Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 839 din 13 august 2008  privind modificarea anexei la   Hotararea Guvernului nr. 801/2008 pentru aprobarea Programului de reparare/reabilitare si reconstruire a unor locuinte afectate de calamitatile naturale produse in luna iulie 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 839 din 13 august 2008 privind modificarea anexei la Hotararea Guvernului nr. 801/2008 pentru aprobarea Programului de reparare/reabilitare si reconstruire a unor locuinte afectate de calamitatile naturale produse in luna iulie 2008

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 608 din 15 august 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 801/2008 pentru aprobarea Programului de reparare/reabilitare şi reconstruire a unor locuinţe afectate de calamitãţile naturale produse în luna iulie 2008, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 583 din 4 august 2008, se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul dezvoltãrii, lucrãrilor publice
şi locuinţelor,
Laszlo Borbκly

Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 13 august 2008.
Nr. 839.


ANEXĂ
(Anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 801/2008 )

PROGRAM
de reparare/reabilitare şi reconstruire a unor locuinţe
afectate de calamitãţile naturale produse în luna iulie 2008

ART. 1
Programul de reparare/reabilitare şi reconstruire a unor locuinţe afectate de calamitãţile naturale produse în luna iulie 2008, denumit în continuare Program, are drept scop asigurarea unor ajutoare bãneşti proprietarilor locuinţelor afectate şi cofinanţarea unor acţiuni ale autoritãţilor administraţiei publice locale pentru repararea, reabilitarea şi reconstruirea unor locuinţe din zonele în care s-au produs calamitãţi naturale - inundaţii şi/sau alunecãri de teren.
ART. 2
Acţiunile autoritãţilor administraţiei publice locale prevãzute la art. 1 constau în:
a) lucrãri de demolare şi reconstruire a locuinţelor distruse;
b) lucrãri de reabilitare a locuinţelor cu avarii la sistemul structural, dar care pot fi reparate fãrã a pune în pericol rezistenţa şi stabilitatea construcţiilor;
c) achiziţia materialelor de construcţii pentru reabilitarea şi reconstruirea locuinţelor;
d) transportul materialelor de construcţii principale la punctele de lucru de la depozitele nominalizate de instituţia prefectului şi de autoritãţile administraţiei publice locale;
e) asistenţã tehnicã pentru evaluarea lucrãrilor de reabilitare sau reconstruire necesare, precum şi pe parcursul execuţiei acestor lucrãri.
ART. 3
(1) Lucrãrile de reabilitare, demolare şi reconstruire a locuinţelor distruse, prevãzute la art. 2 lit. a) şi b), se realizeazã prin contractarea lor cu antreprenori specializaţi de cãtre primãriile localitãţilor în care acestea sunt amplasate. Materialele principale pentru reabilitarea sau reconstrucţia locuinţelor se asigurã de primãrii în condiţiile prevãzute prin prezentul program.
(2) Locuinţele prevãzute la art. 2 lit. a) se reconstruiesc cu maximum douã camere, dupã proiecte repetabile, fãrã finisaje şi dotãri (stadiu "la roşu"), lucrãrile de finisaj şi dotãrile urmând sã fie contractate şi finanţate de beneficiarii locuinţelor din resurse proprii, inclusiv din resurse provenite din ajutoare, sponsorizãri şi donaţii.
ART. 4
(1) Lucrãrile de reparare a locuinţelor se realizeazã în regie proprie sau prin contractarea lor de cãtre proprietari cu prestatori de servicii şi cu executanţi specializaţi.
(2) Finanţarea şi realizarea lucrãrilor prevãzute la alin. (1) se asigurã de cãtre proprietarii locuinţelor din resurse proprii, inclusiv din resurse provenite din ajutoare, sponsorizãri şi donaţii.
ART. 5
Asistenţa tehnicã prevãzutã la art. 2 lit. e) se asigurã de cãtre consiliul judeţean din unitatea administrativteritorialã în care sunt amplasate locuinţele, prin personal autorizat conform legii, pentru lucrãrile prevãzute la art. (3) şi pentru cele prevãzute la art. 4 alin. (1).
ART. 6
(1) Achiziţia materialelor principale de construcţii pentru reabilitarea şi reconstruirea locuinţelor, prevãzutã la art. 2 lit. c), se realizeazã prin Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe.
(2) Achiziţia materialelor principale de construcţii conform alin. (1) şi repartizarea materialelor pe judeţe şi localitãţi se fac pe baza necesarului stabilit de Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, potrivit solicitãrilor transmise de primarii localitãţilor prin instituţia prefectului din judeţul de care aparţin. Primarii localitãţilor rãspund, potrivit legii, pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor transmise.
(3) Materialele principale de construcţii se achiziţioneazã franco-destinaţie de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe, în condiţiile legii, şi se predau pe bazã de proces-verbal primarilor localitãţilor, potrivit repartizãrii stabilite în condiţiile alin. (2), în depozite centralizate la nivel local, stabilite şi comunicate Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe de cãtre primãrii.
(4) Primarii localitãţilor rãspund de depozitarea, gestionarea şi predarea cãtre antreprenorii lucrãrilor contractate şi cãtre persoanele şi familiile sinistrate, dupã caz, a materialelor preluate de la Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe în condiţiile alin. (3), în scopul reabilitãrii sau reconstruirii locuinţelor distruse sau avariate în urma calamitãţilor naturale.
(5) În cazul în care materialele prevãzute la alin. (4) nu sunt folosite în totalitate:
a) de cãtre primãrii - se constituie rezerve de stat şi se predau în depozitele Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat;
b) de cãtre beneficiari - contravaloarea acestora se suportã de cãtre beneficiari, în baza unor angajamente cu titlu executoriu încheiate la primirea materialelor. Sumele rezultate din plata contravalorii materialelor nefolosite se fac venituri la bugetul de stat.
ART. 7
(1) Instituţiile prefectului monitorizeazã inventarierea locuinţelor afectate de calamitãţile naturale, situate în unitãţile administrativ-teritoriale în care îşi exercitã autoritatea, pentru fiecare zonã de autoritate a consiliilor locale din judeţ, şi fac propuneri pentru repararea, reabilitarea, demolarea şi reconstruirea locuinţelor, pe care le transmit Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor în vederea stabilirii şi solicitãrii sumelor necesare a fi alocate de la bugetul de stat.
(2) Inventarierea prevãzutã la alin. (1) se realizeazã conform Procedurii de inventariere a locuinţelor afectate de calamitãţi naturale, aprobatã prin Ordinul ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor şi al ministrului internelor şi reformei administrative nr. 970/559/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 31 iulie 2008.
(3) Propunerile de locuinţe care urmeazã sã se demoleze şi sã se reconstruiascã prin grija autoritãţilor administraţiei publice locale se comunicã, spre ştiinţã, consiliilor locale în a cãror zonã de autoritate administrativ-teritorialã sunt situate, în vederea preluãrii terenurilor de construcţie de la deţinãtorii acestora, prin procese-verbale întocmite conform modelului prevãzut în anexa nr. 1.
(4) Primãriile se ocupã de demolarea clãdirilor distruse de calamitãţile naturale şi de eliberarea amplasamentelor acestora, pentru locuinţele care urmeazã sã le reconstruiascã, conform prevederilor art. 3.
ART. 8
(1) Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, în baza solicitãrilor transmise de instituţiile prefectului, stabileşte sumele necesare pentru sprijinirea acţiunilor de reparare, reabilitare, demolare şi reconstruire şi pentru achiziţia de materiale principale de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe prin Bursa Românã de Mãrfuri şi solicitã alocarea sumelor de la bugetul de stat.
(2) Sumele necesare pentru sprijinirea acţiunilor de reabilitare, demolare şi reconstruire a locuinţelor afectate de calamitãţi naturale în condiţiile prevãzute la art. 3 se asigurã de la bugetul de stat prin alocarea cãtre bugetele locale pentru reabilitarea, demolarea şi reconstruirea în stadiu "la roşu" a locuinţelor afectate.
(3) Sumele necesare pentru sprijinirea acţiunilor de reparare a locuinţelor conform prevederilor art. 4 alin. (2) se alocã de la bugetul de stat sub formã de ajutoare în bani cãtre proprietarii locuinţelor afectate.
(4) Sumele pentru achiziţia de materiale principale şi transportul acestora la punctele de lucru se asigurã:
a) prin bugetul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor pentru achiziţia de materiale principale prin Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe;
b) prin alocarea cãtre bugetele locale pentru transportul materialelor principale din depozitele centralizate la nivel local la punctele de lucru.
ART. 9
(1) Primarii localitãţilor contracteazã, în limita sumelor aprobate potrivit art. 8 alin. (2), serviciile şi lucrãrile necesare reabilitãrii, demolãrii şi reconstruirii locuinţelor, precum şi serviciile pentru transportul materialelor principale din depozitele centralizate la nivel local la punctele de lucru, rãspunzând pentru realizarea şi recepţia acestora, în condiţiile legii.
(2) Pentru achiziţia produselor, serviciilor şi lucrãrilor necesare reconstruirii locuinţelor din zonele calamitate se aplicã prevederile legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice.
ART. 10
(1) În vederea decontãrii serviciilor şi lucrãrilor efectuate conform contractelor încheiate în acest scop, primarii localitãţilor rãspund pentru:
a) acordarea vizei de control financiar preventiv;
b) verificarea şi arhivarea documentelor legale de platã;
c) întocmirea deconturilor justificative, conform anexei nr. 2.
(2) Primarii localitãţilor rãspund, potrivit legii, pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor înscrise în deconturile justificative.
(3) Primarii localitãţilor, în termen de 3 zile lucrãtoare de la primirea sumelor, efectueazã plãţile în conturile executanţilor nominalizaţi în deconturile justificative.
ART. 11
(1) Locuinţelor demolate şi reconstruite potrivit prezentului program le sunt aplicabile, în mod corespunzãtor, prevederile <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 68/2006 privind mãsuri pentru dezvoltarea activitãţii în domeniul construcţiilor de locuinţe prin programe la nivel naţional, aprobatã prin Legea nr. 515/2007.
(2) Locuinţele demolate şi reconstruite se predau cu titlu gratuit beneficiarilor acestora, prin proces-verbal de predareprimire a locuinţelor din zonele calamitate, încheiat de consiliile locale de care aparţin, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 12
Prefecţii judeţelor coordoneazã acţiunile primarilor privind demolarea şi reconstruirea locuinţelor distruse, precum şi repararea/reabilitarea locuinţelor avariate, în vederea utilizãrii cu eficienţã şi în scopul pentru care au fost alocate fondurile de la bugetul de stat şi materialele necesare potrivit prezentului program.
ART. 13
(1) Instituţiile prefectului monitorizeazã realizarea alimentãrii cu apã, a reţelelor de alimentare cu energie electricã şi, dupã caz, a celor de alimentare cu gaze naturale, precum şi a branşãrii la acestea a locuinţelor reconstruite, în concordanţã cu programul de finalizare şi punere în funcţiune a construcţiilor.
(2) Lucrãrile prevãzute la alin. (1) se finanţeazã din sursele prevãzute cu aceastã destinaţie în bugetele locale.
(3) Consiliile locale asigurã folosinţa gratuitã a unor terenuri de cãtre antreprenorii generali, prin care se executã lucrãrile de reparare/reabilitare şi de construcţie/reconstrucţie a locuinţelor, în vederea realizãrii lucrãrilor de organizare de şantier, şi asigurã prin obiective de investiţii proprii realizarea drumurilor şi a cãilor de acces pentru amplasamentele noi, în cazul strãmutãrii gospodãriilor afectate de calamitãţile naturale, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 14
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul program.


ANEXA 1
la program

PROCES - VERBAL
de predare-primire a terenului aflat în proprietatea/folosinţa
............................... pe perioada de execuţie a lucrãrilor de
reconstrucţie a locuinţei distruse ca efect al calamitãţilor naturale

Încheiat astãzi, ...........................,


între
..........................................................., în calitate de
proprietar, şi Consiliul Local ..........., reprezentat de dl/dna ..........,
primarul localitãţii.
1. Obiectul procesului-verbal
1.1. Obiectul procesului-verbal îl constituie transmiterea dreptului de
folosinţã gratuitã, pe perioada de execuţie a lucrãrilor de reconstrucţie a
locuinţei, a terenului aferent acesteia, în suprafaţã de ................ mp,
identificat prin numãr cadastral (parcelã) ....................... şi adresã:
...................., precum şi a cãilor de acces, cu respectarea legislaţiei
în vigoare.
2. Obligaţiile pãrţilor
2.1. Proprietarul se obligã:
- sã transmitã dreptul de folosinţã gratuitã a terenului în suprafaţã de
............... mp pe întreaga perioadã de reconstrucţie a locuinţei;
- sã participe în mod necondiţionat la demolarea locuinţei distruse sau
grav avariate şi la eliberarea terenului de materialele şi resturile
rezultate, precum şi a altor dotãri, utilaje şi echipamente existente pe
amplasament;
- sã asigure accesul neîngrãdit al antreprenorului general pe amplasament
cu materiale de construcţii, mijloace de transport şi utilaje pe întreaga
perioadã de execuţie a lucrãrilor;
- sã nu intervinã la antreprenorul general pentru modificarea proiectului
aprobat;
- sã participe la recepţia finalã a lucrãrilor de construcţii.
2.2. Consiliul local se obligã:
- sã primeascã în folosinţã gratuitã terenul în suprafaţã de ......... mp
pe durata executãrii lucrãrilor de reconstrucţie a locuinţei;
- sã asigure proprietarului un drept de folosinţã asupra terenului, în
cazul gospodãriilor strãmutate;
- sã asigure utilajele şi mijloacele de transport şi sã urmãreascã
demolarea locuinţei distruse sau grav avariate şi eliberarea terenului de
materialele şi resturile rezultate, precum şi de alte dotãri, utilaje şi
echipamente existente pe amplasament;
- sã predea proprietarului, la finalizarea lucrãrilor, locuinţa şi terenul
aferent, liber de materialele de construcţii rezultate din procesul de
reconstrucţie a locuinţei.
3. Prezentul proces-verbal va putea fi modificat şi completat cu acordul
pãrţilor.
4. Încheiat astãzi, ............, în 4 (patru) exemplare.

Proprietar, Consiliul Local al .............
................... Primar,
(semnãtura) ..................
(semnãtura)



ANEXA 2
la program

CONSILIUL LOCAL .................

DECONT JUSTIFICATIV
pentru plata cheltuielilor efectuate în cadrul acţiunilor
autoritãţilor administraţiei publice locale privind demolarea,
reconstruirea, reabilitarea sau repararea unor
locuinţe din zonele în care s-au produs calamitãţi naturale


┌────┬────────────┬────────────┬──────────────┬────────┬────────┬────────────┐
│Nr. │ Nr./Data │ Valoarea │ Nr./Data │Valoarea│Valoarea│Instrumentul│
│crt.│contractului│contractului│ facturii │facturii│plãtitã │ de platã │
├────┼────────────┼────────────┼──────────────┼────────┼────────┼────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼────────────┼────────────┼──────────────┼────────┼────────┼────────────┤
│ 1. │ ..../..... │ ...... │ ...... │ ...... │ ...... │ ...... │
│ │ │ │ ...... │ ...... │ ...... │ ...... │
├────┼────────────┼────────────┼──────────────┼────────┼────────┼────────────┤
│ 2. │ ..../..... │ ...... │ ...... │ ...... │ ...... │ ...... │
│ │ │ │ ...... │ ...... │ ...... │ ...... │
└────┴────────────┼────────────┼──────────────┼────────┼────────┼────────────┘
TOTAL: │ ...... │ │ ...... │ ...... │
└────────────┘ └────────┴────────┘

Rãspundem pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi
exactitatea datelor înscrise.

Primar,
....................
L.S.

Control financiar preventiv Compartiment economic
............................ ............................
............................



ANEXA 3
la program
PROCES - VERBAL
de predare-primire a locuinţelor din zonele calamitate


În conformitate cu procesul-verbal de predare-primire a terenului aflat în
proprietatea/folosinţa ........................... pe perioada de execuţie a
lucrãrilor de reconstrucţie a locuinţei distruse ca efect al calamitãţilor
naturale încheiat în data de .................,
între subscrişii: Consiliul Local al ............................., judeţul
................, prin ................. - primar şi ...................... -
secretar, în calitate de reprezentanţi legali ai statului, pe de o parte, şi
..................., nãscut/nãscutã .................... în ................,
judeţul/sectorul ................, la data de ..............., fiul/fiica lui
............... şi al/a ................., legitimat/legitimatã cu buletinul/
cartea de identitate seria ..... nr. ................., eliberat/eliberatã de
.................... la data de .................., domiciliat/domiciliatã în
localitatea ............., str. .................. nr. ..., bl. ..., et. ...,
ap. ..., judeţul/sectorul ................., în calitate de beneficiar, pe de
altã parte, s-a încheiat prezentul proces-verbal de predare-primire a
locuinţei, construitã în zonele afectate de calamitãţi naturale în baza
prevederilor programului/acţiunii guvernamental/guvernamentale ..............
stabilit/stabilitã prin .................... .
Art. 1. - Locuinţa, situatã în localitatea ...............................,
str. .......... nr. ....., judeţul ...................., identificatã conform
schiţei anexate la prezentul proces-verbal, compusã din .............. camere
de locuit, cu o suprafaţã desfãşuratã construitã de ........... mp şi în
valoare de ......................... lei, se predã gratuit în proprietatea
beneficiarului acesteia.
Art. 2. - Locuinţa a fost construitã prin Contractul de antreprizã generalã
nr. .............. din data de ..............., încheiat cu ................,
în baza Autorizaţiei de construire nr. .......... din data de ..............,
eliberatã de ....................., şi a fost recepţionatã la data terminãrii
lucrãrilor prin Procesul-verbal de recepţie nr. ................. din data de
............... .
Art. 3. - Terenul aferent locuinţei, în suprafaţã de ........... mp
............................................................................,
(se vor preciza situaţia juridicã a terenului şi actul prin care se
consfinţeşte aceasta - proprietarul şi/sau modul de folosinţã)
în condiţiile legii.
Art. 4. - Beneficiarul locuinţei se obligã:
a) sã solicite înscrierea imobilului - construcţie şi terenul aferent - în
Cartea funciarã;
b) sã declare locuinţa şi terenul, în vederea impunerii, la compartimentul
de specialitate al autoritãţii administraţiei publice locale, în termen de 30
de zile de la finalizarea şi punerea în funcţiune a acesteia;
c) sã îşi asigure locuinţa pentru daune provocate de calamitãţi naturale,
pe o perioadã de minimum 5 ani de la data finalizãrii acesteia;
d) sã nu înstrãineze locuinţa şi pãrţi din aceasta prin acte între vii, pe
o perioadã de 5 ani de la data prezentului procesverbal;
e) sã utilizeze şi sã pãstreze în bune condiţii locuinţa şi instalaţiile
acesteia şi sã nu aducã modificãri structurale construcţiei predate prin
prezentul proces-verbal în perioada de garanţie de 2 (doi) ani, sub rezerva
pierderii acestei garanţii.
Art. 5. - Neîndeplinirea de cãtre beneficiarul locuinţei a obligaţiilor ce
îi revin reprezentând condiţii suspensive care afecteazã dreptul de
proprietate asupra locuinţei, acesta urmând a fi înscris în Cartea funciarã
cu titlu provizoriu, potrivit art. 29 alin. (2) din Legea cadastrului şi a
publicitãţii imobiliare nr. 7/1996, republicatã. În partea a III-a a Cãrţii
funciare se vor consemna sarcinile cu privire la interdicţia de a înstrãina
locuinţa prin acte între vii pe o perioadã de 5 ani şi obligativitatea
asigurãrii acesteia pe aceeaşi perioadã. Înstrãinarea locuinţei prin acte
între vii înainte de termenul de 5 ani se poate face numai dupã restituirea
cãtre bugetul de stat a contravalorii sumelor cheltuite pentru construirea
acesteia, rezultatã din actualizarea la zi a valorii locuinţei prevãzute la
art. 1, prin aplicarea indicelui de inflaţie comunicat de Institutul Naţional
de Statisticã.
Aceste clauze se sting prin împlinirea termenului de 5 ani de la data
prezentului proces-verbal.
Art. 6. - Consiliul local, prin reprezentanţii sãi legali, se obligã:
a) sã predea beneficiarului locuinţei toate înscrisurile pe care le deţine
şi care sunt necesare pentru înscrierea imobilului în Registrul de carte
funciarã;
b) sã predea beneficiarului locuinţei documentele care constituie Cartea
tehnicã a construcţiei.
Art. 7. - Prezentul proces-verbal de predare-primire conţine ..... file şi
...... 1 (una) anexã*) cu 1 (una) filã, în total .......... file, şi a fost
încheiat în 2 (douã) exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte.

AM PREDAT, AM PRIMIT,
Consiliul Local al ................ Beneficiar,

Primar,
.....................

Secretar,
.....................

Întocmit
...................

Data .................
2 (douã) exemplare



___________
*) Anexa reprezintã o schiţã prin care se redau la o scarã convenabilã suprafaţa construitã a locuinţei şi suprafaţa terenului aferent, cu poziţionarea cardinalã a acestora şi precizarea adresei şi a vecinãtãţilor.
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016