Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Guvernul României hotărăşte: ART. 1 Taxele vamale şi celelalte drepturi cuvenite bugetului de stat pentru produsele de import se calculează în funcţie de valoarea în vamă, determinată potrivit regulilor prevăzute în Acordul pentru aplicarea art. VII din Acordul general pentru tarife şi comerţ şi, în principal, pe baza valorii de tranzacţie. Importatorii sunt obligaţi să declare la autorităţile vamale valoarea reală a tranzacţiilor comerciale, dovedite cu acte justificative. ART. 2 Pentru produsele cuprinse în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre se instituie controlul obligatoriu al valorii declarate. In aceste cazuri, organele vamale vor proceda astfel: a) taxele vamale şi celelalte drepturi cuvenite bugetului de stat, calculate în baza preţurilor din facturile prezentate de importatori, se încasează şi se virează la bugetul de stat; b) taxele vamale şi celelalte drepturi cuvenite bugetului de stat, rezultate din diferenţa dintre valoarea prevăzută în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre şi cea din factura, se încasează cu titlu de garanţie, iar pentru operaţiunea de import se acorda liber de vamă provizoriu pe timp de 30 de zile, potrivit art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/1993 privind Tariful vamal de import al României. ART. 3 Când importatorul este de acord ca taxele vamale şi celelalte drepturi cuvenite bugetului de stat sa fie calculate în temeiul anexei nr. 1 la prezenta hotărâre, pentru operaţiunea de vamuire se acorda liber de vama definitiv. ART. 4 În cazul în care se recurge la vamuirea produselor cu liber de vamă provizoriu, conform art. 2 lit. b), pe declaraţia de valoare în vamă organele vamale menţionează ca în locul valorii de tranzacţie se aplica metoda comparativa de determinare a valorii în vama potrivit art. 2 din Acordul privind aplicarea art. VII din Acordul general pentru tarife şi comerţ. ART. 5 Contestaţiile la operaţiunile de vamuire efectuate conform prevederilor prezentei hotărâri se depun şi se soluţionează conform prevederilor art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/1993. Obligaţia de a face dovada realităţii valorii de tranzacţie declarata la autorităţile vamale este în sarcina importatorului. În vederea soluţionării contestaţiilor, autorităţile abilitate sa efectueze controlul ulterior, precum şi instanţele de judecata verifica documentele prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre şi ţin seama de nivelul valorilor de comercializare pe piaţa externa şi interna. ART. 6 Garanţiile constituite potrivit art. 2 lit. b) se virează la bugetul de stat în termen de 10 zile de la primirea de către Direcţia generală a vamilor a hotărârii judecătoreşti irevocabile, de respingere a contestaţiei sau, în situaţia nerespectării termenelor de depunere a contestaţiei, de la expirarea acestor termene. ART. 7 În cazul produselor vamuite în baza art. 2 din prezenta hotărâre, pentru garanţiile constituite şi devenite exigibile nu se percep penalităţi de întârziere. Pentru garanţiile constituite administraţia vamală nu datorează dobândă. ART. 8 Se autorizează Ministerul Finanţelor ca, periodic, împreună cu Ministerul Comerţului sa modifice structura listei şi să actualizeze nivelul valorilor în vamă în funcţie de evoluţia preţurilor pe piaţa externă. ART. 9 Pe perioada aplicării prevederilor prezentei hotărâri, taxa vamală pentru produsele "Whisky" - cod tarifar 2208.30 şi "Gin" - cod tarifar 2208.50 se reduce la 100% . ART. 10 Prevederile prezentei hotărâri se aplica experimental pe o perioada de 6 luni de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României. PRIM-MINISTRU NICOLAE VĂCĂROIU Contrasemnează: --------------- Ministru de stat, ministrul finanţelor, Florin Georgescu Ministrul comerţului, Petru Crişan Bucureşti, 27 octombrie 1995 Nr. 864. ANEXA 1 LISTA produselor pentru care sunt stabilite valori de comparaţie în scopul determinării garanţiei vamale
-----------------------------------------------------------------------
Nr. Valoarea de
crt. Produsul comparaţie**)
-----------------------------------------------------------------------
0 1 2
-----------------------------------------------------------------------
1. Tigarete*)
- superioare 15 $/1.000 buc
- medii 10 $/1.000 buc
2. Whisky 4 $/litru
- mărcile: Ballantine's, Teachers, Chivas
Imperial, Glenkinchie, Jim Bean, Johnie
Walker, Johnie Walker Black Label, Chivas
Regal, J & B Black White, Cardhu Single
Highland Malt, Seagram, White & MacKay,
Cragganmore Single Malt, Black Label, Jack
Daniel's, Bell's, Glenmorangie Pure Malt
şi altele similare
3. Whisky, alte mărci 2 $/litru
4. Cafea prajită, inclusiv cu înlocuitori 1,22 $/kg
5. Cafea solubilă 4 $/kg
6. Bere:
- în cutii 0,40 $/litru
- în sticle sau în alte ambalaje 0,30 $/litru
7. Lichior 3 $/litru
8. Votcă 2 $/litru
9. Gin 3 $/litru
10. Alcool etilic nedenaturat, cu o concentraţie
alcoolică determinată în funcţie de volum de
80% volum sau peste 0,60 $/litru
11. Alcool etilic nedenaturat, cu o concentraţie
alcoolică determinată în funcţie de volum de
până la 80% volum 0,50 $/litru
-----------------------
*) Conform Ordinului ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 444/1994,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 102 din 21 aprilie 1994.
**) Valoarea produselor prezentate la import se calculează proporţional cu
valoarea prevăzută în lista care cuprinde unităţile de măsură specifice.
ANEXA 2 LISTA justificărilor, documentelor şi evidenţelor ce vor fi solicitate pentru soluţionarea contestaţiilor - ofertele de preţ ale producătorului mărfii; - factura comercială (eventual vizată de societatea bancară); - contractul de vânzare-cumpărare; - documentul de transport; - listele specificative; - contractul de asigurare a mărfii; - poliţa de asigurare; - facturile privind exportul unor mărfuri identice sau similare către alte ţări decât ţara de import; - statutul firmei importatoare; - statutul firmei exportatoare; - documentele privind legătura dintre importator sau exportator care pot influenta preţul de tranzacţie; - datele privind evidenţa contabilă a importatorului; - ordinele de plată în valută vizate de societatea bancară; - extrasul contului în valută din care s-a efectuat plata; - actul privind recepţia mărfurilor; - notele contabile privind înregistrarea mărfurilor şi plata acestora; - actele de vânzare către beneficiari interni; - documentele pentru obţinerea valutei prin schimb valutar pe piaţa valutară; - orice alta justificare sau evidenţă legată de tranzacţia respectivă. ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.