Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 816 din 14 iulie 2005  privind modificarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor   Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 962/2001     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 816 din 14 iulie 2005 privind modificarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 962/2001

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 728 din 11 august 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor <>Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 962/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 626 din 4 octombrie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Alineatele (4), (5) şi (6) ale articolului 14 vor avea urmãtorul cuprins:
"(4) Stabilirea solicitanţilor care au acces la locuinţe şi a ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor înregistrate în condiţiile alin. (1) şi (3), precum şi repartizarea locuinţelor se realizeazã, în mod obligatoriu, dupã criteriile prevãzute în anexa nr. 11 şi cu înscrierea în punctajul aferent acestora. Adoptarea punctajului aferent criteriilor se face numai cu avizul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(5) Structura pe specialitãţi a membrilor comisiilor sociale şi punctajul aferent criteriilor pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor se aprobã de consiliile locale, la propunerea primarilor localitãţilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucureşti, şi de consiliile judeţene, la propunerea preşedintelui consiliului judeţean, cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice. Pentru analizarea cererilor de locuinţe destinate închirierii, efectuate de tineri specialişti din învãţãmânt şi sãnãtate, comisiile sociale se vor structura majoritar pe specialitãţi specifice domeniului respectiv şi vor cuprinde specialişti desemnaţi la propunerea autoritãţilor publice centrale interesate şi/sau a serviciilor descentralizate în teritoriu ale acestora.
(6) Solicitarea avizului Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prevãzut la alin. (4), se efectueazã de autoritãţile prevãzute la alin. (1) şi (3), odatã cu transmiterea inventarului locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, propuse a fi finanţate în cadrul programului aprobat, conform art. 18."
2. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) În urma analizãrii cererilor de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, comisiile sociale vor prezenta consiliilor locale sau, dupã caz, consiliilor judeţene, lista solicitanţilor care au acces la locuinţele pentru tineri, destinate închirierii, precum şi propuneri privind ordinea şi modul de soluţionare a cererilor, luând în considerare folosirea spaţiului locativ existent, precum şi construirea de locuinţe noi în condiţiile prezentelor norme metodologice.
(2) Listele privind solicitanţii care au acces la locuinţe, hotãrârile consiliilor locale sau, dupã caz, hotãrârile consiliilor judeţene în legãturã cu acordarea prioritãţilor, precum şi criteriile care au stat la baza stabilirii acestora vor fi date publicitãţii prin afişare la un loc accesibil publicului.
(3) Contestaţiile cu privire la stabilirea accesului la locuinţe, precum şi la acordarea prioritãţilor în soluţionarea cererilor vor fi adresate primarului sau, dupã caz, preşedintelui consiliului judeţean, în termen de 7 zile de la afişarea listelor prevãzute la alin. (2). Primarul sau, dupã caz, preşedintele consiliului judeţean va asigura soluţionarea contestaţiilor în termen de 15 zile de la primire, în condiţiile legii.
(4) Data la care se poate efectua repartizarea locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, este condiţionatã de data intrãrii acestora în proprietatea unitãţii administrativ-teritoriale în care sunt amplasate şi este stabilitã prin protocolul încheiat conform prevederilor art. 19 1 alin. (3). La data repartizãrii locuinţelor solicitanţii acestora au obligaţia sã reconfirme îndeplinirea criteriilor de acces la locuinţele pentru tineri, destinate închirierii.
(5) Lista de repartizare a locuinţelor se întocmeşte prin preluarea solicitanţilor înscrişi în lista de prioritate stabilitã potrivit alin. (2) şi (3), urmãrindu-se asigurarea spaţiului locativ la care au dreptul solicitanţii de locuinţã şi evitându-se repartizarea unor spaţii excedentare. Pentru stabilirea numãrului de camere la care au dreptul solicitanţii de locuinţã se aplicã prevederile <>Legii locuinţei nr. 114/1996 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu privire la exigenţele minimale în asigurarea spaţiului locativ pe numãr de persoane.
(6) Lista de repartizare se supune aprobãrii consiliului local sau, dupã caz, consiliului judeţean şi va fi datã publicitãţii prin afişare la un loc accesibil publicului; lista aprobatã rãmâne definitivã dupã rezolvarea eventualelor contestaţii în condiţiile prevãzute la alin. (3).
(7) Repartizarea efectivã a locuinţelor se face cãtre persoanele înscrise în lista rãmasã definitivã, urmãrindu-se, dupã caz, repartizarea prioritarã cãtre persoane cu handicap şi asigurarea spaţiului locativ la care au dreptul solicitanţii de locuinţe, în ordinea descrescãtoare a numerelor de camere.
(8) Administrarea locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, se face în condiţiile prevãzute de lege pentru locuinţele din fondul locativ de stat."
3. Anexa nr. 11 se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrâre.
4. În tot cuprinsul normelor metodologice, inclusiv în anexele aferente acestora, denumirile "Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului" şi "Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei" se înlocuiesc cu denumirea "Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului".

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Ministrul delegat
pentru lucrãri publice şi amenajarea
teritoriului,
Laszlo Borbely

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 816.

ANEXĂ
──────
(Anexa nr. 11 la normele metodologice)
──────────────────────────────────────

CRITERII-CADRU
pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor de locuinţe şi în repartizarea locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii

A. Criterii de acces la locuinţã:
1. Titularul cererii de locuinţã, care poate deveni beneficiar al unei repartiţii de locuinţã pentru tineri, destinatã închirierii, şi titular al contractului de închiriere, trebuie sã fie major, în vârstã de pânã la 35 de ani la data repartizãrii locuinţei. Cererea de locuinţã se efectueazã numai individual şi în nume propriu.
Acte doveditoare: copie autentificatã de pe actul de naştere şi/sau de pe actul de identitate.
2. Titularul cererii de locuinţã şi membrii familiei acestuia soţ/soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia -, sã nu deţinã şi sã nu fi deţinut o altã locuinţã în proprietate şi/sau sã nu fie beneficiarul unei alte locuinţe pentru tineri, destinatã închirierii, în localitatea în care a solicitat locuinţã (pentru sectoarele municipiului Bucureşti aceastã restricţie se referã la nedeţinerea în proprietate a unei locuinţe în acest municipiu, indiferent în care sector al acestuia).
Acte doveditoare: declaraţii autentificate ale titularului cererii şi, dupã caz, ale soţiei/soţului şi ale celorlalţi membri majori din familia acestuia.

NOTA:
Restricţia nu are în vedere locuinţele înstrãinate în urma unei acţiuni de partaj sau locuinţe trecute în proprietatea statului în mod abuziv şi care nu au fost retrocedate în naturã.

3. Titularul cererii de locuinţã sã îşi desfãşoare activitatea în localitatea în care sunt amplasate locuinţele. Pentru sectoarele municipiului Bucureşti şi comunele din judeţul Ilfov, limitrofe acestora, cuprinderea teritorialã la care se referã aceastã cerinţã se va stabili de consiliile locale, cu avizul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pentru fiecare amplasament al locuinţelor, şi se vor da publicitãţii conform prevederilor art. 14 alin. (1) din normele metodologice.
Acte doveditoare: adeverinţã de la locul de muncã, însoţitã de o copie de pe carnetul de muncã completat la zi.
4. Repartizarea locuinţelor se face în limita fondului disponibil, luându-se în considerare atât locuinţele libere din fondul existent, cât şi locuinţele ce urmeazã sã fie finalizate în cadrul unor obiective de investiţii aprobate şi cuprinse în programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii.

NOTA:
- Lista de prioritãţi se stabileşte anual.
- Solicitanţii înscrişi în lista de prioritãţi, cu respectarea criteriilor prevãzute la pct. 1, 2 şi 3, care nu pot beneficia de repartizarea unei locuinţe în limita fondului disponibil în anul respectiv, pot primi repartiţii în anii urmãtori, în limita fondului disponibil în fiecare an şi în noua ordine de prioritate stabilitã.

B. Criterii de ierarhizare stabilite prin punctaj:





1. Situaţia locativã actualã
1.1. Chiriaş în spaţiu din fond locativ privat .................... 10 pct.
1.2. Tolerat în spaţiu ............................................ 7 pct.
1.3. Suprafaţa locuibilã deţinutã (cu chirie, tolerat în spaţiu):
- mp /locatar sau membru al familiei solicitantului:
a) mai mare de 15 mp şi pânã la 18 mp inclusiv .................... 5 pct.
b) mai mare de 12 mp şi pânã la 15 mp inclusiv .................... 7 pct.
c) 8 mp şi pânã la 12 mp inclusiv ................................. 9 pct.
d) mai micã de 8 mp ............................................... 10 pct.
2. Starea civilã actualã
2.1. Stare civilã:
a) cãsãtorit ...................................................... 10 pct.
b) necãsãtorit .................................................... 8 pct.
2.2. Nr. de persoane în întreţinere:
a) copii
● 1 copil ......................................................... 2 pct.
● 2 copii ......................................................... 3 pct.
● 3 copii ......................................................... 4 pct.
● 4 copii ......................................................... 5 pct.
● > 4 copii .......................... 5 pct. + 1 pct. pentru fiecare copil
b) alte persoane, indiferent de numãrul acestora .................. 2 pct.
3. Starea de sãnãtate actualã
Boala de care suferã solicitantul, un alt membru al familiei
sau aflat în întreţinere necesitã, potrivit legii, însoţitor sau o
camerã în plus .................................................... 2 pct.
4. Vechimea cererii solicitantului
4.1. pânã la 1 an ................................................. 1 pct.
4.2. între 1 şi 2 ani ............................................. 3 pct.
4.3. între 2 şi 3 ani ............................................. 6 pct.
4.4. între 3 şi 4 ani /............................................ 9 pct.
4.5. pentru fiecare an peste 4 ani ................................ 4 pct.
5. Nivelul de studii şi/sau de pregãtire profesionalã
5.1. fãrã studii şi fãrã pregãtire profesionalã ................... 5 pct.
5.2. cu şcoalã generalã, fãrã pregãtire profesionalã .............. 8 pct.
5.3. cu studii medii, fãrã pregãtire profesionalã ................. 10 pct.
5.4. cu studii medii sau profesionale de specialitate
şi/sau cu studii superioare de scurtã duratã ................. 13 pct.
5.5. cu studii superioare ......................................... 15 pct.
6. Situaţii locative sau sociale deosebite
6.1. tineri proveniţi din case de ocrotire socialã şi
care au împlinit 18 ani ...................................... 15 pct.
6.2. tineri care au adoptat sau adoptã copii ...................... 10 pct.
6.3. tineri evacuaţi din case naţionalizate ....................... 5 pct.



NOTA:
- Criteriile de ierarhizare stabilite prin punctaj se aplicã numai solicitanţilor de locuinţã care au îndeplinit în totalitate criteriile specificate la lit. A de mai sus.
- În cazul înregistrãrii unor punctaje egale, solicitanţii vor fi departajaţi în funcţie de situaţia locativã constatatã la data efectivã a repartizãrii locuinţelor, având prioritate, numai în acest caz, solicitanţii a cãror situaţie locativã este sau poate deveni, în mod iminent, gravã. Dacã nici acest criteriu nu este suficient, departajarea se poate face în funcţie de vechimea cererii solicitantului, luându-se în consideraţie data efectivã a înregistrãrii cererii (zi/lunã/an), având prioritate, în acest caz, solicitantul a cãrui cerere are vechime mai mare. În cazul când departajarea nu se poate efectua nici în baza acestor criterii, au prioritate solicitanţii care au punctajul mai mare acordat pe baza criteriilor cu caracter de protecţie socialã (starea civilã + starea de sãnãtate actualã).
_________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016