Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 796 din 25 iulie 2002  pentru aprobarea Metodologiei de achizitionare, prin cumparare, schimb sau donatie, de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, prin Regia Nationala a Padurilor, a terenurilor ce pot fi incluse in fondul forestier proprietate publica a statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 796 din 25 iulie 2002 pentru aprobarea Metodologiei de achizitionare, prin cumparare, schimb sau donatie, de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, prin Regia Nationala a Padurilor, a terenurilor ce pot fi incluse in fondul forestier proprietate publica a statului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 15 august 2002

    In temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 9^5 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 226/2000 privind circulaţia juridică a terenurilor cu destinaţie forestieră, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 66/2002,

    Guvernul României adopta prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Se aproba Metodologia de achiziţionare, prin cumpărare, schimb sau donaţie, de către autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura, prin Regia Naţionala a Pădurilor, a terenurilor ce pot fi incluse în fondul forestier proprietate publica a statului, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 2
    (1) Regia Naţionala a Pădurilor va lua măsurile necesare pentru asigurarea fondurilor de cumpărare a terenurilor şi pentru folosirea lor potrivit destinaţiei prevăzute de lege, conform Programului anual de extindere a fondului forestier elaborat de autoritatea centrala care răspunde de silvicultura.
    (2) In fiecare an, prin grija Regiei Naţionale a Pădurilor, suprafeţele de teren care îşi schimba destinaţia prin scoaterea definitiva din fondul forestier proprietate publica a statului vor fi compensate cu suprafeţe cel puţin egale ca mărime, cumpărate în numele statului, conform metodologiei prevăzute la art. 1.
    ART. 3
    Regia Naţionala a Pădurilor şi inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic din subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura vor aduce la îndeplinire dispoziţiile prezentei hotărâri.
    ART. 4
    Necomunicarea de către direcţia silvică aparţinând Regiei Naţionale a Pădurilor a refuzului motivat al ofertei de vânzare către inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei.
    ART. 5
    Neluarea de către direcţiile silvice aparţinând Regiei Naţionale a Pădurilor a tuturor măsurilor pentru ca opţiunea privind cumpărarea terenului, în cazul vânzărilor cu drept de preemţiune, sa fie comunicată în termenul prevăzut de lege sau nerespectarea ordinii de prioritati prevăzute în metodologie la achiziţionarea unui teren constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei.
    ART. 6
    Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 4 şi 5 se fac de personalul silvic, împuternicit în acest scop, din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura şi din cadrul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic.
    ART. 7
    Contravenţiilor prevăzute la art. 4 şi 5 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002.


                                 PRIM-MINISTRU
                                 ADRIAN NĂSTASE

                                Contrasemnează:
                                ───────────────
                            Ministrul agriculturii,
                           alimentaţiei şi pădurilor,
                                   Ilie Sarbu

                        p. Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Gherghina,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 25 iulie 2002.
    Nr. 796.


    ANEXĂ

                                  METODOLOGIE
            de achiziţionare, prin cumpărare, schimb sau donaţie, de
                    către autoritatea publica centrala care
         răspunde de silvicultura, prin Regia Naţionala a Pădurilor, a
terenurilor ce pot fi incluse în fondul forestier proprietate publica a statului


    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezenta metodologie se aplica la evaluarea în vederea achiziţionării, prin cumpărare, schimb sau prin donaţie, a unor terenuri, în numele statului, de către Regia Naţionala a Pădurilor.
    ART. 2
    (1) Fac obiectul evaluării şi achiziţionării categoriile de terenuri în următoarea ordine de prioritati:
    a) enclave aflate în fondul forestier proprietate publica a statului;
    b) terenuri din fondul forestier, limitrofe fondului forestier proprietate publica a statului;
    c) terenuri care nu sunt limitrofe fondului forestier proprietate publica a statului, din zone deficitare în păduri, şi terenuri limitrofe fondului forestier proprietate publica a statului, care nu au destinaţie forestieră;
    d) terenuri forestiere care nu sunt limitrofe fondului forestier proprietate publica a statului;
    e) terenuri cu destinaţie agricolă, acoperite cu vegetaţie forestieră, care nu sunt limitrofe fondului forestier proprietate publica a statului;
    f) terenuri degradate.
    (2) Zonele deficitare în păduri în înţelesul alin. (1) lit. c) se stabilesc pe judeţe, prin ordin comun al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor şi al ministrului apelor şi protecţiei mediului, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii.
    (3) Autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura elaborează Programul anual de extindere a fondului forestier, pana la sfârşitul primului trimestru al anului anterior, pe baza propunerilor Regiei Naţionale a Pădurilor şi ale inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic. Aplicarea prevederilor programului anual se face de către Regia Naţionala a Pădurilor.
    ART. 3
    Sunt considerate enclave, în sensul prezentei metodologii, terenurile evidenţiate ca atare în amenajamentele silvice (tabelul enclavelor), precum şi alte terenuri, cu sau fără vegetaţie forestieră, înconjurate de fond forestier proprietate publica a statului.
    ART. 4
    Prin acţiunea de corectare a petrimetrului fondului forestier proprietate publica a statului se înţelege acţiunea de obţinere a suprafeţei fondului forestier cu un contur cat mai regulat, în scopul îmbunătăţirii condiţiilor de administrare.
    ART. 5
    (1) Sumele necesare în vederea cumpărării terenurilor ce fac obiectul prezentei metodologii se asigura din:
    a) Fondul de conservare şi regenerare a pădurilor, constituit în temeiul art. 63 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic;
    b) alte fonduri destinate acestui scop, în condiţiile legii.
    (2) Repartizarea din aceste fonduri a sumelor necesare se face de Regia Naţionala a Pădurilor, la solicitarea direcţiilor silvice, în conformitate cu prevederile Programului anual de extindere a fondului forestier elaborat de autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura.
    ART. 6
    (1) Pentru evaluarea terenurilor ce fac obiectul achiziţiei de către autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura, prin Regia Naţionala a Pădurilor, se înfiinţează, la nivelul fiecărei direcţii silvice din structura organizatorică a Regiei Naţionale a Pădurilor, o comisie de evaluare formată din 5 membri, în următoarea componenta:
    a) inspectorul-şef al inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic în a cărui raza de activitate se afla terenul sau un împuternicit al acestuia, ca reprezentant al autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura - preşedinte;
    b) şeful Compartimentului Fond forestier din cadrul direcţiei silvice - membru;
    c) şeful Compartimentului Regenerarea pădurilor din cadrul direcţiei silvice - membru;
    d) şeful ocolului silvic în a cărui raza de activitate se afla terenul - membru;
    e) contabilul-şef al ocolului silvic în a cărui raza de activitate se afla terenul - membru.
    (2) Comisia de evaluare îşi desfăşoară activitatea în baza unui regulament de organizare şi funcţionare şi are următoarele atribuţii principale:
    a) selecteaza, pe baza informaţiilor prezentate, ofertele care prezintă interes pentru sectorul silvic public;
    b) evaluează terenul oferit, în concordanta cu procedura de evaluare prevăzută în anexa nr. 2, pornind de la valoarea terenului stabilită potrivit anexei nr. 3;
    c) propune preţul în vederea comunicării opţiunii, în cazul existenţei dreptului de preemţiune conform prevederilor art. 8;
    d) propune preţul sau limitele de preţuri care vor fi utilizate în negocierea cu proprietarul-vânzător, după caz, pentru terenurile ce se încadrează în prevederile art. 9;
    e) evaluează şi stabileşte echivalarea terenurilor ce fac obiectul schimburilor şi transmite documentaţiile întocmite împreună cu hotărârea cuprinzând propunerile de schimb, spre avizare, organelor ierarhice competente;
    f) supune spre aprobare conducerii direcţiei silvice documentaţia de evaluare în vederea achiziţionării prin cumpărare, donaţie, respectiv schimb, a terenurilor în cauza şi preda documentaţia aprobată comisiei de negociere prevăzute la art. 7 alin. (1).
    ART. 7
    (1) Pentru negocierea contractelor de vânzare-cumpărare ce urmează sa fie încheiate de Regia Naţionala a Pădurilor în numele statului se constituie, la nivelul fiecărei direcţii silvice din structura organizatorică a regiei, comisia de negociere formată din 5 membri, în următoarea componenta:
    a) inginerul-şef al direcţiei silvice - preşedinte;
    b) reprezentantul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic în a cărui raza de activitate se afla terenul membru;
    c) contabilul-şef al direcţiei silvice - membru;
    d) consilierul juridic al direcţiei silvice - membru;
    e) reprezentantul Regiei Naţionale a Pădurilor - membru.
    (2) Comisia de negociere îşi desfăşoară activitatea în baza unui regulament de organizare şi funcţionare şi are următoarele atribuţii principale:
    a) negociază cu proprietarul-vânzător preţul de cumpărare al terenului, pe baza limitelor stabilite de comisia de evaluare, încheind în acest sens un proces-verbal;
    b) înaintează conducerii direcţiei silvice întreaga documentaţie prevăzută în anexa nr. 4, în vederea încheierii contractului de vânzare-cumpărare;
    c) preda spre arhivare la registratura direcţiei silvice, după încheierea contractului de vânzare-cumpărare, întreaga documentaţie prevăzută în anexa nr. 4.

    CAP. II
    Procedura de cumpărare

    ART. 8
    (1) Vânzarea terenurilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) şi b), potrivit legii, face obiectul dreptului de preemţiune al autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura. Exercitarea dreptului de preemţiune se face prin Regia Naţionala a Pădurilor, în termen de 30 de zile de la data afişării ofertei la sediul primăriei în a carei raza teritorială se afla terenul respectiv, prin comunicare înregistrată la primărie. Comunicarea va conţine şi preţul oferit, stabilit conform prevederilor art. 10 alin. (2).
    (2) Vânzarea terenurilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c), e) şi f), dar numai a celor agricole situate în extravilan, face obiectul dreptului de preemţiune al statului, în calitate de vecin, în condiţiile Legii nr. 54/1998 privind circulaţia juridică a terenurilor. Exercitarea dreptului de preemţiune se face de către Regia Naţionala a Pădurilor, în numele statului, în termen de 45 de zile de la data afişării ofertei de vânzare la sediul primăriei în a carei raza teritorială se afla terenul respectiv. Comunicarea va cuprinde şi preţul oferit, stabilit potrivit art. 10 alin. (2), şi va fi înregistrată la primărie.
    (3) Regia Naţionala a Pădurilor răspunde de asigurarea dreptului de preemţiune al statului, respectiv al autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura, pentru toate vânzările de terenuri prevăzute la alin. (1) şi (2) şi este obligată sa ia toate măsurile în acest sens.
    (4) In situaţia în care Regia Naţionala a Pădurilor optează pentru neacceptarea unei oferte, direcţia silvică va comunica în scris refuzul motivat inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic, în termen de 60 de zile de la data afişării ofertei de vânzare.
    (5) Direcţiile silvice ale Regiei Naţionale a Pădurilor vor lua toate măsurile necesare pentru ca opţiunea privind cumpărarea terenului sa fie comunicată în cadrul termenelor prevăzute la alin. (1), respectiv la alin. (2), după caz.
    ART. 9
    Cumpărarea de terenuri care fac parte din categoriile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c)-f), cu excepţia terenurilor agricole situate în extravilan, se face prin negociere.
    ART. 10
    (1) Direcţia silvică, în termen de 10 zile de la data înregistrării ofertei de vânzare la primărie, respectiv de la data înregistrării ofertei de vânzare la direcţia silvică, pentru vânzările care nu fac obiectul dreptului de preemţiune, elaborează, prin Compartimentul Fond forestier, documentaţia ce se va utiliza la evaluarea terenului de către comisia de evaluare. Informaţiile necesare evaluării în scopul cumpărării terenului sunt prezentate în anexa nr. 1. Mărimea suprafeţei terenurilor care fac obiectul cumpărării se va stabili pe baza informaţiilor cadastrale pentru imobilele întabulate sau pe baza măsurătorilor directe efectuate de experţi autorizaţi.
    (2) In termenul prevăzut la alin. (1) directorul direcţiei silvice convoacă comisia de evaluare care, în termen de 5 zile, analizează documentaţia, face propuneri privind oportunitatea cumpărării terenului, stabileşte, pe baza procedurilor prevăzute în anexa nr. 2, preţul maxim ce se poate oferi şi propune, după caz, preţul de pornire ce va sta la baza negocierii.
    (3) Rezultatele analizei comisiei de evaluare se consemnează într-un proces-verbal de evaluare semnat de toţi membrii prezenţi ai comisiei. Pe baza acestuia comisia de evaluare emite o hotărâre care va fi înaintată directorului direcţiei silvice şi care va fi semnată de preşedintele comisiei. Exemplificarea modului de calcul este prezentată în anexa nr. 6.
    ART. 11
    (1) Pe baza hotărârii comisiei de evaluare referitoare la oportunitatea cumpărării terenului ce face obiectul negocierii, însuşită de conducerea direcţiei silvice, aceasta din urma va comunica ofertantului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării ofertei de vânzare, opţiunea sa. In cazul în care se optează pentru cumpărarea terenului, în răspunsul transmis în scris proprietarului sau coproprietarilor, după caz, se va preciza termenul şi se va propune locul negocierii.
    (2) Termenul prevăzut la alin. (1) nu poate fi mai mare de 10 zile de la data comunicării opţiunii, iar negocierea se face de regula la sediul direcţiilor silvice, al inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic ori al ocoalelor silvice, al primăriilor sau al altor instituţii.
    (3) In situaţia în care preţul solicitat depăşeşte limita maxima stabilită conform prezentei metodologii, direcţia silvică va comunica ofertantului preţul maxim oferit, urmând ca acesta sa comunice în termen de 30 de zile acceptarea preţului oferit, după caz.
    (4) In situaţia în care se optează pentru neacceptarea unei oferte ca urmare a lipsei fondurilor disponibile, acest fapt va fi comunicat în scris ofertantului şi inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic, în termen de 60 de zile de la data înregistrării ofertei.
    ART. 12
    (1) Comisia de negociere, în baza mandatului scris acordat de conducerea direcţiei silvice, va negocia cu proprietarul preţul de cumpărare şi celelalte condiţii necesare în vederea încheierii contractului de vanzarecumparare. In situaţia în care s-a impus determinarea mărimii suprafeţei prin măsurători directe, iar acestea nu s-au putut efectua pana la data negocierii, în procesul-verbal încheiat cu aceasta ocazie se va preciza ca valoarea unitară negociata (lei/ha) este ferma, iar valoarea totală a negocierii va fi modificată în funcţie de rezultatele ridicarilor în plan. Contractul de vânzare-cumpărare se va încheia numai după cunoaşterea rezultatului măsurătorilor directe şi actualizarea, în funcţie de acesta, a valorii obţinute în negociere.
    (2) Procesul-verbal prevăzut la alin. (1) va fi semnat de toţi membrii prezenţi ai comisiei de negociere şi de vânzătorul terenului sau de reprezentantul legal al acestuia.
    ART. 13
    După încheierea contractului de vanzarecumparare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, direcţia silvică va executa procedurile legale de înregistrare în cadastrul general şi forestier.
    ART. 14
    Regia Naţionala a Pădurilor ia măsuri de identificare a situaţiilor prevăzute la art. 9 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 226/2000, aprobată cu modificări prin Legea nr. 66/2002, pentru care proprietarii sunt de acord cu vânzarea de terenuri şi iniţiază în interesul/numele statului elaborarea documentaţiilor prevăzute în prezenta metodologice.

    CAP. III
    Donaţii

    ART. 15
    In sensul prezentei metodologii, prin donaţie se înţelege un contract solemn, unilateral şi cu titlu gratuit prin care o persoana, fizica sau juridică, denumita donator, transmite în mod irevocabil, cu intenţia liber exprimată, fără sa primească ceva în schimb, un teren asupra căruia are drept de proprietate, către stat, prin Regia Naţionala a Pădurilor, în calitate de donatar.
    ART. 16
    Între donator şi donator se încheie în forma autentică un contract de donaţie. Procedurile necesare în vederea încheierii contractului de donaţie şi trecerii terenului în proprietatea publica a statului se fac cu respectarea prevederilor Codului civil şi ale Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publica şi regimul juridic al acesteia. Pentru a produce efecte juridice este necesară o manifestare, în forma autentică, a consimţământului ambelor părţi.
    ART. 17
    Terenul ce face obiectul contractului de donaţie trebuie sa îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii: sa fie în circuitul civil, sa fie dobândit în mod licit, sa aibă amplasament determinat, sa existe. Donatorul trebuie sa aibă calitatea de proprietar. Dreptul de preemţiune asupra terenului nu este aplicabil donaţiei.
    ART. 18
    Oferta donatorului se înregistrează la direcţia silvică în a carei raza teritorială se afla terenul. Aceasta identifica obiectul ofertei şi obţine informaţiile necesare în vederea luării deciziei de acceptare a donaţiei, potrivit anexei nr. 1. Direcţia silvică, pe baza informaţiilor înscrise în anexa nr. 1 şi avizate de comisia de evaluare, analizează oferta şi stabileşte dacă:
    - terenul ce face obiectul donaţiei nu creează, prin amplasament, suprafaţa, bonitate stationala sau alte caracteristici, dificultăţi evidente în administrare;
    - sarcinile care grevează terenul şi condiţiile impuse în actul de donaţie sunt compatibile cu proprietatea publica a statului si/sau nu intra în contradicţie cu reglementările în vigoare referitoare la scopul, organizarea şi funcţionarea Regiei Naţionale a Pădurilor ca administrator al fondului forestier proprietate publica a statului.
    ART. 19
    Dacă în urma analizei efectuate nu s-au identificat motive care sa împiedice acceptarea donaţiei, direcţia silvică elaborează memoriul de fundamentare a deciziei de acceptare a donaţiei şi transmite Regiei Naţionale a Pădurilor documentaţia în forma completa prevăzută în anexa nr. 4.
    ART. 20
    Regia Naţionala a Pădurilor se pronunţa asupra oportunităţii donaţiei şi transmite documentaţia autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura. Dacă obiectul donaţiei este un teren agricol, se solicita de la autoritatea publica centrala care răspunde de agricultura un aviz referitor la schimbarea destinaţiei acestuia.
    ART. 21
    (1) Autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura transmite, prin Regia Naţionala a Pădurilor, donatorului actul de acceptare a donaţiei. După comunicarea actului de acceptare se încheie contractul de donaţie.
    (2) Donatorul va preda Regiei Naţionale a Pădurilor, pe baza de proces-verbal, terenul donat statului, potrivit clauzelor stabilite în contract, fiind răspunzător de eventuale deteriorări produse din culpa sa.
    ART. 22
    Cheltuielile efectuate pentru încheierea în forma autentică a contractului de donaţie, precum şi cele necesare pentru întabularea sau înscrierea modificărilor în registrele de publicitate imobiliară a terenului ce face obiectul donaţiei se suporta de Regia Naţionala a Pădurilor, în calitate de administrator al fondului forestier proprietate publica a statului.
    ART. 23
    Procedura de evaluare prevăzută la art. 10 alin. (2) şi (3) se aplica în mod corespunzător şi pentru terenurile donate de proprietari şi preluate de Regia Naţionala a Pădurilor în numele statului roman.
    ART. 24
    Regia Naţionala a Pădurilor va înregistra în amenajamentele silvice şi în evidentele de cadastru general terenul dobândit prin donaţie.

    CAP. IV
    Schimburi de terenuri

    ART. 25
    Terenurile forestiere proprietate publica a statului, administrate de Regia Naţionala a Pădurilor, pot face obiectul schimbului, cu respectarea prevederilor Legii nr. 213/1998, numai în situaţia în care lipsesc din fondurile prevăzute la art. 5 sumele disponibile necesare cumpărării terenurilor.
    ART. 26
    (1) In scopul eliminării enclavelor din fondul forestier proprietate publica a statului, pentru corectarea perimetrului acestuia, precum şi în scopul majorării suprafeţelor împădurite din zonele deficitare în păduri, în vederea combaterii secetei şi schimbărilor climatice, Regia Naţionala a Pădurilor propune autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura efectuarea schimbului de terenuri. Propunerile vor fi însoţite de documentaţiile de evaluare şi echivalare întocmite conform prezentei metodologii, precum şi de dovada lipsei sumelor necesare prevăzute la art. 25.
    (2) Autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura verifica propunerile prevăzute la alin. (1) si, după caz, aproba efectuarea schimbului numai după realizarea extinderii fondului forestier naţional cu cele 100.000 ha prevăzute în Planul de acţiune al Programului de guvernare pe perioada 2001-2004, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 455/2001.
    (3) Pentru efectuarea schimbului terenurile pentru care exista aprobare în vederea schimbului se trec din domeniul public al statului în domeniul privat al statului prin hotărâre a Guvernului, la initiativa Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi al Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului. In aceeaşi hotărâre a Guvernului va fi menţionată şi suprafaţa de teren ce urmează sa fie achiziţionata de Regia Naţionala a Pădurilor prin schimb cu terenul trecut în domeniul privat al statului.
    ART. 27
    (1) In termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 26 alin. (3) se încheie contractul de schimb în condiţiile legii.
    (2) Prin schimburile de terenuri efectuate potrivit alin. (1) fiecare teren dobândeşte situaţia juridică şi destinaţia terenului pe care îl înlocuieşte.
    (3) In situaţia în care contractul de schimb nu poate fi încheiat în termenul prevăzut la alin. (1), autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura va iniţia, la expirarea acestui termen, proiectul de hotărâre a Guvernului prin care terenul oferit la schimb de Regia Naţionala a Pădurilor revine în fondul forestier proprietate publica a statului.
    ART. 28
    Terenurile ce intra prin schimb în domeniul privat al statului în condiţiile art. 27 vor fi trecute în fondul forestier proprietate publica, administrat de Regia Naţionala a Pădurilor, în condiţiile Legii nr. 213/1998.
    ART. 29
    Nu pot face obiectul schimbului terenurile din fondul forestier proprietate publica a statului care, la data intrării în vigoare a prezentei metodologii, sunt înregistrate în următoarele categorii:
    a) ariile protejate forestiere prevăzute în Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - secţiunea a III-a - zone protejate şi delimitate de autorităţile publice centrale care răspund de mediu şi silvicultura;
    b) terenuri cu păduri încadrate în grupa I funcţională subgrupa a 4-a - păduri cu funcţii de recreere şi subgrupa a 5-a - păduri de interes ştiinţific şi de ocrotire a genofondului şi ecofondului forestier, altele decât cele prevăzute la lit. a);
    c) terenuri cu păduri cu funcţii speciale de protecţie, situate în staţiuni cu condiţii grele sub raport ecologic, precum şi arboretele în care nu este posibila sau admisă recoltarea de masa lemnoasă, impunandu-se numai lucrări speciale de conservare - tipul II funcţional -, altele decât cele prevăzute la lit. a) şi b);
    d) terenuri pe care sunt amplasate instalaţii de transport forestier (B3 - cod de folosinţa a fondului forestier utilizat în Normele tehnice pentru amenajarea pădurilor), clădiri curţi depozite permanente (B4), pepiniere, plantaţii semincere şi culturi de plante-mama (B5);
    e) terenuri cultivate pentru nevoile administraţiei (B7);
    f) terenuri cu fazanerii, pastravarii, centre de prelucrare a fructelor de pădure, uscătorii de seminţe (B8);
    g) ape care fac parte din fondul forestier (B9);
    h) terenuri situate în intravilanul localităţilor;
    i) terenuri ale căror amplasamente pot crea noi enclave sau pot produce neregularităţi ale perimetrului fondului forestier de stat;
    j) terenuri situate în zone deficitare în păduri, zone stabilite conform prevederilor art. 2 alin. (2).
    ART. 30
    Nu pot fi preluate în fondul forestier proprietate publica a statului, prin schimb, următoarele categorii de terenuri:
    a) terenurile inapte pentru împăduriri;
    b) terenurile care nu au din punct de vedere al proprietăţii o situaţie juridică clara;
    c) terenurile care sunt grevate de sarcini, prevăzute ca atare în evidentele birourilor de carte funciară de pe lângă judecătorii şi care sunt incompatibile cu proprietatea publica a statului;
    d) terenurile aflate în litigiu în instanţele judecătoreşti;
    e) terenurile agricole oferite în condiţiile art. 9^2 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 226/2000, aprobată şi modificată prin Legea nr. 66/2002, care nu sunt limitrofe fondului forestier proprietate publica a statului, cu suprafeţe mai mici de 25 ha sau a căror amplasare creează dificultăţi evidente în administrare.
    ART 31
    Terenurile care fac obiectul schimbului vor fi situate în limitele teritorial-administrative ale aceluiaşi judeţ, cu excepţia schimburilor efectuate în scopul creşterii suprafeţei fondului forestier în zonele deficitare, dacă terenul ce urmează sa fie preluat în fondul forestier este situat în zonele nominalizate în Programul anual de extindere a fondului forestier prevăzut la art. 2 alin. (3).
    ART. 32
    Regia Naţionala a Pădurilor ia măsuri de identificare a situaţiilor prevăzute la art. 9 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 226/2000, aprobată cu modificări prin Legea nr. 66/2002, pentru care proprietarii sunt de acord cu efectuarea schimburilor de terenuri şi iniţiază, în numele statului, elaborarea documentaţiilor prevăzute în prezenta metodologie.
    ART. 33
    Regia Naţionala a Pădurilor încheie cu proprietarul terenului ce face obiectul schimbului un antecontract în care se stipulează acordul acestuia pentru efectuarea schimbului. In acelaşi act se vor înscrie şi condiţiile de suportare de către cele doua părţi a contravalorii cheltuielilor efectuate de Regia Naţionala a Pădurilor ca initiator, cu ocazia elaborării documentaţiilor de schimb.
    ART. 34
    Schimbul prevăzut în prezentul capitol se efectuează prin echivalarea valorică a terenurilor în cauza. Pentru realizarea echivalentelor valorice direcţiile silvice au obligaţia de a obţine informaţiile necesare în vederea evaluării pentru terenurile implicate. Informaţiile se înscriu în formularul prevăzut în anexa nr. 1. Fişele se întocmesc pentru fiecare entitate teritorială implicata în schimb, omogenă din punct de vedere al amplasamentului şi bonitaţii stationale. Pentru terenurile pe care Regia Naţionala a Pădurilor le preia în administrare, anterior completării fisei prevăzute în anexa nr. 1, se executa, prin unităţi specializate, studii de diagnoza stationala, care sa prezinte concluziile referitoare la sansele de instalare a vegetaţiei forestiere şi la soluţiile tehnice necesare (compoziţii de regenerare, tehnologii şi altele asemenea).
    ART. 35
    Documentaţia de evaluare şi echivalare se supune analizei comisiei de evaluare, care emite hotărârea pe baza căreia directorul direcţiei silvice înaintează Regiei Naţionale a Pădurilor propunerea de schimb.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 36
    Terenurile obţinute prin cumpărare, donaţie sau schimb, în condiţiile prezentei metodologii, devin terenuri cu destinaţie forestieră în proprietatea publica a statului şi în administrarea Regiei Naţionale a Pădurilor.
    ART. 37
    In termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii Regia Naţionala a Pădurilor va elabora regulamentele de organizare şi funcţionare pentru comisia de evaluare şi pentru comisia de negociere prevăzute la art. 6 şi 7, ce vor fi supuse aprobării autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura.
    ART. 38
    Documentele emise în aplicarea procedurilor de evaluare şi achiziţionare prevăzute în prezenta metodologie se arhivează pentru fiecare teren care a făcut obiectul evaluării, urmând sa fie păstrate în condiţii de deplina siguranţa. Conţinutul documentaţiei arhivate este prezentat în anexa nr. 4.
    ART. 39
    Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic vor tine evidenta ofertelor şi achiziţiilor de terenuri, având obligaţia de a urmări respectarea priorităţii la achiziţionare a ofertelor, modul de tratare şi finalizare a acestora.
    ART. 40
    Actualizarea valorilor înscrise în tabelele 1, 2a şi 2b din anexa nr. 3, utilizate în procedurile de evaluare şi cumpărare descrise în anexa nr. 2, se face prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura, o data cu modificarea preţului mediu al unui metru cub de masa lemnoasă pe picior, potrivit legii.
    ART. 41
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta metodologie.


    ANEXA 1
    ───────
la metodologie
──────────────

                            FIŞA
 cuprinzând informaţiile necesare în vederea evaluării terenului

                          - Model -

   1. Elemente privind identificarea proprietarului:
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
           Persoana fizica Persoana juridică
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Numele ....................... Denumirea/numele: ........................
 Prenumele .................... ..........................................
 Domiciliul ................... codul fiscal .............................
 ────────────────────────────── Adresa sediului central ..................
                                   ──────────────────────────────────────────
 Actul de identitate ..........
 CNP .......................... Certificatul de înmatriculare/înregistrare
                                   ..........................................
                                   Reprezentată prin ........................
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    2. Elemente privind atestarea proprietăţii:
    Documente ...........................................................
    Sarcini .............................................................
    Documentele nominalizate sunt prezentate în copii. Ele atesta faptul ca
terenul se afla în proprietatea ofertantului şi nu este grevat de sarcini care
sa împiedice trecerea sa în proprietatea publica a statului.
    3. Elemente privind amplasarea şi identificarea terenului:
    Judeţul ......................................................
    Comuna .......................................................
    Satul ........................................................

    Amplasamentul cadastral general: Parcela .....................
                                          Tarlaua .....................
    Amplasamentul cadastral forestier: Direcţia silvică ............
                                          Ocolul silvic ...............
                                          UP ..........................
                                          Parcela/subparcela ..........


    Se afla la ......... km de fondul forestier proprietate publica a statului.
    Pentru localizarea amplasamentului se anexează următoarele documente grafice:
    ● schita de ansamblu, cu încadrarea în zona a terenului;
    ● copie (vizata de oficiul de cadastru, geodezie şi cartografie judeţean) de pe planul cadastral - în care sunt marcate limitele terenului;
    ● copie de pe harta amenajistica în care este marcat terenul forestier, vizata de ocolul silvic în a cărui raza teritorială se afla terenul.
    4. Elemente privind mărimea suprafeţei terenului:
    Mărimea suprafeţei terenului este de ....... ha şi a fost stabilită (se anulează ce nu corespunde):
    - prin măsurători directe, efectuate în concordanta cu normele cadastrale în vigoare de către .........., utilizându-se ca aparatura topografica .......... .
    Documentaţia rezultată este anexată;
    - pe baza informaţiilor cadastrale utilizate la întabularea în cadastrul imobiliar, realizată la data de ........... .
    5. Destinaţia actuala (agricolă, forestieră etc.) ................
    6. Folosinţa actuala (conform Normelor tehnice pentru introducerea cadastrului general/forestier, arabil, fâneaţa, păşune, pădure etc.)
    7. Caracteristici ale terenului:
    ● bonitate (tip sol, tip staţiune) ....................;
    ● inclinare ...................;
    ● afectat de următoarele fenomene negative (eroziune, alunecare, inmlastinare etc.) ......................................................................
    8. Alte informaţii:
    ● rol funcţional (protecţie, producţie) ...............................;
    ● grad de risc (privind asigurarea pazei) .............................;
    ● sanse de instalare a vegetaţiei forestiere (pentru terenuri cu alta destinaţie decât cea forestieră) ..........................................;
    ● accesibilitate (distanta fata de cea mai apropiată cale de acces) .... .
    9. Caracteristici ale vegetaţiei forestiere*):
----------
    *) In situaţia în care vegetatia de pe teren prezintă diferenţieri dimensionale, caracteristicile se vor prezenta pe unităţi omogene ale vegetaţiei identificate pe terenul analizat, apreciindu-se mărimea suprafeţei respective.

┌──────┬──────┬─────┬──────┬──────┬──────┬──────┬─────┬───────┬────────────┐
│Unita-│Supra-│Con- │Specia│Parti-│Vârsta│Clasa │Pro- │Vitali-│Calitatea │
│tea │fata │sis- │ │cipa- │ │ de │veni-│tatea │arborilor │
│omo- │ │tenta│ │rea │ │ pro- │enta │ │ │
│gena │ │ │ │ │ │ducţie│ │ │ │
├──────┼──────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤
│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤
│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤
│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤
│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤
│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤
│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤
│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤
│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤
│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤
│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤
│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤
└──────┴──────┴─────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────┴───────┴────────────┘


    9.1 Starea de sănătate: ..........................................
    9.2. Calitatea arboretului: ......................................

          Întocmit Verificat
        ........... ...........
    (numele şi prenumele) (numele şi prenumele)

          Semnătura Semnătura

    Data ....... Data .........


    ANEXA 2
    ───────
la metodologie
──────────────

                        PROCEDURA DE EVALUARE
           pentru terenuri ce fac obiectul achiziţiei prin cumpărare,
                        schimb sau donaţie

    A. Achiziţii prin cumpărare/donaţie
    1. In conformitate cu atribuţiile stabilite la art. 6 din metodologie, comisia de evaluare stabileşte preţul maxim şi propune, luând în considerare şi alte criterii, limitele de preţuri ce vor fi utilizate în procedura de negociere.
    2. Preţul maxim de cumpărare al unui teren [V(MAX)] se determina cu ajutorul relatiei:
    V(MAX) = V(TER) + V(VEG), (3.1)
    în care:
    V(TER) - valoarea în lei a terenului fără vegetaţie forestieră ce face obiectul evaluării;
    V(VEG) - valoarea în lei a vegetaţiei forestiere existente pe terenul ce face obiectul evaluării.
    3. La stabilirea valorii terenului fără vegetaţie forestieră se va utiliza relaţia de calcul:
    V(TER) = S ● R(1) ● R(2) ● V(u), (3.2)
    în care:
    S - mărimea, exprimată în hectare, a suprafeţei terenului ce se evaluează în vederea cumpărării;
    R(1) - coeficientul de evaluare a sansei de instalare a vegetaţiei forestiere. Valorile coeficienţilor R(1) sunt diferenţiate în raport cu zonele fitogeografice şi cu starea terenului; ele sunt prezentate în tabelul 3 din anexa nr. 3;
    R(2) - coeficientul de evaluare a riscului de asigurare a integrităţii pădurii. Valorile coeficienţilor R(2) sunt diferenţiate în funcţie de intensitatea presiunii sociale asupra pădurii; ele sunt prezentate în tabelul 4 din anexa nr. 3;
    V(u) - valoarea maxima, în lei, a unui teren în suprafaţa de un hectar, stabilită în funcţie de caracteristicile terenului, prin intermediul relatiei:

           C(MEX) ● P(ML) ● R(PF)
    V(u) = ────────────────────── , (3.3)
                   R(D)

    în care:
    C(MEX) - creşterea medie la exploatabilitate a producţiei principale a speciei reprezentative pentru grupa de formaţii forestiere în al carei areal se afla terenul - mc/ha ● an);
    P(ML) - preţul mediu al unui metru cub de lemn (lei/mc) şi diferenţiat pe grupe de specii, în raport cu ponderea lor în structura cotei normale de tăiere;
    R(PF) - rata medie a profitului, corespunzătoare terenului pe care este instalata pădurea ca mijloc de producţie; pentru uniformizare s-a utilizat aceeaşi valoare cu cea utilizata în evaluarea terenurilor agricole - 25 %;
    R(D) - rata medie anuala a dobânzii pe piaţa bancară, conform datelor statistice oficiale - 10%.
    Valorile V(u) sunt diferenţiate în funcţie de bonitatea terenului şi de grupa de formaţii forestiere; ele sunt prezentate în tabelul 1 din anexa nr. 3. In situaţia în care terenul oferit nu poate fi inclus în arealul unei grupe de formaţii forestiere, se va încadra în grupa al carei areal este cel mai apropiat de amplasamentul terenului. Încadrarea pe grupe de formaţii forestiere şi pe categorii de bonitate a terenurilor cu alta destinaţie decât forestieră se face de către comisia de evaluare.
    4. Valoarea vegetaţiei forestiere existente pe terenul ce face obiectul evaluării [V(VEG)] se determina prin intermediul relatiei:

                                 n
  V(VEG) = K ● S ● D(1) ● D(2) ● Σ PR(i) ● V(ij), (3.4)
                                i=1

    în care:
    i - indicele speciei identificate în compoziţia vegetaţiei forestiere existente pe teren;
    i = 1 ... n (numărul de specii identificate);
    K - consistenta vegetaţiei forestiere exprimată prin indicele de acoperire (în zecimi);
    D(1) - indicele de reducere a valorii vegetaţiei forestiere în raport cu starea de sănătate a arboretului. Valorile sunt diferenţiate în raport cu categoria de vârsta şi cu intensitatea fenomenului de uscare; ele sunt prezentate în tabelul 5 din anexa nr. 3;
    D(2) - indicele de reducere a valorii vegetaţiei forestiere în raport cu calitatea arboretului. Valorile sunt diferenţiate în raport cu categoria de vârsta şi cu clasele de vătămare a arboretului, exprimate prin procentul arborilor vătămaţi; ele sunt prezentate în tabelul 6 din anexa nr. 3;
    PR(i) - proporţia de participare, în compoziţia arboretului, a speciei "i" (în zecimi);
    V(ij) - valoarea maxima a unui hectar de pădure din specia "i" la categoria de vârsta "j" (lei/ha). Corespunzător caracteristicilor speciilor, s-au constituit categorii de vârsta de 5 şi 10 ani. Valorile maxime sunt prezentate în tabelele 2a şi 2b din anexa nr. 3;
    S - aceeaşi semnificaţie ca în relaţia (3.2).
    5. Comisia de evaluare, pe baza informaţiilor referitoare la preţurile înregistrate pe piaţa locală în tranzacţiile imobiliare cu terenuri agricole şi forestiere, stabileşte, în funcţie de condiţiile concrete ale terenului, un preţ mediu de cumpărare [V(LOC)].
    In funcţie de valoarea maxima rezultată din calcul [V(MAX)] şi de cea stabilită prin luarea în considerare a pieţei imobiliare locale, comisia de evaluare propune, pentru aprobare, preţul de pornire şi preţul maxim de cumpărare ca limite ale valorilor ce vor sta la baza mandatului de negociere a preţului de cumpărare.
    Preţul de cumpărare nu va putea depăşi valoarea maxima rezultată din calculul [V(MAX)].
    6. Calculele privind stabilirea valorii maxime a terenului, precum şi valoarea medie a preţurilor rezultate în tranzacţiile imobiliare locale vor fi incluse în procesul-verbal prevăzut la art. 10 alin. (3) din metodologie şi în hotărârea emisă de comisia de evaluare, prin care se propun opţiunea de adoptat si, după caz, limitele de preţuri în vederea negocierii.
    B. Achiziţii prin schimb
    1. Evaluarea terenurilor ce fac obiectul schimbului, în vederea stabilirii echivalentului valoric al suprafeţelor, se face prin intermediul relatiei:
    V(SC) = V(TER) + V(VEG), (2.1)
    în care:
    V(SC) - valoarea de schimb a unui hectar de teren (lei/ha);
V(TER) - valoarea unui hectar de teren fără vegetaţie forestieră (lei/ha), calculată cu ajutorul
relatiei:
    V(TER) = V(u) ● C(u) ● R(1) ● R(2), (2.2)
    în care:
    C(u) - indicele de majorare a valorii terenului, stabilit prin intermediul relatiei:

               8
    C(u) = 1 + Σ u(i), (2.3)
              i=1

    în care:
    u(i) - valorile coeficienţilor de utilitate acordate pentru îndeplinirea de către teren a criteriilor prevăzute în anexa nr. 5;
    V(u), R(1), R(2) - au semnificaţia şi modul de obţinere prezentate la pct. A.3, corespunzător caracteristicilor terenului;
    V(VEG) - valoarea vegetaţiei forestiere existente pe o suprafaţa de un hectar din terenul evaluat (lei/ha), calculată cu ajutorul relatiei:

                                 n
    V(VEG) = K ● D(1) ● D(2) ● F Σ PR(i) ● V(ij), (2.4)
                                i=1

    în care:
    K, D(1), D(2), PR(i), V(ij) şi i au semnificaţia şi modul de stabilire prezentate la pct. A.4, corespunzător caracteristicilor terenului evaluat;
    F - valoarea coeficientului prevăzut în anexa nr. 5, corespunzător tipului funcţional al arboretului aferent terenului forestier, conform Normelor tehnice pentru amenajarea pădurilor, aprobate prin Ordinul ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului nr. 1.672/2000.
    Încadrarea în tipul funcţional se face conform înregistrării în amenajamentul aflat în uz la data intrării în vigoare a prezentei metodologii, cu excepţia arboreturilor a căror categorie funcţională este modificată ulterior prin restricţii suplimentare la recoltarea masei lemnoase.
    2. Suprafaţa, în echivalenta valorică, a terenului oferit la schimb de Regia Naţionala a Pădurilor se determina cu relaţia:

               S(1) V(SC1) - CH(1)
       S(2) = ────────────────────, (2.8)
                   V(SC2)

    în care:
    S(1) - suprafaţa terenului ce intra în fondul forestier (ha);
    S(2) - suprafaţa ce va fi oferită, ca echivalent valoric, în compensare de către Regia Naţionala a Pădurilor (ha);
    V(SC1) - valoarea unitară a terenului ce intra în fondul forestier de stat (lei/ha);
    V(SC2) - valoarea unitară a terenului ce iese din fondul forestier de stat (lei/ha).
    3. Informaţiile necesare, rezultatele evaluării valorice a terenurilor implicate în schimb şi calculul mărimii suprafeţei, în echivalent valoric, a terenului ce urmează sa fie transmis de către Regia Naţionala a Pădurilor se vor înscrie în "Fişa de calcul al echivalentei valorice a terenurilor ce fac obiectul schimbului". Acest document va reprezenta anexa la procesul-verbal de echivalenta încheiat între părţi, în care se va consemna acordul acestora referitor la rezultatele calculelor de echivalenta.
    4. Regia Naţionala a Pădurilor va efectua, prin unităţi autorizate, măsurătorile topografice şi celelalte operaţiuni necesare intabulării terenului ce urmează sa fie predat prin schimb celeilalte părţi.
    5. Documentaţia elaborata, conţinând informaţiile menţionate în anexa nr. 4, se transmite inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic (ITRSC) în a cărui raza se găsesc terenurile ce fac obiectul schimbului. In termen de 5 zile acesta analizează şi avizează documentaţia primită şi o returnează direcţiei silvice.
    6. Documentaţia completată cu avizul ITRSC se transmite Regiei Naţionale a Pădurilor care o analizează din punct de vedere al oportunităţii schimbului. In termen de 10 zile Regia Naţionala a Pădurilor eliberează avizul necesar şi înaintează documentaţia autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura, pentru analiza şi aprobare.
    7. Schimbul (compensarea) de terenuri se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor. Aprobarea intra în vigoare o data cu hotărârea Guvernului prin care se aproba trecerea din domeniul public în domeniul privat al statului a terenului oferit la schimb de Regia Naţionala a Pădurilor. După încheierea contractului de schimb predarea-preluarea reciprocă a terenurilor ce fac obiectul schimbului se face pe baza de proces-verbal.


    ANEXA 3
    ───────
la metodologie
──────────────


         Valoarea terenului în raport cu bonitatea şi grupa de formaţii
                                   forestiere

    TABEL 1
┌───────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│ │ Valoarea terenului │
│ ├──────────────────────────────────┤
│ Grupe de formaţii forestiere │ Bonitate │
│ ├───────────┬──────────┬───────────┤
│ │ Superioară│ Medie │Inferioară │
│ │ mii lei/ha│mii lei/ha│ mii lei/ha│
├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 1. Molidisuri │ 11248│ 8202│ 4452 │
├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 2. Molideto-bradete, modideto-fagete, │ │ │ │
│ bradete, bradeto-fagete, amestecuri de │ │ │ │
│ rasinoase cu fag │ 10320│ 7440│ 4320 │
├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 3. Pinete, laricete │ 5140│ 3143│ 2166 │
├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 4. Fagete │ 9233│ 6379│ 3693 │
├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 5. Fagete (amestecuri) cu alte specii │ │ │ │
│ goruneto-fagete │ 10500│ 7168│ 4139 │
├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 6. Gorunete, goruneto-sleauri, amestec de │ │ │ │
│ gorun cu alte cvercinee, │ 11111│ 7608│ 4348 │
├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 7. Stejareto-sleauri, amestec de stejar │ │ │ │
│ cu alte cvercinee │ 12034│ 8722│ 5410 │
├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 8. Garnitete, cerete, cero-sleauri, │ │ │ │
│ amestec de garnita şi cer │ 7718│ 5604│ 3491 │
├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 9. Stejarete de stejar brumariu şi │ │ │ │
│ stejarete de stejar pufos │ 6431│ 4869│ 2756 │
├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│10. Zăvoaie de plopi indigeni şi salcie, │ │ │ │
│ aninisuri │ 6667│ 4571│ 1857 │
├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│11. Salcamete │ 6778│ 3615│ 1397 │
└───────────────────────────────────────────┴───────────┴──────────┴───────────┘

                    Valori maxime ale vegetaţiei forestiere
                  utilizate în stabilirea limitelor de preţuri

    Tabel 2a
                                                                               mii lei/ha
 ──────┬────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Specia │Cls.│
       │de │ Intervale de vârsta (ani)
       │pro-├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
       │duc-│
       │tie │1_5 6_10 11_20 21_30 31_40 41_50 51_60 61_70 71_80 81_90 91_100 >100
 ──────┴────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Molid I 9991 28547 57094 85641 114188 142735 171282 199829 228376 256923 285470 314017
        II 8411 24030 48060 72090 96120 120150 144180 168210 192240 216270 240300 264330
       III 6770 19344 38688 58032 77376 96720 116064 135408 154752 174096 193440 212784
        IV 5160 14742 29484 44226 58968 73710 88452 103194 117936 132678 147420 162162
         V 3571 10204 20408 30612 40816 51020 61224 71428 81632 91836 102040 112244
 ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Brad I 9276 26502 53004 79506 106008 132510 159012 185514 212016 238518 265020 291522
        II 7874 22497 44994 67491 89988 112485 134982 157479 179976 202473 224970 247467
       III 6512 18605 37210 55815 74420 93025 111630 130235 148840 167445 186050 204655
        IV 5209 14884 29768 44652 59536 74420 89304 104188 119072 133956 148840 163724
         V 3967 11333 22666 33999 45332 56665 67998 79331 90664 101997 113330 124663
 ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Larice I 9673 27638 55276 82914 110552 138190 165828 193466 221104 248742 276380 304018
        II 8073 23065 46130 69195 92260 115325 138390 161455 184520 207585 230650 253715
       III 6472 18492 36984 55476 73968 92460 110952 129444 147936 166428 184920 203412
        IV 4851 13861 27722 41583 55444 69305 83166 97027 110888 124749 138610 152471
         V 3291 9402 18804 28206 37608 47010 56412 65814 75216 84618 94020 103422
 ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pin sil-
vestru I 5166 14761 29522 44283 59044 73805 88566 103327 118088
        II 3947 11278 22556 33834 45112 56390 67668 78946 90224
       III 2899 8283 16566 24849 33132 41415 49698 57981 66264
        IV 1955 5586 11172 16758 22344 27930 33516 39102 44688
         V 1130 3228 6456 9684 12912 16140 19368 22596 25824
 ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pin
negru I 4408 12595 25190 37785 50380 62975 75570 88165 100760
        II 3412 9749 19498 29247 38996 48745 58494 68243 77992
       III 2542 7264 14528 21792 29056 36320 43584 50848 58112
        IV 1747 4991 9982 14973 19964 24955 29946 34937 39928
         V 1115 3186 6372 9558 12744 15930 19116 22302 25488
 ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Fag I 8161 23318 46636 69954 93272 116590 139908 163226 186544 209862 233180 256498
        II 6516 18618 37236 55854 74472 93090 111708 130326 148944 167562 186180 204798
       III 5128 14650 29300 43950 58600 73250 87900 102550 117200 131850 146500 161150
        IV 3899 11140 22280 33420 44560 55700 66840 77980 89120 100260 111400 122540
         V 2852 8149 16298 24447 32596 40745 48894 57043 65192 73341 81490 89639
 ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

       Valori maxime ale vegetaţiei forestiere utilizate în stabilirea
                         limitelor de preţuri

    TABEL 2a (continuare)
                                                                                mii lei/ha
 ──────┬────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Specia │Cls.│
       │de │ Intervale de vârsta (ani)
       │pro-├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
       │duc-│
       │tie │1_5 6_10 11_20 21_30 31_40 41_50 51_60 61_70 71_80 81_90 91_100 >100
 ──────┴────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Mesteacan I 3777 10790 21580 32370 43160 53950 64740
          II 3163 9037 18074 27111 36148 45185 54222
         III 2598 7422 14844 22266 29688 37110 44532
          IV 2013 5751 11502 17253 23004 28755 34506
           V 1407 4020 8040 12060 16080 20100 24120
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Gorun (s) I 11926 34073 68146 102219 136292 170365 204438 238511 272584 306657 340730 374803
          II 9544 27269 54538 81807 109076 136345 163614 190883 218152 245421 272690 299959
         III 7449 21283 42566 63849 85132 106415 127698 148981 170264 191547 212830 234113
          IV 5444 15553 31106 46659 62212 77765 93318 108871 124424 139977 155530 171083
           V 3760 10744 21488 32232 42976 53720 64464 75208 85952 96696 107440 118184
 ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Gorun (I) I 9329 26655 53310 79965 106620 133275 159930 186585 213240 239895 266550 293205
          II 7664 21897 43794 65691 87588 109485 131382 153279 175176 197073 218970 240867
         III 5856 16730 33460 50190 66920 83650 100380 117110 133840 150570 167300 184030
          IV 4262 12176 24352 36528 48704 60880 73056 85232 97408 109584 121760 133936
           V 2937 8390 16780 25170 33560 41950 50340 58730 67120 75510 83900 92290
 ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Carpen I 2403 6867 13734 20601 27468 34335 41202
          II 2094 5983 11966 17949 23932 29915 35898
         III 1777 5078 10156 15234 20312 25390 30468
          IV 1454 4153 8306 12459 16612 20765 24918
           V 1151 3289 6578 9867 13156 16445 19734
 ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Stejar (s) I 14450 41287 82574 123861 165148 206435 247722 289009 330296 371583 412870 454157
          II 12069 34483 68966 103449 137932 172415 206898 241381 275864 310347 344830 379313
         III 9902 28292 56584 84876 113168 141460 169752 198044 226336 254628 282920 311212
          IV 7807 22306 44612 66918 89224 111530 133836 156142 178448 200754 223060 245366
           V 6052 17292 34584 51876 69168 86460 103752 121044 138336 155628 172920 190212
 ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Stejar (I) I 9902 28292 56584 84876 113168 141460 169752 198044 226336 254628 282920 311212
          II 8273 23636 47272 70908 94544 118180 141816 165452 189088 212724 236360 259996
         III 6715 19185 38370 57555 76740 95925 115110 134295 153480 172665 191850 211035
          IV 5264 15041 30082 45123 60164 75205 90246 105287 120328 135369 150410 165451
           V 3975 11358 22716 34074 45432 56790 68148 79506 90864 102222 113580 124938
 ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

        Valori maxime ale vegetaţiei forestiere utilizate în stabilirea
                              limitelor de preţuri

    TABEL 2a (continuare)
                                                                               mii lei/ha
 ──────┬────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Specia │Cls.│
       │de │ Intervale de vârsta (ani)
       │pro-├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
       │duc-│
       │tie │1_5 6_10 11_20 21_30 31_40 41_50 51_60 61_70 71_80 81_90 91_100 > 100
 ──────┴────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tei I 7423 12371 24742 37113 49484 61855 74226
          II 6294 10490 20980 31470 41960 52450 62940
         III 5165 8609 17218 25827 34436 43045 51654
          IV 4069 6781 13562 20343 27124 33905 40686
           V 3068 5113 10226 15339 20452 25565 30678
 ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cer I 6151 17573 35146 52719 70292 87865 105438 123011 140584 158157 175730 193303
          II 5040 14399 28798 43197 57596 71995 86394 100793 115192 129591 143990 158389
         III 4023 11493 22986 34479 45972 57465 68958 80451 91944 103437 114930 126423
          IV 3157 9020 18040 27060 36080 45100 54120 63140 72160 81180 90200 99220
           V 2456 7016 14032 21048 28064 35080 42096 49112 56128 63144 70160 77176
 ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Garnita I 5648 16137 32274 48411 64548 80685 96822 112959 129096 145233 161370 177507
          II 4712 13464 26928 40392 53856 67320 80784 94248 107712 121176 134640 148104
         III 3824 10925 21850 32775 43700 54625 65550 76475 87400 98325 109250 120175
          IV 3005 8586 17172 25758 34344 42930 51516 60102 68688 77274 85860 94446
           V 2315 6615 13230 19845 26460 33075 39690 46305 52920 59535 66150 72765
 ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Stejar
pufos I 7277 12128 24256 36384 48512 60640 72768 84896 97024
          II 5512 9187 18374 27561 36748 45935 55122 64309 73496
         III 3969 6615 13230 19845 26460 33075 39690 46305 52920
          IV 2674 4456 8912 13368 17824 22280 26736 31192 35648
           V 1654 2756 5512 8268 11024 13780 16536 19292 22048
 ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Stejar
brumanu I 9922 16537 33074 49611 66148 82685 99222 115759 132296
          II 7883 13138 26276 39414 52552 65690 78828 91966 105104
         III 5843 9739 19478 29217 38956 48695 58434 68173 77912
          IV 3859 6431 12862 19293 25724 32155 38586 45017 51448
           V 2288 3813 7626 11439 15252 19065 22878 26691 30504
 ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

         Valori maxime ale vegetaţiei forestiere utilizate in
                  stabilirea limitelor de preţuri

    TABEL 2b
                                                                 mii lei/ha
 ───────┬─────┬────────────────────────────────────────────────────────────────
Specia │Cls. │ Intervale de vârsta (ani)
        │de ├────────────────────────────────────────────────────────────────
        │prod.│ 1_5 6_10 11_15 16_20 21_25 26_30 >30
 ───────┴─────┴────────────────────────────────────────────────────────────────
Salcam I 5071 20284 30426 40568 50710 60852 70994
(p) II 4533 18132 27198 36264 45330 45396 54396
        III 3862 15448 23172 30896 38620
         IV 2366 9464 14196 18928 23660
          V 1582 6328 9492 12656
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Salcam I 3908 15832 23448 31264 39080 45895 54712
(I) II 3478 13912 20568 27524 34780 41736
        III 2876 11504 17256 23008 28760
         IV 1890 7560 11340 15120 18900
          V 1376 5504 8256 11008
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Plop a,n I 4822 24110 36165 48220 60275 72330 84385
         II 3534 18170 27255 36340 45425 54510 63595
        III 3022 15110 22665 30220 37775 45330
         IV 2362 11810 17715 23620 29525
          V 1402 7010 10515 14020 17525
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Plop ea I 9874 49370 74055 98740 123425
         II 7752 38760 58140 77520
        III 5905 29525 44288 59050
         IV 3943 19715 29573 39430
          V 3124 15620 23430
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Salcie I 6781 33905 50858 67810 84763 101715
         II 6583 32915 49373 65830 82288
        III 4602 23010 34515 46020 57525
         IV 4000 20000 30000 40000
          V 2038 10190 15285 20380
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

         Valorile coeficientului de evaluare a sansei de instalare a
                       vegetaţiei forestiere [R(1)]

    TABEL 3
┌──────┬────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Categorie │ Zone fitogeografice │
│ │ teren ├───────┬────────────┬───────────┬───────────┬─────────────┤
│ │ │ stepa │ silvostepa │ zona │ subalpin │ alpin │
│ │ │ │ forestieră │ │ │ │
├──────┼────────────┤ │ │ │ │ │
│ R(1) │ normal │ 0,7 │ 0,9 │ 1,0 │ 0,8 │ 0,5 │
│ ├────────────┼───────┼────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┤
│ │ degradat │ 0,4 │ 0,6 │ 0,8 │ 0,4 │ 0,3 │
└──────┴────────────┴───────┴────────────┴───────────┴───────────┴─────────────┘

          Valorile coeficientului de evaluare a riscului de asigurare
                      a integrităţii pădurii [R(2)]

    TABEL 4
┌──────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │Intensitatea presiunii sociale asupra pădurii │
│ ├──────────┬────────┬────────────┬─────────┬─────────────────────┤
│ │ f. mare │ mare │ mijlocie │ redusă │ f. redusă │
├──────┼──────────┼────────┼────────────┼─────────┼─────────────────────┤
│ R(2) │ 0,75 │ 0,80 │ 0,85 │ 0,90 │ 1,0 │
└──────┴──────────┴────────┴────────────┴─────────┴─────────────────────┘

       Indicele de reducere a valorii vegetaţiei forestiere în raport cu
                starea de sănătate (uscare) a arboretului [D(1)]

    TABEL 5
┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Categoria Intensitatea fenomenului de uscare │
│ ├────────────┬──────────┬────────┬───────┬───────────┬────────────────────┤
│ │ de vârsta │ normală │ Slaba │ medie │ puternica │f. puternica │
├────┼────────────┼──────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────────────┤
│D)1)│ < 1/2TE*) │ 1,00 │ 0,90 │ 0,85 │ 0,80 │ 0,70 │
├────┼────────────┼──────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────────────┤
│ │ ≥ 1/2 TE │ 1,00 │ 0,85 │ 0,75 │ 0,65 │ 0,55 │
└────┴────────────┴──────────┴────────┴───────┴───────────┴────────────────────┘
    *)- vârsta exploatabilitatii arboretului


    Indicele de reducere a valorii vegetaţiei forestiere în raport
                 cu calitatea arboretului [D(2)]

    TABEL 6
┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Categoria Clase de vătămare (% nr. arbori vătămaţi) │
│ ├─────────────┬───────┬─────────┬────────┬─────────┬──────────────────────┤
│ │ de vârsta │ 0-5 │ 6-10 │ 11-30 │ 31-60 │ >60 │
├────┼─────────────┼───────┼─────────┼────────┼─────────┼──────────────────────┤
│D(2)│ < 1/2 TE │ 1,00 │ 0,95 │ 0,90 │ 0,85 │ 0,80 │
├────┼─────────────┼───────┼─────────┼────────┼─────────┼──────────────────────┤
│ │ ≥ 1/2 TE │ 1,00 │ 0,90 │ 0,80 │ 0,75 │ 0,65 │
└────┴─────────────┴───────┴─────────┴────────┴─────────┴──────────────────────┘



    ANEXA 4
    ────────
la metodologie
──────────────

                               DOCUMENTAŢIA
             de evaluare şi cumpărare a terenurilor de către
                         Regia Naţionala a Pădurilor
                               (conţinut)

    1. Scrisoarea de intenţie a vânzării terenului
    2. Informaţii necesare pentru evaluarea terenului (model prezentat în anexa nr. 1) şi documentaţia anexată
    3. Proces-verbal al şedinţei comisiei de evaluare
    4. Hotărârea comisiei de evaluare
    5. Scrisoarea de răspuns a direcţiei silvice, adresată ofertantului
    6. Mandatul de negociere încredinţat comisiei de negociere de către directorul direcţiei silvice
    7. Procesul-verbal de negociere a preţului de cumpărare a terenului
    8. Hotărârea comitetului director privind aprobarea rezultatelor negocierii
    9. Contractul de vânzare-cumpărare a terenului
    10. Alte documente care conţin informaţii utilizate în procedurile de evaluare şi cumpărare a terenului, dacă este cazul


                                  DOCUMENTAŢIA
             necesară pentru efectuarea unor schimburi cu terenuri
          ce aparţin fondului forestier proprietate publica a statului
                                   (conţinut)

    1. Memoriul justificativ elaborat de direcţia silvică
    2. Documente privind regimul de proprietate al terenului care va intra în fondul forestier proprietate publica a statului:
    - act de proprietate intabulat în registrul de publicitate
    - extras de carte funciară
    - schita (planul) cadastrala a terenului cu coordonatele punctelor reprezentative
    3. Documentele privind terenul ce se oferă în compensare de Regia Naţionala a Pădurilor:
    - extras din amenajamentul silvic
    - schita cadastrala (plan topografic) + coordonatele punctelor reprezentative
    4. Fişa cuprinzând informaţii necesare în vederea evaluării terenului ce va fi inclus în fondul forestier proprietate publica a statului
    5. Fişa cuprinzând informaţii necesare în vederea evaluării terenului ce va fi scos din fondul forestier proprietate publica a statului
    6. Studiu de diagnoza stationala a terenului ce urmează sa fie inclus în fondul forestier proprietate publica a statului
    7. Fişa de calcul al echivalentei terenurilor care fac obiectul schimbului
    8. Procesul-verbal al şedinţei comisiei de evaluare
    9. Hotărârea comisiei de evaluare
    10. Adresa de inaintare către Regia Naţionala a Pădurilor a propunerii de schimb din partea direcţiei silvice teritorial
    11. Procesul-verbal de echivalenta încheiat între Regia Naţionala a Pădurilor şi administratorul terenului care va intra în fondul forestier proprietate publica a statului
    12. Avizul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic în a cărui raza se găsesc terenurile ce fac obiectul schimbului/compensării
    13. Avizul Regiei Naţionale a Pădurilor privind efectuarea schimbului/compensării
    14. Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor de aprobare a schimbului/compensării
    15. Copie de pe hotărârea Guvernului prin care se aproba trecerea din domeniul public în domeniul privat al statului a terenului oferit la schimb de către Regia Naţionala a Pădurilor
    16. Procesele-verbale de predare-preluare a terenurilor care au făcut obiectul schimbului (compensării)

                               DOCUMENTAŢIA
      necesară pentru efectuarea unei donaţii pentru un teren ce urmează
          sa între în fondul forestier proprietate publica a statului
                                (conţinut)

    1. Memoriu de fundamentare a deciziei de acceptare a ofertei de donaţie
    2. Fişa cuprinzând informaţiile necesare pentru terenul ce face obiectul donaţiei şi urmează sa între în proprietatea publica a statului
    3. Documente privind regimul de proprietate al terenului ce face obiectul donaţiei
    4. Oferta, în forma autentică, de donaţie a proprietarului terenului
    5. Procesul-verbal al şedinţei comisiei de evaluare
    6. Hotărârea comisiei de evaluare
    7. Adresa de inaintare a documentaţiei către Regia Naţionala a Pădurilor
    8. Avizul Regiei Naţionale a Pădurilor înaintat autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura
    9. Avizul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura (dacă este cazul)
    10. Contractul de donaţie autentificat
    11. Proces-verbal de predare-preluare a terenului ce a făcut obiectul donaţiei, încheiat între donator şi Regia Naţionala a Pădurilor.


    ANEXA 5
    ───────
la metodologie
──────────────

                                CRITERII
   în baza cărora se determina coeficienţii "u" şi "F" utilizaţi la calculul
                        contravalorii terenurilor

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Nr. Criterii Coeficienţi
  crt. de utilitate
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  1. Amplasarea terenului fata de localităţi [u(1)]
     A. Teren pana la 2 km inclusiv de la limita
        perimetrului construibil:
      - municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare,
        climaterice sau turistice 12
      - municipii reşedinţa de judeţ 8
      - municipii 6
      - oraşe 4
      - sate reşedinţa de comuna 2
      - sate 1

     B. Teren între 2 şi 5 km inclusiv de la limita
        perimetrului construibil:
      - municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare,
        climaterice sau turistice 10
      - municipii reşedinţa de judeţ 6
      - municipii 4
      - oraşe 2
      - sate reşedinţa de comuna 1
      - sate 0

     C. Teren între 5 şi 10 km inclusiv de la limita
        perimetrului construibil:
      - municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare,
        climaterice sau turistice 9
      - municipii reşedinţa de judeţ 5
      - municipii 3
      - oraşe 1
      - sate reşedinţa de comuna 0
      - sate 0

     D. Teren peste 10 km de la limita perimetrului construibil:
      - municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare,
        climaterice sau turistice 8
      - municipii reşedinţa de judeţ 4
      - municipii 2
      - oraşe 0
      - sate reşedinţa de comuna 0
      - sate 0

    NOTA:
    Se ia în considerare distanta fata de localitatea de cea mai mare categorie.

  2. Amplasarea terenului fata de reţelele de transport [u(2)]
     A. Transport rutier (terenul este amplasat la o distanta
        de cel mult 1 km fata de calea de transport):
      - autostrăzi şi drumuri naţionale europene 3,0
      - drumuri naţionale 0,8
      - drumuri judeţene 0,6
      - drumuri comunale 0,4
      - drumuri forestiere, industriale şi altele asemenea 0,2

    NOTA:
    Se ia în considerare numai accesul la drumul de cea mai mare categorie.

    B. Transport feroviar [u(3)] (în cazul în care terenul
       se afla la o distanta de cel mult 5 km fata de staţie) 0,5
    C. Transport fluvial [u(4)] (în cazul în care terenul
       se afla la o distanta de cel mult 5 km fata de port) 0,5
    D. Transport maritim [u(5)] (în cazul în care terenul
       se afla la o distanta de cel mult 5 km fata de port) 0,5

  3. Alte utilităţi:
     - reţele de apa-canal [u(6)] pana la 500 m 0,5
     - reţele de distribuţie a energiei electrice
       [u(7)] pana la 500 m 0,5
     - reţele de distribuţie a gazelor naturale
       [u(8)] pana la 1.000 m 0,5

  4. Tipul funcţional al arboretului corespunzător
     terenului forestier evaluat (F):
     - terenuri cu arboreturi la care sunt permise
       tratamente intensive [tipul funcţional T(III)] 2,0
     - terenuri cu abroreturi la care sunt permise
       tratamente cu perioade de regenerare normală
       sau mai mare, dar cu restricţii în executarea
       taierilor [tipul funcţional T(IV)] 1,5
     - terenuri cu arboreturi cu funcţii de producţie
       şi protecţie [tipurile functionale T(V) şi T(VI) 1,0
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 6
    ───────
la metodologie
──────────────

                         EXEMPLE DE CALCUL

    1. Un teren ce urmează sa fie cumpărat de stat, în suprafaţa de 2,5 ha, situat în grupa formatiei forestiere a fagetelor de bonitate mijlocie. Terenul se afla în imediata apropiere a fondului forestier proprietate publica a statului, nu prezintă pericole în ceea ce priveşte asigurarea pazei şi nu este acoperit cu vegetaţie forestieră.
    S = 2,5 ha;
    V(u) = 6.379 mii lei/ha (valoare extrasa din tabelul 1 din anexa nr. 3; elemente de intrare: bonitate mijlocie şi grupa formatiei forestiere a fagetelor);
V(u) = 6.379 mii lei/ha (valoare extrasa din tabelul 1 din anexa nr. 3; elemente de intrare:
bonitate mijlocie şi grupa formatiei forestiere a fagetelor);
    R(1) = 1,0 (valoare extrasa din tabelul 3 din anexa nr. 3; teren situat în zona forestieră);
    R(2) = 1,0 (valoare extrasa din tabelul 4 din anexa nr. 3);
    V(TER) = S●R(1)●R(2)●V(u) = 2,5 x 6.379 x 1,0 x 1,0 = 15.947,5 mii lei
    2. Un teren ce urmează sa fie cumpărat de stat, în suprafaţa de 1,4 ha, situat în grupa formatiei forestiere a amestecurilor de rasinoase cu fag, de bonitate inferioară. Arboretul instalat are consistenta 0,8 şi prezintă următoarele caracteristici:

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
         Specia Proporţia Vârsta Clasa de producţie
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
         Molid 0,4 70 IV
         Brad 0,3 80 IV
         Fag 0,3 80 IV
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    Se înregistrează un fenomen de uscare de intensitate puternica şi 8% arbori vătămaţi si/sau cu defecte. Nu sunt probleme legate de asigurarea integrităţii fondului forestier.
    V(MAX) = V(TER) + V(VEG);
    S = 1,4 ha;
    V(u) = 4.320.000 lei/ha (valoare extrasa din tabelul 1 din anexa nr. 3; bonitate inferioară; grupa formatiei forestiere a amestecurilor de rasinoase cu fag);
    R(1) = 1,0 (valoare extrasa din tabelul 3 din anexa nr. 3; teren normal, situat în zona forestieră); R(2) = 1,0 (valoare extrasa din tabelul 4 din anexa nr. 3);
    V(TER) = S ● R(1) ● R(2) ● V(u) = 1,4 ● 4.320.000 ● 1,0 ● 1,0 = 6.048.000 lei
    K = 0,8; S = 1,4 ha;
    D(1) = 0,8 (valoare extrasa din tabelul 5 din anexa nr. 3; uscare de intensitate medie în arboret cu vârsta mai mare decât jumătate din vârsta exploatabilitatii);
    D(2) = 0,95 (valoare extrasa din tabelul 6 din anexa nr. 3; 8% arbori vătămaţi si/sau cu defecte în arboret cu vârsta mai mare decât jumătate din vârsta exploatabilitatii);
    V(ij) - valori extrase din tabelul 2a din anexa nr. 3; elemente de intrare: specia, clasa de producţie, categoria de vârsta în funcţie de vârsta reală a speciei;

                       n
V(VEG) = K●S●D(1)●D(2)●ΣPR(i)●V(ij) = 0,8●1,4●0,8●0,95●(0,4●103.194.000+0,3 ●
                      i=1
119.072.000 + 0,3 ● 89.120.000) = 88.299.402 lei
V(MAX) = V(TER) + V(VEG) = 6.048.000 + 88.299.402 aproximativ 94.347 mii lei.


                           ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016