Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 791 din 26 noiembrie 1991  privind masurile organizatorice si financiare ce urmeaza a fi luate la nivelul organelor centrale si locale ale administratiei de stat, pentru organizarea si desfasurarea referendumului national asupra Constitutiei Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 791 din 26 noiembrie 1991 privind masurile organizatorice si financiare ce urmeaza a fi luate la nivelul organelor centrale si locale ale administratiei de stat, pentru organizarea si desfasurarea referendumului national asupra Constitutiei Romaniei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 29 noiembrie 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
În vederea acoperirii financiare a cheltuielilor ocazionate de organizarea şi desfãşurarea referendumului naţional asupra Constituţiei României, potrivit <>Legii nr. 67 din 23.XI.1991 , se aloca de la bugetul administraţiei centrale de stat - rezerva bugetarã la dispoziţia Guvernului - suma de 150 milioane lei, în completarea resurselor financiare cuprinse în bugetul Secretariatului General al Guvernului, prefecturilor şi primãriilor, conform anexei nr. 1 la prezenta hotãrâre.
ART. 2
Cheltuielile care se pot efectua din suma alocata pentru desfãşurarea operaţiunilor privind referendumul sunt cele prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Sumele ce se vor aloca din rezerva bugetarã la dispoziţia Guvernului vor fi puse la dispoziţia prefecturilor şi a Primãriei municipiului Bucureşti de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, în conturi distincte.
ART. 4
Pentru cheltuielile efectuate la ordinele prefecţilor şi primarilor, rãspunderea o poarta aceştia, ca ordonatori principali de credite, cu viza de control financiar preventive a direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti.
ART. 5
Prefecturile şi Primãria municipiului Bucureşti vor prezenta Ministerului Economiei şi Finanţelor, o data cu execuţia bugetelor locale pe anul 1991, decontul definitiv al cheltuielilor privind operaţiunile de organizare şi desfãşurare a referendumului, pe structura prevãzutã în anexa nr. 2 la prezenta hotãrâre. Sumele rãmase neutilizate vor fi restituite Ministerului Economiei şi Finanţelor pana la 31.XII.1991.
ART. 6
Pentru asigurarea materialelor necesare operaţiunilor privind referendumul, Ministerul Industriei va suplimenta, din rezerva şi stoc, programul de aprovizionare al prefecturilor şi al Primãriei municipiului Bucureşti, cu 150 tone hârtie pentru scris, tipãrit şi de ziar, 250 mc cherestea rasinoasa categoria a V-a, 200 tone PFL, 21 tone benzina şi 42 tone motorina.
De asemenea, va repartiza 200 tone hârtie la dispoziţia Guvernului pentru tipãrirea buletinelor de vot, proceselor-verbale şi a brosurilor cu acte normative, conform anexei nr. 3.
ART. 7
La încheierea operaţiunilor privind referendumul, prefectii şi primãrii municipiilor, oraşelor şi comunelor vor asigura recuperarea, depozitarea, conservarea şi evidentierea cabinelor, urnelor, panourilor, steagurilor, stampilelor şi altor asemenea bunuri, în vederea reutilizarii lor.
ART. 8
Membrii birourilor electorale, încadraţi cu contract de munca, care, potrivit prevederilor <>art. 97 din Decretul-lege nr. 92/1990 , se considera detasati pentru organizarea şi desfãşurarea referendumului, beneficiazã, pe intreaga perioada a detaşãrii, de la unitãţile la care sunt angajaţi, de urmãtoarele drepturi:
a) salariul de baza al meseriei sau funcţiei pe care sunt încadraţi la locul de munca permanent şi celelalte drepturi salariale avute la data detaşãrii;
b) alocaţia de stat pentru copii.
ART. 9
Pentru persoanele detasate, care domiciliazã în alte localitãţi, pe lângã drepturile prevãzute la art. 8, se mai acorda:
a) o indemnizaţie de detaşare stabilitã potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 412/1991 ;
b) decontarea cheltuielilor de transport şi de cazare, în condiţiile prevãzute pentru persoanele delegate.
ART. 10
Persoanele detasate potrivit art. 8 din prezenta hotãrâre, indiferent de locul unde îşi au domiciliul, beneficiazã de o indemnizaţie fixa de 450 lei/zi, pe intreaga perioada a operaţiunilor electorale, pentru orele lucrate peste durata normalã a zilei de munca sau în zile nelucrãtoare, potrivit <>hotãrârilor Guvernului nr. 127/1991 şi nr. 307/1991.
ART. 11
Plata drepturilor prevãzute la art. 9 şi 10 din prezenta hotãrâre se efectueazã de cãtre prefecturi şi Primãria municipiului Bucureşti din sumele alocate, conform art. 1, pentru membrii birourilor electorale ale judeţelor şi al municipiului Bucureşti, precum şi ai birourilor electorale de la secţiile de votare.
ART. 12
Cheltuielile de protocol necesare Biroului Electoral Central, pe perioada functionarii, se vor asigura prin Secretariatul General al Guvernului, în limita sumei de 100 mii lei, cu încadrarea în creditele bugetare aprobate acestuia.
ART. 13
Cheltuielile necesitate de centralizarea rezultatelor alegerilor, prevãzute în anexa nr. 4 la prezenta hotãrâre, se vor efectua de Comisia Nationala pentru Statistica, cu încadrarea în creditele bugetare aprobate acesteia pentru anul 1991.
ART. 14
Se suplimenteaza cantitãţile de carburanţi repartizate Ministerului de Interne în luna decembrie 1991 cu cîte 150 tone benzina şi 150 tone motorina, cu acoperire din creditele bugetare aprobate acestui minister.
ART. 15
Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Ministerul Industriei vor introduce modificãrile corespunzãtoare în structura bugetului administraţiei centrale de stat şi a balantelor materiale pe 1991.
ART. 16
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN


ANEXA 1



ALOCAŢII DE LA BUGET
pentru efectuarea operaţiunilor electorale

─────────────────────────────────────────
Nr. Alocaţia
crt. Judeţul - mil. lei -
─────────────────────────────────────────
1. Alba 1,9
2. Arad 2,2
3. Arges 3,0
4. Bacau 3,3
5. Bihor 2,9
6. Bistrita-Nasaud 1,5
7. Botosani 2,1
8. Braşov 3,1
9. Brãila 1,8
10. Buzau 2,3
11. Caras-Severin 1,8
12. Calarasi 1,5
13. Cluj 3,3
14. Constanta 3,2
15. Covasna 1,0
16. Dimbovita 2,5
17. Dolj 3,4
18. Galaţi 2,8
19. Giurgiu 1,5
20. Gorj 1,7
21. Harghita 1,6
22. Hunedoara 2,5
23. Ialomita 1,3
24. Iaşi 3,6
25. Maramures 2,5
26. Mehedinti 1,5
27. Mures 2,7
28. Neamt 2,6
29. Olt 2,4
30. Prahova 3,8
31. Satu Mare 2,0
32. Salaj 1,2
33. Sibiu 2,2
34. Suceava 3,1
35. Teleorman 2,2
36. Timis 3,1
37. Tulcea 0,7
38. Vaslui 2,0
39. Vilcea 1,9
40. Vrancea 1,7
41. Municipiul Bucureşti 8,6
42. Secretariatul General
al Guvernului 50,0*)
───────────
Total: 150,0
────────────────────────────────────────


*) Suma urmeazã a fi utilizata astfel:

- acoperirea cheltuielilor necesare tipãririi şi difuzãrii a 20.000 broşuri cu Constituţia României, a unei editii suplimentare din numãrul Monitorului Oficial al României care va publica Constituţia, Legea privind organizarea şi desfãşurarea referendumului naţional asupra Constituţiei României şi <>Decretul-lege nr. 92/1990 , precum şi a buletinelor de vot, listele electorale şi a altor documente, inclusiv costul hârtiei şi transportului;
- acoperirea unor cheltuieli neprevãzute numai pe baza unor analize temeinice asupra necesitãţii şi oportunitãţii acestora, efectuate de şeful resortului financiar al Secretariatului General al Guvernului.
În condiţiile în care, pornind de la situaţia concretã a disponibilitãţilor financiare existente la nivelul prefecturilor şi primãriilor, se impun unele modificãri între judeţe în repartizarea unor fonduri alocate de la bugetul administraţiei centrale de stat, la propunerea Comisiei Electorale Centrale, Ministerul Economiei şi Finanţelor este împuternicit sa opereze respectivele modificãri.


ANEXA 2

CHELTUIELI
care se pot efectua de Secretariatul General al Guvernului,
prefecturi şi Primãria municipiului Bucureşti, pentru
organizarea şi desfãşurarea referendumului
naţional asupra Constituţiei României

- tipãrirea buletinelor de vot, listelor electorale, a proceselor-verbale şi a altor documente prevãzute de lege, inclusiv costul hârtiei şi transportului;
- tipãrirea şi difuzarea a 20.000 broşuri cu: Constituţia României, Legea privind organizarea şi desfãşurarea referendumului naţional asupra Constituţiei României şi <>Decretul-lege nr. 92/1990 ;
- amenajarea secţiilor de votare, repararea şi completarea cabinelor şi urnelor de votare;
- publicaţii şi afisari care revin ca atribuţii birourilor electorale ale judeţelor şi al municipiului Bucureşti;
- amenajarea locurilor speciale de afisaj;
- posta, telex, telefon şi rechizite de birou;
- indemnizaţii pentru hrana membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare, de 120 lei pe zi de persoana pe timp de 3 zile;
- indemnizaţii fixe de 450 lei/zi pentru stimularea persoanelor detasate;
- indemnizaţii de pana la 450 lei/zi de persoana pentru întocmirea şi dactilografierea listelor cu participanţii la referendum la municipii şi oraşele mari;
- transport, cazare şi diurna;
- alte cheltuieli pentru efectuarea operaţiunilor pentru referendum.


ANEXA 3



REPARTIZAREA
materialelor şi combustibililor pe judeţe

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Hârtie Cherestea P.F.L. Benzina Motorina
crt. Judeţul tone tone tone tone
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Alba 2,8 4,6 3,7 0,5 1
2. Arad 3,2 5,5 4,4 0,5 1
3. Arges 4,4 7,3 5,8 0,5 1
4. Bacau 4,7 7,9 6,3 0,5 1
5. Bihor 4,3 7,1 5,7 0,5 1
6. Bistrita-Nasaud 2,1 3,5 2,8 0,5 1
7. Botosani 3,0 5,1 4,0 0,5 1
8. Braşov 4,5 9,0 6,0 0,5 1
9. Brãila 2,6 4,4 3,5 0,5 1
10. Buzau 3,4 5,6 4,5 0,5 1
11. Caras-Severin 2,7 4,4 3,5 0,5 1
12. Calarasi 2,1 3,8 3,0 0,5 1
13. Cluj 4,8 9,0 6,4 0,5 1
14. Constanta 4,8 8,0 6,3 0,5 1
15. Covasna 1,5 2,5 2,0 0,5 1
16. Dimbovita 3,7 6,1 4,9 0,5 1
17. Dolj 5,0 9,3 6,6 0,5 1
18. Galaţi 4,2 7,0 6,5 0,5 1
19. Giurgiu 2,1 3,5 2,8 0,5 1
20. Gorj 2,5 4,2 3,3 0,5 1
21. Harghita 2,4 3,9 3,1 0,5 1
22. Hunedoara 3,6 6,1 4,9 0,5 1
23. Ialomita 2,0 3,4 2,7 0,5 1
24. Iaşi 5,2 8,7 7,0 0,5 1
25. Maramures 3,6 6,0 4,8 0,5 1
26. Mehedinti 2,1 3,5 2,8 0,5 1
27. Mures 4,0 6,7 5,3 0,5 1
28. Neamt 3,8 6,3 5,0 0,5 1
29. Olt 3,5 5,8 4,6 0,5 1
30. Prahova 5,6 9,5 7,5 0,5 1
31. Satu Mare 2,7 4,5 3,6 0,5 1
32. Salaj 1,8 2,9 2,3 0,5 1
33. Sibiu 3,3 5,5 4,4 0,5 1
34. Suceava 4,5 7,5 6,0 0,5 1
35. Teleorman 3,3 5,5 4,3 0,5 1
36. Timis 4,7 7,8 6,2 0,5 1
37. Tulcea 1,8 3,0 2,4 0,5 1
38. Vaslui 3,0 5,0 4,0 0,5 1
39. Vilcea 2,8 4,6 3,7 0,5 1
40. Vrancea 2,6 4,3 3,4 0,5 1
41. Municipiul Bucureşti 15,3 21,7 20,0 1 2
42. Secretariatul General
al Guvernului 200 - - - -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Total: 350 250 200 21 42
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 4

CHELTUIELI
pentru centralizarea rezultatelor alegerilor

- testãri şi experimentari sisteme de comunicaţii prin telefon, telex, telefax şi microcalculatoare;
- înscrierea liniilor de telecomunicaţii necesare transmiterii rezultatelor alegerilor;
- cheltuieli cu personalul centrelor teritoriale de calcul din fiecare judeţ, utilizat pentru prelucrarea automatã a datelor;
- deplasãri pentru instruiri şi sprijin în efectuarea centralizarilor;
- cheltuieli neprevãzute.
Total: 7.500 mii lei

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016