Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 800 din 30 septembrie 1999  privind modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 800 din 30 septembrie 1999 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 488 din 11 octombrie 1999
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
<>Hotãrârea Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenta socialã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345 din 11 septembrie 1998, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Nivelul mediu lunar al subvenţiilor care se acorda de la bugetul de stat pentru o persoana asistatã este de 450.000 lei."

2. Dupã articolul 2 se introduce articolul 2^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 2^1. - (1) În vederea selectionarii asociaţiilor şi fundaţiilor, documentaţia de solicitare a subventiei se depune în ultima luna a trimestrului III al anului curent, pentru subvenţia ce urmeazã sa se acorde în anul urmãtor.
(2) Convenţia pentru acordarea subventiei se încheie cu fiecare asociaţie şi fundaţie în luna ianuarie a anului curent, astfel:
a) în cazul în care bugetul pentru anul curent este aprobat, convenţia se încheie cu încadrare în suma prevãzutã cu aceasta destinaţie;
b) în cazul în care bugetul pentru anul curent nu este aprobat, în luna ianuarie se încheie convenţia provizorie cu încadrare în suma aprobatã cu aceasta destinaţie în bugetul din anul anterior, urmând ca dupã aprobarea bugetului pe anul curent sa se încheie convenţia definitiva, cu încadrare în suma aprobatã în bugetul din anul curent.
(3) În limita fondurilor disponibile se poate organiza selecţia solicitãrilor de subventie şi în anul curent prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale sau, dupã caz, prin hotãrâre a consiliului local. Termenul privind depunerea documentaţiei de solicitare a subventiei se anunta într-un ziar de larga circulaţie."

3. Anexa cuprinzând Normele metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenta socialã se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrâre.

ART. 2
<>Hotãrârea Guvernului nr. 539/1998 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se articolelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul muncii şi protecţiei
sociale,
Alexandru Athanasiu

p. Ministrul finanţelor,
Mihai Aristotel Ungureanu,
secretar de stat

Secretar de stat,
şeful Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Vlad Rosca

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenta socialã

CAP. 1
Cadrul general

ART. 1
Asociaţiile şi fundaţiile romane cu personalitate juridicã, care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenta socialã, pot primi subvenţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupã cum urmeazã:
a) de la bugetul de stat, prin Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, cele ale cãror activitãţi de asistenta socialã se adreseazã unor beneficiari din mai multe judeţe ale tarii;
b) de la bugetele locale, prin primãrii, cele ale cãror activitãţi de asistenta socialã se adreseazã beneficiarilor dintr-un singur judeţ şi, respectiv, din municipiul Bucureşti.

CAP. 2
Procedura de solicitare a subventiei

ART. 2
Documentaţia de solicitare a subventiei se înainteazã în pachet închis şi se înregistreazã la registratura Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale sau, dupã caz, a consiliului local în ultima luna a trimestrului III al anului, pentru subvenţia din anul urmãtor.
ART. 3
(1) Documentaţia de solicitare a subventiei va conţine urmãtoarele:
a) formularele standard de solicitare a subventiei, care se completeazã, în mod obligatoriu, prin dactilografiere, în trei exemplare, conform modelelor cuprinse în anexele nr. 1 şi 2 la prezentele norme metodologice;
b) raport privind activitatea asociaţiei sau a fundaţiei în ultimii 2 ani calendaristici, întocmit de reprezentantul serviciului descentralizat al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale în a cãrui raza teritorialã îşi are sediul asociaţia sau fundaţia ori, dupã caz, de reprezentantul consiliului local din bugetul cãruia se solicita subvenţia;
c) nota privind oportunitatea unitãţii de asistenta socialã în raport cu prioritãţile de asistenta socialã din localitate, întocmitã de reprezentantul serviciului descentralizat al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale în a cãrui raza teritorialã îşi are sediul unitatea de asistenta socialã sau, dupã caz, de reprezentantul consiliului local din bugetul cãruia se solicita subvenţia;
d) declaraţie pe propria rãspundere a preşedintelui asociaţiei sau al fundaţiei, din care sa reiasã ca organizaţia nu are sume neachitate la scadenta cãtre persoane fizice sau juridice, sume sau bunuri urmãrite în vederea executãrii silite;
e) statutul, actul de constituire a asociaţiei sau a fundaţiei şi actele adiţionale, dupã caz;
f) sentinta civilã de dobândire a personalitãţii juridice şi sentinţele civile care autorizeaza modificãrile statutului, dupã caz;
g) ultima dare de seama contabila a asociaţiei sau a fundaţiei;
h) ultimul extras de cont bancar;
i) dovada privind codul fiscal;
j) dovada privind patrimoniul social la data solicitãrii subventiei;
k) dovada de sediu pentru unitatea de asistenta socialã (situaţia juridicã, planul clãdirii, contracte cu prestatorii de servicii pentru cheltuieli curente);
l) documente privind colaborarea, parteneriatul cu consiliile locale, cu organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale, dacã este cazul;
m) alte documente relevante privind activitatea asociaţiei sau a fundaţiei, dupã caz.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) lit. a)-d) vor fi prezentate în original, iar cele prevãzute la lit. e)-m), în copie.
(3) În cazul în care asociaţia sau fundaţia solicita subvenţii de la bugetul de stat sau de la bugetul local pentru mai multe unitãţi de asistenta socialã, documentele prevãzute la alin. (1) lit. c), j) şi k) se prezintã pentru fiecare unitate de asistenta socialã.

CAP. 3
Criteriile de acordare a subvenţiilor asociaţiilor şi fundaţiilor evaluate şi selecţionate

ART. 4
Evaluarea şi selecţionarea asociaţiilor şi fundaţiilor se fac pe baza urmãtoarelor criterii:
a) justificarea unitãţii de asistenta socialã în raport cu necesitãţile şi prioritãţile de asistenta socialã ale comunitãţii;
b) capacitatea organizatoricã şi de funcţionare a unitãţii de asistenta socialã:
- experienta asociaţiei sau a fundaţiei în domeniul serviciilor sociale propuse;
- cãile şi modalitãţile de identificare a beneficiarilor;
- funcţionarea unitãţii de asistenta socialã într-un sediu adecvat;
- organizarea activitãţilor din unitatea de asistenta socialã;
- calitatea standardelor propuse de asociaţie sau de fundaţie pentru serviciile acordate de unitatea de asistenta socialã;
- capacitatea bugetului de venituri şi cheltuieli al unitãţii de asistenta socialã de a asigura funcţionarea acesteia, pe perioada subventionarii, la standardele propuse;
- capacitatea resurselor umane de a asigura funcţionarea unitãţii de asistenta socialã la standardele propuse;
- experienta de colaborare, parteneriat cu autoritãţile locale, cu alte organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale.
ART. 5
Nu pot fi selecţionate asociaţiile şi fundaţiile aflate în urmãtoarele situaţii:
a) nu se încadreazã în prevederile <>Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenta socialã;
b) nu prezintã documentaţia completa şi întocmitã potrivit prevederilor cap. II din prezentele norme metodologice;
c) plãţile/conturile le sunt blocate ca urmare a unei hotãrâri judecãtoreşti;
d) se fac vinovate de declaraţii inexacte cu privire la informaţiile solicitate;
e) au încãlcat o convenţie pentru prestare de servicii de asistenta socialã, încheiatã anterior.
ART. 6
Evaluarea şi selecţionarea asociaţiilor şi fundaţiilor, pe baza criteriilor prevãzute la art. 4, se fac de cãtre o comisie de evaluare şi selecţionare, dupã cum urmeazã:
a) Comisia de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor şi fundaţiilor care pot primi subvenţii de la bugetul de stat se organizeazã în cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi este numita anual prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale;
b) Comisia de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor şi fundaţiilor care pot primi subvenţii de la bugetele locale se organizeazã şi se aproba anual prin hotãrâre a consiliului local.
ART. 7
(1) Comisia de evaluare şi selecţionare trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
- numãrul membrilor ei sa fie de minimum 3 persoane;
- sa funcţioneze cu o majoritate simpla;
- preşedintele comisiei sa fie ales de membrii acesteia prin vot deschis;
- secretarul comisiei sa fie unul dintre membrii acesteia, desemnat de preşedinte prin consultare cu ceilalţi membri ai comisiei;
- fiecare membru al comisiei sa semneze o declaraţie de impartialitate.
(2) Documentaţia de solicitare a subvenţiilor este evaluatã de cãtre membrii comisiei în funcţie de grila de evaluare stabilitã.
(3) Pentru fiecare propunere de subventionare comisia stabileşte oportunitatea acesteia de a beneficia de subventie.
(4) Comisia stabileşte asociaţiile şi fundaţiile care vor beneficia de subventie, precum şi nivelul total al acesteia.
(5) Comisia înainteazã direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale sau, dupã caz, consiliului local documentele privind asociaţiile şi fundaţiile selecţionate.
(6) Comisia anunta, în scris, rezultatul selecţiei asociaţiei sau fundaţiei care a solicitat subvenţii, în termen de 60 de zile de la depunerea documentaţiei.

CAP. 4
Încheierea convenţiei

ART. 8
Modelul de convenţie pentru prestarea de servicii de asistenta socialã este prevãzut în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice. La convenţie se vor anexa şi formularele-standard de solicitare a subventiei, completate potrivit art. 3 din prezentele norme metodologice.

CAP. 5
Alocarea subventiei

ART. 9
(1) Serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale sau, respectiv, organele abilitate de primãrii verifica lunar utilizarea subventiei solicitate de asociaţie sau de fundaţie şi stabilesc nivelul creditelor bugetare conform documentelor justificative.
(2) Serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale sau, respectiv, ordonatorul principal de credite local efectueazã plata subventiei cãtre asociaţie sau fundaţie prin virament în contul bancar al acesteia, având în vedere exerciţiul bugetar al anului curent.
ART. 10
(1) Asociaţiile şi fundaţiile care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenta socialã şi care au primit subvenţii în condiţiile <>Legii nr. 34/1998 sunt obligate sa întocmeascã şi sa transmitã organului de la care au primit subvenţia, la termenele şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale în vigoare, contul de execuţie privind modul de utilizare a subventiei.
(2) Asociaţiile şi fundaţiile care au primit subvenţii în condiţiile <>Legii nr. 34/1998 sunt obligate sa prezinte organului de la care au primit subvenţia un raport intermediar şi final, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice.

ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------



FORMULAR
de solicitare a subvenţiilor în temeiul <>Legii nr. 34/1998

I. Date despre asociaţie/fundaţie

1. Denumirea:
Asociaţia/Fundaţia ......................................................
Codul ................... Localitatea ....................................
Str. ........................................... nr. .....................
Judeţul ................... Telefon ............ Fax .....................

2. Numãrul şi data înscrierii legale:
Dosar nr. ..................................................
Sentinta civilã nr. ............. din data de ................, eliberata de ...............................................................................
Instituţia care a acordat avizul în vederea obţinerii personalitãţii juridice ....................................

3. Structura de conducere a asociaţiei/fundaţiei:
a) Date personale ale preşedintelui asociaţiei/fundaţiei:
Numele ...................... Prenumele ..................................
Data naşterii ............................................................
Profesia .................................................................
Funcţia ..................................................................
Locul de munca ...........................................................

Domiciliul:
codul ..........., localitatea ........., str. ......... nr. ........, sectorul/judeţul .......................................... .
b) Date personale ale responsabilului financiar al asociaţiei/fundaţiei:
Numele ........................ Prenumele ...............................
Data naşterii ...........................................................
Profesia ................................................................
Funcţia .................................................................
Locul de munca ..........................................................
Domiciliul:
codul ............, localitatea .............., str. .................. nr. ..........., sectorul/judeţul ..........................................

4. Membrii asociaţiei, respectiv personalul fundaţiei:
Numãrul total ............................., din care:
- salariaţi ...................
- colaboratori ................
- voluntari ...................

5. Filialele/sucursalele asociaţiei/fundaţiei:
...........................................................................
(Precizati dacã asociaţia/fundaţia are filiale, temeiul juridic în baza cãruia au fost înfiinţate acestea, numãrul total de filiale, denumirea, adresa, numele persoanei care o conduce.)

6. Specificati obiectivele asociaţiei/fundaţiei în domeniul asistenţei sociale, în conformitate cu statutul: ..................................

7. Codul fiscal
Nr. .......... din data de ....................., emis de ...............

8. Numãrul contului bancar ...............................................
Banca ....................................................................
(denumirea şi sediul)
Numele persoanelor cu drept de semnatura: ................................

9. Bugetul anual de venituri şi cheltuieli al asociaţiei/fundaţiei, pe durata ultimilor 2 ani calendaristici:
..........................................................................

10. Patrimoniul de care dispune asociaţia/fundaţia (mijloace fixe, dotãri, echipamente):
...........................................................................

II. Experienta asociaţiei/fundaţiei în domeniul serviciilor de asistenta socialã

1. Experienta anterioarã a asociaţiei/fundaţiei în domeniul activitãţilor şi serviciilor de asistenta socialã:
............................................................................
Mentionati, dupã caz: DA sau NU. Dacã DA, precizati activitãţile şi serviciile de asistenta socialã desfãşurate de asociaţie/fundaţie în anul calendaristic precedent şi în anul curent, precum şi grupul-tinta, dimensiunea acestuia.)

2. Asociaţia/fundaţia desfãşoarã servicii sociale:
- la nivel local DA/NU
(Dacã Da, precizati localitatea.)

- la nivel de judeţ/judeţe DA/NU
(Dacã DA, precizati judeţul/judeţele.)

3. Serviciile oferite sunt contra cost:
DA/NU
(Dacã DA, specificati metodologia de stabilire a contribuţiei.)

4. Modalitãţile de selecţionare a beneficiarilor:
...........................................................................

5. Calificarea persoanelor din asociaţie/fundaţie, care activeazã în domeniul asistenţei sociale :
Numãrul total ..........................., din care:
cu studii superioare ................. cu studii medii ................ cu alte forme de calificare ...............

6. A mai primit asociaţia/fundaţia sprijin financiar din partea altor organizaţii/instituţii pentru proiecte în domeniul asistenţei sociale realizate pana în prezent?
DA/NU
(Dacã DA, va rugãm precizati, în ordinea importantei, proiectele relevante, indicând urmãtoarele elemente pentru fiecare.)
Titlul proiectului ...............................................
Anul ...................
Organizaţia/instituţia care v-a sprijinit ...............................
Suma acordatã ................. sau, respectiv, tipul sprijinului acordat ..................
Descrieti pe scurt proiectul: ............................................
Parteneri în proiect: ....................................................
Denumiţi o persoana care poate sa dea referinte despre proiect:
...........................................................................

III. Date tehnice privind unitatea de asistenta socialã pentru care se solicita subvenţia

În cazul în care asociaţia/fundaţia solicita subvenţii de la bugetul de stat sau de la bugetul local pentru mai multe unitãţi de asistenta socialã, prezenta secţiune a formularului se va completa pentru fiecare unitate în parte.

1. Tipul de unitate:
.........................................................................
2. Sediul unitãţii de asistenta socialã:
Localitatea ..........................., str. ............................. nr. ............, sectorul/judeţul ................., codul ..............., telefon ...............

3. Oportunitatea unitãţii de asistenta socialã în raport cu prioritãţile comunitãţii:
............................................................................
(Precizati temeiul iniţiativei şi necesitãţile la nivel local cãrora le rãspunde unitatea propusã.)

4. Beneficiari:
a) Beneficiarii sunt rezidenţi în:
...........................................................................
(Precizati localitatea/localitãţile, judeţul/judeţele.)

b) Grupul-tinta:
- varsta medie a asistatilor ....................
- numãrul de persoane asistate ....................
- modalitãţile de selecţionare a beneficiarilor ......................

5. Durata în timp:
Funcţioneazã din anul .....................
Urmeazã sa funcţioneze de la data de .............

6. Descrierea unitãţii de asistenta socialã:
a) serviciul de asistenta socialã oferit ................................
b) alte servicii oferite în paralel .....................................
c) organizarea şi funcţionarea activitãţilor ............................
d) standarde de calitate propuse ........................................

A. Date privind gradul de confort, în cazul unitãţii care asista beneficiarii la sediul acesteia:
- suprafata locuibilã/asistat .....................................
- condiţii de cazare, numãrul de asistaţi/dormitor ................
- condiţii de petrecere a timpului liber ..........................
- condiţii de comunicare cu exteriorul ............................
- condiţii de servire a mesei .....................................

B. Date privind igiena, în cazul unitãţii care asista beneficiarii la sediul acesteia:
(Va rugãm sa anexati o copie de pe autorizaţia sanitarã de funcţionare din anul curent.)
- grupurile sanitare: 1 WC la un numãr de ............. asistaţi;
- 1 lavabou la un numãr de ............................ asistaţi;
- 1 dus/cada la un numãr de ........................... asistaţi;
- condiţii de preparare şi servire a hranei .....................

C. Alte condiţii în funcţie de profilul beneficiarului:
- condiţii de studiu:
- condiţii de recuperare fizica:
- ateliere de ergoterapie:
- condiţii de asistenta şi îngrijire medicalã:

D. Date privind personalul unitãţii de asistenta socialã:
a) numãrul total de asistaţi/total personal calificat;
b) numãrul total de asistaţi/total personal:

7. Resurse umane:
...........................................................................
(Precizati responsabilitãţile individuale ale personalului.)

a) Numãrul total ..................., din care:
- personal de conducere .......................
- personal de execuţie ........................
- salariaţi ...................................
- colaboratori ................................
- voluntari ...................................

b) Repartiţia pe categorii socioprofesionale:
- numãrul de asistenţi sociali cu studii superioare ....................
- numãrul de asistenţi sociali cu studii medii .........................
- numãrul de personal de alta calificare ...............................
- numãrul de personal medical, din care ......................... medici
- numãrul de muncitori de întreţinere ..................................

8. Date privind coordonatorul unitãţii de asistenta socialã:
(Dacã este cazul, specificati dacã acesta mai are un alt contract de munca sau de colaborare, precum şi locul de munca.)

Numele ....................... Prenumele ...........................
Profesia ...........................................................
Funcţia ............................................................
Locul de munca .....................................................
Domiciliul:
codul ............, localitatea .................., str. ................... nr. ..........., sectorul/judeţul ...................... telefonul de acasã .....................
Alta persoana de contact .................................................
(numele, prenumele, adresa, telefonul)

9. Patrimoniul unitãţii de asistenta socialã:
(Numai dacã este separat de cel al asociaţiei/fundaţiei.)
a) patrimoniul mobil: .......................................
b) patrimoniul imobil: ......................................
- clãdiri ...................................................
(Specificati situaţia juridicã a acestora, anexând actele doveditoare, precum şi sursele de energie utilizate pentru încãlzire şi iluminat. Anexati un plan al clãdirii, precum şi copii de pe contractele cu prestatorii de servicii.)

c) alte mijloace fixe din dotarea unitãţii de asistenta socialã, în conformitate cu inventarul unitãţii:
- echipamente ........................................
- obiecte de inventar ................................
- cazarmament ........................................
- autovehicule .......................................

10. Modalitãţi concrete de colaborare şi parteneriat:
a) parteneri la nivel local, judeţean, naţional ...........................
b) parteneri externi ......................................................
(Precizati statutul juridic, precum şi responsabilitãţile partenerilor. Dacã o alta fundaţie/asociaţie este partener în proiectul dumneavoastrã, este obligatoriu sa prezentaţi statutul acesteia şi sentinta civilã. Prezentaţi în copie convenţiile de parteneriat stabilite cu partenerii dumneavoastrã.)

11. Criteriile asociaţiei/fundaţiei de evaluare a serviciului de asistenta socialã propus:
.........................................................................

12. Rezultate preconizate:
...........................................................................

13. Posibilitãţi privind continuitatea activitãţii unitãţii de asistenta socialã dupã încetarea perioadei de subventionare:
...........................................................................

14. Alte surse de finanţare:
...........................................................................
(Mentionati numele finantatorilor şi contribuţia acestora.)

IV. Subvenţia solicitatã de la bugetul de stat, respectiv de la bugetul local în anul ............., este de ......... lei, pentru un numãr de ........ beneficiari.

DECLARAŢIE

În numele asociaţiei/fundaţiei, declar ca am luat cunostinta de prevederile <>Legii nr. 34/1998 , ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenta socialã, cu modificãrile ulterioare.
Declar, de asemenea, ca subsemnatul şi organizaţia mea vom respecta prevederile legale şi vom coopera cu finantatorul. Înţeleg ca finantatorul nu este obligat sa ne justifice selecţia asociaţiilor şi a fundaţiilor subvenţionate în baza <>Legii nr. 34/1998 .
Declar, de asemenea, pe propria rãspundere, ca datele, informaţiile şi documentele prezentate corespund realitãţii.

Preşedintele asociaţiei/fundaţiei,
....................................
(numele, prenumele şi semnatura)

Data .................................
Localitatea ..........................
Ştampila



ANEXA 2
-------
la normele metodologice
------------------------



BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI
al unitãţii de asistenta socialã

În cazul în care asociaţia sau fundaţia solicita subvenţii de la bugetul de stat sau de la bugetul local pentru mai multe unitãţi de asistenta socialã, prezenta anexa se completeazã pentru fiecare unitate de asistenta socialã în parte şi, centralizat, pentru toate unitãţile.

Anul ..................
Localitatea/localitãţile ............................
Judeţul/judeţele ....................................
Numãrul de beneficiari ..............................
Subvenţia lunarã/beneficiar ..................... lei


- mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea indicatorului Total Trimes- Trimes- Trimes- Trimes-
trul trul trul trul
I II○○ III○ IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Venituri totale,
din care:
Venituri din donaţii
Venituri din sponsorizãri
Alte venituri proprii
Subventie acordatã în temeiul
<>Legii nr. 34/1998
Cheltuieli totale,
din care:
Cheltuieli de personal
Cheltuieli cu întreţinerea şi
repararea mijloacelor fixe
Cheltuieli cu hrana pentru
asistaţi
Cheltuieli cu echipamentul
pentru asistaţi
Cheltuieli cu obiecte de inven-
tar pentru asistaţi
Cheltuieli cu cazarmamentul
pentru asistaţi
Cheltuieli de transport pentru
asistaţi
Cheltuieli cu materiale igienico-
sanitare pentru asistaţi
Cheltuieli de întreţinere şi
gospodãrie
Alte cheltuieli
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

NOTA:
1. La veniturile provenite din donaţii, sponsorizãri şi alte venituri proprii se vor evidenţia şi bunurile în natura la preţul pieţei.
2. Cheltuielile cu hrana pentru asistaţi, echipamentul pentru asistaţi, obiectele de inventar pentru asistaţi, cazarmamentul pentru asistaţi, transportul pentru asistaţi, materialele igienico-sanitare pentru asistaţi şi de întreţinere şi gospodãrie nu pot fi sub suma alocata în medie pe asistat de la bugetul de stat sau, dupã caz, de la bugetele locale.

Preşedintele asociaţiei/fundaţiei, Responsabilul financiar al
asociaţiei/fundaţiei,
................................. .................................
(numele, prenumele şi semnatura) (numele, prenumele şi semnatura)

Data ...........................
Ştampila .......................



ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------



MINISTERUL MUNCII ASOCIAŢIA/FUNDAŢIA
ŞI PROTECŢIEI SOCIALE ..................
Direcţia generalã de munca
şi protecţie socialã a judeţului ...............
(dupã caz, Consiliul Local al ..................)
Nr. .....................

În baza prevederilor <>Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã, care înfiinţeazã şi administreazã unitãţi de asistenta socialã, se încheie astãzi ............... prezenta

CONVENŢIE
pentru prestarea de servicii de asistenta socialã

între:
Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, prin Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a judeţului ...................... (dupã caz, Consiliul Local al .....................), cu sediul în ...................., telefon ........., cod fiscal ................, cont de virament ................................, deschis la ................., reprezentat de ..................................
(se precizeazã funcţia)

şi
Asociaţia/Fundaţia ...................., cu sediul în ....................., telefon ..........., cod fiscal ..................., cont de virament ........................, deschis la .................., reprezentatã de .................................., preşedintele asociaţiei/fundaţiei.
(numele şi prenumele)

CAPITOLUL I
Obiectul convenţiei

Art. 1. - Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, prin Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a judeţului ................. (dupã caz, Consiliul Local al ..........................), aloca în anul ........... o subventie în limita sumei de ............. lei de la bugetul de stat (dupã caz, de la bugetul local) Asociaţiei/Fundaţiei ................................, pentru asigurarea de servicii sociale de întreţinere, corespunzãtoare numãrului de persoane asistate în fiecare luna prin unitatea de asistenta socialã din localitatea ........................., judeţul/sectorul ................, administratã de aceasta.

CAPITOLUL II
Obligaţiile asociaţiei/fundaţiei

Art. 2. - Asociaţia/fundaţia, în calitate de beneficiar al subventiei, are urmãtoarele obligaţii:
a) sa foloseascã subvenţia în mod exclusiv pentru serviciile de asistenta socialã acordate persoanelor asistate prin unitatea (unitãţile) de asistenta socialã prezentatã (prezentate) în anexa nr. 1 şi în conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli prezentat în anexa nr. 2;
b) sa prezinte direcţiei generale de munca şi protecţie socialã (dupã caz, consiliului local), pana la data de ................, un raport intermediar de activitate;
c) sa prezinte direcţiei generale de munca şi protecţie socialã (dupã caz, consiliului local), în termen de 15 zile de la data încetãrii convenţiei, un raport final de activitate;
d) sa accepte controlul şi verificarile organului de control al direcţiei generale de munca şi protecţie socialã (dupã caz, al consiliului local) în legatura cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie subvenţia primitã;
e) în cazul nerespectãrii prevederilor legale în vigoare, sa ramburseze, în termen de 15 zile de la data comunicãrii somaţiei de plata din partea organului de control, sumele primite, precum şi penalitãţile aferente acestora, calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare care se aplica impozitelor şi taxelor datorate bugetului de stat.

CAPITOLUL III
Obligaţiile Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, reprezentat prin Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a judeţului ................... (dupã caz, ale Consiliului Local al .......................)

Art. 3. - Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, reprezentat prin Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a judeţului ...................... (dupã caz, Consiliul Local al ...........................) are, în raport cu obiectul contractului, urmãtoarele obligaţii:
a) sa aloce fondurile reprezentând subvenţia stabilitã;
b) sa acorde asistenta de specialitate în desfãşurarea şi realizarea programelor de servicii sociale asigurate de unitãţile de asistenta socialã.
Art. 4. - Plata fondurilor se realizeazã ţinându-se seama de numãrul efectiv de beneficiari şi de nivelul subventiei stabilite prin convenţie, prin virament în contul nr. ................, deschis de Asociaţia/Fundaţia ................ la Banca .........................., cu sediul în ........................ .

CAPITOLUL IV
Proceduri de încetare a convenţiei

Art. 5. - Fiecare dintre pãrţi poate revoca prezenta convenţie, cu condiţia notificãrii deciziei celeilalte pãrţi. Revocarea produce efecte dupã 30 de zile de la data notificãrii.
Art. 6. - În cazul în care asociaţia/fundaţia nu respecta condiţiile prezentei convenţii, respectiv neutilizarea subventiei în scopul activitãţilor pentru care a fost alocata, neprezentarea rapoartelor intermediare şi finale la termenul stabilit sau împiedicarea organului de control sa verifice actele financiar-contabile, serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (dupã caz, consiliul local) au dreptul de a decide oricând încetarea aplicãrii convenţiei, notificând asociaţiei/fundaţiei anularea plãţilor şi solicitând restituirea sumelor acordate cu titlu de subventie.
Dacã asociaţia/fundaţia nu este de acord cu restituirea sumelor, partea vãtãmatã se poate adresa instanţei de judecata.

CAPITOLUL V
Clauze speciale

Art. 7. - Nerespectarea obligaţiilor asumate de cãtre asociaţie/fundaţie da dreptul celeilalte pãrţi sa dispunã suspendarea plãţii lunare a fondurilor care constituie subvenţia pana la reglementarea situaţiei.
Art. 8. - În cazul în care asociaţia/fundaţia înceteazã activitatea unitãţii de asistenta socialã, bunurile de natura obiectelor de inventar, echipamentul, cazarmamentul, dobândite prin subventie, se pun la dispoziţie serviciilor publice descentralizate ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale sau consiliilor locale pentru a fi distribuite, cu titlu gratuit, unei instituţii publice cu profil similar sau pentru a fi valorificate în condiţiile legii.
Art. 9. - Asociaţia/fundaţia va evidenţia şi va raporta separat veniturile şi cheltuielile legate de suma primitã ca subventie şi va pãstra originalele chitantelor şi ale celorlalte documente financiar-contabile, potrivit Legii contabilitãţii nr. 82/1991, cu modificãrile ulterioare.
Art. 10. - Modificarea prezentei convenţii se poate face cu acordul pãrţilor, prin act adiţional.
Art. 11. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta convenţie.
Art. 12. - Prezenta convenţie s-a încheiat în doua exemplare, fiecare parte primind un exemplar.
Art. 13. - Convenţia este valabilã pana la data de ....., data dupã care îşi înceteazã valabilitatea.

MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
Direcţia generalã de munca şi protecţie
socialã a judeţului ...................................
(dupã caz, Consiliul Local al .........................)
Asociaţia/Fundaţia ......................................

ANEXA 4


la normele metodologice
------------------------



FORMULAR
pentru raportari intermediare şi finale

Convenţia nr. ........................................
Data încheierii convenţiei ...........................
Asociaţia/fundaţia:
* Adresa ..............................................
* Telefon/fax (includeti prefixul) ....................
Unitatea de asistenta socialã .........................
Localitatea, adresa, judeţul/sectorul .................
Data inaintarii raportului ............................
Instituţia, numele, prenumele şi funcţia
persoanei care a primit raportul ......................

I. Raport de activitate

1. Descrierea pe scurt a activitãţilor de asistenta socialã desfãşurate pana la data întocmirii raportului:
(Descrierea va cuprinde: beneficiarii, serviciile sociale oferite, calitatea acestora, resursele umane, metodologia acordãrii serviciului, colaborarea cu alte organizaţii. Descrierea nu va depãşi o pagina.)

2. Realizarea activitãţilor propuse:
Au putut fi desfãşurate aceste activitãţi în timpul planificat? DA/NU
(Dacã nu, propuneti mãsurile ce urmeazã a fi luate pentru asigurarea cantitativã şi calitativã a serviciilor prevãzute în convenţie.)

3. Rezultate obţinute şi rezultate asteptate:
(Rezultatele obţinute şi rezultatele asteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfasurata, în concepte masurabile, indicatori de eficienta. Anexati documente relevante, dupã caz.)

4. Numãrul de beneficiari:
- numãrul de beneficiari/luna la data semnãrii convenţiei:
- numãrul de beneficiari la data raportarii:

5. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea activitãţilor unitãţii de asistenta socialã:
(Explicaţi de ce fel de sprijin aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea unitãţilor de asistenta socialã.)

6. Alte comentarii (dupã caz):

II. Raport financiar

1. Date despre asociaţia/fundaţia subventionata:
- cont bancar nr. ............, deschis la Banca .........................
(denumirea şi sediul)
- persoana cu drept de semnatura ......................................
(numele şi prenumele)

2. Date despre subventie:
* valoarea subventionarii de la bugetul de stat sau de la bugetul local, în conformitate cu convenţia:
- valoarea subventiei cumulatã la data întocmirii raportului ..............
- dobânzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) .................
- soldul în cont la începutul perioadei raportate, conform extrasului de cont ......................
- soldul în casa la începutul perioadei raportate ........................
- soldul în lei la sfârşitul perioadei de raportare, conform extrasului de cont ..........................

3. Se anexeazã în copie actele justificative, în conformitate cu prevederile Legii contabilitãţii nr. 82/1991, cu modificãrile ulterioare.

4. Se anexeazã în copie balanţa şi bilanţul contabil.

5. Situaţia centralizatoare pentru fiecare capitol de venituri şi cheltuieli, în conformitate cu structura prezentatã în anexa nr. 2 la normele metodologice şi potrivit modelului prezentat mai jos:

┌─────────────┬──────────────┬───────────────────┬──────┬──────┬─────────────┐
│ Capitol de │ Nr. document │ Unitatea care │ │ │ │
│ venituri şi │ justificativ │ a emis documentul │ Data │ Suma │Ce reprezintã│
│ cheltuieli │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──────────────┼───────────────────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────────────┴──────────────┴───────────────────┴──────┼──────┴─────────────┤
│ TOTAL lei: │ │
└───────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘

6. Bugetul de venituri şi cheltuieli al unitãţii de asistenta socialã
(program şi realizari în conformitate cu structura prezentatã în anexa nr. 2 la normele metodologice)

Preşedintele asociaţiei/fundaţiei,
..................................
(numele, prenumele şi semnatura)

Coordonatorul unitãţii de asistenta socialã,
..........................................
(numele, prenumele şi semnatura)

Responsabilul financiar al asociaţiei/fundaţiei,
...............................................
(numele, prenumele şi semnatura)

Data ............. Ştampila


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016