limba românã şi legalizate:
- dovada naţionalitãţii solicitantului;
- copie de pe atestatul sau certificatul de calificare, obţinut într-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European, care dã dreptul persoanei de a practica activitatea de consultant fiscal în statul membru care l-a eliberat;
- documentul legal, eliberat în statul membru de origine sau de provenienţã, prin care se atestã cã solicitantului nu i-a fost interzis dreptul de a practica profesia de consultant fiscal din cauza unei abateri profesionale grave sau infracţiuni;
- documentul legal, eliberat în statul membru de origine sau de provenienţã, care sã ateste capacitatea deplinã de exerciţiu a solicitantului;
- dovada plãţii taxei de evaluare, stabilitã prin hotãrâre a Consiliului Superior al Camerei Consultanţilor Fiscali din România.
ART. 8
Sunt acceptate documentele care însoţesc cererea de înscriere, dacã acestea au fost eliberate cu cel mult 3 luni înainte de depunerea lor.
ART. 9
Colectivul de autorizare verificã documentele care însoţesc cererea din punctul de vedere al formei şi conţinutului acestora. În cazul în care existã dubii asupra documentelor depuse odatã cu cererea de înscriere, Colectivul de autorizare se adreseazã autoritãţii competente din statul membru respectiv pentru a confirma autenticitatea acestora.
ART. 10
Colectivul de autorizare confirmã primirea dosarului, în termen de maximum o lunã de la depunerea lui, şi îl informeazã pe candidat cu privire la lipsa oricãrui document care necesitã a fi depus.
ART. 11
Susţinerea probei-interviu în faţa Comisiei de evaluare va avea loc în termen de maximum 3 luni de la data prezentãrii şi confirmãrii dosarului complet de cãtre persoana interesatã.
ART. 12
Susţinerea interviului în faţa Comisiei de evaluare se face în limba românã sau în limba englezã.
ART. 13
Comisia de evaluare va verifica în prealabil dacã experienţa dobânditã în calitate de consultant fiscal este de naturã sã acopere în tot sau în parte diferenţele existente între legislaţia fiscalã româneascã şi cea a statului membru de origine în care a fost obţinutã calitatea de consultant fiscal.
ART. 14
(1) În situaţia în care în urma evaluãrii candidatului Comisia de evaluare constatã diferenţe teoretice şi practice substanţiale între nivelul de formare profesionalã a candidatului şi cerinţele de competenţã profesionalã stabilite prin actele normative româneşti, aceasta va decide:
- solicitantul va trece o probã de aptitudini; sau
- solicitantul va urma un stagiu de adaptare.
(2) Proba de aptitudini constã într-o examinare a cunoştinţelor profesionale ale solicitantului, organizatã de Camera Consultanţilor Fiscali în scopul aprecierii aptitudinilor solicitantului de a exercita profesia de consultant fiscal în România. În acest sens, Camera Consultanţilor Fiscali va întocmi o listã de discipline teoretice şi practice a cãror cunoaştere este esenţialã pentru exercitarea profesiei de consultant fiscal pe teritoriul României. Disciplinele de examen vor fi stabilite în fiecare caz, prin alegerea din listã a domeniilor pentru care candidatul nu are aptitudini, aşa cum se constatã în urma interviului iniţial.
(3) În vederea susţinerii probei de aptitudini, Comisia de evaluare va comunica candidatului data, ora şi locul de desfãşurare a acesteia, în termen de 15 zile de la data deciziei privind susţinerea probei.
(4) Stagiul de adaptare constã în exercitarea profesiei de consultant fiscal sub supravegherea unui consultant fiscal din România, membru al Camerei Consultanţilor Fiscali. Perioada de desfãşurare a stagiului de adaptare este stabilitã prin decizie a Comisiei de evaluare, în funcţie de rezultatul evaluãrii iniţiale.
(5) În vederea organizãrii stagiului de adaptare, Comisia de evaluare va comunica decizia sa motivatã Direcţiei de monitorizare şi competenţã profesionalã a Camerei Consultanţilor Fiscali, care va lua mãsurile care se impun în termen de 15 zile de la data primirii deciziei.
ART. 15
Decizia Comisiei de evaluare va fi comunicatã solicitantului la finalizarea interviului.
ART. 16
Persoanele care beneficiazã de recunoaşterea calitãţii de consultant fiscal în România şi devin membri ai Camerei Consultanţilor Fiscali din România trebuie sã aibã cunoştinţe minime de limba românã, potrivit <>art. 30^1 din Legea nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificãrilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu completãrile şi modificãrile ulterioare.
ART. 17
Persoanele care beneficiazã de recunoaşterea calitãţii de consultant fiscal în România şi devin membri ai Camerei Consultanţilor Fiscali din România trebuie sã facã dovada cã sunt acoperiţi de o asigurare împotriva consecinţelor financiare ale responsabilitãţii lor profesionale.

CAP. III
Reguli speciale aplicabile consultanţilor fiscali din statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European, în cazul prestãrii de servicii pe teritoriul României

ART. 18
Activitatea de prestare de servicii prevãzutã la <>art. 21^1 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 198/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se exercitã în România prin asigurarea serviciilor de asistenţã fiscalã pentru persoanele fizice şi juridice în faţa organelor fiscale sau în faţa autoritãţilor jurisdicţionale, în condiţiile stabilite în statul membru de origine pentru consultanţii fiscali, fãrã a fi necesarã înscrierea în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã.
ART. 19
Consultantul fiscal care presteazã servicii în România este obligat sã dovedeascã autoritãţilor române calitatea de consultant fiscal, dobânditã într-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European.
ART. 20
Se considerã activitate de consultanţã fiscalã desfãşuratã sub forma prestãrii de servicii, în cazul în care prestatorul se deplaseazã în România în scopul exercitãrii profesiei temporar şi ocazional.
ART. 21
Pentru exercitarea activitãţii de consultant fiscal sub formã de prestãri de servicii, consultantul fiscal trebuie sã respecte condiţiile şi regulile de conduitã profesionalã ale statului membru de origine, legislaţia româneascã privind exercitarea profesiei de consultant fiscal, precum şi deontologia profesionalã aplicabilã în domeniu.
ART. 22
(1) Prestatorul de servicii în domeniul consultanţei fiscale, care se deplaseazã pentru prima datã în România pentru a furniza serviciile descrise la <>art. 3 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 , aprobatã prin <>Legea nr. 198/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, are obligaţia, în prealabil, de a informa în acest sens Camera Consultanţilor Fiscali din România printr-o declaraţie scrisã care sã cuprindã:
- în cazul în care este înregistrat într-un registru comercial sau un alt registru public, denumirea registrului, numãrul de înregistrare ori alte mijloace echivalente de identificare prevãzute de registrul respectiv;
- în cazul în care este membru al unei organizaţii profesionale similare în statul membru de stabilire, informaţii asupra organizaţiei profesionale al cãrei membru este;
- informaţii asupra oricãrei alte organizaţii profesionale la care este înregistrat prestatorul;
- titlul profesional sau, atunci când acesta nu existã, titlul de calificare al prestatorului şi statul membru în care a fost obţinut;
- în cazul în care prestatorul este plãtitor de TVA, codul de înregistrare atribuit în condiţiile art. 153 sau, dupã caz, <>art. 153^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ori codul de înregistrare similar atribuit de autoritãţile competente dintr-un alt stat membru;
- informaţii privind acoperirea asigurãrilor sau alte mijloace de protecţie personalã ori colectivã privind responsabilitatea profesionalã.
(2) Declaraţia scrisã va fi însoţitã de copia documentului care atestã calitatea de consultant fiscal.
(3) Prestatorul poate desfãşura activitatea de consultanţã fiscalã pe teritoriul României, sub forma prestãrii de servicii, numai dupã confirmarea primirii declaraţiei scrise prevãzute la alin. (1).
(4) Camera Consultanţilor Fiscali din România are obligaţia confirmãrii primirii declaraţiei într-un termen de maximum 15 zile de la depunerea ei.
(5) Camera Consultanţilor Fiscali din România va ţine evidenţa declaraţiilor primite şi confirmate într-un registru special înfiinţat în acest scop.
ART. 23
Camera Consultanţilor Fiscali din România poate solicita autoritãţilor competente din statul membru de stabilire al prestatorului orice informaţii relevante cu privire la legalitatea stabilirii, buna conduitã a prestatorului, precum şi informaţii cu privire la sancţiuni disciplinare sau penale cu caracter profesional.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 24
Remunerarea membrilor Comisiei de evaluare şi a Colectivului de autorizare, precum şi cheltuielile de diurnã, transport şi cazare ale acestora se stabilesc şi se suportã de cãtre Camera Consultanţilor Fiscali, potrivit competenţelor.
ART. 25
Prevederile prezentului regulament nu se aplicã în situaţia în care solicitanţii sunt membri ai unei organizaţii profesionale similare din statul de reşedinţã, cu care s-a încheiat o platformã comunã, situaţie în care se vor aplica regulile stabilite prin platforma comunã încheiatã.
ART. 26
Camera Consultanţilor Fiscali din România, parte în Sistemul informatic pentru piaţa internã (IMI), va asigura schimbul de informaţii privind sancţiunile disciplinare sau penale care au fost aplicate membrilor acesteia, persoane române sau strãine, în exercitarea activitãţii de consultant fiscal, precum şi a celor care au desfãşurat aceastã activitate sub forma prestãrii de servicii.
ART. 27
Centrul Naţional de Recunoaştere a Diplomelor şi Calificãrilor este punct de contact pentru furnizarea de informaţii în domeniul recunoaşterii calificãrilor profesionale şi pentru sprijinirea cetãţenilor în realizarea drepturilor conferite de legislaţia româneascã.
ART. 28
Prevederile prezentului regulament se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 200/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016