Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 9 din 14 octombrie 1998  privind adoptarea Regulamentului de functionare a Consiliului Superior al Magistraturii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 9 din 14 octombrie 1998 privind adoptarea Regulamentului de functionare a Consiliului Superior al Magistraturii

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 442 din 20 noiembrie 1998
Consiliul Superior al Magistraturii,
în temeiul dispoziţiilor art. 132 şi 133 din Constituţie şi ale <>art. 89 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecãtoreascã, republicatã,

hotãrãşte:

ART. 1
Cu unanimitatea voturilor membrilor prezenţi se adopta Regulamentul de funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii.
ART. 2
Regulamentul va fi publicat în Monitorul Oficial al României prin grija Secretariatului tehnic al Consiliului Superior al Magistraturii.

Secretarul general al
Consiliului Superior al Magistraturii,
Ana Boar

REGULAMENTUL
de funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii

În temeiul dispoziţiilor art. 132 şi 133 din Constituţie şi ale <>art. 89 din Legea pentru organizarea judecãtoreascã nr. 92/1992 , republicatã,
Consiliul Superior al Magistraturii adopta prezentul regulament de funcţionare.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Consiliul Superior al Magistraturii, denumit în continuare consiliu, parte a autoritãţii judecãtoreşti, este alcãtuit din 15 magistraţi aleşi pentru o durata de 4 ani de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comuna şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de Constituţie şi de lege.
ART. 2
În raporturile cu Ministerul Justiţiei, Ministerul Public, Curtea Suprema de Justiţie, precum şi cu celelalte autoritãţi publice, consiliul este independent şi se supune în activitatea sa numai Constituţiei şi legii.
ART. 3
Membrii consiliului se bucura de statutul prevãzut de lege pentru persoanele alese de Parlament în funcţii publice.
ART. 4
Consiliul este organizat şi funcţioneazã ca organ colegial, exercitandu-şi atribuţiile prevãzute de lege în plenul sau. Lucrãrile consiliului se pot desfasura în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi şi sunt prezidate, fãrã drept de vot, de cãtre ministrul justiţiei, iar în cazul în care îndeplineşte atribuţii de consiliu de disciplina, de cãtre preşedintele Curţii Supreme de Justiţie.
Hotãrârile sunt adoptate cu votul deschis al majoritãţii membrilor sãi, dacã nu se stabileşte altfel prin lege, prin prezentul regulament sau prin hotãrâre a consiliului.
ART. 5
Activitatea consiliului se desfãşoarã în sesiuni anuale, cu începere de la data de 1 septembrie, de regula în şedinţe lunare. Pe perioada vacantei judecãtoreşti şedinţele vor fi convocate numai în situaţii excepţionale.
În cursul unei sesiuni, coordonarea lucrãrilor necesare exercitãrii atribuţiilor consiliului şi îndrumarea activitãţii de secretariat se realizeazã de cãtre secretarul general, ales în prima şedinţa a sesiunii, prin votul a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor. Secretarul general va reprezenta consiliul în relaţiile cu alte organe sau instituţii şi va semna, în numele lui, corespondenta cu acestea sau cu persoanele care i se adreseazã. Secretarul general are şi atributia de a dezvolta relaţiile cu alte profesiuni juridice, cu facultãţile de drept, cu Institutul Naţional al Magistraturii şi cu presa.
La încheierea fiecãrei sesiuni secretarul general va prezenta într-o şedinţa specialã un raport asupra activitãţii desfãşurate de consiliu în anul respectiv, raport care va fi transmis instanţelor şi parchetelor şi va fi dat publicitãţii.
ART. 6
Lucrãrile de secretariat necesare activitãţii consiliului sunt realizate de un compartiment din cadrul Direcţiei de organizare şi resurse umane pentru instanţele judecãtoreşti din Ministerul Justiţiei, sub conducerea unui secretar tehnic, desemnat din cadrul compartimentului respectiv, la începutul fiecãrei sesiuni, de cãtre ministrul justiţiei, dupã consultarea secretarului general.
Secretariatul consiliului are atribuţii privind redactarea şi comunicarea ordinii de zi a şedinţelor, pregãtirea dosarelor care vor fi supuse examinãrii în fiecare şedinţa, primirea şi înregistrarea cererilor şi plangerilor adresate consiliului, redactarea proceselor-verbale de şedinţa şi a hotãrârilor adoptate, întocmirea şi comunicarea raspunsurilor la cererile şi la plângerile adresate consiliului, evidenta în registre speciale a lucrãrilor şi arhivarea dosarelor, precum şi alte atribuţii stabilite prin prezentul regulament sau hotãrâte de consiliu în şedinţa.
ART. 7
Şedinţele consiliului sunt convocate de secretarul general, la datele stabilite de consiliu sau la propunerea ministrului justiţiei, respectiv a preşedintelui Curţii Supreme de Justiţie, dupã caz. Ele vor putea fi convocate şi la propunerea a cel puţin o treime din numãrul membrilor sãi. Tematica şi lucrãrile pentru ordinea de zi vor fi înaintate secretarului general cu cel puţin 15 zile înainte de data şedinţei.
Primind propunerea, secretarul general va dispune secretarului tehnic redactarea ordinii de zi şi comunicarea acesteia, precum şi a datei stabilite pentru şedinţa tuturor membrilor consiliului. Ordinea de zi astfel stabilitã şi comunicatã nu va putea fi modificatã sau completatã decât prin hotãrârea consiliului.
ART. 8
Pentru informarea consiliului în legatura cu problemele supuse deciziei sale, din rândul membrilor acestuia vor putea fi desemnaţi raportori care vor prezenta plenului informaţiile şi concluziile verificãrilor efectuate.
În acest scop, precum şi pentru menţinerea unui contact permanent cu activitatea instanţelor, în prima şedinţa din fiecare sesiune membrii consiliului vor fi repartizaţi pe colective de lucru, fiecare colectiv urmând sa gireze lucrãrile pentru un anumit numãr de instanţe şi parchete, hotãrâte de consiliu.
Membrii acestor colective vor efectua deplasãri la instanţele şi la parchetele respective şi vor informa consiliul asupra problemelor sesizate de magistraţi, formuland propuneri pentru soluţionarea acestora, în scopul îmbunãtãţirii activitãţii.
ART. 9
Şedinţele consiliului nu sunt publice, el putând însã sa hotãrascã ca la acestea sa participe persoane a cãror prezenta este consideratã utila.
Membrii consiliului şi persoanele care participa la şedinţele sale sunt ţinuţi sa pãstreze secretul deliberãrii şi confidenţialitatea lucrãrilor. Acestea nu vor putea fi date publicitãţii decât în mãsura în care se va hotãrî de cãtre consiliu şi numai prin grija secretarului general.
Registrele şi mapele de hotãrâri nu pot fi consultate decât de cãtre membrii consiliului şi de personalul secretariatului, iar în afarã acestora, la dosare vor avea acces şi magistraţii la care acestea se referã.
ART. 10
Desfãşurarea lucrãrilor fiecãrei şedinţe se consemneazã într-un proces-verbal, întocmit prin grija secretariatului consiliului şi semnat de cãtre cel care a prezidat şedinţa, respectiv ministrul justiţiei sau preşedintele Curţii Supreme de Justiţie, de cãtre toţi membrii consiliului care au participat la deliberare şi de cãtre secretariatul tehnic sau persoana din secretariat care l-a întocmit.
Separat, vor fi redactate, în termen de cel mult 10 de zile, prin grija secretariatului tehnic, hotãrârile adoptate în şedinţa consiliului, care vor fi semnate de secretarul general. Hotãrârile vor cuprinde motivele pe care se întemeiazã şi vor fi comunicate celor interesaţi numai în cazul în care prin lege sau prin prezentul regulament se dispune în mod expres.
În lipsa unei dispoziţii contrare, hotãrârile consiliului sunt executorii de la data adoptãrii lor. Secretarul general va dispune aducerea acestora la cunostinta organelor competente, pentru a se lua mãsurile necesare executãrii lor.
ART. 11
Consiliul are sigiliu propriu.
Şedinţele consiliului au loc la sediul Ministerului Justiţiei, iar când exercita atribuţiile de consiliu de disciplina, la sediul Curţii Supreme de Justiţie.
Pana la reglementarea prin lege a bugetului consiliului, cheltuielile legate de funcţionarea sa, inclusiv cele ocazionate de deplasarea membrilor acestuia la şedinţele sale, la instanţe şi la parchete se suporta din bugetul Ministerului Justiţiei, al Ministerului Public şi al Curţii Supreme de Justiţie, dupã caz.

CAP. 2
Activitatea consiliului privind propunerile pentru numirea în funcţie a preşedintelui, vicepreşedintelui, preşedinţilor de secţii, a judecãtorilor Curţii Supreme de Justiţie şi, respectiv, a celorlalţi judecãtori şi procurori

ART. 12
În vederea exercitãrii atributiei de a propune Preşedintelui României numirea în funcţie a preşedintelui, vicepreşedintelui, preşedinţilor de secţii şi a judecãtorilor Curţii Supreme de Justiţie, lista cuprinzând candidaţii recomandaţi de ministrul justiţiei va fi comunicatã secretarului general o data cu propunerea de convocare a şedinţei, în termenul prevãzut la art. 7 alin. 1, şi va fi transmisã de acesta tuturor membrilor consiliului.
Dosarele profesionale ale candidaţilor vor fi depuse la secretariatul consiliului în acelaşi termen, pentru a putea fi consultate de cãtre membrii consiliului.
Candidaţii recomandaţi vor fi invitaţi, prin grija secretariatului consiliului, sa se prezinte personal la data stabilitã pentru şedinţa.
ART. 13
În şedinţa consiliului, dupã prezentarea de cãtre ministrul justiţiei a fiecãruia dintre candidaţii recomandaţi spre a fi propuşi, aceştia vor fi audiati, pe rând, în plenul consiliului.
În cazul în care se va considera necesar, consiliul va putea amana pentru o alta şedinţa luarea hotãrârii de propunere şi va putea delega din cadrul sau raportori care sa prezinte informãri asupra candidaţilor.
În vederea numirii în funcţiile de preşedinte, vicepreşedinte sau preşedinte de secţie la Curtea Suprema de Justiţie a candidaţilor propuşi, votul va fi secret.
În cazul în care consiliul hotãrãşte asupra propunerii candidaţilor recomandaţi, hotãrârea va fi înaintatã, în cel mult 20 de zile, Preşedintelui României, în vederea emiterii decretului de numire în funcţie.
ART. 14
În vederea exercitãrii atributiei de a propune Preşedintelui României numirea în funcţie a celorlalţi judecãtori şi procurori, recomandarea ministrului justiţiei va fi, de asemenea, comunicatã secretarului general, în condiţiile art. 7 alin. 1, iar dosarele profesionale ale candidaţilor vor fi depuse la secretariatul consiliului în acelaşi termen, pentru a putea fi consultate de membrii consiliului.
Lista cuprinzând candidaţii din raza teritorialã a fiecãrei curţi de apel va fi transmisã colectivelor constituite potrivit art. 8 alin. 2, care vor efectua verificãrile pe care le considera necesare şi vor informa în şedinţa plenul consiliului despre rezultatele acestora.
Candidaţii recomandaţi vor putea fi invitaţi pentru a fi audiati şi în plenul consiliului.
ART. 15
Hotãrârile consiliului asupra propunerii privind numirea ca judecãtori sau ca procurori a candidaţilor recomandaţi sunt definitive.
Hotãrârea prin care se refuza propunerea de numire a candidatului recomandat se motiveaza, o noua recomandare în vederea propunerii fiind inadmisibila, dacã subzistã cauzele care au condus la respingerea ei.
Dispoziţiile art. 13 alineatul final se aplica în mod corespunzãtor.

CAP. 3
Activitatea consiliului privind promovarea, transferarea, suspendarea, încetarea funcţiei judecãtorilor şi îndepãrtarea din magistratura

ART. 16
Pentru a dispune cu privire la promovarea judecãtorilor în funcţii de conducere sau într-o funcţie superioarã de execuţie, inclusiv cu privire la promovarea pe loc, consiliul este sesizat cu propunerile respective de ministrul justiţiei, în condiţiile prevãzute la art. 12. Dosarele candidaţilor vor cuprinde, în mod obligatoriu, cererea sau consimţãmântul scris al judecãtorului pentru promovarea în funcţia pentru care este propus.
Lista cuprinzând candidaţii propuşi pentru promovare din raza teritorialã a fiecãrei curţi de apel va fi transmisã colectivelor constituite potrivit art. 8 alin. 2, care vor efectua verificãrile pe care le considera necesare şi vor informa în şedinţa plenul consiliului despre rezultatele acestora. În cazul în care nu sunt prezentate o data cu propunerea ministrului justiţiei, vor fi solicitate în mod obligatoriu, punctele de vedere ale preşedinţilor instanţelor de la care şi, respectiv, la care urmeazã sa se dispunã promovarea, iar dacã promovarea priveşte chiar funcţia de preşedinte, punctul de vedere al preşedintelui instanţei superioare, precum şi avizul preşedintelui curţii de apel.
Candidaţii propuşi vor fi, de regula, invitaţi spre a fi audiati şi în plenul consiliului.
ART. 17
Dupã prezentarea de cãtre ministrul justiţiei a candidaţilor propuşi şi dupã audierea acestora, consiliul va hotãrî asupra promovãrii, ţinând seama de interesele instanţelor şi de criteriile prevãzute la <>art. 65 din Legea pentru organizarea judecãtoreascã nr. 92/1992 , republicatã.
Dispoziţiile art. 13 alin. 2 se aplica în mod corespunzãtor.
În hotãrârea prin care se dispune promovarea se va mentiona expres data de la care aceasta urmeazã sa-şi producã efectele.
În termen de cel mult 20 de zile, hotãrârea prin care s-a dispus promovarea se comunica ministrului justiţiei, în vederea luãrii mãsurilor necesare punerii ei în aplicare.
ART. 18
Dispoziţiile de mai sus sunt aplicabile şi în cazul în care sunt supuse deciziei consiliului propunerile de transferare a judecãtorilor între instanţe de acelaşi grad. În acest caz, audierea în plenul consiliului a celui în cauza este facultativã.
ART. 19
Pentru a dispune îndepãrtarea din magistratura, în caz de incapacitate profesionalã sau de boala psihicã, consiliul este sesizat de ministrul justiţiei, în condiţiile art. 12.
În cazul în care, anterior sesizãrii, ministrul justiţiei a dispus suspendarea din funcţie a magistratului, secretarul general al consiliului, care a primit sesizarea, va putea convoca o şedinţa de urgenta a consiliului pentru a se pronunţa asupra prelungirii suspendãrii.
Pentru a hotãrî asupra sesizãrii, consiliul îl va audia în mod obligatoriu pe magistratul în cauza şi va putea dispune verificãri, conform art. 13 alin. 2.
ART. 20
Hotãrârea de îndepãrtare din magistratura, în cazurile de mai sus, se motiveaza şi se comunica magistratului şi ministrului justiţiei.
Contestaţia formulatã impotriva acestei hotãrâri, potrivit <>art. 97 din Legea nr. 92/1992 , republicatã, se înregistreazã la secretariat şi se înainteazã de îndatã Curţii Supreme de Justiţie, împreunã cu câte un exemplar al tuturor actelor aflate la dosar.
Când contestaţia este respinsã, primind comunicarea de la Curtea Suprema de Justiţie, secretarul general va dispune comunicarea hotãrârii de îndepãrtare din magistratura Preşedintelui României, în vederea emiterii decretului de eliberare din funcţie de la data rãmânerii definitive a acesteia.
ART. 21
Pentru a dispune asupra încetãrii funcţiei de judecãtor, în cazurile prevãzute la <>art. 92 lit. a), b), c) şi f) din Legea nr. 92/1992 , republicatã, consiliul este sesizat cu propunerea ministrului justiţiei, în condiţiile art. 12.
În cazul în care se considera necesar, magistraţii în cauza vor putea fi invitaţi spre a fi audiati în şedinţa consiliului şi se va putea dispune efectuarea oricãror alte verificãri.
Hotãrârea prin care se dispune încetarea funcţiei de judecãtor va cuprinde, în mod obligatoriu, data de la care aceasta îşi produce efectele şi va fi comunicatã în termen de cel mult 20 de zile Preşedintelui României, în vederea emiterii decretului de eliberare din funcţie.
ART. 22
În cazul în care funcţia de magistrat înceteazã ca urmare a condamnãrii definitive pentru o fapta prevãzutã de legea penalã, la sesizarea ministrului justiţiei, consiliul va lua act de hotãrârea de condamnare şi va dispune comunicarea acesteia, în termen de cel mult 20 de zile, Preşedintelui României, în vederea emiterii decretului de eliberare din funcţie.

CAP. 4
Activitatea consiliului referitoare la validarea examenului de capacitate al magistraţilor

ART. 23
În cazul în care propune convocarea şedinţei consiliului, în vederea validãrii rezultatelor examenului de capacitate, ministrul justiţiei va transmite lista cuprinzând rezultatele examenului secretarului general care va dispune secretariatului comunicarea acesteia în copie, împreunã cu ordinea de zi, celorlalţi membri ai consiliului, în condiţiile art. 7.
Data stabilitã pentru şedinţa nu va putea depãşi termenul de 30 de zile de la primirea listei cuprinzând rezultatele examenului.
ART. 24
Pentru a dispune validarea examenului, consiliul va verifica respectarea condiţiilor legale privind organizarea şi desfãşurarea acestuia şi modul de stabilire a rezultatelor de cãtre comisia de examinare.
În acest scop, consiliul poate solicita comisiei de examinare orice relaţii în legatura cu examenul, poate cere prezentarea lucrãrilor scrise ale candidaţilor şi poate dispune orice alte verificãri. În cazul în care se considera necesar, membrii comisiei de examinare sau alte persoane care pot furniza informaţii asupra examenului pot fi invitate pentru a fi audiate în şedinţa consiliului.
ART. 25
Dacã se dispune validarea examenului, hotãrârea va cuprinde tabelul de clasificare a candidaţilor, în ordinea mediilor obţinute, pe baza centralizarii rezultatelor, şi va fi comunicatã, în cel mult 20 de zile, ministrului justiţiei, în vederea repartizãrii acestora pe posturile vacante.
Consiliul va stabili în acest caz şi data şedinţei, în vederea propunerii spre numire a candidaţilor admişi, la un termen ce nu va putea depãşi 3 luni. Dispoziţiile art. 14 vor fi aplicabile în mod corespunzãtor.
ART. 26
În cazul în care dispune invalidarea, totalã sau parţialã, a examenului, consiliul va informa ministrul justiţiei asupra mãsurilor considerate necesare şi va putea sesiza organele competente pentru sancţionarea celor vinovaţi de sãvârşirea unor fraude.

CAP. 5
Activitatea consiliului de acordare a avizelor cu privire la administrarea judecãtoriilor, tribunalelor, curţilor de apel şi a parchetelor, precum şi de îndeplinire a altor atribuţii stabilite prin lege

ART. 27
Când este solicitat de ministrul justiţiei sa dea avize cu privire la administrarea instanţelor şi a parchetelor, consiliul va delega colectivele constituite conform art. 8 cu efectuarea verificãrilor, culegerea informaţiilor şi întocmirea proiectului de aviz.
În acest scop, membrii fiecãrui colectiv vor lua legatura cu magistraţii din instanţele şi parchetele care îi sunt repartizate, consultandu-i asupra problemelor care fac obiectul avizului solicitat, şi vor redacta un proiect de aviz ce va fi supus dezbaterii şi adoptãrii în plenul consiliului.
ART. 28
Plângerile şi sesizãrile adresate consiliului se înregistreazã de cãtre secretariatul tehnic.
Secretarul general va prezenta în plenul consiliului, pentru a se decide asupra rãspunsului, plângerile şi sesizãrile care privesc competenta acestuia şi propunerile de rãspuns. Pentru celelalte plângeri rãspunsul va fi întocmit de secretariatul tehnic şi va fi comunicat petentilor sub semnatura secretarului general.
ART. 29
Fiind sesizat de cãtre directorul Institutului Naţional al Magistraturii cu expirarea mandatului sau cu vacanta funcţiei unuia dintre membrii consiliului acestui institut, desemnat de consiliu potrivit <>art. 71 din Legea nr. 92/1992 , republicatã, secretarul general va solicita, dupã caz, preşedintelui Curţii Supreme de Justiţie, preşedintelui Curţii de Apel Bucureşti, procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie sau procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea de Apel Bucureşti sa comunice o lista cu propuneri, în vederea desemnãrii noilor membri.
Listele primite vor fi comunicate membrilor consiliului, împreunã cu propunerea de convocare a şedinţei, potrivit art. 7.
Asupra candidaţilor propuşi consiliul hotãrãşte în plenul sau, dispoziţiile art. 13 alin. 2 fiind aplicabile în mod corespunzãtor.
Hotãrârea prin care se desemneazã noii membri se comunica Institutului Naţional al Magistraturii înãuntrul termenului prevãzut la art. 10 alin. 2.
ART. 30
În vederea îndeplinirii atributiei de a propune Preşedintelui României conferirea ordinului şi medaliei "Meritul judiciar", potrivit <>art. 107 alin. 2 din Legea nr. 92/1992 , republicatã, secretarul general va solicita, cel puţin o data în cursul unei sesiuni, preşedinţilor curţilor de apel şi, respectiv, procurorilor generali ai parchetelor de pe lângã curţile de apel sa înainteze listele cuprinzând magistraţii care îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege.
Listele astfel comunicate vor fi transmise colectivelor constituite potrivit art. 8 alin. 2, care vor efectua verificãrile considerate necesare şi vor prezenta plenului consiliului candidaturile reţinute, informand asupra rezultatelor verificãrilor.
Hotãrârea prin care se propune conferirea distincţiilor respective va fi comunicatã Preşedintelui României în termenul prevãzut la art. 10 alin. 2.

CAP. 6
Exercitarea atribuţiilor de consiliu de disciplina al judecãtorilor

ART. 31
Sesizarea ministrului justiţiei pentru exercitarea acţiunii disciplinare, potrivit <>art. 126 din Legea nr. 92/1992 , republicatã, împreunã cu dosarul şi cu toate actele necesare cauzei se comunica preşedintelui Curţii Supreme de Justiţie, în vederea formularii propunerii de convocare a şedinţei consiliului.
O data cu propunerea de convocare şi înãuntrul termenului prevãzut la art. 7 alin. 1, preşedintele Curţii Supreme de Justiţie va comunica lista cuprinzând dosarele care urmeazã a fi examinate în şedinţa propusã, lista care va fi transmisã tuturor membrilor consiliului.
Pãrţile vor fi citate cu cel puţin 15 zile înainte de aceasta data, o copie de pe sesizare fiind comunicatã judecãtorului impotriva cãruia se exercita acţiunea disciplinarã.
Lucrãrile de secretariat vor fi asigurate în acest caz de cãtre un magistrat-asistent, desemnat de preşedintele Curţii Supreme de Justiţie.
Dosarele vor putea fi consultate de membrii consiliului şi de cãtre pãrţi.
ART. 32
În fata consiliului, judecãtorul nu va putea fi reprezentat, dar poate fi asistat de un alt magistrat.
Pãrţile vor putea propune şi consiliul va putea dispune, chiar din oficiu, administrarea oricãror probe necesare soluţionãrii acţiunii.
ART. 33
Membrii consiliului delibereazã în secret asupra acţiunii disciplinare şi se pronunţa prin hotãrâre motivatã, care va fi comunicatã ministrului justiţiei şi judecãtorului în cauza, înãuntrul termenului prevãzut la art. 10 alin. 2.
Hotãrârea va preciza abaterea disciplinarã reţinutã şi sancţiunea aplicatã, cu menţionarea temeiurilor de fapt şi de drept ale acestora, şi va fi semnatã de cãtre cei care au participat la deliberare şi de magistratul-asistent.
În mãsura în care legea sau prezentul regulament nu cuprinde dispoziţii derogatorii, acţiunii disciplinare îi sunt aplicabile dispoziţiile generale din Codul de procedura civilã.
ART. 34
Contestaţia formulatã impotriva hotãrârii consiliului, potrivit <>art. 129 din Legea nr. 92/1992 , republicatã, se depune la consiliu prin magistratul-asistent, care o înregistreazã şi o transmite împreunã cu dosarul cauzei, spre soluţionare, Curţii Supreme de Justiţie.
Hotãrârile rãmase irevocabile se comunica ministrului justiţiei, pentru a se lua mãsurile corespunzãtoare privind aplicarea sancţiunilor disciplinare.
În cazul în care sancţiunea aplicatã este îndepãrtarea din magistratura, secretarul general al consiliului va dispune comunicarea hotãrârii Preşedintelui României, în vederea emiterii decretului de eliberare din funcţie.

CAP. 7
Dispoziţii finale

ART. 35
Procesele-verbale ale şedinţelor consiliului şi hotãrârile adoptate se pãstreazã în mape speciale la secretariat. Hotãrârile pronunţate în exercitarea atribuţiilor de consiliu de disciplina al judecãtorilor vor fi pãstrate într-o mapa separatã.
Dosarele supuse deciziei consiliului vor fi, de asemenea, arhivate şi pãstrate la secretariat.
Copii de pe actele din dosare sau de pe procesele-verbale ori de pe hotãrârile consiliului nu vor putea fi eliberate decât în cazul în care se justifica un interes legitim, cu aprobarea secretarului general.
ART. 36
Secretariatul consiliului va inregistra într-un registru special toate actele prin care este sesizat consiliul şi, în rezumat, hotãrârile pronunţate în privinta fiecãruia, cu indicarea numãrului şi a datei acestora.
Sesizãrile, în vederea exercitãrii acţiunii disciplinare impotriva judecãtorilor, vor fi înregistrate într-un registru separat, în care se va consemna de cãtre magistratul-asistent şi dispozitivul pe scurt al hotãrârii.
Registrele împreunã cu dosarele respective vor fi transmise spre pãstrare secretariatului consiliului.
ART. 37
Modificarea sau completarea prezentului regulament va putea fi decisa la initiativa unui numãr de minimum 8 membri ai consiliului, cu votul a cel puţin doua treimi din numãrul total al membrilor acestuia.
ART. 38
Prezentul regulament intra în vigoare la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României, Partea I, sub semnatura secretarului general al consiliului, data de la care înceteazã aplicarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 335 din 5 decembrie 1994, cu modificãrile ulterioare.
Adoptat în şedinţa din 14 octombrie 1998, în prezenta a 14 membri, cu unanimitate de voturi.

Secretarul general al
Consiliului Superior al Magistraturii,
Ana Boar

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016