Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 896 din 20 august 2008  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 445/2002     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 896 din 20 august 2008 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 445/2002

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 445/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346 din 24 mai 2002, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3 - Regimul juridic al frontierei interne cuprinde reglementãrile cu privire la eliminarea controlului la frontiera comunã sau în aeroporturile ori porturile deschise traficului internaţional de persoane şi de mãrfuri, pentru persoanele, mãrfurile şi serviciile aparţinând statelor pãrţi la Acordul dintre guvernele statelor Uniunii Economice a Belgiei, Olandei şi Luxemburgului, Republicii Federale Germania şi Republicii Franceze privind eliminarea treptatã a controalelor la frontierele lor comune, semnat la 14 iunie 1985, precum şi la Convenţia de punere în aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 dintre guvernele statelor din Uniunea Economicã Benelux, Republicii Federale Germania şi Republicii Franceze privind eliminarea treptatã a controalelor la frontierele comune, adoptatã la Schengen la 19 iunie 1990."
2. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Regimul juridic al frontierelor interne se aplicã la data stabilitã prin decizie a Consiliului Uniunii Europene de eliminare a controalelor la frontierele interne."
3. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Regimul juridic al frontierei externe cuprinde reglementãrile cu privire la frontiera de stat din Regulamentul CE nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulaţii a persoanelor peste frontiere - Codul frontierelor Schengen şi legislaţia internã, care se aplicã frontierelor comune terestre, aeroporturilor şi porturilor deschise traficului internaţional de persoane şi de mãrfuri, în relaţia cu statele cu care România nu are regim de frontierã internã."
4. La articolul 6, alineatul (6)se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Accesul, circulaţia şi desfãşurarea diferitelor activitãţi în fâşia de protecţie a frontierei de stat, în terenul situat între aceasta şi linia de frontierã, în insulele şi ostroavele din apele de frontierã, precum şi în apele de frontierã se stabilesc, conform legii, prin hotãrâre a consiliului local, cu consultarea prealabilã, dacã este cazul, a operatorilor economici sau a instituţiilor care desfãşoarã activitãţi specifice în aceastã zonã şi cu avizul formaţiunii locale a poliţiei de frontierã."
5. La articolul 8, alineatele (1) şi (3)se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Trecerea peste frontiera de stat a persoanelor, a mijloacelor de transport cu care acestea se deplaseazã şi a bunurilor de folosinţã personalã se face prin punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului internaţional şi punctele de mic trafic, denumite în continuare puncte de trecere, în condiţiile stabilite de lege.
........................................................................
(3) Punctele de trecere deschise traficului internaţional şi punctele de mic trafic sunt prevãzute în anexa nr. 1."
6. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - În cazurile prevãzute de Regulamentul (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulaţii a persoanelor peste frontiere - Codul frontierelor Schengen ori prin documentele bilaterale încheiate de România cu alte state, trecerea frontierei de stat se poate face prin alte locuri decât cele prevãzute în anexa nr. 1."
7. La articolul 10 alineatul (4), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) zona de tranzit, aşa cum aceasta este definitã la <>art. 2 lit. n) din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
8. La articolul 12, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) În punctele de trecere a frontierei aeroportuare eliberarea permiselor de acces pentru zona supusã regimului de control al poliţiei de frontierã, aşa cum aceasta este definitã la <>art. 4 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 243/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se va face numai cu avizul prealabil al şefului punctului de trecere a frontierei."
9. Dupã articolul 12 se introduce un nou articol, articolul 12^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 12^1. - (1) În perimetrul punctelor de trecere prevãzute la art. 8 alin. (3) se pot desfãşura şi alte activitãţi decât cele legate de efectuarea controlului de frontierã, cu avizul prealabil al şefului direcţiei teritoriale a poliţiei de frontierã competente sau al şefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, al autoritãţilor administraţiei publice locale şi al altor autoritãţi prevãzute de lege, dupã caz.
(2) Condiţiile de eliberare a avizului prealabil de cãtre şeful direcţiei teritoriale a poliţiei de frontierã competente sau de cãtre şeful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, precum şi obligaţiile persoanelor avizate sunt cele stabilite în anexa nr. 2."
10. La articolul 14, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Dupã terminarea controlului de frontierã şeful punctului de trecere ia mãsuri pentru verificarea zonei de tranzit. În situaţia în care sunt descoperite persoane aflate ilegal în aceastã zonã, ia mãsuri de verificare a situaţiei acestora. Strãinii aflaţi în zonele de tranzit care nu îndeplinesc condiţiile de intrare în România sunt returnaţi pe teritoriul statului vecin sau sunt îmbarcaţi pe navele ori aeronavele de pe care au debarcat, în vederea returnãrii lor în statul de unde au fost îmbarcaţi, în condiţiile stabilite prin legislaţia privind regimul strãinilor în România."
11. La articolul 14, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) În situaţia în care strãinii aflaţi în zonele de tranzit, care nu îndeplinesc condiţiile de intrare în România, îşi manifestã dorinţa în scris sau verbal pentru acordarea unei forme de protecţie în România, şeful punctului de trecere procedeazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 122/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
12. Articolul 17 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - Toate persoanele care trec frontiera de stat sunt supuse controlului minim pentru stabilirea identitãţii. Cerinţele controlului minim se stabilesc de Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulaţii a persoanelor peste frontiere - Codul frontierelor Schengen."
13. Articolul18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Strãinii care provin din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene sunt supuşi controalelor amãnunţite la trecerea frontierei de stat, în condiţiile stabilite de Regulamentul CE nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulaţii a persoanelor peste frontiere - Codul frontierelor Schengen.
(2) Verificarea mijloacelor de transport, a mãrfurilor şi bunurilor ce îl însoţesc se face cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 86/2006 privind Codul vamal al României."
14. La articolul 21, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Persoanelor care se bucurã de dreptul comunitar la liberã circulaţie, menţionate la art. 2 pct. 5) din Regulamentul CE nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulaţii a persoanelor peste frontiere - Codul frontierelor Schengen, li se efectueazã controlul minim pentru stabilirea identitãţii, poliţistul de frontierã permiţând intrarea sau ieşirea acestora în/din ţarã fãrã alte formalitãţi.
(2) În aplicarea regimului de frontierã externã, dupã efectuarea controlului amãnunţit potrivit art. 18, dacã sunt îndeplinite toate condiţiile prevãzute de lege, poliţistul de frontierã permite intrarea sau ieşirea în/din ţarã a persoanei şi, dupã caz, aplicã ştampila de intrare sau de ieşire pe documentul de trecere a frontierei de stat sau pe formularul special destinat acestui scop, conform prevederilor art. 10 din Regulamentul CE nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulaţii a persoanelor peste frontiere - Codul frontierelor Schengen."
15. La articolul 21, alineatul (3) se abrogã.
16. Dupã articolul 30 se introduce un nou articol, articolul 31, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice."
17. Anexa se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotãrâre.
18. Dupã anexa nr. 1 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 2 "Condiţii de eliberare a avizului prealabil de cãtre şeful direcţiei teritoriale a poliţiei de frontierã competente sau de cãtre şeful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare şi obligaţiile persoanelor avizate", având cuprinsul prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat

p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat

Departamentul pentru
Afaceri Europene,
Aurel Ciobanu-Dordea,
secretar de stat

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 20 august 2008.
Nr. 896.

ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 1 la norme)
----------------------

SITUAŢIA
punctelor de trecere a frontierei de stat
a României şi a zonelor libere

I. La frontiera româno-ungarã
Puncte de trecere deschise traficului internaţional:
- Petea, judeţul Satu Mare - rutier;
- Urziceni, judeţul Satu Mare - rutier;
- Carei, judeţul Satu Mare - feroviar;
- Valea lui Mihai, judeţul Bihor - feroviar şi rutier;
- Episcopia Bihor, judeţul Bihor - feroviar;
- Borş, judeţul Bihor - rutier;
- Sãcuieni, judeţul Bihor - rutier;
- Salonta, judeţul Bihor - rutier şi feroviar;
- Vãrşand, judeţul Arad - rutier;
- Curtici, judeţul Arad - feroviar şi zonã liberã;
- Turnu, judeţul Arad - rutier;
- Nãdlac, judeţul Arad - rutier;
- Tudor Vladimirescu, judeţul Arad - rutier;
- Cenad, judeţul Timiş - rutier.
II. La frontiera româno-sârbã
1. Puncte de trecere deschise traficului internaţional:
- Jimbolia, judeţul Timiş - rutier şi feroviar;
- Stamora-Moraviţa, judeţul Timiş - rutier şi feroviar;
- Naidãş, judeţul Caraş-Severin - rutier;
- Moldova Veche, judeţul Caraş-Severin - portuar;
- Orşova, judeţul Mehedinţi - portuar;
- Porţile de Fier I, judeţul Mehedinţi - rutier;
- Drobeta-Turnu Severin, judeţul Mehedinţi - portuar;
- Porţile de Fier II, judeţul Mehedinţi - rutier.
2. Puncte de mic trafic:
- Valcani, judeţul Timiş - rutier;
- Lunga, judeţul Timiş - rutier;
- Foeni I, judeţul Timiş - rutier;
- Foeni II, judeţul Timiş - rutier;
- Naidãş, judeţul Caraş-Severin - rutier;
- Moldova Veche, judeţul Caraş-Severin - portuar;
- Sviniţa, judeţul Mehedinţi - portuar;
- Gruia, judeţul Mehedinţi - portuar.
III. La frontiera româno-bulgarã
Puncte de trecere deschise traficului internaţional:
- Calafat, judeţul Dolj - rutier (bac) şi portuar;
- Bechet, judeţul Dolj - rutier (bac) şi portuar;
- Corabia, judeţul Olt - portuar;
- Turnu Mãgurele, judeţul Teleorman - portuar;
- Zimnicea, judeţul Teleorman - portuar;
- Giurgiu, judeţul Giurgiu - rutier şi feroviar;
- Olteniţa, judeţul Cãlãraşi - portuar;
- Cãlãraşi - Chiciu, judeţul Cãlãraşi - rutier (bac);
- Ostrov, judeţul Constanţa - rutier;
- Negru Vodã, judeţul Constanţa - rutier şi feroviar;
- Vama Veche, judeţul Constanţa - rutier.
IV. La frontiera româno-moldoveanã
Puncte de trecere deschise traficului internaţional:
- Galaţi, judeţul Galaţi - portuar;
- Galaţi, judeţul Galaţi- feroviar
- Galaţi, judeţul Galaţi - rutier;
- Oancea, judeţul Galaţi - rutier;
- Fãlciu, judeţul Vaslui - feroviar ;
- Albiţa, judeţul Vaslui - rutier;
- Iaşi, judeţul Iaşi - feroviar;
- Sculeni, judeţul Iaşi - rutier;
- Rãdãuţi-Prut, judeţul Botoşani - rutier;
- Stânca, judeţul Botoşani - rutier.
V. La frontiera româno-ucraineanã
1. Puncte de trecere deschise traficului internaţional:
- Siret, judeţul Suceava - rutier/pietonal;
- Vicşani, judeţul Suceava - feroviar;
- Valea Vişeului, judeţul Maramureş - feroviar;
- Sighetu Marmaţiei, judeţul Maramureş - rutier/pietonal;
- Câmpulung la Tisa, judeţul Maramureş - feroviar;
- Halmeu, judeţul Satu Mare - rutier şi feroviar
2. Puncte de mic trafic:
- Tarna Mare, judeţul Satu Mare - rutier/pietonal;
- Sighet, judeţul Maramureş - pietonal;
- Izvoarele Sucevei, judeţul Suceava - pietonal;
- Ulma, judeţul Suceava - rutier/pietonal;
- Vicovu de Sus, judeţul Suceava - rutier/pietonal;
- Climãuţi, judeţul Suceava - pietonal;
- Vascãuţi, judeţul Suceava - pietonal;
- Racovãţ, judeţul Suceava - rutier/pietonal;
- Galaţi, judeţul Galaţi - portuar;
- Isaccea, judeţul Tulcea - portuar;
- Chilia Veche, judeţul Tulcea - portuar;
- Plauru, judeţul Tulcea - portuar;
- Periprava, judeţul Tulcea - portuar.
VI. Puncte de trecere deschise traficului internaţional, situate în interiorul ţãrii:
- "Henri Coandã" Bucureşti - aeroportuar;
- Bucureşti Bãneasa "Aurel Vlaicu" - aeroportuar;
- Baia Mare, judeţul Maramureş - aeroportuar;
- Suceava, judeţul Suceava - aeroportuar;
- Iaşi, judeţul Iaşi - aeroportuar;
- Bacãu, judeţul Bacãu - aeroportuar;
- Caransebeş, judeţul Caraş-Severin - aeroportuar;
- Craiova, judeţul Dolj - aeroportuar;
- Tulcea, judeţul Tulcea - aeroportuar;
- Timişoara, judeţul Timiş - aeroportuar;
- Arad, judeţul Arad - aeroportuar;
- Oradea, judeţul Bihor - aeroportuar;
- Cluj-Napoca, judeţul Cluj - aeroportuar;
- Satu Mare, judeţul Satu Mare - aeroportuar;
- Târgu Mureş, judeţul Mureş - aeroportuar;
- Sibiu, judeţul Sibiu - aeroportuar;
- Mihail Kogãlniceanu, judeţul Constanţa - aeroportuar;
- Brãila, judeţul Brãila - portuar;
- Cernavoda, judeţul Constanţa - portuar;
- Tulcea, judeţul Tulcea - portuar;
- Sulina, judeţul Tulcea - portuar şi zonã liberã;
- Constanţa, judeţul Constanţa - portuar;
- Constanţa - Sud - Agigea, judeţul Constanţa - RO-RO, portuar şi zonã liberã;
- Mangalia, judeţul Constanţa - portuar;
- Midia, judeţul Constanţa - portuar.
VII. Zone libere
Galaţi, judeţul Galaţi;
Constanţa - Sud - Agigea, judeţul Constanţa;
Basarabi, judeţul Constanţa;
Sulina, judeţul Tulcea;
Giurgiu, judeţul Giurgiu;
Curtici, judeţul Arad;
Brãila, judeţul Brãila.

ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 2 la norme)
----------------------

CONDIŢII
de eliberare a avizului prealabil de cãtre şeful direcţiei
teritoriale a poliţiei de frontierã competente sau de cãtre
şeful structurii de coordonare a punctelor de trecere
aeroportuare şi obligaţiile persoanelor avizate

1. Competenţele de avizare
Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã şi unitãţile subordonate acestuia asigurã avizarea activitãţilor ce se desfãşoarã în punctele de trecere a frontierei, altele decât cele legate de efectuarea controlului de frontierã, dupã cum urmeazã:
a) Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã, prin structura de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare - pentru activitãţile ce urmeazã a se desfãşura în punctele de trecere a frontierei organizate în aeroporturile deschise traficului internaţional;
b) direcţiile teritoriale ale poliţiei de frontierã - pentru activitãţile ce urmeazã a se desfãşura în punctele de trecere a frontierei rutiere, portuare sau feroviare, aflate în zona de competenţã a acestor structuri.
2. Avizele şi conţinutul dosarului solicitãrii de avizare
Sunt supuse avizãrii, în condiţiile <>art. 45 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 243/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, toate activitãţile care urmeazã a se desfãşura în punctele de trecere a frontierei, altele decât efectuarea controlului de frontierã, care prin natura lor nu afecteazã desfãşurarea activitãţii specifice de control, ordinea publicã, mediul înconjurãtor şi siguranţa traficului în punctele de trecere a frontierei de stat.
Avizele se acordã la solicitarea persoanei fizice sau juridice interesate.
Dosarul solicitãrii de avizare trebuie sã cuprindã:
a) cerere de solicitare a avizului;
b) statutul societãţii/copie, dupã caz;
c) tabel nominal cu personalul care urmeazã sã lucreze în perimetrul punctelor de trecere a frontierei şi datele de identificare ale acestora;
d) tabel cu autovehiculele ce urmeazã sã intre în perimetrul punctelor de trecere a frontierei şi numerele de identificare ale acestora;
e) dovada achitãrii taxelor prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 128/2000 privind stabilirea unor taxe pentru serviciile prestate pentru persoanele fizice şi juridice de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 570/2002 , cu modificãrile ulterioare.
3. Analiza şi verificarea cererii de avizare
Cererile de avizare se depun şi se înregistreazã la compartimentul secretariat al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, respectiv la compartimentele secretariat ale direcţiilor teritoriale ale poliţiei de frontierã. Verificarea oportunitãţii desfãşurãrii activitãţilor în punctele de trecere a frontierei se realizeazã de cãtre ofiţeri desemnaţi din compartimentele operative.
La depunerea solicitãrilor şi a documentaţiei necesare, compartimentele secretariat oferã solicitanţilor informaţiile necesare privind întocmirea sau, dupã caz, completarea dosarelor.
Evidenţa acordãrii avizelor se ţine, de cãtre compartimentele secretariat ale structurilor indicate la pct. 1, într-un registru special destinat, structurat conform modelului prevãzut la pct. 7.
4. Condiţii care, în funcţie de natura activitãţii ce urmeazã a fi desfãşuratã, sunt impuse solicitantului avizului:
a) în timpul serviciului, personalul angajat poartã în mod obligatoriu un ecuson cu numele, prenumele persoanei, respectiv ştampila şi semnãtura angajatorului, însoţit de o fotografie;
b) accesul personalului angajat în incinta punctului de trecere a frontierei se face pe baza legitimaţiei de serviciu care este vizatã trimestrial de cãtre angajator;
c) orice modificare de personal este comunicatã organelor poliţiei de frontierã de cãtre titularul avizului, în termen de 24 de ore de la producere;
d) se interzice accesul personalului angajat cu autoturisme proprietate personalã sau proprietate a societãţii unde îşi desfãşoarã activitatea dincolo de linia de control al documentelor de trecere a frontierei, pe sensul de ieşire din ţarã;
e) împrejmuirea magazinului sau, dupã caz, a locului unde urmeazã a fi desfãşuratã activitatea, cu mijloace adecvate, pentru a evita accesul persoanelor prin alte locuri decât cele destinate în acest sens;
f) iluminarea magazinului sau, dupã caz, a locului de desfãşurare a activitãţii pe timp de noapte, lateral, atât în faţa, cât şi în spatele acestuia;
g) se interzice accesul personalului angajat la locul de desfãşurare a activitãţii în afara orelor de program;
h) personalul angajat este obligat ca atât la intrarea, cât şi la ieşirea din serviciu sã se prezinte pentru control la lucrãtorul poliţiei de frontierã din punctul de acces.
5. Termene
Termenele de acordare a avizelor solicitate, prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 128/2000 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 570/2002 , cu modificãrile ulterioare, încep sã curgã din ziua lucrãtoare urmãtoare zilei depunerii documentaţiei, numai dacã aceasta este completã şi conformã cu prevederile legale în vigoare.
Termenul de valabilitate a avizelor acordate este de un an.
6. Retragerea avizelor
Şefii structurilor poliţiei de frontierã care au eliberat avizele prevãzute la <>art. 45 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 243/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, au obligaţia de a organiza şi de a executa controlul modului de desfãşurare a activitãţilor avizate.
În situaţiile în care, prin activitatea de control, este constatat faptul cã nu se respectã condiţiile stabilite prin aviz, persoanele fizice sau juridice avizate sunt sancţionate contravenţional, în condiţiile art. 75 lit. e), coroborat cu <>art. 76 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 243/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
În situaţia în care se constatã sãvârşirea în mod repetat a contravenţiei de nerespectare a obligaţiilor prevãzute în avizul eliberat de cãtre şeful direcţiei teritoriale a poliţiei de frontierã sau de şeful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, persoanele fizice sau juridice avizate sunt sancţionate cu amendã şi retragerea avizului, în condiţiile <>art. 76 alin. (2^1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 243/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
7. Modelul registrului de evidenţã a avizelor acordate la solicitarea persoanelor fizice şi juridice pentru desfãşurarea diferitelor activitãţi în zona de frontierã şi în punctele de trecere a frontierei de stat:





┌────┬──────────┬─────────┬───────────┬──────────┬─────────┬────────┬───────────┬─────┬──────┬──────┐
│Nr. │Solicitant│ Data │Activitatea│ Regimul │ Taxa │ Modul │ Perioada │Data │Data │Obser-│
│crt.│(denumire/│depunerii│pentru care│de avizare│achitatã │de solu-│pentru care│emi- │expe- │vaţii │
│ │ adresã) │dosarului│ solicitã │solicitat │ (nr. │ţionare │s-a acordat│terii│dierii│ │
│ │ │ complet │avizul sau │ (normal │chitanţei│a soli- │avizul sau │ │ │ │
│ │ │ (nr. │ aprobarea │ sau de │ /data) │citãrii │ aprobarea │ │ │ │
│ │ │intrare) │ │ urgenţã) │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────┼───────────┼─────┼──────┼──────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────┼───────────┼─────┼──────┼──────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────┼───────────┼─────┼──────┼──────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────┼───────────┼─────┼──────┼──────┤
│ 4. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴───────────┴──────────┴─────────┴────────┴───────────┴─────┴──────┴──────┘


----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016