Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 813 din 14 iulie 2005  privind modificarea si completarea anexei nr. 1 la   Hotararea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea conditiilor de inchiriere de catre Compania Nationala de Cai Ferate Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 813 din 14 iulie 2005 privind modificarea si completarea anexei nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea conditiilor de inchiriere de catre Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. a unor parti din infrastructura feroviara neinteroperabila, precum si de gestionare a acestora

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 724 din 10 august 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 10 alin. (5) şi <>art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate române şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Anexa nr. 1 "Condiţii de închiriere de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate «C.F.R.» - S.A. a unor pãrţi din infrastructura feroviarã neinteroperabilã, precum şi de gestionare a acestora" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor pãrţi din infrastructura feroviarã neinteroperabilã, precum şi de gestionare a acestora, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 28 ianuarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (2) al articolului 12 se abrogã.
2. Articolul 16^1 devine articolul 16^3, iar articolul 16^2 devine articolul 16^4.
3. Dupã articolul 16 se introduc douã noi articole, articolele 16^1 şi 16^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 16^1. - (1) Caietul de sarcini pentru fiecare contract de închiriere va conţine clauze specifice privind criteriile de selecţie a celei mai bune oferte, care vor respecta urmãtoarea ordine de prioritãţi:
a) chiria cea mai mare obţinutã de la ofertantul care se angajeazã sã preia în cel mai scurt timp de la data licitaţiei, gestionarea secţiei/secţiilor, simultan cu preluarea transportului feroviar public de cãlãtori şi/sau a transportului de marfã, prevãzut în caietul de sarcini pe secţia/secţiile respective;
b) procentul cel mai mic, inclusiv cel sub limita specificatã prin caietul de sarcini, din valoarea biletelor de cãlãtorie vândute pe secţia respectivã, obţinut de la ofertantul care se angajeazã sã preia în cel mai scurt timp de la data licitaţiei gestionarea secţiei/secţiilor, simultan cu preluarea transportului feroviar public de marfã şi cu preluarea numai a activitãţilor comerciale privind transportul de cãlãtori. Pe aceste secţii ofertantul se angajeazã sã asigure toate operaţiunile comerciale de vânzare de legitimaţii de cãlãtorie, precum şi de control al legitimaţiilor de cãlãtorie în trenuri. Asigurarea circulaţiei trenurilor de cãlãtori pe aceste secţii se face de Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., care va primi decadal de la ofertantul câştigãtor contravaloarea prestaţiilor efectuate, care se constituie din sumele rezultate prin diminuarea veniturilor obţinute din vânzarea legitimaţiilor de cãlãtorie cu comisionul procentual convenit în urma licitaţiei. Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. va primi lunar compensaţia cuvenitã de la Guvern pentru pachetul minim social asigurat pe secţia respectivã. Pentru închirierea secţiei respective, ofertantul câştigãtor va plãti lunar o chirie fixã Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., conform nivelului stabilit prin caietul de sarcini.
(2) Perioada maximã admisã pânã la preluarea integralã a gestionãrii secţiei, respectiv a serviciilor de transport feroviar public, conform prevederilor alin. (1), nu poate fi mai mare de 6 luni de la data adjudecãrii licitaţiei.
(3) În toate cazurile caietele de sarcini vor prevedea un nivel minim al chiriei şi un nivel maxim al comisionului din valoarea biletelor de cãlãtorie, a cãror îndeplinire constituie condiţii obligatorii pentru adjudecarea licitaţiei.
Art. 16^2. - (1) Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. va putea opera trenuri de cãlãtori pe secţiile de circulaţie închiriate conform prevederilor art. 16^1 din prezenta hotãrâre, numai în condiţiile acoperirii integrale a cheltuielilor de exploatare.
(2) Operarea de cãtre Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. a trenurilor de cãlãtori, în condiţiile prevãzute la art. 16^1, pe secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, se va face fãrã plata de cãtre aceasta a tarifului de utilizare a infrastructurii, în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
4. La articolul 16^3 alineatul (1), litera d) se abrogã.
5. La articolul 16^3 alineatul (1), dupã litera f) se introduce o nouã literã, litera g), cu urmãtorul cuprins:
"g) se angajeazã sã constituie lunar, pe o perioadã de 6 (şase) luni de la data preluãrii secţiei/secţiilor, un depozit de bunã execuţie, în valoare de 1% din cifra de afaceri a activitãţii de operare pe secţia/secţiile respective, depozit ce va fi constituit în favoarea C.F.R."
6. Articolul 16^4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16^4 - (1) Pentru perioada de valabilitate a contractului de închiriere a secţiei/secţiilor, C.F.R. va da dreptul de utilizare a tuturor activelor existente la data încheierii contractului de închiriere pentru secţia/secţiile care face/fac obiectul contractului şi va proceda, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, la cesionarea cãtre operatorul economic câştigãtor al contractelor de închiriere a unor active sau activitãţi din cadrul secţiilor respective, pe care le-a semnat cu alte persoane juridice şi/sau fizice.
(2) Operatorii economici care preiau activele şi cãrora li se cesioneazã contractele prevãzute la alin. (1) au obligaţia de a utiliza veniturile obţinute din aceste contracte exclusiv pentru activitãţile de întreţinere şi reparaţii ale secţiei/secţiilor închiriate şi/sau pentru dezvoltarea transportului feroviar public de cãlãtori pe secţia/secţiile închiriate.
(3) Lunar, odatã cu solicitarea subvenţiei pentru transportul de cãlãtori, pe lângã celelalte documente stabilite de legislaţia în vigoare, operatorii economici au obligaţia de a da o declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte modul cum au utilizat sumele rezultate din activitãţile prevãzute la alin. (2), iar la finele anului fiscal au obligaţia de a întocmi o fişã concentratoare cu modul de utilizare a sumelor rezultate din activitãţile prevãzute la alin. (2), împreunã cu celelalte documente prevãzute de legislaţia în vigoare.
(4) Nerespectarea prevederilor alin. (2) şi (3) atrage rezilierea contractului de închiriere şi executarea de cãtre C.F.R. a depozitului constituit conform art. 16^3 alin. (1) lit. g)."
7. Dupã articolul 20 se introduc douã noi articole, articolele 20^1 şi 20^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 20^1. - În situaţia în care operatorul economic care preia în exploatare secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile suspendã oricare dintre seviciile asumate prin contractul de închiriere a secţiei/secţiilor de circulaţie fãrã un preaviz transmis în scris la C.F.R. şi la Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. cu 6 (şase) luni înainte de data suspendãrii respective, i se va reţine garanţia constituitã conform art. 16^3 alin. (1) lit. g).
Art. 20^2. - (1) În situaţia în care operatorul economic care preia în exploatare secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile suspendã oricare dintre serviciile asumate prin contractul de închiriere a secţiei/secţiilor de circulaţie, C.F.R. va prelua secţia/secţiile respective, iar Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. va prelua operarea trenurilor de cãlãtori pe secţia/secţiile respective, în condiţiile legii.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) C.F.R. şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. vor prelua personalul necesar desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţilor pe secţia/secţiile preluate de la operatorul economic care suspendã efectuarea serviciilor pe secţia/secţiile închiriate, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
(3) Numãrul de personal preluat de C.F.R. şi/sau de Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. pentru situaţiile prevãzute la alin. (2) nu poate depãşi numãrul de personal existent la data încheierii contractului cu operatorul câştigãtor al licitaţiei pentru secţia/secţiile respective.
(4) Secţiile de circulaţie preluate de C.F.R. şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. vor fi reintroduse în procedura de licitaţie pentru închirierea serviciilor, conform prevederilor prezentei hotãrâri."
8. Dupã articolul 23 se introduc patru noi articole, articolele 24-27, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - (1) În situaţia în care, pentru asigurarea unor condiţii optime publicului cãlãtor, este necesar ca trenul/trenurile sã porneascã sau sã soseascã într-o staţie de cale feratã situatã pe infrastructura feroviarã interoperabilã, alta decât staţia care delimiteazã secţia neinteroperabilã, dar aflatã la o distanţã de maximum 10 km, administratorul infrastructurii feroviare are obligaţia de a permite circulaţia acestor trenuri, în sistem de peaj, la o valoare a tarifului de utilizare a infrastructurii de 25% din valoarea tarifului pentru porţiunea de linie respectivã şi categoria de tren.
(2) Legãtura prevãzutã la alin. (1) se poate solicita de cãtre operatorul economic câştigãtor al licitaţiei şi în urma analizei dintre acesta şi C.F.R. şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A.
Art. 25. - Dacã, ulterior preluãrii secţiei/secţiilor de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, operatorul economic constatã cã este necesarã modificarea pachetului minim social, în sensul modificãrii orelor de plecare şi sosire a trenurilor, modificarea numãrului de trenuri operate, cu modificarea corespunzãtoare a subvenţiei acordate pentru aceste servicii, el poate, cu acordul scris al autoritãţilor publice locale, sã facã aceste modificãri având obligaţia ca anterior adoptãrii lor sã fie comunicate în scris cãtre C.F.R., în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1), şi sã fie fãcute publice prin mijloace de avizare a publicului cãlãtor, inclusiv prin afişare în staţii.
Art. 26. - Începând cu data preluãrii în totalitate a gestionãrii şi operãrii trenurilor pe secţia/secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile operatorul economic este rãspunzãtor în totalitate de desfãşurarea traficului feroviar, în condiţiile legii.
Art. 27. - (1) Toate contractele existente la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se vor actualiza în termen de 30 de zile, conform prevederilor art. 16^3 alin. (1) lit. g).
(2) Pentru operatorii economici care refuzã sã actualizeze contractele, acestea se reziliazã în conformitate cu legislaţia în vigoare."
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor pãrţi din infrastructura feroviarã neinteroperabilã, precum şi de gestionare a acestora, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 28 ianuarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, împreunã cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 813.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016