Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 857 din 18 octombrie 1999  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 857 din 18 octombrie 1999 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 538 din 4 noiembrie 1999

În temeiul <>art. 1 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea licitaţiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Ministerul Apãrãrii Naţionale va emite norme metodologice în aplicarea prezentei hotãrâri în termen de 45 de zile de la publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Prezenta hotãrâre va intra în vigoare la 60 de zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial al României.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
-----------------
p. Ministru de stat,
ministrul apãrãrii naţionale,
Ioan Mircea Plangu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


ANEXA 1

REGULAMENT

privind organizarea licitaţiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale

CAP. 1
Dispoziţii generale
1. Bunurile scoase din funcţiune, aflate în administrarea structurilor din compunerea Ministerului Apãrãrii Naţionale, pot fi valorificate în starea fizica în care se afla sau ca materiale şi piese rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii lor, astfel:
a) prin licitaţie;
b) prin valorificare directa fãrã organizare de licitaţie, în cazul în care producãtorul sau alt ofertant accepta schimbarea bunului cu altul nou, cu aceiaşi parametri, sau în alte situaţii aprobate de ministrul apãrãrii naţionale, la propunerea şefului Statului Major General;
c) prin transmitere, fãrã plata, la alte instituţii publice, în condiţiile legii.
2. În sensul prezentului regulament, prin bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice alte obiecte, de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu excepţia clãdirilor şi terenurilor.
3. Fac obiectul valorificãrii bunurile materiale:
- cu resursele de funcţionare (ani, ore, km etc.) îndeplinite, care pentru refacerea resursei necesita cheltuieli mai mari de 60% din valoarea de înlocuire;
- cu resursele de funcţionare (ani, ore, km etc.) neindeplinite, dacã acestea nu mai sunt necesare armatei, sunt excedentare sau dacã Ministerul Apãrãrii Naţionale nu mai are dreptul sa le foloseascã, dar care pot fi folosite în continuare de cãtre alte persoane juridice sau fizice;
- rezultate din dezmembrari, delaborari sau cele reziduale, în urma tragerilor.
4. Bunurile care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datoritã caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate la intern prin agenţii economici acreditaţi în productiacomercializarea unor asemenea bunuri, iar la extern, prin Regia Autonomã "Romtehnica", pe baza preţurilor negociate între pãrţi.
5. Deşeurile rezultate în urma delaborarilor se pot valorifica prin agenţi economici romani producãtori de muniţii, prin negocierea preţului.
6. Bunurile aflate în administrarea structurilor din compunerea Ministerului Apãrãrii Naţionale, dezafectate de dotarea specific militarã, precum şi cele care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate prin licitaţie publica deschisã cu strigare.
7. Pentru bunurile a cãror valorificare a fost aprobatã se interzice efectuarea oricãror lucrãri ce necesita consum de manopera şi materiale pentru schimbarea stãrii tehnice în care se aflau la data întocmirii proceselor-verbale de scoatere din funcţiune.
Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedemolate sau nedezmembrate, precum şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii, al cãror preţ iniţial de vânzare este de peste 10.000.000 lei/bucata, structurile abilitate prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale vor publica anunţurile de vânzare într-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã pentru licitaţie.
De asemenea, unitãţile militare gestionare afişeazã anunţul de vânzare la sediul propriu, precum şi la sediul autoritãţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorialã funcţioneazã, cu 15 zile înainte de desfãşurarea licitaţiei.
Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedemolate sau nedezmembrate, precum şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii, al cãror preţ iniţial de vânzare este sub 10.000.000 lei/bucata, unitãţile militare gestionare vor face publica data stabilitã pentru licitaţie numai prin afişarea anunţului de vânzare la sediul propriu, precum şi la sediul autoritãţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorialã funcţioneazã, cu 15 zile înainte de desfãşurarea licitaţiei.
8. Anunţul privind vânzarea prin licitaţie va conţine urmãtoarele informaţii:
a) denumirea şi adresa unitãţii organizatoare a licitaţiei, precum şi locul unde pot fi vazute bunurile scoase din funcţiune sau, dupã caz, materialele şi piesele care fac obiectul licitaţiei;
b) adresa, data şi ora ţinerii licitaţiei pentru vânzarea bunurilor, precum şi datele de desfãşurare a urmãtoarelor licitaţii, în caz de neadjudecare;
c) numãrul de telefon sau de fax la care se pot obţine informaţii despre bunurile ce fac obiectul licitaţiei, precum şi condiţiile pe care trebuie sa le îndeplineascã eventualii achizitori spre a fi admişi la licitaţie;
d) preţul de pornire a licitaţiei;
e) cota garanţiei de participare la licitaţie.
9. La licitaţiile de vânzare a bunurilor scoase din funcţiune sau, dupã caz, a materialelor ori pieselor rezultate în urma demolarii ori dezmembrarii acestora poate participa orice persoana fizica sau juridicã care prezintã, pana la data ţinerii şedinţei de licitaţie, urmãtoarele documente:
a) chitanţa de achitare a cotei de cheltuieli de participare la licitaţie, eliberata de casieria unitãţii organizatoare;
b) copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului şi de pe codul fiscal, pentru persoane juridice romane, sau copie de pe actul de identitate pentru persoanele fizice.

CAP. 2
Evaluarea bunurilor

10. Evaluarea bunurilor propuse pentru valorificare prin vânzare se face de cãtre o comisie de evaluare numita prin ordin al comandantului structurii abilitate, compusa din 3-5 membri, din care, în mod obligatoriu, va face parte un reprezentant al compartimentului financiar-contabil.
11. Comisia de evaluare astfel constituitã va întocmi un raport de evaluare a bunurilor care urmeazã sa fie valorificate. Preţul iniţial de vânzare şi, dupã caz, preţurile diminuate vor fi aprobate de ordonatorul de credite de la structura care organizeazã procedura de valorificare.
La evaluarea bunurilor se vor avea în vedere formula prevãzutã în anexa la prezentul regulament, precum şi preţul pieţei la bunuri de acelaşi fel.

CAP. 3
Organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor

12. Licitaţiile se organizeazã de cãtre structurile stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale.
Locul de desfãşurare a licitaţiei se va stabili de organizatorul acesteia, în funcţie de dispunerea unitãţilor militare gestionare ale bunurilor materiale şi de cheltuielile ocazionate de aceasta activitate.
13. Structurile organizatoare numesc prin ordin de zi pe unitate, cu cel puţin 30 de zile înainte de data ţinerii licitaţiei, comisia de licitaţie formatã din minimum 3 membri, în urmãtoarea componenta:
- preşedintele şi secretarul comisiei de licitaţie, din partea unitãţii care organizeazã vânzarea prin licitaţie;
- alţi reprezentanţi, ca membri în comisia de licitaţie, care trebuie sa fie specialişti cu experienta profesionalã în domeniu şi cu probitate morala.
Nu pot face parte din comisia de licitaţie membrii comisiei de evaluare.
14. Nu pot participa la licitaţie, în calitate de cumpãrãtori, membrii comisiilor de evaluare şi ai celor de licitaţie şi nici soţul (sotia), fraţii (surorile), copiii, pãrinţii, socrii sau cumnatii acestor membri.
15. Garanţia de participare la licitaţie va fi stabilitã de comisia de licitaţie, va reprezenta 5-10% din valoarea bunurilor şi va fi depusa în contul unitãţii militare organizatoare a licitaţiei ori va fi plãtitã la casieria acesteia cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înaintea desfãşurãrii licitaţiei.
Garanţia de participare se returneazã participanţilor care nu şi-au adjudecat bunul material licitat sau care nu s-au prezentat la licitaţie.
16. Organizatorul licitaţiei întocmeşte urmãtoarele documente:
a) caietul de sarcini, care cuprinde:
- obiectul licitaţiei;
- cantitatea oferitã;
- preţul de începere a licitaţiei, precum şi valoarea salturilor de supralicitare;
- modalitãţile de plata;
- termenul limita de prezentare a documentelor de cãtre licitatori;
- data şi locul de desfãşurare a licitaţiei;
- modul de desfãşurare a licitaţiei;
- cuantumul garanţiei care trebuie sa fie depusa de cãtre solicitanti pentru a fi admişi la licitaţie;
- modelul de contract (ca anexa);
- o declaraţie a licitatorului de acceptare a modelului de contract;
- clauze asiguratorii privind:
* pierderea garanţiei de participare la licitaţie, în cazul în care câştigãtorul licitaţiei renunţa la cumpãrarea bunului şi refuza semnarea contractului de vânzare-cumpãrare;
* neadmiterea la licitaţie a persoanelor care nu prezintã toate documentele sau care prezintã documente incomplete;
* alte condiţii şi precizãri pe care comisia de licitaţie considera ca este necesar sa le introducã;
b) fişa tehnica a bunului scos din funcţiune, întocmitã de unitatea militarã gestionara;
c) raportul de evaluare;
d) tabelul cuprinzând persoanele care participa la licitaţie. Tabelul se întocmeşte de cãtre comisia de licitaţie pe baza documentelor, a taxei de participare şi a garanţiei;
e) anunţul publicitar.
17. Caietul de sarcini şi fişa tehnica se pun la dispoziţie solicitanţilor, contra cost, cu cel puţin 10 zile înainte de desfãşurarea licitaţiei.
18. Licitatorul are obligaţia sa examineze instrucţiunile, formularele, termenii şi specificaţiile din documentele licitaţiei, iar în cazul în care are nevoie de lãmuriri în legatura cu documentele prezentate, le solicita în scris organizatorului licitaţiei. Organizatorul licitaţiei rãspunde, în scris, la toate solicitarile primite, înainte de termenul limita de depunere a documentelor de cãtre licitatori.
19. Organizatorul licitaţiei poate aduce modificãri documentelor licitaţiei, din proprie initiativa sau ca urmare a solicitãrilor licitatorilor.
Modificãrile la documentele de licitaţie vor fi notificate în scris tuturor licitatorilor, prin telex sau fax, cu cel puţin 5 zile înainte de termenul limita de depunere a documentelor.
Omiterea vreunei informaţii în documentele licitaţiei sau prezentarea unor documente necorespunzãtoare fata de cele stabilite prin caietul de sarcini determina descalificarea licitatorului respectiv.
Documentele licitaţiei vor fi puse la dispoziţie persoanelor juridice şi fizice interesate, contra cost, sub forma unei taxe de participare la licitaţie. În aceasta suma se includ valoarea caietului de sarcini, precum şi cheltuielile de organizare şi desfãşurare a licitaţiei.
20. Comisia de licitaţie va analiza documentele prezentate cu doua zile înainte de începerea licitaţiei şi va întocmi lista cuprinzând ofertanţii acceptaţi, excluzandu-i de la participare pe cei care nu au îndeplinit condiţiile sau care nu au prezentat, în totalitate şi la termenul stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini. Cu aceasta ocazie comisia va verifica:
- dosarele cu documentele licitaţiei;
- dacã publicitatea s-a fãcut în mod corespunzãtor;
- documentele privind calificarea participanţilor la licitaţie, cerute prin caietul de sarcini.
21. Solicitanţilor care prezintã chitanţele de plata a garanţiei şi a taxei de participare la licitaţie li se va permite examinarea amãnunţitã a bunurilor materiale, fãrã punerea în funcţiune sau fãrã efectuarea probelor de rulaj (nu se admit consumuri de energie, de carburanţi şi lubrifianţi sau de piese de schimb şi materiale).
22. Desfãşurarea licitaţiei:
a) Licitaţiile se desfãşoarã sub conducerea comisiei de licitaţie.
Şedinţa de licitaţie este condusã de preşedintele comisiei de licitaţie.
În ziua şi la ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt minimum 2 participanţi, preşedintele comisiei de licitaţie anunta obiectul licitaţiei, face prezenta participanţilor şi constata dacã sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfãşurarea acesteia. Preşedintele anunta preţul iniţial de vânzare de la care porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie.
b) În cazul în care nu s-au prezentat minimum 2 participanţi la licitaţie sau dacã nici un ofertant din cei prezenţi nu a oferit cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va repeta, încheindu-se proces-verbal de constatare.
c) Repetarea licitaţiei se va face numai dupã trecerea a cel puţin doua zile lucrãtoare de la data precedentei licitaţii, iar preţul iniţial va fi diminuat cu 20% .
În cazul în care nici de aceasta data nu se prezintã la licitaţie cel puţin 2 participanţi şi nu se oferã cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va relua dupã cel puţin doua zile lucrãtoare, iar preţul va fi diminuat cu 40% fata de prima licitaţie.
d) Participanţii la licitaţie vor prezenta oferta de preţ prin strigãri. Oferta trebuie sa respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei. Preşedintele comisiei de licitaţie anunta cu glas tare şi clar suma oferitã de licitant.
e) Dacã la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o suma mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunta adjudecarea licitaţiei în favoarea participantului care a oferit ultima suma.
f) Dupã anunţarea verbalã a castigatorului de cãtre preşedintele comisiei de licitaţie licitaţia se declara închisã. Se întocmeşte procesul-verbal care se semneazã de cãtre membrii comisiei de licitaţie şi de cãtre participanţii la licitaţie.
g) Procesul-verbal al licitaţiei, împreunã cu documentele privind organizarea şi desfãşurarea acesteia, se arhiveaza la sediul unitãţii militare organizatoare a licitaţiei, iar un exemplar al procesului-verbal se va trimite unitãţii militare gestionare, constituind baza legalã a încheierii contractului de vânzare-cumpãrare.
23. Participanţii la licitaţie pot formula contestaţii în cazul în care considera ca nu s-au respectat dispoziţiile legale şi precizãrile din caietul de sarcini referitoare la organizarea şi desfãşurarea licitaţiei.
Contestaţiile se depun la sediul unitãţii militare organizatoare a licitaţiei în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia.
24. Unitatea organizatoare a licitaţiei este obligatã sa soluţioneze contestaţia în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunerea acesteia şi sa comunice rezultatul în scris. În acest sens va fi numita o comisie formatã din 2-4 membri, alţii decât cei care fac parte din comisia de licitaţie.
25. În maximum 10 zile lucrãtoare de la adjudecare sau de la soluţionarea contestaţiilor persoana cãreia i s-a adjudecat bunul sau bunurile licitate este obligatã sa semneze contractul de vânzare-cumpãrare şi sa achite preţul acestuia.
Dacã persoana care şi-a adjudecat produsul renunţa la cumpãrarea acestuia sau dacã nu se prezintã în termen de 10 zile lucrãtoare, aceasta pierde garanţia depusa.
26. În cazul în care, dupã a treia licitaţie, nu a fost oferit cel puţin preţul de pornire a licitaţiei, bunurile se vor valorifica conform art. 1 lit. b) şi c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999.
27. Bunurile care nu au fost vândute prin licitaţie, schimbate cu altele noi, cu aceiaşi parametri, sau transmise fãrã plata cãtre alte instituţii publice pot fi valorificate nedezmembrate sau nedemolate, cu aprobarea ordonatorului de credite stabilit prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, prin agenţi economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile, prin oferte de preţ negociabil.
În cazul în care s-au desfãşurat negocierile de preţ, acestea se vor consemna într-un proces-verbal de negociere.

CAP. 4
Dispoziţii finale

28. Cota cheltuielilor de participare la licitaţie se determina astfel încât sa nu depãşeascã cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfãşurarea licitaţiei.


ANEXA 1
---------
la regulament
-------------
FORMULA DE EVALUARE
Evaluarea realã a produsului trebuie sa ţinã seama de: preţul de achiziţie, uzura în funcţionare, influenta vechimii în funcţionare, consumul de resursa, numãrul şi felul reparaţiilor executate, nivelul tehnic etc.
Determinarea valorii unitare reale de inventar, actualizatã, a produsului nedezmembrat (Vr) la data aprobãrii scoaterii din funcţiune, în lei, se face utilizând formula:


Tef Def


Tnorm Dnorm
Vr = Vact x ------------------------------- x Cst x Cnt,
2

în care:
Vact = valoarea unitarã de inventar actualizatã a produsului nou la data la care se face evaluarea. Se utilizeazã valoarea de înlocuire a produsului aflat în fabricaţie sau, prin asimilare, cu unul din aceeaşi grupa sau subgrupa de
produse, la data la care se face evaluarea;


Tef


Tnorm imbatranirii,

în care:
Tef = durata efectivã de exploatare;
Tnorm = timpul total de viata normat (dacã nu este prevãzut în normative, se va considera Tnorm = 30 de ani).
Dacã Tef > Tnorm, coeficientul de diminuare a valorii produsului datoritã imbatranirii se va lua egal cu 0,1;


Def


Dnorm uzurii fizice în timpul functionarii,

în care:
Def = durata de funcţionare efectivã (durata în ore, km echivalenti, cicluri etc.);
Dnorm = durata de funcţionare totalã normata (ore, km echivalenti, cicluri etc.).
Dacã Def > Dnorm, coeficientul de diminuare a valorii produsului datoritã uzurii fizice se va lua egal cu 0,1;
Cst = coeficient de stare tehnica, egal cu:
* 1, dacã produsul este înaintea primei reparaţii medii sau echivalent;
* 0,8, dacã s-a efectuat prima reparatie medie sau echivalent;
* 0,75, dacã s-a îndeplinit norma şi nu s-a efectuat prima reparatie medie;
* 0,6, dacã s-a efectuat prima reparatie capitala sau echivalent;
* 0,5, dacã s-a îndeplinit norma şi nu s-a efectuat prima reparatie capitala sau echivalent;
* 0,45, dacã s-a efectuat a doua reparatie medie sau echivalent;
* 0,4, dacã s-a îndeplinit norma, dar nu s-a efectuat a doua reparatie medie sau echivalent;
* 0,3, dacã s-a efectuat a doua reparatie capitala sau echivalent;
* 0,2, dacã s-a îndeplinit norma, dar nu s-a efectuat a doua reparatie capitala sau echivalent.
Coeficientul de stare tehnica astfel determinat se diminueazã cu 0,1 pentru fiecare 5 ani vechime în exploatare (sau diviziuni, ca urmare a deteriorarii stãrii tehnice prin coroziune, imbatranire, putrezire etc.). În cazul în care valoarea astfel determinata este mai mica de 0,2,
Cst = 0,2;
Cnt = coeficient de nivel tehnic, care reprezintã diminuarea valorii produsului datoritã uzurii morale.
Cnt = 1-0,03 x n,
în care:
n = vechimea în ani a produsului.

NOTA:
1. Valoarea realã astfel obţinutã poate fi corectatã de comisia de evaluare pentru fiecare produs, astfel:
- în plus, atunci când produsul este într-o stare tehnica corespunzãtoare;
- în minus, cu pana la 20%, atunci când produsul necesita reparaţii, altele decât cele regulamentare, completãri cu echipamente etc.
2. Dacã organizatorul licitaţiei are informaţii privind preţul pieţei la produsele ce urmeazã a fi scoase la licitaţie, va pune aceste informaţii la dispoziţie comisiei de licitaţie, pentru orientare pe parcursul desfãşurãrii licitaţiei propriuzise.
3. Valoarea evaluatã conform acestei anexe constituie baza formãrii preţului de vânzare la export al bunului respectiv, dacã exista solicitãri de acest fel.
----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016