Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 827 din 22 iulie 2009  pentru aprobarea Normelor privind procedura specifica pentru elaborarea si transmiterea cererii de constatare a faptului ca o anumita activitate relevanta este expusa direct concurentei pe o piata la care accesul nu este restrictionat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 827 din 22 iulie 2009 pentru aprobarea Normelor privind procedura specifica pentru elaborarea si transmiterea cererii de constatare a faptului ca o anumita activitate relevanta este expusa direct concurentei pe o piata la care accesul nu este restrictionat

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 584 din 21 august 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 827 din 22 iulie 2009
pentru aprobarea Normelor privind procedura specificã pentru elaborarea şi transmiterea cererii de constatare a faptului cã o anumitã activitate relevantã este expusã direct concurenţei pe o piaţã la care accesul nu este restricţionat
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 584 din 21 august 2009


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 248 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Normele privind procedura specificã pentru elaborarea şi transmiterea cererii de constatare a faptului cã o anumitã activitate relevantã este expusã direct concurenţei pe o piaţã la care accesul nu este restricţionat, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

*

Prezenta hotãrâre creeazã cadrul juridic necesar aplicãrii Deciziei Comisiei 2005/15/CE din 7 ianuarie 2005 de stabilire a normelor de aplicare a procedurii prevãzute la articolul 30 din Directiva 2004/17/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, de coordonare a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale, decizie publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L7 din 11 ianuarie 2005, transpus prin <>art. 248 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:


───────────────
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

Preşedintele
Autoritãţii Naţionale pentru
Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice,
Cristina Trãilã

Şeful Departamentului
pentru Afaceri Europene,
Vasile Puşcaş

p. Ministrul economiei,
Tudor Şerban,
secretar de stat


Bucureşti, 22 iulie 2009.
Nr. 827.


ANEXÃ

NORME
privind procedura specificã pentru elaborarea şi transmiterea cererii de constatare a faptului cã o anumitã activitate relevantã este expusã direct concurenţei pe o piaţã la care accesul nu este restricţionat

ART. 1
Atunci când o autoritate contractantã care atribuie contracte sectoriale apreciazã cã sunt întrunite condiţiile necesare aplicãrii <>art. 248 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã, aceasta are obligaţia de a solicita Comisiei Europene sã decidã, pentru activitatea relevantã pe care respectiva autoritate contractantã o desfãşoarã, cu privire la aplicabilitatea acestui articol.
ART. 2
(1) Autoritatea contractantã interesatã sã obţinã decizia prevãzutã la art. 1 trebuie sã formuleze o cerere care va cuprinde toate informaţiile necesare pentru descrierea situaţiei existente, astfel cum sunt acestea prevãzute în anexa nr. 1 la Decizia Comisiei 2005/15/CE din 7 ianuarie 2005 de stabilire a normelor de aplicare a procedurii prevãzute la articolul 30 din Directiva 2004/17/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, de coordonare a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale.
(2) Cererea se transmite Comisiei Europene în conformitate cu dispoziţiile art. 1 alin. (2) din Decizia Comisiei 2005/15/CE .
ART. 3
(1) În cazul în care, conform prevederilor legale în vigoare, existã o autoritate de reglementare în domeniul activitãţii relevante desfãşurate de cãtre autoritatea contractantã solicitantã, atunci aceasta din urmã are obligaţia de a transmite cererea prevãzutã la art. 2 mai întâi cãtre autoritatea de reglementare, solicitând acesteia sã emitã un punct de vedere argumentat cu privire la faptul cã activitatea relevantã care face obiect al solicitãrii este expusã direct concurenţei pe o piaţã la care accesul nu este restricţionat.
(2) În cazul prevãzut la alin. (1), autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite cererea numai însoţitã de punctul de vedere formulat de autoritatea de reglementare.
ART. 4
În cel mult 5 zile de la transmiterea cererii cãtre Comisia Europeanã, autoritatea contractantã are obligaţia de a notifica Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice cu privire la solicitarea respectivã, ataşând o copie de pe cererea transmisã şi, dacã este cazul, o copie a punctului de vedere al autoritãţii de reglementare în domeniu.
ART. 5
Autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite Comisiei Europene, la solicitarea acesteia, orice clarificãri sau completãri pe care aceasta le considerã necesare în vederea adoptãrii deciziei prevãzute la art. 1.
ART. 6
Autoritatea contractantã beneficiazã de aplicabilitatea prevederilor <>art. 248 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
a) Comisia Europeanã a adoptat, în conformitate cu procedura reglementatã la art. 30 alin. (6) din Directiva 2004/17/CE , o decizie prin care se constatã cã activitatea relevantã care a reprezentat obiect al solicitãrii este expusã direct concurenţei pe o piaţã la care accesul nu este restricţionat;
b) dupã o perioadã de 3 luni, calculatã începând din prima zi lucrãtoare urmãtoare datei la care Comisia Europeanã a primit cererea prevãzutã la art. 2, dacã în aceastã perioadã Comisia Europeanã nu a adoptat nicio decizie şi nu a anunţat o extindere a perioadei iniţiale de analizã;
c) dupã o perioadã de 6 luni, calculatã începând din prima zi lucrãtoare urmãtoare datei la care Comisia Europeanã a primit cererea prevãzutã la art. 2, dacã în aceastã perioadã Comisia Europeanã a anunţat o extindere a perioadei iniţiale de analizã, dar nu a adoptat, ulterior extinderii, nicio decizie.
ART. 7
(1) Autoritatea contractantã care, conform prevederilor art. 6, beneficiazã de aplicabilitatea <>art. 248 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã , pentru una sau mai multe dintre activitãţile relevante pe care le desfãşoarã, are dreptul de a atribui contractele sectoriale destinate activitãţii/activitãţilor relevante respective prin aplicarea unor proceduri interne proprii.
(2) Procedurile interne prevãzute la alin. (1) trebuie sã asigure promovarea concurenţei între operatorii economici şi sã garanteze transparenţa, tratamentul egal şi nediscriminarea acestora.

_____________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016