Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Ministerul Justiţiei este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care asigurã elaborarea, coordonarea şi aplicarea strategiei şi a programului de guvernare în vederea bunei funcţionãri a justiţiei ca serviciu public şi vegheazã la stricta aplicare a legii, în conformitate cu principiile democratice ale statului de drept. (2) Ministerul Justiţiei are sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5. ART. 2 Relaţiile Ministerului Justiţiei cu Consiliul Superior al Magistraturii, instanţele judecãtoreşti şi Ministerul Public sunt stabilite prin lege. CAP. II Funcţiile şi principalele atribuţii ale Ministerului Justiţiei ART. 3 Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate Ministerul Justiţiei îndeplineşte urmãtoarele funcţii: a) elaboreazã strategia prin care se asigurã fundamentarea şi elaborarea programului de guvernare în domeniul justiţiei; b) de reglementare şi sintezã, prin care se asigurã realizarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru organizarea şi funcţionarea întregului sistem al justiţiei, pe baza strictei aplicãri a dispoziţiilor prevãzute de Constituţie şi de celelalte acte normative; c) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate; d) de autoritate centralã românã în domeniul cooperãrii şi asistenţei judiciare internaţionale, potrivit tratatelor internaţionale la care România este parte; e) de autoritate de stat, prin care se asigurã controlul asupra aplicãrii unitare şi respectãrii reglementãrilor legale privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor şi unitãţilor care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea sau în subordinea sa; f) de administrare, prin care se asigurã administrarea patrimoniului sãu potrivit dispoziţiilor legale. ART. 4 În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 3 şi pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate, Ministerul Justiţiei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale: I. în domeniul elaborãrii de strategii şi programe şi al prevenirii şi combaterii criminalitãţii şi corupţiei: 1. stabileşte mãsurile ce urmeazã a fi cuprinse în programul de guvernare şi în programul legislativ al Guvernului în domeniul justiţiei; 2. elaboreazã, coordoneazã şi monitorizeazã implementarea strategiilor, programelor şi planurilor de prevenire a criminalitãţii şi corupţiei; analizeazã şi evalueazã rezultatele, efectele şi impactul produs de strategiile, programele şi planurile de prevenire a criminalitãţii şi corupţiei; 3. iniţiazã şi dezvoltã programe cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, cu atribuţii în domeniul studierii şi prevenirii criminalitãţii şi corupţiei; 4. elaboreazã strategii şi programe în concordanţã cu documentele Organizaţiei Naţiunilor Unite, ale Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa şi ale Consiliului Europei, cu normele dreptului comunitar, precum şi cu procedurile jurisdicţiilor internaţionale acceptate; 5. negociazã, implementeazã şi monitorizeazã programele internaţionale de asistenţã tehnicã şi financiarã pentru sistemul justiţiei, prevenirea criminalitãţii şi corupţiei; II. în domeniul elaborãrii, avizãrii proiectelor de acte normative şi sintetizãrii practicii instanţelor judecãtoreşti: 1. elaboreazã proiectele de acte normative care au legãturã cu domeniul de activitate al Ministerului Justiţiei; participã la susţinerea proiectelor de legi în cadrul comisiilor parlamentare şi în plenul celor douã Camere; 2. constituie, potrivit legii, comisii de elaborare a proiectelor de coduri şi alte acte normative complexe ce intereseazã domeniul justiţiei, fiind autorizat, în exclusivitate, sã editeze şi sã publice ediţiile oficiale ale acestora; 3. participã, în condiţiile legii, la elaborarea unor proiecte de acte normative din programul altor ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale sau locale; 4. analizeazã concordanţa actelor normative cu acquisul comunitar, în special sub aspectul garantãrii accesului liber la justiţie şi al respectãrii drepturilor omului şi a libertãţilor fundamentale; 5. analizeazã şi avizeazã din punct de vedere al legalitãţii proiectele de acte normative elaborate de celelalte ministere şi de organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, care se supun spre adoptare Guvernului, cu excepţia proiectelor de hotãrâri ale Guvernului cu caracter individual prevãzute de Regulamentul privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 50/2005 ; 6. examineazã şi face propuneri referitoare la adaptarea legislaţiei pentru asigurarea compatibilitãţii cu obligaţiile asumate prin convenţii internaţionale la care România este parte; contribuie la activitatea de armonizare a legislaţiei în procesul de integrare europeanã şi euroatlanticã; 7. efectueazã studii, analize şi documentãri privind necesitatea iniţierii, completãrii sau modificãrii unor acte normative din domeniul justiţiei; organizeazã şi coordoneazã activitatea de sistematizare, simplificare şi perfecţionare a legislaţiei din domeniul sãu de activitate; 8. organizeazã şi efectueazã lucrãrile de statisticã judiciarã şi cele privind evoluţia fenomenului judiciar; face propuneri, în condiţiile legii, de promovare a unor recursuri în interesul legii şi întocmeşte, în acest sens, studii de practicã judiciarã; 9. realizeazã sinteze privind practica judiciarã pe ramuri de drept şi pe instituţii ale dreptului, în vederea informãrii specialiştilor, dar şi a opiniei publice cu privire la modul de interpretare şi de aplicare a dispoziţiilor legale de larg interes; 10. editeazã buletine informative, culegeri de acte normative şi de practicã judiciarã, precum şi alte materiale din domeniul sãu de activitate; III. în domeniul dreptului internaţional şi al cooperãrii judiciare internaţionale: 1. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin în calitate de autoritate centralã românã în domeniul cooperãrii judiciare internaţionale, potrivit instrumentelor juridice internaţionale la care România este parte; 2. elaboreazã studii privind dezvoltarea cadrului juridic bilateral şi multilateral în domeniul justiţiei; 3. îndeplineşte formalitãţile prevãzute de legislaţia în vigoare în vederea aprobãrii, negocierii şi semnãrii tratatelor bilaterale în domeniul cooperãrii judiciare internaţionale şi în alte materii interesând domeniul justiţiei; 4. elaboreazã proiectele actelor normative prevãzute de legislaţia în vigoare în vederea ratificãrii/aderãrii/aprobãrii tratatelor bilaterale şi multilaterale în domeniul cooperãrii judiciare internaţionale şi în alte materii interesând domeniul justiţiei, încheiate la nivel de stat, guvernamental sau departamental; 5. participã la reuniunile internaţionale în domeniul sãu de competenţã; 6. urmãreşte respectarea obligaţiilor asumate de România prin convenţiile adoptate sub egida Organizaţiei Naţiunilor Unite, Consiliului Europei, Conferinţei Internaţionale de Drept Internaţional Privat şi altor organizaţii internaţionale, precum şi a înţelegerilor bilaterale interesând domeniul justiţiei, la care România este parte; 7. examineazã modul în care se respectã drepturile şi libertãţile fundamentale ale omului în administrarea justiţiei şi în care sunt duse la îndeplinire obligaţiile asumate de România prin instrumentele juridice internaţionale în aceastã materie şi face, când este cazul, propuneri de îmbunãtãţire a legislaţiei; 8. realizeazã studii privind jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene; IV. în domeniul integrãrii europene şi euroatlantice: 1. asigurã coordonarea unitarã a procesului de stabilire a obiectivelor ce intrã în competenţa sa, specifice aderãrii la Uniunea Europeanã, urmãreşte realizarea acestora, întocmind documentele programatice în relaţia cu structurile Uniunii Europene; 2. asigurã relaţia cu structura juridicã a NATO, participând la negocierea documentelor cu caracter normativ ce se elaboreazã sub egida Alianţei Nord-Atlantice; 3. asigurã pregãtirea exercitãrii competenţei de reprezentare a statului român în faţa Curţii Europene de Justiţie de la Luxemburg; V. în domeniul protecţiei victimelor şi reintegrãrii sociale a infractorilor: 1. coordoneazã, în condiţiile legii, activitatea serviciilor de protecţie a victimelor infracţiunilor şi reintegrare socialã a infractorilor şi exercitã controlul asupra acestor activitãţi; 2. exercitã atribuţiile care îi revin în ceea ce priveşte selecţia, recrutarea şi pregãtirea profesionalã a personalului serviciilor de protecţie a victimelor infracţiunilor şi reintegrare socialã a infractorilor, precum şi cariera acestuia; 3. elaboreazã metodologii necesare punerii în aplicare a legislaţiei în vigoare, formuleazã standarde şi modele de bune practici în domeniu; VI. în domeniul supravegherii executãrii pedepselor: 1. conduce, îndrumã şi verificã activitatea privind executarea pedepselor privative de libertate aplicate condamnaţilor şi a unor mãsuri educative aplicate minorilor şi asigurã condiţiile pentru respectarea drepturilor şi îndatoririlor prevãzute de lege pentru aceste categorii de persoane; 2. verificã modul de punere în executare a hotãrârilor judecãtoreşti prin care s-au luat mãsuri de siguranţã cu caracter medical; 3. întocmeşte lucrãri pregãtitoare şi face propuneri în legãturã cu cererile de graţiere şi de comutare a pedepselor; 4. efectueazã lucrãrile necesare pentru informarea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, în vederea soluţionãrii cererilor de strãmutare a cauzelor, în condiţiile stabilite de lege; VII. în domeniul asigurãrii şi perfecţionãrii personalului din aparatul propriu şi din unitãţile subordonate: 1. exercitã atribuţiile care îi revin potrivit legii privind numirea personalului propriu, a asistenţilor judiciari, a personalului Institutului Naţional de Criminologie, al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice, al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi unitãţilor subordonate acestuia, al Direcţiei Generale de Protecţie şi Anticorupţie şi a celuilalt personal din sistemul justiţiei; 2. organizeazã, coordoneazã şi îndrumã, în condiţiile legii, activitatea de selectare, formare, pregãtire şi perfecţionare profesionalã a personalului din aparatul propriu şi din unitãţile subordonate; 3. întocmeşte, potrivit legii, lucrãrile necesare pentru acordarea gradelor militare, înaintarea în grad, trecerea în rezervã şi menţinerea în funcţie a personalului militar din sistemul justiţiei; 4. propune, în condiţiile legii, acordarea de decoraţii civile şi militare; 5. îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege în legãturã cu funcţionarii publici cu statut special din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor; VIII. în domeniul organizãrii, coordonãrii şi controlului, potrivit legii, al unor profesii liberale şi activitãţi conexe: 1. îndeplineşte atribuţiile care îi sunt stabilite prin lege cu privire la notarii publici, executorii judecãtoreşti, executorii bancari şi executorii organizaţiilor cooperatiste de credit; 2. autorizeazã operatorii şi agenţii Arhivei Electronice de Garanţii Reale Mobiliare şi îndeplineşte atribuţiile stabilite prin lege, în calitate de autoritate de supraveghere a Arhivei; 3. autorizeazã interpreţii şi traducãtorii folosiţi de Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Justiţiei, instanţele judecãtoreşti, organele de urmãrire penalã, birourile notarilor publici şi de avocaţi; 4. coordoneazã, în condiţiile legii, activitatea de autorizare şi evidenţã a experţilor criminalişti care pot fi recomandaţi de pãrţi sã participe la efectuarea expertizei criminalistice; 5. coordoneazã, îndrumã şi controleazã din punct de vedere administrativ şi metodologic activitatea de expertizã tehnicã judiciarã; organizeazã examenele pentru atribuirea calitãţii de expert tehnic judiciar şi testeazã specialiştii, în condiţiile legii; asigurã perfecţionarea pregãtirii profesionale a experţilor tehnici judiciari şi a specialiştilor; 6. coordoneazã, îndrumã şi controleazã activitatea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale; 7. gestioneazã Registrul naţional al persoanelor juridice fãrã scop patrimonial şi îndeplineşte atribuţiile privind verificarea disponibilitãţii de denumire, în condiţiile legii; IX. în domeniul informatizãrii: 1. elaboreazã Strategia de informatizare a sistemului judiciar şi ia mãsuri pentru actualizarea periodicã şi implementarea acesteia; 2. implementeazã programele guvernamentale de informatizare în unitãţile sistemului judiciar; 3. coordoneazã, îndrumã şi verificã din punct de vedere tehnic, metodologic şi profesional activitatea informaticã a instanţelor şi unitãţilor subordonate; 4. evalueazã activitatea profesionalã a conducerii compartimentelor informatice din instituţiile subordonate, precum şi a personalului informatic din instanţe, în condiţiile legii; 5. organizeazã colective de lucru în domeniul informatic la instanţe şi unitãţile subordonate, stabileşte scopul şi sarcinile acestora, verificã şi controleazã modul de îndeplinire al obiectivelor; 6. asigurã introducerea metodelor moderne în materie de documentare, în concordanţã cu cerinţele actuale ale tehnicii în domeniul informaţional; 7. emite norme tehnice obligatorii pentru instanţele judecãtoreşti şi instituţiile subordonate ministerului; X. în domeniul gestionãrii patrimoniului: 1. asigurã buna organizare şi administrare a justiţiei ca serviciu public; 2. asigurã condiţiile materiale necesare în vederea desfãşurãrii activitãţii instanţelor judecãtoreşti, a aparatului propriu şi a unitãţilor subordonate ministerului; 3. fundamenteazã şi elaboreazã proiectul bugetului de stat pentru activitatea proprie, a instituţiilor aflate sub autoritatea sa şi a unitãţilor subordonate; repartizeazã alocaţiile bugetare ordonatorilor secundari de credite şi controleazã modul de folosire a acestora; 4. coordoneazã şi îndrumã activitatea economicã, de investiţii şi administrativã a instanţelor judecãtoreşti, a aparatului propriu şi a unitãţilor subordonate ministerului; 5. organizeazã şi asigurã, în condiţiile legii, exercitarea activitãţilor de audit public intern; 6. asigurã tipãrirea şi difuzarea timbrului judiciar, potrivit prevederilor legale; XI. alte atribuţii: 1. asigurã secretariatul comisiei pentru analiza cererilor privind acordarea cetãţeniei române şi a celor privind renunţarea la cetãţenia românã; 2. ia mãsuri şi asigurã condiţiile necesare acordãrii asistenţei medicale, potrivit legii, magistraţilor şi personalului auxiliar de specialitate, economic, administrativ şi de serviciu din sistemul justiţiei; coordoneazã şi controleazã activitatea de asistenţã medicalã la locurile de deţinere; 3. asigurã condiţiile de odihnã, tratament şi de recuperare a stãrii de sãnãtate a magistraţilor, a familiilor acestora şi a personalului auxiliar de specialitate, economic, administrativ şi de serviciu din sistemul justiţiei; asigurã gestionarea bazei materiale aflate în administrare, formatã din case de odihnã, de tratament, cluburi, unitãţi hoteliere şi alte dotãri destinate acestui scop; executã lucrãri de întreţinere şi reparaţii; 4. exercitã atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu privire la Regia Autonomã "Multiproduct", aflatã în coordonarea sa; 5. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin hotãrâri ale Guvernului, precum şi însãrcinãrile încredinţate de primul-ministru. ART. 5 În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Justiţiei colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu Consiliul Superior al Magistraturii, Uniunea Naţionalã a Barourilor din România, Uniunea Naţionalã a Notarilor Publici, Uniunea Naţionalã a Executorilor Judecãtoreşti, precum şi cu alte autoritãţi publice, cu asociaţiile magistraţilor şi alte asociaţii profesionale sau organizaţii neguvernamentale. CAP. III Conducerea Ministerului Justiţiei ART. 6 (1) Conducerea Ministerului Justiţiei se exercitã de cãtre ministrul justiţiei. (2) Ministrul justiţiei îndeplineşte, în domeniul de activitate al Ministerului Justiţiei, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi atribuţiile specifice prevãzute în <>Legea nr. 303/2004 privind statutul magistraţilor, cu modificãrile ulterioare, <>Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã, cu modificãrile ulterioare, şi în <>Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii. (3) Ministrul justiţiei conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu alte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu alte autoritãţi, instituţii publice şi organizaţii centrale şi locale, precum şi cu persoane juridice şi fizice, din ţarã şi din strãinãtate. (4) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul justiţiei emite ordine şi instrucţiuni. ART. 7 Ministrul justiţiei este ordonator principal de credite. Preşedinţii curţilor de apel sunt ordonatori secundari de credite, iar preşedinţii tribunalelor sunt ordonatori terţiari de credite. ART. 8 (1) În activitatea de conducere a ministerului ministrul justiţiei este ajutat de 3 secretari de stat, numiţi, potrivit legii, prin decizie a primului-ministru. Funcţia de ministru şi funcţia de secretar de stat sunt funcţii de demnitate publicã, potrivit legii. (2) Secretarii de stat coordoneazã activitãţile stabilite potrivit structurii organizatorice a Ministerului Justiţiei. Atribuţiile şi responsabilitãţile acestora se stabilesc prin ordin de cãtre ministrul justiţiei. ART. 9 (1) Ministerul Justiţiei are un secretar general şi un secretar general adjunct, numiţi în condiţiile legii. (2) Secretarul general coordoneazã buna funcţionare a compartimentelor şi activitãţilor cu caracter funcţional din cadrul ministerului şi asigurã legãtura operativã dintre ministru şi conducãtorii tuturor compartimentelor din minister şi unitãţile subordonate. De asemenea, îndeplineşte şi celelalte atribuţii prevãzute de <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (3) Secretarul general poate îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministrul justiţiei. (4) Responsabilitãţile secretarului general adjunct se stabilesc de ministrul justiţiei, la propunerea secretarului general. Secretarul general adjunct este înlocuitorul de drept al secretarului general. ART. 10 (1) Ministrul justiţiei poate delega, în condiţiile legii, unele dintre atribuţiile sale secretarilor de stat ori secretarului general sau secretarului general adjunct. (2) Pentru lucrãrile din activitatea curentã ce nu impun luarea unei decizii la nivelul conducerii ministerului, delegarea altor atribuţii din competenţa ministrului justiţiei poate fi dispusã prin ordin al acestuia, pe categorii de lucrãri. ART. 11 (1) Pe lângã ministrul justiţiei funcţioneazã, ca organ consultativ, Colegiul ministerului. (2) Componenţa şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aprobã prin ordin al ministrului justiţiei. (3) Preşedintele Colegiului ministerului este ministrul justiţiei. (4) Colegiul ministerului se întruneşte, la cererea ministrului justiţiei, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea ministerului. (5) În lipsa ministrului justiţiei, atribuţiile preşedintelui Colegiului ministerului se exercitã de unul dintre secretarii de stat, desemnat de ministrul justiţiei. CAP. IV Structura organizatoricã a Ministerului Justiţiei ART. 12 (1) Pentru realizarea atribuţiilor ce îi revin, Ministerul Justiţiei dispune de un aparat propriu organizat pe compartimente de activitate. (2) Structura organizatoricã a Ministerului Justiţiei este prevãzutã în anexa nr. 1. (3) În cadrul direcţiilor prevãzute în anexa nr. 1, prin ordin al ministrului justiţiei se pot organiza servicii, birouri sau colective temporare şi se poate stabili numãrul posturilor de conducere ale acestora, în condiţiile legii. ART. 13 (1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Justiţiei este de 324, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului. (2) Personalul aferent fiecãrui compartiment din structura organizatoricã se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei. ART. 14 (1) Atribuţiile şi responsabilitãţile compartimentelor din structura organizatoricã a Ministerului Justiţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului justiţiei. (2) Atribuţiile şi rãspunderile funcţiilor din structura Ministerului Justiţiei se stabilesc prin fişele posturilor, anexe la regulamentul de organizare şi funcţionare. ART. 15 Instituţiile publice din sistemul justiţiei, finanţate de la bugetul de stat, sunt prevãzute în anexa nr. 2. Acestea se înfiinţeazã şi se organizeazã potrivit legii. CAP. V Unitãţile subordonate şi cele aflate în coordonarea Ministerului Justiţiei ART. 16 Unitãţile aflate în subordinea sau în coordonarea Ministerului Justiţiei sunt prevãzute în anexa nr. 3. ART. 17 (1) Institutul Naţional de Expertize Criminalistice, instituţie publicã cu personalitate juridicã, funcţioneazã în subordinea Ministerului Justiţiei, în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 368/1998 . (2) Structura organizatoricã a Institutului Naţional de Expertize Criminalistice şi a laboratoarelor interjudeţene se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare a institutului, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei. (3) Condiţiile şi modul în care se efectueazã expertiza criminalisticã, precum şi competenţa teritorialã a laboratoarelor interjudeţene se stabilesc prin regulament, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei. ART. 18 (1) Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor, instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã, constituitã în temeiul <>Legii nr. 293/2004 , funcţioneazã în subordinea Ministerului Justiţiei. (2) Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor sunt stabilite prin hotãrâre a Guvernului. (3) Repartizarea posturilor prevãzute pentru Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi pentru unitãţile sale subordonate pe categorii, grade profesionale şi coeficienţi de ierarhizare se face prin ordin al ministrului justiţiei. ART. 19 (1) Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" funcţioneazã în subordinea Ministerului Justiţiei, ca unitate cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii prin sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate, alte venituri proprii şi din bugetul de stat, în condiţiile legii. (2) Pentru acordarea asistenţei medicale ambulatorii şi stabilirea diagnosticului, a recomandãrilor terapeutice şi tratamentului ambulatoriu funcţioneazã Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, unitate cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii prin sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate, alte venituri proprii şi din bugetul de stat, în condiţiile legii. ART. 20 (1) Direcţia Generalã de Protecţie şi Anticorupţie, structurã specializatã, cu personalitate juridicã, funcţioneazã în subordinea Ministerului Justiţiei, în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 637/2004 . (2) Structura organizatoricã a Direcţiei Generale de Protecţie şi Anticorupţie este stabilitã prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acesteia, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei, cu avizul prealabil al Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii. ART. 21 (1) În scopul asigurãrii pe baze ştiinţifice a prevenirii şi controlului criminalitãţii funcţioneazã, în subordinea Ministerului Justiţiei, Institutul Naţional de Criminologie, organ de specialitate cu personalitate juridicã, finanţat de la bugetul de stat, cu sediul în municipiul Bucureşti. (2) Directorul şi directorul adjunct ai Institutului Naţional de Criminologie sunt numiţi prin ordin al ministrului justiţiei. (3) Funcţiile de director şi director adjunct al Institutului Naţional de Criminologie pot fi ocupate de magistraţi sau de personal asimilat magistraţilor, detaşat prin ordin al ministrului justiţiei. (4) Pe perioada detaşãrii persoanele prevãzute la alin. (3) îşi pãstreazã calitatea de magistrat sau de asimilat al acestuia. (5) Organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Criminologie se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei. (6) Personalul de specialitate al Institutului Naţional de Criminologie este format din consilieri juridici şi specialişti în domeniul sociologiei, psihologiei, informaticii, statisticii, precum şi din specialişti din alte domenii. ART. 22 (1) Serviciile de protecţie a victimelor şi reintegrare socialã a infractorilor funcţioneazã pe lângã fiecare tribunal şi sunt coordonate de cãtre direcţia de specialitate din Ministerul Justiţiei, în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socialã a infractorilor şi de supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 129/2002 , cu modificãrile ulterioare, şi al <>Legii nr. 211/2004 privind unele mãsuri pentru asigurarea protecţiei victimelor infracţiunilor. (2) Serviciile de protecţie a victimelor şi reintegrare socialã a infractorilor sunt finanţate din bugetul Ministerului Justiţiei, prin ordonatorii terţiari de credite. ART. 23 (1) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului funcţioneazã în subordinea Ministerului Justiţiei, în temeiul <>Legii nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Structura organizatoricã şi modul de funcţionare ale Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi ale oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale, precum şi numãrul maxim de posturi ale acestora se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei. ART. 24 (1) În subordinea Ministerului Justiţiei funcţioneazã Centrul de Pregãtire a Magistraţilor, a Grefierilor şi a Celuilalt Personal din Sistemul Justiţiei - Sovata, unitate cu personalitate juridicã. Baza materialã a acestuia se utilizeazã şi pentru realizarea obiectivului prevãzut la art. 4 pct. XI.3. Finanţarea centrului se face din venituri proprii, constituite din încasarea contravalorii serviciilor prestate. (2) Organizarea şi funcţionarea centrului, precum şi constituirea surselor de finanţare şi modul de utilizare a acestora se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei. (3) Dispoziţiile alin. (1) şi (2) se aplicã în mod corespunzãtor şi Complexului "Flamingo" din Eforie-Sud, aflat în subordinea Ministerului Justiţiei. ART. 25 Ministerul Justiţiei coordoneazã activitatea Regiei Autonome "Multiproduct". CAP. VI Dispoziţii finale ART. 26 Ministerul Justiţiei are în dotare un parc auto propriu, precum şi un parc auto pentru activitãţile specifice, stabilit potrivit dispoziţiilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 27 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 28 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 736/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 482 din 7 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã: --------------- Ministrul justiţiei, Monica Luisa Macovei Ministrul finanţelor publice, Ionel Popescu Bucureşti, 3 februarie 2005. Nr. 83. ANEXA 1 Nr. maxim de posturi: 324 (exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului) STRUCTURA ORGANIZATORICA A MINISTERULUI JUSTITIEI
┌─────────────────────────┐
│ SERVICIUL DE INSPECTIE │
│ NOTARIALA, PENITENCIARA ├─┐ ┌───────────────────────┐
│ SI DE EXECUTORI │ │ ┌─┤ COLEGIUL MINISTERULUI │
└─────────────────────────┘ │ │ └───────────────────────┘
┌─────────────────────────┐ │ │
│ DIRECTIA PENTRU RELATIA │ │ ┌────────┐ │ ┌─────────────────────┐
│ CU MINISTERUL PUBLIC SI │ ├────┤MINISTRU├─────┼──┤ CABINET DEMNITAR │
│ DE PREVENIRE A ├─┤ └───┬────┘ │ └─────────────────────┘
│ CRIMINALITATII SI A │ │ │ │ ┌───────────────────────┐
│ CORUPTIEI │ │ │ ├─┤CONSILIERII MINISTRULUI│
└─────────────────────────┘ │ │ │ └───────────────────────┘
┌─────────────────────────┐ │ │ │ ┌───────────────────────┐
│ DIRECTIA CONTENCIOS ├─┤ │ │ │ BIROUL DE PRESA, │
└─────────────────────────┘ │ │ └─┤PROTOCOL SI COOPERARE │
┌─────────────────────────┐ │ │ │ CU O.N.G. │
│SERVICIUL AUDIT PUBLIC ├─┘ │ └───────────────────────┘
│ INTERN │ │
└─────────────────────────┘ │
│
┌───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┐
│ ┌─────────────────────────────────┼────────┬────────────────────┐ │
│ │ ┌────────┘ │ │ │
│ ┌───┴───────────────────┐ │ ┌───────┴─────────┐┌─────────┴───────┐│
│ │ SECRETAR DE STAT │ │ │SECRETAR DE STAT ││SECRETAR DE STAT ││
│ │PENTRU AFACERI EUROPENE│ │ │ PENTRU ││PENTRU RELATII CU││
│ │ SI INTERNATIONALE │ │ │AFACERI JUDICIARE││ PARLAMENTUL ││
│ └─────┬─────────────────┘ │ └───────┬─────────┘└──────────┬──────┘│
│ │ │ │ │ │
│ │ ┌──────────┴─────┐ │ │ │
│ │ │SECRETAR GENERAL│ │ │ │
│ │ └─────┬────┬─────┘ │ │ │
│ │ ┌─────┴────┴─────┐ │ │ │
│ │ │SECRETAR GENERAL│ │ │ │
│ │ │ ADJUNCT │ │ │ │
│ │ └─────┬────┬─────┘ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
└───┬───┼───┬───────┬───┬─┴─┬──┴─┬───────────┬───┼───┬─────────────┬───┼───┬───┘
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐
│A│ │B│ │C│ │D│ │E│ │F│ │G│ │H│ │I│ │J│ │K│ │L│ │M│
└─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘
LEGENDA
A = DIRECTIA DE EXPLOATARE A TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
B = DIRECTIA INTEGRARE EUROPEANA, COOPERARE EUROATLANTICA SI PROGRAME
C = DIRECTIA DREPT INTERNATIONAL, COOPERARE JUDICIARA SI AFACERI
JURIDICE EXTERNE
D = DIRECTIA PENTRU RELATII CU PUBLICUL SI EVIDENTA O.N.G.
E = DIRECTIA ECONOMICA
F = DIRECTIA INVESTITII SI ADMINISTRATIV
G = SERVICIUL DE ASISTENTA MEDICALA
H = DIRECTIA PUBLICATIE MOBILIARA, NOTARI PUBLICI, EXECUTORI TRADUCATORI
SI INTERPRETI
I = DIRECTIA DE PROTECTIE A VICTIMELOR SI REINTEGRARE SOCIALA
A INFRACTORILOR
J = DIRECTIA PENTRU RESURSE UMANE SI RELATII CU CONSILIUL
SUPERIOR AL MAGISTRATURII
K = DIRECTIA ELABORARE ACTE NORMATIVE, STUDII SI DOCUMENTARE
L = DIRECTIA AVIZARE ACTE NORMATIVE
M = BIROUL CETATENIE
ANEXA 2 INSTITUŢIILE PUBLICE din sistemul justiţiei, finanţate de la bugetul de stat A. CURŢILE DE APEL, CIRCUMSCRIPŢIILE ACESTORA ŞI LOCALITĂŢILE DE REŞEDINŢĂ*)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Curtea de apel Tribunalele şi tribunalele Localitate
specializate cuprinse în de reşedinţã
circumscripţia curţii de
apel
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Curtea de apel Alba Iulia Alba Municipiul Alba Iulia
Sibiu
Hunedoara
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Curtea de Apel Piteşti Argeş Municipiul Piteşti
Vâlcea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Curtea de Apel Bacãu Bacãu Municipiul Bacãu
Neamţ
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Curtea de Apel Oradea Bihor Municipiul Oradea
Satu Mare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Curtea de Apel Suceava Suceava Municipiul Suceava
Botoşani
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Curtea de Apel Braşov Braşov Municipiul Braşov
Covasna
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Curtea de Apel Bucureşti Bucureşti Municipiul Bucureşti
Cãlãraşi
Giurgiu
Ialomiţa
Ilfov
Teleorman
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Curtea de Apel Cluj- Cluj Municipiul Cluj-Napoca
Napoca Bistriţa Nãsãud
Maramureş
Sãlaj
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Curtea de Apel Constanţa Municipiul Constanţa
Constanţa Tulcea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Curtea de Apel Craiova Dolj Municipiul Craiova
Gorj
Mehedinţi
Olţ
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Curtea de Apel Galaţi Galaţi Municipiul Galaţi
Brãila
Vrancea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Curtea de Apel Iaşi Iaşi Municipiul Iaşi
Vaslui
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13 Curtea de Apel Târgu Mureş Municipiul Târgu Mureş
Mureş Harghita
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14. Curtea de Apel Ploieşti Prahova Municipiul Ploieşti
Buzãu
Dâmboviţa
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15. Curtea de Apel Timiş Municipiul Timişoara
Timişoara Arad
Caraş-Severin
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
B. TRIBUNALELE ŞI LOCALITĂŢILE DE REŞEDINŢĂ ALE ACESTORA**)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Judeţul Tribunalul Localitatea de reşedinţã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alba Alba Iulia municipiul Alba Iulia
Arad Arad municipiul Arad
Argeş Argeş municipiul Piteşti
Bacãu Bacãu municipiul Bacãu
Bihor Bihor municipiul Oradea
Bistriţa-Nãsãud Bistriţa municipiul Bistriţa
Nãsãud
Botoşani Botoşani municipiul Botoşani
Braşov Braşov municipiul Braşov
Brãila Brãila municipiul Brãila
Buzãu Buzãu municipiul Buzãu
Caraş-Severin Caraş-Severin municipiul Reşiţa
Cãlãraşi Cãlãraşi municipiul Cãlãraşi
Cluj Cluj municipiul Cluj-Napoca
Constanţa Constanţa municipiul Constanţa
Covasna Covasna municipiul Sfântu Gheorghe
Dâmboviţa Dâmboviţa municipiul Târgovişte
Dolj Dolj municipiul Craiova
Galaţi Galaţi municipiul Galaţi
Giurgiu Giurgiu municipiul Giurgiu
Gorj Gorj municipiul Târgu Jiu
Harghita Harghita municipiul Miercurea-Ciuc
Hunedoara Hunedoara municipiul Deva
Ialomiţa Ialomiţa municipiul Slobozia
Iaşi Iaşi municipiul Iaşi
Ilfov Ilfov oraşul Buftea
Maramureş Maramureş municipiul Baia Mare
Mehedinţi Mehedinţi municipiul Drobeta-Turnu Severin
Mureş Mureş municipiul Târgu Mureş
Neamţ Neamţ municipiul Piatra-Neamţ
Olt Olt municipiul Slatina
Prahova Prahova municipiul Ploieşti
Satu Mare Satu Mare municipiul Satu Mare
Sãlaj Sãlaj municipiul Zalãu
Sibiu Sibiu municipiul Sibiu
Suceava Suceava municipiul Suceava
Teleorman Teleorman municipiul Alexandria
Timiş Timiş municipiul Timişoara
Tulcea Tulcea municipiul Tulcea
Vaslui Vaslui municipiul Vaslui
Vâlcea Vâlcea municipiul Râmnicu Vâlcea
Vrancea Vrancea municipiul Focşani
Bucureşti Bucureşti municipiul Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
c. Tribunalele specializate pentru care data funcţionãrii se va stabili
prin ordin al ministrului justiţiei, în mod eşalonat, pânã la
1 ianuarie 2006***):
C.1 TRIBUNALELE PENTRU MINORI ŞI FAMILIE ŞI LOCALITĂŢILE DE REŞEDINŢĂ
ALE ACESTORA
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Judeţul Tribunalul Localitatea de reşedinţã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Argeş Argeş municipiul Piteşti
Braşov Braşov municipiul Braşov
Brãila Brãila municipiul Brãila
Bucureşti Bucureşti municipiul Bucureşti
Constanţa Constanţa municipiul Constanţa
Dâmboviţa Dâmboviţa municipiul Târgovişte
Gorj Gorj municipiul Târgu Jiu
Iaşi Iaşi municipiul Iaşi
Mehedinţi Mehedinţi municipiul Drobeta-Turnu Severin
Olt Olt municipiul Slatina
Prahova Prahova municipiul Ploieşti
Suceava Suceava municipiul Suceava
Timiş Timiş municipiul Timişoara
Vâlcea Vâlcea municipiul Râmnicu Vâlcea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
C.2. TRIBUNALELE DE MUNCĂ ŞI ASIGURĂRI SOCIALE
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Judeţul Tribunalul Localitatea de reşedinţã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Argeş Argeş municipiul Piteşti
Brãila Brãila municipiul Brãila
Bucureşti Bucureşti municipiul Bucureşti
Caraş-Severin Caras-Severin municipiul Reşiţa
Dolj Dolj municipiul Craiova
Gorj Gorj municipiul Târgu Jiu
Hunedoara Hunedoara municipiul Deva
Mehedinţi Mehedinţi municipiul Drobeta-Turnu Severin
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
C.3. TRIBUNALELE COMERCIALE
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Judeţul Tribunalul Localitatea de reşedinţã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Bacãu Bacãu municipiul Bacãu
Bihor Bihor municipiul Oradea
Braşov Braşov municipiul Braşov
Bucureşti Bucureşti municipiul Bucureşti
Cluj Cluj municipiul Cluj-Napoca
Constanţa Constanţa municipiul Constanţa
Dolj Dolj municipiul Craiova
Galaţi Galaţi municipiul Galaţi
Mehedinţi Mehedinţi municipiul Drobeta-Turnu Severin
Mureş Mureş municipiul Târgu Mureş
Prahova Prahova municipiul Ploieşti
Timiş Timiş municipiul Timişoara
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
C.4. TRIBUNALELE ADMINISTRATIV - FISCALE
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Judeţul Tribunalul Localitatea de reşedinţã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Bucureşti Bucureşti municipiul Bucureşti
Dolj Dolj municipiul Craiova
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
D. Tribunalele specializate pentru care data funcţionãrii se va stabili
prin ordin al ministrului justiţiei, în mod eşalonat, pânã la
1 ianuarie 2007***):
D.1 TRIBUNALE PENTRU MINORI ŞI FAMILIE ŞI LOCALITĂŢILE DE REŞEDINŢĂ
ALE ACESTORA
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Judeţul Tribunalul Localitatea de reşedinţã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alba Alba Iulia municipiul Alba Iulia
Arad Arad municipiul Arad
Bacãu Bacãu municipiul Bacãu
Bihor Bihor municipiul Oradea
Bistriţa-Nãsãud Bistriţa municipiul Bistriţa
Botoşani Botoşani municipiul Botoşani
Buzãu Buzãu municipiul Buzãu
Caraş-Severin Caraş-Severin municipiul Reşiţa
Cãlãraşi Cãlãraşi municipiul Cãlãraşi
Cluj Cluj municipiul Cluj-Napoca
Covasna Covasna municipiul Sfântu Gheorghe
Dolj Dolj municipiul Craiova
Galaţi Galaţi municipiul Galaţi
Giurgiu Giurgiu municipiul Giurgiu
Harghita Harghita municipiul Miercurea-Ciuc
Hunedoara Hunedoara municipiul Deva
Ialomiţa Ialomiţa municipiul Slobozia
Ilfov Ilfov oraşul Buftea
Maramureş Maramureş municipiul Baia Mare
Mureş Mureş municipiul Târgu Mureş
Neamţ Neamţ municipiul Piatra-Neamţ
Satu Mare Satu Mare municipiul Satu Mare
Sãlaj Sãlaj municipiul Zalãu
Sibiu Sibiu municipiul Sibiu
Teleorman Teleorman municipiul Alexandria
Tulcea Tulcea municipiul Tulcea
Vaslui Vaslui municipiul Vaslui
Vrancea Vrancea municipiul Focşani
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
D.2. TRIBUNALE DE MUNCĂ ŞI ASIGURĂRI SOCIALE
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Judeţul Tribunalul Localitatea de reşedinţã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alba Alba Iulia municipiul Alba Iulia
Arad Arad municipiul Arad
Bacãu Bacãu municipiul Bacãu
Bihor Bihor municipiul Oradea
Bistriţa-Nãsãud Bistriţa municipiul Bistriţa
Nãsãud
Botoşani Botoşani municipiul Botoşani
Braşov Braşov municipiul Braşov
Buzãu Buzãu municipiul Buzãu
Cãlãraşi Cãlãraşi municipiul Cãlãraşi
Cluj Cluj municipiul Cluj-Napoca
Constanţa Constanţa municipiul Constanţa
Covasna Covasna municipiul Sfântu Gheorghe
Dâmboviţa Dâmboviţa municipiul Târgovişte
Galaţi Galaţi municipiul Galaţi
Giurgiu Giurgiu municipiul Giurgiu
Harghita Harghita municipiul Miercurea-Ciuc
Ialomiţa Ialomiţa municipiul Slobozia
Iaşi Iaşi municipiul Iaşi
Ilfov Ilfov oraşul Buftea
Maramureş Maramureş municipiul Baia Mare
Mureş Mureş municipiul Târgu Mureş
Neamţ Neamţ municipiul Piatra-Neamţ
Olt Olt municipiul Slatina
Prahova Prahova municipiul Ploieşti
Satu Mare Satu Mare municipiul Satu Mare
Sãlaj Sãlaj municipiul Zalãu
Sibiu Sibiu municipiul Sibiu
Suceava Suceava municipiul Suceava
Teleorman Teleorman municipiul Alexandria
Timiş Timiş municipiul Timişoara
Tulcea Tulcea municipiul Tulcea
Vaslui Vaslui municipiul Vaslui
Vâlcea Vâlcea municipiul Râmnicu Vâlcea
Vrancea Vrancea municipiul Focşani
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
D.3 TRIBUNALE COMERCIALE
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Judeţul Tribunalul Localitatea de reşedinţã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alba Alba Iulia municipiul Alba Iulia
Arad Arad municipiul Arad
Argeş Argeş municipiul Piteşti
Bistriţa-Nãsãud Bistriţa municipiul Bistriţa
Nãsãud
Botoşani Botoşani municipiul Botoşani
Brãila Brãila municipiul Brãila
Buzãu Buzãu municipiul Buzãu
Caraş-Severin Caraş-Severin municipiul Reşiţa
Cãlãraşi Cãlãraşi municipiul Cãlãraşi
Covasna Covasna municipiul Sfântu Gheorghe
Dâmboviţa Dâmboviţa municipiul Târgovişte
Giurgiu Giurgiu municipiul Giurgiu
Gorj Gorj municipiul Târgu Jiu
Harghita Harghita municipiul Miercurea-Ciuc
Hunedoara Hunedoara municipiul Deva
Ialomiţa Ialomiţa municipiul Slobozia
Iaşi Iaşi municipiul Iaşi
Ilfov Ilfov oraşul Buftea
Maramureş Maramureş municipiul Baia Mare
Neamţ Neamţ municipiul Piatra-Neamţ
Olt Olt municipiul Slatina
Satu Mare Satu Mare municipiul Satu Mare
Sãlaj Sãlaj municipiul Zalãu
Sibiu Sibiu municipiul Sibiu
Suceava Suceava municipiul Suceava
Teleorman Teleorman municipiul Alexandria
Tulcea Tulcea municipiul Tulcea
Vaslui Vaslui municipiul Vaslui
Vâlcea Vâlcea municipiul Râmnicu Vâlcea
Vrancea Vrancea municipiul Focşani
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
D.4 TRIBUNALE ADMINISTRATIV-FISCALE:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Judeţul Tribunalul Localitatea de reşedinţã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alba Alba Iulia municipiul Alba Iulia
Arad Arad municipiul Arad
Argeş Argeş municipiul Piteşti
Bacãu Bacãu municipiul Bacãu
Bihor Bihor municipiul Oradea
Bistriţa-Nãsãud Bistriţa municipiul Bistriţa
Nãsãud
Botoşani Botoşani municipiul Botoşani
Braşov Braşov municipiul Braşov
Brãila Brãila municipiul Brãila
Buzãu Buzãu municipiul Buzãu
Caraş-Severin Caraş-Severin municipiul Reşiţa
Cãlãraşi Cãlãraşi municipiul Cãlãraşi
Cluj Cluj municipiul Cluj-Napoca
Constanţa Constanţa municipiul Constanţa
Covasna Covasna municipiul Sfântu Gheorghe
Dâmboviţa Dâmboviţa municipiul Târgovişte
Galaţi Galaţi municipiul Galaţi
Giurgiu Giurgiu municipiul Giurgiu
Gorj Gorj municipiul Târgu Jiu
Harghita Harghita municipiul Miercurea-Ciuc
Hunedoara Hunedoara municipiul Deva
Ialomiţa Ialomiţa municipiul Slobozia
Iaşi Iaşi municipiul Iaşi
Ilfov Ilfov oraşul Buftea
Maramureş Maramureş municipiul Baia Mare
Mehedinţi Mehedinţi municipiul Drobeta-
Turnu Severin
Mureş Mureş municipiul Târgu Mureş
Neamţ Neamţ municipiul Piatra-Neamţ
Olt Olt municipiul Slatina
Prahova Prahova municipiul Ploieşti
Satu Mare Satu Mare municipiul Satu Mare
Sãlaj Sãlaj municipiul Zalãu
Sibiu Sibiu municipiul Sibiu
Suceava Suceava municipiul Suceava
Teleorman Teleorman municipiul Alexandria
Timiş Timiş municipiul Timişoara
Tulcea Tulcea municipiul Tulcea
Vaslui Vaslui municipiul Vaslui
Vâlcea Vâlcea municipiul Râmnicu Vâlcea
Vrancea Vrancea municipiul Focşani
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
E. JUDECĂTORIILE ŞI LOCALITĂŢILE DE REŞEDINŢĂ ALE ACESTORA*"*
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Judeţul Tribunalul Localitatea de reşedinţã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alba Alba Iulia municipiul Alba Iulia
Câmpeni oraşul Câmpeni
Aiud municipiul Aiud
Blaj municipiul Blaj
Sebeş municipiul Sebeş
Arad Arad municipiul Arad
Ineu oraşul Ineu
Lipova oraşul Lipova
Gurahonţ comuna Gurahonţ
Chisineu-Cris oraşul Chisineu-Cris
Argeş Piteşti municipiul Piteşti
Câmpulung municipiul Câmpulung
Curtea de Argeş municipiul Curtea de Argeş
Costeşti oraşul Costeşti
Topoloveni oraşul Topoloveni
Bacãu Bacãu municipiul Bacãu
Oneşti municipiul Oneşti
Moineşti municipiul Moineşti
Podu Turcului comuna Podu Turcului
Buhuşi oraşul Buhuşi
Bihor Oradea municipiul Oradea
Beiuş municipiul Beiuş
Marghita municipiul Harghita
Aleşd oraşul Aleşd
Salonta municipiul Salonta
Bistriţa-Nãsãud Bistriţa municipiul Bistriţa
Nãsãud oraşul Nãsãud
Beclean oraşul Beclean
Botoşani Botoşani municipiul Botoşani
Dorohoi municipiul Dorohoi
Sãveni oraşul Sãveni
Darabani oraşul Darabani
Braşov Braşov municipiul Braşov
Fãgãraş municipiul Fãgãraş
Rupea oraşul Rupea
Zãrnesti oraşul Zãrnesti
Brãila Brãila municipiul Brãila
Fãurei oraşul Fãurei
Însurãţei oraşul Însurãţei
Buzãu Buzãu municipiul Buzãu
Râmnicu Sãrat municipiul Râmnicu Sãrat
Pãtârlagele comuna Pãtârlagele
Pogoanele oraşul Pogoanele
Caraş-Severin Reşiţa municipiul Reşiţa
Caransebeş municipiul Caransebeş
Oraviţa oraşul Oraviţa
Moldova Nouã oraşul Moldova Nouã
Bozovici comuna Bozovici
Bocşa oraşul Bocşa
Cãlãraşi Cãlãraşi municipiul Cãlãraşi
Olteniţa municipiul Olteniţa
Lehliu-Garã oraşul Lehliu-Garã
Cluj Cluj-Napoca municipiul Cluj-Napoca
Turda municipiul Turda
Dej municipiul Dej
Huedin oraşul Huedin
Gherla municipiul Gherla
Constanţa Constanţa municipiul Constanţa
Medgidia municipiul Medgidia
Hârşova oraşul Hârşova
Mangalia municipiul Mangalia
Cernavodã oraşul Cernavodã
Bãneasa comuna Bãneasa
Covasna Sfântu Gheorghe municipiul Sfântu Gheorghe
Târgu Secuiesc municipiul Târgu Secuiesc
Întorsura Buzãului oraşul Întorsura Buzãului
Dâmboviţa Târgovişte municipiul Târgovişte
Gãeşti oraşul Gãeşti
Pucioasa oraşul Pucioasa
Rãcari comuna Rãcari
Moreni municipiul Moreni
Dolj Craiova municipiul Craiova
Bãilesti municipiul Bãilesti
Filiaşi oraşul Filiaşi
Segarcea oraşul Segarcea
Calafat municipiul Calafat
Bechet oraşul Bechet
Galaţi Galaţi municipiul Galaţi
Tecuci municipiul Tecuci
Târgu Bujor oraşul Târgu Bujor
Lieşti comuna Lieşti
Giurgiu Giurgiu municipiul Giurgiu
Bolintin-Vale oraşul Bolintin-Vale
Gorj Târgu Jiu municipiul Târgu Jiu
Târgu Carbunesti oraşul Târgu Carbunesti
Novaci oraşul Novaci
Motru municipiul Motru
Harghita Miercurea-Ciuc municipiul Miercurea-Ciuc
Odorheiu Secuiesc municipiul Odorheiu Secuiesc
Topliţa municipiul Topliţa
Gheorgheni municipiul Gheorgheni
Hunedoara Deva municipiul Deva
Hunedoara municipiul Hunedoara
Petroşani municipiul Petroşani
Orãştie municipiul Orãştie
Brad municipiul Brad
Haţeg oraşul Haţeg
Ialomiţa Slobozia municipiul Slobozia
Urziceni municipiul Urziceni
Feteşti municipiul Feteşti
Iaşi Iaşi municipiul Iaşi
Paşcani municipiul Paşcani
Hârlãu oraşul Hârlãu
Rãducaneni comuna Rãducaneni
Ilfov Buftea oraşul Buftea
Cornetu comuna Cornetu
Maramureş Baia Mare municipiul Baia Mare
Sighetu Marmaţiei municipiul Sighetu Marmaţiei
Vişeu de Sus oraşul Vişeu de Sus
Târgu Lãpuş oraşul Târgu Lãpuş
Dragomireşti comuna Dragomireşti
Şomcuţa Mare oraşul Şomcuţa Mare
Mehedinţi Drobeta-Turnu municipiul Drobeta-Turnu Severin
Severin
Strehaia oraşul Strehaia
Orşova municipiul Orşova
Vânju Mare oraşul Vânju Mare
Baia de Aramã oraşul Baia de Aramã
Mureş Târgu Mureş municipiul Târgu Mureş
Sighişoara municipiul Sighişoara
Reghin municipiul Reghin
Târnãveni municipiul Târnãveni
Luduş oraşul Luduş
Sângeorgiu de Pãdure oraşul Sângeorgiu de Pãdure
Neamţ Piatra-Neamţ municipiul Piatra-Neamţ
Roman municipiul Roman
Târgu-Neamţ oraşul Târgu-Neamţ
Bicaz oraşul Bicaz
Olt Slatina municipiul Slatina
Caracal municipiul Caracal
Corabia oraşul Corabia
Balş oraşul Balş
Scorniceşti oraşul Scorniceşti
Prahova Ploieşti municipiul Ploieşti
Câmpina municipiul Câmpina
Vãlenii de Munte oraşul Vãlenii de Munte
Mizil oraşul Mizil
Sinaia oraşul Sinaia
Urlaţi oraşul Urlaţi
Satu Mare Satu Mare municipiul Satu Mare
Carei municipiul Carei
Negreşti-Oaş oraşul Negreşti-Oaş
Sãlaj Zalãu municipiul Zalãu
Şimleu Silvaniei oraşul Şimleu Silvaniei
Jibou oraşul Jibou
Sibiu Sibiu municipiul Sibiu
Mediaş municipiul Mediaş
Agnita oraşul Agnita
Avrig oraşul Avrig
Sãliste oraşul Sãliste
Suceava Suceava municipiul Suceava
Câmpulung municipiul Câmpulung
Moldovenesc Moldovenesc
Rãdãuţi municipiul Rãdãuţi
Fãlticeni municipiul Fãlticeni
Vatra Dornei municipiul Vatra Dornei
Gura Humorului oraşul Gura Humorului
Teleorman Alexandria municipiul Alexandria
Roşiori de Vede municipiul Roşiori de Vede
Turnu Mãgurele municipiul Turnu Mãgurele
Videle oraşul Videle
Zimnicea oraşul Zimnicea
Timiş Timişoara municipiul Timişoara
Lugoj municipiul Lugoj
Deta oraşul Deta
Sânnicolau Mare oraşul Sânnicolau Mare
Fãget oraşul Fãget
Jimbolia oraşul Jimbolia
Tulcea Tulcea municipiul Tulcea
Babadag oraşul Babadag
Macin oraşul Macin
Vaslui Vaslui municipiul Vaslui
Bârlad municipiul Bârlad
Huşi municipiul Huşi
Murgeni oraşul Murgeni
Vâlcea Râmnicu Vâlcea municipiul Râmnicu Vâlcea
Drãgãşani municipiul Drãgãşani
Horezu oraşul Horezu
Brezoi oraşul Brezoi
Bãlceşti oraşul Bãlceşti
Vrancea Focşani municipiul Focşani
Panciu oraşul Panciu
Adjud municipiul Adjud
Bucureşti Judecãtoria sectorului 1 municipiul Bucureşti
Judecãtoria sectorului 2 municipiul Bucureşti
Judecãtoria sectorului 3 municipiul Bucureşti
Judecãtoria sectorului 4 municipiul Bucureşti
Judecãtoria sectorului 5 municipiul Bucureşti
Judecãtoria sectorului 6 municipiul Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Ordonator secundar de credite
**) Ordonator terţiar de credite
***) Nu sunt ordonatori de credite
NOTĂ: Unitãţile prevãzute în prezenta anexã pot utiliza un numãr maxim de 13.398 posturi. ANEXA 3 UNITĂŢILE subordonate Ministerului Justiţiei
Numãrul
maxim de
posturi
I. Instituţii publice finanţate din venituri proprii şi
subvenţii acordate de la bugetul de stat
A. Institutul Naţional de Expertize Criminalistice: 54
a) Laboratorul Interjudeţean de Expertize Criminalistice
Bucureşti
b) Laboratorul Interjudeţean de Expertize Criminalistice Cluj
c) Laboratorul Interjudeţean de Expertize Criminalistice Iaşi
d) Laboratorul Interjudeţean de Expertize Criminalistice
Timişoara
B. Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor: 15.411
a) 25 penitenciare de maximã siguranţã
b) 7 penitenciare cu regim închis
c) 1 penitenciar cu regim semideschis
d) 2 penitenciare de minori şi tineri
e) 3 centre de reeducare pentru minori
f) Şcoala de Formare şi Perfecţionare a Pregãtirii Agenţilor
din Administraţia Penitenciarã
g) Centrul de Formare şi Specializare a Ofiţerilor din
Administraţia Penitenciarã
h) Baza de Aprovizionare, Gospodãrire şi Reparaţii
i) Subunitatea de Acces, Pazã şi Escortare Deţinuţi Transferaţi
j) 6 penitenciare - spital*)
II. Instituţii publice finanţate din venituri proprii prin
sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate, alte venituri
proprii şi din bugetul de stat, în condiţiile legii
A) Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" 219
B) Central Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu 80
III. Instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat 240**)
A. Direcţia Generalã de Protecţie şi Anticorupţie
B. Institutul Naţional de Criminologie
IV. Unitãţi finanţate integral din venituri proprii
A. Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
a) 42 de oficii ale registrului comerţului de pe lângã tribunale
B. Centrul de Pregãtire a Magistraţilor, a Grefierilor şi a
Celuilalt Personal din Sistemul Justiţiei - Sovata
C. Complexul "Flamingo" din Eforie Sud
UNITATE în coordonarea Ministerului Justiţiei
- Regia Autonomã "Multiproduct"
------------ *) Veniturile proprii provin din sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate. **) Numãrul de posturi pentru fiecare dintre cele douã unitãţi se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei, în limita numãrului maxim de posturi aprobat. -------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.