Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2001 privind modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 329/2002 , Guvernul României adopta prezenta hotãrâre. ART. 1 Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, (<>Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 a fost aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 98/1999 şi este denumita în continuare ordonanta), aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 514/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Titlul capitolului I va avea urmãtorul cuprins: "CAPITOLUL I Declararea şi preluarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului" 2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 1. - (1) Deţinãtorii de bunuri au obligaţia sa declare bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului şi sa le predea direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, în termen de 10 zile de la data primirii documentului care constituie titlu de proprietate a statului asupra acestora, cu excepţia bunurilor care nu îndeplinesc condiţiile legale de comercializare şi a bunurilor prevãzute la art. 4 alin. (2) din ordonanta. (2) În cadrul termenului prevãzut la alin. (1) direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti ori administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, dupã caz, au obligaţia de a prelua bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului. (3) Procedura de declarare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, la Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti şi la administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul acesteia, precum şi de cãtre unitãţile autoritãţii vamale, se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor publice, cu respectarea principiului teritorialitatii. (4) Bunurile care nu îndeplinesc condiţiile de comercializare se distrug pe cheltuiala deţinãtorului, în cazul în care nu poate fi identificat proprietarul bunurilor, sau pe cheltuiala persoanelor fizice ori juridice de la care au fost confiscate. Distrugerea bunurilor în cauza se face în prezenta unei comisii de preluare şi distrugere, formatã dintr-un reprezentant al deţinãtorului, un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, un reprezentant al oficiului pentru protecţia consumatorilor judeţean sau al municipiului Bucureşti şi un reprezentant al Ministerului de Interne. (5) Dupã distrugerea bunurilor comisia de preluare şi distrugere încheie un proces-verbal de distrugere, semnat pentru confirmare de membrii acesteia. (6) Membrii comisiei de preluare şi distrugere prevãzute la alin. (4) pot fi şi membri ai comisiei de evaluare prevãzute la art. 11 alin. (1) din ordonanta şi sunt numiţi prin decizie a deţinãtorului. (7) Deţinãtorii bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului au obligaţia sa inventarieze bunurile respective, luând în acelaşi timp şi mãsurile de pãstrare şi de conservare corespunzãtoare a acestora." 3. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 2. - (1) Declararea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se face, pe baza de borderou, la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori la administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. (2) Predarea şi preluarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se consemneazã într-un proces-verbal de predare-primire. Procesul-verbal de predare-primire şi borderoul prevãzut la alin. (1) cuprind datele de identificare a acestora, dupã caz: a) numãrul procesului-verbal, data, ora şi locul încheierii acestuia; b) numãrul curent; c) denumirea, felul şi natura fiecãrui bun, descrierea amãnunţitã; d) unitatea de mãsura; e) cantitatea; f) provenienta - din import sau indigen; g) marca, seria, anul de fabricaţie; h) starea fizica - bun nou sau utilizat; i) baza legalã de trecere în proprietatea privatã a statului; j) numãrul actului de trecere în proprietatea privatã a statului; k) semnãturile de predare-primire. (3) Procesul-verbal de predare-primire se întocmeşte în doua exemplare, dintre care un exemplar rãmâne la deţinãtorul bunurilor, iar celãlalt exemplar se preda direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. (4) Bunurile prevãzute la art. 6 alin. (3) şi (4) din ordonanta se declara, în termen de 48 de ore, direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. Aceste bunuri se predau de cãtre deţinãtor, de îndatã, persoanelor juridice specializate sau persoanelor fizice autorizate sa comercializeze aceste bunuri cãtre populaţie, în baza procesului-verbal de predare-primire, în care se înscrie cantitatea de bunuri predatã. Procesul-verbal de predare-primire este înaintat, în termen de 48 de ore, organelor de valorificare şi este însoţit de o copie de pe nota de intrare-recepţie. (5) Bunurile mobile şi imobile, titlurile de valoare care provin din succesiuni fãrã moştenitori legali sau testamentari intra, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului dupã emiterea certificatului de vacanta succesoralã de cãtre birourile notarilor publici. (6) Bunurile mobile şi imobile, titlurile de valoare care provin din succesiuni fãrã moştenitori legali sau testamentari se valorifica, dupã obţinerea certificatului de vacanta succesoralã, inventarierea, preluarea şi evaluarea acestora, de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti. (7) Certificatul de vacanta succesoralã nu poate fi modificat, înlocuit sau anulat decât printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitiva şi irevocabilã. (8) Sumele consemnate, potrivit legii, în orice scop, pe numele persoanelor fizice sau juridice, la dispoziţia organelor judiciare, pentru care s-a dispus restituirea şi nu s-a cerut ridicarea lor de cãtre cei care le-au depus ori de cãtre cei care erau îndreptãţiţi sa le ridice în termenul de prescripţie prevãzut de legislaţia în vigoare, se vireazã la bugetul de stat de cãtre persoanele juridice care le au spre consemnare. Organele care au dispus consemnarea sumelor au obligaţia sa le declare direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, în termen de 30 de zile de la împlinirea termenului legal de prescripţie. (9) Bunurile mobile şi imobile, precum şi titlurile de valoare care provin din donaţii intra, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, în baza unui act autentic întocmit de donator. (10) Bunurile mobile prevãzute la <>art. 7 din Legea nr. 314/2001 pentru reglementarea situaţiei unor societãţi comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, intra de drept, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, prin încheierea judecãtorului delegat la registrul comerţului." 4. Alineatul (3) al articolului 2^1 se abroga. 5. Alineatul (4) al articolului 2^2 va avea urmãtorul cuprins: "(4) Bunurile mobile abandonate, ai cãror proprietari au fost identificati, dar au renunţat, printr-o declaraţie scrisã pe propria rãspundere, la exercitarea dreptului de proprietate asupra acestora, se predau de îndatã direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, dupã caz, în vederea valorificãrii." 6. Dupã alineatul (4) al articolului 2^2 se introduce alineatul (5) cu urmãtorul cuprins: "(5) Bunurile mobile pentru care s-a dispus restituirea prin hotãrâre judecãtoreascã rãmasã definitiva sau prin ordonanta procurorului se considera abandonate dacã proprietarul sau persoana legal indreptatita nu se prezintã pentru a le ridica în termen de 3 luni de la data comunicãrii. Bunurile respective se predau de îndatã unitãţilor menţionate la alin. (4)." 7. Titlul capitolului II va avea urmãtorul cuprins: "CAPITOLUL II Evaluarea şi valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului" 8. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 3. - (1) Bunurile de consum alimentar şi materiile prime necesare pentru prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate, precum şi cele care, prin trecerea timpului, pierd din greutate ori din valoare se supun valorificãrii fãrã a fi necesar avizul de calitate, în condiţiile în care se încadreazã în termenul de valabilitate menţionat pe ambalaj. În situaţia în care pentru aceste bunuri se depãşeşte termenul de valabilitate menţionat pe ambalaj este interzisã valorificarea lor pentru consumul uman. Valorificarea acestora se face en detail sau angro, cu plata integrala sau în maximum 5 zile lucrãtoare de la data vânzãrii. (2) În situaţia în care exista incertitudini privind calitatea sau termenul de valabilitate a bunurilor se obţine avizul de calitate prin care se atesta ca acestea sunt apte pentru a fi comercializate. (3) Pentru bunurile pe al cãror ambalaj nu este înscris termenul de valabilitate se solicita avizul de calitate prin care se atesta ca acestea sunt apte pentru a fi comercializate. (4) Avizul de calitate prevãzut la alin. (2) şi (3) se emite de îndatã de instituţiile care deţin laboratoare de specialitate şi care sunt autorizate în acest sens. (5) Prin bun cu grad ridicat de perisabilitate se înţelege bunul care înregistreazã scãzãminte în timpul transportului, depozitarii şi desfacerii, determinate de procese naturale, cum sunt: uscare, evaporare, scurgeri, spargeri, faramitare, refrigerare, congelare, decongelare, fermentare sau alte procese biofizice asemãnãtoare în procesul de comercializare." 9. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 5. - (1) Dupã preluarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului comisia de evaluare procedeazã la evaluarea acestora în maximum 21 de zile, cu excepţia bunurilor care necesita expertizarea în vederea evaluãrii. (2) Rezultatele evaluãrii sunt consemnate într-un proces-verbal de evaluare întocmit de comisia de evaluare în 3 exemplare, semnat de membrii acesteia şi avizat de directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, precum şi, dupã caz, de directorul administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. (3) Activitatea de ansamblu a comisiei de evaluare este coordonata de directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori de directorul administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, care soluţioneazã şi eventualele probleme divergenţe care pot aparea pe parcurs între membrii comisiei de evaluare. (4) Comisia de evaluare se întruneşte ori de câte ori este necesar. (5) Directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti stabileşte prin decizie componenta comisiei de evaluare, inclusiv membrii supleanţi, în scopul înlocuirii operative a membrilor comisiei în cazul absentei acestora. Prezenta membrilor comisiei de evaluare este obligatorie. (6) În cazul bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, care se valorifica de administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, comisia de evaluare, inclusiv membrii supleanţi, se constituie în baza deciziei directorului general al Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti." 10. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 6. - La evaluarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului comisia de evaluare are în vedere preţul curent pentru produse identice sau similare, din care se deduc comisionul sau adaosul comercial şi taxa pe valoarea adãugatã, şi se corecteaza, dupã caz, în funcţie de urmãtoarele criterii: a) gradul de uzura a bunurilor respective; b) utilitatea bunurilor pentru potentialii cumpãrãtori; c) cantitatea (volumul) bunurilor respective; d) caracterul sezonier al bunurilor; e) termenul de valabilitate." 11. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 7. - (1) Pentru buna desfãşurare a activitãţii de evaluare, prin decizie a directorului general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti pot fi numite subcomisii ale comisiei de evaluare, care asigura informaţii scrise privind preţurile actuale pentru produse identice sau similare, în vederea evaluãrii bunurilor. (2) Pentru bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, valorificate de administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, se pot numi subcomisii ale comisiei de evaluare, prin decizie a directorului general al Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. (3) În situaţii justificate, în funcţie de natura bunurilor, comisia de evaluare poate apela la serviciile unor evaluatori specializaţi, valoarea stabilitã de cãtre aceştia putând fi acceptatã sau corectatã de comisia de evaluare. (4) Membrii comisiei de evaluare primesc, fiecare, o indemnizaţie lunarã fixa, stabilitã prin ordin al ministrului finanţelor publice, cu condiţia întrunirii comisiei de evaluare cel puţin o data pe luna. (5) În situaţia în care comisia de evaluare se întruneşte de mai multe ori pe luna, iar la aceasta participa atât membrul plin, cat şi membrul supleant, membrul supleant va primi o indemnizaţie lunarã la nivelul celei stabilite pentru membrul plin prin ordin al ministrului finanţelor publice, cu condiţia motivarii absentei membrului plin. (6) Membrii comisiei de evaluare nu pot face parte din comisia de licitaţie." 12. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 8. - (1) Bunurile de consum alimentar şi materiile prime necesare pentru prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin trecerea timpului, pierd din greutate ori din valoare, inclusiv animalele şi pasarile vii, precum şi bunurile al cãror termen de garanţie expira înainte de data rãmânerii definitive a hotãrârii ce se pronunţa în litigiul al cãrui obiect îl constituie legalitatea procesului-verbal de confiscare sunt valorificate de persoanele juridice specializate sau de persoanele fizice autorizate sa comercializeze aceste bunuri cãtre populaţie. (2) Valorificarea bunurilor prevãzute la alin. (1) se face la preţul cu ridicatã practicat în zona, care poate fi preţul stabilit pentru ultima intrare, dupã caz, fãrã efectuarea procedurilor de evaluare." 13. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 9. - (1) În cazul bunurilor care nu au putut fi valorificate prin magazinele proprii sau în regim de consignaţie în termen de 30 de zile de la data punerii în vânzare, comisia de evaluare poate proceda la reducerea preţurilor stabilite iniţial, cu pana la 30% din valoarea stabilitã de comisia de evaluare, în funcţie de caracterul sezonier al bunurilor. (2) În intervalul de 150 de zile de la data primei evaluãri se pot face mai multe reevaluari succesive, în sensul majorãrii sau al reducerii preţului bunurilor, în funcţie de decizia comisiei de evaluare. Reducerea preţurilor bunurilor poate fi facuta pana la 75% din preţul stabilit iniţial. (3) Dupã expirarea termenului de 180 de zile de la data punerii în vânzare, cu aprobarea directorului general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipului Bucureşti, respectiv a directorului administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, bunurile pot fi valorificate la un preţ care nu poate fi mai mic decât cel oferit de unitãţile de colectare şi valorificare a deşeurilor." 14. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 10. - În cazul bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului şi care conţin copii ilegale ale operelor prevãzute la <>art. 7 şi 8 din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se procedeazã dupã cum urmeazã: a) organele deţinãtoare au obligaţia sa depunã bunurile respective la Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor, în vederea distrugerii de cãtre comisia de distrugere constituitã în conformitate cu prevederile art. 5 din Normele metodologice privind modul de depunere şi de distrugere a suporturilor, materialelor, fonogramelor, marcajelor holografice sau a copertelor confiscate, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.095/2000 ; b) stocurile de astfel de bunuri legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului înainte de intrarea în vigoare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 45/2000 privind unele mãsuri pentru combaterea producerii şi comercializãrii neautorizate a fonogramelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 624/2001 , se distrug de cãtre organul de valorificare, cu înştiinţarea în prealabil a Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor." 15. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 11. - (1) Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se valorifica de cãtre organele de valorificare prin magazine proprii, direct de la locul de depozitare sau de la locul la care acestea se afla, prin licitaţie publica, în regim de consignaţie ori prin bursele de mãrfuri, dupã caz. (2) Alegerea metodei de valorificare se face de cãtre serviciul sau biroul de valorificare din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv din cadrul administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti." 16. Articolul 11^1 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 11^1. - (1) Magazine proprii se pot organiza de cãtre organul de valorificare în condiţiile în care volumul bunurilor ce urmeazã sa fie vândute asigura continuitate în funcţionarea acestora. (2) Vânzarea bunurilor prin magazine proprii şi direct de la locul de depozitare sau de la locul unde se afla bunurile se poate face en detail şi/sau angro, la valoarea stabilitã de comisia de evaluare. (3) Vânzarea bunurilor în sistem angro se poate face cu plata integrala sau eşalonat pe o perioada de maximum 12 luni. În cazul vânzãrii în rate persoana fizica sau juridicã prezintã o garanţie bancarã reprezentând contravaloarea a trei rate lunare şi plãteşte, în momentul ridicãrii bunurilor, minimum 50% din valoarea acestora. Ratele lunare se actualizeazã în funcţie de taxa oficialã a scontului stabilitã de Banca Nationala a României. (4) Vânzarea bunurilor de la locul de depozitare sau de la locul unde acestea se afla, în sistem angro, se face pe baza de factura fiscalã. (5) În cazul valorificãrii bunurilor prevãzute la art. 8 persoanele juridice specializate sau persoanele fizice autorizate sa comercializeze aceste bunuri vireazã la bugetul de stat sumele încasate dupã deducerea adaosului comercial sau a comisionului, dupã caz, şi taxa pe valoarea adãugatã aferentã, în maximum 5 zile lucrãtoare de la data încasãrii contravalorii bunurilor." 17. Articolul 11^2 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 11^2. - (1) Bunurile imobile intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se valorifica prin licitaţie publica. (2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) terenurile agricole situate în extravilan. (3) Terenurile agricole situate în extravilan se valorifica cu respectarea dreptului de preemţiune al coproprietarilor, al vecinilor ori al arendaşilor, potrivit legislaţiei privind circulaţia juridicã a terenurilor. (4) Dacã în termen de 45 de zile nici unul dintre titularii dreptului de preemţiune nu şi-a manifestat dorinta de a cumpara terenul, acesta se vinde liber, conform prevederilor alin. (1). (5) Valoarea de pornire a licitaţiei sau valoarea în cazul valorificãrii directe este valoarea stabilitã de comisia de evaluare pe baza unui raport de expertiza întocmit de un expert evaluator. (6) În vederea organizãrii licitaţiei se publica în presa anunţuri de vânzare, care trebuie sa cuprindã urmãtoarele informaţii privind organizarea licitaţiei: a) data, ora şi locul organizãrii licitaţiei; b) valoarea de pornire a licitaţiei; c) natura bunurilor supuse licitaţiei; d) pasul licitaţiei, stabilit procentual sau valoric. (7) Publicarea anunţului de vânzare se face în cel mult 10 zile dupã evaluarea bunurilor. (8) Licitaţia publica se desfãşoarã în maximum 10 zile de la data publicãrii anunţului de vânzare. (9) Lista cuprinzând bunurile ce fac obiectul licitaţiei publice se afişeazã la sediul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv al administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, începând cu data publicãrii anunţului de vânzare, iar alte informaţii necesare se pun la dispoziţie celor interesaţi de cãtre serviciile sau birourile de valorificare. (10) Lista cuprinzând bunurile care fac obiectul licitaţiei publice poate fi publicatã şi în presa centrala sau localã, precum şi prin Internet, pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice. (11) Licitaţia publica are loc în prezenta unei comisii formate din 3 membri, desemnaţi prin decizie a directorului general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti şi, respectiv, prin decizie a directorului administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. (12) Comisia de licitaţie verifica garanţia depusa de participanţii la licitaţie, care nu poate fi mai mica de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei, şi întocmeşte lista cuprinzând persoanele acceptate la licitaţie. Garanţia se depune de cãtre participanţii la licitaţie în contul 50.05 «Disponibil din sume de mandat şi sume în depozit ale ministerelor şi instituţiilor subordonate», deschis la unitãţile trezoreriei statului pe seama direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv a administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. (13) La licitaţia publica pot participa, cu condiţia depunerii garanţiei, atât persoane fizice, cat şi persoane juridice. (14) Licitaţia publica se desfãşoarã în locul, la data şi la ora indicate în anunţul de vânzare, dacã sunt cel puţin 2 ofertanţi. (15) Licitaţia publica se reia în situaţia în care nu se prezintã 2 ofertanţi sau nu se obţine valoarea de pornire a licitaţiei. În aceste situaţii se întocmeşte un proces-verbal de desfãşurare, semnat de toţi membrii comisiei de licitaţie, iar comisia de evaluare poate proceda la reevaluarea bunurilor licitate, în termen de cel mult 10 zile de la data licitaţiei, prin reducerea preţului de vânzare cu cel mult 50% din cel stabilit iniţial. (16) Data reluarii licitaţiei publice se stabileşte de comisia de licitaţie, în termen de maximum 30 de zile de la data primei licitaţii sau de la data reevaluarii bunurilor, în cazul în care aceasta a avut loc. (17) În cazul în care s-a procedat la reevaluarea bunurilor noua valoare stabilitã de comisia de evaluare constituie valoarea de pornire a licitaţiei. (18) Dacã la a doua licitaţie publica nu se prezintã nici un ofertant, bunurile sunt supuse valorificãrii prin celelalte metode prevãzute la art. 11 alin. (1). Serviciul sau biroul de valorificare din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori al administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti propune noua forma de valorificare, care este aplicatã în termen de cel mult 10 zile de la data licitaţiei la care nu s-a prezentat nici un ofertant. (19) Dacã la a doua licitaţie publica se prezintã un singur ofertant şi acesta îndeplineşte condiţiile de participare, el este admis şi are loc negocierea preţului de vânzare a bunurilor. (20) În situaţia în care nu se obţine valoarea de pornire a celei de-a doua licitaţii publice, inclusiv în cazul negocierii cu un singur ofertant, se întocmeşte un proces-verbal de desfãşurare, semnat de toţi membrii comisiei de licitaţie, şi licitaţia se reia. În aceasta situaţie comisia de evaluare procedeazã la reevaluarea bunurilor supuse licitaţiei, astfel încât reducerea totalã a preţului de vânzare, dupã cele 3 licitaţii, sa nu depãşeascã 75% din valoarea iniţialã. Serviciul sau biroul de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului stabileşte data celei de-a treia licitaţii publice, în termen de cel mult 30 de zile de la data reevaluarii bunurilor, în urma celei de-a doua licitaţii. În cazul în care la cea de-a treia licitaţie publica se prezintã un singur ofertant, se procedeazã la negocierea preţului de vânzare cu acesta, care nu poate fi mai mic de 25% din valoarea stabilitã iniţial de comisia de evaluare. (21) În cazul în care nu se reuşeşte valorificarea bunurilor nici în urma celei de-a treia licitaţii publice, se utilizeazã alte metode de valorificare, care sunt propuse de serviciul sau biroul de valorificare din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv al administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, în termen de cel mult 10 zile de la data ultimei licitaţii. (22) Publicarea anunţului de vânzare este obligatorie înaintea fiecãrei licitaţii publice, în aceleaşi condiţii ca şi în cazul primei licitaţii. (23) Pasul de licitare se stabileşte înaintea fiecãrei licitaţii publice, în suma absolutã sau în procente din valoarea de pornire a licitaţiei, de cãtre serviciul sau biroul de valorificare din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori al administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. (24) Plata contravalorii mãrfurilor se face integral la preluarea acestora de cãtre câştigãtorul licitaţiei sau în rate, cu garanţie bancarã reprezentând contravaloarea a trei rate lunare, câştigãtorul licitaţiei plãtind în momentul ridicãrii bunurilor minimum 50% din valoarea adjudecatã. Ratele lunare se actualizeazã în funcţie de taxa oficialã a scontului stabilitã de Banca Nationala a României. (25) Dupã fiecare licitaţie publica se întocmeşte un proces-verbal de adjudecare în care se consemneazã rezultatele acesteia şi care se semneazã de toţi membrii comisiei de licitaţie. Câştigãtorul licitaţiei primeşte din partea comisiei de licitaţie procesul-verbal de adjudecare cu privire la rezultatul licitaţiei şi preia bunurile în baza documentului «factura fiscalã», care constituie, alãturi de procesul-verbal de adjudecare, titlul de proprietate asupra bunurilor. (26) Garanţia depusa de participanţii la licitaţie se restituie în termen de doua zile lucrãtoare de la data încheierii licitaţiei. (27) În cazul în care se stabileşte ca plata sa se facã integral la preluarea bunurilor, iar câştigãtorul licitaţiei nu achitã integral suma datoratã în vederea preluãrii acestora în maximum 5 zile lucrãtoare de la adjudecarea bunurilor, pierde dreptul la restituirea garanţiei şi licitaţia se reia." 18. Alineatele (1) şi (4) ale articolului 11^3 vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 11^3. - (1) Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se valorifica şi în regim de consignaţie, precum şi prin societãţi comerciale tip consignaţie, pe baza principiului licitarii comisionului în cadrul limitei de 0,5-20% din valoarea bunurilor, la care se adauga taxa pe valoarea adãugatã aferentã comisionului. Preţul rezultat se rotunjeste în plus cu pana la 1.000 lei. .................................................................. (4) Din valoarea încasatã din valorificarea bunurilor comisionarul va retine comisionul adjudecat şi taxa pe valoarea adãugatã aferentã, iar diferenţa se face venit la bugetul de stat." 19. Dupã alineatul (4) al articolului 11^3 se introduc alineatele (5), (6) şi (7) cu urmãtorul cuprins: "(5) Societatea comercialã care preia spre vânzare bunuri în regim de consignaţie desface bunurile respective la preţul stabilit de comisia de evaluare, în care este inclus comisionul şi la care se adauga taxa pe valoarea adãugatã aferentã acestuia. (6) Plata contravalorii bunurilor vândute se face integral sau pe mãsura vânzãrii, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data vânzãrii. (7) Pentru nevãrsarea la termen a sumelor încasate din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului organele de valorificare calculeazã majorãri şi penalitãţi potrivit legislaţiei fiscale în materie." 20. Articolul 11^4 se abroga. 21. Articolul 11^5 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 11^5. - (1) Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se valorifica şi prin intermediul burselor de mãrfuri, în baza prevederilor legale în acest sens. (2) Titlurile de valoare intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se valorifica pe piata valorilor mobiliare conform legislaţiei în vigoare." 22. Articolul 12 se abroga. 23. Articolul 13^1 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 13^1. - (1) Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului pot fi valorificate prin intermediul altor organe de valorificare din structura Ministerului Finanţelor Publice, la propunerea serviciului sau a biroului de valorificare, în baza deciziei directorului general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori a directorului administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. (2) Lista bunurilor greu vandabile, cuprinzând denumirea, felul şi natura fiecãrui bun, unitatea de mãsura, cantitatea, valoarea stabilitã de comisia de evaluare, provenienta, marca, seria, anul de fabricaţie, starea fizica şi baza legalã de trecere în proprietatea privatã a statului, se transmite trimestrial spre analiza organelor de valorificare din structura Ministerului Finanţelor Publice. (3) În cazul în care alte organe de valorificare îşi manifesta interesul fata de preluarea, în vederea valorificãrii, a bunurilor respective, va fi încheiat un protocol între conducãtorii organelor de valorificare respective. Din sumele încasate din valorificarea acestor bunuri se acoperã toate cheltuielile aferente valorificãrii, iar diferenţa se vãrsa la bugetul de stat de cãtre organul de valorificare." 24. Titlul capitolului III va avea urmãtorul cuprins: "CAPITOLUL III Atribuirea, cu titlu gratuit, a unor categorii de bunuri legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului" 25. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 14. - (1) Ministerul Finanţelor Publice poate transmite cu titlu gratuit unele bunuri legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului unor persoane fizice sau juridice, astfel: a) Secretariatului General al Guvernului - autovehicule, ambulante sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiuni şi motoare atasabile acestora. Repartizarea acestor bunuri se face de cãtre o comisie interministeriala care va funcţiona pe lângã Secretariatul General al Guvernului, constituitã prin decizie a primuluiministru, formatã din reprezentanţi ai Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Industriei şi Resurselor, Ministerului de Interne, Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Justiţiei, Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi ai Ministerului Administraţiei Publice. Transmiterea cu titlu gratuit a acestor bunuri se face prin comunicare periodicã Secretariatului General al Guvernului, pe baza datelor centralizate de la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de la administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti au obligaţia de a comunica lunar Ministerului Finanţelor Publice situaţia nominalã privind autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunile şi motoarele atasabile acestora, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, pana la data de 5 a lunii urmãtoare, conform anexei nr. 1. Înscrierea în situaţia lunarã înaintatã Ministerului Finanţelor Publice trebuie sa cuprindã numai autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunile şi motoarele atasabile acestora, care au o situaţie clara din punct de vedere juridic, în sensul ca au intrat definitiv în proprietatea privatã a statului. Situaţiile lunare cuprind autovehiculele care sunt în stare de funcţionare şi corespund din punct de vedere tehnic pentru a circula pe drumurile publice, conform legislaţiei în vigoare. În raportul de expertiza tehnica se vor preciza, în mod expres, dacã autovehiculul corespunde, din punct de vedere tehnic, pentru a circula pe drumurile publice, precum şi gradul de uzura. Comisia interministeriala analizeazã cererile de atribuire gratuita a autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunilor şi a motoarelor atasabile acestora şi repartizeazã aceste bunuri în administrarea ministerelor, autoritãţilor publice centrale şi locale, în limita normativelor de dotare a acestora, precum şi unitãţilor de cult. Secretariatul General al Guvernului comunica Ministerului Finanţelor Publice, dupã fiecare şedinţa a comisiei interministeriale, situaţia privind autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunile şi motoarele atasabile acestora, care au fost atribuite gratuit, precum şi situaţia celor neatribuite gratuit. Predarea autovehiculelor cãtre instituţiile cãrora le-au fost atribuite şi valorificarea celor neatribuite de cãtre organul de valorificare se efectueazã pe baza comunicãrii exprese a Ministerului Finanţelor Publice. Înmatricularea autovehiculelor atribuite cu titlu gratuit se face conform reglementãrilor legale în vigoare. Pentru autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunile şi motoarele atasabile acestora, neatribuite gratuit, Secretariatul General al Guvernului comunica Ministerului Finanţelor Publice dacã bunurile respective rãmân la dispoziţia sa sau dacã acestea pot fi valorificate de Ministerul Finanţelor Publice în condiţiile prezentelor norme metodologice. Datele tehnice care trebuie comunicate Ministerului Finanţelor Publice pentru autovehicule, ambulante sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiuni şi motoare atasabile acestora sunt prezentate în anexa nr. 1. Autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunile şi motoarele atasabile acestora, care nu îndeplinesc condiţiile pentru a fi atribuite cu titlu gratuit Secretariatului General al Guvernului, sau cele care nu sunt repartizate de comisia interministeriala pot fi valorificate de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi de administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, astfel: a(1) prin licitaţie publica; a(2) prin atribuire cu titlu gratuit; a(3) ca piese componente; a(4) prin unitãţile de colectare şi valorificare a deşeurilor; a(5) prin distrugere. Expertizarea tehnica şi evaluarea autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunilor şi motoarelor atasabile acestora, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, se pot efectua de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, prin Regia Autonomã «Registrul Auto Roman», pentru autovehicule, şi de Inspectoratul Navigaţiei Civile - I.N.C. pentru ambarcatiuni şi motoare atasabile acestora sau de cãtre experţi tehnici autorizaţi; b) creselor, gradinitelor, cãminelor de copii, de bãtrâni, cantinelor pentru saraci, azilurilor, spitalelor, şcolilor, instituţiilor de cult, persoanelor cu handicap, Societãţii Naţionale de Cruce Roşie din România, precum şi persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma calamitãţilor naturale, la propunerea direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi a administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, dupã consultarea primarilor sau preşedinţilor consiliilor judeţene ori a serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale din unitãţile administrativ-teritoriale. În situaţia acceptãrii bunurilor direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, la propunerea comisiei de evaluare, pot atribui cu titlu gratuit bunuri în valoare de pana la 50 milioane lei/beneficiar. Se pot atribui bunuri cu titlu gratuit categoriilor de beneficiari prevãzuţi la art. 13 alin. (1) lit. b) din ordonanta, în urmãtoarele situaţii: b(1) direct, fãrã parcurgerea etapelor de valorificare, la propunerea primarilor sau a preşedinţilor consiliilor judeţene ori a serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale; b(2) în situaţia în care comisia de evaluare constata ca valorificarea acestora nu poate fi facuta în cadrul termenului de valabilitate. În aceasta situaţie atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor se face cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate; b(3) în condiţiile prevederilor art. 13, respectiv dacã bunurile nu se valorifica în termen de 150 de zile de la prima reevaluare. Pentru bunurile ce sunt atribuite cu titlu gratuit, în valoare de peste 50 milioane lei/beneficiar, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti înainteazã Ministerului Finanţelor Publice propuneri concrete şi motivate, care vor cuprinde beneficiarii bunurilor şi lista cuprinzând bunurile, atât cantitativ, cat şi valoric. În situaţia producerii unor calamitati naturale atribuirea bunurilor cu titlu gratuit persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma acestora se face prin intermediul primarilor, al Societãţii Naţionale de Cruce Roşie sau al instituţiilor de cult; c) persoanelor fizice sau juridice care pot face dovada ca au calitatea de destinatar al materialelor cu caracter documentar, informaţional, educativ, ştiinţific şi altele asemenea, la solicitarea acestora. Aceste persoane înainteazã Ministerului Finanţelor Publice o solicitare însoţitã de un act doveditor din care sa rezulte caracterul bunurilor şi calitatea de destinatar iniţial al acestora; d) persoanelor fizice şi juridice care au calitatea de destinatar, pentru bunurile intrate în proprietatea privatã a statului care nu pot fi valorificate în condiţiile ordonanţei. Atribuirea cu titlu gratuit a acestora se face pe baza de hotãrâre a Guvernului initiata de Ministerul Finanţelor Publice. Pentru iniţierea hotãrârii Guvernului persoana fizica sau juridicã prezintã Ministerului Finanţelor Publice o documentaţie din care sa rezulte ca aceasta este utilizator unic al bunurilor respective; e) ministerelor, autoritãţilor publice centrale şi locale - echipamente de comunicaţie, tehnica de calcul şi birotica, rechizite, bunuri de folosinta îndelungatã, inventar gospodãresc, materiale de întreţinere şi reparaţii, cu respectarea procedurilor de declarare şi de evaluare. Atribuirea cu titlu gratuit, pentru unitãţile administrativ-teritoriale, se face în baza unei cereri adresate direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, la propunerea comisiei de evaluare, pentru bunuri în valoare de pana la 50 milioane lei/beneficiar, iar pentru bunuri în valoare de peste 50 milioane lei/beneficiar, cererea va fi adresatã Ministerului Finanţelor Publice. Atribuirea cu titlu gratuit, pentru ministere şi autoritãţi publice centrale, se face în baza unei cereri adresate Ministerului Finanţelor Publice. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti vor transmite trimestrial Ministerului Finanţelor Publice lista detaliatã cuprinzând echipamentele de comunicaţii, tehnica de calcul şi birotica, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, stadiul evaluãrii, valorificãrii, precum şi soldul final al acestora, concomitent cu anexa nr. 2; f) persoanelor juridice care nu îndeplinesc condiţia de utilizator unic, dar au calitatea de destinatar iniţial, pentru bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului şi care nu pot fi valorificate în condiţiile art. 9 şi 12 din ordonanta. Atribuirea cu titlu gratuit a acestora se face pe baza de hotãrâre a Guvernului initiata de Ministerul Finanţelor Publice. În vederea atribuirii cu titlu gratuit a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului persoanele juridice înainteazã Ministerului Finanţelor Publice o solicitare în acest sens, însoţitã de acte doveditoare din care sa rezulte calitatea de destinatar iniţial al acestor bunuri. În cazul în care nu se aproba atribuirea cu titlu gratuit, aceasta se comunica, în termen de 15 zile, persoanei juridice; g) Ministerului Afacerilor Externe - bunuri mobile şi imobile aflate în strãinãtate, prin hotãrâre a Guvernului; h) persoanelor juridice - bunuri legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, care au fost achiziţionate din import, în baza unui contract de credit garantat de stat, prin hotãrâre a Guvernului. (2) Atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor prevãzute la alin. (1) lit. b), c), e) şi f) se face cu aprobarea ministrului finanţelor publice, pentru cele care intra în competenta Ministerului Finanţelor Publice, sau prin decizie a directorului general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau prin decizie a directorului administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, pentru cele care intra în competenta acestora. Atribuirea bunurilor cu titlu gratuit, în condiţiile prevederilor art. 13 din ordonanta, se face pe baza de proces-verbal de predare-primire. (3) Dacã bunurile nu sunt preluate în termen de 60 de zile de la data aprobãrii atribuirii cu titlu gratuit, vor urma procedura de valorificare." 26. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 15. - Organele de valorificare au urmãtoarele competente şi obligaţii: a) propun Ministerului Finanţelor Publice transmiterea cu titlu gratuit a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, conform art. 13 alin. (1) lit. b) din ordonanta, pentru valori mai mari de 50 milioane lei/beneficiar; b) restituie, în baza hotãrârilor judecãtoreşti rãmase definitive şi irevocabile sau a unei ordonanţe emise de procuror, bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului sau contravaloarea acestora la nivelul valorii recuperate în urma valorificãrii, la nivelul valorii stabilite de comisia de evaluare, în cazul bunurilor care au fost transmise, cu titlu gratuit, în baza procesului-verbal de predare-primire, sau în cazul bunurilor distruse, în baza procesului-verbal de distrugere; c) restituie, în baza hotãrârilor judecãtoreşti rãmase definitive şi irevocabile sau a unei ordonanţe emise de procuror, sumele în lei, la nivelul valorii stabilite de comisia de evaluare, în cazul valorificãrii bunurilor şi neincasarii contravalorii acestora, pentru care s-a întocmit documentaţia în vederea recuperãrii creanţelor; d) restituie sumele obţinute din valorificarea bunurilor prevãzute la art. 6 alin. (3) şi (4) din ordonanta, în baza hotãrârilor judecãtoreşti rãmase definitive şi irevocabile sau a unei ordonanţe emise de procuror, la nivelul actualizat al preţurilor, la data emiterii acestora, în funcţie de preţul stabilit iniţial, mai puţin cheltuielile efectuate cu valorificarea acestora; e) verifica dacã sumele rezultate din valorificarea bunurilor se vãrsa în termen la bugetul de stat; în caz contrar se iau mãsuri de realizare a creanţelor bugetare, conform legislaţiei fiscale în vigoare; f) întocmesc documentaţia în vederea emiterii titlurilor de creanţe de cãtre organele de specialitate sau persoanele împuternicite, potrivit legii, în situaţia în care nu se încaseazã contravaloarea bunurilor date spre valorificare, în termenele legale; g) întocmesc documentaţia în vederea valorificãrii bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, prin bursele de mãrfuri şi pe piata valorilor mobiliare; h) controleazã dacã persoanele juridice şi fizice care au preluat spre valorificare bunuri legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului le pãstreazã în bune condiţii; i) asigura, la preluarea autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotãrile aferente, ambarcatiunilor şi motoarelor atasabile acestora, sigilarea acestor bunuri; j) raporteazã lunar Ministerului Finanţelor Publice situaţia privind autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunile şi motoarele atasabile acestora, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, conform anexei nr. 1; k) raporteazã trimestrial Ministerului Finanţelor Publice situaţia generalã privind bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, conform anexei nr. 2, pana la data de 20 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului. Anexa nr. 2 va fi însoţitã de o informare privind urmãtoarele aspecte: modul de funcţionare a comisiilor de evaluare şi a comisiilor de distrugere a bunurilor, vãrsarea în termen la bugetul de stat a sumelor datorate, penalizãri de întârziere calculate pentru nevãrsarea în termen a sumelor la bugetul de stat, nivelul comisioanelor negociate cu societãţile tip consignaţie pentru valorificarea bunurilor, lista detaliatã cuprinzând bunurile greu vandabile şi categoriile de cheltuieli, precum şi alte aspecte semnificative privind acţiunea de valorificare; l) organizeazã evidenta bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului şi a sumelor obţinute din valorificarea acestora, potrivit normelor legale în vigoare; m) organizeazã evidenta stricta a proceselor-verbale de predare-primire pe deţinãtorii de la care s-au primit bunurile şi pe persoanele fizice sau juridice prin care se face valorificarea; n) organizeazã evidenta proceselor-verbale de evaluare întocmite de comisia de evaluare." 27. Titlul capitolului VI va avea urmãtorul cuprins: "CAPITOLUL VI Procedura de distrugere a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului" 28. Alineatul (1) al articolului 17 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 17. - (1) Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului şi preluate de organele de valorificare, care în intervalul celor 180 de zile au devenit necomercializabile, precum şi cele care nu au putut fi valorificate, inclusiv componentele rezultate din dezmembrare, care nu au fost transmise cu titlu gratuit sau nu au fost predate unitãţilor de colectare şi de valorificare a deşeurilor, se distrug sub supravegherea comisiei de distrugere." 29. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 18. - (1) Comisia de distrugere stabileşte, în funcţie de natura bunurilor respective, locul unde urmeazã sa fie distruse acestea, putându-se apela şi la serviciile unor unitãţi specializate în acest gen de activitate. (2) Dupã distrugerea bunurilor comisia de distrugere încheie un proces-verbal de distrugere, în 3 exemplare semnate de toţi membrii comisiei, precum şi de unitatea specializatã, dupã caz. (3) Data întrunirii comisiei de distrugere se stabileşte prin decizie a directorului general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, precum şi a directorului administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. (4) Prezenta tuturor membrilor comisiei de distrugere la operaţiunea de distrugere este obligatorie, iar dacã un membru este absent, inlocuitorul acestuia este numit prin decizie a directorului general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti. (5) Pentru bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, care se valorifica de administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, comisia de distrugere se constituie în baza deciziei directorului general al Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. (6) Procesul-verbal de distrugere este avizat de directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, precum şi de directorul administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. (7) În funcţie de importanta operaţiunii de distrugere se pot efectua înregistrãri video, fie cu aparatura proprie, fie prin apelarea la serviciile unor persoane fizice sau juridice specializate. (8) Membrii comisiei de distrugere primesc, fiecare, o indemnizaţie lunarã, fixa, stabilitã prin ordin al ministrului finanţelor publice, cu condiţia întrunirii comisiei cel puţin o data pe luna. (9) În situaţia în care comisia de distrugere se întruneşte de mai multe ori pe luna, iar la aceasta participa atât membrul plin, cat şi membrul supleant, membrul supleant va primi o indemnizaţie lunarã la nivelul stabilit pentru membrul plin prin ordin al ministrului finanţelor publice, cu condiţia motivarii absentei membrului plin. (10) Indemnizaţia lunarã se acorda atât membrilor comisiilor angajaţi în cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, cat şi celor angajaţi în cadrul Garzii Financiare." 30. Titlul capitolului VII va avea urmãtorul cuprins: "CAPITOLUL VII Veniturile încasate şi cheltuielile aferente bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului" 31. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 19. - (1) Veniturile încasate din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, precum şi veniturile încasate în urma valorificãrii bunurilor confiscate de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale se colecteazã în contul 50.85 «Disponibil din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 98/1999 », deschis pe seama direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi a administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, la trezoreria statului. În cazul încasãrii contravalorii bunurilor respective în numerar sumele se depun la casieria trezoreriei statului în prima zi lucrãtoare de la încasare. (2) Din sumele colectate direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti acoperã, pe baza de documente legale, cheltuielile efectuate în vederea valorificãrii bunurilor respective, având obligaţia ca în termen de 3 zile lucrãtoare de la încasare sa vireze disponibilitãţile rãmase în contul bugetului de stat 20.22.01.12 «Încasãri din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate şi alte sume constatate odatã cu confiscarea potrivit legii», respectiv în contul «Încasãri din valorificarea bunurilor confiscate potrivit legii» pentru sumele destinate bugetelor locale. (3) Pentru cheltuielile efectuate în vederea valorificãrii bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se prezintã documentele justificative dupã virarea disponibilitãţilor rezultate din valorificare în contul de venituri al bugetului de stat menţionat mai sus, procedându-se astfel: a) direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti întocmesc un referat în care vor fi consemnate, pe baza de documente justificative, sumele care urmeazã sa fie restituite din contul bugetului de stat în contul 50.85 «Disponibil din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 98/1999 ». Referatul este semnat de directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi de directorul administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti şi va purta viza de control financiar preventiv propriu; b) unitãţile trezoreriei statului restituie suma totalã aprobatã în referat din contul bugetului de stat 20.22.01.12 «Încasãri din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate şi alte sume constatate odatã cu confiscarea potrivit legii» în contul 50.85 «Disponibil din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 98/1999 »; c) dupã alimentarea contului 50.85 «Disponibil din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 98/1999 » direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti dispun plãţile legale cãtre beneficiari. (4) Veniturile încasate din valorificarea bunurilor confiscate de autoritãţile administraţiei publice locale se fac venit la bugetul local, dupã deducerea cheltuielilor cu valorificarea efectuate conform legislaţiei în vigoare şi a unui comision de 10% din veniturile încasate. (5) În situaţia în care nivelul veniturilor încasate din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului nu asigura acoperirea cheltuielilor necesare în vederea valorificãrii acestora, diferenţa va fi acoperitã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice. (6) În situaţia în care nivelul veniturilor încasate din valorificarea bunurilor confiscate de autoritãţile administraţiei publice locale nu asigura acoperirea cheltuielilor necesare în vederea valorificãrii acestora, diferenţa este acoperitã din veniturile datorate bugetului local." 32. Alineatul (1) al articolului 20 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 20. - (1) "Diferenţa de cheltuieli neacoperita din veniturile încasate din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se acoperã din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice, respectiv de la capitolul 72.01 «Alte acţiuni», subcapitolul 72.01.50 «Alte cheltuieli»." 33. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 21. - (1) În categoria cheltuielilor prevãzute la art. 19 şi 20 se cuprind cheltuielile efectuate în vederea valorificãrii bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, de la preluarea acestora pana la valorificarea, atribuirea gratuita sau distrugerea lor, respectiv cheltuielile privind sortarea, manipularea, transportarea, depozitarea, conservarea, expertizarea, marcarea şi alte cheltuieli legate de marcare, asigurarea garanţiei pentru bunurile de folosinta îndelungatã, evaluarea, licitaţiile, publicitatea, dezmembrarea, distrugerea, restituirea sumelor încasate greşit sau fãrã baza legalã, a contravalorii bunurilor intrate, greşit sau fãrã baza legalã, în proprietatea privatã a statului, şi în cazul în care acestea au fost valorificate, atribuite cu titlu gratuit sau distruse, inclusiv diferenţa pana la nivelul actualizat al preţurilor, precum şi indemnizaţiile membrilor comisiilor de evaluare şi de distrugere. În aceeaşi categorie intra şi cheltuielile efectuate cu valorificarea bunurilor prin magazine proprii (cheltuieli cu pregãtirea magazinului conform cerinţelor direcţiilor de sãnãtate publica, cheltuieli cu dotarea magazinului, respectiv cu mobilier, casa de marcat, obiecte de inventar, cheltuieli cu întreţinerea, paza sau cu sistemele de asigurare a pazei, cu mijloacele de transport ale magazinului, precum şi cheltuielile cu şcolarizarea personalului care deserveste activitatea magazinului, precum şi alte cheltuieli legate de preluarea, evaluarea şi valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului). (2) În categoria cheltuielilor prevãzute la alin. (1) se cuprind şi urmãtoarele categorii de cheltuieli privind valorificarea bunurilor imobile care provin din succesiuni fãrã moştenitori legali sau testamentari: a) cheltuieli privind inventarierea şi preluarea acestor bunuri; b) cheltuieli ce greveazã asupra bunurilor în momentul preluãrii acestora în vederea valorificãrii (impozite, taxe, cheltuieli de întreţinere, energie, telefon, gaze naturale); c) taxe şi onorarii plãtite persoanelor fizice şi/sau juridice autorizate; d) cheltuieli judiciare; e) cheltuieli cu cadastrul." 34. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 28. - (1) Metalele preţioase, pietrele preţioase şi semipretioase, bijuteriile din aceste materiale şi mijloacele de plata în valuta liber convertibilã/neconvertibila, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, se depun de cãtre deţinãtorii acestora, în termen de 48 de ore, la Banca Nationala a României. (2) Mijloacele de plata în lei se depun la unitãţile trezoreriei statului, în contul bugetului de stat 20.22.01.12 «Încasãri din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate şi alte sume constatate odatã cu confiscarea potrivit legii». (3) Restituirea sumelor în lei sau în valuta, încasate greşit sau fãrã baza legalã, se face în baza hotãrârilor judecãtoreşti rãmase definitive şi irevocabile sau a unei ordonanţe emise de cãtre procuror. Sumele în lei se restituie de cãtre unitãţile trezoreriei statului, iar sumele în valuta de cãtre Banca Nationala a României, la cursul de schimb al acesteia, la data emiterii hotãrârilor judecãtoreşti definitive şi irevocabile." 35. Articolul 29 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 29. - Valorificarea mijloacelor de plata în valuta liber convertibilã/neconvertibila, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, preluate de Banca Nationala a României, se realizeazã prin virarea la bugetul de stat a contravalorii în lei a mijloacelor de plata în valuta, calculatã la preţul de evidenta al Bãncii Naţionale a României, în vigoare la data decontãrii, dupã deducerea cheltuielilor efectuate de aceasta în vederea valorificãrii." 36. Articolul 30 se abroga. 37. Dupã alineatul (8) al articolului 31 se introduc alineatele (9) şi (10) cu urmãtorul cuprins: "(9) Obiectele, veşmintele şi cãrţile de cult se valorifica de instituţiile de cult, conform prevederilor legale în vigoare. (10) Materialele lemnoase, asa cum sunt definite la <>art. 76 alin. 2 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, confiscate, se valorifica de unitãţile silvice şi/sau de structurile silvice private, legal autorizate sa funcţioneze, în conformitate cu prevederile legale în domeniu." 38. Dupã articolul 31 se introduce articolul 31^1 cu urmãtorul cuprins: "Art. 31^1. - Sumele obţinute ca urmare a valorificãrii bunurilor prevãzute la alin. (2) al art. 4 din ordonanta sunt virate la bugetul de stat în contul 20.22.01.12 «Încasãri din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate şi alte sume constatate odatã cu confiscarea potrivit legii» dupã deducerea cheltuielilor efectuate conform prevederilor legale în vigoare." 39. Capitolul IX va avea urmãtorul cuprins: "CAPITOLUL IX Dispoziţii finale şi tranzitorii Art. 32. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice. Art. 33. - Pentru valorificarea stocurilor deţinute de unitãţile autoritãţii vamale la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 194/2001 , rãmân în vigoare dispoziţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.067/1999 pentru aprobarea Metodologiei privind introducerea în circuitul economic de cãtre unitãţile autoritãţii vamale a bunurilor şi mãrfurilor intrate în proprietatea privatã a statului, care îndeplinesc condiţiile de valorificare, pana la data de 31 decembrie 2002." 40. Anexele nr. 1 şi 2 la normele metodologice se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezenta hotãrâre. ART. 2 Bunurile imobile intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, pentru care actualii locatari îşi exprima intenţia de cumpãrare în termen de 12 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, pot fi valorificate direct, prin negociere cu aceştia. ART. 3 Transferul personalului cu atribuţii de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti se face prin ordin al ministrului finanţelor publice. ART. 4 Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 514/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi cu cele aduse prin prezenta hotãrâre, vor fi republicate, dându-se textelor o noua numerotare. PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE Contrasemneazã: --------------- p. Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat p. Ministru de interne, Alexandru Farcas, secretar de stat p. Ministrul administraţiei publice, Ionel Flesariu, secretar de stat Bucureşti, 31 iulie 2002. Nr. 808.
ANEXA 1
Autovehicule, ambulante sanitare cu dotãrile aferente
┌─┬─────┬─────┬───────┬────┬──────┬──────┬──────┬────────┬───────────────┬────┐
│N│Locul│Marca│Capaci-│Anul│Nr. de│Carbu-│Gradul│Valoarea│ Alte elemente │Ob- │
│r│unde │ │tatea │ de │kilo- │rantul│ de │stabili-│specifice auto-│ser-│
│.│ se │ │cilin- │fa- │metri │folo- │uzura │ta de │vehiculului, │va- │
│c│afla │ │drica a│bri-│inre- │sit │ │comisia │ambulantelor │tii │
│r│auto-│ │motoru-│ca- │gis- │ │ │de eva- │sanitare cu │ │
│t│vehi-│ │lui │tie │trati │ │ │luare │dotãrile afe- │ │
│.│culul│ │(cmc) │ │la │ │ │ │rente │ │
│ │ambu-│ │ │ │bord │ │ │ │(SS-serie sasiu│ │
│ │lan- │ │ │ │ │ │ │ │SM-serie motor,│ │
│ │tele │ │ │ │ │ │ │ │SC-serie caro- │ │
│ │sani-│ │ │ │ │ │ │ │serie, culoare │ │
│ │tare │ │ │ │ │ │ │ │etc.) │ │
│ │ cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │dota-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │rile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │afe- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │rente│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tipul│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────┼─────┼───────┼────┼──────┼──────┼──────┼────────┼───────────────┼────┤
│1│ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─┴─────┴─────┴───────┴────┴──────┴──────┴──────┴────────┴───────────────┴────┘
Ambarcatiuni
┌───┬──────┬──────┬───────┬──────┬────────┬───────┬──────┬─────────────┬──────┐
│Nr.│Locul │Nr. de│Lungime│Latime│Înãlţime│Crevace│Gradul│Valoarea sta-│Obser-│
│crt│unde │bucãţi│ (m) │ (m) │ (m) │ bucãţi│ de │bilita de │vatii │
│ │se │ │ │ │ │ │uzura │comisia de │ │
│ │afla │ │ │ │ │ │ │evaluare │ │
│ │ambar-│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │catiu-│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nea şi│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tipul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │aces- │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │teia │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼──────┼───────┼──────┼────────┼───────┼──────┼─────────────┼──────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴──────┴──────┴───────┴──────┴────────┴───────┴──────┴─────────────┴──────┘
Motoare atasabile ambarcatiunilor
┌───┬──────────┬─────────┬──┬─────┬──────┬──────────────┬────────────┬───────┐
│Nr.│Locul unde│Denumirea│CP│Serie│Gradul│Starea tehnica│ Valoarea │Obser- │
│crt│se afla │motorului│ │motor│ de │conform fisei │stabilitã de│vatii │
│ │motoarele │ │ │ │uzura │tehnice │comisia de │ │
│ │atasabile │ │ │ │ │ │evaluare │ │
│ │ambarca- │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tiunilor │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼─────────┼──┼─────┼──────┼──────────────┼────────────┼───────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4│ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴──────────┴─────────┴──┴─────┴──────┴──────────────┴────────────┴───────┘
ANEXA 2
Judeţul
Trimestrul
┌─────────┬────┬────┬───┬───┬─────────────────────┬───┬────┬────┬─────┬────┬───┐
│ │ │ │ │ │din care │To-│Res-│Dis-│Atri-│Sold│Al-│
│ │Sold│În- │Re-│To-│valorificate │tal│ti- │tru-│bu- │ │te │
│ │ │tra │du-│tal│prin: │ │tu- │geri│iri │ la │ │
│Categorii│la │ri │ce │ ├───┬─┬────┬─────┬────┤bu-│iri │ de │ │ │da-│
│ │ │în │ri │bu-│ma-│c│van-│lici-│bur─┤nu │ │ │gra- │sfar│te │
│ de │în- │cur-│ / │nu │ga-│o│zare│tatie│se │ri │sume│bu- │tuite│şi- │ │
│ │ce- │sul │Ma-│ri │zi-│n│ │ pu─ │ │ │ / │nuri│ │tul │ │
│bunuri │pu- │tri-│jo-│ │ne │s│di- │blica│de │va-│bu- │ │ │ │ │
│ │tul │mes-│ra │de │ │i│rec-├──┬──┤ │lo-│nuri│ │ │tri-│ │
│ │ │tru-│ri │ │ p │g│ta │v.│ d│mar-│ri-│ │ │ │mes-│ │
│ │tri-│lui │ │va-│ r │n│ │a │ i│furi│fi-│ │ │ │tru-│ │
│ │mes-│ │de │lo-│ o │a│ │l.│ n│ / │ca-│ │ │ │lui │ │
│ │tru-│ │ │ri-│ p │t│ │ │ │pla-│te │ │ │ │ │ │
│ │lui │ │ p │fi-│ r │i│ │a │ c│ta │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ r │cat│ i │i│ │d │ a│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ e │ │ i │ │ │j │ r│va- │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ t │ │ │ │ │u │ e│lori│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │d.│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │+/-│ │ │ │ │ │+/│mobi│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │- │lia-│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │re │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────┼────┼───┼───┼───┼─┼────┼──┼──┼────┼───┼────┼────┼─────┼────┼───┤
│ 0 │ 1 │ 2 │3**│4=1│ 5 │6│ 7 │8 │9 │ 10 │11=│ 12 │ 13 │ 14 │15=4│16 │
│ │ │ │ │+2+│ │ │ │ │* │ │5+6│ │ │ │+9- │* │
│ │ │ │ │ 3 │ │ │ │ │* │ │+7+│ │ │ │11- │* │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │8+ │ │ │ │12- │* │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │+10│ │ │ │13- │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │16 │ │
├─────────┼────┴────┴───┴───┴───┴─┴────┴──┴──┴────┴───┴────┴────┴─────┴────┴───┤
│a) Produ-│ │
│se ali- │ │
│mentare │ │
│ │ │
│b) Con- │ │
│fectii şi│ │
│incalta- │ │
│minte │ │
│ │ │
│c) Apara-│ │
│te elec- │ │
│tronice │ │
│(audio, │ │
│video, │ │
│etc.) │ │
│ │ │
│d) Bunuri│ │
│de uz │ │
│casnic │ │
│ │ │
│e) Echi- │ │
│pamente │ │
│de comu- │ │
│nicatii │ │
│tehnica │ │
│de calcul│ │
│şi biro- │ │
│tica │ │
│ │ │
│f) Succe-│ │
│siuni │ │
│vacante/ │ │
│donaţii │ │
│din care:│ │
│- bunuri │ │
│mobile │ │
│- bunuri │ │
│imobile │ │
│- titluri│ │
│de valoa-│ │
│re │ │
│ │ │
│g) Auto- │ │
│vehicule,│ │
│ambarca- │ │
│tiuni şi │ │
│motoare │ │
│atasabile│ │
│ │ │
│h) Mate- │ │
│riale │ │
│refolosi-│ │
│bile şi │ │
│piese de │ │
│schimb │ │
│ │ │
│i) Sume │ │
│consemna-│ │
│te │ │
│ │ │
│j) Alte │ │
│bunuri* │ x │
├─────────┼────┬────┬───┬───┬───┬─┬────┬──┬──┬────┬───┬────┬────┬─────┬────┬───┤
│ TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┴────┴────┴───┴───┴───┴─┴────┴──┴──┴────┴───┴────┴────┴─────┴────┼───┤
│ VENITURI ÎNCASATE │ x │
│ ├───┤
│ VENITURI EFECTUATE │ x │
│ ├───┤
│ BUNURI GREU VANDABILE │ x │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───┘
--------------- * Se nominalizeaza bunurile cu pondere semnificativã. ** Se completeazã cu diferenţa în +/- fata de valoarea stabilitã de comisia de evaluare. *** Se completeazã cu veniturile încasate (ct. 50.85) şi cheltuielile efectuate în cursul trimestrului de raportat precum şi valoarea stocului de bunuri greu vandabile. --------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.