Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 899 din 29 iulie 2003  privind stabilirea conditiilor referitoare la aprobarea de model pentru aparatul de control in transporturile rutiere, la omologarea de tip a limitatoarelor de viteza, precum si a conditiilor de montare, reparare, reglare si verificare a aparatelor de control in transporturile rutiere si a limitatoarelor de viteza    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 899 din 29 iulie 2003 privind stabilirea conditiilor referitoare la aprobarea de model pentru aparatul de control in transporturile rutiere, la omologarea de tip a limitatoarelor de viteza, precum si a conditiilor de montare, reparare, reglare si verificare a aparatelor de control in transporturile rutiere si a limitatoarelor de viteza

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 588 din 19 august 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 12 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 17/2002 privind stabilirea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihna ale conducãtorilor vehiculelor care efectueazã transporturi rutiere naţionale,
în conformitate cu prevederile art. 10 din Acordul european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectueazã transporturi rutiere internaţionale (A.E.T.R.), încheiat la Geneva la 1 iulie 1970, la care România a aderat prin <>Legea nr. 101/1994 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. I
Definiţii şi dispoziţii generale

ART. 1
Prevederile prezentei hotãrâri stabilesc condiţiile referitoare la acordarea aprobãrii de model pentru aparatul de control în transporturile rutiere, acordarea omologãrii de tip pentru limitatorul de viteza, precum şi montarea, repararea, reglarea şi verificarea acestora.
ART. 2
În sensul prezentei hotãrâri, expresiile utilizate se definesc dupã cum urmeazã:
a) aparat de control - ansamblul dispozitivului destinat sa fie montat la bordul unui autovehicul pentru a indica, inregistra şi, dupã caz, a stoca într-un mod automat sau semiautomat date privind deplasarea acestui autovehicul şi anumiti timpi de lucru ai conducãtorilor auto, denumit în continuare tahograf;
b) limitator de viteza - dispozitiv care are rolul de a limita viteza maxima a unui autovehicul la o valoare prescrisã şi care poate fi omologat ca entitate tehnica independenta. Sistemele de limitare constructivã a vitezei maxime a unui autovehicul şi care sunt integrate în construcţia autovehiculului din fabricaţie trebuie sa respecte aceleaşi condiţii ca şi limitatoarele de viteza.

CAP. II
Norme privind tahografele

ART. 3
(1) Se admite introducerea pe piata a tahografelor numai dacã au aprobare de model, în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
(2) Aprobarea de model se acorda de cãtre Biroul Roman de Metrologie Legalã dacã tahograful este conform normelor de metrologie legalã şi normelor tehnice aplicabile.
(3) Biroul Roman de Metrologie Legalã recunoaşte aprobãrile de model acordate de autoritãţile competente din statele membre ale Uniunii Europene sau din statele pãrţi la A.E.T.R.
ART. 4
Activitatea de montare sau reparare a tahografelor, precum şi orice intervenţie asupra tahografelor, care afecteazã integritatea sigiliilor de protecţie, se efectueazã numai de cãtre agenţi economici autorizaţi de cãtre Regia Autonomã "Registrul Auto Roman", conform reglementãrilor specifice în vigoare.
ART. 5
Orice tahograf individual, nou sau reparat, se certifica în ceea ce priveşte buna funcţionare şi exactitatea indicaţiilor şi înregistrãrilor, conform normelor specifice în vigoare sau, dupã caz, conform legislaţiei din Uniunea Europeanã sau prevederilor A.E.T.R., de cãtre fabricant sau reprezentanţii agreati ai acestuia.
ART. 6
(1) La montarea la bordul unui autovehicul, tahograful şi instalatia în ansamblu trebuie sa fie conforme cu reglementãrile specifice în vigoare.
(2) Verificarea dupã montare a tahografului şi a instalaţiei în ansamblu se efectueazã de cãtre Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" sau de cãtre agenţi economici autorizaţi de Regia Autonomã "Registrul Auto Roman", conform reglementãrilor specifice în vigoare.
(3) Orice intervenţie asupra tahografului care necesita modificarea reglajului de montare trebuie sa respecte prevederile alin. (1) şi (2).
ART. 7
Verificãrile periodice ale tahografului montat pe autovehicul se efectueazã la cel mult 2 ani de cãtre Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" sau de cãtre agenţi economici autorizaţi de Regia Autonomã "Registrul Auto Roman", conform reglementãrilor specifice în vigoare.

CAP. III
Norme privind limitatoarele de viteza

ART. 8
(1) Vor fi echipate cu limitator de viteza autovehiculele care aparţin categoriilor M2, M3, N2 şi N3, destinate circulaţiei pe drumurile publice, care au cel puţin 4 roti şi o viteza maxima constructivã mai mare de 25 km/h.
(2) Echiparea cu limitatoare de viteza a autovehiculelor prevãzute la alin. (1) se realizeazã în conformitate cu etapele stabilite prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
ART. 9
(1) Se admite introducerea pe piata a limitatoarelor de viteza numai dacã au omologare de tip.
(2) Omologarea de tip a limitatoarelor de viteza se acorda de cãtre Regia Autonomã "Registrul Auto Roman", dacã acestea sunt conforme reglementãrilor specifice în vigoare.
(3) Limitatoarele de viteza omologate conform legislaţiei din Uniunea Europeanã sau Acordului privind adoptarea de prescripţii tehnice uniforme aplicabile vehiculelor cu roti, echipamentelor şi componentelor ce pot fi montate sau utilizate pe vehicule cu roti şi condiţiile de recunoaştere reciprocã a omologarilor eliberate pe baza acestor prescripţii, încheiat la Geneva la 20 martie 1958, la care România a aderat prin <>Decretul nr. 371/1976 , se considera ca îndeplinesc cerinta prevãzutã la alin. (1).
ART. 10
Orice operaţiune de montare, reparare sau reglare a limitatoarelor de viteza, precum şi orice intervenţie asupra limitatoarelor de viteza, care afecteazã integritatea sigiliilor de protecţie, trebuie efectuate numai de cãtre agenţi economici autorizaţi de cãtre Regia Autonomã "Registrul Auto Roman", conform reglementãrilor în vigoare.
ART. 11
(1) Viteza maxima reglata trebuie sa fie indicatã pe o placuta aplicatã într-un loc vizibil.
(2) Verificãri periodice ale functionarii limitatorului de viteza montat pe autovehicule, referitoare la viteza reglata, trebuie efectuate la cel mult 2 ani de cãtre Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" sau de cãtre agenţi economici autorizaţi de Regia Autonomã "Registrul Auto Roman", conform reglementãrilor specifice în vigoare.

CAP. IV
Contravenţii şi sancţiuni

ART. 12
Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
a) efectuarea de activitãţi de montare, reparare sau verificare a tahografelor ori de activitãţi de montare, reparare, reglare sau verificare a limitatoarelor de viteza de cãtre agenţi economici neautorizati;
b) nerespectarea normelor specifice privind certificarea tahografelor individuale, noi sau reparate;
c) nerespectarea cerinţelor de efectuare a verificãrii periodice a tahografelor sau a limitatoarelor de viteza montate pe autovehicul, la termenele prevãzute la art. 7 şi art. 11 alin. (2);
d) nerespectarea reglementãrilor specifice privind verificarea tahografelor sau limitatoarelor de viteza;
e) utilizarea autovehiculelor, prevãzute la art. 8, neechipate cu limitator de viteza sau echipate cu limitator de viteza care nu respecta reglementãrile specifice în vigoare;
f) lipsa evidentei operaţiunilor efectuate asupra tahografelor şi limitatoarelor de viteza;
g) refuzul de a pune la dispoziţia organelor de control abilitate evidenta operaţiunilor efectuate asupra tahografelor şi limitatoarelor de viteza.
ART. 13
Contravenţiile prevãzute la art. 12 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cele prevãzute la lit. a) şi g), cu amenda de la 15.000.000 lei la 25.000.000 lei, aplicabilã agenţilor economici respectivi;
b) cele prevãzute la lit. b), d) şi f), cu amenda de la 10.000.000 lei la 15.000.000 lei, aplicabilã agenţilor economici care efectueazã activitãţile respective;
c) cele prevãzute la lit. c) şi e), cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei, aplicabilã deţinãtorului autovehiculului.
ART. 14
Contravenţiile prevãzute la art. 12 se constata şi se sancţioneazã de cãtre personalul împuternicit în acest scop de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 15
Contravenţiilor prevãzute la <>art. 12 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 16
Verificarea tahografelor şi a limitatoarelor de viteza se realizeazã numai cu mijloace de mãsurare care respecta normele de metrologie legalã.
ART. 17
Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" asigura evidenta autorizaţiilor eliberate agenţilor economici, precum şi a celorlalte date prevãzute în reglementãrile specifice în vigoare.
ART. 18
Agenţii economici autorizaţi trebuie sa detina evidenta operaţiunilor efectuate asupra tahografelor şi limitatoarelor de viteza conform prezentei hotãrâri şi sa o prezinte organelor de control abilitate, la cererea acestora.
ART. 19
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va aproba reglementãrile specifice necesare aplicãrii prezentei hotãrâri în termen de 60 de zile de la data publicãrii acesteia.
ART. 20
(1) Prezenta hotãrâre intra în vigoare la 60 de zile de la data publicãrii.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga orice prevederi contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Traian Panait,
secretar de stat

p. Ministrul economiei şi comerţului,
Mihai Berinde,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 29 iulie 2003.
Nr. 899.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016