Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 800 din 25 iulie 2007 privind aprobarea Programului anual de marketing si promovare turistica si a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 548 din 10 august 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 6 şi 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 23/2000 , cu modificãrile ulterioare, şi al <>art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfãşurarea activitãţii de turism în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 755/2001 , cu modificãrile ulterioare,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
Se aprobã Programul anual de marketing şi promovare turisticã, prevãzut în anexa nr. 1, şi Programul anual de dezvoltare a produselor turistice, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 2
Programele prevãzute la art. 1 se finanţeazã din bugetul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale în limita fondurilor aprobate cu aceastã destinaţie pentru anul 2007, prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul pentru întreprinderi
mici şi mijlocii, comerţ,
turism şi profesii liberale,
Iuliu Winkler,
secretar de stat
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
Bucureşti, 25 iulie 2007.
Nr. 800.
ANEXA 1
PROGRAMUL ANUAL
de marketing şi promovare turisticã
ART. 1
Programul anual de marketing şi promovare turisticã urmãreşte promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism din România pe piaţa internã şi pe principalele pieţe turistice din strãinãtate.
ART. 2
Programul anual de marketing şi promovare turisticã urmãreşte realizarea urmãtoarelor obiective:
a) activitãţi de cercetare a pieţei turistice interne şi internaţionale;
b) elaborarea şi desfãşurarea de programe de marketing în scopul îmbunãtãţirii imaginii României din punct de vedere turistic pe piaţa internã şi internaţionalã;
c) promovarea destinaţiilor turistice din România în scopul creşterii circulaţiei turistice interne şi internaţionale;
d) elaborarea şi desfãşurarea programelor de marketing turistic specifice pieţelor internaţionale pe care acţioneazã România;
e) promovarea celor mai importante forme de turism şi a principalelor destinaţii turistice din România.
ART. 3
Prin Programul anual de marketing şi promovare turisticã se finanţeazã integral realizarea urmãtoarelor acţiuni ale Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale:
a) publicitate în urmãtoarele domenii: publicitate în mass-media paneuropeanã, naţionalã şi localã, cataloage, broşuri şi pliante, postere şi foi volante, materiale tipãrite expediate prin poştã, panouri, postere, fotografii, diapozitive, internet, materiale audiovideo, CD-uri, casete, filme, DVD-uri, emisiuni televizate, marketing direct;
b) promovarea vânzãrilor prin: târguri, expoziţii şi manifestãri turistice interne şi internaţionale, organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanţii mass-media, agenţi, tour operatori şi alţi creatori de opinie din ţarã şi din strãinãtate, organizarea de acţiuni itinerante de promovare, road show-uri în ţarã şi în strãinãtate;
c) relaţii publice prin: conferinţe de presã, seminarii, mijloace de informare proprii.
ART. 4
(1) Prin prezentul program se cofinanţeazã în proporţie de maximum 50% proiectele de promovare a destinaţiilor turistice româneşti, tipãrituri, site-uri, realizarea de CD-uri şi DVD-uri, pagini de turism, emisiuni de turism, filme de turism, materiale audiovideo, cataloage, ghiduri, hãrţi, producţie şi montaj de panouri, albume, alte acţiuni de promovare a ofertei turistice.
(2) Proiectele de cofinanţare ale activitãţilor prevãzute la alin. (1), precum şi normele metodologice de aplicare a acestora se aprobã prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
ANEXA 2
PROGRAMUL ANUAL
de dezvoltare a produselor turistice
ART. 1
Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmãreşte susţinerea turismului intern în vederea îmbunãtãţirii circulaţiei turistice în paralel cu conservarea patrimoniului natural şi cultural.
ART. 2
Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmãreşte realizarea urmãtoarelor obiective:
a) elaborarea strategiilor de dezvoltare a turismului la nivel naţional şi sectorial şi a master planurilor;
b) elaborarea şi aplicarea planurilor de acţiuni necesare în cadrul strategiei naţionale, strategiilor sectoriale sau a master planurilor;
c) dezvoltarea formelor şi destinaţiilor turistice specifice din România;
d) susţinerea proiectelor de investiţii în turism;
e) creşterea calitãţii serviciilor în turism;
f) susţinerea formãrii profesionale a adulţilor din şi pentru turism şi de sprijinire a învãţãmântului turistic de specialitate;
g) studii şi/sau analize privind turismul din România;
h) îmbunãtãţirea sistemului de analizã statisticã a circulaţiei turistice, a gradului de suportabilitate turisticã în arii protejate etc.
ART. 3
Prin Programul anual de dezvoltare a produselor turistice se finanţeazã integral realizarea urmãtoarelor acţiuni ale Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale:
a) studiile privind dezvoltarea turismului şi conjunctura pieţei turistice interne şi internaţionale, forme şi destinaţii turistice, regiuni, tendinţe pe piaţa internã şi internaţionalã;
b) programele de educare şi dezvoltare privind turismul durabil;
c) realizarea ghidurilor privind activitatea de clasificare, licenţiere, omologare, atestare în turism şi a legislaţiei din domeniul turismului;
d) programe pentru susţinerea formãrii specialiştilor pentru centrele de informare turisticã;
e) materiale publicitare pentru organizarea, desfãşurarea şi finalizarea tuturor acţiunilor incluse la obiective, cataloage, broşuri şi pliante, postere şi foi volante, materiale tipãrite expediate prin poştã, panouri, materiale audiovideo.
ART. 4
(1) Prin Programul anual de dezvoltare a produselor turistice se cofinanţeazã în proporţie de maximum 50% urmãtoarele programe:
a) programe de formare profesionalã a adulţilor din şi pentru sectorul turistic;
b) programele pentru îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor în turism;
c) programele pentru dezvoltarea turismului durabil: seminarii, simpozioane, materiale educative pentru parcuri naţionale şi naturale;
d) programele de dezvoltare a turismului cultural, exclusiv cele privind patrimoniul imaterial.
(2) Programele prevãzute la alin. (1), precum şi normele metodologice de aplicare a acestora se aprobã prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: