Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 880 din 16 august 2002  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii, precum si a unor masuri pentru desfasurarea activitatii acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 880 din 16 august 2002 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii, precum si a unor masuri pentru desfasurarea activitatii acesteia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 5 septembrie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, ale <>art. 67 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, ale <>art. 12 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica şi regimul juridic al acesteia, precum şi ale <>art. 5 alin. (3) şi (5) din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 247/2002 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
(1) Se aproba transmiterea unei pãrţi din imobilul proprietate publica a statului, situat în municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 14, sectorul 5, având datele de identificare prevãzute în anexa nr. 2, din administrarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei în administrarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii.
(2) Predarea-preluarea imobilului prevãzut la alin. (1) se face pe baza de protocol încheiat între Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei şi Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicaţii, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 3
Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicaţii va utiliza pentru desfãşurarea activitãţilor proprii specifice un numãr de 10 autoturisme.
ART. 4
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informatiei,
Dan Nica

Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 16 august 2002.
Nr. 880.

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a
Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicaţii, denumita în continuare ANRC, înfiinţatã în temeiul prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publica cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri extrabugetare.
ART. 2
ANRC pune în aplicare politica nationala în domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, având funcţiile, obiectivele şi atribuţiile prevãzute la <>art. 44-46 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 şi în legislaţia specialã în domeniul audiovizualului.
ART. 3
ANRC îşi exercita competentele prevãzute de lege în vederea asigurãrii eficientei economice a sectorului comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, al audiovizualului, precum şi în vederea promovãrii concurentei şi protejãrii drepturilor şi intereselor consumatorilor, în condiţii de transparenta, impartialitate şi obiectivitate.
ART. 4
Activitatea ANRC se desfãşoarã în temeiul dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 , ale prezentului regulament şi ale celorlalte acte normative aplicabile în domeniu.

CAP. 2
Conducerea ANRC

ART. 5
(1) Preşedintele şi vicepreşedintele conduc intreaga activitate a ANRC şi asigura îndeplinirea atribuţiilor ce revin acesteia.
(2) Preşedintele reprezintã ANRC în raporturile cu Parlamentul, Guvernul, ministerele, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite decizii potrivit <>art. 38 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 .
(4) Vicepreşedintele este inlocuitorul de drept al preşedintelui în absenta acestuia.
ART. 6
(1) Preşedintele ANRC are urmãtoarele atribuţii:
a) aproba strategiile de dezvoltare institutionala a ANRC, programele de activitate şi programele de cooperare;
b) supune spre aprobare Guvernului proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al ANRC;
c) aproba planul anual de activitate al ANRC;
d) stabileşte sediul central al ANRC, precum şi sediile oficiilor teritoriale;
e) aproba structura organizatoricã a ANRC;
f) stabileşte atribuţiile specifice fiecãrui compartiment din cadrul ANRC;
g) aproba organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul ANRC;
h) aproba angajarea, avansarea, precum şi modificarea sau încetarea raporturilor de munca ale personalului ANRC;
i) aproba fişa postului pentru personalul ANRC;
j) aproba deplasarile în strãinãtate ale personalului ANRC;
k) negociaza şi semneazã cu reprezentanţii salariaţilor contractul colectiv de munca;
l) coordoneazã activitatea compartimentelor ANRC;
m) convoacã şi prezideazã dezbaterile Consiliului consultativ;
n) orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.
(2) Preşedintele ANRC poate delega exercitarea unora dintre atribuţiile prevãzute la alin. (1) personalului din subordine.
ART. 7
Vicepreşedintele ANRC are urmãtoarele atribuţii:
a) asigura derularea programelor de cooperare şi asistenta internationala;
b) supravegheazã elaborarea şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
c) asigura legatura ANRC cu asociaţiile care reprezintã interesele consumatorilor, ale furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, ale furnizorilor de servicii poştale, precum şi ale altor persoane interesate;
d) coordoneazã desfãşurarea procedurii de consultare şi informare prevãzute la <>art. 50 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 ;
e) informeazã preşedintele ANRC cu privire la activitatea compartimentelor;
f) coordoneazã soluţionarea cererilor şi a sesizarilor prin repartizarea acestora cãtre compartimentele ANRC, iar atunci când este cazul, desemneazã în mod direct persoana responsabilã cu rezolvarea acestora;
g) alte atribuţii stabilite prin decizie a preşedintelui ANRC.

CAP. 3
Organizarea ANRC

ART. 8
(1) ANRC are în componenta sa mai multe compartimente, organizate ca direcţii şi servicii.
(2) Structura organizatoricã şi statul de funcţii se stabilesc prin decizie a preşedintelui ANRC.
(3) Direcţiile ANRC sunt conduse de directori, iar serviciile sunt conduse de şefi de serviciu.
(4) ANRC are oficii teritoriale fãrã personalitate juridicã în fiecare municipiu resedinta de judeţ şi în fiecare sector al municipiului Bucureşti, care au rolul de a asigura exercitarea în teritoriu a competentelor ANRC, precum şi de a primi cereri şi sesizãri, care vor fi transmise cãtre sediul central al ANRC.
(5) Oficiile teritoriale au obligaţia de a transmite, lunar şi ori de câte ori preşedintele ANRC considera ca este necesar, rapoarte privind activitatea desfasurata.
ART. 9
Conducãtorii compartimentelor au urmãtoarele atribuţii:
a) asigura îndeplinirea sarcinilor stabilite prin planul anual de activitate sau încredinţate de cãtre şeful ierarhic superior;
b) repartizeazã sarcini specifice personalului din subordine, în vederea îndeplinirii atributiei prevãzute la lit. a);
c) verifica îndeplinirea la timp, în mod corect şi eficient, a sarcinilor repartizate potrivit lit. b);
d) informeazã şeful ierarhic superior despre stadiul lucrãrilor repartizate personalului din subordine;
e) rãspund fata de şeful ierarhic superior pentru activitatea personalului din subordine;
f) orice alte atribuţii prevãzute în fişa postului.
ART. 10
(1) În activitatea sa ANRC este asistatã de Consiliul consultativ, care lucreazã în urmãtoarele comisii, în funcţie de natura problemelor supuse consultãrii:
a) Comisia pentru reglementãri, în care vor fi invitaţi sa participe reprezentanţi ai furnizorilor de reţele de comunicaţii electronice şi de servicii de comunicaţii electronice, reprezentanţi ai furnizorilor de servicii poştale, ai radiodifuzorilor, dupã caz, reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale ale acestora, precum şi reprezentanţi ai Consiliului Concurentei, ai Oficiului Concurentei, ai Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, alte persoane interesate ori reprezentanţi ai altor organisme interesate, în funcţie de obiectul dezbaterii;
b) Comisia pentru studii şi analize, în care vor fi invitaţi sa participe, pe lângã persoanele prevãzute la lit. a), şi reprezentanţi ai Institutului Naţional de Studii şi Cercetãri pentru Comunicaţii, ai Institutului Naţional de Statistica, reprezentanţi ai mediului universitar de specialitate economicã, tehnica sau juridicã, personalitãţi recunoscute în domeniile economic, comercial, contabil, tehnic, juridic sau al concurentei, precum şi alte persoane interesate ori reprezentanţi ai altor organisme interesate, în funcţie de obiectul dezbaterii;
c) Comisia tehnica şi de standardizare, în care vor fi invitaţi sa participe reprezentanţi ai furnizorilor prevãzuţi la lit. a), precum şi ai asociaţiilor profesionale ale acestora, reprezentanţi ai Institutului Naţional de Studii şi Cercetãri pentru Comunicaţii, ai Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei, ai Asociaţiei de Standardizare din România, precum şi alte persoane interesate ori reprezentanţi ai altor organisme interesate, în funcţie de obiectul dezbaterii.
(2) Consiliul consultativ are rolul de a sprijini armonizarea intereselor pãrţilor reprezentate în cadrul sau, evalueaza impactul reglementãrilor ANRC şi face propuneri de imbunatatire a acestora.
ART. 11
Comisiile Consiliului consultativ se întrunesc la initiativa preşedintelui ANRC, dar cel puţin o data pe luna în cazul Comisiei pentru reglementãri şi cel puţin o data la trei luni în cazul Comisiei pentru studii şi analize şi al Comisiei tehnice şi de standardizare.

CAP. 4
Resurse umane

ART. 12
Salarizarea personalului ANRC, inclusiv a preşedintelui şi a vicepreşedintelui, se realizeazã, în temeiul <>art. 43 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 , potrivit dispoziţiilor legale aplicabile instituţiilor publice finanţate integral din venituri extrabugetare.
ART. 13
(1) Personalul ANRC are drepturile şi obligaţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare şi ale contractului individual de munca.
(2) Preşedintele ANRC aproba fişa postului pentru personalul din subordine, cu avizul şefului ierarhic superior.
ART. 14
Angajarea personalului se face pe posturile vacante, prin concurs organizat în condiţiile legii şi pe baza metodologiei de concurs aprobate prin decizie a preşedintelui ANRC, pe criteriul aptitudinilor şi al competentei profesionale.

CAP. 5
Finanţarea ANRC

ART. 15
Finanţarea ANRC se asigura integral din venituri extrabugetare, în conformitate cu prevederile <>art. 41 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 .
ART. 16
Proiectul bugetului anual de venituri şi cheltuieli se elaboreazã pana la data de 1 noiembrie a anului anterior şi se supune spre aprobare Guvernului în termen de 20 de zile.

CAP. 6
Reguli privind funcţionarea ANRC

ART. 17
(1) Preşedintele ANRC emite decizii:
a) interne, care privesc activitatea interna a ANRC; şi
b) externe, care privesc aspecte legate de exercitarea competentelor ANRC în raporturile cu alte persoane.
(2) Deciziile prevãzute la alin. (1) sunt:
a) cu caracter normativ, atunci când reglementeazã cu caracter general şi impersonal anumite relaţii sociale; şi
b) cu caracter individual, atunci când reglementeazã relaţii sociale între persoane individualizate.
ART. 18
(1) În activitatea sa ANRC utilizeazã urmãtoarele registre:
a) registrul general de intrare-ieşire a corespondentei, în care se înregistreazã în ordine toate documentele care intra şi ies din instituţie, primind numãr şi data de înregistrare;
b) registrele de dosare, în care se înregistreazã toate lucrãrile în legatura cu soluţionarea cererilor şi a sesizarilor;
c) registrul de decizii emise de preşedintele ANRC, în care acestea sunt înregistrate şi numerotate în ordine cronologicã;
d) registrul special de corespondenta secreta şi confidenţialã, în care se înregistreazã documentele având acest caracter.
(2) Deciziile emise de preşedintele ANRC, cuprinse în registrul prevãzut la alin. (1) lit. c), vor avea un numãr în funcţie de ordinea emiterii lor, urmat de indicativul "ÎN" pentru deciziile interne cu caracter normativ, "II" pentru deciziile interne cu caracter individual, "EN" pentru deciziile externe cu caracter normativ sau "EI" pentru deciziile externe cu caracter individual.
(3) Fiecare oficiu teritorial al ANRC va tine câte un registru similar celui prevãzut la alin. (1) lit. a).
(4) Registrele prevãzute la alin. (1) lit. a), b) şi c) vor fi realizate şi în format electronic.
(5) La sfârşitul fiecãrui an, dupã ultima operaţiune din fiecare registru se va întocmi un proces-verbal de închidere, care va fi avizat de vicepreşedintele ANRC.
ART. 19
(1) Cererile şi sesizãrile adresate ANRC trebuie formulate în scris şi pot fi transmise prin posta, inclusiv cea electronica, fax ori pot fi depuse personal sau prin mandatar.
(2) Activitatea de soluţionare a cererilor şi a sesizarilor se va face cu respectarea legislaţiei speciale privind petitiile şi informaţiile de interes public.
(3) În cazul în care cererea sau sesizarea se depune prin mandatar, se va solicita dovada calitãţii, precum şi datele de identificare ale acestuia.
ART. 20
(1) Cererile şi sesizãrile, având ataşate şi plicurile, dacã este cazul, se depun la registratura, unde sunt trecute în aceeaşi zi în registrul general de intrare-ieşire a corespondentei şi primesc numãr şi data de înregistrare.
(2) Vicepreşedintele ANRC repartizeazã cererile şi sesizãrile în mod direct unei anumite persoane sau compartimentului de specialitate, caz în care desemnarea persoanei responsabile cu soluţionarea cererii sau a sesizãrii revine conducatorului compartimentului respectiv.
(3) În situaţia în care obiectul unei cereri sau sesizãri intra în domeniul de activitate a doua sau mai multe compartimente, vicepreşedintele ANRC va desemna persoana sau compartimentul responsabil cu soluţionarea cererii sau a sesizãrii, menţionând totodatã celelalte persoane sau compartimente care au obligaţia de a colabora în procesul de soluţionare. Atunci când vicepreşedintele ANRC desemneazã un compartiment responsabil cu soluţionarea cererii sau a sesizãrii, prevederile alin. (2) sunt aplicabile în mod corespunzãtor.
(4) Predarea şi primirea cererilor şi sesizarilor se fac sub semnatura, prin condica.
ART. 21
Actele înregistrate în cursul unei zile se vor prezenta preşedintelui ANRC la sfârşitul zilei. Cererile şi sesizãrile se vor transmite de cãtre preşedinte vicepreşedintelui ANRC în vederea repartizãrii lor, cu excepţia cazului în care preşedintele ANRC considera necesar sa procedeze în mod direct la repartizarea lor. În acest caz se aplica în mod corespunzãtor dispoziţiile art. 20.
ART. 22
Persoana cãreia i-a fost repartizata cererea sau sesizarea are urmãtoarele sarcini în legatura cu soluţionarea acesteia:
a) asigura ca dosarul conţinând lucrãrile în legatura cu cererea sau sesizarea este ţinut la zi şi în mod corect şi ca toate persoanele interesate în legatura cu cererea sau sesizarea pot lua cunostinta de actele cuprinse în acesta;
b) propune mãsurile necesare pentru rezolvare, pe care le supune spre analiza şi avizare conducatorului compartimentului din care face parte;
c) colaboreazã cu celelalte persoane desemnate, în cazul prevãzut la art. 20 alin. (3), în vederea soluţionãrii eficiente a cererii sau a sesizãrii;
d) ia mãsuri pentru convocarea persoanelor interesate, în cazul efectuãrii oricãror lucrãri privind cererea sau sesizarea;
e) informeazã persoana care i-a repartizat cererea sau sesizarea despre orice problema de natura sa întârzie soluţionarea acesteia;
f) ia mãsuri pentru consemnarea discuţiilor relevante avute cu persoanele interesate în legatura cu cererea sau sesizarea.
ART. 23
În cazul în care cererea sau sesizarea nu este de competenta ANRC, persoana cãreia i-a fost repartizata cererea sau sesizarea va întocmi un proiect de rãspuns, în care se va indica organul competent cu soluţionarea acesteia şi care va fi avizat de conducãtorul care a desemnat persoana responsabilã cu soluţionarea respectivei cereri sau sesizãri.
ART. 24
Autorul cererii sau sesizãrii va fi informat de îndatã despre modul în care aceasta a fost soluţionatã cererea sau sesizarea.
ART. 25
Dispoziţiile prezentului capitol se aplica în mod corespunzãtor în cazul în care, din oficiu, ANRC considera ca este necesarã luarea anumitor mãsuri ce intra în competenta sa, potrivit legii.

CAP. 7
Dispoziţii finale

ART. 26
ANRC va pune la dispoziţie publicului, atât în limba romana, cat şi în una sau mai multe limbi de circulaţie internationala, prin intermediul paginii sale de Internet, toate informaţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 .
ART. 27
(1) ANRC va publica pe pagina sa de Internet, pana la data de 31 decembrie a fiecãrui an, un raport detaliat privind activitatea sa în acel an.
(2) De asemenea, ANRC va publica un material privind cererile şi sesizãrile înregistrate pana la data de 30 iunie a anului respectiv şi care nu au fost soluţionate.
ART. 28
Înainte de supunerea spre aprobare Guvernului a proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli preşedintele ANRC aproba planul de activitate pentru anul urmãtor, în care se vor arata obiectivele de atins, modalitãţile de realizare, precum şi sarcinile specifice încredinţate fiecãrui compartiment în vederea realizãrii acestor obiective.
ART. 29
ANRC colaboreazã cu autoritãţi similare din alte state şi poate participa la activitatea unor organizaţii internaţionale din domeniul sau de activitate ori poate sa devinã membra a acestora.
ART. 30
În cazul în care exercitarea unor atribuţii ale ANRC implica participarea altor autoritãţi, ANRC va încheia acorduri de colaborare cu acestea, în scopul îndeplinirii în mod eficient a competentelor legale care îi revin.


ANEXA 2

DATELE DE IDENTIFICARE
a partii din imobilul proprietate publica a statului, care se transmite
în administrarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii din
administrarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Locul unde Persoana Persoana Caracteristicile tehnice
este situat juridicã juridicã ale imobilului
imobilul care de la care la care
se transmite se transmite se transmite
imobilul imobilul
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Municipiul Ministerul Autoritatea a) parter: camera 1, în
Bucureşti, Comunicaţiilor Nationala de suprafatade 109 mp,
Bd. Libertãţii şi Tehnologiei Reglementare având numãrul de inventar
nr. 14, Informatiei în Comunicaţii 34.387, atribuit de Ministerul
sectorul 5 Finanţelor Publice
b) etajul 3: camerele 1, 8, 9,
10, 11, 13, 13a şi 13b, în
suprafata totalã de 355,32 mp,
având numãrul de inventar
34.387, atribuit de Ministerul
Finanţelor Publice
c) etajul 5: camerele 441,
441a, 441b, 442, 483, 485 şi
486b, în suprafata totalã
de 297,32 mp, având numãrul
de inventar 34.387, atribuit
de Ministerul Finanţelor
Publice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016