Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 873 din 1 august 2007  pentru aprobarea Acordului de cofinantare dintre Ministerul Administratiei si Internelor si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare privind implementarea proiectului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 873 din 1 august 2007 pentru aprobarea Acordului de cofinantare dintre Ministerul Administratiei si Internelor si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare privind implementarea proiectului "Intarirea capacitatii Guvernului Romaniei de a gestiona situatiile dificile generate de dezastre naturale - Dezvoltarea capacitatii pentru situatii de urgenta (CDES)", semnat la Bucuresti la 4 aprilie 2007 si la 2 mai 2007

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 624 din 11 septembrie 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Acordul de cofinanţare dintre Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare privind implementarea proiectului "Întãrirea capacitãţii Guvernului României de a gestiona situaţiile dificile generate de dezastre naturale - Dezvoltarea capacitãţii pentru situaţii de urgenţã (CDES)", semnat la Bucureşti la 4 aprilie 2007 şi la 2 mai 2007.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul afacerilor externe,
Adrian Mihai Cioroianu

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Doina-Elena Dascãlu,
secretar de stat

Bucureşti, 1 august 2007.
Nr. 873.

ACORD DE COFINANŢARE
între Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare privind implementarea proiectului "Întãrirea capacitãţii Guvernului României de a gestiona situaţiile dificile generate de dezastre naturale - Dezvoltarea capacitãţii pentru situaţii de urgenţã (CDES)"

Având în vedere cã Ministerul Administraţiei şi Internelor din România (la care se va face referire în continuare prin MAI) şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (la care se va face referire în continuare prin PNUD) au convenit sã coopereze pentru implementarea unui proiect în România (la care se va face referire în continuare prin Proiect), Proiect care este prezentat în anexa A la prezentul acord,
având în vedere cã MAI a informat PNUD asupra consimţãmântului de a contribui cu fonduri (la care se va face referire în continuare prin contribuţie) cãtre PNUD pe baze de cofinanţare, pentru a creşte resursele disponibile pentru Proiect,
având în vedere cã PNUD va desemna o autoritate responsabilã cu executarea Proiectului sau un partener de implementare pentru fiecare proiect finanţat din contribuţie (la care se va face referire în continuare prin agenţie de execuţie/partener de implementare),
MAI şi PNUD convin, prin prezentul acord, asupra urmãtoarelor:

ART. I
1. MAI va pune la dispoziţia PNUD, în modalitatea prevãzutã în paragraful 2, contribuţia de 1.000.000 USD.
2. MAI, în conformitate cu planul de plãţi prevãzut în prezentul articol, va depune contribuţia în contul RO02BRDE450SV03466804500, deschis la banca BRD GSG, Sucursala Mari Clienţi Corporativi.

Data plãţii datorate Suma (USD)
a) august 2007 500.000
b) februarie 2008 500.000

Planul plãţilor are în vedere cerinţa ca aceste sume sã fie plãtite anterior implementãrii activitãţilor planificate. Acest plan poate fi amendat pentru a fi în concordanţã cu progresul livrãrilor din cadrul Proiectului.
3. Toate raportãrile şi declaraţiile financiare vor fi exprimate în USD.
4. PNUD poate conveni sã accepte tranşe ale contribuţiei în altã monedã decât USD, în cazul în care aceastã monedã este total convertibilã sau poate fi utilizatã cu promptitudine de PNUD şi face subiectul prevederilor paragrafului 5. Orice schimbare a monedei plãţilor contribuţiei trebuie realizatã numai cu acordul PNUD.
5. Valoarea unei tranşe a contribuţiei, dacã aceasta se plãteşte în altã monedã decât USD, va fi determinatã prin aplicarea ratei operaţionale de conversie a Naţiunilor Unite în vigoare la data plãţii. Dacã existã o modificare a ratei operaţionale de conversie a Naţiunilor Unite anterior utilizãrii integrale de cãtre PNUD a tranşei contribuţiei, valoarea soldului disponibil la acel moment va fi ajustatã în consecinţã. Dacã într-o astfel de situaţie se înregistreazã o scãdere a valorii soldului, PNUD va informa MAI în scopul de a determina dacã se poate asigura finanţarea suplimentarã de cãtre MAI. În cazul în care aceastã finanţare nu este disponibilã, asistenţa care va fi asiguratã de cãtre PNUD pentru Proiect conform prezentului acord poate fi redusã, suspendatã sau terminatã.
6. Orice venit din dobânzi asociat contribuţiei va fi creditat în contul PNUD şi va fi utilizat în conformitate cu procedurile stabilite ale PNUD.
ART. II
1. În conformitate cu deciziile şi directivele Comitetului executiv PNUD, reflectate în politica acestuia de recuperare a costurilor din alte resurse, contribuţia va face subiectul recuperãrii costurilor de cãtre PNUD pentru douã categorii distincte de costuri legate de asigurarea serviciilor de sprijin, şi anume:
a) costuri indirecte suportate de sediul central al PNUD şi de structurile biroului naţional în furnizarea serviciilor de suport general de management (SGM). Pentru acoperirea acestor costuri SGM, contribuţiei i se va aplica o taxã egalã cu 3%;
b) costuri directe survenite pentru implementarea serviciilor de sprijin (ISS) asigurate de PNUD şi/sau de agenţia de execuţie ori de partenerul de implementare. Atât timp cât acestea sunt asociate fãrã echivoc Proiectului specific, aceste costuri sunt incluse în bugetul Proiectului pe o linie bugetarã relevantã şi, în cazul serviciilor tranzacţionale clar identificabile, acestea sunt suportate din Proiect în conformitate cu ratele standard de servicii.
2. Totalul sumelor alocate pentru Proiect, împreunã cu costurile estimate ale rambursãrii serviciilor de suport asociate, nu trebuie sã depãşeascã resursele totale disponibile ale Proiectului conform prezentului acord, la care se adaugã fondurile din alte surse de finanţare care ar putea fi disponibile Proiectului pentru costurile acestuia şi costurile de suport.
ART. III
1. Contribuţia va fi administratã de PNUD în conformitate cu reglementãrile, regulile şi directivele PNUD, prin aplicarea procedurilor normale pentru execuţia proiectelor proprii.
2. Managementul şi cheltuielile Proiectului vor fi guvernate de reglementãrile, regulile şi directivele PNUD şi, acolo unde este aplicabil, de reglementãrile, regulile şi directivele agenţiei de execuţie/partenerului de implementare.
ART. IV
1. Implementarea responsabilitãţilor PNUD şi ale agenţiei de execuţie/partenerului de implementare potrivit prezentului acord şi documentelor de proiect relevante va fi condiţionatã de primirea de cãtre PNUD a contribuţiei, în conformitate cu planul plãţilor stabilit în art. I paragraful 2.
2. Dacã sunt anticipate sau se realizeazã creşteri neprevãzute ale cheltuielilor ori angajamentelor (fie datoritã factorilor inflaţionişti, fluctuaţiilor în ratele de conversie, fie datoritã unor situaţii neprevãzute), PNUD va prezenta MAI, în mod oportun, o estimare de suplimentare, prezentând finanţarea care va fi necesarã. MAI va face uz de toate demersurile pentru a obţine fondurile suplimentare necesare.
3. Dacã tranşele de contribuţie la care se face referire în art. I paragraful 2 nu sunt primite în conformitate cu planul de plãţi sau dacã finanţarea suplimentarã necesarã în conformitate cu paragraful 2 nu este asiguratã de MAI sau din alte surse, asistenţa care va fi asiguratã Proiectului conform prezentului acord poate fi redusã, suspendatã sau terminatã de PNUD.
ART. V
PNUD va rãmâne proprietar al echipamentului tehnic sau de altã naturã, ca şi al materialelor, furniturilor şi al altor bunuri finanţate sau furnizate de cãtre el, pânã în momentul în care acestea vor fi cedate MAI sau unei entitãţi desemnate de cãtre acesta, în funcţie de modalitãţile şi condiţiile fixate de comun acord între MAI şi PNUD.
ART. VI
Contribuţia va face subiectul exclusiv al procedurilor de audit intern şi extern, conform reglementãrilor, regulilor şi directivelor financiare ale PNUD.
ART. VII
PNUD va furniza MAI, la cerere, rapoarte financiare şi de altã naturã, pregãtite în conformitate cu procedurile de raportare ale PNUD.
ART. VIII
1. PNUD va notifica MAI la finalizarea tuturor activitãţilor legate de contribuţie.
2. Chiar în cazul finalizãrii tuturor activitãţilor legate de contribuţie, PNUD va continua sã reţinã tranşele de contribuţie neutilizate, pânã când toate angajamentele şi obligaţiile asumate prin implementarea activitãţilor finanţate din contribuţie vor fi onorate, iar aceste activitãţi vor fi încheiate în mod sistematic.
3. Dacã tranşele de contribuţie neutilizate se dovedesc insuficiente pentru acoperirea unor astfel de angajamente şi obligaţii, PNUD va notifica MAI şi se va consulta cu MAI asupra modalitãţii în care astfel de angajamente şi obligaţii pot fi onorate.
4. Orice tranşe de contribuţii care rãmân necheltuite dupã ce astfel de angajamente şi obligaţii au fost onorate se vor lichida de cãtre PNUD în consultare cu MAI.
ART. IX
1. Dupã desfãşurarea consultãrilor între cele douã pãrţi ale prezentului acord şi presupunând cã tranşele de contribuţie deja plãtite sunt, împreunã cu celelalte fonduri disponibile pentru Proiect, suficiente pentru satisfacerea tuturor angajamentelor şi obligaţiilor asumate prin implementarea Proiectului, prezentul acord poate fi terminat de PNUD sau de MAI. Prezentul acord îşi va înceta valabilitatea la 30 de zile dupã ce una dintre pãrţi notificã în scris cealaltã parte asupra deciziei de terminare a acordului.
2. Dacã tranşele de contribuţie neutilizate, împreunã cu alte fonduri disponibile pentru Proiect, sunt insuficiente pentru acoperirea angajamentelor şi obligaţiilor de aceastã naturã, PNUD va notifica MAI şi se va consulta cu MAI asupra modalitãţii în care astfel de angajamente şi obligaţii pot fi onorate.
3. Chiar în cazul terminãrii prezentului acord, PNUD va continua sã reţinã tranşele de contribuţie neutilizate pânã când toate angajamentele şi obligaţiile asumate prin implementarea activitãţilor finanţate din contribuţie vor fi onorate, iar aceste activitãţi vor fi încheiate în mod sistematic.
4. Orice tranşe de contribuţii care rãmân necheltuite dupã ce astfel de angajamente şi obligaţii au fost onorate se vor lichida de cãtre PNUD în consultare cu MAI.
ART. X
Prezentul acord intrã în vigoare la data primirii de cãtre PNUD a notificãrii prin care partea românã informeazã despre îndeplinirea procedurilor legale interne necesare intrãrii în vigoare a acestuia.
Semnat la Bucureşti, în douã exemplare originale, în limbile românã şi englezã, toate textele fiind egal autentice. În caz de divergenţe de interpretare, textul în limba englezã va prevala.

Pentru MAI,
Paul Victor
secretar de stat,
Ministerul Administraţiei şi Internelor

Data: 2 mai 2007.
Loc: Bucureşti, România.

Pentru PNUD,
Dobre, Thore Hansen,
reprezentant rezident A.I. PNUD

Data: 4 aprilie 2007.
Loc: Bucureşti, România.


ANEXA A

GUVERNUL ROMÂNIEI
PROGRAMUL NAŢIUNILOR UNITE PENTRU DEZVOLTARE
Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI)/
Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã (IGSU)


Întãrirea capacitãţii Guvernului României
de a gestiona situaţiile dificile generate de dezastre
naturale - Dezvoltarea capacitãţii pentru situaţii de urgenţã (CDES)

Proiectul are ca scop sprijinirea eforturilor actuale ale Guvernului României (MAI) - Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã pentru a-şi dezvolta capacitatea de rãspuns eficient şi în timp util, în cazul catastrofelor.
În urma dezastrelor naturale produse în anii 2005 şi 2006, Guvernul României este extrem de preocupat cu privire la capacitãţile de intervenţie la nivel naţional şi local. Au fost depuse eforturi importante pentru îmbunãtãţirea şi dezvoltarea capacitãţii de rãspuns, aceste eforturi incluzând şi proiectul finanţat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) în anul 2006 "Întãrirea capacitãţii Guvernului României de a gestiona situaţiile dificile generate de dezastre naturale".
Proiectul curent se concentreazã pe continuarea pregãtirii personalului în domenii specifice şi pe îmbunãtãţirea capacitãţilor şi echipamentelor pentru intervenţie, cu accent pe dezastre acvatice care necesitã angajarea echipelor de intervenţie la dezastre de înaltã specializare, în operaţiuni complexe de intervenţie la urgenţã.

SECŢIUNEA I
Descriere

Partea I: Analiza situaţiei
În primãvara şi în vara anului 2005, ca şi în vara anului 2006, România a fost afectatã de inundaţii grave, de mare extindere şi cu ample consecinţe, care au ridicat provocãri serioase pentru autoritãţile care au intervenit în urma evenimentelor produse.
Numai în cursul anului 2006, ca urmare a inundaţiilor şi alunecãrilor de teren, au fost evacuate peste 16.350 de persoane. În special în regiunile sudice şi estice, în judeţele riverane fluviului Dunãrea, situaţia a devenit criticã în luna aprilie, când nivelul apei a atins cote istorice (15.900 metri cubi pe secundã conform unor estimãri, nivel înregistrat în anul 1895). Mai mult, impactul cãderilor importante de precipitaţii, pe perioade îndelungate, s-a manifestat şi în alte zone care nu erau cunoscute ca zone de risc. În total, inundaţiile au afectat 608 localitãţi, iar alunecãrile de teren 279 de localitãţi. Au fost avariate 3.337 de locuinţe. 1.357 de locuinţe au fost distruse şi peste 160.960 hectare de teren agricol au fost deteriorate. Pagubele totale sunt estimate la peste 745.706,93 mii RON (peste 274 milioane USD).
În urma dezastrelor naturale produse, Guvernul României este extrem de preocupat cu privire la capacitãţile de intervenţie la nivel naţional şi local. Au fost depuse eforturi importante pentru îmbunãtãţirea şi dezvoltarea capacitãţii de rãspuns, aceste eforturi incluzând şi proiectul finanţat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) în anul 2006 "Întãrirea capacitãţii Guvernului României de a gestiona situaţiile dificile generate de dezastre naturale". Proiectul a contribuit într-o manierã eficientã la îmbunãtãţirea dotãrii şi pregãtirii echipelor specializate de cãutare-salvare în mediu acvatic.
Eforturile întreprinse în anul 2006 au produs rezultate foarte încurajatoare în urmãtoarele judeţe: Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Cluj, Constanţa, Dolj, Hunedoara, Mureş, Timiş, Vâlcea, cât şi în municipiul Bucureşti. Au fost livrate cãtre Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã (IGSU) echipamente specializate şi cursuri de pregãtire, care împreunã au condus la creşterea ratei de succes a misiunilor de urgenţã în mediul acvatic. Totuşi, capacitatea curentã de intervenţie este încã departe de necesitãţi. Mai mult, datoritã resurselor limitate avute la dispoziţie, nu s-a putut întreprinde o abordare particularizatã şi nu s-a acordat atenţie nevoilor locale specifice de rãspuns la urgenţã.
Continuarea identificãrii şi alocãrii resurselor pentru autoritãţile responsabile cu intervenţia coerentã şi eficientã în caz de catastrofã constituie o prioritate de înalt nivel pentru Guvernul României. Acţiunile iniţiate în perioada 2005 - 2006 trebuie extinse pânã la atingerea unei capacitãţi suficiente de rãspuns la nivel naţional, sub autoritatea Ministerului Administraţiei şi Internelor - Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã (MAI/IGSU). Considerând cã personalul IGSU a fost majorat în anul 2006 cu aproximativ 12.000 noi angajaţi şi urmeazã a fi majorat în continuare, în perioada 2007-2008, pânã la un total de 55.000 angajaţi, eforturile pentru dotarea şi instruirea personalului de intervenţie nou-recrutat nu constituie doar o sarcinã de o mare provocare, dar necesitã concentrarea resurselor disponibile cãtre anumite obiective specifice, astfel încât sã se poatã atinge nivele de înaltã eficienţã şi sã se obţinã rezultate solide şi mãsurabile.

Partea a II-a: Strategia
Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), Biroul pentru România, are o legãturã specialã cu România, datã fiind lunga sa prezenţã istoricã în ţarã (prima stabilitã în anul 1971) şi în regiune. PNUD România s-a consacrat în a ajuta România sã devinã o ţarã dezvoltatã, prin asigurarea unor servicii de consultanţã de înaltã calitate Guvernului şi prin proiecte de dezvoltare instituţionalã, inclusiv asistenţã în procesul de transformare socialã a României. Activitatea curentã a PNUD în România se bazeazã pe un larg program de cooperare (Cadrul naţional de cooperare, CCF), care a fost dezvoltat prin dialog cu Guvernul, agenţiile Naţiunilor Unite şi donori. Document CCF curent acoperã perioada 2005-2009 şi identificã modalitãţile de reducere a sãrãciei şi de promovare a unui standard de viaţã sustenabil, ca fiind una dintre prioritãţile sale.
MAI se concentreazã asupra dezvoltãrii unei strategii naţionale în situaţii de urgenţã generate de dezastre naturale. Aceastã politicã urmãreşte dezvoltarea unui cadru legal şi a unei baze materiale solide pentru fiecare regiune a României.
Obiectivul general pe termen lung al Proiectului îl reprezintã întãrirea capacitãţii Guvernului de a gestiona situaţiile de urgenţã generate de dezastre naturale.
În particular, Proiectul vizeazã atingerea urmãtoarelor scopuri (obiective pe termen scurt):
1. întãrirea capacitãţii echipelor existente de rãspuns la urgenţã în caz de dezastre naturale, prin îmbunãtãţirea echipamentelor de intervenţie şi prin extinderea pregãtirii şi calificãrii personalului;
2. crearea de noi echipe specializate de rãspuns la urgenţã, cu accent pe dezastre acvatice;
3. elaborarea de ghiduri şi proceduri de intervenţie, în conformitate cu cerinţele naţionale şi practicile internaţionale;
4. îmbunãtãţirea capacitãţii de intervenţie a IGSU la nivel regional şi local.
În particular, proiectul va contribui la realizarea urmãtoarelor obiective:
* crearea capacitãţii de rãspuns a Guvernului României la nivel local şi naţional;
* asigurarea pregãtirii profesionale specifice; dezvoltarea unor programe de cursuri, asigurarea instruirii;
* îmbunãtãţirea pieţei muncii şi a politicii sociale; îmbunãtãţirea serviciilor printr-o pregãtire vocaţionalã şi specializatã a funcţionarilor publici.
Este de dorit implicarea donorilor internaţionali în Proiect, dat fiind parteneriatul important care va fi dezvoltat între diferite instituţii guvernamentale şi nonguvernamentale şi impactul potenţial pe care Proiectul l-ar putea avea în îmbunãtãţirea capacitãţii de rãspuns a României la situaţii de urgenţã.
Fezabilitate şi sustenabilitate
Proiectul vizeazã continuarea întãririi capacitãţii de rãspuns a Guvernului României în situaţii de urgenţã. Evenimentele recente au arãtat cã în România clima se schimbã, iar riscul producerii unor inundaţii a crescut în mod substanţial. Acesta este motivul pentru care Guvernul trebuie sã acţioneze imediat şi sã fie pregãtit pentru evenimente similare care s-ar putea produce.
În completarea activitãţilor anterioare, cât şi a celor în curs de derulare în domeniul rãspunsului la dezastre naturale, precum şi la solicitarea Guvernului (MAI - IGSU), Biroul PNUD România este pregãtit sã asigure asistenţa necesarã pentru dezvoltarea capacitãţii la situaţii de urgenţã. În particular, PNUD, în strânsã cooperare cu MAI, va face uz de capacitãţile şi conexiunile proprii pentru a mobiliza şi gestiona atât resursele financiare, cât şi pe cele tehnice necesare pentru a sprijini îmbunãtãţirea infrastructurii operaţionale pentru intervenţii la urgenţã (de exemplu: echipamente adecvate, resurse umane bine instruite etc.).
Strategia actualei propuneri de proiect prevede continuarea liniei demarate în anul 2006, prin extinderea activitãţilor de dotare şi pregãtire, atât într-un cadru general, cât şi pe baza particularitãţilor distinctive ale diverselor regiuni. Din punctul de vedere al particularitãţilor intervenţiei în caz de inundaţii şi de alte dezastre în mediul acvatic, teritoriul României poate fi privit ca fiind compus din urmãtoarele regiuni:
* Zona costierã a Mãrii Negre
- Specificitate: altitudini pânã la 300 m; apã sãratã; întinse suprafeţe de apã; urgenţe complexe (porturi, vase comerciale şi de agrement etc.); fluctuaţii sezonale imense în rândul populaţiei; ape internaţionale şi zonã de graniţã
* Zona riveranã Dunãrii şi Delta Dunãrii
- Specificitate: altitudini pânã la 300 m; apã dulce; ape internaţionale şi zonã de graniţã; aspecte de mediu (Delta Dunãrii)
* Zona municipiului Bucureşti şi judeţul Ilfov
- Specificitate: altitudini pânã la 300 m; apã dulce; densitate foarte mare a populaţiei; numeroase lacuri şi râuri relativ mici; urgenţe frecvente datorate în principal activitãţilor recreaţionale şi ocupaţionale
* Zona centralã şi de nord-vest (Transilvania, Banat, Crişana)*)
- Specificitate: altitudini majoritare peste 300 m; apã dulce; ape reci în râuri, torenţi, lacuri naturale şi artificiale; urgenţele se produc adesea în locuri izolate
* Zona de est (Moldova)*)
- Specificitate: altitudini majoritare peste 300 m; apã dulce; ape reci în râuri, torenţi, lacuri naturale şi artificiale; urgenţele se produc adesea în locuri izolate
Se propune ca Proiectul sã aibã o strategie orientatã pe rezultatele intermediare pe nivele, în funcţie de performanţele înregistrate la fiecare dintre urmãtoarele etape:
- pregãtire teoreticã şi practicã generalã, de largã aplicabilitate în operaţiunile de urgenţã de rutinã;
- pregãtire teoreticã şi practicã de înalt nivel, necesarã situaţiilor complexe de urgenţã;
- antrenamente, exerciţii şi misiuni de intervenţie supervizate;
- pregãtire teoreticã adaptatã particularitãţilor locale şi instruire practicã specificã.
-----------
*) Cele douã regiuni de mai sus sunt similare în caracteristici, dar sunt tratate distinct din motive legate de flexibilitatea Proiectului şi minimizarea cheltuielilor adiţionale, cum sunt cheltuielile de transport, cazare etc.

În cadrul acestei abordãri preventive se propune ca bugetul Proiectului sã fie revizuit periodic de cãtre factorii de decizie ai Proiectului (Project Executives), buget care va fi ajustabil în limite largi, atât în funcţie de rezultatele intermediare înregistrate, cât şi de schimbãrile minore ale necesitãţilor care pot apãrea pe durata de implementare a Proiectului. Se anticipeazã, de asemenea, faptul cã anumite judeţe se vor implica activ în realizarea Proiectului odatã ce beneficiile rezultatelor parţiale vor fi fãcute cunoscute.
Sustenabilitatea sistemului de intervenţie în situaţii de urgenţã va fi asiguratã prin finanţare de la bugetul de stat . La nevoie, în situaţii de urgenţã, va fi mobilizat sprijin internaţional.
Cooperarea care va fi iniţiatã pe timpul Proiectului între instituţiile guvernamentale şi alte agenţii poate constitui baza pentru dezvoltarea de structuri profesioniste care sã acţioneze în situaţii de urgenţã. Suplimentar, PNUD va continua sã acţioneze pentru obţinerea de sprijin de la alte state donoare care şi-au exprimat interesul în furnizarea de sprijin pe termen lung pentru aceastã iniţiativã.
Referitor la sustenabilitatea altor rezultate ale Proiectului, şi anume a celor care rezultã din eforturile de dezvoltare a capacitãţii instituţionale, se aşteaptã sã se realizeze mecanisme de asistenţã şi sprijin la nivel comunitar.
Partea a III-a: Aranjamente de management
Proiectul va fi derulat sub execuţie naţionalã (NEX), cu sprijin prin Biroul naţional, de cãtre MAI/IGSU, cu respectarea regulilor şi procedurilor PNUD aplicabile modalitãţii NEX, cu sprijin prin Biroul naţional. MAI/IGSU va desemna un director de proiect, pentru a superviza realizarea Proiectului în termenii acestui document. PNUD va monitoriza implementarea Proiectului în modalitatea NEX, pentru a asigura respectarea regulilor şi procedurilor aplicabile. Execuţia bugetarã, precum şi orice propunere de modificare a activitãţilor finanţate prin program vor fi analizate şi decise prin funcţia de management tripartit, constând din PNUD, Guvern şi agenţia executoare. Acest grup tripartit se va întruni cel puţin o datã pe an pentru a analiza progresul Proiectului.
Pentru coordonarea realizãrii Proiectului, Biroul PNUD din Bucureşti va selecta şi numi, în consultare cu directorul de proiect, un manager de proiect şi un asistent de proiect, în conformitate cu procedurile PNUD şi condiţiile bugetare. Managerul de proiect va fi responsabil pentru realizarea Proiectului în grafic, în buget şi conform obiectivelor globale şi intermediare ale Proiectului, aşa cum acestea sunt stabilite în prezentul document. Managerul de proiect va fi abilitat sã ia decizii pe parcursul întregului proces în ceea ce priveşte problemele uzuale. Orice subiect de dificultate sporitã va fi rezolvat prin apelarea în mod excepţional la grupul tripartit mai sus menţionat. De asemenea, managerul de proiect va pregãti rapoartele anuale de evoluţie a Proiectului şi le va prezenta spre aprobare grupului tripartit.
Managerul de proiect va menţine legãtura permanentã, în numele PNUD, cu partenerii implicaţi, dupã necesitãţi: IGSU/MAI, autoritãţi locale, parteneri finanţatori/donori. Managerul de proiect, în coordonare cu reprezentanţii IGSU/MAI, va pregãti planul activitãţilor Proiectului, respectând responsabilitãţile stipulate în prezentul document al Proiectului pentru fiecare parte naţionalã implicatã.
MAI/IGSU va pune la dispoziţia Proiectului premisele necesare pentru implementarea corespunzãtoare a componentei de instruire a Proiectului. MAI/IGSU va organiza selecţia şi instruirea personalului specializat care va executa activitãţi de pregãtire. Managerul de proiect va superviza acest proces. Managerul de proiect va pregãti rapoarte lunare de activitate, care vor fi prezentate Biroului naţional PNUD pânã la sfârşitul fiecãrei luni.
Asupra prezentului document al Proiectului se pot opera urmãtoarele tipuri de revizii, sub semnãtura unilateralã a reprezentantului rezident al PNUD:
1. revizii anuale obligatorii, pentru înregistrarea cheltuielilor suportate în anul financiar anterior;
2. reeşalonarea reviziilor bugetare.

Partea a IV-a: Monitorizare şi evaluare

Monitorizarea şi evaluarea se vor face conform procedurilor PNUD*1).
-------------
*1) Managing for Results: Monitoring and Evaluation in UNDP, 2001. http://stone.undp.org/undpweb/eo/evalnet/docstore3/yellowbook/ documents/frameworkfinal.pdf

Monitorizarea la nivelul Proiectului se va realiza prin raportãri orientate pe rezultate, conform standardelor PNUD. În plus, Proiectul va fi analizat atât în cadrul mecanismelor de evaluare ale programului naţional şi ale Cadrului Asistenţei pentru Dezvoltare al Organizaţiei Naţiunilor Unite (UNDAF), cât şi prin bilanţul anual al PNUD cu factorii de decizie.

Partea a V-a: Cadrul legal

Prezentul document al proiectului va fi instrumentul la care se face referire în art. 1 din Acordul-cadru standard de asistenţã dintre Guvernul României şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnat la data de 23 ianuarie 1991.

SECŢIUNEA a II-a
Cadrul resurselor şi rezultatelor




┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Rezultat vizat, conform Documentului-cadru naţional al rezultatelor: Pânã în │
│2009, capacitatea administrativã este îmbunãtãţitã la nivel central şi local, │
│pentru a dezvolta, implementa şi monitoriza programe şi politici sustenabile │
│- cu accent pe transparenţã, responsabilitate şi participare - în domeniile │
│furnizãrii serviciilor publice, guvernãrii mediului şi protecţiei drepturilor │
│grupurilor vulnerabile. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Indicator de rezultat, conform Documentului-cadru al rezultatelor şi │
│resurselor programelor naţionale, inclusiv nivelul-referinţã şi nivelul-ţintã:│
│Îmbunãtãţirea coordonãrii intersectoriale şi a responsabilitãţii orizontale │
│în formularea şi implementarea politicii de sprijin al furnizãrii serviciilor │
│publice eficiente şi transparente la nivel central şi local. │
│Indicator: Indicele de eficienţã a guvernãrii (referinţã: -0,54, 2000-2001, │
│Banca Mondialã; ţintã: -0,25) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Serviciul MYFF aplicabil: 4.2. Reducerea dezastrelor naturale │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Strategia de parteneriat: În pregãtirea şi realizarea Proiectului vor fi │
│implicaţi parteneri guvernamentali cheie, anume Ministerul Administraţiei şi │
│Internelor, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã. Acest proces │
│participativ va asigura angajamentul acestora şi sprijinul oferit Proiectului,│
│respectiv va contribui şi la şansele de succes şi sustenabilitate Proiectului.│
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumire şi ID Proiect: Întãrirea capacitãţii Guvernului României de a │
│gestiona situaţiile dificile generate de dezastre naturale - Dezvoltarea │
│capacitãţii pentru situaţii de urgenţã (CDCS) │
├───────────────────┬───────────────────────┬──────────────────────────────────┼───────────┐
│Rezultate vizate │ Nivel-ţintã │ Activitãţi indicative │Intrãri │
│ │ rezultate (an) │ │ │
├───────────────────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤
│Organisme │1.1. Personalul de bazã│1. Unitatea de implementare a │100.000 USD│
│guvernamentale │pentru Proiect este │Proiectului este constituitã │(2007-2008)│
│specializate, │selectat; biroul │1.1.1. Desemnarea directorului │ │
│complet pregãtite │Proiectului este pe │naţional al Proiectului │ │
│(instruire, │deplin operaţional;este│1.1.2. Selecţia, recrutarea şi │ │
│echipamente tehnice│iniţiatã implementarea │contractarea personalului de bazã │ │
│pentru a rãspunde │Proiectului (2007, │pentru Proiect │ │
│rapid şi eficient │2008) │1.1.3. Înfiinţarea biroului │ │
│la dezastre │ │Proiectului │ │
│naturale (dezastre │ │1.1.4. Selecţia, recrutarea şi │ │
│acvatice, în │ │contractarea experţilor │ │
│particular) │ │ │ │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤
│ │2.1. Raportul de │2. Evaluarea corespunzãtoare a │ 20.000 USD│
│ │evaluare a nevoilor │nevoilor de dotare şi pregãtire │ (2007) │
│ │este elaborat şi │la nivel central şi local │ │
│ │adoptat (2007) │2.1.1. Identificarea nevoilor de │ │
│ │2.2. Planul detaliat │dotare şi pregãtire pentru │ │
│ │şi planul de lucru ale │operaţiuni de intervenţie la │ │
│ │Proiectului sunt │urgenţã prin angajarea echipelor │ │
│ │elaborate şi adoptate │speciale de intervenţie la │ │
│ │(2007) │dezastre │ │
│ │ │ │ │
│ │ │2.1.2. Elaborarea raportului de │ │
│ │ │evaluare a necesitãţilor │ │
│ │ │2.2.1. Revizuirea şi adoptarea │ │
│ │ │planului detaliat al Proiectului, │ │
│ │ │pe baza necesitãţilor identificat │ │
│ │ │prioritãţile naţionale, │ │
│ │ │specificitãţii locale şi │ │
│ │ │resurselor disponibile │ │
│ │ │2.2.2. Planificarea detaliatã a │ │
│ │ │livrãrilor din cadrul Proiectului │ │
│ │ │(echipamente, activitãţi şi │ │
│ │ │materiale de pregãtire etc.) │ │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤
│ │3.1. Minimum 16 echipe │3. Constituirea a minimum 16 noi │350.000 USD│
│ │speciale de intervenţie│echipe speciale de intervenţie la │(2007) │
│ │la dezastre sunt │dezastre │ │
│ │constituite, instruite,│3.1.1. Selectarea personalului │ │
│ │dotate cu echipamentul │(48 de angajaţi) din rândul celui │ │
│ │de intervenţie necesar │existent şi nou-recrutat la │ │
│ │şi pe deplin │nivelul IGSU │ │
│ │operaţionale (2007) │ │ │
│ │ │3.1.2. Realizarea pregãtirii │ │
│ │ │teoretice şi practice │ │
│ │ │3.1.3. Livrarea echipamentelor de │ │
│ │ │intervenţie de bazã (48 de seturi)│ │
│ │ │3.1.4. Operaţionalizarea noilor │ │
│ │ │echipe speciale de intervenţie la │ │
│ │ │dezastre (proceduri de lucru, │ │
│ │ │activitãţi legislative şi │ │
│ │ │administrative pentru funcţionarea│ │
│ │ │echipelor, statutul personalului, │ │
│ │ │criterii de evaluare a │ │
│ │ │performanţelor etc.) │ │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤
│ │4.1. Minimum 8 echipe │4. Instruire de înalt nivel pentru│250.000 USD│
│ │speciale de intervenţie│minimum 8 echipe speciale de │(2007-2008)│
│ │la dezastre existente │intervenţie la dezastre existente │ │
│ │sunt pregãtite la nivel│4.1.1. Evaluarea echipelor │ │
│ │înalt şi dotate cu │speciale de intervenţie la │ │
│ │echipamente superioare │dezastre existente şi selectarea │ │
│ │pentru intervenţie │corespunzãtoare a personalului │ │
│ │(2007, 2008) │disponibil (24 de angajaţi) pentru│ │
│ │ │instruire de înalt nivel │ │
│ │ │4.1.2. Realizarea pregãtirii │ │
│ │ │teoretice şi practice de înalt │ │
│ │ │nivel │ │
│ │ │4.1.3. Îmbunãtãţirea echipa- │ │
│ │ │mentelor de intervenţie │ │
│ │ │(24 de seturi) │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤
│ │5.1. Este realizatã │5. Întãrirea capacitãţii de │120.000 USD│
│ │instruirea la locul de │rãspuns în caz de urgenţã la nivel│(2008) │
│ │muncã, suplimentatã de │local, naţional şi internaţional │ │
│ │întâlniri şi seminarii │5.1.1. Instruire la locul de muncã│ │
│ │regionale pentru schimb│prin misiuni de intervenţie │ │
│ │de informaţii (2008) │supervizate (minimum 3), antrena- │ │
│ │5.2. Se organizeazã şi │mente şi exerciţii (minimum 3) │ │
│ │se desfãşoarã un │atent inspectate, înregistrate şi │ │
│ │seminar şi/sau │evaluate │ │
│ │exerciţiu internaţional│5.1.2. Întâlniri regionale (3) şi │ │
│ │de management al │seminarii naţionale (2) pentru │ │
│ │situaţiilor de urgenţã │schimb de experienţã,identificarea│ │
│ │prin angajarea de │particularitãţilor locale şi a │ │
│ │echipe înalt speciali- │altor aspecte legate de │ │
│ │zate de intervenţie la │intervenţia în caz de urgenţã, │ │
│ │dezastre │îmbunãtãţirea procedurilor de │ │
│ │ │lucru etc. │ │
│ │ │5.1.3. Schimb de vizite (2) cu │ │
│ │ │ţãrile vecine cu experienţã │ │
│ │ │(Ungaria şi Croaţia) │ │
│ │ │5.1.4. Seminar şi/sau exerciţiu │ │
│ │ │internaţional de management al │ │
│ │ │situaţiilor de urgenţã prin │ │
│ │ │angajarea de echipe înalt │ │
│ │ │specializate de intervenţie la │ │
│ │ │dezastre │ │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤
│ │6.1. Manualul de │6. Pregãtire teoreticã adaptatã │530.000 USD│
│ │buzunar cu informaţii │particularitãţilor locale şi │ (2008) │
│ │de bazã pentru │instruire practicã specificã │ │
│ │operaţiuni specializate│6.1.1. Colectarea informaţiilor │ │
│ │de intervenţie la │relevante care sã formeze baza │ │
│ │dezastre este elaborat,│pentru un manual de buzunar pentru│ │
│ │adoptat, multiplicat │operaţiuni specializate de │ │
│ │(300 copii) şi │intervenţie la urgenţã │ │
│ │distribuit │ │ │
│ │6.2. Pregãtirea │6.1.2. Elaborarea, editarea, │ │
│ │teoreticã adaptatã │tipãrirea şi distribuţia │ │
│ │particularitãţilor │manualului de buzunar │ │
│ │locale şi instruirea │6.2.1. Realizarea pregãtirii │ │
│ │practicã specificã sunt│teoretice şi practice specifice │ │
│ │realizate pentru │(minimum 84 de angajaţi în total) │ │
│ │minimum 84 de angajaţi │pentru regiunile particulare ale │ │
│ │6.3. Sunt livrate │României: zona costierã a Mãrii │ │
│ │cantitãţi limitate de │Negre, zona riveranã Dunãrii şi │ │
│ │echipamente speciali- │Delta Dunãrii, zona municipiului │ │
│ │zate, necesare în │Bucureşti şi judeţul Ilfov, zona │ │
│ │conformitate cu │centralã şi de nord-vest, zona │ │
│ │particularitãţile │de est │ │
│ │specifice fiecãrei │ │ │
│ │regiuni │6.3.1. Livrarea unor cantitãţi │ │
│ │ │limitate de echipamente speciali- │ │
│ │ │zate, necesare în conformitate cu │ │
│ │ │particularitãţile specifice │ │
│ │ │fiecãrei regiuni │ │
└───────────────────┴───────────────────────┴──────────────────────────────────┴───────────┘



SECŢIUNEA a III-a
Planul de lucru anual/anul 2007





┌──────────────────┬─────────────────────┬───────────┬────┬────────────────────────────────┐
│Rezultate scontate│ Activitãţi │ Calendar │Par-│ Buget planificat │
│CP şi indicatori, │ planificate ├──┬──┬──┬──┤tea ├─────┬─────────────────┬────────┤
│inclusiv obiective│ │Q1│Q2│Q3│Q4│res │Sursa│ Descrierea │ │
│ anuale │ │ │ │ │ │pon │fondu│ bugetului │Valoarea│
│ │ │ │ │ │ │sabi│rilor│ │ (USD) │
│ │ │ │ │ │ │lã │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│Unitatea de │Selectarea PA │ │ │ │ │ │ │Contract servicii│ 0│
│implementare a │(asistent proiect) │ │x │ │ │PNUD│ │persoane │ │
│Proiectului ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │Personalul │ │ │ │ │ │ │Contract servicii│ 33.000│
│ │Proiectului │ x│x │x │ x│PNUD│04000│persoane │ │
│ ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │Echipamente pentru │ x│x │x │ x│PNUD│04000│Procurare │ 15.500│
│ │Proiect │ │ │ │ │ │ │echipament, auto,│ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │mobilier │ │
│ ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │Biroul Proiectului │x │ x│ x│ x│PNUD│04000│Comunicaţii şi │ 5.000│
│ │ │ │ │ │ │ │ │biroticã │ │
├──────────────────┼─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│Evaluarea │Chestionare pentru │x │ x│ │ │PNUD│04000│Tipãrire │ 1.000│
│corespunzãtoare a │evaluarea │ │ │ │ │IGSU│ │ │ │
│nevoilor de dotare│necesitãţilor, │ │ │ │ │ │ │ │ │
│şi pregãtire la │diseminare │ │ │ │ │ │ │ │ │
│nivel central şi ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│local şi planifi- │Misiuni de evaluare │x │x │ │ │PNUD│04000│Costuri misiuni │ 2.000│
│carea detaliatã a │pe regiuni │ │ │ │ │ │ │ │ │
│activitãţilor ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │Raportul de evaluare │ │ x│ │ │PNUD│04000│Costuri diverse │ 1.000│
│ │a necesitãţilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │elaborat, revizuit │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │şi adoptat │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │Şedinţe expert şi de │ │ x│ │ │PNUD│04000│Costuri │ 3.000│
│ │planificare │ │ │ │ │ │ │evenimente │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │diverse │ │
├──────────────────┼─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│Minimum 6 echipe │Selectarea │ │ x│ │ │PNUD│04000│Tipãrire │ 2.000│
│speciale de │personalului adecvat │ │ │ │ │IGSU│ │ │ │
│intervenţie la │şi disponibil; │ │ │ │ │ │ │ │ │
│dezastre (ESID) │pliante/postere, │ │ │ │ │ │ │ │ │
│sunt instruite şi │diseminare │ │ │ │ │ │ │ │ │
│dotate cu ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│echipamentele de │Achiziţionarea │ │ │ x│ │PNUD│30000│Contract │ 216.000│
│intervenţie │echipamentelor de │ │ │ │ │ │ │achiziţie │ │
│necesare │intervenţie (48 de │ │ │ │ │ │ │bunuri │ │
│ │seturi) │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │Instruire teoreticã │ │ x│ x│ │PNUD│30000│Contract servicii│ 24.000│
│ │şi examinãri (48 de │ │ │ │ │ │ │pentru instruire │ │
│ │cursanţi) │ │ │ │ │ │ │teoreticã │ │
│ ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │Instruire practicã şi│ │ │x │ │PNUD│30000│Contract servicii│ 96.000│
│ │examinare finalã │ │ │ │ │ │ │pentru instruire │ │
│ │(48 de cursanţi) │ │ │ │ │ │ │practicã │ │
│ ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │Înmânarea │ │ │x │ │PNUD│04000│Costuri │ 1.000│
│ │certificatelor de │ │ │ │ │IGSU│ │evenimente │ │
│ │absolvire │ │ │ │ │ │ │diverse │ │
├──────────────────┼─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│Echipele speciale │Elaborarea │ │ │ x│ x│PNUD│04000│Contract │ 4.500│
│de intervenţie la │procedurilor de │ │ │ │ │IGSU│ │consultant │ │
│dezastre ESID │funcţionare şi de │ │ │ │ │ │ │naţional │ │
│sunt constituite │intervenţie pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │
│şi operaţio- │ESID │ │ │ │ │ │ │ │ │
│nalizate ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │Supraveghere │ │ │ │x │PNUD│04000│Costuri misiuni │ 1.500│
│ │profesionalã/testarea│ │ │ │ │IGSU│ │ │ │
│ │procedurilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │Seminarii/şedinţe │ │ │ │x │PNUD│04000│Costuri │ 2.000│
│ │expert │ │ │ │ │ │ │evenimente │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │diverse │ │
│ ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │Raport de activitate,│ │ │ │x │PNUD│04000│Costuri │ 7.000│
│ │şedinţã bilanţ şi │ │ │ │ │ │ │evenimente │ │
│ │conferinţã de presã │ │ │ │ │ │ │diverse │ │
├──────────────────┼─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│Minimum 8 ESID │Estimarea │ │ │ x│ x│PNUD│04000│Costuri diverse │ 1.000│
│existente sunt │capabilitãţilor, │ │ │ │ │IGSU│ │ │ │
│dotate cu │evaluarea persona- │ │ │ │ │ │ │ │ │
│echipamente │lului şi inventar │ │ │ │ │ │ │ │ │
│performante │echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru intervenţie├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│şi pregãtite la │Examinare, service şi│ │ │ │x │PNUD│30000│Contract pentru │ 20.000│
│nivel înalt │recondiţionare/ │ │ │ │ │ │ │service │ │
│(parţial) │reparare echipament │ │ │ │ │ │ │echipamente │ │
│ │existent │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │Achiziţia de │ │ │ │x │PNUD│30000│Contract │ 96.000│
│ │echipament performant│ │ │ │ │ │ │achiziţie │ │
│ │de intervenţie (pânã │ │ │ │ │ │ │bunuri │ │
│ │la 24 de seturi) │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │Instruire teoreticã │ │ │ │x │PNUD│30000│Contract servicii│ 24.190│
│ │de nivel înalt şi │ │ │ │ │ │ │pentru instruire │ │
│ │examinãri (24 de │ │ │ │ │ │ │teoreticã │ │
│ │cursanţi) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Diverse │Comisioane bancare │x │x │x │x │PNUD│04000│Costuri diverse │ 500│
├──────────────────┼─────────────────────┼──┼──┼──┼──┼────┼─────┼─────────────────┼────────┤
│TOTAL (USD): │ │ │ │ │ │ │ │ │ 556.190│
└──────────────────┴─────────────────────┴──┴──┴──┴──┴────┴─────┴─────────────────┴────────┘


Contribuţie netã Guvern 476.190
Costuri de management (GMS) 3% 14.286
Costuri administrative (ISS) 2% 9.524
Total contribuţie Guvern 500.000
Contribuţie PNUD (TRAC total net+ISS 2%) 80.000
Total Proiect 580.000



SECŢIUNEA a IV-a
Alte acorduri

Proiectul necesitã ca anumite acţiuni cruciale (angajamentul de furnizare a anumitor resurse, cum ar fi locaţia centrelor, asigurarea suportului etc.) sã fie realizate de autoritãţile guvernamentale. Este necesar sã existe o acceptare a aranjamentelor de implementare detaliate în cuprinsul prezentului document. Sprijinul diverselor oficialitãţi guvernamentale la nivel naţional este, de asemenea, important pentru sustenabilitatea Proiectului.
Urmãtoarele acorduri legale vor fi încheiate, pentru a diminua orice risc legat de implementare:
* Acord de cofinanţare între PNUD şi Ministerul Administraţiei şi Internelor - Guvernul României referitor la implementarea proiectului "Întãrirea capacitãţii Guvernului României de a gestiona situaţiile dificile generate de dezastre naturale - Dezvoltarea capacitãţii pentru situaţii de urgenţã (CDES)".
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016