Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 837 din 30 septembrie 2010  pentru modificarea Regulamentului privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 676/2007     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 837 din 30 septembrie 2010 pentru modificarea Regulamentului privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 676/2007

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 706 din 22 octombrie 2010

Având în vedere dispoziţiile <>art. 39-41 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale <>art. 39 alin. (6) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. I
Regulamentul privind evaluarea activitãţii profesionale a judecãtorilor şi procurorilor, aprobat prin <>Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 676/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 814 şi 814 bis din 29 noiembrie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 6, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) sancţiuni disciplinare rãmase irevocabile în perioada supusã evaluãrii;".
2. La articolul 7, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) La analizarea criteriului formãrii profesionale continue a judecãtorilor vor fi avuţi în vedere urmãtorii indicatori:
a) disponibilitatea de a participa şi participarea la programele de formare profesionalã continuã organizate de Institutul Naţional al Magistraturii, de instituţiile de învãţãmânt superior din ţarã sau din strãinãtate ori la alte forme de perfecţionare profesionalã, inclusiv la cursuri de limbi strãine şi cursuri pentru iniţierea sau aprofundarea cunoştinţelor de operare pe calculator;
b) prezentarea de teme la învãţãmânt profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrãri şi articole publicate, inclusiv contribuţii la elaborarea unor culegeri sau buletine de jurisprudenţã, proiecte şi culegeri de acte normative, activitatea didacticã, inclusiv cea de formator, tutore de practicã, responsabil cu formarea continuã descentralizatã;
c) studiul individual al legislaţiei, practicii şi doctrinei în materie;
d) studierea şi valorificarea jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene."
3. La articolul 10, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Indicatorii de evaluare a eficienţei activitãţii de judiciar se raporteazã la volumul de activitate şi la complexitatea cauzelor soluţionate de procuror în perioada evaluatã."
4. La articolul 14, litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"d) apeluri şi recursuri retrase din motive imputabile procurorului;".
5. La articolul 16, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) sancţiuni disciplinare rãmase irevocabile în perioada supusã evaluãrii;".
6. Articolul 17 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - Îndeplinirea obligaţiei formãrii profesionale şi absolvirea unor cursuri de specializare se apreciazã în funcţie de urmãtorii indicatori:
a) disponibilitatea de a participa şi participarea la programele de formare profesionalã continuã organizate de Institutul Naţional al Magistraturii, de instituţiile de învãţãmânt superior din ţarã sau din strãinãtate ori la alte forme de perfecţionare profesionalã, inclusiv la cursuri de limbi strãine şi cursuri pentru iniţierea sau aprofundarea cunoştinţelor de operare pe calculator;
b) prezentarea de teme la învãţãmânt profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrãri şi articole publicate, inclusiv contribuţii la elaborarea unor culegeri sau buletine de jurisprudenţã, proiecte şi culegeri de acte normative, activitatea didacticã, inclusiv cea de formator, tutore de practicã, responsabil cu formarea continuã descentralizatã;
c) studiul individual al legislaţiei, practicii şi doctrinei în materie;
d) studierea şi valorificarea jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene."
7. Articolul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Activitatea desfãşuratã de judecãtorii care ocupã funcţii de conducere se evalueazã prin urmãtorii indicatori:
1. capacitatea de conducere şi organizare:
a) gestionarea resurselor umane şi materiale;
b) capacitatea de planificare a activitãţilor;
c) repartizarea echilibratã şi echitabilã a atribuţiilor de serviciu;
d) organizarea eficientã în limita competenţelor legale a activitãţii instanţei, incluzând problemele administrative, resursele şi dotãrile;
e) rezolvarea cu celeritate a lucrãrilor specifice activitãţii de conducere;
f) preocuparea pentru pregãtirea profesionalã a judecãtorilor şi a celorlalte categorii de personal;
g) gestionarea informaţiilor;
h) modul de îndeplinire a atribuţiilor specifice, prevãzute de legi şi regulamente;
2. capacitatea de control:
a) verificarea activitãţii de grefã şi secretariat;
b) capacitatea de sesizare şi soluţionare a deficienţelor de orice fel;
c) managementul situaţiilor de crizã;
3. capacitatea decizionalã şi asumarea rãspunderii:
a) iniţiativa, promptitudinea şi rapiditatea în luarea deciziilor şi asumarea rãspunderii;
b) supunerea spre dezbatere colegiului de conducere a problemelor generale de conducere ale instanţei;
c) rezistenţa la stres;
d) respectarea principiului distribuirii aleatorii a cauzelor;
4. comportamentul şi comunicarea:
a) comportamentul şi comunicarea cu judecãtorii, procurorii, personalul auxiliar, justiţiabilii, persoanele implicate în actul de justiţie, alte instituţii şi mass-media;
b) asigurarea accesului la informaţiile de interes public din cadrul instanţei;
c) transparenţa actului de conducere;
d) obiectivitatea şi imparţialitatea;
e) motivarea personalului;
f) asigurarea unui climat optim de muncã.
(2) Evaluarea indicatorilor prevãzuţi la alin. (1) se realizeazã inclusiv prin raportare la modul de implementare şi de îndeplinire a obiectivelor stabilite prin proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere prezentat de judecãtorul evaluat în calitate de candidat pentru respectiva funcţie."
8. Dupã articolul 18 se introduc trei noi articole, articolele 18^1, 18^2 şi 18^3, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 18^1. - Integritatea judecãtorilor care ocupã funcţii de conducere se apreciazã în funcţie de indicatorii prevãzuţi la art. 6.
Art. 18^2. - La analizarea criteriului formãrii profesionale continue a judecãtorilor care ocupã funcţii de conducere vor fi avuţi în vedere indicatorii prevãzuţi la art. 7.
Art. 18^3. - În situaţia în care judecãtorul este evaluat atât pentru funcţia de execuţie, cât şi pentru funcţia de conducere, prin raportul de evaluare va fi acordatã câte o singurã notã la indicatorii «integritate» şi «obligaţia formãrii profesionale continue»."
9. Dupã articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 20^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 20^1. - Evaluarea indicatorilor prevãzuţi la art. 19 şi 20 se realizeazã inclusiv prin raportare la modul de implementare şi de îndeplinire a obiectivelor stabilite prin proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere prezentat de procurorul evaluat în calitate de candidat pentru respectiva funcţie."
10. Articolul 21 se abrogã.
11. Articolul 23 se abrogã.
12. Dupã articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 24^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 24^1. - În situaţia în care procurorul este evaluat atât pentru funcţia de execuţie, cât şi pentru funcţia de conducere, prin raportul de evaluare va fi acordatã câte o singurã notã la indicatorii "integritate" şi "obligaţia formãrii profesionale continue"."
13. Articolul 25 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Evaluarea judecãtorilor şi procurorilor se face de comisii constituite prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, separat pentru judecãtori şi procurori, formate astfel:
a) pentru judecãtorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, din preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, 2 judecãtori desemnaţi de colegiul de conducere al instanţei supreme şi un membru supleant;
b) pentru judecãtorii de la judecãtorii, tribunale, tribunale specializate şi curţi de apel şi procurorii de la parchetele de pe lângã acestea, din preşedintele instanţei sau, dupã caz, conducãtorul parchetului, 2 judecãtori, respectiv 2 procurori, desemnaţi de colegiul de conducere al instanţei sau parchetului, şi un membru supleant;
c) pentru procurorii din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, din conducãtorul secţiei, direcţiei/serviciului, 2 procurori desemnaţi de colegiul de conducere şi un membru supleant;
d) pentru procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, din procurorul şef al direcţiei, 2 procurori desemnaţi de colegiul de conducere şi un membru supleant;
e) pentru procurorii din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, din procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurorul şef al direcţiei, 2 procurori desemnaţi de colegiile de conducere şi un membru supleant.
(2) La instanţele sau parchetele la care în schema de personal este prevãzut un numãr mai mare de 30 de judecãtori, respectiv 15 procurori, în comisiile de evaluare pot fi desemnaţi 2 membri supleanţi.
(3) Activitatea specificã funcţiei de judecãtor sau de procuror, desfãşuratã de membrii comisiei de evaluare, inclusiv de membrii supleanţi, chiar dacã aceştia nu au efectuat niciun act de evaluare, va fi evaluatã de comisia de evaluare de la instanţa ierarhic superioarã sau unitatea de parchet ierarhic superioarã celei la care funcţioneazã.
(4) Evaluarea celor 3 judecãtori - 2 membri desemnaţi şi un membru supleant - care fac parte din comisia de evaluare a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se face de o comisie formatã din 2 judecãtori cu grad profesional corespunzãtor, desemnaţi de secţia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii dintre membrii sãi.
(5) Evaluarea procurorilor care fac parte din comisiile de evaluare a procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, din comisia de evaluare a procurorilor din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi din comisia de evaluare a procurorilor din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism se face de o comisie formatã din 2 procurori cu grad profesional corespunzãtor, desemnaţi de secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii dintre membrii sãi.
(6) Activitatea specificã funcţiei de procuror desfãşuratã de membrii comisiilor de evaluare de la parchetele de pe lângã curţile de apel va fi evaluatã de o comisie de evaluare constituitã la nivelul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie din care fac parte procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, 2 procurori desemnaţi de colegiul de conducere şi un membru supleant.
(7) Preşedintele fiecãrei comisii este conducãtorul instanţei sau parchetului. În situaţiile de imposibilitate temporarã de exercitare a funcţiei preşedintelui instanţei sau conducãtorului unitãţii de parchet, vicepreşedintele instanţei, respectiv adjunctul conducãtorului parchetului care îl înlocuieşte exercitã şi atribuţiile conferite de prezentul regulament.
(8) În situaţia încetãrii mandatului conducãtorului instanţei sau parchetului, membru de drept şi preşedinte al comisiei, precum şi în situaţia în care acesta este numit sau delegat în funcţie de conducere, nu este necesarã constatarea modificãrii componenţei comisiei de evaluare.
(9) La instanţele sau parchetele la care în schema de personal este prevãzut un numãr mai mic de 10 judecãtori, respectiv procurori, evaluarea se face de comisia constituitã la instanţa ierarhic superioarã sau, dupã caz, la parchetul ierarhic superior.
(10) Evaluarea judecãtorilor militari de la toate instanţele militare se face de o comisie constituitã la nivelul Curţii Militare de Apel, formatã din preşedintele acestei instanţe, 2 judecãtori desemnaţi de colegiul de conducere şi un membru supleant.
(11) Evaluarea procurorilor militari de la toate parchetele militare se face de o comisie constituitã la nivelul Parchetului de pe lângã Curtea Militarã de Apel, formatã din procurorul general al acestui parchet, 2 procurori desemnaţi de colegiul de conducere şi un membru supleant, dintre procurorii care funcţioneazã la Parchetul de pe lângã Curtea Militarã de Apel, indiferent de gradul profesional al acestora.
(12) Evaluarea judecãtorilor şi procurorilor detaşaţi la alte instituţii decât instanţele şi parchetele se face conform prezentului regulament, dupã încetarea detaşãrii, la împlinirea a 3 ani de activitate efectivã ca judecãtor sau procuror, prin cumularea perioadei anterioare detaşãrii cu perioada ulterioarã acesteia.
(13) În cazul judecãtorilor sau procurorilor care pe parcursul perioadei de 3 ani îşi desfãşoarã activitatea la instanţe sau parchete diferite, ca urmare a delegãrii ori detaşãrii sau transferului, comisia de evaluare va obţine datele şi informaţiile necesare pentru evaluare de la comisiile de evaluare constituite la instanţele sau parchetele la care aceştia şi-au desfãşurat activitatea în perioadele respective. Comisiile de evaluare constituite la instanţele sau parchetele la care judecãtorul ori, dupã caz, procurorul şi-a desfãşurat activitatea înainte de a fi transferat, detaşat sau delegat au obligaţia de a transmite instanţei, respectiv parchetului la care funcţioneazã în prezent judecãtorul ori procurorul evaluat dosarul de evaluare întocmit, inclusiv procesele-verbale anuale şi datele statistice.
(14) Evaluarea judecãtorilor şi procurorilor transferaţi la terminarea unei perioade de evaluare, dar înainte de finalizarea raportului de evaluare, se va efectua de comisia de evaluare constituitã la nivelul instanţei, respectiv al unitãţii de parchet la care au funcţionat anterior datei transferului.
(15) Efectuarea evaluãrii activitãţii profesionale a judecãtorilor sau procurorilor care în cursul perioadei supuse evaluãrii s-au aflat în concediu pentru creşterea copilului se realizeazã doar dupã încetarea perioadei respective, la împlinirea a 3 ani de activitate efectivã ca judecãtor ori procuror, prin cumularea perioadei anterioare concediului cu perioada ulterioarã acestuia.
(16) Comisia care evalueazã vicepreşedinţii instanţei sau conducãtorii adjuncţi ai parchetelor în situaţiile în care aceştia fac parte din comisia de evaluare şi exercitã efectiv atribuţiile conferite membrului de drept, în cazurile de imposibilitate temporarã de exercitare a funcţiei preşedintelui instanţei ori conducãtorului parchetului, va fi cea de la instanţa sau unitatea de parchet ierarhic superioarã."
14. La articolul 26, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - (1) Judecãtorii şi procurorii, precum şi membrii supleanţi desemnaţi de colegiile de conducere sunt numiţi în comisiile de evaluare având în vedere urmãtoarele criterii: pregãtirea şi experienţa profesionalã, reputaţia de care se bucurã, abilitãţile de comunicare, precum şi rezultatul obţinut la ultima evaluare. Nu pot fi numiţi în comisiile de evaluare judecãtorii şi procurorii care nu au fost evaluaţi în funcţia de judecãtor sau procuror ori cei care au fost sancţionaţi disciplinar, în mod irevocabil, în ultimii 3 ani."
15. La articolul 26, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) În cazul imposibilitãţii constituirii comisiei de evaluare din cauza neîndeplinirii unuia dintre criteriile prevãzute la alin. (1) de cãtre judecãtorii sau procurorii care funcţioneazã la o instanţã ori un parchet, evaluarea se face de comisia constituitã la instanţa ierarhic superioarã sau, dupã caz, la parchetul ierarhic superior."
16. La articolul 26, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Membrii comisiilor de evaluare sunt reînvestiţi în funcţie de cãtre Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea colegiilor de conducere."
17. Dupã articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 26^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 26^1. - (1) Colegiul de conducere al instanţei sau parchetului constatã situaţia de incompatibilitate în care se aflã un membru al comisiei de evaluare şi dispune înlocuirea acestuia cu membrul supleant.
(2) Competenţa constatãrii situaţiilor de incompatibilitate între 2 sau mai mulţi membri ai comisiei de evaluare şi judecãtorul ori procurorul evaluat revine colegiului de conducere, indiferent care este numãrul membrilor comisiei de evaluare cu privire la care se invocã incompatibilitatea.
(3) Competenţa constatãrii situaţiilor de incompatibilitate între 2 sau mai mulţi membri ai comisiei de evaluare şi judecãtorul ori procurorul evaluat, în ipoteza în care membrii comisiei sunt şi membri ai colegiului de conducere, revine colegiului de conducere al instanţei ierarhic superioare sau al unitãţii de parchet ierarhic superioare celei la care funcţioneazã judecãtorul ori procurorul evaluat şi membrii comisiei de evaluare aflaţi în situaţii de incompatibilitate.
(4) În cazul constatãrii situaţiei de incompatibilitate între 2 ori mai mulţi membri ai comisiei de evaluare şi judecãtorul sau procurorul evaluat, evaluarea se va efectua de comisia de evaluare de la instanţa ierarhic superioarã ori unitatea de parchet ierarhic superioarã celei la care funcţioneazã judecãtorul sau procurorul evaluat şi membrii comisiei de evaluare aflaţi în situaţii de incompatibilitate.
(5) Cererea prin care un membru al comisiei de evaluare solicitã sã se constate incompatibilitatea preşedintelui sau a membrilor comisiei de evaluare constituite la nivelul instanţei ierarhic superioare, respectiv al parchetului ierarhic superior, se soluţioneazã de colegiul de conducere al instanţei ierarhic superioare, respectiv al parchetului ierarhic superior la care este constituitã comisia de evaluare competentã sã efectueze evaluarea, fãrã participarea membrului comisiei de evaluare faţã de care se solicitã sã se constate incompatibilitatea."
18. Articolul 29 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) Prima evaluare a judecãtorilor şi procurorilor se face la 2 ani de la numirea în funcţie în condiţiile <>art. 31 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar urmãtoarele evaluãri se fac la fiecare 3 ani, de regulã în luna februarie a anului urmãtor. Evaluarea poate fi realizatã şi în altã perioadã calendaristicã, la cererea judecãtorului sau procurorului, în mãsura în care evaluarea este necesarã pentru promovarea în funcţii de execuţie ori numirea în funcţii de conducere, însã numai dupã împlinirea intervalului de 2 sau 3 ani prevãzut de lege pentru efectuarea evaluãrii.
(2) Pentru judecãtorii şi procurorii membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, evaluarea se face dupã 3 ani de la încetarea mandatului.
(3) Evaluarea activitãţii profesionale a judecãtorilor, respectiv a procurorilor, care au îndeplinit şi funcţia de procuror, respectiv de judecãtor în perioada supusã evaluãrii, se va realiza în termen de 2 ani de la numirea în funcţia de judecãtor, respectiv de procuror, prin decret al Preşedintelui României, conform dispoziţiilor <>art. 39 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
19. Articolul 31 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - (1) Pentru fiecare judecãtor sau procuror se întocmeşte anual un proces-verbal în care se menţioneazã date privind eficienţa şi calitatea activitãţii, date referitoare la integritate şi la formarea profesionalã continuã, evaluatorul şi evaluatul stabilind aspectele cu privire la care este necesarã realizarea unui progres în perioada urmãtoare, inclusiv recomandãri cu privire la formarea profesionalã.
(2) Procesul-verbal anual de evaluare se aduce la cunoştinţa judecãtorului sau a procurorului evaluat, sub semnãturã.
(3) Recomandãrile de formare profesionalã vor fi comunicate Institutului Naţional al Magistraturii, odatã cu opţiunile judecãtorilor şi procurorilor de participare la cursurile de formare continuã pentru anul urmãtor."
20. La articolul 32, alineatele (3), (4) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Pentru evaluarea calitãţii redactãrii hotãrârilor, comisia de evaluare, respectiv judecãtorul evaluat, selecţioneazã fiecare, anual, un numãr de cel puţin 10 hotãrâri cu obiect diferit, cu un grad de complexitate cel puţin mediu, pronunţate în diferite stadii procesuale, pe care le considerã relevante pentru activitatea desfãşuratã. Actele întocmite de judecãtor sau procuror, considerate de acesta şi de membrii comisiei relevante sub aspectul calitãţii activitãţii, se ataşeazã la raportul de evaluare în copie sau în format electronic ori sunt indicate prin menţionarea numãrului lucrãrii.
(4) Pentru evaluarea calitãţii redactãrii soluţiilor date de procuror, comisia de evaluare, respectiv procurorul evaluat, selecţioneazã fiecare, anual, un numãr de cel puţin 10 soluţii adoptate pe care le considerã relevante pentru activitatea desfãşuratã.
(5) Pentru evaluarea calitãţii redactãrii actelor întocmite de procurorii care desfãşoarã activitate în faza de cercetare judecãtoreascã, comisia de evaluare, respectiv procurorul evaluat, selecţioneazã fiecare, anual, un numãr de 10 lucrãri - concluzii, motive de apel, motive de recurs - pe care le considerã relevante pentru activitatea desfãşuratã."
21. Articolul 34 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - (1) Interviul de evaluare reprezintã discuţia purtatã între judecãtorul sau procurorul evaluat şi membrii comisiei de evaluare la finalul perioadei de evaluare, dupã efectuarea autoevaluãrii, atât cu privire la aspectele care nu au putut fi clarificate ca urmare a culegerii datelor şi informaţiilor necesare evaluãrii, cât şi cu privire la aspectele în legãturã cu care judecãtorul sau procurorul a formulat observaţii şi obiecţii. În perioada supusã evaluãrii, între judecãtorul sau procurorul evaluat şi membrii comisiei de evaluare pot avea loc periodic discuţii cu privire la orice aspecte privind procesul de evaluare.
(2) Refuzul persoanei evaluate de a întocmi fişa de autoevaluare şi de a se prezenta la interviu nu împiedicã parcurgerea urmãtoarelor etape ale procedurii de evaluare şi finalizarea acesteia."
22. La articolul 35, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Raportul de evaluare cuprinde descrierea activitãţilor desfãşurate de comisia de evaluare, fişa de evaluare, conform modelului corespunzãtor, aprobat prin hotãrâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, eventualele recomandãri fãcute judecãtorului sau procurorului evaluat şi se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul se comunicã judecãtorului sau procurorului evaluat, unul se pãstreazã la dosarul de evaluare, iar unul se ataşeazã la mapa profesionalã.
(3) Prin raportul de evaluare a activitãţii profesionale a judecãtorului sau procurorului se acordã unul dintre urmãtoarele calificative: «Foarte bine», «Bine», «Satisfãcãtor» sau «Nesatisfãcãtor». În situaţia în care judecãtorul sau procurorul este evaluat atât pentru funcţia de execuţie, cât şi pentru funcţia de conducere, prin raportul de evaluare se acordã un singur calificativ."
23. La articolul 36, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Calificativul se acordã în funcţie de media aritmeticã a notelor obţinute de judecãtorul sau procurorul evaluat la fiecare criteriu de evaluare, inclusiv la indicatorii specifici funcţiilor de conducere, astfel:
- de la 9 (inclusiv) la 10 - calificativul «Foarte bine»;
- de la 7 (inclusiv) la 9 - calificativul «Bine»;
- de la 5 (inclusiv) la 7 - calificativul «Satisfãcãtor»;
- sub nota 5 - calificativul «Nesatisfãcãtor»."
24. La articolul 37, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Contestaţia se depune la preşedintele comisiei de evaluare, care, în termen de 3 zile, o transmite Consiliului Superior al Magistraturii, împreunã cu raportul de evaluare, însoţit de copii ale documentelor avute în vedere la evaluare şi punctul de vedere al comisiei faţã de contestaţia formulatã."
ART. II
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã anexele nr. 1A, 1B, 2A, 2B, 2C, 2D şi 2E la Regulamentul privind evaluarea activitãţii profesionale a judecãtorilor şi procurorilor, aprobat prin <>Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 676/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 814 şi 814 bis din 29 noiembrie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. III
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Superior
al Magistraturii,
judecãtor Florica Bejinaru

Bucureşti, 30 septembrie 2010.
Nr. 837.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016