Guvernul României hotărăşte: ART. 1 Se aprobă înfiinţarea, prin reorganizarea unor subunităţi din cadrul Regiei Autonome de Electricitate "Renel", a societăţilor comerciale pe acţiuni, persoane juridice, cu denumirea, sediul, obiectul de activitate şi capitalul social iniţial prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre. ART. 2 Societăţile comerciale pe acţiuni se vor organiza şi vor funcţiona în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu statutele prevăzute în anexele nr. 2.1-2.8*) la prezenta hotărâre.-------- *) Anexele nr. 2.1-2.8 se transmit unităţilor interesate. Statutul-cadru al societăţilor comerciale înfiinţate potrivit art. 1 este cuprins în anexa nr. 2. ART. 3 Capitalurile sociale iniţiale ale societăţilor comerciale nou-înfiinţate se constituie prin preluarea, pe baza de protocol, a elementelor de bilanţ la data de 30 iunie 1994 aferente subunităţilor Regiei Autonome de Electricitate "Renel" care se reorganizează. Capitalurile sociale iniţiale ale societăţilor comerciale nou-înfiinţate vor fi reevaluate potrivit Hotărârii Guvernului nr. 500/1994. Ca urmare a operaţiunii de reorganizare prevăzute la art. 1, Regia Autonomă de Electricitate "Renel" îşi va diminua patrimoniul cu activul şi pasivul preluate de societăţile comerciale nou-înfiinţate. ART. 4 Regulamentul de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome de Electricitate "Renel", prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1199/1990 privind înfiinţarea Regiei Autonome de Electricitate "Renel", publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 19 din 26 ianuarie 1991, cu modificările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta hotărâre. ART. 5 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU NICOLAE VĂCĂROIU Contrasemnează: ---------------- Ministru de stat, ministrul finanţelor, Florin Georgescu Ministrul industriilor, Dumitru Popescu Bucureşti, 25 noiembrie 1994. Nr. 846. ANEXA 1 LISTA societăţilor comerciale care se înfiinţează prin reorganizarea unor subunităţi din cadrul Regiei Autonome de Electricitate "Renel"
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capitalul
social
──────────
Mijloace
Nr. Denumirea Forma Sediul fixe + Subunitatea
crt. societăţii juridică ────── Obiectul de mijloace care se re-
comerciale localita- activitate circulante organizează
tea, (mii lei)
judeţul
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Societatea Societate Câmpina, - Producerea, repara- 554.075 Uzina de
Comercială comercială str. rea, modernizarea, ------- piese de
"Electro- pe acţiuni Ecaterina retehnologizarea 521.143 schimb,
reparaţii" Teodoroiu şi comercializarea 32.932 subansam-
- S.A. nr. 24, de maşini, instalaţii, bluri şi
Câmpina judeţul componente şi piese agregate
Prahova de schimb pentru energetice
sectorul energetic, Câmpina din
industrial, protecţia Filiala
mediului. "Energo-
- Executarea de produse reparaţii"
industriale, de uz gos- Bucureşti
podăresc şi agricol,
inclusiv prin recuperarea
deşeurilor, produse co-
nexe în domeniul mecanic,
recondiţionarea pieselor
industriale prin noi
procedee convenţionale şi
neconvenţionale.
- Colaborări pentru semi-
fabricate şi produse,
efectuarea de lucrări şi
prestarea de servicii
pentru persoane fizice şi
juridice, inclusiv
transport de mărfuri şi
persoane, precum şi acti-
vitate de închiriere.
- Realizarea de acţiuni
sociale pentru personalul
societăţii.
- Efectuarea de alte ope-
raţiuni comerciale,
organizare de depozite.
- Desfăşurarea de opera-
ţiuni de comerţ exterior.
- Servicii de proiectare,
documentare şi asistenţă
tehnico-economică.
2. Societatea Societate Braşov, - Idem. 1.543.000 Uzina de
Comercială comercială str. Zi- --------- piese de
"Energo" - pe acţiuni zinului 1.402.228 schimb,
S.A. nr. 123, 140.772 subansam-
Braşov judeţul bluri şi
Braşov agregate
energetice
Braşov din
Filiala
"Energo-
reparaţii"
Bucureşti
3. Societatea Societate Bucu- - Conceperea, proiec- 300.000 Centrul de
Comercială comercială resti, tarea, realizarea, ------- micropro-
"Irmeb" - pe acţiuni Calea modernizarea, repa- 270.000 ducţie din
S.A. Vitan rarea, comercializa- 30.000 ICEMENERG
Bucureşti nr. 289, rea de aparate de Bucureşti
sectorul 3 încercare, măsura,
comandă, automatizare
şi control, de aparate,
de echipamente, de
instalaţii tehnologice
şi de protecţie, de
componente şi piese de
schimb pentru sectorul
energetic, industrial,
agricole şi de larg consum.
- Realizarea şi comerciali-
zarea de produse prin
valorificarea deşeurilor
rezultate din activitatea
de baza, producerea şi
comercializarea de bunuri
de larg consum.
- Servicii de consultanţă,
asistenţă tehnică de
specialitate, lucrări de
montaj, service şi punere
în funcţiune în ţară şi
străinătate pentru pro-
dusele din profilul de
activitate.
- Activităţi de interme-
diere şi reprezentare
pentru persoane fizice
şi juridice din ţară
şi străinătate.
- Efectuarea de opera-
ţiuni comerciale în
ţară şi străinătate.
- Efectuarea de opera-
ţiuni de transport
pentru realizarea
obiectului de
activitate, precum
şi pentru alte per-
soane fizice şi
juridice din ţară şi
străinătate.
- Cooperarea şi asocie-
rea cu terţe persoane
fizice şi juridice din
ţară şi din străinătate,
în vederea realizării
obiectului
de activitate.
- Concesionarea, locaţia
de gestiune şi închi-
rierea de active la
persoane fizice şi
juridice.
- Colaborarea cu unităţi
de comerţ exterior şi
unităţi bancare, efectu-
area de operaţiuni
valutare, conform
legii.
- Realizarea de activi-
tăţi şi acţiuni
sociale pentru per-
soane fizice şi
juridice din cadrul
societăţii comerciale
şi din afara ei.
- Activităţi de editare.
4. Societatea Societate Sibiu, - Cercetarea, proiec- 325.000 Sucursala
Comercială comercială sos. tarea, producerea, ------- ICEMENERG
"Irmes" - pe Ştefan modernizarea, reteh- 318.000 Sibiu
S.A. Sibiu acţiuni cel Mare nologizarea şi 6.995
nr. 195, comercializarea de
judeţul instalaţii, aparate
Sibiu şi instrumente de măsură,
echipamente şi elemente de
automatizare, standuri
aparatura de laborator
pentru sectorul ener-
getic, industrie, pro-
tectia mediului, în
ţară şi străinătate.
- Cercetarea, proiectarea,
prelucrarea şi comer-
cializarea de echipa-
mente şi produse in-
dustriale, aparatură
şi instrumente de
măsură, verificare
şi control pentru
procese industriale
şi procese conexe în
domeniul mecanic,
minier, chimic, meta-
lurgic, electronic.
- Proiectarea şi execu-
ţia de lucrări în do-
meniul metalurgiei
feroase şi neferoase,
prelucrării la cald,
articole din material
plastic, cauciuc, lemn,
hârtie şi carton, cola-
borări pentru semifa-
bricate şi produse.
- Asistenţă tehnică,
consulting, inginerie
pentru echipamente,
instalaţii şi aparate
de măsura şi control,
reparaţii, punere în
funcţiune în domeniul
energetic, precum şi
în alte industrii,
inclusiv control
tehnologic în ţară
şi străinătate.
- Operaţiuni de service
pentru persoanele
fizice şi juridice
din domeniile de
activitate menţionate
mai sus, în ţară şi
în străinătate.
- Producerea şi comer-
cializarea produselor
realizate prin valo-
rificarea deşeurilor
rezultate din activi-
tatea industrială de
bază.
- Efectuarea de opera-
ţiuni comerciale la
intern şi extern
pentru produse din
domeniul energetic,
electronic şi alte
domenii, inclusiv
bunuri de larg consum.
- Realizarea de produse
industriale şi agro-
alimentare şi bunuri
de larg consum şi
comercializarea
acestora.
- Concesionarea, locaţia
de gestiune şi închi-
rierea de active la
persoane juridice şi
fizice.
- Colaborarea cu uni-
tăţile bancare şi de
comerţ exterior la
participarea la
licitaţii valutare.
- Acţiuni de intermediere,
processing, prelucrări
şi intermedieri în dome-
niul materiilor prime,
materialelor, semifa-
bricatelor şi produselor
finite din domeniul
energetic, metalurgic,
minier, chimic, electronic,
automatizări, reali-
zarea şi funcţionarea
de programe de calcul,
prelevarea de date şi
activităţi legate de
informatică.
- Realizarea de acţiuni
sociale pentru perso-
nalul societăţii.
- Efectuarea de alte
operaţiuni comerciale.
- Efectuarea de opera-
ţiuni de import-
export de mărfuri
şi servicii.
- Efectuarea de acti-
vităţi de dactilogra-
fiere, multiplicări
şi traduceri pentru
persoane fizice şi
juridice.
5. Societatea Societate Bucu- - Proiectare, consul- 33.000 Parte din
Comercială comercială reşti, tanţă, asistenţă ------ activităţi-
"Societatea pe bd. tehnică, engineering 22.800 le de pro-
de Servicii acţiuni Lacul Tei pentru lucrări în 10.200 iectare,
şi Proiec- nr. 1, domeniul energetic, asistenţă
tari Ener- sectorul 1 precum şi pentru alte tehnică,
getice" obiective civile şi inginerie
- S.A. industriale din ţară pentru lu-
Bucureşti şi din străinătate. crări în
- Operaţiuni de service domeniul
pentru persoane fizice energetic
şi juridice din dome- şi alte
niile de activitate obiective
menţionate mai sus. civile
- Întocmirea de documen- şi indus-
taţii economice şi triale din
evaluare patrimonii. Institutul
- Prestare de servicii de Studii
în domeniul informatic. şi Pro-
- Producerea şi comer- iectări
cializarea produselor Energetice
realizate din producţia Bucureşti
proprie.
- Efectuarea de opera-
ţiuni comerciale la
intern şi extern pentru
produse din domeniul
energetic şi alte
domenii, inclusiv
bunuri de larg consum.
- Concesionarea, locaţia
de gestiune şi inchi-
rierea de active la
persoane juridice sau
fizice.
- Colaborarea cu unităţi
bancare, pentru părţi-
ciparea la licitaţii
valutare.
- Realizarea de acţiuni
sociale pentru per-
sonalul societăţii.
- Efectuarea de alte
operaţiuni comerciale.
6. Societatea Societate Iaşi, - Proiectare, consul- 16.925 Filiala
Comercială comercială str. tanţă, asistenţă ------ Iaşi a
"Termopro- pe Lascar tehnică, engineering 8.216 Institu-
iect" - S.A. acţiuni Catargi pentru lucrări în 8.709 tului de
Iaşi nr. 54, domeniul energetic, Studii şi
judeţul precum şi pentru alte Proiectări
Iaşi obiective civile şi Energetice
industriale din ţară Bucureşti
şi străinătate.
- Operaţiuni de service
pentru persoanele fizice
şi juridice din dome-
niile de activitate
menţionate mai sus.
- Întocmire de documen-
taţii economice şi
evaluare de patrimoniu.
- Prestare de servicii
în domeniul informatic.
- Producerea şi comer-
cializarea produselor
realizate din producţia
proprie.
- Producerea şi comer-
cializarea produselor
realizate prin valo-
rificarea deşeurilor
obţinute din activi-
tatea industrială de
bază.
- Efectuarea de opera-
ţiuni comerciale la
intern şi extern
pentru produse din
domeniul energetic
şi alte domenii,
inclusiv bunuri de
larg consum.
- Concesionarea, locaţia
de gestiune şi închi-
rierea de active la
persoane juridice şi
fizice.
- Colaborarea cu unită-
ţile bancare pentru
participarea la
licitaţii valutare.
- Realizarea de acţiuni
sociale pentru perso-
nalul societăţii.
- Efectuarea de alte
operaţiuni comerciale.
7. Societatea Societate Bucu- - Proiectare de elemen- 11.600 Parte din
Comercială comercială reşti, te de detalii de exe- ------ activităţi-
"Auxcon- pe bd. Lacul cutie şi elaborare 10.500 le de pro-
proiect" - acţiuni Tei nr. de documentaţii teh- 1.100 iectare,
S.A. 18, et. 4, nico-economice pentru detalii de
Bucureşti sectorul 1 lucrări de construcţii execuţie
din ţară şi din străină- pentru
tate. construc-
- Prestare de servicii ţii, eva-
pentru persoane fizice luări de
şi juridice din activi- patrimoniu,
tatea de informatică, ediţie,
economică, evaluări desen din
patrimoniu, desen şi Institu-
editare. tul de
- Editarea şi difuzarea Studii şi
de lucrări, publicaţii Proiectări
şi reclame. Hidroteh-
- Producerea şi comer- nice
cializarea produselor Bucureşti
realizate cu forţe
proprii.
- Realizarea de opera-
ţiuni comerciale în
ţară şi în străinătate.
- Efectuarea de servicii
de transport marfă şi
persoane.
- Încheierea sau darea
în locaţie de gestiune
de mijloace fixe în
condiţiile utilizării
cu maximă profitabili-
tate a acestora.
- Efectuarea de opera-
ţiuni comerciale şi
de depozitare.
- Realizarea de acţiuni
sociale pentru perso-
nalul propriu şi
terţi.
8. Societatea Societate Sebeş, - Executarea de lucrări 71.025 Secţia de
Comercială comercială str. de cercetări şi studii------ lucrări
"Geotehnica" pe Călăraşi geologice-geotehnice 47.630 geologice
- S.A. acţiuni nr. 92, prin foraje mecanice, 23.395 de teren
Sebeş judeţul foraje geotehnice şi Transilva-
Alba hidrologice, lucrări nia din
miniere de subteran Institu-
şi suprafaţă, alte tul de
lucrări cu specific Studii
geofizic. Geotehnice
- Executarea de puţuri şi Geofizi-
de alimentare cu apă, ce "Geotec"
captări de apă, inclu- Bucureşti
siv instalaţii de
transport al acesteia,
rezervoare de apă şi
alte instalaţii.
- Producţia industrială
în domeniul construc-
ţiilor de maşini, a
industriei uşoare şi
alimentare, precum şi
a prelucrărilor meca-
nice, recondiţionarea
şi confecţionarea
pieselor, subansamblu-
rilor şi dispozitive-
lor, reparaţii de
utilaje etc.
- Executarea de măsu-
ratori topogeodezice.
- Colaborarea cu alţi
agenţi economici pen-
tru obţinerea de pro-
duse, efectuarea de
lucrări şi prestarea
servicii pentru per-
soane fizice şi
juridice, atât în
ţară cât şi în stră-
inătate.
- Lucrări de laborator
geotehnic şi chimic.
- Lucrări de construc-
tii şi reparaţii
construcţii indus-
triale şi civile.
- Prestări servicii
în agricultură şi
industria alimentară.
- Transport rutier de
marfă şi persoane
necesar activităţii
proprii, precum şi
pentru persoane
fizice şi juridice.
- Închirieri de spaţii,
terenuri, utilaje etc.
- Proiectare, consultan-
ţă în domeniile geo-
tehnic, construcţii
industriale şi civile,
construcţii de maşini,
construcţii şi repara-
tii drumuri, rezerve
de minerale utile,
materiale de construc-
tii etc.
- Realizarea de acţiuni
sociale pentru per-
sonalul societăţii.
- Efectuarea de opera-
ţiuni comerciale şi
depozitare.
- Desfăşurarea de ope-
raţiuni de comerţ
exterior.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL : 2.854.625
---------
2.600.522
254.103
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 2 STATUTUL*) Societăţii Comerciale "............" - S.A. ......------------ *) Denumirea, sediul, capitalul social, scopul şi obiectul de activitate pentru fiecare societate comercială în parte sunt cele prevăzute în anexa nr. 1. CAP. I Denumirea, forma juridică, sediul, durata ART. 1 Denumirea societăţii Denumirea societăţii este Societatea Comercială ".........." - S.A. ....... . În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte acte emanând de la societate, denumirea societăţii va fi precedată sau urmată de cuvintele "societate pe acţiuni" sau iniţialele "S.A.", de capitalul social şi de numărul de înregistrare în Registrul comerţului. ART. 2 Forma juridică a societăţii Societatea Comercială "........" - S.A. ....... este persoana juridică română, având forma juridică de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul statut. ART. 3 Sediul societăţii Sediul societăţii este în România, localitatea ......, str. ...... nr. ....., jud. ......... . Sediul societăţii poate fi schimbat în altă localitate din România, pe baza hotărârii adunării generale a acţionarilor, potrivit legii. Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentanţe, agenţii, situate şi în alte localităţi din ţară şi străinătate. ART. 4 Durata societăţii Durata societăţii este nelimitată, cu începere de la data înregistrării la Registrul comerţului. CAP. II Scopul şi obiectul de activitate al societăţii ART. 5 ........................................................................... ............................................................................ ART. 6 Obiectul de activitate al societăţii este : ............................................................................ ........................................................................... CAP. III Capitalul social, acţiunile ART. 7 Capitalul social Capitalul social iniţial este fixat la suma de ..... lei, împărţit în ...... acţiuni nominative în valoare nominală de ....... lei fiecare, în întregime subscrise de acţionar. Capitalul social iniţial, împărţit în acţiuni nominative de ....... lei fiecare, este în întregime subscris de statul român, în calitate de acţionar unic, şi vărsat în întregime la data constituirii societăţii. Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul român, ca acţionar unic, până la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului către terţe persoane fizice sau juridice, române sau străine, în condiţiile legii. ART. 8 Acţiunile Acţiunile nominative ale societăţii vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege. Acţiunile vor purta timbrul sec al societăţii şi semnătura a doi administratori. Societatea va ţine evidenţa acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, care se păstrează la sediul societăţii. ART. 9 Reducerea sau mărirea capitalului social Capitalul social poate fi redus sau mărit pe baza hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege. ART. 10 Drepturi şi obligaţii decurgând din acţiuni Fiecare acţiune subscrisă şi vărsată de acţionari potrivit legii conferă acestora dreptul la un vot în adunarea generală a acţionarilor, dreptul de a alege şi de a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, respectiv la alte drepturi prevăzute în statut. Deţinerea acţiunii implică adeziunea, de drept, la statut. Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmează acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane. Obligaţiile societăţii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar acţionarii răspund în limita valorii acţiunilor pe care le deţin. Patrimoniul societăţii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligaţii personale ale acţionarilor. Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra părţii din profitul societăţii ce i se va repartiza de către adunarea generală a acţionarilor sau a cotei-părţi cuvenite acestuia la lichidarea societăţii, efectuată în condiţiile prezentului statut. ART. 11 Cesiunea acţiunilor Acţiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decât un proprietar pentru fiecare acţiune. Cesiunea parţială sau totală a acţiunilor între acţionari sau terţi se face în condiţiile şi cu procedura prevăzute de lege. ART. 12 Pierderea acţiunilor În cazul pierderii unor acţiuni, proprietarul va trebui să anunţe consiliul de administraţie şi să facă public faptul prin presă, în cel puţin două ziare de largă circulaţie din localitatea în care se află sediul societăţii. După 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii. CAP. IV Adunarea generală a acţionarilor ART. 13 Atribuţii Adunările generale ale acţionarilor sunt ordinare şi extraordinare şi au următoarele atribuţii principale: a) aprobă structura organizatorică a societăţii şi numărul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie; b) aleg membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanţi, le stabilesc remunerarea, îl descarcă de activitate şi îi revocă; c) aleg directorul general, îl descarcă de activitate şi îl revocă; directorul general este şi preşedintele consiliului de administraţie; d) stabilesc salarizarea personalului angajat, în funcţie de studii şi munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege; e) stabilesc nivelul de salarizare a membrilor consiliului de administraţie, directorului general şi a membrilor comisiei de cenzori, în conformitate cu prevederile legii; f) stabilesc bugetul de venituri şi cheltuieli şi, după caz, programul de activitate pe exerciţiul financiar următor; g) examinează, aprobă sau modifică bilanţul şi contul de profit şi pierderi după analizarea rapoartelor consiliului de administraţie şi al comisiei de cenzori; aprobă repartizarea profitului conform legii; h) hotărăsc cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabilesc competenţele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale şi a garanţiilor; aprobă orice fel de credit financiar acordat de societate; i) hotărăsc cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale, filiale şi agenţii; j) hotărăsc cu privire la mărirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numărului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi la cesiunea acţiunilor; k) hotărăsc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societăţii; l) hotărăsc cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea societăţii; m) analizează rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societăţii cu referire la profit şi dividende, poziţia pe piaţa internă şi internaţională, nivelul tehnic, calitatea, forţa de muncă, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii; n) hotărăsc cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, a directorului general şi a cenzorilor, pentru paguba pricinuită societăţii; o) hotărăsc în orice alte probleme privind societatea. Atribuţiile adunărilor generale ordinare şi extraordinare ale acţionarilor se diferenţiază potrivit legii. ART. 14 Convocarea adunării generale a acţionarilor Adunarea generală a acţionarilor se convoacă de preşedintele consiliului de administraţie sau de vicepreşedinte pe baza împuternicirii date de preşedinte. Adunările generale ordinare au loc cel puţin o dată pe an, la 2 luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul în curs. Adunările generale extraordinare se convoacă la cererea acţionarilor care reprezintă cel puţin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum şi în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu excepţia primilor 2 ani de la înfiinţarea societăţii. Adunarea generală va fi convocată de administratori de câte ori va fi nevoie, în conformitate cu dispoziţiile din statut, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită. Convocarea va fi publicată în Monitorul Oficial al României şi într-unul din ziarele de largă circulaţie din localitatea în care se află sediul societăţii sau din cea mai apropiată localitate. Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunării, precum şi ordinea de zi, cu arătarea explicită a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunării. Când în ordinea de zi figurează propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui să cuprindă textul integral al propunerilor. Adunarea generală a acţionarilor se întruneşte la sediul societăţii sau în alt loc indicat în convocare. ART. 15 Organizarea adunării generale a acţionarilor Adunarea generală ordinară a acţionarilor este constituită valabil şi poate lua hotărâri, dacă la prima convocare acţionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin 1/2 din capitalul social. Adunarea generală extraordinară este constituită valabil şi poate lua hotărâri, dacă la prima convocare acţionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin 1/2 din capitalul social. Adunarea generală a acţionarilor este prezidată de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte, desemnat de preşedinte. Preşedintele consiliului de administraţie desemnează, dintre membrii adunării generale, un secretar care să verifice lista de prezenţă a acţionarilor şi să întocmească procesul-verbal al adunării. Procesul-verbal al adunării se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit. La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunării generale a acţionarilor, în care se dezbat probleme privitoare la raporturile de muncă cu personalul societăţii, pot fi invitaţi şi reprezentanţii salariaţilor. ART. 16 Exercitarea dreptului de vot în adunarea generală a acţionarilor Hotărârile adunărilor generale se iau prin vot deschis. Acţionarii votează, de regulă, prin ridicarea mâinii. La propunerea persoanei care prezidează sau a unui grup de acţionari prezenţi sau reprezentaţi, ce deţin cel puţin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul să fie secret. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea şi pentru luarea hotărârilor referitoare la răspunderea administratorilor. Hotărârile adunării generale sunt obligatorii chiar pentru acţionarii absenţi sau nereprezentaţi. ART. 17 Până la aplicarea prevederilor art. 39 din Legea privatizării societăţilor comerciale nr. 58/1991, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de doi împuterniciţi mandataţi de Ministerul Finanţelor şi un împuternicit mandatat de Ministerul Industriilor. CAP. V Consiliul de administraţie ART. 18 Organizare Societatea pe acţiuni este administrată de către consiliul de administraţie compus din 5 administratori, aleşi de adunarea generală a acţionarilor pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de a fi aleşi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionar. Când se creează un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generală a acţionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Durata pentru care noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egală cu perioada care a rămas până la expirarea mandatului predecesorului său. Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte. Componenţa consiliului de administraţie se stabileşte de adunarea generală a acţionarilor. La prima şedinţă, consiliul de administraţie alege, dintre membrii săi, un preşedinte şi un vicepreşedinte. Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societăţii, ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afară acestuia. Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezenţa a cel puţin 1/2 din numărul membrilor consiliului de administraţie şi deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi. Dezbaterile consiliului de administraţie au loc, conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte, cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, care se înscrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semnează de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar. Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai săi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate recurge la experţi pentru studierea anumitor probleme. În relaţiile cu terţii, societatea comercială este reprezentată de către preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generală a acţionarilor, sau în lipsa lui, de către vicepreşedinte. Cel ce reprezintă societatea semnează actele care o angajează fata de terţi. Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societăţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferă. Preşedintele consiliului de administraţie este obligat să pună la dispoziţia acţionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societăţii. Membrii consiliului de administraţie răspund individual sau solidar, după caz, faţă de societate, pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greşeli în administrarea societăţii. În astfel de situaţii, ei vor putea fi revocaţi prin hotărârea adunării generale a acţionarilor. Sunt incompatibile cu calitatea de membru în consiliul de administraţie persoanele care, potrivit legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori, precum şi cele care, personal, rudele sau afinii acestora până la gradul al doilea, inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat, cu acelaşi profil, sau cu care sunt în relaţii comerciale directe. Nu pot fi directori ai societăţii persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori sau administratori. ART. 19 Atribuţiile consiliului de administraţie Consiliul de administraţie are în principal următoarele atribuţii: a) angajează şi concediază personalul şi stabileşte drepturile şi obligaţiile acestuia; b) stabileşte îndatoririle şi responsabilităţile personalului societăţii comerciale pe compartimente; c) aprobă operaţiunile de încasări şi plăţi, potrivit competenţelor acordate; d) aprobă operaţiunile de cumpărare şi de vânzare de bunuri, potrivit competenţelor acordate; e) aprobă încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie); f) stabileşte tactica şi strategia de marketing; g) aprobă încheierea sau rezilierea contractelor, potrivit competenţelor acordate; h) supune anual adunării generale a acţionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, raportul cu privire la activitatea societăţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societăţii pe anul în curs; i) rezolvă orice alte probleme stabilite de adunarea generală a acţionarilor. CAP. VI Gestiunea societăţii ART. 20 Comisia de cenzori Gestiunea societăţii comerciale este controlată de acţionari şi de comisia de cenzori, formată din trei membri, care trebuie să fie asociaţi, cu excepţia cenzorilor contabili. Cenzorii se aleg de adunarea generală a acţionarilor. În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii sunt reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor. Adunarea generală alege, de asemenea, acelaşi număr de cenzori supleanţi care vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari. Pentru a putea exercita dreptul de control, acţionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societăţii comerciale, situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor. Comisia de cenzori are următoarele atribuţii principale: a) în cursul exerciţiului financiar verifică gospodărirea mijloacelor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenţă contabilă şi informează consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate; b) la încheierea exerciţiului financiar controlează exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societăţii, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentând adunării generale a acţionarilor un raport scris; c) la lichidarea societăţii comerciale controlează operaţiunile de lichidare d) prezintă adunării generale a acţionarilor punctul său de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi obiectului de activitate al societăţii comerciale. Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societăţii comerciale şi ia decizii în unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea, raportul cu divergenţe se înaintează adunării generale. Comisia de cenzori poate convoca adunarea generală extraordinară a acţionarilor, dacă aceasta nu a fost convocată de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea societăţii) sau ori de câte ori consideră necesar pentru alte situaţii privind încălcarea dispoziţiilor legale şi statutare. Atribuţiile şi modul de funcţionare a comisiei de cenzori, precum şi drepturile şi obligaţiile cenzorilor se completează cu dispoziţiile legale în acest domeniu. Cenzorii şi cenzorii supleanţi se numesc pe o perioadă de maximum 3 ani şi pot fi realeşi; numărul cenzorilor trebuie să fie impar. Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intră sub incidenţa art. 18 penultimul alineat din prezentul statut, precum şi cei care sunt rude sau afini până la gradul al patrulea sau soţii administratorilor, cei care primesc, sub orice formă, pentru alte funcţii decât aceea de cenzor, un salariu sau o remuneraţie de la administratori sau de la societate. CAP. VII Activitatea societăţii ART. 21 Exerciţiul financiar Exerciţiul financiar începe de la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecărui an. Primul exerciţiu financiar începe la data constituirii societăţii. ART. 22 Personalul societăţii Personalul de conducere al societăţii comerciale şi cenzorii sunt aleşi de adunarea generală a acţionarilor. În perioada cât statul este acţionar unic personalul de conducere şi cenzorii vor fi numiţi de împuterniciţii mandataţi să reprezinte interesele capitalului de stat. Restul personalului este angajat de către consiliul de administraţie sau de către directorul general al societăţii comerciale. Salarizarea se face conform legislaţiei în vigoare. Plata salariilor, impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurări sociale se va face potrivit legii. Drepturile şi obligaţiile personalului societăţii comerciale sunt stabilite de către consiliul de administraţie sau de către directorul general al societăţii comerciale. Nu pot fi directori ai societăţii persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori sau administratori. ART. 23 Amortizarea mijloacelor fixe Amortizarea mijloacelor fixe se efectuează în condiţiile prevăzute de lege. ART. 24 Evidenţa contabilă şi bilanţul contabil Societatea va ţine evidenţa contabilă, în lei, va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, având în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor. Bilanţul şi contul de profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, conform legii. ART. 25 Calculul şi repartizarea profitului Profitul societăţii comerciale se stabileşte pe baza bilanţului aprobat de adunarea generală a acţionarilor. Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legii. Din profitul societăţii, rămas după plata impozitelor pe profit, se pot constitui fonduri destinate modernizării, cercetării şi dezvoltării de produse noi, investiţiilor. Societatea îşi constituie fond de rezervă şi alte fonduri în condiţiile legii. Plata dividendelor cuvenite acţionarilor se face de societate în condiţiile legii în cel mult 2 luni de la aprobarea bilanţului de către adunarea generală a acţionarilor. În cazul înregistrării de pierderi, adunarea generală a acţionarilor va analiza cauzele şi va hotărî în consecinţă. Suportarea pierderilor de către acţionari se va face proporţional cu aportul la capital şi în limita capitalului subscris. ART. 26 Registrele societăţii Societatea tine registrele prevăzute de lege. CAP. VIII Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii ART. 27 Modificarea formei juridice Societatea comercială va putea fi transformata în altă formă de societate prin hotărârea adunării generale a acţionarilor. În perioada în care statul este unic acţionar, transformarea formei juridice a societăţii se va putea face numai cu aprobarea împuterniciţilor mandataţi să reprezinte interesele capitalului de stat. Noua societate va îndeplini formalităţile legale de înregistrare şi publicitate cerute la înfiinţarea societăţilor. ART. 28 Dizolvarea societăţii Următoarele situaţii duc la dizolvarea societăţii: - imposibilitatea realizării obiectului sau de activitate; - falimentul; - pierderea unei jumătăţi din capitalul social, după ce s-a consumat fondul de rezervă, dacă adunarea generală a acţionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rămasă; - numărul de acţionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni; - la cererea oricărui acţionar, dacă împrejurările de forţă majoră şi consecinţele lor durează mai mult de 8 luni, iar adunarea generală a acţionarilor constată că funcţionarea societăţii nu mai este posibilă; - în orice alte situaţii, pe baza hotărârii adunării generale a acţionarilor, luată în unanimitate. Dizolvarea societăţii comerciale trebuie să fie înscrisă în Registrul comerţului şi publicată în Monitorul Oficial al României. ART. 29 Lichidarea societăţii comerciale În caz de dizolvare, societatea comercială va fi lichidată. Lichidarea societăţii şi repartiţia patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege. ART. 30 Litigii Litigiile de orice fel apărute între societăţi comerciale şi persoane fizice sau juridice sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti de drept comun. Pentru soluţionarea litigiilor dintre ele societăţilor comerciale pot apela şi la arbitraj. CAP. IX Dispoziţii finale ART. 31 Prevederile prezentului statut se completează cu dispoziţiile legale referitoare la societăţile comerciale. ANEXA 3 REGULAMENTUL de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome de Electricitate "Renel" CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Regia Autonomă de Electricitate "Renel" este persoană juridică şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară. Activitatea acesteia se desfăşoară pe baza prezentului regulament şi a legislaţiei în vigoare. ART. 2 Sediul central al Regiei Autonome de Electricitate "Renel" este în b-dul General Magheru nr. 33, sectorul 1, localitatea Bucureşti. Regia autonomă are în structura sa subunităţile menţionate în anexa la prezentul regulament. Aceste subunităţi, necesare realizării obiectului de activitate, nu au personalitate juridică, dispun de autonomie limitată, iar relaţiile dintre ele şi regia autonomă, cât şi modalitatea de constituire sunt reglementate de prezentul regulament. CAP. II Obiectul de activitate ART. 3 Regia Autonomă de Electricitate "Renel" are următorul obiect de activitate: - producerea, transportul energiei electrice obţinute prin procedeul clasic şi nuclear şi conducerea prin dispecer a Sistemului energetic naţional; distribuţia şi vânzarea energiei electrice; producerea, transportul şi vânzarea energiei termice; asigurarea transportului prin Sistemul energetic naţional a cantităţilor de energie electrică prevăzute în contracte externe directe ale consumatorilor; producerea de apă grea prin procedeul GS de schimb izotopic între apa de proces şi hidrogenul sulfurat, constituirea, conservarea şi păstrarea stocului de rezervă naţională de apă grea, vânzarea apei grele şi a altor produse specifice; fabricarea combustibilului nuclear şi autorizarea fabricării acestuia; efectuarea de studii şi cercetări ştiinţifice şi tehnice, proiectarea şi executarea de lucrări de investiţii proprii, reparaţii şi retehnologizări în sistemul energetic; realizarea lucrărilor de revizii şi reparaţii ale agregatelor şi instalaţiilor energetice, a pieselor de schimb necesare acestei activităţi, precum şi a dispozitivelor de lucru şi de mecanizare specifice; realizarea operaţiunilor de import-export, inclusiv barter, de energia electrică, combustibili, piese de schimb şi materiale de exploatare şi întreţinere; realizarea operaţiunilor de procesare resurse energetice primare (gaze naturale, păcură, cărbune etc.) în contrapartidă cu energia electrică şi termică produse şi livrate; realizarea operaţiunilor de cooperare economică internaţională în vederea asigurării de resurse financiare şi a transferului de tehnologie pentru modernizarea şi retehnologizarea centralelor, reţelelor şi altor instalaţii din Sistemul energetic naţional; participarea pe piaţa internaţională energetică cu acţiuni şi operaţiuni specifice; constituirea de societăţi mixte; luarea măsurilor pentru optimizarea funcţionării instalaţiilor energetice existente, modernizarea acestora, extinderea automatizării şi introducerea de noi tehnologii privind utilizarea eficientă a energiei electrice şi termice şi conversia energiei; luarea măsurilor pentru reducerea impactului instalaţiilor energetice asupra mediului înconjurător şi de reducere a poluării şi noxelor; pregătirea şi perfecţionarea personalului în reţeaua proprie de învăţământ şi în sistemul învăţământului public; prestarea de servicii la consumatorii de energie electrică; ecluzarea navelor fluviale de pe Dunăre, transport fluvial şi navigaţie în domeniul propriu; transportul personalului propriu cu mijloace proprii la şi de la locul de muncă; prestarea de servicii de transport căi ferate prin racordul propriu pentru agenţii economici amplasaţi pe aceeaşi platformă; realizarea sistemului propriu informatic şi de telecomunicaţii în unităţile sistemului energetic pentru toate activităţile acestuia şi pentru consumatorii de energie electrică şi termică; editarea şi tipărirea de materiale pentru nevoi proprii şi în limita capacităţilor disponibile pentru terţi; efectuarea de operaţiuni comerciale derivate din activităţile regiei ca: valorificarea la export şi la intern a unor servicii specifice Regiei Autonome de Electricitate "Renel"; consultanţă tehnică, proiectare, asistenţă tehnică, lucrări de construcţii-montaj, lucrări de reparaţii şi exploatare, punere în funcţiune etc., precum şi valorificarea la intern a materialelor rezultate din stocuri, reparaţii, demolări, casări, produse secundare rezultate din activitatea de bază (cenuşi, zgură, apă tratată etc.); închirierea de spaţii şi bunuri disponibile sau terenuri neocupate la persoane fizice şi juridice, darea în locaţie de gestiune sau concesionarea de bunuri mobile şi imobile, cu respectarea prevederilor legale; realizarea de activităţi sociale, culturale, sportive, închiriere de spaţii de locuit sau cazare, la tarife stabilite de regie, pentru personalul propriu. ART. 4 Modificarea obiectului de activitate al Regiei Autonome de Electricitate "Renel" se face numai prin hotărâre a Guvernului. Regia Autonomă de Electricitate "Renel" nu poate desfăşura alte activităţi în afară celor menţionate în art. 3. CAP. III Patrimoniul ART. 5 Regia Autonomă de Electricitate "Renel" are la data de 30 iunie 1994 un patrimoniu în valoare de 4.637.067.655 mii lei din care 3.499.323.312 mii lei mijloace fixe la valoarea rămasă şi 463.209.223 mii lei mijloace circulante. ART. 6 Regia Autonomă de Electricitate "Renel" administrează bunurile publice încredinţate cu diligenţa unui bun proprietar. Bunurile proprietate publica sunt inalienabile şi nu se află în circuitul civil, potrivit legii, şi se vor evidenţia în mod distinct în patrimoniul regiei. Aceste bunuri pot fi concesionate sau închiriate în condiţiile legii. Crearea de noi bunuri publice, precum şi dezafectarea unor asemenea bunuri se pot face cu aprobarea Guvernului. În exercitarea dreptului de proprietate, regia autonomă posedă, foloseşte şi dispune, în condiţiile legii, de bunurile aflate în patrimoniul său, altele decât cele publice, în scopul realizării obiectului său de activitate şi beneficiază de rezultatele utilizării acestora. Patrimoniul regiei autonome poate fi micşorat, respectiv mărit prin hotărâre a Guvernului. CAP. IV Structura regiei autonome ART. 7 Structura organizatorică a Regiei Autonome de Electricitate "Renel" se aprobă de consiliul de administraţie, la propunerea directorului general. Consiliul de administraţie poate aproba şi înfiinţarea altor subunităţi în structura regiei autonome. De asemenea, consiliul de administraţie stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura regiei autonome, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuternicire de reprezentare, în domeniile tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic, precum şi în alte domenii specifice obiectului de activitate al acesteia. Modul de organizare a subunităţilor componente ale regiei autonome şi structura organelor de conducere se stabilesc de consiliul de administraţie. ART. 8 Prin delegare de competenţă, unităţile din structura regiei autonome au atribuţiile stabilite de către consiliul de administraţie, cu următoarele limitări: - nu pot încheia direct operaţiuni financiare pentru obţinerea de subvenţii de la bugetul de stat; - nu pot efectua operaţiuni de comerţ exterior. Unităţile din structura regiei autonome răspund în faţa consiliului de administraţie de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate de acesta prin hotărâri şi decizii de împuternicire. ART. 9 Regia Autonomă de Electricitate "Renel" are în structura direcţii, servicii, birouri şi compartimente. Normele de structură şi organele de conducere pentru direcţii, servicii, birouri şi compartimente se stabilesc de către consiliul de administraţie. ART. 10 Atribuţiile şi responsabilităţile direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din structura regiei autonome se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie. CAP. V Organele de conducere ART. 11 Conducerea Regiei Autonome de Electricitate "Renel" revine consiliului de administraţie al cărui preşedinte este directorul general al regiei. Activitatea curentă a regiei autonome este condusă de directorul general numit de ministerul de resort pe baza de concurs. Relaţiile dintre Ministerul Industriilor ca reprezentant al statului prin care acesta îşi exercită prerogativele în domeniul de activitate al regiei autonome şi directorul general al regiei se stabilesc prin contract de management. ART. 12 Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului industriilor, pe o perioadă de 4 ani, iar jumătate din numărul membrilor poate fi înlocuită pe motive întemeiate la 2 ani. Prin ordin al ministrului industriilor vor fi desemnaţi preşedintele şi 3 vicepreşedinţi. Managerul - directorul general al regiei autonome poate propune ministerului de resort înlocuirea unor membri ai consiliului de administraţie care desfăşoară o activitate necorespunzătoare. Consiliul de administraţie este compus din 11 persoane după cum urmează: - directorul general al regiei autonome - preşedinte; - reprezentantul Ministerului Finanţelor; - reprezentantul Ministerului Industriilor; - ingineri, tehnicieni, economişti şi jurişti specializaţi în domeniul de activitate al regiei, dintre care vor fi desemnaţi vicepreşedinţii. ART. 13 Membrii consiliului de administraţie: a) se numesc în conformitate cu prevederile art. 12; b) îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din această calitate; c) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurata în această calitate cu o indemnizaţie stabilită de consiliul de administraţie. Limita maximă a indemnizaţiei se stabileşte de către ministrul industriilor. Aceştia nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie şi nu pot fi membri în consiliul de administraţie la societăţi comerciale cu care regia autonomă întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare. Nu pot fi membri în consiliul de administraţie persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals şi uz de fals, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită, precum şi pentru alte infracţiuni de aceeaşi natură. Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, rudele sau afinii până la gradul al doilea inclusiv sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care se află în relaţii comerciale directe. ART. 14 Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza propriului regulament de organizare şi funcţionare şi a legislaţiei în vigoare şi hotărăşte în problemele privind activitatea regiei autonome, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa managerului. Consiliul de administraţie se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de un vicepreşedinte. Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezenţa a cel puţin 2/3 din numărul membrilor consiliului de administraţie, iar deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi. Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 5 zile înainte de data ţinerii şedinţei. Acestea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semnează de către membrii prezenţi ai consiliului de administraţie. Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai săi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate recurge la experţi pentru studierea anumitor probleme. În relaţiile cu terţii, regia autonomă este reprezentată de către directorul general sau, în lipsa lui, de către un director executiv. Cel ce reprezintă regia autonomă semnează actele care o angajează faţă de terţi. Consiliul de administraţie va putea exercita orice act care este legat de administrarea regiei autonome. Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea regiei autonome în interesul acesteia, în limitele prevederilor legale şi ale drepturilor ce li se conferă. Membrii consiliului de administraţie răspund individual sau solidar, după caz, faţă de regia autonomă pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abaterile de la regulament sau pentru greşeli în administrarea regiei. În astfel de situaţii, ei pot fi revocaţi prin ordin al ministrului industriilor. ART. 15 Atribuţiile, răspunderile şi competentele consiliului de administraţie sunt următoarele: 15.1. asigură elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli anuale, precum şi fundamentarea acestora pe fiecare capitol şi le depune la Ministerul Industriilor în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului. 15.2. răspunde de execuţia veniturilor şi cheltuielilor, influenţează asupra factorilor care le determină în vederea creşterii productivităţii şi eficienţei economice şi raportează trimestrial ministerului de resort asupra rezultatelor obţinute; 15.3. aprobă programul de producţie şi stabileşte măsurile de creştere a eficienţei acesteia; 15.4. stabileşte, după caz, condiţiile minimale pentru asigurarea serviciilor de interes public din domeniul de activitate al regiei şi urmăreşte respectarea acestora; 15.5. hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului de activitate al regiei, care se finanţează din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la bugetul de stat; 15.6. propune, potrivit reglementărilor legale, investiţiile a căror aprobare este în competenţa altor organe; 15.7. aprobă structura organizatorică şi funcţională a regiei autonome; 15.8. stabileşte tactica şi strategia de management, marketing, restructurare, potrivit competenţelor acordate; 15.9. stabileşte principiile de salarizare, modul de corelare a salariilor cu munca efectiv prestată, respectându-se salariul minim pe economie prevăzut de lege şi prevederile contractului colectiv de muncă; 15.10. aprobă statutul personalului Regiei Autonome de Electricitate "Renel"; 15.11. răspunde de administrarea eficientă, cu respectarea prevederilor legii, a patrimoniului regiei autonome; 15.12. aprobă utilizarea fondurilor valutare; 15.13. stabileşte nivelul creditelor şi modul de rambursare a acestora; 15.14. aprobă asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice sau juridice din ţară şi din străinătate; 15.15. aprobă înstrăinarea bunurilor mobile aparţinând regiei autonome, potrivit legii; 15.16. asigură condiţiile necesare îndeplinirii contractului de management; 15.17. stabileşte politici pentru protecţia mediului înconjurător şi securitatea muncii, potrivit reglementărilor legale; 15.18. analizează bilanţul contabil anual şi elaborează raportul asupra activităţii desfăşurate de regia autonomă în anul precedent; 15.19. hotărăşte constituirea fondului de rezervă, a fondului de dezvoltare, precum şi a altor fonduri necesare regiei autonome; 15.20. hotărăşte în orice alte probleme privind activitatea regiei autonome cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenţa altor organe; 15.21. rezolvă alte probleme în baza competenţelor prevăzute de legislaţia în vigoare. ART. 16 Membrii consiliului de administraţie şi directorul general sunt răspunzători pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor şi obligaţiilor ce le revin. Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru regia autonomă nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în scris, despre aceasta, ministerul de resort. Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 alin. 2, 3 şi 4 vor răspunde pentru daunele ce au rezultat, din aceasta cauza, pentru regia autonomă. ART. 17 Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensată material conform înţelegerii, pe baza de contract, indemnizaţia neputând depăşi 20% din salariul directorului general. ART. 18 Anual, consiliul de administraţie prezintă Ministerului Industriilor un raport asupra activităţii din perioada expirată şi asupra programului de activitate pe anul în curs. ART. 19 Directorul general al regiei autonome conduce activitatea curenta a acesteia şi o reprezintă în relaţiile cu autorităţile publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice. În realizarea contractului de management, directorul general: - aduce la îndeplinire obiectivele şi criteriile de performanţă prevăzute în contract; - prezintă, trimestrial, Ministerului Industriilor, situaţia economico-financiară a regiei autonome, precum şi informaţiile, studiile de fezabilitate, proiectele şi programele de restructurare, alte documentaţii privind activitatea regiei autonome solicitate de acesta; - negociază şi încheie contractul colectiv de muncă, angajează şi concediază personalul aparatului regiei autonome, numeşte şi revocă prin decizie directorii subunităţilor din structura acesteia. CAP. VI Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţiile financiare ART. 20 Regia autonomă întocmeşte bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi după modelele stabilite de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se supun spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. ART. 21 Veniturile, în care se cuprind şi subvenţiile pe produse, precum şi cheltuielile regiei autonome, se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar. Bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobă de Guvern, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Industriilor. Din veniturile realizate, regia autonomă acoperă toate cheltuielile evidenţiate în costuri, precum şi cheltuielile şi plăţile prevăzute a fi suportate direct din venituri, potrivit legii. ART. 22 Corelat cu contractele încheiate pentru producţia programată, Regia Autonomă de Electricitate "Renel" determină anual volumul de venituri de realizat, cheltuielile totale de efectuat şi cota de impozit pe profit datorată bugetului de stat, conform legii. ART. 23 Din veniturile realizate după acoperirea cheltuielilor prevăzute de lege regia autonomă constituie fondul de rezervă şi fondul de dezvoltare, precum şi fondurile necesare pentru pregătirea, perfecţionarea şi recalificarea personalului angajat. Regia autonomă poate beneficia de subvenţii care se aprobă prin legea bugetului de stat. Subvenţiile pot fi utilizate numai potrivit scopurilor pentru care au fost acordate. Programul de livrări de energie avut în vedere la fundamentarea subvenţiilor constituie limita maximă de acordare a subvenţiilor. ART. 24 În situaţia în care, în cursul exerciţiului financiar, veniturile nu sunt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor, regia autonomă, pe baza calculelor de fundamentare, determină volumul creditelor necesare activităţii de producţie în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. Pentru acoperirea eventualelor deficite, contractarea de credite peste nivelul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor. ART. 25 Regia autonomă hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, în limita competenţelor ce-i sunt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii. În cazul investiţiilor finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, regia autonomă are obligaţia ca, în executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate. Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. 1 se adjudecă pe bază de licitaţie publică, potrivit legii care reglementează achiziţiile publice. Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, în vederea realizării de investiţii, se face cu aprobarea prealabilă a ministerului de resort, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor. ART. 26 Operaţiunile de încasări şi plăţi ale regiei autonome se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România. ART. 27 Regia autonomă îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii. CAP. VII Relaţiile comerciale ART. 28 Preţurile de livrare la produsele, lucrările şi serviciile executate de regia autonomă se stabilesc în condiţiile legii. Preţurile şi tarifele la bunurile şi serviciile de interes public care fac obiectul activităţii regiei autonome, pentru care concurenţa este exclusă sau substanţial restrânsă datorită existenţei unui monopol, sunt supuse controlului instituit de Guvern. ART. 29 Livrarea produselor se va face pe baza de contracte în care vor fi stipulate clauze asiguratorii şi penalităţi pentru nerespectarea condiţiilor şi termenelor de plată. ART. 30 Contractarea de lucrări şi servicii necesare regiei autonome se va face, de regulă, pe bază de licitaţie. Pentru lucrările şi serviciile cu valoare scăzută, consiliul de administraţie poate aproba contractarea pe bază de analiza de oferte, în condiţiile legii. În cazul angajării răspunderii contractuale sau delictuale a regiei autonome, creditorii pot cere executarea silită numai asupra bunurilor proprietatea regiei. CAP. VIII Dispoziţii finale ART. 31 Litigiile de orice fel în care este implicată regia autonomă sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti de drept comun, potrivit legii. ART. 32 Prezentul regulament se completează cu celelalte reglementări legale. ANEXĂ la regulament LISTAsubunităţilor din structura Regiei Autonome de Electricitate "Renel"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea filialei Localitatea Sediul
crt. (sucursalei)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Filiale electrocentrale (F.E.)
1. F.E. Arad Arad B-dul Iuliu Maniu nr.
65-71
2. F.E. Bistriţa Piatra-Neamţ Str. Locotenent Drăghi-
cescu nr. 13
3. F.E. Borzeşti Oneşti Str. Uzinei nr. 1
4. F.E. Braşov Braşov Str. Timiş triaj nr. 6
5. F.E. Brăila Chiscani Oficiul Poştal Chiscani
6. F.E. Bucureşti Bucureşti Splaiul Independentei
nr. 227, sectorul 6
7. F.E. Buzău Buzău Str. Unirii nr. 10C
8. F.E. Caransebeş Caransebeş Str. C. Dobrogeanu Gherea
nr. 17
9. F.E. Cluj Cluj-Napoca Str. Napoca nr. 2
10. F.E. Constanţa Constanţa B-dul Aurel Vlaicu
nr. 123
11. F.E. Craiova Işalniţa Platforma industrială
Işalniţa
12. F.E. Curtea de Argeş Curtea de Argeş Str. Basarabilor
nr. 82-84
13. F.E. Deva sat Mintia, comuna Str. Şantierului nr. 1
Veţel
14. F.E. Doiceşti comuna Doiceşti Aleea Sinaia nr. 1
15. F.E. Drobeta-Turnu Severin Izvorul Bârzii sat Halânga
16. F.E. Galaţi Galaţi Str. Smârdan nr. 2
17. F.E. Govora Râmnicu Vîlcea Str. Uzinei nr. 2
18. F.E. Giurgiu Giurgiu Sos. Sloboziei nr. 194
19. F.E. Haţeg Haţeg Str. Progresului nr. 383
20. F.E. Iaşi Iaşi Sos. Ţuţora nr. 25
21. F.E. Mureş Iernut comuna Iernut
22. F.E. Oradea Oradea Sos. Borşului nr. 23
23. F.E. Paroşeni Paroşeni Vulcan, str. Paroşeni
nr. 24
24. F.E. Piteşti Piteşti B-dul Petrochimiştilor
km 8
25. F.E. Ploieşti Brazi Str. Uzinei nr. 1
26. F.E. Porţile de Fier Drobeta-Turnu B-dul 6 Martie nr. 2
Severin
27. F.E. Râmnicu Vîlcea Râmnicu Vîlcea Str. Fabricii nr. 3
28. F.E. Rovinari Rovinari Com. Fărcăşeşti,
Sat Rogojelu
29. F.E. Suceava Suceava Str. Energeticianului
nr. 1
30. F.E. Timişoara Timişoara Piaţa Romanilor nr. 1-2
31. F.E. Târgu Jiu Târgu Jiu Str. Lotului nr. 83
32. F.E. Turceni Turceni Str. Uzinei nr. 1
33. F.E. Zalău Zalău Str. Valea Mitei nr. 2
34. F.E. Sebeş Sebeş Str. Alunului nr. 9
35. F. Energoreparaţii Bucureşti B-dul Energeticienilor
nr. 13-15, sectorul 3
B. Filiale reţele electrice
1. Alba Iulia Alba Iulia Str. Republicii nr. 83
2. Arad Arad B-dul Iuliu Maniu
nr. 65-71
3. Piteşti Piteşti B-dul Republicii nr. 148
4. Bacău Bacău Str. Nicolae Titulescu
nr. 33
5. Oradea Oradea Str. Griviţei nr. 32
6. Bistriţa-Năsăud Bistriţa Str. Vasile Conta nr. 11
7. Botoşani Botoşani Calea Naţională nr. 28
8. Braşov Braşov Str. 13 Decembrie
nr. 17 A
9. Brăila Brăila Str. Călăraşi nr. 48
10. Buzău Buzău Str. Stadionului nr. 3
11. Reşita Reşita B-dul Revoluţiei din
Decembrie nr. 3
12. Călăraşi Călăraşi Str. Dobrogei nr. 50
13. Cluj Cluj-Napoca Str. Memorandumului
nr. 27
14. Constanţa Constanţa Str. Nicolae Iorga
nr. 89A
15. Sfântu Gheorghe Sfântu Gheorghe Str. Lunca Oltului
nr. 9A
16. Târgovişte Târgovişte Str. Gimnaziului nr. 15
17. Craiova Craiova Str. Brestei nr. 15
18. Galaţi Galaţi Str. Nicolae Bălcescu
nr. 35A
19. Giurgiu Giurgiu Str. Uzinei nr. 61
20. Târgu Jiu Târgu Jiu Str. George Coşbuc nr. 22
21. Miercurea-Ciuc Miercurea-Ciuc Str. George Coşbuc nr. 50
22. Deva Deva Str. George Enescu nr. 39
23. Slobozia Slobozia Str. Alexandru Odobescu
nr. 57
24. Iaşi Iaşi Str. Uzinei nr. 38
25. Baia Mare Baia Mare Str. Victoriei nr. 64
26. Drobeta Drobeta-Turnu Str. 6 Martie nr. 2
Severin
27. Târgu Mureş Târgu Mureş Str. Călăraşilor nr. 103
28. Piatra-Neamţ Piatra-Neamţ Str. Alecu Russo nr. 12
29. Slatina Slatina Str. Piteţtilor nr. 183
30. Ploieşti Ploieşti Str. Mărăşeşti nr. 44
31. Satu Mare Satu Mare Str. Magnoliei nr. 37A
32. Zalău Zalău Str. Mihai Viteazu nr. 79
33. Sibiu Sibiu Str. Uzinei nr. 7
34. Suceava Suceava Str. Ştefan cel Mare
nr. 24
35. Alexandria Alexandria Str. Tudor Vladimirescu
nr. 43-47
36. Timişoara Timişoara Str. Victoriei nr. 95
38. Vaslui Vaslui Str. Uzinei nr. 7
39. Râmnicu Vîlcea Râmnicu Vîlcea Str. Tudor Vladimirescu
nr. 51-53
40. Focşani Focşani Str. Dinicu Golescu
nr. 18-20
41. Bucureşti Bucureşti Sos. Ştefan cel Mare
nr. 1A, sectorul 1
42. Filiala de distribuire a Bucureşti B-dul 1 Mai
energiei electrice Bucureşti nr. 41-43
- F.D.E.B. -
C.
1. Filiala centrala nuclearo- Cernavodă Prelungirea Seimeni
electrică Cernavodă nr. 25
2. Filiala de combustibil Colibaşi comuna Colibaşi,
nuclear Piteşti sat Mioveni
3. Filiala ROMGAZ Drobeta- Calea Târgu Jiu
Turnu Severin Km 7
D. Institute
1. Institutul de Cercetări Colibaşi comuna Colibaşi,
Nucleare Piteşti Colibaşi sat Mioveni
2. Institutul de Cercetări şi Bucureşti B-dul Energeticienilor
Modernizări Energetice nr. 8, sectorul 3
(ICEMENERG)
3. Institutul de Studii şi Bucureşti B-dul Lacul Tei
Proiectări Energetice nr. 1-3, sectorul 2
(I.S.P.E.)
4. Institutul de Studii şi Bucureşti B-dul Carol I nr. 29,
Proiectări Hidroenergetice sectorul 2
(I.S.P.H.)
5. Institutul de Studii Geoteh- Bucureşti Str. Galaţi nr. 5-7,
nice şi Geofizice (GEOTEC) sectorul 2
E. Centrul de informare
profesională
F. Unităţi şcolare
Grup şcolar industrial energetic
1. Bucureşti Bucureşti Aleea Podul Giurgiului
nr. 5, sectorul 4
2. Craiova Craiova Str. I.P. Pavlov nr. 93
3. Deva Deva Str. Minerilor nr. 28
4. Ploieşti Ploieşti Str. Vestului nr. 22
5. Târgu Jiu Târgu Jiu Str. 1 Decembrie 1918
nr. 29 bis
6. Braşov Braşov Sos. Zizinului nr. 106
7. Câmpina Câmpina Str. Griviţei nr. 1
8. Constanţa Constanţa B-dul Mamaia nr. 284
9. Cluj Cluj-Napoca Str. N. Pascaly nr. 2-4
10. Galaţi Galaţi Str. 1 Decembrie 1918
nr. 27
11. Iaşi Iaşi Str. Socola nr. 188-190
12. Timişoara Timişoara Str. Renaşterii nr. 24 A
13. Râmnicu Vîlcea Râmnicu Vîlcea Calea lui Traian
14. Sibiu Sibiu Str. Electricienilor
nr. 1
15. Buftea Buftea Şos. Bucureşti-
Târgovişte
----------------