Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 812 din 14 iulie 2005  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare, atributiile si finantarea Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 812 din 14 iulie 2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare, atributiile si finantarea Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 724 din 10 august 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 30 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacitãţilor de infrastructurã feroviarã, tarifarea utilizãrii infrastructurii feroviare şi certificarea în materie de siguranţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 8/2004 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Consiliul de supraveghere din domeniul feroviar este organizat şi funcţioneazã ca structurã fãrã personalitate juridicã, în cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 3
(1) Consiliul de supraveghere este constituit din specialişti din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
(2) Preşedintele Consiliului de supraveghere este secretarul de stat cu atribuţii în domeniul transportului feroviar, iar membrii sunt specialişti cel puţin din domeniile feroviar, integrare europeanã, economic şi juridic.
ART. 4
(1) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, Consiliul de supraveghere din domeniul feroviar este abilitat sã solicite administratorului infrastructurii, solicitanţilor şi oricãrei alte pãrţi interesate furnizarea informaţiilor necesare.
(2) Administratorul infrastructurii, solicitanţii şi oricare altã parte interesatã sunt obligaţi sã prezinte fãrã întârziere informaţiile prevãzute la alin. (1).
ART. 5
(1) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, Consiliul de supraveghere din domeniul feroviar emite decizii.
(2) Deciziile luate de Consiliul de supraveghere din domeniul feroviar au caracter obligatoriu pentru toate pãrţile implicate, cu excepţia prevederilor art. 8.
ART. 6
(1) În scopul asigurãrii desfãşurãrii activitãţii Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar, începând cu data prezentei hotãrâri se înfiinţeazã Secretariatul Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar, compartiment cu caracter permanent în structura Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(2) Numãrul maxim de posturi al Secretariatului Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar se stabileşte prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului şi se asigurã în cadrul numãrului maxim de posturi aprobat pentru Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 7
Resursele financiare necesare în vederea funcţionãrii Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar se cuprind în bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 8
Contestaţiile împotriva deciziilor luate de Consiliul de supraveghere din domeniul feroviar, prevãzute la art. 5, se soluţioneazã de instanţele judecãtoreşti competente, potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .
ART. 9
(1) Încãlcarea prevederilor prezentei hotãrâri atrage rãspunderea materialã, civilã, contravenţionalã sau penalã, dupã caz, a celor vinovaţi, în condiţiile legii.
(2) Constituie contravenţii şi se sancţioneazã urmãtoarele fapte:
a) nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (2), cu amendã de la 5.000 lei (RON) la 10.000 lei (RON);
b) nerespectarea prevederilor art. 5 alin. (2), cu amendã de la 5.000 lei (RON) la 20.000 lei (RON).
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la alin. (2) se fac de cãtre personalul împuternicit prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
(4) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia, jumãtate din minimul amenzii prevãzute la alin. (2), agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal.
(5) Dispoziţiile prezentei hotãrâri referitoare la contravenţii se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 812.

ANEXĂ

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Consiliului de
supraveghere din domeniul feroviar

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Consiliul de supraveghere din domeniul feroviar, denumit în continuare Consiliul de supraveghere, este organizat şi funcţioneazã ca structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacitãţilor de infrastructurã feroviarã, tarifarea utilizãrii infrastructurii feroviare şi certificarea în materie de siguranţã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 623 din 31 august 2003, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 8/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 178 din 2 martie 2004, şi potrivit prevederilor prezentului regulament.
ART. 2
Consiliul de supraveghere este independent din punct de vedere organizatoric, juridic, decizional şi în ceea ce priveşte deciziile de ordin financiar faţã de administratorii infrastructurii feroviare, organismele de tarifare a infrastructurii feroviare, organismele de alocare a capacitãţilor de infrastructurã feroviarã şi faţã de operatorii de transport feroviar.

CAP. II
Organizarea Consiliului de supraveghere

ART. 3
(1) Consiliul de supraveghere este constituit din 7 specialişti din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
(2) Preşedintele Consiliului de supraveghere este secretarul de stat cu atribuţii în domeniul transportului feroviar, iar cei 6 membri sunt specialişti cel puţin din domeniile feroviar, integrare europeanã, economic şi juridic.
(3) Membrii Consiliului de supraveghere sunt numiţi pe o perioadã de 4 ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului.
(4) Când se creeazã un loc vacant în Consiliul de supraveghere, se numeşte un nou membru pentru o duratã egalã cu perioada care a rãmas pânã la expirarea mandatului predecesorului sãu.
(5) Pentru activitatea depusã, persoanele din componenţa Consiliului de supraveghere au dreptul la o indemnizaţie lunarã stabilitã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului şi care nu poate depãşi 20% din indemnizaţia lunarã a secretarului de stat.
ART. 4
(1) Pregãtirea activitãţilor Consiliului de supraveghere se face de cãtre Secretariatul Consiliului de supraveghere, compartiment cu caracter permanent în structura Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

CAP. III
Atribuţiile Consiliului de supraveghere şi ale Secretariatului Consiliului de supraveghere

ART. 5
(1) Consiliul de supraveghere are urmãtoarele atribuţii:
1. analizeazã şi soluţioneazã toate contestaţiile împotriva deciziilor luate de administratorul infrastructurii feroviare sau, dacã este cazul, de operatorul de transport feroviar, cu privire la:
a) documentul de referinţã al reţelei;
b) criteriile conţinute în documentul de referinţã al reţelei;
c) procedura de alocare a capacitãţilor de infrastructurã feroviarã şi rezultatele acesteia;
d) sistemul de tarifare;
e) nivelul sau structura tarifelor de utilizare a infrastructurii feroviare pe care trebuie sã le plãteascã sau pe care ar putea avea obligaţia sã le plãteascã;
f) certificatul de siguranţã, aplicarea şi controlul normelor şi regulilor de siguranţã;
2. urmãreşte şi asigurã cã tarifele stabilite de administratorul infrastructurii feroviare sunt în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi au un caracter nediscriminatoriu;
3. autorizeazã negocierile dintre solicitanţi şi administratorul infrastructurii feroviare cu privire la nivelul tarifelor de utilizare a infrastructurii feroviare;
4. supravegheazã negocierile dintre solicitanţi şi administratorul infrastructurii feroviare cu privire la nivelul tarifelor de utilizare a infrastructurii feroviare şi intervine imediat în cazul în care negocierile ar putea sã contravinã prevederilor legale în vigoare;
5. se pronunţã asupra tuturor contestaţiilor şi adoptã mãsurile necesare pentru remedierea situaţiei, într-un termen de maximum o lunã de la primirea tuturor informaţiilor;
6. monitorizeazã concurenţa pe piaţa de servicii de transport feroviar, inclusiv pe piaţa de transport feroviar de marfã, fãrã a încãlca prevederile legale privind concurenţa şi activitatea instituţiilor/autoritãţilor publice competente în domeniu;
7. adoptã mãsurile necesare pentru buna sa funcţionare;
8. colaboreazã cu ministerele şi cu alte autoritãţi publice în îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin;
9. analizeazã periodic respectarea cadrului legal în domeniul sãu de activitate şi face propuneri pentru îmbunãtãţire, în concordanţã cu reglementãrile Uniunii Europene;
10. efectueazã schimburi de informaţii cu organisme de supraveghere similare din statele membre ale Uniunii Europene şi din statele candidate la aderare cu privire la activitatea lor, la principiile şi practicile lor decizionale, astfel încât principiile decizionale ale acestuia sã fie armonizate cu cele ale organismelor de supraveghere din statele membre ale Uniunii Europene.
(2) Consiliul de supraveghere îndeplineşte orice ale atribuţiii specifice prevãzute de lege.
ART. 6
Atribuţiile şi sarcinile Secretariatului Consiliului de supraveghere se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, aprobat prin ordin al ministrului.

CAP. IV
Funcţionarea Consiliului de supraveghere

ART. 7
Activitatea Consiliului de supraveghere se desfãşoarã în şedinţe lunare, pe baza unui program tematic anual, sau ori de câte ori este necesar pentru soluţionarea unor solicitãri care nu suportã întârziere.
ART. 8
(1) Şedinţele Consiliului de supraveghere sunt conduse de preşedintele acestuia.
(2) În cazul în care preşedintele nu îşi poate îndeplini atribuţiile din motive obiective, şedinţele Consiliului de supraveghere vor fi conduse de un membru al Consiliului de supraveghere, specialist din domeniul feroviar, desemnat de acesta sã îl înlocuiascã.
ART. 9
(1) Convocãrile şedinţelor Consiliului de supraveghere cuprind data, locul şi ordinea de zi, aprobate de preşedintele Consiliului de supraveghere, împreunã cu materialele ce urmeazã sã fie supuse dezbaterilor.
(2) Convocãrile prevãzute la alin. (1) vor fi redactate şi difuzate de Secretariatul Consiliului de supraveghere cu cel puţin 5 zile înainte de data fixatã pentru şedinţã.
(3) În cazul şedinţelor pentru soluţionarea unor solicitãri care nu suportã întârziere, termenul prevãzut la alin. (2) este de cel puţin douã zile.
ART. 10
Consiliul de supraveghere este întrunit legal pentru validitatea deliberãrilor, dacã sunt prezenţi preşedintele sau înlocuitorul acestuia şi 4 membri.
ART. 11
(1) Dezbaterile din cadrul şedinţelor Consiliului de supraveghere au loc conform ordinii de zi şi se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care se înscrie într-un registru sigilat şi parafat.
(2) Procesul-verbal al şedinţei se redacteazã de Secretariatul Consiliului de supraveghere şi se semneazã de preşedinte şi de toţi membrii.
ART. 12
(1) În urma dezbaterilor prevãzute la art. 11, Consiliul de supraveghere emite decizii.
(2) Deciziile Consiliului de supraveghere se iau prin vot deschis, cu majoritatea membrilor prezenţi.
(3) Membrii Consiliului de supraveghere care s-au abţinut sau au votat împotriva luãrii deciziei în forma adoptatã vor solicita înscrierea justificãrii opiniilor lor separate.
(4) Deciziile motivate în mod corespunzãtor se redacteazã de Secretariatul Consiliului de supraveghere conform procesului-verbal al şedinţei, se semneazã de preşedintele Consiliului de supraveghere şi se contrasemneazã de membrii Secretariatului Consiliului de supraveghere.
(5) Opiniile prevãzute la alin. (3) se consemneazã separat în cadrul deciziei adoptate, dupã semnãtura preşedintelui Consiliului de supraveghere şi semnãturile membrilor Secretariatului Consiliului de supraveghere, şi se semneazã separat de autorul fiecãreia.
(6) Deciziile Consiliului de supraveghere se comunicã şi se difuzeazã, dupã caz, celor interesaţi, prin grija Secretariatului Consiliului de supraveghere, cu respectarea termenelor legale.
ART. 13
(1) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Consiliul de supraveghere solicitã administratorului infrastructurii feroviare, solicitanţilor şi oricãrei alte pãrţi interesate furnizarea informaţiilor necesare.
(2) Administratorul infrastructurii feroviare, solicitanţii şi oricare altã parte interesatã sunt obligaţi sã prezinte fãrã întârziere informaţiile prevãzute la alin. (1).
ART. 14
În cazul în care se introduce contestaţie împotriva unui refuz de alocare a capacitãţilor de infrastructurã feroviarã sau împotriva modalitãţilor unei propuneri de capacitãţi de infrastructurã feroviarã, Consiliul de supraveghere fie confirmã cã nu este cazul sã se modifice decizia luatã de administratorul infrastructurii feroviare, fie solicitã modificarea deciziei care face obiectul reclamaţiei, în conformitate cu liniile directoare stabilite de Consiliul de supraveghere.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 15
Consiliul de supraveghere întocmeşte şi publicã anual, pe site-ul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, raportul privind activitatea desfãşuratã.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016